Full Metal Panic - Fumoffuquote:
Weet jij misschien nog een plek waar users 'm kunnen wijzigen?quote:Op maandag 8 december 2008 18:51 schreef msnk het volgende:
Heb de voorgaande delen even bijgewerkt.
Quir, stuur ik jou de wijzigingen of zo?
Geweldig idee! Ik loop ondertussen ook 20 achter.quote:Op maandag 8 december 2008 19:26 schreef torn_Machina het volgende:
Ik moet weer eens een keer een Gintama marathon houden. Ik loop er nu alweer 25 achter.
wat ongeïnspireerd, hee.quote:Op maandag 8 december 2008 19:45 schreef zquing het volgende:
tvp
hoezo "verkapt"?quote:
Hij stond eerst op de FOK!wiki, waar alle OP's staan.. Misschien daar weer neerzetten?quote:Op maandag 8 december 2008 19:50 schreef Quir het volgende:
[..]
Weet jij misschien nog een plek waar users 'm kunnen wijzigen?
Dat, is een goed plan. Ga ik doen.quote:Op maandag 8 december 2008 20:38 schreef Bakakame het volgende:
[..]
Hij stond eerst op de FOK!wiki, waar alle OP's staan.. Misschien daar weer neerzetten?
wel even datum en tijd van de correcte OP neerzetten (hier of onder het kopje "overleg"), want er is nogal een spambot-probleempje op de FOK!-wiki.quote:
Zekersteweten.quote:Op maandag 8 december 2008 21:42 schreef msnk het volgende:
Ow dat is mooi. Heb alleen geen idee hoe dat allemaal werkt, op een wiki
Oh ik heb het al doorWat ben ik slim hè.
wel originele volgorde kijkenquote:Op maandag 8 december 2008 22:44 schreef NutKees het volgende:
http://i37.tinypic.com/lutci.png
Net aan begonnen. Ik kan er nog niet veel van zeggen na 2 afleveringen... we zullen zien.
3quote:Op maandag 8 december 2008 21:30 schreef Quir het volgende:
De Bleach manga is trouwens geweldig, net zo geweldig als ik de anime vond tot de Bounto arc.
Bij welk volume ben jij nu eigenlijk, wdn?
Ik ga morgen even kijken of ze hier nog 3 hebben.quote:
ben benieuwd hoe lang het duurt voordat die volgespamt isquote:
Death Note manga kan ik ook aanraden. 11 is al in onze winkels en dus bijna het eindequote:Op dinsdag 9 december 2008 15:31 schreef Quir het volgende:
[..]
Ik ga morgen even kijken of ze hier nog 3 hebben.
Ik vond 't in het begin eigenlijk best vervelend...quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:56 schreef wdn het volgende:
[..]
Death Note manga kan ik ook aanraden. 11 is al in onze winkels en dus bijna het einde
Wat ik zo goed vind is dat ze Rukia in het Belgisch doen. Klinkt vreemd maar het werk heel goed om aan te geven dat Rukia en Ichigo 'anders' zijn.
hmm! in dat geval misschien een leuk verjaardagscadeau voor binnenkortquote:Op dinsdag 9 december 2008 17:33 schreef Quir het volgende:
De meeste manga zijn 200 bladzijden ongeveer, dat is gemiddeld. Je hebt er ook van 180 en 220.
Je moet inloggen om te kunnen wijzigen, dus dan ban je de persoon die er mee gaat lopen knoeien gewoonquote:Op dinsdag 9 december 2008 15:34 schreef mschol het volgende:
[..]
ben benieuwd hoe lang het duurt voordat die volgespamt is
e.v.t. kan ik ook helpen, heb sinds vannochtend ook Wikimedia @ server staan
Ga maar uit van 200 pagina's per manga (incl extra dingen zoals informatie over de manga en de anime enzo).quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hoeveel pagina's heeft zo'n death note manga? Ik heb alleen duitse manga's van dragonball die ongeveer 250 pagina's hadden voor 5 euro, dat vond ik wel een goeie deal. Maar de helft daarvan voor 6 euro zou ik er dan weer niet voor over hebben..
achja, bij boeken moet je de spanning of humor zelf maken en kun je het anders interpeteren dan de animé waar alles voorgekauwd wordtquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:41 schreef DJ_ het volgende:
ik kan dus echt geen mange lezen he
als ik anime kijk leef ik gewoon veel meer mee en raak ik er echt in verdiept .
maar bij het lezen van een boek of manga heb ik dat helemaal niet
gunslinger girl is wel de saaiste serie die ik tot op heden heb gezienquote:Op dinsdag 9 december 2008 19:46 schreef Sh0g het volgende:
En wanneer maken ze Gunslinger Girl - Il Teatrino eens helemaal compleet? Of is dat zo'n teleurstelling geworden dat geen enkele fansubber hem wil afronden? Er was wel veel negatief commentaar over namelijk. Ik heb t/m 6 gezien. 7 kan ik nergens meer vinden. 8 en 9 heb ik wel weer van een andere fansubber. Vond hem minder dan de eerste serie, maar wil hem toch eens afkijken.
Ga-Rei, Chaos Head en SZS zijn de moeite waard. Zeker doen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:46 schreef Sh0g het volgende:
Ik heb nooit tijd om manga te lezen.ik heb 39 boekjes en heb er nog maar 9 gelezen. Een aantal staan al 2 jaar in de kast te verstoffen.
Ben wel bijna klaar met Code Geass en daarna begin ik met R2.
Tales of the Abyss is verder de enige die ik volg wat betreft nieuwe series.
Veel te weinig tijd, terwijl ik echt wil beginnen aan series als:
Toaru Majutsu no Index
Ga-rei Zero
Chaos Head
El Cazador De La Bruja
Sayonara Zetsubou Sensei
en jawel, DB GT.Die heb ik nooit helemaal afgekeken. Heb ook de nieuwe DBZ special en wil die ook graag eens zien binnenkort.
En wanneer maken ze Gunslinger Girl - Il Teatrino eens helemaal compleet? Of is dat zo'n teleurstelling geworden dat geen enkele fansubber hem wil afronden? Er was wel veel negatief commentaar over namelijk. Ik heb t/m 6 gezien. 7 kan ik nergens meer vinden. 8 en 9 heb ik wel weer van een andere fansubber. Vond hem minder dan de eerste serie, maar wil hem toch eens afkijken.
Daar heb ik helemaal geen last van, ik kan mij helemaal in een manga inleven...quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:41 schreef DJ_ het volgende:
ik kan dus echt geen mange lezen he
als ik anime kijk leef ik gewoon veel meer mee en raak ik er echt in verdiept .
maar bij het lezen van een boek of manga heb ik dat helemaal niet
met anime kan dat wel , ik kijk het op een HDtv met surround sound dus dat zit wel snorquote:Op dinsdag 9 december 2008 21:32 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Daar heb ik helemaal geen last van, ik kan mij helemaal in een manga inleven...
Ik kan het mij allemaal voor de geest halen, de situaties enzo en de bewegingen alsof ik er als derde persoon bij sta als het ware. De anime is wel ontspannender omdat je inderdaad alles al op een dienblad aangereikt krijgt maar ook daar kan ik mij helemaal inleven...
Mits het een beetje interessant is natuurlijk anders kan niemand zich inleven in iets door de irritatie of slaperigheid.
waarom kan ik dan bewerken zonder ingelogd te zijn?quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:12 schreef msnk het volgende:
[..]
Je moet inloggen om te kunnen wijzigen, dus dan ban je de persoon die er mee gaat lopen knoeien gewoon? Neem ik aan.
Nog kutterder dan Gunslinger Girl I?quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:51 schreef msnk het volgende:
Gunslinger Girl II schijnt zo ongelofelijk kut te zijn dat niemand het af wil make. Begrijpelijk natuurlijk, maar wel jammer dat ik zo mijn collectie niet compleet kan maken
Maar als een groep als SHS of Triad het niet af wil maken, dan ga ik mezelf denk ik niet verlagen tot iets als ZOMG of zo
vervolg is meestal slechter dan 't origineel, Gunslinger Girl was al om te huilenquote:Op dinsdag 9 december 2008 23:03 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nog kutterder dan Gunslinger Girl I?
Ohja kloptquote:Op dinsdag 9 december 2008 22:57 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom kan ik dan bewerken zonder ingelogd te zijn?
De manga vind ik anders zeer goed te pruimen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:05 schreef zquing het volgende:
[..]
vervolg is meestal slechter dan 't origineel, Gunslinger Girl was al om te huilen
denk dat de meeste mensen met HTPC's media player classic gebruiken bij bijhoorden FFA , FFV , ac3 filter en vobsub .quote:Op woensdag 10 december 2008 10:21 schreef NutKees het volgende:
Ik heb problemen met bepaalde MKV bestanden, en heb zo'n vermoeden dat de interne speler van MediaPortal ruzie heeft met de codecs. Ben er gisteren de halve avond mee bezig geweest maar ik kom er niet uit. Is er hier toevallig iemand die MediaPortal op zijn HTPC gebruikt en er verstand van heeft?
Ik gebruik hetzelfde of vlc. Werkt prima geen enkele problemen met subs en dergelijkequote:Op woensdag 10 december 2008 14:57 schreef Ge4ce het volgende:
Ik heb nog steeds Media Player Classic, 6.4.9.0 (MpcStar v2.1) en met CCCP pack. Heb nog geen enkel probleem ondervonden?
Of kan ik toch beter maar even updaten?
Wat kan wel?quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:33 schreef DJ_ het volgende:
[..]
met anime kan dat wel , ik kijk het op een HDtv met surround sound dus dat zit wel snor
misschien handig om je zwarte lijst even hier te postenquote:Op woensdag 10 december 2008 15:45 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Wat kan wel?
Je inleven in een saaie/slechte anime?
Als het echt bagger is of het zo op mij overkomt dan kan ik mij niet inleven hoor, HDTV + surround sound of niet.
Of beter gezegd ik wil mij niet inleven omdat als de ep het einde haalt de serie in mijn 'zwarte lijst' komt.
Waarom leg je zelf niet een lijst aan bij myanimelist ofzo?quote:Op woensdag 10 december 2008 16:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
misschien handig om je zwarte lijst even hier te posten
Heb ik al: http://myanimelist.net/animelist/arnxxquote:Op woensdag 10 december 2008 16:31 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Waarom leg je zelf niet een lijst aan bij myanimelist ofzo?
Zal die van mij niet posten want die moet ik nodig updaten.
gedropped na een paar afleveringenquote:Op woensdag 10 december 2008 17:12 schreef Ge4ce het volgende:
Ahh! Sowieso!(Vind het ook vrij vervelend, al die variaties daarop. Zowiezo, Zowieso, Zowizo, etc.
)
Wie kijkt er hier eigenlijk Soul Eater?
* DJ_ meldtquote:Op woensdag 10 december 2008 17:12 schreef Ge4ce het volgende:
Ahh! Sowieso!(Vind het ook vrij vervelend, al die variaties daarop. Zowiezo, Zowieso, Zowizo, etc.
)
* MaxiTitan steekt zijn hand op...quote:Op woensdag 10 december 2008 17:12 schreef Ge4ce het volgende:
)
Wat vond je van Hunter x Hunter en waarom heb je hem niet afgekeken (3 OVA's!!)?quote:Op woensdag 10 december 2008 18:36 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Soul eater is wel grappig maar het kwam een tijdje nogal onregelmatig waardoor ik nu een achterstand heb.
Mijn outdated lijstje http://myanimelist.net/animelist/ArcticBlizzard
Ova's heb ik nog wel op mijn hd staan maar lees nu de manga en ben niet meer toegekomen aan de ova's. De anime is zeker niet slecht alleen baal ik er altijd van wanneer ze niet af zijn of wanneer ze niet in lijn lopen met de manga (claymore, d. gray man, hsdk)quote:Op woensdag 10 december 2008 19:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat vond je van Hunter x Hunter en waarom heb je hem niet afgekeken (3 OVA's!!)?
Ik heb alleen wat van de manga gelezen in een duits mangablad en zo ben ik op de animé gekomen (tevens mijn begin van het animé kijken in het algemeen). Maar ik zou wel heel blij zijn met de manga, waar heb je die vandaan? Ik ben begonnen bij het stuk waar de 3e OVA ophield maar op de computer manga lezen voelt toch gewoon stom en ik moet telkens de img bestanden groter maken om goed te kunnen lezen.quote:Op woensdag 10 december 2008 23:19 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ova's heb ik nog wel op mijn hd staan maar lees nu de manga en ben niet meer toegekomen aan de ova's. De anime is zeker niet slecht alleen baal ik er altijd van wanneer ze niet af zijn of wanneer ze niet in lijn lopen met de manga (claymore, d. gray man, hsdk)
* wdn steekt hand op!quote:Op woensdag 10 december 2008 17:12 schreef Ge4ce het volgende:
)
gaat die veder als de anime ?quote:Op donderdag 11 december 2008 08:38 schreef wdn het volgende:
[..]
* wdn steekt hand op!
Hunter x Hunter manga in Engels, Duits of Frans:
http://www.archonia.com/index.php?page=subject&series=732&cat=7&idx=h&slide=1
http://www.archonia.com/index.php?page=subject&series=732&cat=7&idx=h&slide=2
http://www.archonia.com/index.php?page=subject&series=732&cat=7&idx=h&slide=3
http://www.archonia.com/index.php?page=subject&series=732&cat=7&idx=h&slide=4
(engels vanaf de 3de link)
als de anime wat?quote:
eh? Nee, een anime is gebaseerd op de manga. Dus de anime zal (zolang de anime nog loopt) iets achterlopen op de manga meer niet.quote:
van hunter X hunter .quote:
Waarom dat?quote:Op donderdag 11 december 2008 16:55 schreef Quir het volgende:
Als ware Elfen Lied fan zou je juist geen tweede seizoen willen.
Wat zouden ze er nog van kunnen maken? Alleen iets dat afdoet aan het geweldige van de serie.quote:
quote:
ja en nee...quote:Op donderdag 11 december 2008 16:55 schreef Quir het volgende:
Ik kan zo wel 10 scenario's bedenken waar je een s2 mee kunt verantwoorden.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:55 schreef Quir het volgende:
Doe me d'r 's zo een.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:46 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik kan zo wel 10 scenario's bedenken waar je een s2 mee kunt verantwoorden.
spoilertags ftw! straks heb je het nog bij het rechte eindquote:
Om te beginnen is er het officiele verhaal: de manga was veel uitgebreider dan de anime. De manga kent diclonius met verschillende kleuren haren en ogen. Hier kun je absoluut een goed verhaal uit halen (het hoeft niet perse met Lucy/Kota in de hoofdrol toch).quote:
HxH manga gaat verder na de animé!! Die manga wil ik dus halen. Puntje van de sluier: Giant bugsquote:Op donderdag 11 december 2008 12:13 schreef DJ_ het volgende:
[..]
van hunter X hunter .
de anime was gestopt na de greed island arc , dus ik vroeg me af of de manga daar ook gestopt was of dat die wel veder ging .
heb ook gehoord dat de schrijver van HxH ziek was geworden ofzo en dat er daarom een einde aan is gemaakt
trouwens een nieuwe volledige trailer van dragonball - evolution ( nieuwe naam gekregen dus )
http://movies.ign.com/dor(...)nt_trlrc_121108.html
moet zeggen dat het minder crappy is als eerst , maar er blijft echt vrij weinig over van de originele verhaal lijn .
het zou me ook niks verbazen als goku ook geen saiyan meer is![]()
zoals die kut OVAquote:Op donderdag 11 december 2008 17:19 schreef Quir het volgende:
[..]
Wat zouden ze er nog van kunnen maken? Alleen iets dat afdoet aan het geweldige van de serie.
Als dat een aflevering was geweest was mijn punt op MAL spontaan naar een 7 gezakt.quote:
is het niet gewoon iemand die voor standbeeld aan het spelen is (check ook de mouw waar je "in" kan kijken, zie ik duidelijk een andere stof...quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:07 schreef Ge4ce het volgende:
Echt stoer!
Alleen... waar moet je toch zoiets kwijt?
check de latex handschoentjes waar de verf niet goed op pakt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:09 schreef mschol het volgende:
[..]
is het niet gewoon iemand die voor standbeeld aan het spelen is (check ook de mouw waar je "in" kan kijken, zie ik duidelijk een andere stof...
Moet je het weer verpesten!! Het is toch vet stoer om zo'n ding... ergens te hebben staan.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:09 schreef mschol het volgende:
[..]
is het niet gewoon iemand die voor standbeeld aan het spelen is (check ook de mouw waar je "in" kan kijken, zie ik duidelijk een andere stof...
Appleseed komt uit 2004, Vexille en Appleseed Ex Machina komen beiden uit 2007...quote:Op zaterdag 13 december 2008 22:14 schreef Kuwaro het volgende:
Ik heb ook Vexille en Appleseed ( Ex Machina) gezien en ik moet zeggen dan Appleseed Exmachina toch wat beter uitzag dan Appleseed.
Ook waren er paar verschillen tussen Appleseed en Ex Machina, dat heb ik namelijk even opgemerkt.
Over Vexille kan ik zeggen dat de verhaallijn wel interessant is.
Vexille is ook wat nieuwer dan Appleseed dacht ik maar dat weet ik ook niet precies.
Haha interessante conclusie heb je getrokkenquote:Op zondag 14 december 2008 00:43 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Appleseed komt uit 2004, Vexille en Appleseed Ex Machina komen beiden uit 2007...
Ik heb Appleseed - Ex Machina nog niet gezien en hij ziet er inderdaad beter uit dan Appleseed (omgevingen enzo vooral). Er zit 2/3 jaar tussen de films en in die tijd is er natuurlijk het een en ander veranderd op computer/CGI gebied. Men kan meer doen met het zelfde budget (~10 miljoen had ik gelezen), betere software enzovoort en dat is wel te zien. Ik vind het nog steeds jammer dat ze bij Appleseed - Ex Machina van de cell-shading + lijntjes zijn afgestapt want ik vond het toch wel wat hebben, ik vind het er beter uitzien eerlijk gezegd. Voor de karakters dan wel want de omgevingen zien er zoals bij Appleseed er gelikt uit.
Vexille (in wat mindere mate) en Appleseed Ex Machina zien er uitgeveegd uit alsof er een filter is gebruikt om rimpels te verbergen (gekkigheid natuurlijk).De hoofdpersonages lijken ook heel erg op elkaar, alsof hetzelfde 3D model is gebruikt met wat aanpassingen.
Zoals het verhaal in de Vexille film is uitgezet vind ik hem niet zo denderend sterk (dit had ik al gezegd in het vorige topic). Daar had men echt iets meer van kunnen maken. Als er nog een film uit zou komen die wat meer de voorgeschiedenis van het verhaal in de film Vexille zou vertellen dan kan ik Vexille misschien iets beter waarderen. Er is genoeg interessant materiaal waar men mee zou kunnen spelen.
als je die "realistische" stijl zoekt niet, maar anders begin bij ghibliquote:Op zondag 14 december 2008 23:15 schreef Kuwaro het volgende:
[..]
Haha interessante conclusie heb je getrokken![]()
Inderdaad qua hoofdpersonen lijken ze nogal op elkaar.
Heb je misschien wat sugessties voor mij welke animatie films interessant zijn om naar te kijken?
Het mag ook anime zijn![]()
Ik heb een paar animatie films gezien maar ik vraag me af of er betere animatie films zijn.
Bijvoorbeeld: FF Advent Children vond ik maar niks. Spirit Within vond ik beter maar ja
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die betere opties kunnen geven
Nahjah, ik ken niet zoveel Japanse animatiefilms (CGI werken dus), FF Advent Children en Spirits Within ken ik ook en daarvan vond ik de laatste ook beter. Dan heb ik ze toch wel gehad wat betreft CGI animatie met de Appleseed reeks en Vexille erbij natuulijk.quote:Op zondag 14 december 2008 23:15 schreef Kuwaro het volgende:
[..]
Haha interessante conclusie heb je getrokken![]()
Inderdaad qua hoofdpersonen lijken ze nogal op elkaar.
Heb je misschien wat sugessties voor mij welke animatie films interessant zijn om naar te kijken?
Het mag ook anime zijn![]()
Ik heb een paar animatie films gezien maar ik vraag me af of er betere animatie films zijn.
Bijvoorbeeld: FF Advent Children vond ik maar niks. Spirit Within vond ik beter maar ja
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die betere opties kunnen geven
Nou realistisch stijl vind ik wel altijd mooi om te zien maar het maakt mij niet uit wat voor genre is of stijl.quote:Op zondag 14 december 2008 23:20 schreef zquing het volgende:
[..]
als je die "realistische" stijl zoekt niet, maar anders begin bij ghibli
Ik ken alleen Byousoku 5cm bij naam.quote:Op maandag 15 december 2008 00:56 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Nahjah, ik ken niet zoveel Japanse animatiefilms (CGI werken dus), FF Advent Children en Spirits Within ken ik ook en daarvan vond ik de laatste ook beter. Dan heb ik ze toch wel gehad wat betreft CGI animatie met de Appleseed reeks en Vexille erbij natuulijk.
Byousoku 5cm (5cm per second - a chain of short stories about their distance) vind ik wel een aanrader, het is geen sci-fi maar toch echt zeer indrukwekkend imo.
worden.
het is geen film. 't is een studio, begin met nausicaa en mononokequote:Op maandag 15 december 2008 11:20 schreef Kuwaro het volgende:
[..]
Nou realistisch stijl vind ik wel altijd mooi om te zien maar het maakt mij niet uit wat voor genre is of stijl.
Ghibli?
Die ken ik zo niet
Ik zal es kijken of het interessant is![]()
Dat zijn er dan al twee te veel..quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:38 schreef Quir het volgende:
Dat was pas mijn tweede quote, Jordy.
Achtervolg me eens niet.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:41 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat zijn er dan al twee te veel..
Toradora is momenteel nog behoorlijk feelgood.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:38 schreef zquing het volgende:
weet iemand een enorme feelgood serie
Aishiteru ze Babyquote:Op woensdag 17 december 2008 12:57 schreef zquing het volgende:
vond ik kut,
vond ik kut, hmmm, harem, al gezien, al gezien
One Piece,Seto No Hanayome, en verder weet ik nietquote:Op woensdag 17 december 2008 11:38 schreef zquing het volgende:
weet iemand een enorme feelgood serie
quote:
ik beoordeel series op de eerste 10 minuten die ik zie, vind ik die leuk kijk ik 'm uit(behalve als hij weer bagger wordt later) anders nietquote:Op donderdag 18 december 2008 11:02 schreef Jordy-B het volgende:
Kannagi, dan?
En hoezo vond je toradora kut? Er zijn net tien afleveringen uitgebracht?
quote:Op donderdag 18 december 2008 11:04 schreef zquing het volgende:
[..]
ik beoordeel series op de eerste 10 minuten die ik zie, vind ik die leuk kijk ik 'm uit(behalve als hij weer bagger wordt later) anders niet
Vond je dat feelgood?quote:
Ja, maar laat de serie dan even liggen tot je wel tijd hebt om er twintig minuten aan te besteden.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:51 schreef wdn het volgende:
Azumanga Daioh is briljant. Inderdaad.
Maar Jordy-B er zijn maar 24 uur in een dagMet 10 minuten ipv 20 minuten beslissen of een anime iets is geeft je 2x meer kans op het vinden van (voor jou) goede series.
Kan me er wel wat bij voorstellen.
Ik kijk meestal minimaal 2 epsiodes.
ik weet dat je eigenlijk gelijk hebtquote:Op donderdag 18 december 2008 11:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, maar laat de serie dan even liggen tot je wel tijd hebt om er twintig minuten aan te besteden.
Maakt me verder niet zóveel uit, want hij snijdt zichzelf in de vingers door op deze manier allemaal leuke series aan zich voorbij te laten gaan. Maar je moet niet op basis van tien minuten een hele serie afschrijven omdat je die tien minuten toevallig kut vindt.
Azumanga heeft wel wat maffe humor, maar het is echt de feelgood-serie bij uitstek.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:54 schreef zquing het volgende:
Vond de eerste 10 minuten gaar van Azumanga, maar iedereen zegt dat ik 'm kijken moet...... Mischien toch nog maar een kans geven ooit.
"Daar gaat die zeikerd van -B het niet mee eens zijn, hè?"quote:10 minuten is niet echt een richtlijn, maar als ik een serie echt kut vind dan ben ik na 7 minuten al aan 't kijken of ik op de helft zit, ik ga dan echt niet meer de moeite nemen om de rest te zien. Eerste afleveringen moeten gewoon van dermate hoog niveau zijn dat je verder wil kijken. Heb je die klik niet in de eerste paar minuten, dan is de serie meestal niet jou serie
oh!quote:Op donderdag 18 december 2008 12:00 schreef zquing het volgende:
[..]
ik weet dat je eigenlijk gelijk hebt
Ik meer dan genoeg trage series gezien, ik hoef niet perse een snelle serie, hoe zou ik anders zoveel slice of life, josei en shoujo kunnen hebben gezien............. Genoeg series die ik nog wil zien, ookal kom ik niet door aflevering 1, denk aan een technolyze.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:10 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Azumanga heeft wel wat maffe humor, maar het is echt de feelgood-serie bij uitstek.
[..]
"Daar gaat die zeikerd van -B het niet mee eens zijn, hè?"
"Oh, nee hè... hij reikt al naar het quote-knopje"
"shit, moeten we weer dat gezanik lezen..."
Ik ben het er niet mee eens! Ha!
Sommige series hebben een traag begin, sommige series hebben een vlot begin. Dat betekent echter niet dat series met een traag begin dan ook gelijk kut zijn of dat een vlot begin veel goeds belooft voor de rest van de serie. In het tweede geval kan je een serie afkappen, maar op deze manier mis je gewoon alle series die wat trager beginnen.
In ToraDora worden de eerste twee afleveringen gebruikt om de hoofd- en bijpersonen te leren kennen. Er is ook wel wat actie, maar dat zit gewoon later in de aflevering. De serie wordt daarna wat vlotter (nou ja, het is een romantische komedie, dus verwacht niet al teveel actie).
Een serie als Witch Hunter Robin begint enorm spectaculair, maar dat is een serie waarbij je echt moeite moet doen om je er doorheen te worstelen, omdat die serie dodelijk saai is.
Ghibli is wel heel anders dan de films die je gezien hebt, maar zeer zeker de moeite waard. Maar ik raad aan, Honey and Cloverquote:Op donderdag 18 december 2008 12:09 schreef Elegy het volgende:
Ik heb onlangs drie films van Shinkai gezien: Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXXV
Nu vond ik ze erg indrukwekkend maar het zijn (my bad) wel de yt en download versies. Verzamelaar als ik ben heb ik gezocht naar speciale uitgaves van deze films en heb er op Yesasia.com enkele gevonden. Playasia gaf veel minder resultaten vreemd genoeg. Nu wilde ik ze daar bestellen, hebben mensen hier ervaring met yesasia?
Heb ook wat rondgekeken naar amv's en ik heb ineens allemaal ideeën om op basis van deze drie films ook muziekvideo's te gaan maken. Zodra daar wat van gereed is zal ik het hier wel posten
Ook vraag ik mij af of er films/series zijn die hier mee te vergelijken zijn, qua thematiek/sfeer etc.? Alleen studio Ghibli heb ik wel eens van gehoord maar nog niks van gezien. En series met al in de honderden issues trek ik ook niet zo, heb liever films of miniseries. Bij de Mediamarkt en de plaatselijke (Den Haag) Gamestore hebben ze ook wel wat maar al die namen zeggen me helemal niks.
Iemand tips?
naja ondanks de drama , zijn er toch genoeg happy momentenquote:
nooit geweten , maar ik vind de serie echt grappig dus ik heb niet het gevoel dat ik beter de OVA had kunnen kijken .quote:Op donderdag 18 december 2008 10:57 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Today in class 5-2 (Kyou no Go no Ni) heeft een OVA dat voor de serie al bestond, als je deze eerst gezien hebt dan zal de serie je in het begin tegenvallen. Dit omdat de tekenstijl totaal verschilt (simpeler/lelijker) en omdat ze ook de OVA in de serie herhalen. De serie is ook meer gekuist dan de OVA maar goed ik vind dit persoonlijk niet erg het maakt de humor onschuldiger imo. Als je door het begin weet te komen dan kan je de serie wel gaan waarderen.
Wat ik zoek zijn voornamelijk anime's die niet zo leunen op actie maar meer op sfeer. De Shinkai films vond ik heel erg mooi maar ik ben niet zo'n graphicshoer op dat gebied. Handgetekend heeft ook z'n charme.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:17 schreef zquing het volgende:
[..]
Ghibli is wel heel anders dan de films die je gezien hebt, maar zeer zeker de moeite waard. Maar ik raad aan, Honey and Clover
Dat ziet er ook wel leuk uit, hoewel het volgens mij meer gericht is op meisjes. naja, dat vind ik geen probleem. Zal vanavond eens gaan youtuben hiervoor, thnxquote:Op donderdag 18 december 2008 12:52 schreef wdn het volgende:
Misschien dat kimikiss pure rouge dan ook iets is voor je Elegy.
Is net een batch van uitgebracht zag ik vanmorgen.
Hier een korte beschrijving:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=8210
Ik wou net zeggen, Spice & Wolf. Kijken quingie!quote:Op donderdag 18 december 2008 15:44 schreef wdn het volgende:
En stellvia of the universe valt zeker onder 'feel good'
En "ef - A Tale of Memories". Zeer goed
En Yakitate!! als je van brood maken een 'feel good' gevoel krijgt ook ()
Oh en Spice & Wolf was ook erg feel gooderig trouwens. Ook een overheeeeerlijke anime.
Jij maakt ook AMV's?quote:Op donderdag 18 december 2008 12:09 schreef Elegy het volgende:
Ik heb onlangs drie films van Shinkai gezien: Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXXV
Nu vond ik ze erg indrukwekkend maar het zijn (my bad) wel de yt en download versies. Verzamelaar als ik ben heb ik gezocht naar speciale uitgaves van deze films en heb er op Yesasia.com enkele gevonden. Playasia gaf veel minder resultaten vreemd genoeg. Nu wilde ik ze daar bestellen, hebben mensen hier ervaring met yesasia?
Heb ook wat rondgekeken naar amv's en ik heb ineens allemaal ideeën om op basis van deze drie films ook muziekvideo's te gaan maken. Zodra daar wat van gereed is zal ik het hier wel posten
Ook vraag ik mij af of er films/series zijn die hier mee te vergelijken zijn, qua thematiek/sfeer etc.? Alleen studio Ghibli heb ik wel eens van gehoord maar nog niks van gezien. En series met al in de honderden issues trek ik ook niet zo, heb liever films of miniseries. Bij de Mediamarkt en de plaatselijke (Den Haag) Gamestore hebben ze ook wel wat maar al die namen zeggen me helemal niks.
Iemand tips?
Nee, nog niet maar ik heb wel wat ideeën en, denk ik, passende muziekquote:
Oh, ik heb er een aantal jaar terug in elkaar geflanst. Let wel, het is niet zomaar clips achter elkaar gooien.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:08 schreef Elegy het volgende:
[..]
Nee, nog niet maar ik heb wel wat ideeën en, denk ik, passende muziek
En thnx voor nog meer namen!
Heb je die nog ergens op yt staan wellicht?quote:Op donderdag 18 december 2008 18:12 schreef Quir het volgende:
[..]
Oh, ik heb er een aantal jaar terug in elkaar geflanst. Let wel, het is niet zomaar clips achter elkaar gooien.
quote:Op donderdag 18 december 2008 18:17 schreef Elegy het volgende:
[..]
Heb je die nog ergens op yt staan wellicht?
Nee ik weet het, ben op deze site al wat guides en how-to's aan het lezen,alleen zijn de meesten nogal outdated.
Die is wel geniaalquote:
i think i just creamed my pantsquote:Op donderdag 18 december 2008 20:59 schreef Sh0g het volgende:
Full Metal Alchemist 2
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=6107
Ik mag wel eens gauw met FMA beginnen.
Och gut, een jonge Quirquote:Op donderdag 18 december 2008 21:14 schreef Quir het volgende:
Ik vond het toen blijkbaar nog nodig om het zwaar overgebruikte Linkin Park te gebruiken, en een geweldige titel te nemen. Maar, hier heb je er een.
die stond al bij mij in de planning maar heb nog RUIM 1TB overquote:Op donderdag 18 december 2008 21:27 schreef Quir het volgende:
Dank voor de tip. Ik denk dat ik snel de volgende TB nodig heb.
daar kan je sinds een tijdje ook een aantal downloads die op mijn naam staan vindenquote:Op donderdag 18 december 2008 21:23 schreef MaxiTitan het volgende:
Vanaf morgen is er freeleech bij een grote anime provider die zich sterk met een doos associeert en dat loopt tot 4 januari. Dus zet je wenslijstjes maar klaar in de downloadlijst zodat de kerstman je HDD kan vullen.
Welke series/films zijn dat dan?quote:Op donderdag 18 december 2008 21:40 schreef mschol het volgende:
[..]
daar kan je sinds een tijdje ook een aantal downloads die op mijn naam staan vinden
Ziet er toch niet al te beroerd uit toch?Ik weet alleen niet hoe ik dat ga doen met al die fancy syncs en effecten enzo. Misschien dat ik eerst maar eens moet proberen een stukje muziek een beetje passend te krijgen onder een anime. Chronologie is geloof ik niet zo heel erg belangrijk? Als in dat ik uit een anime verschillende stukjes kan plakken zolang het maar bij de muziek past?quote:Op donderdag 18 december 2008 21:14 schreef Quir het volgende:
Ik vond het toen blijkbaar nog nodig om het zwaar overgebruikte Linkin Park te gebruiken, en een geweldige titel te nemen. Maar, hier heb je er een.
Een goede AMV vertelt een verhaal en past bij de muziek. Ik denk dat je beter kunt beginnen met een licht verhaal uitstippelen, zoals een gevecht tussen twee partijen en de aanleiding daarvoor, en dat synct. Aan effecten etc. hoef je nu nog niet te denken, dat je dit onder de knie hebt is het belangrijkste.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:54 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ziet er toch niet al te beroerd uit toch?Ik weet alleen niet hoe ik dat ga doen met al die fancy syncs en effecten enzo. Misschien dat ik eerst maar eens moet proberen een stukje muziek een beetje passend te krijgen onder een anime. Chronologie is geloof ik niet zo heel erg belangrijk? Als in dat ik uit een anime verschillende stukjes kan plakken zolang het maar bij de muziek past?
o.a. earth girl arjuna (oid) en Da Capoquote:Op donderdag 18 december 2008 21:52 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Welke series/films zijn dat dan?
heb ik al, alleen nog niet operationeelquote:Op donderdag 18 december 2008 22:05 schreef Quir het volgende:
Misschien moet ik trouwens maar eens een download servertje in elkaar flansen als ik 200 euro tot mijn beschikking heb.
En dan later uitbreiden met extra schijven.
omdat ik exchange 2003 nog niet echt helemaal onder de knie heb?quote:Op donderdag 18 december 2008 22:30 schreef Quir het volgende:
Waarom ben je daar nog niet zeker van, dan?
Ooh?quote:Op donderdag 18 december 2008 22:31 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat ik exchange 2003 nog niet echt helemaal onder de knie heb?
quote:
januari?quote:Op donderdag 18 december 2008 17:14 schreef Quir het volgende:
Volgende keer staat er iets in over Higurashi.
hoe kan je op user zoeken ?quote:Op donderdag 18 december 2008 22:42 schreef mschol het volgende:
[..]
![]()
--edit-- nog een downloadje online
profile -> Find User/Browse User List (en ik ben te vinden onder de Offersquote:
63 series ?quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:43 schreef mschol het volgende:
[..]
profile -> Find User/Browse User List (en ik ben te vinden onder de Offers)
Wat betreft de freeleech:
ik zit nu op 63 serie's e.d om te downloaden![]()
helaas kan ik zo snel niet zien hoeveel dat is
-edit- gelukkig doe ik aan pre-allocation, zit nu op +350GB![]()
![]()
![]()
ik dacht aan ~550GB voorlopig nog wel eff genoeg te hebben
Ik ben eens door je lijst wezen neuzen voor inspiratie en ik heb er een paar uitgepikt.quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:43 schreef mschol het volgende:
[..]
profile -> Find User/Browse User List (en ik ben te vinden onder de Offers)
Wat betreft de freeleech:
ik zit nu op 63 serie's e.d om te downloaden![]()
helaas kan ik zo snel niet zien hoeveel dat is
-edit- gelukkig doe ik aan pre-allocation, zit nu op +350GB![]()
![]()
![]()
ik dacht aan ~550GB voorlopig nog wel eff genoeg te hebben
oooh, dat is wel een zeer goede reden om escaflowne weer te zien, goede serie was dat zegquote:
werkt dat een beetje?quote:Op vrijdag 19 december 2008 10:04 schreef zquing het volgende:
ben ik ff blij dat en ik een
[ afbeelding ] heb aangeschaft
je kan hotswappen, maar jou oplossing is natuurlijk veel mooier. Maar dat komt nog wel denk ik ooitquote:Op vrijdag 19 december 2008 11:01 schreef mschol het volgende:
[..]
werkt dat een beetje?
ik zat zelf aan zoiets te denken in m'n serverbak:
[ afbeelding ]
nadeel van mijn oplossing is wel dat ik intern een sata controller nodig heb die op ACHI mode kan staan, anders kan ik nie hotswappen (afaik)quote:Op vrijdag 19 december 2008 11:04 schreef zquing het volgende:
[..]
je kan hotswappen, maar jou oplossing is natuurlijk veel mooier. Maar dat komt nog wel denk ik ooit
in een serverbak hoort toch wel een beetje leuke satacontroller? Mischien een PERC5, dat kost volgens mij nog geen 150euquote:Op vrijdag 19 december 2008 11:07 schreef mschol het volgende:
[..]
nadeel van mijn oplossing is wel dat ik intern een sata controller nodig heb die op ACHI mode kan staan, anders kan ik nie hotswappen (afaik)
een echt leuke server sata controller is +/- 300 euroquote:Op vrijdag 19 december 2008 11:29 schreef zquing het volgende:
[..]
in een serverbak hoort toch wel een beetje leuke satacontroller? Mischien een PERC5, dat kost volgens mij nog geen 150eu
ik zeg niet voor niets perc5, dals 't goed is beste bang for bucks atm, met expender gaan er 8 schijfen op en JBOD doen alle controllers, deze doet de rest ookquote:Op vrijdag 19 december 2008 11:34 schreef mschol het volgende:
[..]
een echt leuke server sata controller is +/- 300 euro(dan heb je echt hardware raid controller, 8xsata300, raid 0,1,5,10,JBOD (en nog een paar waarschijnlijk) )
want ik heb minimaal 4 poorten nodig voor zo'n harddisk bracket en die zijn duur...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
Ah, klinkt tofquote:Op vrijdag 19 december 2008 15:55 schreef wdn het volgende:
Plush. HELL YES.
Prepare yourself for GORE, Drama and a lovestory
Oh, als ik het zo zie is het niks voor jou. Wel is het een van de top anime op mijn lijstje.quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:11 schreef Plush. het volgende:
[..]
Ah, klinkt tof
Er komen toch wel naakte chicks in voor of wat?
Werkt dat een beetje, zo'n ding? Via USB?quote:Op vrijdag 19 december 2008 10:04 schreef zquing het volgende:
ben ik ff blij dat en ik een
[ afbeelding ] heb aangeschaft
Ik heb net wat bekeken, en hij ziet er geweldig uit...quote:Op vrijdag 19 december 2008 10:01 schreef zquing het volgende:
[..]
oooh, dat is wel een zeer goede reden om escaflowne weer te zien, goede serie was dat zeg
Via SATA, denk ik.quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:17 schreef Quir het volgende:
[..]
Werkt dat een beetje, zo'n ding? Via USB?
Oh, er zijn op meerdere plekken zulke schijven te koop voor die prijs. Het daalt allemaal, hè.quote:Op vrijdag 19 december 2008 17:20 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb net wat bekeken, en hij ziet er geweldig uit...
Alleen jammer dat ik gister bij de mediamarkt de 1TB externe HDD heb laten liggen... Die was maar ¤100
[..]
Via SATA, denk ik.
Ik heb vanmiddag eindelijk mijn HD3870 in mijn computer kunnen schuiven.quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:54 schreef Beach het volgende:
Als we toch over hardware bezig zijn; ik heb sinds een tijdje een 1tb externe schijf en die komt al aardig vol.
En sinds gister heb ik een programma dat zelfs hd mkv's kan streamen naar mn PS3 (ook subs xD) , dus alles lekker kijken op een grote tv.
ja die bedoelde ik idd... mediaportal ga ik eens bekijkenquote:Op vrijdag 19 december 2008 21:14 schreef NutKees het volgende:
Je kan beter mediaportal gebruiken. XBMC voor windows is een slap, half werkend aftreksel van de xbox versie (als je die bedoelt ten minste...).
quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:55 schreef wdn het volgende:
Plush. HELL YES.
Prepare yourself for GORE, Drama and a lovestory
Kheb niet voor niets een Elfen lied ikoon
Kabuto_Raiger: wat was die goed heWat een wereld. Over iemand even op de feiten drukken
![]()
Haha ja wat ik overigens wel jammer vond was dat ze niet alles uit de novel gebruiken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik hoop deze week de laatste ep van Rosario + Vampire Capu2 te kunnen downloadenquote:Op zaterdag 20 december 2008 12:57 schreef DJ_ het volgende:
volgende week eps12 van EF a tale of melodies
dan kan ik ze allemaal downloaden en een marathon houden op kerst avond
budget/eisen?quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:24 schreef Quir het volgende:
Ik moet ook maar eens een leuk schermpje gaan kopen, iemand nog een geweldig voorstel?
Ik moet Rosario + Vampre capu2 ook nog inhalen, ben afgehaakt bij 3. Churuchuruchuruchuruchu.
samsungs , altijd een samsung nemen .quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:24 schreef Quir het volgende:
Ik moet ook maar eens een leuk schermpje gaan kopen, iemand nog een geweldig voorstel?
Ik moet Rosario + Vampre capu2 ook nog inhalen, ben afgehaakt bij 3. Churuchuruchuruchuruchu.
samsung 40", bijna hetzelfde qua specs.. (o.a. geen DVB-C tuner) -> 400 euro goedkoperquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:46 schreef Quir het volgende:
Ik zat eigenlijk te denken aan een aantal briefjes van 100, maar geen 11. Ik zou graag een HDMI aansluiting willen, en een beetje een mooi ontwerp. De rest is vrij, eigenlijk.
Ik ben zelf ook even rond aan 't kijken.
ik zal niet ontkennen dat samsung goedspul is maar tv <-> monitor is een heeel andere expertise (m.a.w.: in andere gebieden behaalde resultaten bieden geen garantie)quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:48 schreef DJ_ het volgende:
[..]
samsungs , altijd een samsung nemen .
niet duur en geweldige panelen en vaak heel veel opties tenopzichte van prijs concurentie
heb mijn HDtv nu al een jaar ( 37" samsung pc kamer , 42" full hd woon kamer van sharp )
maar de goedkopere samsung doet het echt niet onder voor de dure sharp aquos
heb ook jaren lang samsung monitor gehad voor pc's en het zijn echt op dingen .
ik maak er wel gewoon plek voorquote:Op zondag 21 december 2008 00:00 schreef Quir het volgende:
Dit ziet er ook wel aardig uit, 26'', een 40'' gaat waarschijnlijk niet lukken omdat ik een heel klein kamertje heb.
Wat is het probleem?quote:
Daar staan mijn computer, gitaar, kleerkast, bed, een collectie boeken, manga en dvd's etc.quote:
quote:Op zondag 21 december 2008 00:09 schreef Quir het volgende:
Mijn slaapkamertje is maar 2x3
Dan hang je hem op.quote:Op zondag 21 december 2008 00:16 schreef Quir het volgende:
[..]
Daar staan mijn computer, gitaar, kleerkast, bed, een collectie boeken, manga en dvd's etc.
ik vind ambilight waardeloos , ik wil donkerquote:Op zondag 21 december 2008 00:24 schreef mschol het volgende:
[..]
dan heb ik idd wel ietjes meer ruimte (zit op ~3meter afstand van toekomstige tv plek)
zat alleen nog te denken over een ambilight tv, maar die zijn me te duur
Ook naar gekeken; mijn muren zijn zo broos als een bros.quote:
Daar heb je pluggen voor.quote:Op zondag 21 december 2008 01:02 schreef Quir het volgende:
[..]
Ook naar gekeken; mijn muren zijn zo broos als een bros.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
ambilight is veeel rustgevender voor je ogen, zeker in donkere ruimtesquote:Op zondag 21 december 2008 00:41 schreef DJ_ het volgende:
[..]
ik vind ambilight waardeloos , ik wil donker
Maar het slurpt veel energie en is dus veels te duur.quote:Op zondag 21 december 2008 10:16 schreef mschol het volgende:
[..]
ambilight is veeel rustgevender voor je ogen, zeker in donkere ruimtes
duur indeed maar energie slurpend:quote:Op zondag 21 december 2008 11:20 schreef rakotto het volgende:
[..]
Maar het slurpt veel energie en is dus veels te duur.
quote:Op zondag 21 december 2008 09:12 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik ben nu Ichigo Mashimaro aan het kijken, afgelopen vrijdag in de eerste dag van de freeleech actie binnen gesleept.... Ik moet zeggen dat het een soortgelijke sfeer heeft als Azumanga Daioh. Ik had bij deze serie ook een lach van herkenning.Hehe, klinkt leuk. Is het grappig, overall? Dan ga ik 'm ook maar eens binnenhengelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wou zometeen aan Berserk beginnen. Eventjes bekijken of 't wat is."Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
quote:Op zondag 21 december 2008 11:41 schreef mschol het volgende:
[..]
duur indeed maar energie slurpend:
de 42PFL9603 slupt 206 watt
de sony kdl-40w4500 slurpt 234 watt(dus groter scherm MET ambilight slurpt minder dan een scherm zonder
)
maar ik vind het wel iritant als er licht is , het haalt mijn aandacht weg van mijn scherm .quote:Op zondag 21 december 2008 10:16 schreef mschol het volgende:
[..]
ambilight is veeel rustgevender voor je ogen, zeker in donkere ruimtes
Ik vind hem overall wel grappig, het is geen dijenkletser imo, maar ik vind het een ontspannen serie...quote:Op zondag 21 december 2008 13:18 schreef Quir het volgende:
[..]
Hehe, klinkt leuk. Is het grappig, overall? Dan ga ik 'm ook maar eens binnenhengelen.
Ik wou zometeen aan Berserk beginnen. Eventjes bekijken of 't wat is.
Ik heb hem gezien, het was mijn derde anime die ik ooit naar binnen heb gehaald...quote:Op zondag 21 december 2008 18:06 schreef NutKees het volgende:
Iemand Kino's Journey gezien? Ik kreeg hem aanbevolen door een collega, maar ik weet niet hoeveel prioriteit ik er aan moet geven...
Bruna etc. verkopen manga van Mangakana. Even kijken op de site of ze het ergens in de buurt verkopen. Daarnaast heb ik (waar andere slechte hebben) goede ervaringen met Archonia.quote:Op maandag 22 december 2008 19:23 schreef Operc het volgende:
Weet iemand sites/winkels waar ik goedkoop manga kan vinden? Woon in noord-brabant maar rondom Nijmegen is ook geen probleem opzich. Ik heb nog niet veel manga gelezen. Tot op heden alleen Death Note en eerste deel van Full Metal Alchemist. Heb het eerste deel van een serie van de tekenaar van DN hier ook liggen maar zoek nog meer manga's. (Voor internetshops: liefst iets waar ik kan betalen door gewoon over te maken of via IDeal, want ik heb geen creditcard oid. )
Station Eindhoven de Bruna aan de stadskant heeft Bleach Death Note Naruto Monster en Yu-gi-oh.quote:Op maandag 22 december 2008 19:23 schreef Operc het volgende:
Weet iemand sites/winkels waar ik goedkoop manga kan vinden? Woon in noord-brabant maar rondom Nijmegen is ook geen probleem opzich. Ik heb nog niet veel manga gelezen. Tot op heden alleen Death Note en eerste deel van Full Metal Alchemist. Heb het eerste deel van een serie van de tekenaar van DN hier ook liggen maar zoek nog meer manga's. (Voor internetshops: liefst iets waar ik kan betalen door gewoon over te maken of via IDeal, want ik heb geen creditcard oid. )
ChaosHead is toch iets met horror of niet soms?quote:Op maandag 22 december 2008 19:50 schreef Quir het volgende:
Trouwens is Chaos;Head niet geworden waar ik op hoopte. Het eindigde in maffe namen, ietwat clichématig. Ik wou psycho loli.
Nouja, horror...quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:42 schreef Kuwaro het volgende:
[..]
ChaosHead is toch iets met horror of niet soms?
Ik ben nu bezig met Higurashi no Naku Koro Ni.. Het is een drama/horror
Nee, "psychologisch drama" Der wordt met het geheugen en de herinneringen gespeeld van de hoofdpersoon.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:42 schreef Kuwaro het volgende:
[..]
ChaosHead is toch iets met horror of niet soms?
die gasten daar bij chihiro hebben humorquote:So, about Christmas, since this is the Christmas episode. Do you know how Santa operates? Well, he has those elves. But, do you know how they all got there? They used to be all over the world, living with humans. But a man named Kris Kringle flew all over the world, hating the elven race, an caught each and every one of them, throwing them into his sack! Then, he made the elves work for him, slave driven day and night, making toys so he could have and excuse to break into houses and sleep with young children without them realizing it!
If you feel like this is wrong, please send your presents back to Mrs. Claus. You can mail them to her at “Kristen, 101 Maple Street, New York, NY, 05621″. Please note that only anime, jewlry, and clothing (Children’s size 6) is produced in these conditions. The rest is produced by the elves that worked willingly~
Kurenai is leuk, echt leukquote:Op woensdag 24 december 2008 01:34 schreef Quir het volgende:
Ik ben Kurenai aan het downloaden, kent iemand 'm?
Ik wil trouwens echt de Berserk manga, jammer dat hij in het engels zo duur is (in verhouding) en in het nederlands incompleet. Binnenkort maar weer een grote bestelling plaatsen.
WTFquote:Op woensdag 24 december 2008 13:31 schreef DJ_ het volgende:
[..]
die gasten daar bij chihiro hebben humor
Ik zal zo even kijken (op internet), zal 40 à 60 euro kosten.quote:Op woensdag 24 december 2008 17:38 schreef mschol het volgende:
iemand hier met HDMI kabel?
bij de BCC wilde ze beweren dat ik een kabel a 120 euro moest kopen om 100Hertz en 1080p te kunnen versturen naar de tv
overigens: heb een sony bravia 40W4500
ik vraag mij meer af of het daadwerkelijk waar is wat ze zeggen..., ik heb er nog nooit van gehoord namelijk..quote:Op woensdag 24 december 2008 17:51 schreef Quir het volgende:
[..]
Ik zal zo even kijken (op internet), zal 40 à 60 euro kosten.
Naar ik weet hoort zo'n kabel gewoon niet zo duur te zijn, tenzij ik iets heb gemist.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:05 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vraag mij meer af of het daadwerkelijk waar is wat ze zeggen..., ik heb er nog nooit van gehoord namelijk..
net tweakers topic doorgebladerd en het lijkt erop dat een hdmi kabel van ~10 euro prima kan voldoen voor 1080P en 100Herz mits hij niet te lang is... (nu komen TV & blu-ray speler naast tv te staan dus ach...quote:Op woensdag 24 december 2008 18:12 schreef Quir het volgende:
[..]
Naar ik weet hoort zo'n kabel gewoon niet zo duur te zijn, tenzij ik iets heb gemist.
de 120Meter kabel was 1 van 1meter, de andere 2 waren max 2 meter(volgens mij 1,5 en 2 meter)quote:Op woensdag 24 december 2008 18:20 schreef wdn het volgende:
Mijn reply wordt steeds waziger na 3 edits![]()
Nog een poging:
120 euro is te weinig info. Lengte van de kabel is van belang. Daarnaast altijd kijken naar de degelijkheid van de kabel. Een stugge kabel is beter.
Voor 40 euro zijn er genoeg kabels onder de 4 meter van een zeer goede kwaliteit.
Voor 10 / 15 meter moet je denken aan 100 a 120 euro voor een goede kabel./
Jaquote:Op woensdag 24 december 2008 18:23 schreef mschol het volgende:
[..]
de 120Meter kabel was 1 van 1meter, de andere 2 waren max 2 meter(volgens mij 1,5 en 2 meter)
merk: Monstercable
maar moet dus gewoon 2 kabels van max 40 euro zien te scoren.. die stug zijn...?
:S Nims Eiland, ik hoop echt in het engels? ik heb in bios de NL versie gezien.. aardig maar dat nederlandsquote:Op woensdag 24 december 2008 18:29 schreef wdn het volgende:
en na Machine Girl ga ik Nims Eiland kijken. Daar vallen 0 doden in wedden?
ik wacht op Rosario + to vampire capu2 episode 13 en dan afkijkenquote:Op woensdag 24 december 2008 19:00 schreef Quir het volgende:
Quir is amused! Kara no Kyoukai 4 is uit!
engels!quote:Op woensdag 24 december 2008 20:33 schreef mschol het volgende:
[..]
:S Nims Eiland, ik hoop echt in het engels? ik heb in bios de NL versie gezien.. aardig maar dat nederlands
Mooie lijst...quote:Op vrijdag 26 december 2008 19:39 schreef Apogist het volgende:
Hallo animefans
ik zit nu al een poosje met een groot probleemik kan namelijk geen series vinden die ik graag wil zien. Ik ben een beetje vastgelopen en de laatste tijd komen er nou niet echt series uit waarvan ik denk "hier wil ik mijn tijd aan besteden"
Aniway, ik hoop dus dat hier mensen zijn die een paar goede series kunnen aanraden![]()
ik heb nu 2 series op het oog:
Toward the Terra
History's Strongest Disciple Kenichi
Stel meestal niet echt eisen aan series maar merk toch wel dat ik me meer vermaakt heb bij series die enigzins "serieus" zijn en vaak historical setting hebben tevens ook wat meer action orientated. Verder vinnik ik character development ook altijd wel fijn![]()
oh hier is mijn animelijstje http://myanimelist.net/animelist/blackice123 (vanmiddag ff aangemaakt) dit is ongeveer wat ik over 4 jaar heb gekeken en ik denk dat ongeveer 2/3 erin staat, de rest ben ik allemaal de naam van vergeten of was niet noemenswaardig
ohja, alltime favourite is nogsteeds berserk![]()
(ik lees net in dit draadje dat fma season 2 komt, nice)
euhw, maar hoezo een remake?quote:Op vrijdag 26 december 2008 19:46 schreef wdn het volgende:
Niet te veel verwachten van fma2. Het is een remake en niet een nieuw verhaal
Hij gaf een 5 voor Elfenliedquote:Op vrijdag 26 december 2008 20:27 schreef wdn het volgende:
De anime week af van de manga. Deze keer gaan ze de manga volledig volgen,
Slecht een 4 voor Elfen lied he?Hmmm
Ik wist dat je daarop zou reageren.quote:Op vrijdag 26 december 2008 20:27 schreef wdn het volgende:
Hm?quote:Op vrijdag 26 december 2008 20:43 schreef Kuwaro het volgende:
[..]
Hij gaf een 5 voor Elfenlied![]()
Ik vond Elfenlied een 7.
Eerste episode was verrassend maar verder viel het wel tegen
hahaquote:Op vrijdag 26 december 2008 20:27 schreef wdn het volgende:
Het enige probleem is dat velen denken "COAL~! Bl00D~!"quote:Op vrijdag 26 december 2008 20:52 schreef Apogist het volgende:
[..]
haha
Ik moet toegeven dat ik snap dat sommigen het een fantastische anime vonden maar ik kon mezelf er niet toe zetten om het zelfs uit te kijken. Veel vrienden van mij vonden het echt geweldig , mij broer ook.
maar misschien zit ik er ook helemaal naast he, aangezien ik maar 7/8 episodes heb gezien, msischien toch niet zo'n goede indruk gekregen van de show![]()
Ik volg nu net Toward the Terra. 2 epsiodes gezien. Kan er relatief weinig info over vinden.
De serie doet me trouwens nu al erg denken aan jyu oh sei.
Hmm..quote:
FSN & SnS hierzoquote:Op vrijdag 26 december 2008 20:45 schreef Kuwaro het volgende:
Ken iemand Fate Stay Night of Shakugan no Shana ?![]()
Of Witchblade
Ja alledriequote:Op vrijdag 26 december 2008 20:45 schreef Kuwaro het volgende:
Of Witchblade
Ik ben ook vrij transparantquote:
allebij , en fate/stayquote:Op vrijdag 26 december 2008 20:45 schreef Kuwaro het volgende:
Of Witchblade
Ik kon niet eens door de eerste komen.quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:34 schreef Kuwaro het volgende:
Short movies met Shana-tan zijn zeer leuk
heb 'r over gehoord, maar niet gezienquote:Op zaterdag 27 december 2008 00:15 schreef Agiath het volgende:
Ben nu sinds lange tijd weer iets aan het kijken
Monster
Maar dat kennen jullie zeker al?
quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:18 schreef zquing het volgende:
heb 'r over gehoord, maar niet gezien
Een vriend van mij kijkt er naar.quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:15 schreef Agiath het volgende:
Ben nu sinds lange tijd weer iets aan het kijken
Monster
Maar dat kennen jullie zeker al?
Het begint wat traag, maar het schijnt idd enorm goed te zijnquote:Op zaterdag 27 december 2008 00:19 schreef Kuwaro het volgende:
[..]
Een vriend van mij kijkt er naar.
Het schijnt zeer goed te zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |