abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2008 @ 19:39:27 #226
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61455287
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Waarom voer je het vetgedrukte in godsnaam aan in deze discussie? Er staat nergens dat het uitvallen van Raikkonen te wijten is aan Hamilton?
Je sleept er echt van alles bij!
Mag je mij gaan vertellen waarom Ferrari dan ook een klacht heeft ingediend bij de stewards.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zondag 7 september 2008 @ 19:39:59 #227
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61455299
Ik lees net dat McLaren een protest ingediend heeft, dan denk ik dat we in ieder geval de redenering van de FIA te horen krijgen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_61455315
het is dan wel weer leuk dat er een grote foto op de website van de fia staat met hamilton die een duim omhoog steekt.

http://www.fia.com/en-GB/Pages/HomePage.aspx
http://www.fia.com/en-GB/PublishingImages/home.jpg
  zondag 7 september 2008 @ 19:41:33 #229
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61455341
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:39 schreef Fir3fly het volgende:
Ik lees net dat McLaren een protest ingediend heeft, dan denk ik dat we in ieder geval de redenering van de FIA te horen krijgen.
Dat mag ik hopen! Enige uitleg lijkt me wel op z'n plaats.
  zondag 7 september 2008 @ 19:41:50 #230
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_61455348
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:29 schreef Xebber het volgende:

Nee, het eerste deel van de bocht gingen ze zij aan zij de bocht in. Raikonnen had ruimte moeten laten voor Hamilton. Dan hoefde hij ook niet rechtdoor. Hamilton heeft in een fractie van een seconde een keuze moeten maken: Rechtdoor of crashen.
Onzin. Hij kon makkelijk op zijn rem. De enige reden waardoor hij rechtdoor moest is omdat hij te volhardend was en er naast wilde blijven, maar eraf werd gedwongen.
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:38 schreef fuckbuddy het volgende:
Ach Ferrari wordt te vaak gematst.
Slaat nergens op gewoon.... Dan hadden ze bijv ook moeten zeggen dat Kimi zijn punten kwijt zou zijn in Monaco met het Sutil verhaal.
Bijna vergelijkbaar ja.
  zondag 7 september 2008 @ 19:45:14 #231
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61455425
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Oh mijn god! Kijk je uberhaupt weleens autosport?
Die hele situatie heeft er niks mee te maken en is zelfs niet eens vergelijkbaar.
Ik kijk elke training, elke kwalificatie en elke race. Feit is dat Raikonnen Hamilton dwong tot de keuze van beiden crashen of rechtdoor. En hij heeft gewoon de juiste keuze gemaakt.

Anyway, we zullen zien wat de FIA gaat zeggen.
pi_61455437
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:39 schreef Fir3fly het volgende:
Like that matters... die redenering zal iets zijn van" rechtdoor gegaan, voordeel, en dan over die plek terug geven dit en dat"

Oftewel, je kan klagen en protesteren maar je krijgt niets terug.
Lewis had Kimi sowieso ingehaald, dus waar lullen ze nou over?

Lewis was veel sneller dan Kimi, dus had ie de plek (voor hoelang?!?) teruggegeven dan had ie hem toch wel weer ingehaald. En omdat Kimi zelf een fuck up maakt en zijn punten verspeeld gaat Ferrari bij de FIA lopen janken om zo te schade te beperken.

Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 september 2008 @ 19:45:51 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61455438
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:39 schreef Xebber het volgende:

[..]

Mag je mij gaan vertellen waarom Ferrari dan ook een klacht heeft ingediend bij de stewards.
Ik geloof dat dat voor een ander incident in de race was, waarbij ik me in kan denken dat dat de spin van Hamilton in ronde twee was of iets dat we gemist hebben op beeld.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 7 september 2008 @ 19:46:03 #234
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61455441
Ik hoop dat McLaren het hoger beroep wint... Dan wordt er eindelijk een inhaalactie ingezet en dan wordt dat direct zo zwaar bestraft. Als je Hamilton moet bestraffen dan had ik het eerlijker gevonden als hij een tijdstraf had gekregen tijdens de eerst volgende race. Zeker als het allemaal zo vaag is. Daarnaast kijk eens wat er de laatste ronden gebeurde en hoe de omstandigheden waren. Was de inhaalactie van Hamilton nou zo doorslaggevend voor de race-uitslag?

Volgende keer maar gewoon braaf achter de coureur blijven rijden en zeker geen inhaalacties plannen want dan kun je dit soort (belachelijke-) acties verwachten van onze "vrienden" van de FIA. Gelukkig is het kampioenschap nog niet afgelopen, maar dit maakt het er voorlopig niet leuker door.
  zondag 7 september 2008 @ 19:48:29 #235
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61455510
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik geloof dat dat voor een ander incident in de race was, waarbij ik me in kan denken dat dat de spin van Hamilton in ronde twee was of iets dat we gemist hebben op beeld.
Hamilton spint, en Ferrari gaat daar over klagen.

"Ja, had je maar niet moeten spinnen sukkel, dat willen miljoenen mensen niet op tv zien."

Kunnen ze net zo goed een klacht indienen over hunzelf.

"Ja Raikonnen, niet meer spinnen hoor, anders kus je de muur weer."
  zondag 7 september 2008 @ 19:49:06 #236
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_61455526
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:46 schreef -Hans- het volgende:
Ik hoop dat McLaren het hoger beroep wint... Dan wordt er eindelijk een inhaalactie ingezet en dan wordt dat direct zo zwaar bestraft. Als je Hamilton moet bestraffen dan had ik het eerlijker gevonden als hij een tijdstraf had gekregen tijdens de eerst volgende race. Zeker als het allemaal zo vaag is. Daarnaast kijk eens wat er de laatste ronden gebeurde en hoe de omstandigheden waren. Was de inhaalactie van Hamilton nou zo doorslaggevend voor de race-uitslag?

Volgende keer maar gewoon braaf achter de coureur blijven rijden en zeker geen inhaalacties plannen want dan kun je dit soort (belachelijke-) acties verwachten van onze "vrienden" van de FIA. Gelukkig is het kampioenschap nog niet afgelopen, maar dit maakt het er voorlopig niet leuker door.
Waarschijnlijk had Mosley bij de bookmakers op Massa gegokt om zo te geleden financiele schade van z'n nachtelijke escapades te beperken. En zo kwam het dus goed uit voor 'm want wie had nou gegokt op Massa in een race waar "koning ijskonijn van Spa" en "Hami" in mee doen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_61455540
Kimi is toch gecrasht dus waarom nu nog een tijdstraf uitdelen?
pi_61455569
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:41 schreef rycemasta het volgende:

[..]

Onzin. Hij kon makkelijk op zijn rem. De enige reden waardoor hij rechtdoor moest is omdat hij te volhardend was en er naast wilde blijven, maar eraf werd gedwongen.
Ah, dus Raikkonen dwong Hamilton van de baan. Helaas voor onze vrienden bij Ferrari staat in de regeltjes van de FIA dat dat niet mag.
  zondag 7 september 2008 @ 19:50:56 #239
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61455579
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:49 schreef HPoi het volgende:
Kimi is toch gecrasht dus waarom nu nog een tijdstraf uitdelen?
Massa. En om het verschil in het klassement kleiner te maken zodat het weer "spannend" wordt.
  zondag 7 september 2008 @ 19:52:50 #240
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_61455640
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:50 schreef Light het volgende:

[..]

Ah, dus Raikkonen dwong Hamilton van de baan. Helaas voor onze vrienden bij Ferrari staat in de regeltjes van de FIA dat dat niet mag.
.
pi_61455694
quote:
Spa officials plunge F1 into race-rigging row
STEWARDS' 'FOUL' DECISION STINKS UP F1

September 7, 2008

Formula 1 has been plunged into new controversy by the race stewards at the Belgian GP stripping McLaren's Lewis Hamilton of a brilliant victory.

The stewards' decision, which will be seen by many as part of a conspiracy to rig the results to ensure a close fight in the title race, came long after the race when they hit the 23-year-old Briton with a 25sec penalty.

It meant that he was pushed down to third and the race victory was handed to Ferrari's Brazilian driver Felipe Massa who had struggled to keep pace with Hamilton and defending World champion and Ferrari team mate Kimi Raikkonen and never looked like a winner.

Massa gets the win and points even though he was way off the pace.

Critics and paddock observers were swift in their condemnation of a decision that reeked of potential favouritism towards Ferrari and seemed entirely unjustified following the most exciting race of the year.

Last year the sport's ruling body, the International Motoring Federation, was accused of a witch-hunt against McLaren and this spectre was raised again by their stewards' action at the famous Spa-Francorchamps circuit.

Their decision to punish Hamilton came in relation to a move in the final stages of the race when, after attempting to pass Raikkonen who was leading, he was forced off the circuit and cut through the 'bus stop' chicane.

Hamilton recognised immediately that he had done this and gained an advantage by going ahead of Raikkonen so he slowed to allow the Finn to re-pass him and lead as they completed the lap in pouring rain.

Critics and paddock observers were swift in their condemnation

When they began racing again Hamilton passed Raikkonen and went on to win after several more battles for the lead and the Finn crashing into the track wall and out of the race.

In the immediate post-race euphoria there were no calls for an investigation by any driver or team but the stewards announced they would be making an official investigation. The decision to hit Hamilton with a "drive-through" penalty worth 25sec wrecked the value of the race as a spectacle and at the same time devalued Massa's win to nothing more than a hollow sporting victory.

It will be seen by most observers as another move by the IAF artificially to keep alive the championship and make it closer by hitting McLaren with a sanction.

SHOCK DECISION
At the previous race, in Valencia, Ferrari escaped any punishment for taking advantage at a controversial pit-stop when most observers expected Massa, who escaped sanction, to be given a "drive-through" penalty for almost causing a pits-lane collision.

Sunday's shock decision, which demoted Hamilton to third place behind Massa and BMW Sauber driver Nick Heidfeld, left the 23-year-old with only a two-point lead over Massa in the championship with five races left.

Double World champion Fernando Alonso came home fourth for Renault ahead of German Sebastian Vettel in a Toro Rosso and sixth-placed Pole Robert Kubica in the second BMW.

CAUGHT AND PASSED
With six laps remaining of the race, the first rain drops began to fall and produced the conditions that created the amazing final few laps when Hamilton regained the lead.

On lap 42, he caught Raikkonen and passed him.

As the rain became heavier with three laps remaining the race was turned into a lottery as both drivers spun and soon after Raikkonen crashed.

In another late development, Timo Glock of Toyota was demoted a place to ninth, with Mark Webber of Red Bull promoted to eighth, following a 25sec penalty for not taking notice of yellow flags. - AFP
En zo is het
Calm down, please!
  zondag 7 september 2008 @ 19:55:53 #242
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61455742
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:49 schreef nils7 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk had Mosley bij de bookmakers op Massa gegokt om zo te geleden financiele schade van z'n nachtelijke escapades te beperken. En zo kwam het dus goed uit voor 'm want wie had nou gegokt op Massa in een race waar "koning ijskonijn van Spa" en "Hami" in mee doen.
Maffe is juist dat Mosley de actie van McLaren juist legitiem noemde en Dennis - die ook niet dom is - heeft daar mooi gebruik van gemaakt door het tegen de pers te zeggen. Misschien dat Mosley het met McLaren eens is, maar de stewards helaas niet. Zometeen maar de hh checken @ RTL 7.
pi_61455772
Ik vind het redelijk terecht al is het voor dat slipstreamen gebeure
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_61455814
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:39 schreef Xebber het volgende:

[..]

Euh, niet?
quote:
Q. Was the protest of which we've just seen the penalty, was the protest lodged by Ferrari?

SD: Absolutely not, absolutely not. We were summoned by the stewards at the end of the race.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_61455832
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:55 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Maffe is juist dat Mosley de actie van McLaren juist legitiem noemde en Dennis - die ook niet dom is - heeft daar mooi gebruik van gemaakt door het tegen de pers te zeggen. Misschien dat Mosley het met McLaren eens is, maar de stewards helaas niet. Zometeen maar de hh checken @ RTL 7.
Volgens mij heb je het over Charlie Whiting ... FIA Formula One Race Director
Calm down, please!
  zondag 7 september 2008 @ 20:00:38 #246
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_61455872
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:55 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Dan iemand anders bij de FIA
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 7 september 2008 @ 20:00:49 #247
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_61455877
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:58 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Euh, niet?
[..]
Jawel. De straf van Hamilton was alleen niet gebaseerd op het protest van Ferrari, maar ze hebben wel een klacht ingediend.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 7 september 2008 @ 20:01:19 #248
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61455892
quote:
McLaren have revealed that Hamilton was 6 km/h slower than Raikkonen as they crossed the start/finish line - which is why they felt they needed to register their intention appeal.

A McLaren spokesman said: "We looked at all our data and also made it available to the FIA stewards. It showed that, having lifted, Lewis was 6km/h slower than Kimi as they crossed the start/finish line.

"Having passed the lead back to Kimi, Lewis repositioned his car, moving across and behind Kimi to the right-hand line and then outbraked him into the hairpin. Based on this data, we have no option other than to register our intention to appeal."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/70404
  zondag 7 september 2008 @ 20:02:07 #249
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_61455913
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Volgens mij heb je het over Charlie Whiting ... FIA Formula One Race Director
Oja, klopt !
pi_61455921
is het oprichten van een nieuwe raceklasse, die niet onder de fia valt(mag dat eigelijk een raceklasse zonder de fia?) Reëel of alleen maar borrelpraat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')