Wat een dag gister.... Oi oi oi...
Vanuit Emmen met de trein naar Almere (geen ideale route) s ochtends om 10 over 9.. 1 aansluiting net gemist, maar lekker een pilsje in de trein verzacht de pijn. Uiteindelijk om ongeveer half 1 op t terrein... Geen parkeerproblematiek, maar dat zag er wel georganiseerd uit verder.. Opzet van het festival leek een soort Defqon (kwamen we langs op de heenweg) in het klein.. 2 Grote tenten voor de Hardcore en Hardstyle en 1 Outdoorpodium voor de Early, en allerlei chill-'tenten' en etens- /muntjes-kraampjes ed. Het naar binnen gaan ging vrij soepel volgens het alom bekende tunnelsysteem. Controle was eigenlijk slecht zo later bleek...
K was met 2 vrienden naar Almere gekomen, daar nog 3 anderen ge-meet die met de auto waren, dus 6 man sterk togen wij naar de Hardcore-tent. Uiteraard eerst even een rondje gelopen om het terrein en de omgeving in ons op te nemen. Aangezien de meeste van mn vrienden vooral Hardcore geörienteerd zijn begonnen we dus daar onze stampdag. Nog eventjes Rudeboy en Tomcat meegepakt. Gin erg lekker los maar als opener is t mij teveel. Ik en mn maat zochten dus al snel de Hardstyle-tent op om daar op de Bass Modulators een begin te maken om de vloer daar kapot te stampen.. Weldra gutste het zweet van mijn recentelijk gekortwiekte kapsel. Het was goed warm in die tent dus.. Sowieso was het weertje dikke prima. Veel lekkere platen gehoord, en toen was het tijd voor......... THE MOTHERFOKKING NOISECONTROLLERS!!!! Deze monsterset kostte 2 vloerplanken (lang leve houten stampvloeren

) helaas het leven... Erg veel dikke platen gehoord..
Na deze sessie waarbij we lekker opgewarmd waren was het tijd om, na een verkoelende consumptie (ook prima geregeld trouwens, drinken niet te duur, kraampjes voor patat (beetje lauw) broodjes en pannekoeken) even bij Tommyknocker te gaan kijken aldus mijn maat. Ik ben de beroerdste niet, dus och, ik ging mee. Voordat wij ons echter de 2e tent in stortten was het tijd voor 1 toiletbezoek. Inmiddels was er een patroon zichtbaar geworden met betrekking tot de kwaliteit van de ingangscontrole. Na de 2E gedokt te hebben voor een middag onbeperkt gebruik van de faciliteiten, bleek in de toilette pas hoe slecht te controle was... Ik twijfel namelijk hoeveel mensen hun pannenkoek met poedersuiker mee het toilet in nemen. Qua aantal waren er genoeg toiletten, maar mijn god wat werd er daar wat weggeslikt en gesnoven... Dan gaat het je pas opvallen hoeveel mensen er met dop-ogen, knarsende kaken of gewoon algeheel van t pad af rondliepen.. Ik voelde me vrij uniek als 'clean persoon' (hoewel ik wel 3x gevraagd ben of ik wat had)..
Anyway, Tommyknocker dus... Ik was er inmiddels lekker ingekomen, en na mijn stamp-warmingup was het tijd om mijn hak-skillz weer aan te spreken. Ze waren nog aanwezig.. Het was een lekkere set, niet te commercieel maar zeker ook niet ontoegankelijk.. Nadat de achtergebleven vrienden echter ook wat drinken had gehaald en we daarna even wat zijn gaan eten, vielen we per ongeluk binnen bij Korsakoff... Mja... jammer... Commercieel, matig, niet top, maar wel een lekker wijf.. (die er trouwens genoeg rondliepen) Maar toen.. Voor mij het hoogtepunt van de Hardcore line-up!!! Angerfist Live...

.......

Dacht ik althans..... Man wat een tegenvaller.. Hij klapte hard....maar t klonk allemaal een beetje hetzelfde... Ik heb ze beter zien doen, k ben ook wel losgegaan, maar had er meer van verwacht.. Gelukkig maar een half uur, dus kon ik mooi direct door naar Crypsis samen met mn maat.
Zoals we allen weten zijn de nummers van Crypsis erg vet.. Opbouw, Climax, Goede bass, het zit er allemaal in.. (nee geen discussie) Helaas klonk dat in zn set ook zo.. Begrijp me niet verkeerd, het heeft weer een plank het leven gekost, dus ik ben echt wel losgegaan, maar de set golfde nogal.. Rustige stukken, Opbouw, snoeihard knallen, opbouw knallen, rustig, etc etc.. Tempo viel me tegen, maar wel erg lekkere platen..
Na deze toch wel erg lekkere set was het tijd voor een rustpauze... De wateren werden bewonderd onder het genot van nog wat koude versnaperingen en een broodje.. Langzaam werd gedacht aan de terugreis, immers we zouden ook nog naar Indicator in Groningen, en de treinaansluitingen waren al zo kut... Dit maar even uitgezocht, om half 10 vertrekken, dan konden we van Almere Centrum mooi naar Groningen en waren we daar rond 12en.. Tijd voor n pilsje, even chillen en daarna naar Indicator..
Alles uitgezocht, en er werd besloten om dan even los te gaan op Isaac.. Dat lukte... Benen protesteerden, zweet dat gutste, maar aanstampen deden we!..Lekkere set zeg.! poeh poeh.. Daarna dus maar richting Almere Centrum... Helaas de afsluiters gemist, maar ja, je wilt wat en OV doet zn eigen ding.
Der reis nach Gröningen...
Dat ging anders.... Wij kwamen op t perron aan na een kaartje te hebben gekocht, zonder te kijken welke trein we moesten hebben. Dom? Ja! NS-medewerker aangeschoten, hoe snelst naar Groningen? Welke trein? Ja deze die zo vertrekt, hup instappen, en dan in Weesp, overstappen naar Utrecht, vandaar rechtstreeks Groningen.. Wij zitten, net op tijd, rijden weg, telefonisch gecontroleerd.. Mja, dat lag iets gecompliceerder, t klopte wel, maar we hadden dan in Utrecht welgeteld 1 minuut om van spoor 3 naar spoor 11 te komen.. Dat lukt net niet. Godver, en nu? Eerst maar eens naar de AH, pilsje halen.. Daarna navragen.. Ok, over n kwartier de trein naar Zwolle, in Amersfoort uitstappen en daar de trein naar Groningen.. Klinkt prima, was het uiteindelijk ook... Wij blij, ietwat gebroken en vermoeid. Al treinende begint de energie wat weg te zakken, maar hey, we zouden naar Indicator, dan gaan we ook. Laten we elkaar geen mietjes noemen.
Twee uur waren we in Groningen, uiteindelijk even voor half 3 in Huize Maas.. Na de laatste (blije) plaat van Silver Nikan te hebben gehoord, was het tijd voor Tatanka...... Godver wat kan die man toch lekker plaatjes draaien.. Waar er onderweg nog sprake was van enige vermoeidheid, was die spontaan weg! Gas erop, beuken!!! Niet te druk, wel heel warm! maar niets liet ons tegenhouden!. Andere maat van me uit Groningen was er ook, dus alom vreugd en deugd. Wat een heerlijk geluid hebben ze toch in Huize Maas.. Na 1 1/2 uur te beuken op Tatanka was het tijd voor Activator om het stokje over te nemen... Maar toen was bij ons de koek toch wel op.. Erg lekkere set, dus nog erg geprobeerd aan te stampen, maar de benen wilden niet meer, het overmatig zweten hielp ook niet echt, dus tegen 5 uur toch maar de biezen gepakt en naar huis... Licht buiten blijft een erg aparte ervaring.. Maar wat een Dag!!!!!