abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43822159

quote:
Hardstyle
Hardstyle is een sub-genre van Trance dat relatief nauw gerelateerd is aan hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 150 beats per minuut. De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als donderende beats gecombineerd met overweldigend enthousiaste melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore in het jaar 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven, ook bekend onder haar dj-alias Dana (DJ Dana). Later volgden meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna, Zany en The Prophet.

Tegenwoordig
Hardstyle wordt voornamelijk geproduceerd door artiesten uit Nederland, Italië, Zwitserland, en Duitsland, maar steeds meer producers uit andere landen ontdekken deze sound ook.

In 2005 is de stijl aan het groeien in diverse landen in de wereld, waaronder: België, Polen, Estland, Denemarken, Australië, Zuid-Afrika en het Verenigd Koninkrijk. In Nederland, de Verenigde Staten, Spanje en Duitsland is hardtrance al populair.

Hardstyle begon als een combinatie van UK Hardhouse (snelle hardhouse uit Engeland) en Oldstyle. De Engelse sound was een korte tijd erg populair in Nederland, maar al snel bleek dat het Nederlandse party publiek het liever wat harder en minder snel had. Artiesten als Dana, Pavo & The Prophet die veel op 'oldstyle' feesten draaiden begonnen deze sound te combineren met nieuwe producties. Vooral Duitsland was toentertijd koploper in deze sound. Grondlegger daar was het Duitse label Tracid Traxxx (Die de sound overigens zelf omschreef als een combinatie van Trance en Acid). Kort daarna kwamen er ook producties uit Italië, deze waren wat harder dan de Duitse variant en sloegen direct aan bij het Nederlandse publiek. Q-dance organiseerde een maandelijkse avond in de Hemkade onder de naam 'Qlubtempo' dit kon met recht de 'meltingpot' van de Hardstyle worden genoemd. Artiesten die nog nooit in Nederland hadden opgetreden werden overgevlogen om de nieuwe sound aan de man te brengen. Artiesten als Technoboy, Super Marco May en Gary D verwierven op deze manier grote bekendheid in Nederland.

Vandaag is hardstyle een volwassen stromingen binnen de dance met aparte evenementen, artiesten en vele labels.

Hardstyle Fok!kers

renz0r
Boy_Snakeye
hardstyle_babbels
RijstNatie
scarefreak
kippiej
mstx
Vampz
Tomhoog
Qunix
kaat17
PartyAnimal87
CrustyClown
Koepert
rattt
da_rippah
warezguy05
MrDrako
Blaxje
De_Ananas
ijsmeiijs
Hare
RemcoW85
ReMcOrE
NrSiX
Houniet
Jurrio

Vorige deeltjes:
1: Hardstyle Muziek!!! *O*
2: Hardstyle Muziek!!! (Deel 2)
3: Hardstyle!! It's getting bigger, better and Louder!
4: Hardstyle #4: Laat je gvd horen! n twee STAMPUUUH!!!
5: [Hardstyle #5] En we stampen er lekker op los!

[ Bericht 4% gewijzigd door RemcoW85 op 25-11-2006 15:16:27 ]
  Redactie Frontpage donderdag 23 november 2006 @ 15:38:07 #2
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_43822206
De 1 is nog niet dicht, of de ander is er alweer

oftewel tvp
pi_43822393
Juh ff vol gemaakt en weer nieuwe geopend.. Kunnen we weer rustig verder gaan .
pi_43822405
TVP'tje
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  donderdag 23 november 2006 @ 15:43:55 #5
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_43822441
TVP!
Nog 2 dagen!

even reageren op die sets hier.
Ikzelf heb ook een CDJ800 mk1 maar is puur voor een beetje met de promootjes te kloten. De cd-spelers hebben daarentegen wel een supertechniek waar nog een paar leuke effectjes etc erbij zitten, en ja een vinyl heb je niet zomaar ff naar een cue punt gebracht. Maar ikzelf ben begonnen in de tijd dat er nog geen CDJ's waren dusja ik ben en zal zolang het bestaat een echte vinylneuqert blijven. Maar zeg niet dat hier nooit een 2e CDJ zal komen
Mijn setje bestaat trouwens uit 2 Sl1200 mk2's, een Denon X1500 mixer, Pioneer CDJ800mk1 en een Technics RPDH 1210 koptelefoon, zal zeer binnenkort es een fotootje plaatsen
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_43822504
kan ik ook in de lijst met "Hardstyle Fok!kers"??? ben als sinds 2001 hardstyle fan ofzo, grote idool is toch Zany (januari eindelijk eigen X-Qlusive )!!! vorig jaar Qlimax geweest, as zaterdag weer 10 uur lang los, line-up is echt uber
verder ook al veel talenten zien draaien, Headhunterz, D-Block & S-te-Fan, Josh & Wesz (aka Chickz On Fire), Jones en Noisecontrollers (weet niet of die al zo bekend zijn hier )

ben nu zelf ook trouwens beetje aan het prutsen met vinyl, over een tijdje (maandje of 6/7) ga ik echt serieus kijken naar draaitafels OF cd-spelers, twijfel nog een beetje... heb nu 21 vinyl al thuisliggen en speel ze af op een ouderweste platenspeler met maar 2 standen en voor de rest niks geen foefjes

[ Bericht 37% gewijzigd door ReMcOrE op 23-11-2006 15:48:26 (typfoutje + aanvulling) ]
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_43822712
Stamp mij ook maar in die lijst =]
Zo niet.. dan toch!
pi_43822733
hoe kom ik in dat lijstje met Hardstyle Fok!kers??? :p ben namelijk ook zwaar fan van Hardstyle
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_43822827
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:43 schreef LeonH het volgende:
TVP!
Nog 2 dagen!

even reageren op die sets hier.
Ikzelf heb ook een CDJ800 mk1 maar is puur voor een beetje met de promootjes te kloten. De cd-spelers hebben daarentegen wel een supertechniek waar nog een paar leuke effectjes etc erbij zitten, en ja een vinyl heb je niet zomaar ff naar een cue punt gebracht. Maar ikzelf ben begonnen in de tijd dat er nog geen CDJ's waren dusja ik ben en zal zolang het bestaat een echte vinylneuqert blijven. Maar zeg niet dat hier nooit een 2e CDJ zal komen
Mijn setje bestaat trouwens uit 2 Sl1200 mk2's, een Denon X1500 mixer, Pioneer CDJ800mk1 en een Technics RPDH 1210 koptelefoon, zal zeer binnenkort es een fotootje plaatsen
Mijn vraag is, hoe lang denk je dat het duurt dat je een beetje kan draaien met vinyl, en een beetje kan draaien met CD's...?
  Redactie Frontpage donderdag 23 november 2006 @ 15:57:15 #10
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_43822880
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:52 schreef ReMcOrE het volgende:
hoe kom ik in dat lijstje met Hardstyle Fok!kers??? :p ben namelijk ook zwaar fan van Hardstyle
100 euro betalen aan iedereen die al in de lijst staat
pi_43822972
ReMcOrE
NrSiX

In de lijst..
  donderdag 23 november 2006 @ 16:06:13 #12
60704 LeonH
pi_43823172
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:55 schreef scarefreak het volgende:

[..]

Mijn vraag is, hoe lang denk je dat het duurt dat je een beetje kan draaien met vinyl, en een beetje kan draaien met CD's...?
Is bij iedereen verschillend. Sleutelwoord is gewoon oefenen, oefenen en nog es oefenen. Heb vroeger gemixt en nu pas weer sinds 2 jaar, en ik leer nog iedere keer, dat ik mix, wat bij. En dat dus zeker 5 keer per week en dan een uurtje ongeveer.

Het gaat er gewoon om wat je zelf wilt. Als je vinyl kunt mixen heb je gewoon de feeling ook voor de cd-spelers. Andersom is het weer heel wat anders (denk ik). Maar het grote voordeel met cd-spelers is gewoon dat de (eenmalige) aanschaf duurder is, maar een nummer (legaal) downloaden goedkoper is (en de promo's die tegenwoordig als eerste op cd uitkomen).
Daarentegen zal de waarde van veel vinyls (goede platen dan, en niet beschadigd) nooit echt enorm zakken.

Dus misschien toch een aardig idee om van ze allebei 1 aan te schaffen en dan kijken wat je liefste doet, en daar evt nog 1 van bijhalen
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_43823495
Joehoe deel 6
pi_43823549
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:06 schreef LeonH het volgende:
Is bij iedereen verschillend. Sleutelwoord is gewoon oefenen, oefenen en nog es oefenen. Heb vroeger gemixt en nu pas weer sinds 2 jaar, en ik leer nog iedere keer, dat ik mix, wat bij. En dat dus zeker 5 keer per week en dan een uurtje ongeveer.

Het gaat er gewoon om wat je zelf wilt. Als je vinyl kunt mixen heb je gewoon de feeling ook voor de cd-spelers. Andersom is het weer heel wat anders (denk ik). Maar het grote voordeel met cd-spelers is gewoon dat de (eenmalige) aanschaf duurder is, maar een nummer (legaal) downloaden goedkoper is (en de promo's die tegenwoordig als eerste op cd uitkomen).
Daarentegen zal de waarde van veel vinyls (goede platen dan, en niet beschadigd) nooit echt enorm zakken.

Dus misschien toch een aardig idee om van ze allebei 1 aan te schaffen en dan kijken wat je liefste doet, en daar evt nog 1 van bijhalen
quote:
b]Op donderdag 23 november 2006 16:00 schreef
RemcoW85 het volgende:[/b]
ReMcOrE
NrSiX

In de lijst..
thnx voor het toevoegen aan de lijst, naamgenoot van me

en denk zelf dat ik ga beginnen met vinyl, ook al is het tegenwoordig steeds meer CD...vind vinyl wat moois hebben, is ook moeilijker om daarmee te draaien. net wat LeonH zegt, als je met vinyl kunt draaien, moet je ook met CD's kunnen draaien
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_43823581
oops moet beter lezen
Carpe Noctem
Favoriete uitgaansplekken: Kokorico (Zomergem, B) www.kokorico.be & INDEX (Schuttorf, D) www.I-N-D-E-X.de
Trance Energy (03-03-2007)
Hattrick - Manager crashtestdummies (148007)
  donderdag 23 november 2006 @ 16:28:01 #16
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_43823873
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:16 schreef renz0r het volgende:
Joehoe deel 6
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_43826434
Ik moet me toch echt meer gaan verdiepen in de verschillende stylen want dat is me soms nog is wat

Het is wel wat met platen kopen idd. Twijfel over aanschaf ervan. (aanschaf van djset)

[ Bericht 26% gewijzigd door Tomhoog op 23-11-2006 18:46:50 ]
pi_43828027

Heb die maar gekocht om te beginnen.. Dit is gewoon met Traktor DJ en die controller mixen.. Met de muis is ook niet te doen.
  donderdag 23 november 2006 @ 19:19:25 #19
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_43828768
tvpeee
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
pi_43829545
Over een tijdje komen er dus awards in dit topic wie de beste remix kan maken ?
pi_43831438
quote:
Op donderdag 23 november 2006 19:43 schreef Tomhoog het volgende:
Over een tijdje komen er dus awards in dit topic wie de beste remix kan maken ?
We hebben een hele zooi DJ's hier, een heel stuk minder Producers, dus dat lijkt me niet zo snel gebeuren, dan zou ik toch eens op clubcharts ofzo gaan kijken.
  donderdag 23 november 2006 @ 21:39:10 #22
60704 LeonH
pi_43833906
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:33 schreef scarefreak het volgende:

[..]

We hebben een hele zooi DJ's hier, een heel stuk minder Producers, dus dat lijkt me niet zo snel gebeuren, dan zou ik toch eens op clubcharts ofzo gaan kijken.
Ben me wel al een beetje aan het verdiepen in het produce gebeuren. Wat heb ik nodig en hoe gaat het in zijn werk. Heb al een aantal dingen op het oog. Zoals de Korg Radias Synth en/of de Roland MC505 groovebox
pi_43842153
Wat ik hier heb staan aan DJ gear is:
2x Akiyama DJ-4000 Acura (Superoems)
1x Gemini UMX SE
1x CDJ 800 MK2
1x Stanton DJ Pro 2000
En ben al aardig opweg met een vinyl collectie. En hoop dat ik ah eind van het jaar een Ecler NUO 5 komt. En dan nog een CDJ erbij, dan ben ik wel voorlopig ff klaar

Maar sinds wanneer komen promo's op CD's eerst uit?
  vrijdag 24 november 2006 @ 08:21:44 #24
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_43842433
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 07:35 schreef Mystery8 het volgende:
Wat ik hier heb staan aan DJ gear is:
2x Akiyama DJ-4000 Acura (Superoems)
1x Gemini UMX SE
1x CDJ 800 MK2
1x Stanton DJ Pro 2000
En ben al aardig opweg met een vinyl collectie. En hoop dat ik ah eind van het jaar een Ecler NUO 5 komt. En dan nog een CDJ erbij, dan ben ik wel voorlopig ff klaar

Maar sinds wanneer komen promo's op CD's eerst uit?
Internet... is sneller als de promo's op vinyl...

Wat je van internet haalt zet je op cd...!
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
  vrijdag 24 november 2006 @ 17:17:09 #25
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_43856351
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:40 schreef LeonH het volgende:
Was trouwens laatst bij The Prophet in de Peppermill in Heerlen en toen draaide die ook weer een nieuwe van Headhunterz maar dan met 1 of 2 regeltjes tekst van Coolio's Gangsta's Paradise. Weet alleen de naam niet van die plaat?
Voor als je het nog wilt weten: Fear No Evil.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')