Mijn Qlimax verslag!
We wilden voor 10en er zijn om zo de hele show mee te maken. Al zijn de eerste 2 sets niet mijn ding (Fausto (hardtrance) en Ghost (Jump) dan alsnog. Moet een hele happening om zo show mee te maken en daar betaal je dan ook uiteindelijk voor! Heb er heel lang naar uitgekeken en nu was t eindelijk zo ver!
Om 10.05 in het Gelredome. Helaas net t begin gemist, drukte, lange rijen voor de bussen op t station zorge ervoor dat ondanks ruim van te voren vertrekken toch niet genoeg was.
We settelde ons linksvooraan waar we hele avond blijven.
Fausto, gewoon een logische opwarmset met Trance en wat hardtrance. Niet mijn ding dus, stond maar beetje te wachten op t beukwerk. Ik geef het geen minpunt, is zoals net gezegd een logische opwarmset je die altijd hebt met dit soort feesten

Ghost, jump is niet mijn ding. Toen hij eenmaal hardstyle begon te draaien dacht ik van: heej vet!

Maar dat werd algauw afgewisseld met tussendoor jump, dan weer oldschool, dan weer hardsttyle etc. Draaide alle stijlen zowat door elkaar...Ach kon ik iig lekker opwarmen

Brennen Heart: Tja, om het simpel te zeggen: Te vet! Helemaal los gegaan! Lekkere beukplaten!
Headhunterz: Ging verder waat Brennen Heart stopte...Beuken! Stampen! Heerlijk!
Showtek: Ja was wel aardig! Beetje meer van t zelfde maar ik kon er iig lekker op beuken!
Zany & The Prophet: Lekker setje! Alleen dat expirimenteren tussen door met samples moeten ze achterwege later, verneukt gewoon de set. Niet de geremixte nrs! Maar tussen beetje kloten met beats, deuntjes enz. Dat maakt t dan weer net niet af. Wel gewoon gebeukt!
Technoboy: Normaal niet mn ding, dus wilde ff zitten om rust te krijgen en te eten / drinken voor Neophyte. Stond te stuiteren en mee te bouncen op de tribune, god wat een gruwelijke set! Stond zo weer op de dansvloer

Hij heeft zn persoon weer bij mij goed gezet naar een x een misstap te hebben begaan toen hij in Dordrecht draaide. Gruwelijk! Stampen!
Neophyte: Heerlijke set, de bekende hardcore nummers en afsluiter. Alles naar de klote!

Hij had echt een uur langer kunnen draaien voor mij, helemaal super!

Showaspecten:
Drukte: Te druk, kon soms amper bewegen, mensen die steeds tegen en voor je langs liepen als je wilde stampen, mag voortaan wel paar duizend man minder. Dit was geregeld een opgepropt hoopje
Mensen: Goeie sfeer! Gewoon tot t einde (7 uur) hele tent vol!

Nog nooit meegemaakt, super!
Entree: Snel, in 25 minuten binnen (zie aanmerking kluisjes onderaan)
Geluid: Goed! Stond ook superhard geloof ik. Naja hele avond mn filterz ingehad, dus daarvan niks gemerkt.
Vrouwen: Jum!

!
Eten / drinken: Niks op aan te merken. Prijs is uiteraard duur, maar dat is overal.
Drugs: Fuck, wat een op 1 gehoopt pillen slikkend hoopje man! Veel spacende mensen en dealende mensen gezien!
Show: Mooi show! Intros, schermen, licht, lasers vuurwerk enz. Waar Qlimax om bekend staat heeft t voor mij iig waargemaakt.
Vervoer: Bussen goed geregeld.
Muziek: Goed, alleen maar van t zelfde. Op ff de 2 opwarmers en technoboy na kende ik alle nrs. Komt misschien ook omdat die die DJs al heel vaak heb gezien. Soms kunnen ze je verassen met nieuw werk en soms niet, zoals nu. Heeft ook zo zn voordeel dat je de nrs kent en er daarom lekker op uit je dak kan gaan.
Groooooooooooooooote minpunt: KLUISJES!!!
Jassen en alles moest je buiten in kluisjes doen, waarna je werd gefouilleerd en dan pas naar binnen kon! Voordat dat was gebeurd was je al dik kwartier verder. Wil je soms 25.000 man ziek hebben ofzo! Kunnen die kluisjes niet binnen of aan de ingang zijn ipv zo?! Ook nog is dat fouilleren tussendoor, doe dat ervoor! Je en als je dan om 7 uur met 25.000 naar buiten moet duurt t algauw een half uur voordat je bij je kluisje bent door de drukte. Sta je daar met -1 in je tshirt. Draaama slecht geregeld!
Uiteindelijk een superavond, tijd vloog! Herhaling vatbaar! Alleen erg jammer van die kluisjes.