abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55348849
Achtergrond

Avatar: The Last Airbender vindt plaats in een fantasiewereld, die wordt bewoond door mensen en allerlei rare beesten. Het verhaal gaat over de Avatar, iemand die niet maar 1 element kan besturen, zoals gebruikelijk is, maar alle vier. De Avatar heeft de taak om de vrede in stand te houden of in tijd van oorlog de vrede te herstellen. Wanneer de Avatar sterft reïncarneert hij in een ongeboren baby, die geboren wordt in de volgende natie van de cyclus. De cyclus gaat van de Waterstam naar het Aarderijk, dan naar de Vuurnatie, vervolgens naar de Luchtnomaden en begtin daarna weer buh de Waterstam. Aangs voorganger, Avatar Roku, was dus een Avatar afkomstig van de Vuurnatie en diens voorganger, Avatar Kyoshi was een vrouwelijke Avatar van het Aarderijk.

Wanneer de Avatar is geboren en gevonden begint hij of zij met het leren van zijn of haar natuurlijke element. Hierna leert de Avatar de overige 3 elementen in de volgorde van de cyclus. Deze lopen parallel met de 4 seizoenen. Winter voor water, lente voor aarde, zomer voor vuur en herfst voor lucht. In het
geval van Aang, de tegenwoordige Avatar, moet hij eerst luchtsturen leren, dan water, dan aarde en vervolgens vuur. Duidelijk zal zijn dat water & vuur en aarde & lucht elkaars tegenpolen zijn. Om deze reden is het voor de Avatar heel moeilijk om het element te leren sturen welke het tegenovergestelde is van zijn of haar natuurlijke element dus voor Aang is dat dus aarde. Dit komt onder andere doordat elk element een tegenstrijdige vechtstijl en leersysteem heeft.

De Avatar heeft ook een superkracht in zich die bekend staat als de Avatar State (NL: Avatar Trance). Wanneer de Avatar in deze staat verkeert combineert alle kracht van de vorige Avatar incarnaties zich in 1 gigantische energie die tegen zijn vijanden gericht wordt. Hoewel de Avatar State ongekend krachtig is, is tijdens de Avatar State de Avatar ook het meest kwetsbaar. Als het de vijand lukt de Avatar te doden wanneer hij of zij in de Avatar State verkeert, zal de Avatar Geest sterven, de cyclus verbroken worden en de Avatar Geest zal niet herboren worden. De Avatar zal dan dus ophouden te bestaan. De Avatar Trance is een verdedigingssysteem en kan na mediteren (zoals gezien in aflevering 40) worden opgeroepen.

Door de eeuwen heen zijn er talloze incarnaties van de Avatar geweest, zoals Avatar Roku uit de Vuurnatie voor Aang, diens voorganger Avatar Kyoshi uit het Aarderijk, Avatar Kuruk van de Noordelijke Waterstam is de Avatar voor Kyoshi en Avatar Yangchen een Luchtnomaad (onbekend van welke tempel) was de Avatar voor Kuruk. Deze hebben de 4 naties altijd, min of meer, in balans gehouden. De Avatar is ook de brug tussen de Geestenwereld en de fysieke wereld (waar de serie zich voor het grootste gedeelte afspeelt). Door te mediteren kan de Avatar in de Geestenwereld terechtkomen en met geesten van vorige Avatars en andere geesten communiceren.

Het verhaal
Avatar is een animatieserie dat wordt uitgezonden door Nickelodeon in verschillende landen. In de Avatar wereld, zijn de mensen verdeeld in vier grote naties: de Noordelijke en Zuidelijke Waterstammen, het Aarderijk, de Vuurnatie en de Luchtnomaden, die leven/leefden in de Zuidelijke, Noordelijke, Oostelijke en Westelijke Luchttempels. In iedere natie is er een aantal mannen en vrouwen die het element waar hun natie toe behoort kunnen 'sturen'.

Bij elke natie hoort één van de vier elementen, water, vuur, aarde of lucht. Vroeger leefden de naties in vrede en werd de orde gehandhaafd door een Avatar. De Avatar is meester over alle vier de elementen. Wanneer een Avatar sterft wordt deze herboren in een andere natie volgens een vast patroon, namelijk water, aarde, vuur, lucht en weer terug naar water.

Het verhaal waarop deze serie gebaseerd is begint wanneer de Vuurnatie, onder leiding van Vuurheer Sozin de Luchtnomaden aanvalt, omdat daar de nieuwe Avatar wordt geboren. Het leger van de Vuurnatie valt de vredelievende maar sterke Luchtnomaden aan en roeit ze (vermoedelijk) allemaal uit. Door stom toeval weet de Avatar, een 12-jarige luchtstuurder genaamd Aang, echter de aanval te ontwijken. Helaas komt hij samen met zijn vliegende bizon, Appa, terecht in een vreselijke storm. Hij weet deze te overleven door in een speciale trance te gaan, genaamd de Avatar State (NL: Avatar Trance). Hij vriest zichzelf als het ware in en wordt pas 100 jaar later ontdekt op de Zuidpool door een 14-jarige waterstuurdster genaamd Katara en haar 16-jarige broer Sokka.

Personages

Aang (Stem VS: Zach Tyler Eisen)

Aang is de hoofdpersoon van de serie en ook de Avatar. Hij is eigenlijk 113 jaar, maar omdat hij 100 jaar lang in ijs heeft geleefd gedraagt hij zich als een 13-jarig kind en ziet hij er ook zo uit . Aang's taak is om de oorlog, die door de Vuurnatie is begonnen, te beëindigen en de balans tussen de vier naties weer te herstellen. Aang heeft een speels karakter en is zeer nieuwsgierig. In aflevering 29 ontdekken we ook dat hij het beste leert van een rustige aanpak met aanmoedigingen. Dit komt mede doordat hij een luchtmeester is, een vredelievend volk.

Katara (Stem VS: Mae Whitman)

Katara is een 15-jarige watermeester geboren op de Zuidpool. Ze is het zusje van Sokka, maar gedraagt zich vaak volwassener. Dit komt mede doordat haar moeder is gedood door de Vuurnatie en daardoor zich als een soort moeder ontfermt over Aang, Sokka en later Toph. Katara is een geweldige Watermeester en kan zeer destructief te werk gaan, zoals onder andere gezien is in aflevering 40. Katara leert Aang ook watersturen.

Sokka (Stem VS: Jack DeSena)

Sokka is een 16-jarige krijger van de Zuidelijke Waterstam. Hij heeft niet, zoals de meeste hoofdpersonages, een element dat hij kan sturen, maar is door zijn goede ideeën en sarcasme toch van grote waarde voor de groep. In seizoen 1 en 2 had hij als wapen een zwaard en een boomerang, maar in seizoen 3 heeft hij een echt zwaard gemaakt uit een meteoriet. In dezelfde aflevering heeft hij ook zijn vechtkunsten weten te verbeteren door middel van een zwaardmeester.

Toph (Stem VS: Jessie Flower)

Toph is een 13-jarige, blinde aardemeester die opgegroeid is in een rijke familie. Toph heeft een wat ruw karakter, zoals de meeste Aardemeesters en kan daardoor soms wat hard overkomen. Vanwege haar blindheid is ze geheim gehouden door haar ouders voor de rest van de wereld. Maar Toph, die dit niet zomaar accepteert, doet onder een schuilnaam (de Blind Bandit (NL: Blinde Bandiet)) mee aan wedstrijden voor Aardemeesters. Daar blijkt dat ze, ondanks haar blindheid, er heel erg goed in is. Toph ziet namelijk door middel van haar voeten, waarmee ze de vibraties in de grond voelt. Toph is ook de Aardemeester-lerares van Aang.

Zuko (Stem VS: Dante Basco)

Zuko is een 17-jarige prins van de Vuurnatie. Zuko's verschijning wordt gekenmerkt door het litteken op zijn linkeroog, dat hij heeft opgelopen na een gedwongen gevecht met zijn vader, Vuurheer Ozai. Hierna is hij verbannen van de Vuurnatie en de enige manier om zijn eer te herstellen is door de Avatar te vangen ofwel doden. In aflevering 40 denkt zijn zus Azula de Avatar te hebben gedood, maar zij zegt dat Zuko dit heeft gedaan. Hierdoor accepteert zijn vader hem weer als zoon en mag hij weer terugkomen naar de Vuurnatie. In werkelijkheid heeft Aang de aanval van Azula overleefd, zoals Zuko al weet. Zuko heeft een ingewikkeld karakter, wat wordt gekenmerkt door de problemen die hij heeft gehad met zijn vader, zijn zus, zijn oom en zijn verbanning.

Iroh (Stem VS: wijlen Mako in seizoen 1 en 2 en hierna Greg Baldwin)

Iroh is een voormalig generaal van de Vuurnatie en eigenlijk opvolger van de troon. Wanneer zijn zoon echter sterft in de oorlog, stopt hij met zijn taken als generaal en wil hij ook niet langer de opvolger van de troon zijn. Iroh ziet eruit als een wat dikkige oude man, maar is in werkelijkheid een van de grootste Vuurmeesters die er bestaan. Iroh houdt van de rustige dingen des levens zoals thee, Pai Sho en zingen, en komt daardoor voor als een zachtaardige man. Iroh heeft ervoor gekozen om zijn neef Zuko te vergezellen op zoek naar de Avatar en is een mentor voor Zuko en bijna iedereen die hij tegenkomt, inclusief Aang. In seizoen 3 is hij opgesloten door de Vuurnatie wegens verraad. In aflevering 44 zien we hem echter trainen om sterker te worden en zo te kunnen ontsnappen.

Azula (Stem VS: Grey DeLisle)

Azula is de 15-jarige prinses van de Vuurnatie, Zuko's zusje en het favoriete kind van de Vuurheer. Azula is een krachtige Vuurmeester en kan ook bliksem sturen, wat maar weinig Vuurmeesters kunnen. Ze is een wreed en egoistisch persoon. Ze kan ook blauw vuur sturen, wat veel warmer is dan normaal vuur.

Lijst met afleveringen

Book 1: Water
101 The Boy in the Iceberg (NL: De Jongen in de ijsberg)
102 The Avatar Returns (NL: De Avatar keert terug)
103 The Southern Air Temple (NL: De Zuidelijke Luchttempel)
104 The Warriors of Kyoshi (NL: De Krijgers van Kyoshi)
105 The King of Omashu (NL: De Koning van Omashu)
106 Imprisoned (NL: Gevangen)
107 The Spirit World: Winter Solstice Part 1 (NL: De Geestenwereld (Midwinter, deel 1))
108 Avatar Roku: Winter Solstice Part 2 (NL: Avatar Roku (midwinter, deel 2))
109 The Waterbending Scroll (NL: De Watersturingsrol)
110 Jet (NL: Jet)
111 The Great Divide (NL: De Grote Scheiding)
112 The Storm (NL: De Storm)
113 The Blue Spirit (NL: De Blauwe Geest)
114 The Fortuneteller (NL: De Waarzegster)
115 Bato of the Water Tribe (NL: Bato van de Waterstam)
116 The Deserter (NL: De Deserteur)
117 The Northern Air Temple (NL: De Noordelijke Luchttempel)
118 The Waterbending Master (NL: De Watermeester)
119 The Siege of the North (Part I) (NL: De slag om het Noorden (deel 1))
120 The Siege of the North (Part II) (NL: De slag om het Noorden (deel 2))

Book 2: Earth
201 The Avatar State (NL: De Avatar Trance)
202 The Cave of Two Lovers (NL: De Grot van Twee Geliefden)
203 Return To Omashu (NL: Terugkeer naar Omashu)
204 The Swamp (NL: Het Moeras)
205 Avatar Day (NL: Avatar Dag)
206 The Blind Bandit (NL: De Blinde Bandiet)
207 Zuko Alone (NL: Zuko Alleen)
208 The Chase (NL: De Jacht)
209 Bitter Work (NL: Bitter Hard Werken)
210 The Library (NL: De Bibliotheek)
211 The Desert (NL: De Woestijn)
212 The Serpent's Pass (NL: De Slangenpas)
213 The Drill (NL: De Boor)
214 City of Walls and Secrets (NL: Stad van Muren en Geheimen)
215 The Tales of Ba Sing Se (NL: Verhalen uit Ba Sing Se)
216 Appa's Lost Days (NL: De verloren dagen van Appa)
217 Lake Laogai (NL: Het Laogai Meer)
218 The Earth King (NL: De Aarde Koning)
219 The Guru (NL: De Goeroe)
220 The Crossroads of Destiny (NL: Het kruispunt van het lot)

Book 3: Fire
301 The Awakening (NL: De Ontwaking)
302 The Headband (NL: De Hoofdband)
303 The Painted Lady (NL: De Beschilderde Vrouw)
304 Sokka's Master (NL: Sokka's Meester)
305 The Beach (NL: Het Strand)
306 The Avatar and the Firelord (NL: De Avatar en de Vuurheer)
307 The Runaway (NL: De Vluchteling)
308 The Puppetmaster (NL: De Poppenmeester)
309 Nightmares and Daydreams (NL: Nachtmerries en Dagdromen)
310a Day of the Black Sun Part 1: The Invasion
310b Day of the Black Sun Part 2: The Eclipse
312 The Western Air Temple
313 The Firebending Masters

Intro

Engels

Water. Earth. Fire. Air.

Long ago, the four nations lived together in harmony.
Then everything changed when the Fire Nation attacked.

Only the Avatar, master of all four elements, could stop them.
But when the world needed him most, he vanished.

A hundred years passed and my brother and I discovered the new Avatar,
an Airbender named Aang, and although his Airbending skills are great,
he still has a lot to learn before he's ready to save anyone.

But I believe Aang can save the world.

Nederlands

Water. Aarde. Vuur. Lucht.

Lang geleden leefden de 4 naties in vrede samen.
Maar alles veranderde toen de Vuurnatie aanviel.

Alleen de Avatar, meester van alle 4 de elementen kon hen stoppen.
Maar toen de wereld hem het meest nodig had verdween hij.

Honderd jaar ging voorbij en mijn broer en ik vonden de nieuwe Avatar,
een luchtmeester genaamd Aang. Zijn Luchtstuur-techniek is geweldig,
maar hij moet nog veel leren voor dat hij anderen kan helpen.

Maar ik geloof dat Aang, de wereld kan redden.

Sites
- Site met alle Avatar episodes, snel bijgewerkt
-
Geef een handige site in een reactie

[ Bericht 0% gewijzigd door OnbeschrevenBlad op 19-12-2007 10:35:01 ]
pi_55348938
De andere is nog niet vol, ik was te snel tja dat heb ik wel eens....

En iemand moet me eens uitleggen hoe ik snel en makkelijk een OP kan kopiëren It took forever!!!

Irho!!
pi_55348992
quote:
Op maandag 17 december 2007 23:00 schreef OnbeschrevenBlad het volgende:
De andere is nog niet vol, ik was te snel tja dat heb ik wel eens....

En iemand moet me eens uitleggen hoe ik snel en makkelijk een OP kan kopiëren It took forever!!!

Iroh!!
pi_55349153
Wanneer is de volgende aflevering nou?
pi_55349179
Als je al kinderseries kijkt, schrijf dan aub de zender correct...
pi_55349419
Burn it all.

De titels van 310, 311 en 312 zijn ook al bekend, overigens.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_55349508
Die voeg ik morgen toe het is nu slaaptijd
pi_55349679
Vrijdag 313 in Canada?
pi_55353198
Speculatie zegt dat het op de 28ste op een Canadese zender een marathon word uitgezonden.

Liever deze vrijdag eigenlijk.
Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
pi_55353436
Tvp. En idd het is Nickelodeon en niet Nickeloden
En de OP moet je denk ik van fok wiki halen? Dan gaat het namelijk erg snel. Kwestie van kopiëren en plakken.
  dinsdag 18 december 2007 @ 08:18:03 #11
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_55353616
tvp
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_55354615
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 07:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Tvp. En idd het is Nickelodeon en niet Nickeloden
En de OP moet je denk ik van fok wiki halen? Dan gaat het namelijk erg snel. Kwestie van kopiëren en plakken.

Achja het staat al 3 topics zo

Ik zal voortaan een betere "wordbender" zijn

Beter dat het vrijdag dan al komt Master Zuko and his pupil Aang!
pi_55359732
tvppp
pi_55361996
Is dat al zeker dan? Dattie vrijdag komt?
pi_55362017
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Is dat al zeker dan? Dattie vrijdag komt?
Nee ik ga mee met de hype
pi_55364412
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:46 schreef OnbeschrevenBlad het volgende:

[..]

Achja het staat al 3 topics zo
Tijd dat 't in dit topic 's een keer goed komt te staan dunkt mij .

TVP. Doe mij vrijdag maar een nieuwe ep ja . Zou leuk zijn.
pi_55364984
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:35 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Tijd dat 't in dit topic 's een keer goed komt te staan dunkt mij .
Hoe?? Ik ben nogal een noob met OP's maken en wijzigen
pi_55366836
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:55 schreef OnbeschrevenBlad het volgende:

[..]

Hoe?? Ik ben nogal een noob met OP's maken en wijzigen
De topictitel kan je zelf niet veranderen .
  dinsdag 18 december 2007 @ 18:51:44 #19
188092 Zilverdolk
is van zilver.
pi_55367669
Geweldig dit nu maar hopen dat 313 dexe vrijdag is, en dat op 28 dec inderdaad die rits nieuwe afleveringen komen
pi_55367909
Damnz jullie spammen ook veel over die Avatar, jammer dat ik niet kan (lees mag) fokken maar het toch stiekum doe (1 grote tvp : )
  dinsdag 18 december 2007 @ 19:45:57 #21
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_55369206
Brand je voeten niet aan het vuur ja!
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_55369605
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 19:45 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Brand je voeten niet aan het vuur ja!
Wie ik ?

btw je avatar is betoverend mooi Tell me who she is
pi_55371876
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 19:59 schreef Viro het volgende:

[..]

Wie ik ?

btw je avatar is betoverend mooi Tell me who she is
Liv Tyler toch?
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_55372099
Dat ik hier nog geen reactie heb geplaatst .

Hooi
Waarschijnlijk inderdaad 28ste december. Maar er is nog steeds geen titel aangekondigd, dus waarschijnlijk is er zon hiatus geval van 3 maanden of iets dergelijks.
  dinsdag 18 december 2007 @ 21:44:32 #25
188092 Zilverdolk
is van zilver.
pi_55372396
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:34 schreef Rumille het volgende:
Dat ik hier nog geen reactie heb geplaatst .

Hooi
Waarschijnlijk inderdaad 28ste december. Maar er is nog steeds geen titel aangekondigd, dus waarschijnlijk is er zon hiatus geval van 3 maanden of iets dergelijks.
Ahem, de titel is "The Firebending Masters" en volgens YTV zenden ze komende vrijdag deze uit. Over de 7 episodes lange marathon kan alleen maar gespeculeerd worden, YTV wil niets bevestigen. Lijkt me stug dat ze alle 7 nieuw zijn, want dan eindig je midden in de Finale.

Zelf denk ik dat ze, als er nieuwe episode uitgezonden worden, tot aan het eind van volume 3 gaan. Dat zijn 3 episodes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')