abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58957586

Hier alweer deel 115 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112,
112.



Ten behoeve van tests rijdt de Leeuwarder-shuttle vandaag met een 189'er. Net als de lok in opzending, de 513-9, is ook de 189 092 van leasemaatschappij MRCE. Normaliter wordt deze zwarte krachtpatser gebruikt voor de CityNightLine-treinen. De vol beladen trein passeert de toekomstige locatie van het station Leeuwarden Werpsterhoek.
  woensdag 28 mei 2008 @ 10:02:34 #2
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_58957707
foei dubbelpost!

Ziet er nog kaal uit daar te Werpsterhoek. Ik heb die lok al weleens gezien voor een CNL ergens te Utrecht CS.

Wederom een mooi plaatje ZC!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 28 mei 2008 @ 10:13:52 #3
86072 thatsme
and That's you!
pi_58957946
Ik was iets te enthousiast met me andere topic en iets trager
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_58958139
Zozo deeltje 115 alweer....
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 mei 2008 @ 10:42:59 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58958552
Mooie plaat Zug
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 mei 2008 @ 10:43:33 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58958564
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 08:41 schreef Dichterbijer het volgende:
Wie voelt zich nu al bekeken in de trein?
http://www.nu.nl/news/158(...)_met_camera%27s.html
Ik voel me nu al bekeken, maar dat is omdat ik veelal met Arriva reis
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58958852
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 10:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Zozo deeltje 115 alweer....
............................
pi_58959322
Mooi plaatje Zug, verderop in Grou had de 513-9 alleen wat minder zin...


MRCE 189.092+MRCE 513-9 als trein 60263 ACTS Lw shuttle rijdt ter hoogte van Grou-Jirnsum richting Zwolle en verder. De 513-9 heeft duidelijk last van vastgelopen remmen

Let niet op de bagger kwaliteit, maar de zon ging uit en op school kan je de kleuren niet goed aanpassen.
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:31:10 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58959708
schrale OP zug

deel 112 2 keer, 113 en 114 ontbreken, onnodige linebreak. En waar is de rest van de OP sowieso?
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:17 schreef JeePee83 het volgende:
De 513-9 heeft duidelijk last van vastgelopen remmen
Is dat niet hartstikke brandgevaarlijk, energieverslindend en zo nog wat dingen meer dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 mei 2008 @ 12:05:31 #10
136283 knars
Teethgrinder
pi_58960636
Ik trein dit deel weer vanaf het beginstation mee
pi_58960939
Gisteren had koploper 4212 een beetje last van de deursluiting. Telkens als er een andere trein werd gepasseerd trok de luchtdruk de deur een flink eind uit het kozijn.

Ik heb het de HC gezegd, maar die zei dat het niet gevaarlijk was en dat er niets aan gedaan zou worden tot de 4212 in januari zou worden gereviseerd.

Weet iemand trouwens al op welke datum en tijdens welke rit de eerste nieuwe V-IRM in dienst gaat?
Socialist in Mercedes
  Redactie Sport woensdag 28 mei 2008 @ 12:59:53 #12
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_58961901
volgens mij zijn er ze week koppelproeven mee gedaan om te testen of ze willen koppelen met de oudere virms
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 mei 2008 @ 12:59:58 #13
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_58961903
Gaat ICM-4 al volgend jaar in revisie?

Ik dacht dat ze zouden wachten totdat de revisie van de ICM-3 klaar was.
  woensdag 28 mei 2008 @ 13:47:27 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_58963173
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
En waar is de rest van de OP sowieso?
[..]
Ach, die kent iedereen toch allang
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 28 mei 2008 @ 14:09:37 #15
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_58963667
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
schrale OP zug

deel 112 2 keer, 113 en 114 ontbreken, onnodige linebreak. En waar is de rest van de OP sowieso?
quote:
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder interesse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Hispeed, goederenzut doen ze niet meer. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), worden alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Randstadrail
Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor. Kijk voor meer (niet erg up-to-date) info: op http://www.randstadrail.nl

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de Randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden tegenwoordig uit met alleen maar Spurts (GTW's), daarvoor reden er Wadlopers en DM90's.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.



Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Sinds mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden door Syntus (in opdracht van CXX) met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten, met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier reed eerst nog Plan V, sinds september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december 2006 onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor werd in eerste instantie NS-materieel gehuurd. Op de Maaslijn was dat de DH1/2 (Wadloper) en op de Heuvellandlijn Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers wass dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van waren, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kon worden.
Sinds december 2007 rijdt Veolia op de Maaslijn met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia GTW's besteld (maar dan met meer stoelen: 5-op-een-rij ipv 4), en noemt de dingen "Velios". Sinds 28 februari 2008 rijden er geen Wadlopers meer.


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen plek was in de dienstregeling om de gewone stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er op een los spoortje een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NS Hispeed (nogal een misleidende naam omdat er in ons landje niks met hoge snelheid rijdt) houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (ICRm) en waren voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Tegenwoordig hebben de Benelux-rijtuigen (met uitzondering van de Bs) een 'zuurstok'-kleurstelling. Binnenkort krijgt de Benelex nieuwe locs, die op de HSL kunnen rijden.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC's) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSH tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations:

Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten.
Teven ATB/TVP post
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:38:25 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58965678
jezus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58968612
lees een vaag bericht zojuist op destentor.nl dat door werkzaamheden op station deventer, de treinen van zutphen om reizen via apeldoorn? ik snap er niets van wat ze bedoelen en bovendien, dat stuk is enkelsporig en bovendien heeft het geen bovenleiding. iemand duidelijker dan de krant?
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:55:12 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58968801
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:45 schreef ghizzer het volgende:
lees een vaag bericht zojuist op destentor.nl dat door werkzaamheden op station deventer, de treinen van zutphen om reizen via apeldoorn? ik snap er niets van wat ze bedoelen en bovendien, dat stuk is enkelsporig en bovendien heeft het geen bovenleiding. iemand duidelijker dan de krant?
www.vingerverfjosti.nl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58968821
Lol, die foto van die nieuwe Loc´s verwachtte ik al. Zag ze gisteren en vandaag staan op het emplacement in Leeuwarden. Betekent dit het einde van de 1251/ 1254 en 6703?
  Redactie Sport woensdag 28 mei 2008 @ 17:56:49 #20
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_58968848
Voor alle treinen die dat weekend veranderd zijn zie http://somda.nl/www/drgls/325/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:58:59 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58968901
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:56 schreef Socios het volgende:
Lol, die foto van die nieuwe Loc´s verwachtte ik al. Zag ze gisteren en vandaag staan op het emplacement in Leeuwarden. Betekent dit het einde van de 1251/ 1254 en 6703?
de 1250's zijn echt op weg naar de Eeuwige Locloodsen ja. Staan er momenteel dacht ik zeker 2 of 3 langs de kant met pech, dingen zijn ruim een halve eeuw oud, nieuwe ATB inbouwen kan niet meer omdat de aanwezige versie te oud is, en de vervanging stroomt ook goed hard in nu. Lijkt me dat de 67 dezelfde kant op gaan om dezelfde redenen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58968904
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

www.vingerverfjosti.nl
belachelijk.. kunnen ze beter er neer zetten "reizigers tussen Deventer en Zutphen, pak lijn 81 (Syntus)."
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:08:48 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58969086
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:59 schreef ghizzer het volgende:

[..]

belachelijk.. kunnen ze beter er neer zetten "reizigers tussen Deventer en Zutphen, pak lijn 81 (Syntus)."
Maar daar is je treinkaartje weer niet geldig

En trouwens, sinds wanneer bekommert prorail zich om een zinvol reizigersadvies? Welnee, je mag blij zijn DAT er iets aangegeven wordt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:40:24 #24
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_58969666
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 08:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

www.Bahn.de daar staat alles voor spoorkaarten
Merci ik zal straks even kijken...

Veel overstapjes zijn leuk, lekker foto's maken
pi_58970607
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 12:05 schreef knars het volgende:
Ik trein dit deel weer vanaf het beginstation mee
Ik stap ook weer gezellig in, in de stiltecoupe deze keer
  woensdag 28 mei 2008 @ 20:30:12 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58971844


Veenendaal-de Klomp, 1 september 2005. ACTS-loc 1255 met een containtertrein op weg naar de maasvlakte. Denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58971911
vette loc, Flash, vooral die boegdeur(?) is een mooi detail. voor het geval dat een werkende deur is, iemand enig idee waarom ie daar zit?
  woensdag 28 mei 2008 @ 20:35:49 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58971990
Na ja we hadden het net over de bijna overleden 1250's van ACTS, struikelde toevallig over deze
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:24:08 #29
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_58973145
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Veenendaal-de Klomp, 1 september 2005. ACTS-loc 1255 met een containtertrein op weg naar de maasvlakte. Denk ik
Heey die kwam ik vanmiddag tegen bij Hilversum dacht ik
pi_58974119
Flash die cargo's op de foto zet, dat ik dat nog mocht meemaken . Goed ik ben ff wezen sleutelen aan de foto van vanmorgen met die niet erg welwillende 513-9 bij Grou en het is nu als het goed is wat duidelijker

  woensdag 28 mei 2008 @ 22:10:34 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58974361
oude doos, 2005 he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58974621
Rest foto's van vandaag en gisteren:


Zo langzamerhand verdwijnen steeds meer oude SGM-II'tjes richting revisie te Denemarken. Zo worden de SGM'en 2021 en 2025 op 27 mei 2008 overgebracht van Leidschendam naar Bad Bentheim door Railion lok 1604 en passeren op de foto het station van Deventer.


De UST 96 van Eurailscout is een inspectierijtuig voor de uitvoering van ultrasoononderzoek aan spoorstaven met hoge snelheid en nauwkeurigheid. Hiermee worden met name verborgen gebreken in de spoorstaaf gevonden. op 28 mei 2008 bracht dit opvallende treintje een bezoek aan Leeuwarden.
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:25:21 #33
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_58974733
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:32 schreef ghizzer het volgende:
welke stations lijken op elkaar/vind jij dat op elkaar lijken? evt. met foto's (Y)

"TS" begint:

Aalten en Terborg
Diemen-Zuid en Amsterdam Rai
Olst en Rijssen (qua vorm en opstelling perrons)
's-Hertogenbosch en Amersfoort

wie volgt?
Dordrecht vs. Zwolle
quote:
Dordrecht vs. Zwolle
vind ik heel ver gezocht.
quote:
vind ik heel ver gezocht.
Juist niet, vergelijk beide stations maar eens op Stationsweb, ze lijken qua hoofdgebouw juist veel op elkaar !
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:30:03 #34
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_58974834
http://i184.photobucket.c(...)ailscoutUST96-Lw.jpg

Het uiterlijk van deze trein doet me eerst denken aan Siemens, in 2e instantie aan een wadje...
pi_58975131
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 20:32 schreef ghizzer het volgende:
vette loc, Flash, vooral die boegdeur(?) is een mooi detail. voor het geval dat een werkende deur is, iemand enig idee waarom ie daar zit?
Had ergens gelezen, effe zoeken.
quote:
In de neuzen van de 1200'en zit een deurtje. Dat is niet bedoeld om vanuit een trein in de locomotief te kunnen komen, zoals sommige mensen denken. Het is geen doorloopkop. Het deurtje is bedoeld voor monteurs die bij de apparatuur moeten zijn die in de neus is ondergebracht.

Bron: www.nicospilt.com
............................
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:52:10 #36
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_58975448
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 22:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://i184.photobucket.c(...)ailscoutUST96-Lw.jpg

Het uiterlijk van deze trein doet me eerst denken aan Siemens, in 2e instantie aan een wadje...
Het heeft nog het meeste weg van (kent u hem nog?) SM '90

Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:54:18 #37
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_58975506
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 22:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://i184.photobucket.c(...)ailscoutUST96-Lw.jpg

Het uiterlijk van deze trein doet me eerst denken aan Siemens, in 2e instantie aan een wadje...
Die was vorige week woensdag op Utrecht CS met nog 2 dingensen, staat ergens in mijn telefoon, helemaal vergeten, kijken of ik er iets van kan bakken.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:57:55 #38
148385 Wadloper
Noorderling
pi_58975584
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 22:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://i184.photobucket.c(...)ailscoutUST96-Lw.jpg

Het uiterlijk van deze trein doet me eerst denken aan Siemens, in 2e instantie aan een wadje...
DM'90 komt het beste in de buurt vind ik
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 mei 2008 @ 01:12:37 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58978985
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 22:57 schreef Wadloper het volgende:

DM'90 komt het beste in de buurt vind ik
Ik hou het op een kruising tussen een wadje en een DM'90.

Was even na middernacht een vreemde gewaarwording voor mij in Groningen. Fietste namelijk onder een stilstaande 6416 door, die tussen Groningen en Groningen Noord op het enkel sporig stuk stond.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 mei 2008 @ 09:22:10 #40
136283 knars
Teethgrinder
pi_58981185
SM90!
pi_58981794
Het spoor is niet bestand tegen onweer te Heerlen...
  donderdag 29 mei 2008 @ 11:23:39 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58983858
Er is op 16 mei een grote brand geweest in de loodsen van de Oostenrijkse Achenseebahn klik voor meer info en veel foto's. Desondanks wordt de dienstregeling normaal uitgevoerd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 mei 2008 @ 11:48:29 #43
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_58991066
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 22:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://i184.photobucket.c(...)ailscoutUST96-Lw.jpg

Het uiterlijk van deze trein doet me eerst denken aan Siemens, in 2e instantie aan een wadje...
Ik moest aan een Railhopper denken en aan IRM
  donderdag 29 mei 2008 @ 18:53:02 #45
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_58994363
Lekker een druk avond spitsje met storingen
pi_59000057
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 18:53 schreef Tecnix het volgende:
Lekker een druk avond spitsje met storingen
Ah draaide anders zonder vertragingen in de avond spits en dat is anders heel opmerkelijk . Wordt volgend jaar leuk met 4x IC en 4x Sprinter. Ik hoop wel dat de sprinters gereden worden met SGM in plaats van mat'64 anders heb je weer een IC op je bumper...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 mei 2008 @ 22:41:33 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59000143
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:39 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ah draaide anders zonder vertragingen in de avond spits en dat is anders heel opmerkelijk . Wordt volgend jaar leuk met 4x IC en 4x Sprinter. Ik hoop wel dat de sprinters gereden worden met SGM in plaats van mat'64 anders heb je weer een IC op je bumper...
Tussen Arnhem en Nijmegen wordt volgend jaar 1 stopper gereden met SGMm (Zutphen-Nijmegen) en de andere met VIRM/ICRm (3600).
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 mei 2008 @ 23:13:12 #48
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_59001130
Van de NS site:

Oorzaak Tussen Amersfoort en Ede-Wageningen rijden minder treinen door acties van Connexxion.
Verwachting De verstoring is naar verwachting 30 mei rond 1:30 uur verholpen.

Rond 1.30 Zet dan gewoon neer dat het voor de rest van deze dag geld. Om 1.30 is ook de laatste trein vertrokken daar lijkt me.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_59005827
Gisteren lekker geknutsel in de Noordoost.

Amersfoort-Zwolle lag er weer eens uit, met als gevolg dat de 500/700 en de 12500/12700 fijn door naar Deventer werden gestuurd....waar dan ook nog eens een serie aan overwegstoringen plaatsvond, zodat alles wat naar Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel moest fijn enkelspoors met 40 km/h kon gaan rijden.

Laten we zeggen: het was knus.

Daarnaast stonden we bij Barneveld stil voor een overweg. Op een gegeven moment besluit de machinist het erop te wagen door al luid toeterend aan te geven dat ie door wil gaan rijden. Meeste verkeer stopt en trein komt in beweging, ware het niet dat er nog een stierenlul in een Audi snel nog even voor de trein uit de overweg over wilde.....trein weer vol in de remmen....
Socialist in Mercedes
  vrijdag 30 mei 2008 @ 09:16:56 #50
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59005936
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 09:09 schreef Charango het volgende:
Gisteren lekker geknutsel in de Noordoost.

Amersfoort-Zwolle lag er weer eens uit, met als gevolg dat de 500/700 en de 12500/12700 fijn door naar Deventer werden gestuurd....waar dan ook nog eens een serie aan overwegstoringen plaatsvond, zodat alles wat naar Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel moest fijn enkelspoors met 40 km/h kon gaan rijden.

Laten we zeggen: het was knus.

Daarnaast stonden we bij Barneveld stil voor een overweg. Op een gegeven moment besluit de machinist het erop te wagen door al luid toeterend aan te geven dat ie door wil gaan rijden. Meeste verkeer stopt en trein komt in beweging, ware het niet dat er nog een stierenlul in een Audi snel nog even voor de trein uit de overweg over wilde.....trein weer vol in de remmen....
Sorry, ik zal voortaan wel stoppen
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:13:32 #51
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59006920
@Charango, je zat toch niet in de Intercity naar Hannover, want ik heb ook in die trein gezeten.

Affijn, mijn relaas. Ik was dus om 16.41 onderweg vanaf Rotterdam Alexander met de Intercity in de richting van Leeuwarden. Aangekomen in Utrecht Centraal bleek deze opgeheven te zijn, waardoor het materieel keerde en als Intercity naar het westen terug ging.
Vervolgens ging ik op zoek naar een trein die richting Amersfoort ging, en heb de Intercity naar Groningen genomen (vertrek 17.20), welke vandaag gelukkig uit VIRM bestond (minimaal 6 bakken, mischien zelf 10 of 12) waardoor de drukte nog relatief beperkt was. Ik ben uit oogpunt van veiligheid maar in de 1e klas gaan, omdat de balkons en 2e klas echt uitpuilden van de mensen. Hoewel toen ik instapte het sein al op groen stond, bleef de trein nog even wachten en pas rond 17.30 waren we onderweg.
Eenmaal aangekomen in Amersfoort stonden we op het 3e perron (spoor 6?), waardoor een hele grote meute met overstappers als een malle richting de Intercity naar Hannover ging, welke op spoor 2 nog stond te wachten. Na in de 1e wagen te zijn gestapt bleek het ook in deze trein rete-druk te zijn, waarop ik de gehele 7 wagons door ben gelopen om een lekker koel drankje te halen in de Bistro. Daar aangekomen heb ik de hele weg tot Deventer (met veel stilstaan en langzaam rijden) een leuk gesprek met iemand gehad over van alles en nog wat (van kernfusie en vliegtuigen tot Australië). Kort voor Deventer kwam nog iemand langs die ik van een eerdere ontmoeting in de Bistro kende, en heb ook daarmee nog wat woorden gewisseld.

Affijn, geluk is dat de stoptrein tussen Apeldoorn en Almelo de Intercity voor moet laten gaan, waardoor ik deze trein in Deventer nog kon halen.

Uiteindelijk was ik een half uur later thuis dan geplanned, maar als je interessante gesprekspartners hebt lijkt de tijd op één of andere manier toch altijd te kort te zijn.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:41:23 #52
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59007590
In 2010 treinen zonder vaste vertrektijden

AMSTERDAM - Treinreizigers op het traject Amsterdam-Utrecht-Einhoven hoeven in 2010 niet meer in het spoorboekje te kijken. Treinen rijden dan zonder vaste vertrektijden. Via een dynamisch reisinformatiesysteem op de desbetreffende perrons kan de reiziger zien van welk perron een trein vertrekt, zo meldt de Volkskrant vrijdag.

"In feite ontstaat een soort metro-achtig systeem, waarbij de reiziger nooit langer dan tien minuten op een volgende trein hoeft te wachten", zo zegt Bert de Klerk van ProRail in de krant. Vanaf 2012 zijn volgens De Klerk ook andere drukke Randstadtrajecten aan de beurt voor spoorboekloos rijden. Trajecten die hiervoor in aanmerking zouden kunnen komen zijn Amsterdam-Haarlem-Rotterdam, Utrecht-Arnhem en Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad.

De Nederlandse Spoorwegen zijn erg enthousiast over het voornemen van spoorbeheerder ProRail. "We juichen dit toe", aldus een woordvoerder van NS vrijdag. "Maar er moet nog wel het nodige gebeuren voordat het zo ver is, met name rond Den Bosch."
In het verleden spraken ProRail en NS zich al vaker uit voor zo'n regeling, die uiterlijk in 2012 ingevoerd moet zijn op de drukste spoorlijnen in de Randstad.

Aldus bericht nu.nl

Jaja, ben benieuwd hoe dit uit zal gaan pakken, 10-minutendienst is nu ook weer niet zo spectaculair dat je geen vaste vertrektijden meer nodig zou hebben, toch?
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:52:10 #53
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59007820
quote:
Uiteindelijk was ik een half uur later thuis dan geplanned, maar als je interessante gesprekspartners hebt lijkt de tijd op één of andere manier toch altijd te kort te zijn.
Ook weleens gehad in een Thalys. Moslimman waarmee ik aan de praat raakte dmv een krantenartikel over het extremisme. Hij en ik in Brak engels , maar gelukkig begrepen we elkaar
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:57:07 #54
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59014525
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:41 schreef ReisT het volgende:
In 2010 treinen zonder vaste vertrektijden

AMSTERDAM - Treinreizigers op het traject Amsterdam-Utrecht-Einhoven hoeven in 2010 niet meer in het spoorboekje te kijken. Treinen rijden dan zonder vaste vertrektijden. Via een dynamisch reisinformatiesysteem op de desbetreffende perrons kan de reiziger zien van welk perron een trein vertrekt, zo meldt de Volkskrant vrijdag.

"In feite ontstaat een soort metro-achtig systeem, waarbij de reiziger nooit langer dan tien minuten op een volgende trein hoeft te wachten", zo zegt Bert de Klerk van ProRail in de krant. Vanaf 2012 zijn volgens De Klerk ook andere drukke Randstadtrajecten aan de beurt voor spoorboekloos rijden. Trajecten die hiervoor in aanmerking zouden kunnen komen zijn Amsterdam-Haarlem-Rotterdam, Utrecht-Arnhem en Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad.

De Nederlandse Spoorwegen zijn erg enthousiast over het voornemen van spoorbeheerder ProRail. "We juichen dit toe", aldus een woordvoerder van NS vrijdag. "Maar er moet nog wel het nodige gebeuren voordat het zo ver is, met name rond Den Bosch."
In het verleden spraken ProRail en NS zich al vaker uit voor zo'n regeling, die uiterlijk in 2012 ingevoerd moet zijn op de drukste spoorlijnen in de Randstad.

Aldus bericht nu.nl

Jaja, ben benieuwd hoe dit uit zal gaan pakken, 10-minutendienst is nu ook weer niet zo spectaculair dat je geen vaste vertrektijden meer nodig zou hebben, toch?
Als ze nou ook het stuk Amersfoort - Amsterdam meetrekken ben ik al blij

Want de trein in baarn gaat maar op het half uur Terwijl Hilversum Noord en Bussum-Zuid om het kwartier is terwijl daar geen hond in en uit stapt
pi_59014831
@ Pruis

Nee, ik zat er net nog een half uur voor... Was een gewone ICM...helaas

Ik zou trouwens denken: kleine moeite; gooi er even een ICM-bak bij aan, aangezien er op Utrecht en Amersfoort wel materieel zou moeten staan dat niet door kon rijden naar Zwolle.
Socialist in Mercedes
  vrijdag 30 mei 2008 @ 17:30:37 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59016499
Dus

Ik had vanmorgen een examen in Delft. Ik moest om 10 uur beginnen. Nou, zorg dat je op tijd bent. Dus: Utrecht C vertrek 8:33 dan ben je wel om 9:30 in Delft Zuid. Prima. Weet je wat? We nemen geen enkel risico en pakken vast de IC van 8:18. Je wilt tenslotte ZEKER op tijd zijn voor een examen niewaar? Jaaa dat wil je graag

Alleen ja, onze gewaardeerde ellendelingen van de Eerste Vingerverfcompagnie weten er weer een seinstoring bij Woerden uit te persen. Ik ben van 8:18 tot 10:14 onderweg geweest om van Utrecht naar Rotterdam te komen. En toen moest ik nog naar Delft

Overigens werden we iedere 10 minuten keurig geīnformeerd NS
En stonden alle CTA's ook nog verkeerd, waardoor er in de trein nog allerlei correctieberichten omgeroepen moesten worden kut kanker kots prorail

Oh ja, ik kon mijn examen een uur laten opschuiven, en heb het gehaald
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 mei 2008 @ 18:57:24 #57
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59017973
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, ik kon mijn examen een uur laten opschuiven, en heb het gehaald
Ondanks de problemen....

GEFELICITEERD!
  vrijdag 30 mei 2008 @ 18:58:31 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59017988
Dank je nu ben ik MCSA en kan ik dus de hele zomer me helemaal het licht uit mn ogen treinen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 mei 2008 @ 20:11:49 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59019565
Gefeliciteerd Fles
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 mei 2008 @ 20:14:11 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59019621
vandaag een bermmaaijosti gezien die in Hurdegaryp er even een overwegboom afgerost had met zijn landbouwvoertuig. Gevolg was het passeren van een overweg met 10 km/h en 5 minuten vertraging, terwijl alleen de boom op het smalle fietspad vernield was en de politie er bij stond.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 mei 2008 @ 20:36:07 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59020127
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
vandaag een bermmaaijosti gezien die in Hurdegaryp er even een overwegboom afgerost had met zijn landbouwvoertuig. Gevolg was het passeren van een overweg met 10 km/h en 5 minuten vertraging, terwijl alleen de boom op het smalle fietspad vernield was en de politie er bij stond.
er kan ook niet echt ook maar IETS goed gaan he?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59021498
raadplaatje (van wikipedia)
waar is deze foto genomen? (leuke is nog wel, heb zelf geen flauw idee , maar doe een stomme gok.. Lage Zwaluwe
  vrijdag 30 mei 2008 @ 21:46:34 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59021610
daar is niet zoeen muur
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 mei 2008 @ 22:26:09 #64
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59022642
Boxtel
pi_59022977
Uitgeest
  vrijdag 30 mei 2008 @ 22:43:26 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59023069
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 22:39 schreef weps het volgende:
Uitgeest
Kansrijk. Ik weet het ook niet, maar Uitgeest zou goed kunnen idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 31 mei 2008 @ 00:39:48 #67
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_59025457
Uitgeest, 100 % zeker.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  zaterdag 31 mei 2008 @ 23:49:02 #68
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  zondag 1 juni 2008 @ 00:57:02 #69
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59041799
Storing op Rotterdam Centraal-Duivendrecht, Utrecht Centraal-Den Haag Centraal/Leiden Centraal/Rotterdam Centraal

Arnhem Zevenaar en

Arnhem-Nijmegen/Tiel

Gaat goed
  zondag 1 juni 2008 @ 09:08:54 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59043843
weet je wat een knetterend hondenweer het was gisteren?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59043909
quote:
Op zondag 1 juni 2008 00:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Storing op Rotterdam Centraal-Duivendrecht, Utrecht Centraal-Den Haag Centraal/Leiden Centraal/Rotterdam Centraal

Arnhem Zevenaar en

Arnhem-Nijmegen/Tiel

Gaat goed
Waarom tot 2012 wachten op spoorboekloos rijden, dat kan nu immers toch ook al....
  zondag 1 juni 2008 @ 09:57:39 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59044054
Sospel (Côte d'Azur), 11 maart 2008, Pa_Fles heeft ook oog voor mooie dingen

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 juni 2008 @ 10:54:17 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59044469
ha, 13 december dus. Lachen. De hele dag 200 NVBSers in die tram op en neer knetteren. Zin in
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 juni 2008 @ 11:07:57 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59044619
Het kan niet altijd feest zijn natuurlijk. Maar toch, eindelijk een verloren gewaand bordje geīdentificeerd

Mirabeau, Zuid-Frankrijk, 7 juni 2007.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59044862
quote:
Op zondag 1 juni 2008 10:47 schreef Dichterbijer het volgende:



Een busstation voor die anderhalve bus per uur in de spits?
pi_59048366
Een driedaagse tour door vier landen, te weten Duitsland, Frankrijk, België en natuurlijk Nederland.

Aanleiding van deze reis is studiereis op de tweede dag naar Valenciennes voor de gemeente Maastricht vanuit het bedrijf waar ik werkzaam ben. Maar alles op z'n tijd. Eerst de donderdag, mijn vrije dag.

Om 6 uur gaat de wekker in Leeuwarden. Zoals elke dag haal ik ook vandaag de trein richting Zwolle van 6:43. Zo'n vaste prik inmiddels dat ik veel meer moeite heb om een trein eerder te halen.. Afijn, de reis gaat richting Deventer maar vervolgens loop ik niet maar het kantoor, maar pak ik de Pimpelexpress naar Hengelo. Met een overstap op het stukkie naar Enschede arriveer ik rond kwart over 9 in Enschede. De Duitse automaat op het perron accepteert geen briefgeld (defect) maar dat maakt niets uit, de machinist van DB Regio vertelt mij dat ik in Gronau genoeg tijd heb om daar een kaartje te kopen. Verdere reis naar Münster(Westf) Hbf loopt voorspoedig en zonder noemenswaardige opvallende zaken.


De Westfalenbahn heeft onder andere de Regionale trein Münster(Westf) Hbf - Osnabrück Hbf overgenomen van de DB en rijden daar met nieuwe treinstellen type Flirt. Stellen ET008 en ET019 wachten op vertrek richting Osnabrück Hbf.

Na een rustige rit met een BR425 arriveer ik in Hamm(Westf). Daar heb ik een ruime overstap op de RegionalExpress naar Köln Hauptbahnhof.


Ondertussen is de ICE Berlin - Düsseldorf/Köln-Bonn Flughafen al gearriveerd. Deze treinserie wordt met 2 ICE-2 treinstellen gereden en worden in Hamm(Westf) gecombineerd en, in dit geval, gesplitst. Stel 402 042 wacht op vertrek naar Düsseldorf Hbf.


In Keulen aangekomen eerst even gekeken op puntje perron met de Hohenzollernbrücke op de achtergrond. Daar arriveren de DB 425 530 en een soortgenoot als Regionalbahn uit Wuppertal Oberbarmen.

Daarna ben ik doorgereden naar Köln Süd, voor het -betere- cargogeweld


De Railion 140 614 met een fraai keteltreintje aan de haak.


CrossRail 185 581 is met een volle Huckepacktrein in opdracht van DLC op weg naar Aachen West om via de Montzenroute richting België te gaan.

De zon begint steeds beter door de wolken heen te prikken en ik besluit naar Köln West te gaan voor de middagstek aldaar. Daar is het werkelijk prijsschieten... Een selectie:


HGK, Hafen und Güterverkehr Köln is vervoerder die in Köln veel heen en weer rijdt met treintjes, je ziet ze hier dan ook elk uur wel meerdere keren. Ze rijden hier niet alleen met Dieselelektrische loks (DE) maar ook met Dieselhydraulische loks (DH), zoals hier op de foto de HGK DH701 met een keteltrein.


DB Netz lok 203 302 met een bijwagen van de Instandsetzungsdienst.


Vanaf de andere kant een van de oudere (incl jasje) loks uit de serie 155 met een containertrein richting Aachen West.


Tussen alle cargo's en reizigerstreinen ook een leeg mat ritje van de DB 111 120 en een sleep n-Wagens.


HGK (DE72) komt weer eens langs met een fraaie afvaltrein.


Vanuit België arriveren de B-Cargo lokken 7782, 7886 en 7734 met een gemengde goederentrein


En hoogtepunt voor mij, een graantrein van Rail4Chem met de Elok 185 517.

Ik hou het voor gezien hier en besluit richting Maastricht af te reizen voor de overnachting in het hotel. Er is nog wel een lange overstap in Aachen waardoor ik in het laatste licht nog enkele foto's heb gemaakt.


RD 185 319 met containertrein wordt over de reizgerssporen door het Aachener Hauptbahnhof geleid.


Tegen half 9, vlak voor het vertrek van de trein naar Heerlen, vertrekt de SBB Cargo 482 027 met een leuke trein uit Aachen.

De volgende dag staat de studiereis naar Valenciennes op het programma. Aangezien ik bij de organisatie hoor is er niet veel tijd om te 'hobbyen', maar toch heb ik nog een kwartiertje kunnen vinden voor een bezoek aan het station.


SNCF (ex-Eurostar) 3312 wordt gereinigd op het station van Valenciennes om enkele uren later naar Parijs te vertrekken.


Even later arriveren twee korte dubbeldekstreinen, 568B en 561B als regionale trein naar Lille Flandres.

Na een ochtendprogramma vol presentaties wordt er in de middag een kijkje genomen in het werkveld. Hobbytijd dus :--)




Hogevloerbussen in het regionale busnetwerk rondom Valenciennes en Denain.


Maar ook lagevloerbussen zijn welkom.

Valenciennes staat voornamelijk bekend om zijn tram. De tram verbindt de Universiteitscampus in het zuiden van Valenciennes met het centrum en station van Valenciennes en rijdt daarna door naar een andere stad in de regio, Denain.


Tramstel M107 net na vertrek uit Denain.


Tramstel M209 maakt kop op het campusterrein van de Universiteit.

Tot zover Valenciennes, na een lange busrit terug volgt een nachtje uitslapen in het hotel in Maastricht. Er staat namelijik nog een kort bezoek aan Gemmenich op het programma. De elektrificatie maakt rappe schreden maar er is nog een flink stuk ongerept diesellijn te bewonderen, nog wel...


RD 241 803 met een matig beladen containertrein richting Aachen en de RD 241 801 met een keteltrein richting Montzen passeren elkaar.


De zwarte Class66 van DLC, de 653-08 met een zeer fraaie trein op weg naar België.


De middag viel wat tegen, een paar losse loks speelden heen en weer en het duurde zo flink lang voor er weer een trein kwam. B-Cargo loks 5507 en 5530 'huilden' bij het leveren van de tractie om de berg op te komen.

Al dat wachten op niks besluiten mij rond half 4 te stoppen en terug te gaan naar huis. Voordat de bus naar Vaals komt nog een andere bus richting Eupen.




Voor de liefhebbers van meer foto's in Duitsland, vanavond staan ze op mijn www.
  zondag 1 juni 2008 @ 17:23:44 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59051620
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:41 schreef ReisT het volgende:
Jaja, ben benieuwd hoe dit uit zal gaan pakken, 10-minutendienst is nu ook weer niet zo spectaculair dat je geen vaste vertrektijden meer nodig zou hebben, toch?
Nee precies. Bij bussen worden met frequenties tot 25 per uur nog steeds tijden aangegeven. Ik snap ook wel waarom NS daar zo over is. Het is in feite een vrijbrief om maar wat raak te klooien, want je bent niet meer vast te pinnen op een te leveren product. In feite is het gewoon een klein kunstje om ieder uur een trein te doen uitvallen en te beweren dat er niks aan de hand is. Erg slechte ontwikkeling.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 juni 2008 @ 17:28:02 #79
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59051699
quote:
Op zondag 1 juni 2008 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee precies. Bij bussen worden met frequenties tot 25 per uur nog steeds tijden aangegeven. Ik snap ook wel waarom NS daar zo over is. Het is in feite een vrijbrief om maar wat raak te klooien, want je bent niet meer vast te pinnen op een te leveren product. In feite is het gewoon een klein kunstje om ieder uur een trein te doen uitvallen en te beweren dat er niks aan de hand is. Erg slechte ontwikkeling.
Doet me denken aan een Debacle met de RET jaren geleden. die deden ook niet meer vertrektijden alleen nog maxmimum wachttijden.

Dat heeft niet lang geduurd, als ze al klopten. Men wou gewoon weten waar men aan toe was...
  zondag 1 juni 2008 @ 20:07:41 #80
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59054525
Vanmiddag een rondje gemaakt (ik had nog kruidvatkaartjes en die zijn dus alleen deze maand nog geldig). Dit keer richting het oosten, ik kom niet zo snel in die hoek en wilde ook weleens met eigen ogen de werken voor 'Almelo verdiept' (niet veel bijzonders aan te zien zo bleek) aanschouwen. Er waren natuurlijk de werkzaamheden rond Deventer, dus dat werd een leuk ommetje, omreizen is toch niet erg als je voor de lol in de trein zit.

Het eerste deel ging alleen niet helemaal vlekkeloos: ik vertrok vanaf Utrecht Overvecht naar Hilversum, om daar de IC naar Zwolle te pakken, wat net iets sneller zou moeten zijn dan de rechtstreekse stoptrein (en bespaart je ruim een uur aan DD-AR).
Eenmaal aangekomen in Hilversum (met SGMm als IC richting Almere), was de CTA voor de aansluitende trein blanco, en dat bleef ook zo tot een kwartier na vertrektijd. Toen werd pas omgeroepen dat de IC Asd - Amf niet zou rijden (door seinstoring), maar dat we wel met de stoptrein meekonden.

Van Amersfoort ging de reis (met +30 dus) zonder problemen verder, alleen nog een ATB-snelremming bij de Ijsselbrug, waarbij netjes via de omroep werd uitgelegd waarom we stilstonden en dat we meteen weer verder gingen.

In de volgende trein (3x DM'90) moesten we tussen Heino en Raalte nog een stukje langzaam rijden, omdat de overweg in storing lag, hij leek echter gewoon te werken. In Hengelo aangekomen was het zondagmiddag, dus de eerstvolgende trein naar Zupthen reed vandaag niet. Wel maf dat de trein (3427+3449, NS-buffeltjes dus, extra veek matinzet om de verwachte extra reizigers ivm werkzaamheden bij Deventer kwijt te kunnen) dan wel gewoon op de normale tijd binnenkomt op spoor 2, maar vervolgens dus eerst nog een slagje Oldenzaal gaat doen.

In Zutphen nog een rariteitje gespot, in Plan V richting Arnhem gestapt, en uiteindelijk weer met dezelfde SGMm als waar ik mee begon op Overvecht terecht gekomen.

pi_59056518
Gisteren tijdens de dag van de bouw eens een kijkje genomen op de bouwlocatie.
Eerst even een film gekeken over alle werkzaamheden tot nu toe. Daarna de bouwlocatie op gegaan.

We beginnen hier in de bouwkeet, wegens "Dag van de Bouw" veranderd in informatie centrum.


Hierna gaan we dus naar buiten de bouwlocatie op.
Op de bouwlocatie zijn 3 punten, waar ze verschillende stappen van de werkzaamheden uitleggen.
We beginnen natuurlijk bij het eerste punt.

Je ziet weinig van de informatie hier, maar wel een trein

Vervolgens lopen we naar locatie 2 (uiterst rechts op de foto)

Je ziet hier een grote "trein" over Almelo verdiept rijden, dit is gedaan ivm ruimtegebrek.
Deze trein word trouwens aanstaande dinsdag van het spoor getakeld

We draaien weer even de andere kant op (lekker logisch ja :n ) en zien een trein recht op ons afkomen .


Hier zien we een Jonge Man die uitleg geeft over de Betonnen werk bodem welke al in 1 bak is gestort. De grote paal in het midden, zitten in het beton (hier op de grond/foto staat die ondersteboven). deze zorgen er voor dat het beton op zijn plaats blijft, deze zitten ongeveer om de 1 a 2 meter in de grond.
Duikers brengen de nodige moeren en andere attributen aan waarna het beton kan worden gestort.

Er word 1meter dikke laag beton gestort. Welke alleen maar dient als werk bodem.
Hier over heen word een halve meter dikke bodem gelegd. Welke al het gewicht zal dragen. De 1 meter dikke bodem beton die nu word gestort heeft dan totaal geen nut meer.

Vervolgens komt er een trein bestaande uit 3x DM'90 voorbij denderen, als stoptrein richting Enschede


We zien hier de rails van de "Trein" die over Almelo verdiept rijd. de bak is goed gevuld met water.


Vervolgens nog een blik op de toekomstige in/uit gang van de tunnelbak, we kijken hier in de richting van Almelo de Riet.

Met een beetje inbeeldings vermogen zie je de trein hier zo de tunnel bak in rijden

We zijn nu langs alle 3 de punten geweest en besluiten nog even terug te lopen de ander kant op tot halverwege station almelo.


Vervolgens komt er een IC uit Enschede welke tot Rijssen zal rijden en dan terug zal gaan richting Enschede.


En op de laatste foto nog 3x DM'90 onderweg richting Enschede



Nog wel even leuk om te melden, in het gearceerde deel. Is afgelopen (ik meen) Dinsdag beton is gestort. Hier voor waren 140 Beton wagens nodig. Het beton word dus onderwater gestort, via GPS kunnen ze bepalen of er genoeg gestort is. Het water in deze bak word (voorlopig) op 10 Juni leeg gepompt, hier denken ze 1 a 2 dagen mee bezig te zijn.


Als toevoeging nog 3 Filmpjes om te beginnen een filmpje van 21 Mei 2007


Een jaar later op 21 Mei 2008 bereizen we weer het zelfde traject


En zes dagen later 27 Mei 2008 bereizen we alweer het zelfde traject.

Enigste verschil is dat ik me nu in een V-IRM bevind en je dus van een hoger standpunt. De werkzaamheden/vorderingen ziet van Almelo verdiept.
Ik had het hier boven al over het beton storten, dat is in dit filmpje te zien.
  zondag 1 juni 2008 @ 22:13:07 #82
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59057117
Op 22 mei deze twee plaatjes nog gemaakt, de 7105 was een mazzeltje, deze kwam aanrijden toen mijn trein net weg ging


7105 met trein 47728



GTW 10312+10230 als trein 30413
  maandag 2 juni 2008 @ 09:18:44 #83
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59062581
Weer uitstekende en interessante foto’s heren, ga zo door!
pi_59070567
Zeker, nice pics! Mijn complimenten!
pi_59075843
Vandaag een leuk uitje gehad
Het GVB heeft een oranje tram die werd officiel in de drgl opgenomen door Freek de Jonge om 16.00 op het Amsterdamse Centraal Station.
Na het nodige zingen en een optreden van het dweilorkest "De teletoeters" zijn we een slagje Station Rai gaan maken. . Freek de Jonge checkte me ov en dit werd nog eens overgedaan zodat SBS6 het er ook goed op kon krijgen. Hopelijk wordt het zo uitgezonden op shownieuws ofzo. Daarna nog een interviewtje voor RTV-NH gedaan. .
Toen een slagje gemaakt waarbij we veel bekijks hadden. Hele hordes mensen bleven staan kijken omdat er zoveel muziek uit de tram kwam van het orkest. Mensen konden ook gewoon mee op de wat veel verbaasde gezichten opleverdde als Freek de strippenkaart stempelde.
De hele rit een orkest naast je, is wel gezellig .
Diverse camera ploegen erbij. NOS, SBS etc etc.

Met Freek afgesproken dat we na het behalen van de titel met het Nederlands elftal eenzelfde ritje gaan maken
Helaas geen camera
Maar wel heel veel gezelligheid!
  Redactie Sport maandag 2 juni 2008 @ 20:10:11 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59077152
dit is het treintopic, het tramtopic is een deurtje verder
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 2 juni 2008 @ 22:09:52 #87
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59078038
quote:
Op maandag 2 juni 2008 20:10 schreef dennistd het volgende:
dit is het treintopic, het tramtopic is een deurtje verder
Ik kan dit soort verhaaltjes tussendoor wel waarderen, misschien nog wel meer dan Hoi Zug! Cargo's
pi_59078450
quote:
Op maandag 2 juni 2008 20:10 schreef dennistd het volgende:
dit is het treintopic, het tramtopic is een deurtje verder
Het sportveld is 300 meter voorbij de snackbar

Hier is het filmpje te bekijken, ik sta er trouwens niet op
  maandag 2 juni 2008 @ 22:46:23 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59079128
quote:
Op maandag 2 juni 2008 20:10 schreef dennistd het volgende:
dit is het treintopic, het tramtopic is een deurtje verder
Opbokken. Het tramtopic is al jaren op sterven na dood. Mooi Rondje van Zug, dat doe je niet ieder weekend.
En idd, die 115 in een dozijn cargo's is ook weleens mooi geweest.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 juni 2008 @ 23:44:19 #90
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59080493
Zelf kijk ik net zo graag naar mooie Cargo’s als naar “gewone” treinen, dus Zug-Chef, gewoon lekker doorgaan met het posten van mooie platen!

Dan gebeurd er in deze reeks topics tenminste nog eens iets.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 08:29:59 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59083030
Ja, ga ruzie lopen maken over wat er wel en niet thuishoort in dit topic.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59098665
Mooi platen iedereen! Keep up the work!
Socialist in Mercedes
  dinsdag 3 juni 2008 @ 21:14:22 #93
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_59100639
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 20:04 schreef Charango het volgende:
Mooi platen iedereen! Keep up the work!
Inderdaad, ik heb er weer van genoten
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_59104956
Vandaag een eenzame ICM IV in de 3700, is toch wel wat krapjes in de avondspits . Maar ja, mat '64 heeft niet iedere dag zin meer ...
pi_59106350
Komen er nog weleens vrouwen in dit topic? aantal topics terug was er wel een vrouwtje, maar die heeft nu ook de cabrio ontdekt ofzo.
pi_59106354
DJ kom er maar in
pi_59108011
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 23:33 schreef Brembo het volgende:
Vandaag een eenzame ICM IV in de 3700, is toch wel wat krapjes in de avondspits . Maar ja, mat '64 heeft niet iedere dag zin meer ...
Ja idd, ik zag m Deventer binnen stiefelen om 18:42, toen ik de andere kant op moest. Als ik nou had geweten dat de 17:50 trein van Deventer ri Zwolle geen Mat64 was maar ICM, was ik een uur eerder naar huis gegaan..
pi_59109587
Natuurlijk allemaal prachtige fotoreportages, maar het laden van het treinentopic wordt er niet bijster veel sneller van....
(Ja, en ook in Twente heeft men tegenwoordig breedband internet, dus daar ligt het hier niet aan)

Is er geen manier om de foto's op een bepaalde website te plaggen, en dan dit topic pure-text te houden?
Socialist in Mercedes
  woensdag 4 juni 2008 @ 11:01:12 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59110601
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 10:17 schreef Charango het volgende:
Natuurlijk allemaal prachtige fotoreportages, maar het laden van het treinentopic wordt er niet bijster veel sneller van....
(Ja, en ook in Twente heeft men tegenwoordig breedband internet, dus daar ligt het hier niet aan)

Is er geen manier om de foto's op een bepaalde website te plaggen, en dan dit topic pure-text te houden?
Mja, op zich heb je wel gelijk idd dat het er traag van wordt. Maar goed, over 2 posts zitten de meesten toch weer op een nieuwe pagina en dan is het weer opgelost
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59110729
Misschien een idee om in Amsterdam te komen wonen, met een glasvezel aansluiting
Hier om de hoek heb je trouwens SARA. Een computer vwaar alle(?) internet verkeer via verloopt. Misschien dat flash er wat meer over weet. Heb ook geen idee of het wat uitmaakt als je er naast woont of op Texel woont ofzo.
  woensdag 4 juni 2008 @ 11:30:55 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59111322
het is geen bandbreedteprobleem lijkt me. Het is gewoon heel veel data. Waardoor je dus moet wachten voordat de pagina helemaal geladen is. En je kan wel vast naar onder gaan scrollen, maar dat heeft pas zin als alle plaatjes geladen zijn. EN als er zoals nu 42 foto's in staan, waaronder die 26 van Zug-Chef die allemaal eerst full-size geladen en dan nog geresized moeten worden, sja...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:21:46 #102
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_59112709
Hoe gaat het momenteel met het testen van het v250 materieel
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:25:38 #103
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59112821
Het is gewoon photobucket, studentenhosting trage goedkope kuttroep

Neem neem dan een echte hoster: Superior hosting, daar host ik mijn plaatjes altijd

pi_59113086
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:21 schreef SpeedyRich het volgende:
Hoe gaat het momenteel met het testen van het v250 materieel
Er schijnt 1 stel klaar te zijn, er zit echter geen interieur in. Dat ding schijnt ergens op een testbaan in Tjechie ofzo te rijden.
Indienstelling is waarschijnlijk tegelijk met de Noord-Zuidlijn (2025)
pi_59124246
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:34 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Er schijnt 1 stel klaar te zijn, er zit echter geen interieur in. Dat ding schijnt ergens op een testbaan in Tjechie ofzo te rijden.
Indienstelling is waarschijnlijk tegelijk met de Noord-Zuidlijn (2025)
Ik hoop dat ze het verkopen aan Kazachstan of zo , dat materieel ziet er niet uit .
pi_59124467
Darkwing_Dukkie... hoe zit het trouwens met die CTA-site die je van plan was te maken....?
Socialist in Mercedes
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:27:08 #107
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59124689
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:21 schreef Charango het volgende:
Darkwing_Dukkie... hoe zit het trouwens met die CTA-site die je van plan was te maken....?
De hosting is er, de Ideen zijn er en de (Standaard)scripts liggen klaar. door alleen wat problemen met mijn studie en onverwachte vele werzaamheden aan een andere site die ik meehelp beheren wil het niet zo vlotten helaas
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:24:11 #108
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_59130531
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:12 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze het verkopen aan Kazachstan of zo , dat materieel ziet er niet uit .
en gelijk een paar nieuwe eurostars en de nieuwe AGV en wat ICE's er bij bestellen
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:25:26 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59130572
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:24 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

en gelijk een paar nieuwe eurostars en de nieuwe AGV en wat ICE's er bij bestellen
doe ff normaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:28:32 #110
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_59130685
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

doe ff normaal

Is toch beter dan ie V250
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:37:00 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59131015
Het verschijnen van een lelijk treintype wordt nog weleens verward met een excuus om maar de meest debiele onzin ter wereld te spuien. Ik vraag me oprecht af: Hoe zou dat toch komen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:18:04 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59132319
Zeg

We vinden allemaal dat museumlijnen en zo vooral moeten blijven. Maar wie is er nou echt donateur ergens van? Of vrijwilliger bij een museumclub?
Ik ben donateur van de HSA, omdat die de DE2 186 in leven houden. Verder zit ik eraan te denken om de MBS Boekelo - Haaksbergen te gaan steunen, en ben ik bezig met een club in België. Wat doen jullie zoal aan daadwerkelijke ondersteuning van museumspoorlijnen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:33:37 #113
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59132742
Op dit moment steun ik Het oudst Rijdend reizigersmaterieel van de NS ofwel mat 64 door er dagelijks op en neer mee naar school te karren en wel DMV mijn OV-studentenkaart.
  donderdag 5 juni 2008 @ 00:08:45 #114
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59133518
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:41 schreef ReisT het volgende:
In 2010 treinen zonder vaste vertrektijden

AMSTERDAM - Treinreizigers op het traject Amsterdam-Utrecht-Einhoven hoeven in 2010 niet meer in het spoorboekje te kijken. Treinen rijden dan zonder vaste vertrektijden. Via een dynamisch reisinformatiesysteem op de desbetreffende perrons kan de reiziger zien van welk perron een trein vertrekt, zo meldt de Volkskrant vrijdag.

"In feite ontstaat een soort metro-achtig systeem, waarbij de reiziger nooit langer dan tien minuten op een volgende trein hoeft te wachten", zo zegt Bert de Klerk van ProRail in de krant. Vanaf 2012 zijn volgens De Klerk ook andere drukke Randstadtrajecten aan de beurt voor spoorboekloos rijden. Trajecten die hiervoor in aanmerking zouden kunnen komen zijn Amsterdam-Haarlem-Rotterdam, Utrecht-Arnhem en Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad.

De Nederlandse Spoorwegen zijn erg enthousiast over het voornemen van spoorbeheerder ProRail. "We juichen dit toe", aldus een woordvoerder van NS vrijdag. "Maar er moet nog wel het nodige gebeuren voordat het zo ver is, met name rond Den Bosch."
In het verleden spraken ProRail en NS zich al vaker uit voor zo'n regeling, die uiterlijk in 2012 ingevoerd moet zijn op de drukste spoorlijnen in de Randstad.

Aldus bericht nu.nl

Jaja, ben benieuwd hoe dit uit zal gaan pakken, 10-minutendienst is nu ook weer niet zo spectaculair dat je geen vaste vertrektijden meer nodig zou hebben, toch?
Eigenlijk vind ik de term 'Zonder vaste vertrektijden' misleidend. Een echte dienstregeling hoef je niet te onthouden als een trein vaker dan 12 keer per uur rijdt.
pi_59134198
Ik steun de NS door wel een OV te hebben maar er zelden gebruik van te maken. Zo blijven de stoeltjes netjes enzo
  donderdag 5 juni 2008 @ 01:04:05 #116
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_59134214
leuke fotos weer
  donderdag 5 juni 2008 @ 06:27:37 #117
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59135583
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Of vrijwilliger bij een museumclub?
Ik ben vrijwilliger bij het NNTTM in Zuidbroek
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2008 @ 07:05:23 #118
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59135703
Ik ben een arme student die de NS steunt door niet heel vaak met de trein te reizen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 5 juni 2008 @ 09:16:18 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59137018
klik
quote:
Vernietigend rapport ov-chipkaart werd afgezwakt

De chip in de ov-chipkaart is dermate onveilig, dat onmiddellijk een alternatief gezocht moet worden. Die harde conclusie uit een onderzoek van een Londense universiteit werd geschrapt uit een rapport dat naar de Tweede Kamer is gestuurd.
Fijn. Het is dus allemaal NOG erger, maar we worden weer eens lekker voorgelogen. Mooi land hier.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:51:42 #120
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_59140353
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 09:16 schreef Dr_Flash het volgende:
klik
[..]

Fijn. Het is dus allemaal NOG erger, maar we worden weer eens lekker voorgelogen. Mooi land hier.
Waar niet? Hoort erbij, is al jaren zo, is emigreren niks voor jou Fles?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 5 juni 2008 @ 11:55:15 #121
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_59140444
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 10:17 schreef Charango het volgende:
Natuurlijk allemaal prachtige fotoreportages, maar het laden van het treinentopic wordt er niet bijster veel sneller van....
(Ja, en ook in Twente heeft men tegenwoordig breedband internet, dus daar ligt het hier niet aan)

Is er geen manier om de foto's op een bepaalde website te plaggen, en dan dit topic pure-text te houden?
Jawel, minder grote paginalengte instellen op dit Forum. Ik ben het namelijk niet eens met Darkwing dat photobucket voor de vertraging zorgt, in ieder geval niet bij mij.

Vanavond gaat het dan gebeuren om 19.31 met de EN347 naar Warszawa, ben benieuwd, tot over een weekje

Voor piccies: http://www.railfaneurope.net/pix/pl/car/night/WLABdmnu/pix.html

eentje als voorbeeld (met dank aan meneer Krzysiek Garski). Hoop alleen dat Bram niet zo'n actie maakt , hartverscheurend

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 5 juni 2008 @ 12:24:52 #122
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59141162
He! ze scheuren hier op den haag hs met vla flip 2tjes
pi_59141662
quote:
Beste NVBS’er, Misschien weet je dat de NVBS op verschillende plaatsen in het land elke maand zogenaamde afdelingsbijeenkomsten houdt. Hierbij komt een spreker vertellen over een actueel of een historisch onderwerp op spoor- of tramgebied. Onderwerpen variëren van museumlijnen in Groot Brittannië tot de Niederoesterreichsche Waldviertelbahn, trams in Noord-Amerika, een kijkje in de wereld van beveiliging en verkeersleiding tot de dienstregeling van de NS door de jaren heen. Bovendien is er in de pauze tijd om met andere mensen met dezelfde hobby te praten. Helaas is het bezoeken van deze avonden voor veel leden -zeker de jongeren- nog een onbekende wereld. Graag willen we je daarom wijzen op een interessant verhaal dat Michiel ten Broek houdt over sporen in en om Amsterdam. Michiel is werkzaam voor NS Randstad Noord, en misschien ken je hem van OVL en het Somda-forum (als Broek53). Dit zal hij komen doen op woensdag 11 juni, om 19:45 in het gebouw "Railzicht", naast het P&R-terrein van station Amersfoort (Een kaartje zit als attachment bij deze mail). Er wordt een bijdrage in de kosten gevraagd van 2 euro. Michiel zal tot ongeveer 22:30 vertellen over de ontwikkeling van de spoorinfrastructuur rondom Amsterdam, waar hij veelal bij betrokken is geweest vanuit zijn werk.Aan de hand van kaarten en plattegronden geeft hij een overzicht van wat er is veranderd sinds de jaren zeventig: de Hemtunnel, de Flevolijn, Westtak, Zuidtak, Zessporigheid Singelgracht, uitbreidingen Amsterdam CS, Watergraafsmeer (van goederen naar reizigersmaterieel), van de eerste Schiphollijn tot een viersporige tunnel met Dynamisch Verkeersmanagement, de viersporigheid Amsterdam - Utrecht - er valt meer over te vertellen dan dat sporen werden aangelegd en verlegd. Een avond om wijzer van te worden! Behalve spoorliefhebbers met hopelijk dezelfde interesses als jij, zullen er ook mensen zijn met dezelfde leeftijd: ook enkele leden van het NVBS Jongerenforum zullen aanwezig zijn. Zo hoef je niet bang te zijn in een zaal met alleen maar grijze koppen te belanden (hoewel die uiteindelijk vaak wel mee blijken te vallen...) Voor meer informatie kun je kijken op http://www.nvbs.com/Afdelingen/Amersfoort.htmEn ook per mail zijn we te bereiken op jongeren@nvbs.com Dus wees welkom de 11e in Amersfoort! Met vriendelijke groet,Maikel Röriknamens het NVBS Jongerenforum en de NVBS afdeling Amersfoort
  donderdag 5 juni 2008 @ 20:11:57 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59153372
klik
quote:
Treinpassagiers lichtgewond door botsing truck

Door een botsing tussen een heftruck en een trein op de Weelweg in Waarland zijn donderdag drie treinpassagiers lichtgewond geraakt. Dit heeft de politie bekendgemaakt.
Volgens de politiewoordvoerder wist de bestuurder van de heftruck het voertuig op tijd te verlaten. De gewonde treinpassagiers zijn 150 meter verder opgevangen maar hoefden niet naar het ziekenhuis.
Door de botsing ontspoorde het voorste gedeelte van de trein. Tussen Heerhugowaard en Schagen is het treinverkeer in ieder geval de rest van de avond stilgelegd. Treinreizigers moeten rekening houden met een extra reistijd van een uur.
WEER een heftruck
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2008 @ 20:13:35 #125
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59153410
Foto (via somda, Š markrijs)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 5 juni 2008 @ 20:17:35 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59153491
gaar, dat tweede raam onderin? en die eerste is gewoon heel. Ingeslagen van binnenuit misschien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2008 @ 20:26:20 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59153685
er zou inderdaad wat ingeslagen zijn ja
waarom snap ik ook niet, je kunt nog zat naar de deur lopen en die openen met de noodknop

edit:
quote:
broek53 op somda
Ramen zijn niet ingeslagen, maar gesprongen door rondvliegende ballast


[ Bericht 44% gewijzigd door dennistd op 05-06-2008 20:36:45 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 5 juni 2008 @ 20:41:43 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59154027
oh okee, dat kan ook schijnbaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59155190
Is nog een trein ontspoort vandaag zag ik op nu.nl, gelukkig geen gewonden



[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 05-06-2008 21:47:17 ]
............................
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2008 @ 21:58:24 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59155972
een 1200 met DDAR of DDM... hebben die ooit zo rondgereden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:54:15 #131
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59157626
Ik krijg net door dat er op utrecht overvecht een blanco bordje staat, grijp uw kans
  donderdag 5 juni 2008 @ 23:31:19 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59158731
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik krijg net door dat er op utrecht overvecht een blanco bordje staat, grijp uw kans
true, al heel lang, is een achterkantje. Blanco voorkantje was ooit te zien op Zoetermeer-De Leyens en is nog steeds te zien op Opheusden. En waarschijnlijk zijn er dus nog wel een paar. Niet iets om nou meteen hard voor te gaan rennen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59161736
Op donderdag avond vertek 23.45 vanaf Amsterdam Amstel gaat er standaard een ICM als trein 889 naar Utrecht CS. Is eens wat anders dan dat eeuwige VIRM dat we hier hebben.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 09:03:44 #134
86072 thatsme
and That's you!
pi_59163890
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 21:58 schreef dennistd het volgende:
een 1200 met DDAR of DDM... hebben die ooit zo rondgereden?
Waarschijnlijk wel als de rest van de stam ICR rijtuigen zijn
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 09:59:19 #135
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59165077
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 21:58 schreef dennistd het volgende:
DDAR of DDM...
Dat is duidelijk DDM-1 (want er zitten geen koersdiplays op)

Nog een foto van nu.nl:



[ Bericht 60% gewijzigd door ReisT op 06-06-2008 10:16:15 ]
pi_59165876
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:55 schreef bork het volgende:

[..]

Jawel, minder grote paginalengte instellen op dit Forum. Ik ben het namelijk niet eens met Darkwing dat photobucket voor de vertraging zorgt, in ieder geval niet bij mij.
Anders is de automatische thumbnailfunctie van Photobucket ook een optie. Scheelt resizen door de Fok server.

Ik zag gister nog een beschadigde 16/1700 in Delft op het Calvé terrein staan met wat rood-wit lint eromheen. Is dat onze heftruckkopper van een paar weken terug?
pi_59168306
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 21:29 schreef sander89 het volgende:
Is nog een trein ontspoort vandaag zag ik op nu.nl, gelukkig geen gewonden

[ afbeelding ]
madurodam <3333
  vrijdag 6 juni 2008 @ 12:28:13 #138
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_59168975
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:42 schreef ghizzer het volgende:
raadplaatje (van wikipedia)
waar is deze foto genomen? (leuke is nog wel, heb zelf geen flauw idee , maar doe een stomme gok.. Lage Zwaluwe
[ afbeelding ]
Sittard (trein staat aan perron 1)?
meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_59169788
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 10:33 schreef Fixers het volgende:

[..]

Anders is de automatische thumbnailfunctie van Photobucket ook een optie. Scheelt resizen door de Fok server.

Ik zag gister nog een beschadigde 16/1700 in Delft op het Calvé terrein staan met wat rood-wit lint eromheen. Is dat onze heftruckkopper van een paar weken terug?
Paar dagen na het ongeluk stond op het Calvé-terrein iig de 1826 daar, neem aan dat ie er nogsteeds staat dan.
pi_59169880
Zou de NS hem vergeten zijn
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 6 juni 2008 @ 17:08:12 #141
132619 crew  D_A
Ben jij van die Š ?
pi_59177353
17.07.08

ICE 105 - InterCityExpress

08:04 Amsterdam Centraal Spoor 4
08:32 Utrecht Centraal
09:08 Arnhem / Emmerich(Gr)
10:00 Oberhausen Hbf
10:06 Duisburg Hbf Spoor 3

Overstap momentje

ICE 547 - InterCityExpress

11:10 Duisburg Hbf Spoor 12
11:24 Essen Hbf
11:35 Bochum Hbf
11:48 Dortmund Hbf
12:11 Hamm(Westf)
12:38 Bielefeld Hbf
13:28 Hannover Hbf Spoor 9

Overstap momentje

IC 2039 - InterCity

13:36 Hannover Hbf Spoor 10
14:10 Braunschweig Hbf
14:32 Helmstedt
15:02 Magdeburg-Buckau
15:28 Köthen Spoor 4

Overstap momentje

RB 36923 - stoptrein

15:35 Köthen Spoor 3
15:40 Osternienburg
15:44 Elsnigk(Anh)
15:50 Dessau-Mosigkau
15:53 Dessau-Alten
15:57 Dessau Hbf Spoor 6

AANKOMST

De treinroute van binnenkort.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 6 juni 2008 @ 18:29:12 #142
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59179113
Gister al een oude belgische loc gezien ter hoogte van Hoofddorp en vandaag weer op Hoofddorp en Schiphol.

Tevens wouden mensen vandaag in de benelux stappen als stoptrein naar Leiden Terwijl ze aan het testen of iets waren
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:43:39 #143
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59193836
quote:
Trein rijdt stootblok omver
Uitgegeven: 7 juni 2008 08:12
Laatst gewijzigd: 7 juni 2008 10:06

DORDRECHT - Een personentrein heeft zaterdagmorgen omstreeks half acht op het station van Dordrecht een stootblok omver gereden. Dat meldde de politie.
ANP

In de trein van Arriva zaten behalve de machinist en steward negen passagiers. Niemand raakte gewond, aldus een woordvoerster van het bedrijf. Er is wel "behoorlijk" wat materiële schade.

De trein kwam uit Geldermalsen. Nadat hij door onbekende oorzaak door het stootjuk was gereden, kwam hij tegen een betonblok tot stilstand.

Berging

Een kraan moet helpen bij de berging van het voertuig. Volgens spoorbeheerder ProRail ondervindt het overige treinverkeer geen hinder van het ongeval.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 15:43:57 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59194303
Klopt ja, ik heb er vanochtend foto's van gemaakt, komen er zo aan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 juni 2008 @ 15:49:35 #145
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59194422
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt ja, ik heb er vanochtend foto's van gemaakt, komen er zo aan
Nice nice ben benieuwd
  zaterdag 7 juni 2008 @ 15:49:53 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59194426










Gecrasht stel is de 869. Het was op dat zakspoortje van Arriva, vandaar dat de rest er geen last van had. Treinen naar Gdm vertrokken vanaf spoor 3. En "behoorlijk wat schade" mag je een compleet afgereden draaistel wel noemen denk ik ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 7 juni 2008 @ 15:55:03 #147
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59194537
Zijn stootblokken er voor gemaakt om treinen er overheen te laten schieten en ze zo af te laten remmen?
Een tijd terug waren er namelijk ook al 2 SGMm slachtoffer van een stootblok.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 7 juni 2008 @ 15:57:39 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59194590
Erg veel zin heeft het niet als je dit zo ziet Amsterdam-Zuid bedoel je neem ik aan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 7 juni 2008 @ 16:21:35 #149
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59195173
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Erg veel zin heeft het niet als je dit zo ziet
Nouja, ik bedoel: als ie een paar meter er overheen glijdt staat ie niet zo snel stil als dat ie er tegenaan zou komen.
quote:
Amsterdam-Zuid bedoel je neem ik aan?
ja
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:22:29 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59195198
Overigens stond dat stootjuk oorspronkelijk een meter of 5 verder naar voren. Dat stootjuk heeft dus totaal geen zin gehad en is met trein en al tegen het beton gegaan. Ik ben benieuwd naar de impactsnelheid. Het scheelde minder dan je zou denken, of die bovenleidingpaal was ook om gegaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')