quote:Op donderdag 18 december 2008 11:04 schreef zquing het volgende:
[..]
ik beoordeel series op de eerste 10 minuten die ik zie, vind ik die leuk kijk ik 'm uit(behalve als hij weer bagger wordt later) anders niet
Vond je dat feelgood?quote:
Ja, maar laat de serie dan even liggen tot je wel tijd hebt om er twintig minuten aan te besteden.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:51 schreef wdn het volgende:
Azumanga Daioh is briljant. Inderdaad.
Maar Jordy-B er zijn maar 24 uur in een dagMet 10 minuten ipv 20 minuten beslissen of een anime iets is geeft je 2x meer kans op het vinden van (voor jou) goede series.
Kan me er wel wat bij voorstellen.
Ik kijk meestal minimaal 2 epsiodes.
ik weet dat je eigenlijk gelijk hebtquote:Op donderdag 18 december 2008 11:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, maar laat de serie dan even liggen tot je wel tijd hebt om er twintig minuten aan te besteden.
Maakt me verder niet zóveel uit, want hij snijdt zichzelf in de vingers door op deze manier allemaal leuke series aan zich voorbij te laten gaan. Maar je moet niet op basis van tien minuten een hele serie afschrijven omdat je die tien minuten toevallig kut vindt.
Azumanga heeft wel wat maffe humor, maar het is echt de feelgood-serie bij uitstek.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:54 schreef zquing het volgende:
Vond de eerste 10 minuten gaar van Azumanga, maar iedereen zegt dat ik 'm kijken moet...... Mischien toch nog maar een kans geven ooit.
"Daar gaat die zeikerd van -B het niet mee eens zijn, hè?"quote:10 minuten is niet echt een richtlijn, maar als ik een serie echt kut vind dan ben ik na 7 minuten al aan 't kijken of ik op de helft zit, ik ga dan echt niet meer de moeite nemen om de rest te zien. Eerste afleveringen moeten gewoon van dermate hoog niveau zijn dat je verder wil kijken. Heb je die klik niet in de eerste paar minuten, dan is de serie meestal niet jou serie
oh!quote:Op donderdag 18 december 2008 12:00 schreef zquing het volgende:
[..]
ik weet dat je eigenlijk gelijk hebt
Ik meer dan genoeg trage series gezien, ik hoef niet perse een snelle serie, hoe zou ik anders zoveel slice of life, josei en shoujo kunnen hebben gezien............. Genoeg series die ik nog wil zien, ookal kom ik niet door aflevering 1, denk aan een technolyze.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:10 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Azumanga heeft wel wat maffe humor, maar het is echt de feelgood-serie bij uitstek.
[..]
"Daar gaat die zeikerd van -B het niet mee eens zijn, hè?"
"Oh, nee hè... hij reikt al naar het quote-knopje"
"shit, moeten we weer dat gezanik lezen..."
Ik ben het er niet mee eens! Ha!
Sommige series hebben een traag begin, sommige series hebben een vlot begin. Dat betekent echter niet dat series met een traag begin dan ook gelijk kut zijn of dat een vlot begin veel goeds belooft voor de rest van de serie. In het tweede geval kan je een serie afkappen, maar op deze manier mis je gewoon alle series die wat trager beginnen.
In ToraDora worden de eerste twee afleveringen gebruikt om de hoofd- en bijpersonen te leren kennen. Er is ook wel wat actie, maar dat zit gewoon later in de aflevering. De serie wordt daarna wat vlotter (nou ja, het is een romantische komedie, dus verwacht niet al teveel actie).
Een serie als Witch Hunter Robin begint enorm spectaculair, maar dat is een serie waarbij je echt moeite moet doen om je er doorheen te worstelen, omdat die serie dodelijk saai is.
Ghibli is wel heel anders dan de films die je gezien hebt, maar zeer zeker de moeite waard. Maar ik raad aan, Honey and Cloverquote:Op donderdag 18 december 2008 12:09 schreef Elegy het volgende:
Ik heb onlangs drie films van Shinkai gezien: Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXXV
Nu vond ik ze erg indrukwekkend maar het zijn (my bad) wel de yt en download versies. Verzamelaar als ik ben heb ik gezocht naar speciale uitgaves van deze films en heb er op Yesasia.com enkele gevonden. Playasia gaf veel minder resultaten vreemd genoeg. Nu wilde ik ze daar bestellen, hebben mensen hier ervaring met yesasia?
Heb ook wat rondgekeken naar amv's en ik heb ineens allemaal ideeën om op basis van deze drie films ook muziekvideo's te gaan maken. Zodra daar wat van gereed is zal ik het hier wel posten
Ook vraag ik mij af of er films/series zijn die hier mee te vergelijken zijn, qua thematiek/sfeer etc.? Alleen studio Ghibli heb ik wel eens van gehoord maar nog niks van gezien. En series met al in de honderden issues trek ik ook niet zo, heb liever films of miniseries. Bij de Mediamarkt en de plaatselijke (Den Haag) Gamestore hebben ze ook wel wat maar al die namen zeggen me helemal niks.
Iemand tips?
naja ondanks de drama , zijn er toch genoeg happy momentenquote:
nooit geweten , maar ik vind de serie echt grappig dus ik heb niet het gevoel dat ik beter de OVA had kunnen kijken .quote:Op donderdag 18 december 2008 10:57 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Today in class 5-2 (Kyou no Go no Ni) heeft een OVA dat voor de serie al bestond, als je deze eerst gezien hebt dan zal de serie je in het begin tegenvallen. Dit omdat de tekenstijl totaal verschilt (simpeler/lelijker) en omdat ze ook de OVA in de serie herhalen. De serie is ook meer gekuist dan de OVA maar goed ik vind dit persoonlijk niet erg het maakt de humor onschuldiger imo. Als je door het begin weet te komen dan kan je de serie wel gaan waarderen.
Wat ik zoek zijn voornamelijk anime's die niet zo leunen op actie maar meer op sfeer. De Shinkai films vond ik heel erg mooi maar ik ben niet zo'n graphicshoer op dat gebied. Handgetekend heeft ook z'n charme.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:17 schreef zquing het volgende:
[..]
Ghibli is wel heel anders dan de films die je gezien hebt, maar zeer zeker de moeite waard. Maar ik raad aan, Honey and Clover
Dat ziet er ook wel leuk uit, hoewel het volgens mij meer gericht is op meisjes. naja, dat vind ik geen probleem. Zal vanavond eens gaan youtuben hiervoor, thnxquote:Op donderdag 18 december 2008 12:52 schreef wdn het volgende:
Misschien dat kimikiss pure rouge dan ook iets is voor je Elegy.
Is net een batch van uitgebracht zag ik vanmorgen.
Hier een korte beschrijving:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=8210
Ik wou net zeggen, Spice & Wolf. Kijken quingie!quote:Op donderdag 18 december 2008 15:44 schreef wdn het volgende:
En stellvia of the universe valt zeker onder 'feel good'
En "ef - A Tale of Memories". Zeer goed
En Yakitate!! als je van brood maken een 'feel good' gevoel krijgt ook ()
Oh en Spice & Wolf was ook erg feel gooderig trouwens. Ook een overheeeeerlijke anime.
Jij maakt ook AMV's?quote:Op donderdag 18 december 2008 12:09 schreef Elegy het volgende:
Ik heb onlangs drie films van Shinkai gezien: Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXXV
Nu vond ik ze erg indrukwekkend maar het zijn (my bad) wel de yt en download versies. Verzamelaar als ik ben heb ik gezocht naar speciale uitgaves van deze films en heb er op Yesasia.com enkele gevonden. Playasia gaf veel minder resultaten vreemd genoeg. Nu wilde ik ze daar bestellen, hebben mensen hier ervaring met yesasia?
Heb ook wat rondgekeken naar amv's en ik heb ineens allemaal ideeën om op basis van deze drie films ook muziekvideo's te gaan maken. Zodra daar wat van gereed is zal ik het hier wel posten
Ook vraag ik mij af of er films/series zijn die hier mee te vergelijken zijn, qua thematiek/sfeer etc.? Alleen studio Ghibli heb ik wel eens van gehoord maar nog niks van gezien. En series met al in de honderden issues trek ik ook niet zo, heb liever films of miniseries. Bij de Mediamarkt en de plaatselijke (Den Haag) Gamestore hebben ze ook wel wat maar al die namen zeggen me helemal niks.
Iemand tips?
Nee, nog niet maar ik heb wel wat ideeën en, denk ik, passende muziekquote:
Oh, ik heb er een aantal jaar terug in elkaar geflanst. Let wel, het is niet zomaar clips achter elkaar gooien.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:08 schreef Elegy het volgende:
[..]
Nee, nog niet maar ik heb wel wat ideeën en, denk ik, passende muziek
En thnx voor nog meer namen!
Heb je die nog ergens op yt staan wellicht?quote:Op donderdag 18 december 2008 18:12 schreef Quir het volgende:
[..]
Oh, ik heb er een aantal jaar terug in elkaar geflanst. Let wel, het is niet zomaar clips achter elkaar gooien.
quote:Op donderdag 18 december 2008 18:17 schreef Elegy het volgende:
[..]
Heb je die nog ergens op yt staan wellicht?
Nee ik weet het, ben op deze site al wat guides en how-to's aan het lezen,alleen zijn de meesten nogal outdated.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |