abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64114121
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:04 schreef zquing het volgende:

[..]

ik beoordeel series op de eerste 10 minuten die ik zie, vind ik die leuk kijk ik 'm uit(behalve als hij weer bagger wordt later) anders niet

Een aflevering duurt maar twintig minuutjes, dus waarom zou je serie al na tien minuten laten vallen? Je weet dan nog maar nipt wie de hoofdpersonen zijn...

En Azumanga Daioh is briljant.
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:42 schreef DJ_ het volgende:

[..]

Aishiteru ze Baby
Vond je dat feelgood?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 18 december 2008 @ 11:51:06 #127
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_64114393
Azumanga Daioh is briljant. Inderdaad.

Maar Jordy-B er zijn maar 24 uur in een dag Met 10 minuten ipv 20 minuten beslissen of een anime iets is geeft je 2x meer kans op het vinden van (voor jou) goede series.
Kan me er wel wat bij voorstellen.

Ik kijk meestal minimaal 2 epsiodes.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_64114484
Vond de eerste 10 minuten gaar van Azumanga , maar iedereen zegt dat ik 'm kijken moet...... Mischien toch nog maar een kans geven ooit.

10 minuten is niet echt een richtlijn, maar als ik een serie echt kut vind dan ben ik na 7 minuten al aan 't kijken of ik op de helft zit, ik ga dan echt niet meer de moeite nemen om de rest te zien. Eerste afleveringen moeten gewoon van dermate hoog niveau zijn dat je verder wil kijken. Heb je die klik niet in de eerste paar minuten, dan is de serie meestal niet jou serie
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_64114562
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:51 schreef wdn het volgende:
Azumanga Daioh is briljant. Inderdaad.

Maar Jordy-B er zijn maar 24 uur in een dag Met 10 minuten ipv 20 minuten beslissen of een anime iets is geeft je 2x meer kans op het vinden van (voor jou) goede series.
Kan me er wel wat bij voorstellen.

Ik kijk meestal minimaal 2 epsiodes.
Ja, maar laat de serie dan even liggen tot je wel tijd hebt om er twintig minuten aan te besteden.

Maakt me verder niet zóveel uit, want hij snijdt zichzelf in de vingers door op deze manier allemaal leuke series aan zich voorbij te laten gaan. Maar je moet niet op basis van tien minuten een hele serie afschrijven omdat je die tien minuten toevallig kut vindt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_64114700
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:56 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, maar laat de serie dan even liggen tot je wel tijd hebt om er twintig minuten aan te besteden.

Maakt me verder niet zóveel uit, want hij snijdt zichzelf in de vingers door op deze manier allemaal leuke series aan zich voorbij te laten gaan. Maar je moet niet op basis van tien minuten een hele serie afschrijven omdat je die tien minuten toevallig kut vindt.
ik weet dat je eigenlijk gelijk hebt
  donderdag 18 december 2008 @ 12:09:10 #131
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64114968
Ik heb onlangs drie films van Shinkai gezien: Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXXV

Nu vond ik ze erg indrukwekkend maar het zijn (my bad) wel de yt en download versies. Verzamelaar als ik ben heb ik gezocht naar speciale uitgaves van deze films en heb er op Yesasia.com enkele gevonden. Playasia gaf veel minder resultaten vreemd genoeg. Nu wilde ik ze daar bestellen, hebben mensen hier ervaring met yesasia?
Heb ook wat rondgekeken naar amv's en ik heb ineens allemaal ideeën om op basis van deze drie films ook muziekvideo's te gaan maken. Zodra daar wat van gereed is zal ik het hier wel posten

Ook vraag ik mij af of er films/series zijn die hier mee te vergelijken zijn, qua thematiek/sfeer etc.? Alleen studio Ghibli heb ik wel eens van gehoord maar nog niks van gezien. En series met al in de honderden issues trek ik ook niet zo, heb liever films of miniseries. Bij de Mediamarkt en de plaatselijke (Den Haag) Gamestore hebben ze ook wel wat maar al die namen zeggen me helemal niks .
Iemand tips?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_64115021
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:54 schreef zquing het volgende:
Vond de eerste 10 minuten gaar van Azumanga , maar iedereen zegt dat ik 'm kijken moet...... Mischien toch nog maar een kans geven ooit.
Azumanga heeft wel wat maffe humor, maar het is echt de feelgood-serie bij uitstek.
quote:
10 minuten is niet echt een richtlijn, maar als ik een serie echt kut vind dan ben ik na 7 minuten al aan 't kijken of ik op de helft zit, ik ga dan echt niet meer de moeite nemen om de rest te zien. Eerste afleveringen moeten gewoon van dermate hoog niveau zijn dat je verder wil kijken. Heb je die klik niet in de eerste paar minuten, dan is de serie meestal niet jou serie
"Daar gaat die zeikerd van -B het niet mee eens zijn, hè?"
"Oh, nee hè... hij reikt al naar het quote-knopje"
"shit, moeten we weer dat gezanik lezen..."

Ik ben het er niet mee eens! Ha!
Sommige series hebben een traag begin, sommige series hebben een vlot begin. Dat betekent echter niet dat series met een traag begin dan ook gelijk kut zijn of dat een vlot begin veel goeds belooft voor de rest van de serie. In het tweede geval kan je een serie afkappen, maar op deze manier mis je gewoon alle series die wat trager beginnen.

In ToraDora worden de eerste twee afleveringen gebruikt om de hoofd- en bijpersonen te leren kennen. Er is ook wel wat actie, maar dat zit gewoon later in de aflevering. De serie wordt daarna wat vlotter (nou ja, het is een romantische komedie, dus verwacht niet al teveel actie).

Een serie als Witch Hunter Robin begint enorm spectaculair, maar dat is een serie waarbij je echt moeite moet doen om je er doorheen te worstelen, omdat die serie dodelijk saai is.
pi_64115066
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:00 schreef zquing het volgende:

[..]

ik weet dat je eigenlijk gelijk hebt
oh!

oh, nou... okee.
pi_64115169
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:10 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Azumanga heeft wel wat maffe humor, maar het is echt de feelgood-serie bij uitstek.
[..]

"Daar gaat die zeikerd van -B het niet mee eens zijn, hè?"
"Oh, nee hè... hij reikt al naar het quote-knopje"
"shit, moeten we weer dat gezanik lezen..."

Ik ben het er niet mee eens! Ha!
Sommige series hebben een traag begin, sommige series hebben een vlot begin. Dat betekent echter niet dat series met een traag begin dan ook gelijk kut zijn of dat een vlot begin veel goeds belooft voor de rest van de serie. In het tweede geval kan je een serie afkappen, maar op deze manier mis je gewoon alle series die wat trager beginnen.

In ToraDora worden de eerste twee afleveringen gebruikt om de hoofd- en bijpersonen te leren kennen. Er is ook wel wat actie, maar dat zit gewoon later in de aflevering. De serie wordt daarna wat vlotter (nou ja, het is een romantische komedie, dus verwacht niet al teveel actie).

Een serie als Witch Hunter Robin begint enorm spectaculair, maar dat is een serie waarbij je echt moeite moet doen om je er doorheen te worstelen, omdat die serie dodelijk saai is.
Ik meer dan genoeg trage series gezien, ik hoef niet perse een snelle serie, hoe zou ik anders zoveel slice of life, josei en shoujo kunnen hebben gezien............. Genoeg series die ik nog wil zien, ookal kom ik niet door aflevering 1, denk aan een technolyze.
pi_64115298
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:09 schreef Elegy het volgende:
Ik heb onlangs drie films van Shinkai gezien: Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXXV

Nu vond ik ze erg indrukwekkend maar het zijn (my bad) wel de yt en download versies. Verzamelaar als ik ben heb ik gezocht naar speciale uitgaves van deze films en heb er op Yesasia.com enkele gevonden. Playasia gaf veel minder resultaten vreemd genoeg. Nu wilde ik ze daar bestellen, hebben mensen hier ervaring met yesasia?
Heb ook wat rondgekeken naar amv's en ik heb ineens allemaal ideeën om op basis van deze drie films ook muziekvideo's te gaan maken. Zodra daar wat van gereed is zal ik het hier wel posten

Ook vraag ik mij af of er films/series zijn die hier mee te vergelijken zijn, qua thematiek/sfeer etc.? Alleen studio Ghibli heb ik wel eens van gehoord maar nog niks van gezien. En series met al in de honderden issues trek ik ook niet zo, heb liever films of miniseries. Bij de Mediamarkt en de plaatselijke (Den Haag) Gamestore hebben ze ook wel wat maar al die namen zeggen me helemal niks .
Iemand tips?
Ghibli is wel heel anders dan de films die je gezien hebt, maar zeer zeker de moeite waard. Maar ik raad aan, Honey and Clover
pi_64115674
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:42 schreef Jordy-B het volgende:

Vond je dat feelgood?
naja ondanks de drama , zijn er toch genoeg happy momenten
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_64115723
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:57 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Today in class 5-2 (Kyou no Go no Ni) heeft een OVA dat voor de serie al bestond, als je deze eerst gezien hebt dan zal de serie je in het begin tegenvallen. Dit omdat de tekenstijl totaal verschilt (simpeler/lelijker) en omdat ze ook de OVA in de serie herhalen. De serie is ook meer gekuist dan de OVA maar goed ik vind dit persoonlijk niet erg het maakt de humor onschuldiger imo. Als je door het begin weet te komen dan kan je de serie wel gaan waarderen.
nooit geweten , maar ik vind de serie echt grappig dus ik heb niet het gevoel dat ik beter de OVA had kunnen kijken .
vind de tekenstijl ook niet storend trouwens
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
  donderdag 18 december 2008 @ 12:39:06 #138
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64116059
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:17 schreef zquing het volgende:

[..]

Ghibli is wel heel anders dan de films die je gezien hebt, maar zeer zeker de moeite waard. Maar ik raad aan, Honey and Clover
Wat ik zoek zijn voornamelijk anime's die niet zo leunen op actie maar meer op sfeer. De Shinkai films vond ik heel erg mooi maar ik ben niet zo'n graphicshoer op dat gebied. Handgetekend heeft ook z'n charme.

Ik zal eens kijken naar Honey and Clover, bedankt
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 18 december 2008 @ 12:52:40 #139
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_64116513
Misschien dat kimikiss pure rouge dan ook iets is voor je Elegy.
Is net een batch van uitgebracht zag ik vanmorgen.

Hier een korte beschrijving:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=8210
  donderdag 18 december 2008 @ 14:26:00 #140
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64119511
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:52 schreef wdn het volgende:
Misschien dat kimikiss pure rouge dan ook iets is voor je Elegy.
Is net een batch van uitgebracht zag ik vanmorgen.

Hier een korte beschrijving:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=8210
Dat ziet er ook wel leuk uit, hoewel het volgens mij meer gericht is op meisjes. naja, dat vind ik geen probleem. Zal vanavond eens gaan youtuben hiervoor, thnx
  donderdag 18 december 2008 @ 15:44:34 #141
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_64122103
En stellvia of the universe valt zeker onder 'feel good'
En "ef - A Tale of Memories". Zeer goed
En Yakitate!! als je van brood maken een 'feel good' gevoel krijgt ook ( )

Oh en Spice & Wolf was ook erg feel gooderig trouwens. Ook een overheeeeerlijke anime.
pi_64123934
quote:
Op donderdag 18 december 2008 15:44 schreef wdn het volgende:
En stellvia of the universe valt zeker onder 'feel good'
En "ef - A Tale of Memories". Zeer goed
En Yakitate!! als je van brood maken een 'feel good' gevoel krijgt ook ( )

Oh en Spice & Wolf was ook erg feel gooderig trouwens. Ook een overheeeeerlijke anime.
Ik wou net zeggen, Spice & Wolf. Kijken quingie!
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_64123946
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:09 schreef Elegy het volgende:

Iemand tips?
Jij maakt ook AMV's?
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2008 @ 17:08:01 #144
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_64125056
Ik heb even gekeken voor AniWay, maar het stond ten eerste bij de kindertijdschrijften en ten tweede was het aardig duur (5 euro). En ik las hier dat er iets over higurashi in zou staan? IPV dat staat heel groot ouran highschool host club ( ) op de voorkant
:')
pi_64125232
Volgende keer staat er iets in over Higurashi.
  donderdag 18 december 2008 @ 18:08:55 #146
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64126526
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:34 schreef Quir het volgende:

[..]

Jij maakt ook AMV's?
Nee, nog niet maar ik heb wel wat ideeën en, denk ik, passende muziek

En thnx voor nog meer namen!
pi_64126609
quote:
Op donderdag 18 december 2008 18:08 schreef Elegy het volgende:

[..]

Nee, nog niet maar ik heb wel wat ideeën en, denk ik, passende muziek

En thnx voor nog meer namen!
Oh, ik heb er een aantal jaar terug in elkaar geflanst. Let wel, het is niet zomaar clips achter elkaar gooien.
  donderdag 18 december 2008 @ 18:17:44 #148
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64126734
quote:
Op donderdag 18 december 2008 18:12 schreef Quir het volgende:

[..]

Oh, ik heb er een aantal jaar terug in elkaar geflanst. Let wel, het is niet zomaar clips achter elkaar gooien.
Heb je die nog ergens op yt staan wellicht?
Nee ik weet het, ben op deze site al wat guides en how-to's aan het lezen,alleen zijn de meesten nogal outdated.
pi_64127142
quote:
Op donderdag 18 december 2008 18:17 schreef Elegy het volgende:

[..]

Heb je die nog ergens op yt staan wellicht?
Nee ik weet het, ben op deze site al wat guides en how-to's aan het lezen,alleen zijn de meesten nogal outdated.
  donderdag 18 december 2008 @ 18:47:54 #150
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64127425
quote:
Op donderdag 18 december 2008 18:34 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Die is wel geniaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')