Ik voel me nu al bekeken, maar dat is omdat ik veelal met Arriva reisquote:Op woensdag 28 mei 2008 08:41 schreef Dichterbijer het volgende:
Wie voelt zich nu al bekeken in de trein?
http://www.nu.nl/news/158(...)_met_camera%27s.html
quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Zozo deeltje 115 alweer....
Is dat niet hartstikke brandgevaarlijk, energieverslindend en zo nog wat dingen meer dan?quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:17 schreef JeePee83 het volgende:
De 513-9 heeft duidelijk last van vastgelopen remmen
Ach, die kent iedereen toch allangquote:Op woensdag 28 mei 2008 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
En waar is de rest van de OP sowieso?
[..]
quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
schrale OP zug
deel 112 2 keer, 113 en 114 ontbreken, onnodige linebreak. En waar is de rest van de OP sowieso?
Teven ATB/TVP postquote:Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder interesse in, maar stel gerust je vraagVoor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.
Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Hispeed, goederenzut doen ze niet meer. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.
Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), worden alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.
Randstadrail
Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor. Kijk voor meer (niet erg up-to-date) info: op http://www.randstadrail.nl
Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de Randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden tegenwoordig uit met alleen maar Spurts (GTW's), daarvoor reden er Wadlopers en DM90's.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.
Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Sinds mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden door Syntus (in opdracht van CXX) met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten, met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.
De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier reed eerst nog Plan V, sinds september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.Veolia is in Nederland wat betreft het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december 2006 onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor werd in eerste instantie NS-materieel gehuurd. Op de Maaslijn was dat de DH1/2 (Wadloper) en op de Heuvellandlijn Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers wass dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van waren, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kon worden.
Sinds december 2007 rijdt Veolia op de Maaslijn met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia GTW's besteld (maar dan met meer stoelen: 5-op-een-rij ipv 4), en noemt de dingen "Velios". Sinds 28 februari 2008 rijden er geen Wadlopers meer.De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.
Naar de NS Treinen Wiki >>
Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen plek was in de dienstregeling om de gewone stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er op een los spoortje een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).
Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.
Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.NS Hispeed (nogal een misleidende naam omdat er in ons landje niks met hoge snelheid rijdt) houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)
De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (ICRm) en waren voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Tegenwoordig hebben de Benelux-rijtuigen (met uitzondering van de Bs) een 'zuurstok'-kleurstelling. Binnenkort krijgt de Benelex nieuwe locs, die op de HSL kunnen rijden.
De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC's) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSH tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.
Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.
Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.
Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations:
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen
Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
En voorts geldt:
Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten.
www.vingerverfjosti.nlquote:Op woensdag 28 mei 2008 17:45 schreef ghizzer het volgende:
lees een vaag bericht zojuist op destentor.nl dat door werkzaamheden op station deventer, de treinen van zutphen om reizen via apeldoorn? ik snap er niets van wat ze bedoelen en bovendien, dat stuk is enkelsporig en bovendien heeft het geen bovenleiding. iemand duidelijker dan de krant?
de 1250's zijn echt op weg naar de Eeuwige Locloodsen ja. Staan er momenteel dacht ik zeker 2 of 3 langs de kant met pech, dingen zijn ruim een halve eeuw oud, nieuwe ATB inbouwen kan niet meer omdat de aanwezige versie te oud is, en de vervanging stroomt ook goed hard in nu. Lijkt me dat de 67 dezelfde kant op gaan om dezelfde redenenquote:Op woensdag 28 mei 2008 17:56 schreef Socios het volgende:
Lol, die foto van die nieuwe Loc´s verwachtte ik al. Zag ze gisteren en vandaag staan op het emplacement in Leeuwarden. Betekent dit het einde van de 1251/ 1254 en 6703?
belachelijk.. kunnen ze beter er neer zetten "reizigers tussen Deventer en Zutphen, pak lijn 81 (Syntus)."quote:
Maar daar is je treinkaartje weer niet geldigquote:Op woensdag 28 mei 2008 17:59 schreef ghizzer het volgende:
[..]
belachelijk.. kunnen ze beter er neer zetten "reizigers tussen Deventer en Zutphen, pak lijn 81 (Syntus)."
Merci ik zal straks even kijken...quote:Op woensdag 28 mei 2008 08:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
www.Bahn.de daar staat allesvoor spoorkaarten
Ik stap ook weer gezellig in, in de stiltecoupe deze keerquote:Op woensdag 28 mei 2008 12:05 schreef knars het volgende:
Ik trein dit deel weer vanaf het beginstation mee
Heey die kwam ik vanmiddag tegen bij Hilversum dacht ikquote:Op woensdag 28 mei 2008 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Veenendaal-de Klomp, 1 september 2005. ACTS-loc 1255 met een containtertrein op weg naar de maasvlakte. Denk ik
Dordrecht vs. Zwollequote:Op maandag 26 mei 2008 11:32 schreef ghizzer het volgende:
welke stations lijken op elkaar/vind jij dat op elkaar lijken? evt. met foto's (Y)
"TS" begint:
Aalten en Terborg
Diemen-Zuid en Amsterdam Rai
Olst en Rijssen (qua vorm en opstelling perrons)
's-Hertogenbosch en Amersfoort
wie volgt?
vind ik heel ver gezocht.quote:Dordrecht vs. Zwolle
Juist niet, vergelijk beide stations maar eens op Stationsweb, ze lijken qua hoofdgebouw juist veel op elkaar !quote:vind ik heel ver gezocht.
Had ergens gelezen, effe zoeken.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:32 schreef ghizzer het volgende:
vette loc, Flash, vooral die boegdeur(?) is een mooi detail. voor het geval dat een werkende deur is, iemand enig idee waarom ie daar zit?
quote:In de neuzen van de 1200'en zit een deurtje. Dat is niet bedoeld om vanuit een trein in de locomotief te kunnen komen, zoals sommige mensen denken. Het is geen doorloopkop. Het deurtje is bedoeld voor monteurs die bij de apparatuur moeten zijn die in de neus is ondergebracht.
Bron: www.nicospilt.com![]()
Het heeft nog het meeste weg van (kent u hem nog?) SM '90quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://i184.photobucket.c(...)ailscoutUST96-Lw.jpg
Het uiterlijk van deze trein doet me eerst denken aan Siemens, in 2e instantie aan een wadje...
Die was vorige week woensdag op Utrecht CS met nog 2 dingensen, staat ergens in mijn telefoon, helemaal vergeten, kijken of ik er iets van kan bakken.quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het uiterlijk van deze trein doet me eerst denken aan Siemens, in 2e instantie aan een wadje...
DM'90 komt het beste in de buurt vind ikquote:Op woensdag 28 mei 2008 22:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik hou het op een kruising tussen een wadje en een DM'90.quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:57 schreef Wadloper het volgende:
DM'90 komt het beste in de buurt vind ik
Ik moest aan een Railhopper denken en aan IRMquote:Op woensdag 28 mei 2008 22:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ah draaide anders zonder vertragingen in de avond spits en dat is anders heel opmerkelijkquote:Op donderdag 29 mei 2008 18:53 schreef Tecnix het volgende:
Lekker een druk avond spitsje met storingen
Tussen Arnhem en Nijmegen wordt volgend jaar 1 stopper gereden met SGMm (Zutphen-Nijmegen) en de andere met VIRM/ICRm (3600).quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:39 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ah draaide anders zonder vertragingen in de avond spits en dat is anders heel opmerkelijk. Wordt volgend jaar leuk met 4x IC en 4x Sprinter. Ik hoop wel dat de sprinters gereden worden met SGM in plaats van mat'64 anders heb je weer een IC op je bumper...
Sorry, ik zal voortaan wel stoppenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 09:09 schreef Charango het volgende:
Gisteren lekker geknutsel in de Noordoost.
Amersfoort-Zwolle lag er weer eens uit, met als gevolg dat de 500/700 en de 12500/12700 fijn door naar Deventer werden gestuurd....waar dan ook nog eens een serie aan overwegstoringen plaatsvond, zodat alles wat naar Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel moest fijn enkelspoors met 40 km/h kon gaan rijden.
Laten we zeggen: het was knus.
Daarnaast stonden we bij Barneveld stil voor een overweg. Op een gegeven moment besluit de machinist het erop te wagen door al luid toeterend aan te geven dat ie door wil gaan rijden. Meeste verkeer stopt en trein komt in beweging, ware het niet dat er nog een stierenlul in een Audi snel nog even voor de trein uit de overweg over wilde.....trein weer vol in de remmen....
Ook weleens gehad in een Thalys. Moslimman waarmee ik aan de praat raakte dmv een krantenartikel over het extremisme. Hij en ik in Brak engels , maar gelukkig begrepen we elkaarquote:Uiteindelijk was ik een half uur later thuis dan geplanned, maar als je interessante gesprekspartners hebt lijkt de tijd op één of andere manier toch altijd te kort te zijn.
Als ze nou ook het stuk Amersfoort - Amsterdam meetrekken ben ik al blijquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:41 schreef ReisT het volgende:
In 2010 treinen zonder vaste vertrektijden
AMSTERDAM - Treinreizigers op het traject Amsterdam-Utrecht-Einhoven hoeven in 2010 niet meer in het spoorboekje te kijken. Treinen rijden dan zonder vaste vertrektijden. Via een dynamisch reisinformatiesysteem op de desbetreffende perrons kan de reiziger zien van welk perron een trein vertrekt, zo meldt de Volkskrant vrijdag.
"In feite ontstaat een soort metro-achtig systeem, waarbij de reiziger nooit langer dan tien minuten op een volgende trein hoeft te wachten", zo zegt Bert de Klerk van ProRail in de krant. Vanaf 2012 zijn volgens De Klerk ook andere drukke Randstadtrajecten aan de beurt voor spoorboekloos rijden. Trajecten die hiervoor in aanmerking zouden kunnen komen zijn Amsterdam-Haarlem-Rotterdam, Utrecht-Arnhem en Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad.
De Nederlandse Spoorwegen zijn erg enthousiast over het voornemen van spoorbeheerder ProRail. "We juichen dit toe", aldus een woordvoerder van NS vrijdag. "Maar er moet nog wel het nodige gebeuren voordat het zo ver is, met name rond Den Bosch."
In het verleden spraken ProRail en NS zich al vaker uit voor zo'n regeling, die uiterlijk in 2012 ingevoerd moet zijn op de drukste spoorlijnen in de Randstad.
Aldus bericht nu.nl
Jaja, ben benieuwd hoe dit uit zal gaan pakken, 10-minutendienst is nu ook weer niet zo spectaculair dat je geen vaste vertrektijden meer nodig zou hebben, toch?
Ondanks de problemen....quote:Op vrijdag 30 mei 2008 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, ik kon mijn examen een uur laten opschuiven, en heb het gehaald
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
vandaag een bermmaaijosti gezien die in Hurdegaryp er even een overwegboom afgerost had met zijn landbouwvoertuig. Gevolg was het passeren van een overweg met 10 km/h en 5 minuten vertraging, terwijl alleen de boom op het smalle fietspad vernield was en de politie er bij stond.
Kansrijk. Ik weet het ook niet, maar Uitgeest zou goed kunnen iddquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:39 schreef weps het volgende:
Uitgeest
Waarom tot 2012 wachten op spoorboekloos rijden, dat kan nu immers toch ook al....quote:Op zondag 1 juni 2008 00:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Storing op Rotterdam Centraal-Duivendrecht, Utrecht Centraal-Den Haag Centraal/Leiden Centraal/Rotterdam Centraal
Arnhem Zevenaar en
Arnhem-Nijmegen/Tiel
Gaat goed
Nee precies. Bij bussen worden met frequenties tot 25 per uur nog steeds tijden aangegeven. Ik snap ook wel waarom NS daar zoquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:41 schreef ReisT het volgende:
Jaja, ben benieuwd hoe dit uit zal gaan pakken, 10-minutendienst is nu ook weer niet zo spectaculair dat je geen vaste vertrektijden meer nodig zou hebben, toch?
Doet me denken aan een Debacle met de RET jaren geleden. die deden ook niet meer vertrektijden alleen nog maxmimum wachttijden.quote:Op zondag 1 juni 2008 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee precies. Bij bussen worden met frequenties tot 25 per uur nog steeds tijden aangegeven. Ik snap ook wel waarom NS daar zoover is. Het is in feite een vrijbrief om maar wat raak te klooien, want je bent niet meer vast te pinnen op een te leveren product. In feite is het gewoon een klein kunstje om ieder uur een trein te doen uitvallen en te beweren dat er niks aan de hand is. Erg slechte ontwikkeling.
Ik kan dit soort verhaaltjes tussendoor wel waarderen, misschien nog wel meer dan Hoi Zug!quote:Op maandag 2 juni 2008 20:10 schreef dennistd het volgende:
dit is het treintopic, het tramtopic is een deurtje verder
Het sportveld is 300 meter voorbij de snackbarquote:Op maandag 2 juni 2008 20:10 schreef dennistd het volgende:
Opbokken. Het tramtopic is al jaren op sterven na dood. Mooi Rondje van Zug, dat doe je niet ieder weekend.quote:Op maandag 2 juni 2008 20:10 schreef dennistd het volgende:
Inderdaad, ik heb er weer van genotenquote:
Ja idd, ik zag m Deventer binnen stiefelen om 18:42, toen ik de andere kant op moest. Als ik nou had geweten dat de 17:50 trein van Deventer ri Zwolle geen Mat64 was maar ICM, was ik een uur eerder naar huis gegaan..quote:Op dinsdag 3 juni 2008 23:33 schreef Brembo het volgende:
Vandaag een eenzame ICM IV in de 3700, is toch wel wat krapjes in de avondspits. Maar ja, mat '64 heeft niet iedere dag zin meer ...
Mja, op zich heb je wel gelijk idd dat het er traag van wordt. Maar goed, over 2 posts zitten de meesten toch weer op een nieuwe pagina en dan is het weer opgelostquote:Op woensdag 4 juni 2008 10:17 schreef Charango het volgende:
Natuurlijk allemaal prachtige fotoreportages, maar het laden van het treinentopic wordt er niet bijster veel sneller van....![]()
(Ja, en ook in Twenteheeft men tegenwoordig breedband internet, dus daar ligt het hier niet aan)
Is er geen manier om de foto's op een bepaalde website te plaggen, en dan dit topic pure-text te houden?
Er schijnt 1 stel klaar te zijn, er zit echter geen interieur in. Dat ding schijnt ergens op een testbaan in Tjechie ofzo te rijden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:21 schreef SpeedyRich het volgende:
Hoe gaat het momenteel met het testen van het v250 materieel
Ik hoop dat ze het verkopen aan Kazachstan of zo , dat materieel ziet er niet uitquote:Op woensdag 4 juni 2008 12:34 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Er schijnt 1 stel klaar te zijn, er zit echter geen interieur in. Dat ding schijnt ergens op een testbaan in Tjechie ofzo te rijden.
Indienstelling is waarschijnlijk tegelijk met de Noord-Zuidlijn (2025)
De hosting is er, de Ideen zijn er en de (Standaard)scripts liggen klaar. door alleen wat problemen met mijn studie en onverwachte vele werzaamheden aan een andere site die ik meehelp beheren wil het niet zo vlotten helaasquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:21 schreef Charango het volgende:
Darkwing_Dukkie... hoe zit het trouwens met die CTA-site die je van plan was te maken....?
en gelijk een paar nieuwe eurostars en de nieuwe AGV en wat ICE's er bij bestellenquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:12 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze het verkopen aan Kazachstan of zo , dat materieel ziet er niet uit.
doe ff normaalquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:24 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
en gelijk een paar nieuwe eurostars en de nieuwe AGV en wat ICE's er bij bestellen
quote:
Eigenlijk vind ik de term 'Zonder vaste vertrektijden' misleidend. Een echte dienstregeling hoef je niet te onthouden als een trein vaker dan 12 keer per uur rijdt.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:41 schreef ReisT het volgende:
In 2010 treinen zonder vaste vertrektijden
AMSTERDAM - Treinreizigers op het traject Amsterdam-Utrecht-Einhoven hoeven in 2010 niet meer in het spoorboekje te kijken. Treinen rijden dan zonder vaste vertrektijden. Via een dynamisch reisinformatiesysteem op de desbetreffende perrons kan de reiziger zien van welk perron een trein vertrekt, zo meldt de Volkskrant vrijdag.
"In feite ontstaat een soort metro-achtig systeem, waarbij de reiziger nooit langer dan tien minuten op een volgende trein hoeft te wachten", zo zegt Bert de Klerk van ProRail in de krant. Vanaf 2012 zijn volgens De Klerk ook andere drukke Randstadtrajecten aan de beurt voor spoorboekloos rijden. Trajecten die hiervoor in aanmerking zouden kunnen komen zijn Amsterdam-Haarlem-Rotterdam, Utrecht-Arnhem en Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad.
De Nederlandse Spoorwegen zijn erg enthousiast over het voornemen van spoorbeheerder ProRail. "We juichen dit toe", aldus een woordvoerder van NS vrijdag. "Maar er moet nog wel het nodige gebeuren voordat het zo ver is, met name rond Den Bosch."
In het verleden spraken ProRail en NS zich al vaker uit voor zo'n regeling, die uiterlijk in 2012 ingevoerd moet zijn op de drukste spoorlijnen in de Randstad.
Aldus bericht nu.nl
Ik ben vrijwilliger bij het NNTTM in Zuidbroekquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Of vrijwilliger bij een museumclub?
Fijn. Het is dus allemaal NOG erger, maar we worden weer eens lekker voorgelogen. Mooi land hier.quote:Vernietigend rapport ov-chipkaart werd afgezwakt
De chip in de ov-chipkaart is dermate onveilig, dat onmiddellijk een alternatief gezocht moet worden. Die harde conclusie uit een onderzoek van een Londense universiteit werd geschrapt uit een rapport dat naar de Tweede Kamer is gestuurd.
Waar niet? Hoort erbij, is al jaren zo, is emigreren niks voor jou Fles?quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:16 schreef Dr_Flash het volgende:
klik
[..]
Fijn. Het is dus allemaal NOG erger, maar we worden weer eens lekker voorgelogen. Mooi land hier.
Jawel, minder grote paginalengte instellen op dit Forum. Ik ben het namelijk niet eens met Darkwing dat photobucket voor de vertraging zorgt, in ieder geval niet bij mij.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:17 schreef Charango het volgende:
Natuurlijk allemaal prachtige fotoreportages, maar het laden van het treinentopic wordt er niet bijster veel sneller van....![]()
(Ja, en ook in Twenteheeft men tegenwoordig breedband internet, dus daar ligt het hier niet aan)
Is er geen manier om de foto's op een bepaalde website te plaggen, en dan dit topic pure-text te houden?
quote:Beste NVBS’er, Misschien weet je dat de NVBS op verschillende plaatsen in het land elke maand zogenaamde afdelingsbijeenkomsten houdt. Hierbij komt een spreker vertellen over een actueel of een historisch onderwerp op spoor- of tramgebied. Onderwerpen variëren van museumlijnen in Groot Brittannië tot de Niederoesterreichsche Waldviertelbahn, trams in Noord-Amerika, een kijkje in de wereld van beveiliging en verkeersleiding tot de dienstregeling van de NS door de jaren heen. Bovendien is er in de pauze tijd om met andere mensen met dezelfde hobby te praten. Helaas is het bezoeken van deze avonden voor veel leden -zeker de jongeren- nog een onbekende wereld. Graag willen we je daarom wijzen op een interessant verhaal dat Michiel ten Broek houdt over sporen in en om Amsterdam. Michiel is werkzaam voor NS Randstad Noord, en misschien ken je hem van OVL en het Somda-forum (als Broek53). Dit zal hij komen doen op woensdag 11 juni, om 19:45 in het gebouw "Railzicht", naast het P&R-terrein van station Amersfoort (Een kaartje zit als attachment bij deze mail). Er wordt een bijdrage in de kosten gevraagd van 2 euro. Michiel zal tot ongeveer 22:30 vertellen over de ontwikkeling van de spoorinfrastructuur rondom Amsterdam, waar hij veelal bij betrokken is geweest vanuit zijn werk.Aan de hand van kaarten en plattegronden geeft hij een overzicht van wat er is veranderd sinds de jaren zeventig: de Hemtunnel, de Flevolijn, Westtak, Zuidtak, Zessporigheid Singelgracht, uitbreidingen Amsterdam CS, Watergraafsmeer (van goederen naar reizigersmaterieel), van de eerste Schiphollijn tot een viersporige tunnel met Dynamisch Verkeersmanagement, de viersporigheid Amsterdam - Utrecht - er valt meer over te vertellen dan dat sporen werden aangelegd en verlegd. Een avond om wijzer van te worden! Behalve spoorliefhebbers met hopelijk dezelfde interesses als jij, zullen er ook mensen zijn met dezelfde leeftijd: ook enkele leden van het NVBS Jongerenforum zullen aanwezig zijn. Zo hoef je niet bang te zijn in een zaal met alleen maar grijze koppen te belanden (hoewel die uiteindelijk vaak wel mee blijken te vallen...) Voor meer informatie kun je kijken op http://www.nvbs.com/Afdelingen/Amersfoort.htmEn ook per mail zijn we te bereiken op jongeren@nvbs.com Dus wees welkom de 11e in Amersfoort! Met vriendelijke groet,Maikel Röriknamens het NVBS Jongerenforum en de NVBS afdeling Amersfoort
WEER een heftruckquote:Treinpassagiers lichtgewond door botsing truck
Door een botsing tussen een heftruck en een trein op de Weelweg in Waarland zijn donderdag drie treinpassagiers lichtgewond geraakt. Dit heeft de politie bekendgemaakt.
Volgens de politiewoordvoerder wist de bestuurder van de heftruck het voertuig op tijd te verlaten. De gewonde treinpassagiers zijn 150 meter verder opgevangen maar hoefden niet naar het ziekenhuis.
Door de botsing ontspoorde het voorste gedeelte van de trein. Tussen Heerhugowaard en Schagen is het treinverkeer in ieder geval de rest van de avond stilgelegd. Treinreizigers moeten rekening houden met een extra reistijd van een uur.
quote:broek53 op somda
Ramen zijn niet ingeslagen, maar gesprongen door rondvliegende ballast
true, al heel lang, is een achterkantje. Blanco voorkantje was ooit te zien op Zoetermeer-De Leyens en is nog steeds te zien op Opheusden. En waarschijnlijk zijn er dus nog wel een paar. Niet iets om nou meteen hard voor te gaan rennenquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik krijg net door dat er op utrecht overvecht een blanco bordje staat, grijp uw kans
Waarschijnlijk wel als de rest van de stam ICR rijtuigen zijnquote:Op donderdag 5 juni 2008 21:58 schreef dennistd het volgende:
een 1200 met DDAR of DDM... hebben die ooit zo rondgereden?
Dat is duidelijk DDM-1 (want er zitten geen koersdiplays op)quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:58 schreef dennistd het volgende:
DDAR of DDM...
Anders is de automatische thumbnailfunctie van Photobucket ook een optie. Scheelt resizen door de Fok server.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:55 schreef bork het volgende:
[..]
Jawel, minder grote paginalengte instellen op dit Forum. Ik ben het namelijk niet eens met Darkwing dat photobucket voor de vertraging zorgt, in ieder geval niet bij mij.![]()
madurodam <3333quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:29 schreef sander89 het volgende:
Is nog een trein ontspoort vandaag zag ik op nu.nl, gelukkig geen gewonden![]()
[ afbeelding ]
Sittard (trein staat aan perron 1)?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:42 schreef ghizzer het volgende:
raadplaatje (van wikipedia)
waar is deze foto genomen? (leuke is nog wel, heb zelf geen flauw idee, maar doe een stomme gok.. Lage Zwaluwe
[ afbeelding ]
Paar dagen na het ongeluk stond op het Calvé-terrein iig de 1826 daar, neem aan dat ie er nogsteeds staat dan.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:33 schreef Fixers het volgende:
[..]
Anders is de automatische thumbnailfunctie van Photobucket ook een optie. Scheelt resizen door de Fok server.
Ik zag gister nog een beschadigde 16/1700 in Delft op het Calvé terrein staan met wat rood-wit lint eromheen. Is dat onze heftruckkopper van een paar weken terug?
quote:Trein rijdt stootblok omver
Uitgegeven: 7 juni 2008 08:12
Laatst gewijzigd: 7 juni 2008 10:06
DORDRECHT - Een personentrein heeft zaterdagmorgen omstreeks half acht op het station van Dordrecht een stootblok omver gereden. Dat meldde de politie.
ANP
In de trein van Arriva zaten behalve de machinist en steward negen passagiers. Niemand raakte gewond, aldus een woordvoerster van het bedrijf. Er is wel "behoorlijk" wat materiële schade.
De trein kwam uit Geldermalsen. Nadat hij door onbekende oorzaak door het stootjuk was gereden, kwam hij tegen een betonblok tot stilstand.
Berging
Een kraan moet helpen bij de berging van het voertuig. Volgens spoorbeheerder ProRail ondervindt het overige treinverkeer geen hinder van het ongeval.
Nice nice ben benieuwdquote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt ja, ik heb er vanochtend foto's van gemaakt, komen er zo aan
Nouja, ik bedoel: als ie een paar meter er overheen glijdt staat ie niet zo snel stil als dat ie er tegenaan zou komen.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Erg veel zin heeft het niet als je dit zo ziet![]()
jaquote:Amsterdam-Zuid bedoel je neem ik aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |