abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:41:23 #52
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59007590
In 2010 treinen zonder vaste vertrektijden

AMSTERDAM - Treinreizigers op het traject Amsterdam-Utrecht-Einhoven hoeven in 2010 niet meer in het spoorboekje te kijken. Treinen rijden dan zonder vaste vertrektijden. Via een dynamisch reisinformatiesysteem op de desbetreffende perrons kan de reiziger zien van welk perron een trein vertrekt, zo meldt de Volkskrant vrijdag.

"In feite ontstaat een soort metro-achtig systeem, waarbij de reiziger nooit langer dan tien minuten op een volgende trein hoeft te wachten", zo zegt Bert de Klerk van ProRail in de krant. Vanaf 2012 zijn volgens De Klerk ook andere drukke Randstadtrajecten aan de beurt voor spoorboekloos rijden. Trajecten die hiervoor in aanmerking zouden kunnen komen zijn Amsterdam-Haarlem-Rotterdam, Utrecht-Arnhem en Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad.

De Nederlandse Spoorwegen zijn erg enthousiast over het voornemen van spoorbeheerder ProRail. "We juichen dit toe", aldus een woordvoerder van NS vrijdag. "Maar er moet nog wel het nodige gebeuren voordat het zo ver is, met name rond Den Bosch."
In het verleden spraken ProRail en NS zich al vaker uit voor zo'n regeling, die uiterlijk in 2012 ingevoerd moet zijn op de drukste spoorlijnen in de Randstad.

Aldus bericht nu.nl

Jaja, ben benieuwd hoe dit uit zal gaan pakken, 10-minutendienst is nu ook weer niet zo spectaculair dat je geen vaste vertrektijden meer nodig zou hebben, toch?
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:52:10 #53
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59007820
quote:
Uiteindelijk was ik een half uur later thuis dan geplanned, maar als je interessante gesprekspartners hebt lijkt de tijd op één of andere manier toch altijd te kort te zijn.
Ook weleens gehad in een Thalys. Moslimman waarmee ik aan de praat raakte dmv een krantenartikel over het extremisme. Hij en ik in Brak engels , maar gelukkig begrepen we elkaar
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:57:07 #54
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59014525
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:41 schreef ReisT het volgende:
In 2010 treinen zonder vaste vertrektijden

AMSTERDAM - Treinreizigers op het traject Amsterdam-Utrecht-Einhoven hoeven in 2010 niet meer in het spoorboekje te kijken. Treinen rijden dan zonder vaste vertrektijden. Via een dynamisch reisinformatiesysteem op de desbetreffende perrons kan de reiziger zien van welk perron een trein vertrekt, zo meldt de Volkskrant vrijdag.

"In feite ontstaat een soort metro-achtig systeem, waarbij de reiziger nooit langer dan tien minuten op een volgende trein hoeft te wachten", zo zegt Bert de Klerk van ProRail in de krant. Vanaf 2012 zijn volgens De Klerk ook andere drukke Randstadtrajecten aan de beurt voor spoorboekloos rijden. Trajecten die hiervoor in aanmerking zouden kunnen komen zijn Amsterdam-Haarlem-Rotterdam, Utrecht-Arnhem en Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad.

De Nederlandse Spoorwegen zijn erg enthousiast over het voornemen van spoorbeheerder ProRail. "We juichen dit toe", aldus een woordvoerder van NS vrijdag. "Maar er moet nog wel het nodige gebeuren voordat het zo ver is, met name rond Den Bosch."
In het verleden spraken ProRail en NS zich al vaker uit voor zo'n regeling, die uiterlijk in 2012 ingevoerd moet zijn op de drukste spoorlijnen in de Randstad.

Aldus bericht nu.nl

Jaja, ben benieuwd hoe dit uit zal gaan pakken, 10-minutendienst is nu ook weer niet zo spectaculair dat je geen vaste vertrektijden meer nodig zou hebben, toch?
Als ze nou ook het stuk Amersfoort - Amsterdam meetrekken ben ik al blij

Want de trein in baarn gaat maar op het half uur Terwijl Hilversum Noord en Bussum-Zuid om het kwartier is terwijl daar geen hond in en uit stapt
pi_59014831
@ Pruis

Nee, ik zat er net nog een half uur voor... Was een gewone ICM...helaas

Ik zou trouwens denken: kleine moeite; gooi er even een ICM-bak bij aan, aangezien er op Utrecht en Amersfoort wel materieel zou moeten staan dat niet door kon rijden naar Zwolle.
Socialist in Mercedes
  vrijdag 30 mei 2008 @ 17:30:37 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59016499
Dus

Ik had vanmorgen een examen in Delft. Ik moest om 10 uur beginnen. Nou, zorg dat je op tijd bent. Dus: Utrecht C vertrek 8:33 dan ben je wel om 9:30 in Delft Zuid. Prima. Weet je wat? We nemen geen enkel risico en pakken vast de IC van 8:18. Je wilt tenslotte ZEKER op tijd zijn voor een examen niewaar? Jaaa dat wil je graag

Alleen ja, onze gewaardeerde ellendelingen van de Eerste Vingerverfcompagnie weten er weer een seinstoring bij Woerden uit te persen. Ik ben van 8:18 tot 10:14 onderweg geweest om van Utrecht naar Rotterdam te komen. En toen moest ik nog naar Delft

Overigens werden we iedere 10 minuten keurig geīnformeerd NS
En stonden alle CTA's ook nog verkeerd, waardoor er in de trein nog allerlei correctieberichten omgeroepen moesten worden kut kanker kots prorail

Oh ja, ik kon mijn examen een uur laten opschuiven, en heb het gehaald
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 mei 2008 @ 18:57:24 #57
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59017973
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, ik kon mijn examen een uur laten opschuiven, en heb het gehaald
Ondanks de problemen....

GEFELICITEERD!
  vrijdag 30 mei 2008 @ 18:58:31 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59017988
Dank je nu ben ik MCSA en kan ik dus de hele zomer me helemaal het licht uit mn ogen treinen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 mei 2008 @ 20:11:49 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59019565
Gefeliciteerd Fles
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 mei 2008 @ 20:14:11 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59019621
vandaag een bermmaaijosti gezien die in Hurdegaryp er even een overwegboom afgerost had met zijn landbouwvoertuig. Gevolg was het passeren van een overweg met 10 km/h en 5 minuten vertraging, terwijl alleen de boom op het smalle fietspad vernield was en de politie er bij stond.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 mei 2008 @ 20:36:07 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59020127
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
vandaag een bermmaaijosti gezien die in Hurdegaryp er even een overwegboom afgerost had met zijn landbouwvoertuig. Gevolg was het passeren van een overweg met 10 km/h en 5 minuten vertraging, terwijl alleen de boom op het smalle fietspad vernield was en de politie er bij stond.
er kan ook niet echt ook maar IETS goed gaan he?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59021498
raadplaatje (van wikipedia)
waar is deze foto genomen? (leuke is nog wel, heb zelf geen flauw idee , maar doe een stomme gok.. Lage Zwaluwe
  vrijdag 30 mei 2008 @ 21:46:34 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59021610
daar is niet zoeen muur
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 mei 2008 @ 22:26:09 #64
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59022642
Boxtel
pi_59022977
Uitgeest
  vrijdag 30 mei 2008 @ 22:43:26 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59023069
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 22:39 schreef weps het volgende:
Uitgeest
Kansrijk. Ik weet het ook niet, maar Uitgeest zou goed kunnen idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 31 mei 2008 @ 00:39:48 #67
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_59025457
Uitgeest, 100 % zeker.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  zaterdag 31 mei 2008 @ 23:49:02 #68
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  zondag 1 juni 2008 @ 00:57:02 #69
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59041799
Storing op Rotterdam Centraal-Duivendrecht, Utrecht Centraal-Den Haag Centraal/Leiden Centraal/Rotterdam Centraal

Arnhem Zevenaar en

Arnhem-Nijmegen/Tiel

Gaat goed
  zondag 1 juni 2008 @ 09:08:54 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59043843
weet je wat een knetterend hondenweer het was gisteren?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59043909
quote:
Op zondag 1 juni 2008 00:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Storing op Rotterdam Centraal-Duivendrecht, Utrecht Centraal-Den Haag Centraal/Leiden Centraal/Rotterdam Centraal

Arnhem Zevenaar en

Arnhem-Nijmegen/Tiel

Gaat goed
Waarom tot 2012 wachten op spoorboekloos rijden, dat kan nu immers toch ook al....
  zondag 1 juni 2008 @ 09:57:39 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59044054
Sospel (Côte d'Azur), 11 maart 2008, Pa_Fles heeft ook oog voor mooie dingen

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 juni 2008 @ 10:54:17 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59044469
ha, 13 december dus. Lachen. De hele dag 200 NVBSers in die tram op en neer knetteren. Zin in
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 juni 2008 @ 11:07:57 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59044619
Het kan niet altijd feest zijn natuurlijk. Maar toch, eindelijk een verloren gewaand bordje geīdentificeerd

Mirabeau, Zuid-Frankrijk, 7 juni 2007.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59044862
quote:
Op zondag 1 juni 2008 10:47 schreef Dichterbijer het volgende:



Een busstation voor die anderhalve bus per uur in de spits?
pi_59048366
Een driedaagse tour door vier landen, te weten Duitsland, Frankrijk, België en natuurlijk Nederland.

Aanleiding van deze reis is studiereis op de tweede dag naar Valenciennes voor de gemeente Maastricht vanuit het bedrijf waar ik werkzaam ben. Maar alles op z'n tijd. Eerst de donderdag, mijn vrije dag.

Om 6 uur gaat de wekker in Leeuwarden. Zoals elke dag haal ik ook vandaag de trein richting Zwolle van 6:43. Zo'n vaste prik inmiddels dat ik veel meer moeite heb om een trein eerder te halen.. Afijn, de reis gaat richting Deventer maar vervolgens loop ik niet maar het kantoor, maar pak ik de Pimpelexpress naar Hengelo. Met een overstap op het stukkie naar Enschede arriveer ik rond kwart over 9 in Enschede. De Duitse automaat op het perron accepteert geen briefgeld (defect) maar dat maakt niets uit, de machinist van DB Regio vertelt mij dat ik in Gronau genoeg tijd heb om daar een kaartje te kopen. Verdere reis naar Münster(Westf) Hbf loopt voorspoedig en zonder noemenswaardige opvallende zaken.


De Westfalenbahn heeft onder andere de Regionale trein Münster(Westf) Hbf - Osnabrück Hbf overgenomen van de DB en rijden daar met nieuwe treinstellen type Flirt. Stellen ET008 en ET019 wachten op vertrek richting Osnabrück Hbf.

Na een rustige rit met een BR425 arriveer ik in Hamm(Westf). Daar heb ik een ruime overstap op de RegionalExpress naar Köln Hauptbahnhof.


Ondertussen is de ICE Berlin - Düsseldorf/Köln-Bonn Flughafen al gearriveerd. Deze treinserie wordt met 2 ICE-2 treinstellen gereden en worden in Hamm(Westf) gecombineerd en, in dit geval, gesplitst. Stel 402 042 wacht op vertrek naar Düsseldorf Hbf.


In Keulen aangekomen eerst even gekeken op puntje perron met de Hohenzollernbrücke op de achtergrond. Daar arriveren de DB 425 530 en een soortgenoot als Regionalbahn uit Wuppertal Oberbarmen.

Daarna ben ik doorgereden naar Köln Süd, voor het -betere- cargogeweld


De Railion 140 614 met een fraai keteltreintje aan de haak.


CrossRail 185 581 is met een volle Huckepacktrein in opdracht van DLC op weg naar Aachen West om via de Montzenroute richting België te gaan.

De zon begint steeds beter door de wolken heen te prikken en ik besluit naar Köln West te gaan voor de middagstek aldaar. Daar is het werkelijk prijsschieten... Een selectie:


HGK, Hafen und Güterverkehr Köln is vervoerder die in Köln veel heen en weer rijdt met treintjes, je ziet ze hier dan ook elk uur wel meerdere keren. Ze rijden hier niet alleen met Dieselelektrische loks (DE) maar ook met Dieselhydraulische loks (DH), zoals hier op de foto de HGK DH701 met een keteltrein.


DB Netz lok 203 302 met een bijwagen van de Instandsetzungsdienst.


Vanaf de andere kant een van de oudere (incl jasje) loks uit de serie 155 met een containertrein richting Aachen West.


Tussen alle cargo's en reizigerstreinen ook een leeg mat ritje van de DB 111 120 en een sleep n-Wagens.


HGK (DE72) komt weer eens langs met een fraaie afvaltrein.


Vanuit België arriveren de B-Cargo lokken 7782, 7886 en 7734 met een gemengde goederentrein


En hoogtepunt voor mij, een graantrein van Rail4Chem met de Elok 185 517.

Ik hou het voor gezien hier en besluit richting Maastricht af te reizen voor de overnachting in het hotel. Er is nog wel een lange overstap in Aachen waardoor ik in het laatste licht nog enkele foto's heb gemaakt.


RD 185 319 met containertrein wordt over de reizgerssporen door het Aachener Hauptbahnhof geleid.


Tegen half 9, vlak voor het vertrek van de trein naar Heerlen, vertrekt de SBB Cargo 482 027 met een leuke trein uit Aachen.

De volgende dag staat de studiereis naar Valenciennes op het programma. Aangezien ik bij de organisatie hoor is er niet veel tijd om te 'hobbyen', maar toch heb ik nog een kwartiertje kunnen vinden voor een bezoek aan het station.


SNCF (ex-Eurostar) 3312 wordt gereinigd op het station van Valenciennes om enkele uren later naar Parijs te vertrekken.


Even later arriveren twee korte dubbeldekstreinen, 568B en 561B als regionale trein naar Lille Flandres.

Na een ochtendprogramma vol presentaties wordt er in de middag een kijkje genomen in het werkveld. Hobbytijd dus :--)




Hogevloerbussen in het regionale busnetwerk rondom Valenciennes en Denain.


Maar ook lagevloerbussen zijn welkom.

Valenciennes staat voornamelijk bekend om zijn tram. De tram verbindt de Universiteitscampus in het zuiden van Valenciennes met het centrum en station van Valenciennes en rijdt daarna door naar een andere stad in de regio, Denain.


Tramstel M107 net na vertrek uit Denain.


Tramstel M209 maakt kop op het campusterrein van de Universiteit.

Tot zover Valenciennes, na een lange busrit terug volgt een nachtje uitslapen in het hotel in Maastricht. Er staat namelijik nog een kort bezoek aan Gemmenich op het programma. De elektrificatie maakt rappe schreden maar er is nog een flink stuk ongerept diesellijn te bewonderen, nog wel...


RD 241 803 met een matig beladen containertrein richting Aachen en de RD 241 801 met een keteltrein richting Montzen passeren elkaar.


De zwarte Class66 van DLC, de 653-08 met een zeer fraaie trein op weg naar België.


De middag viel wat tegen, een paar losse loks speelden heen en weer en het duurde zo flink lang voor er weer een trein kwam. B-Cargo loks 5507 en 5530 'huilden' bij het leveren van de tractie om de berg op te komen.

Al dat wachten op niks besluiten mij rond half 4 te stoppen en terug te gaan naar huis. Voordat de bus naar Vaals komt nog een andere bus richting Eupen.




Voor de liefhebbers van meer foto's in Duitsland, vanavond staan ze op mijn www.
  zondag 1 juni 2008 @ 17:23:44 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59051620
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:41 schreef ReisT het volgende:
Jaja, ben benieuwd hoe dit uit zal gaan pakken, 10-minutendienst is nu ook weer niet zo spectaculair dat je geen vaste vertrektijden meer nodig zou hebben, toch?
Nee precies. Bij bussen worden met frequenties tot 25 per uur nog steeds tijden aangegeven. Ik snap ook wel waarom NS daar zo over is. Het is in feite een vrijbrief om maar wat raak te klooien, want je bent niet meer vast te pinnen op een te leveren product. In feite is het gewoon een klein kunstje om ieder uur een trein te doen uitvallen en te beweren dat er niks aan de hand is. Erg slechte ontwikkeling.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 juni 2008 @ 17:28:02 #79
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59051699
quote:
Op zondag 1 juni 2008 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee precies. Bij bussen worden met frequenties tot 25 per uur nog steeds tijden aangegeven. Ik snap ook wel waarom NS daar zo over is. Het is in feite een vrijbrief om maar wat raak te klooien, want je bent niet meer vast te pinnen op een te leveren product. In feite is het gewoon een klein kunstje om ieder uur een trein te doen uitvallen en te beweren dat er niks aan de hand is. Erg slechte ontwikkeling.
Doet me denken aan een Debacle met de RET jaren geleden. die deden ook niet meer vertrektijden alleen nog maxmimum wachttijden.

Dat heeft niet lang geduurd, als ze al klopten. Men wou gewoon weten waar men aan toe was...
  zondag 1 juni 2008 @ 20:07:41 #80
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59054525
Vanmiddag een rondje gemaakt (ik had nog kruidvatkaartjes en die zijn dus alleen deze maand nog geldig). Dit keer richting het oosten, ik kom niet zo snel in die hoek en wilde ook weleens met eigen ogen de werken voor 'Almelo verdiept' (niet veel bijzonders aan te zien zo bleek) aanschouwen. Er waren natuurlijk de werkzaamheden rond Deventer, dus dat werd een leuk ommetje, omreizen is toch niet erg als je voor de lol in de trein zit.

Het eerste deel ging alleen niet helemaal vlekkeloos: ik vertrok vanaf Utrecht Overvecht naar Hilversum, om daar de IC naar Zwolle te pakken, wat net iets sneller zou moeten zijn dan de rechtstreekse stoptrein (en bespaart je ruim een uur aan DD-AR).
Eenmaal aangekomen in Hilversum (met SGMm als IC richting Almere), was de CTA voor de aansluitende trein blanco, en dat bleef ook zo tot een kwartier na vertrektijd. Toen werd pas omgeroepen dat de IC Asd - Amf niet zou rijden (door seinstoring), maar dat we wel met de stoptrein meekonden.

Van Amersfoort ging de reis (met +30 dus) zonder problemen verder, alleen nog een ATB-snelremming bij de Ijsselbrug, waarbij netjes via de omroep werd uitgelegd waarom we stilstonden en dat we meteen weer verder gingen.

In de volgende trein (3x DM'90) moesten we tussen Heino en Raalte nog een stukje langzaam rijden, omdat de overweg in storing lag, hij leek echter gewoon te werken. In Hengelo aangekomen was het zondagmiddag, dus de eerstvolgende trein naar Zupthen reed vandaag niet. Wel maf dat de trein (3427+3449, NS-buffeltjes dus, extra veek matinzet om de verwachte extra reizigers ivm werkzaamheden bij Deventer kwijt te kunnen) dan wel gewoon op de normale tijd binnenkomt op spoor 2, maar vervolgens dus eerst nog een slagje Oldenzaal gaat doen.

In Zutphen nog een rariteitje gespot, in Plan V richting Arnhem gestapt, en uiteindelijk weer met dezelfde SGMm als waar ik mee begon op Overvecht terecht gekomen.

pi_59056518
Gisteren tijdens de dag van de bouw eens een kijkje genomen op de bouwlocatie.
Eerst even een film gekeken over alle werkzaamheden tot nu toe. Daarna de bouwlocatie op gegaan.

We beginnen hier in de bouwkeet, wegens "Dag van de Bouw" veranderd in informatie centrum.


Hierna gaan we dus naar buiten de bouwlocatie op.
Op de bouwlocatie zijn 3 punten, waar ze verschillende stappen van de werkzaamheden uitleggen.
We beginnen natuurlijk bij het eerste punt.

Je ziet weinig van de informatie hier, maar wel een trein

Vervolgens lopen we naar locatie 2 (uiterst rechts op de foto)

Je ziet hier een grote "trein" over Almelo verdiept rijden, dit is gedaan ivm ruimtegebrek.
Deze trein word trouwens aanstaande dinsdag van het spoor getakeld

We draaien weer even de andere kant op (lekker logisch ja :n ) en zien een trein recht op ons afkomen .


Hier zien we een Jonge Man die uitleg geeft over de Betonnen werk bodem welke al in 1 bak is gestort. De grote paal in het midden, zitten in het beton (hier op de grond/foto staat die ondersteboven). deze zorgen er voor dat het beton op zijn plaats blijft, deze zitten ongeveer om de 1 a 2 meter in de grond.
Duikers brengen de nodige moeren en andere attributen aan waarna het beton kan worden gestort.

Er word 1meter dikke laag beton gestort. Welke alleen maar dient als werk bodem.
Hier over heen word een halve meter dikke bodem gelegd. Welke al het gewicht zal dragen. De 1 meter dikke bodem beton die nu word gestort heeft dan totaal geen nut meer.

Vervolgens komt er een trein bestaande uit 3x DM'90 voorbij denderen, als stoptrein richting Enschede


We zien hier de rails van de "Trein" die over Almelo verdiept rijd. de bak is goed gevuld met water.


Vervolgens nog een blik op de toekomstige in/uit gang van de tunnelbak, we kijken hier in de richting van Almelo de Riet.

Met een beetje inbeeldings vermogen zie je de trein hier zo de tunnel bak in rijden

We zijn nu langs alle 3 de punten geweest en besluiten nog even terug te lopen de ander kant op tot halverwege station almelo.


Vervolgens komt er een IC uit Enschede welke tot Rijssen zal rijden en dan terug zal gaan richting Enschede.


En op de laatste foto nog 3x DM'90 onderweg richting Enschede



Nog wel even leuk om te melden, in het gearceerde deel. Is afgelopen (ik meen) Dinsdag beton is gestort. Hier voor waren 140 Beton wagens nodig. Het beton word dus onderwater gestort, via GPS kunnen ze bepalen of er genoeg gestort is. Het water in deze bak word (voorlopig) op 10 Juni leeg gepompt, hier denken ze 1 a 2 dagen mee bezig te zijn.


Als toevoeging nog 3 Filmpjes om te beginnen een filmpje van 21 Mei 2007


Een jaar later op 21 Mei 2008 bereizen we weer het zelfde traject


En zes dagen later 27 Mei 2008 bereizen we alweer het zelfde traject.

Enigste verschil is dat ik me nu in een V-IRM bevind en je dus van een hoger standpunt. De werkzaamheden/vorderingen ziet van Almelo verdiept.
Ik had het hier boven al over het beton storten, dat is in dit filmpje te zien.
  zondag 1 juni 2008 @ 22:13:07 #82
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59057117
Op 22 mei deze twee plaatjes nog gemaakt, de 7105 was een mazzeltje, deze kwam aanrijden toen mijn trein net weg ging


7105 met trein 47728



GTW 10312+10230 als trein 30413
  maandag 2 juni 2008 @ 09:18:44 #83
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59062581
Weer uitstekende en interessante foto’s heren, ga zo door!
pi_59070567
Zeker, nice pics! Mijn complimenten!
pi_59075843
Vandaag een leuk uitje gehad
Het GVB heeft een oranje tram die werd officiel in de drgl opgenomen door Freek de Jonge om 16.00 op het Amsterdamse Centraal Station.
Na het nodige zingen en een optreden van het dweilorkest "De teletoeters" zijn we een slagje Station Rai gaan maken. . Freek de Jonge checkte me ov en dit werd nog eens overgedaan zodat SBS6 het er ook goed op kon krijgen. Hopelijk wordt het zo uitgezonden op shownieuws ofzo. Daarna nog een interviewtje voor RTV-NH gedaan. .
Toen een slagje gemaakt waarbij we veel bekijks hadden. Hele hordes mensen bleven staan kijken omdat er zoveel muziek uit de tram kwam van het orkest. Mensen konden ook gewoon mee op de wat veel verbaasde gezichten opleverdde als Freek de strippenkaart stempelde.
De hele rit een orkest naast je, is wel gezellig .
Diverse camera ploegen erbij. NOS, SBS etc etc.

Met Freek afgesproken dat we na het behalen van de titel met het Nederlands elftal eenzelfde ritje gaan maken
Helaas geen camera
Maar wel heel veel gezelligheid!
  Redactie Sport maandag 2 juni 2008 @ 20:10:11 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59077152
dit is het treintopic, het tramtopic is een deurtje verder
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 2 juni 2008 @ 22:09:52 #87
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59078038
quote:
Op maandag 2 juni 2008 20:10 schreef dennistd het volgende:
dit is het treintopic, het tramtopic is een deurtje verder
Ik kan dit soort verhaaltjes tussendoor wel waarderen, misschien nog wel meer dan Hoi Zug! Cargo's
pi_59078450
quote:
Op maandag 2 juni 2008 20:10 schreef dennistd het volgende:
dit is het treintopic, het tramtopic is een deurtje verder
Het sportveld is 300 meter voorbij de snackbar

Hier is het filmpje te bekijken, ik sta er trouwens niet op
  maandag 2 juni 2008 @ 22:46:23 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59079128
quote:
Op maandag 2 juni 2008 20:10 schreef dennistd het volgende:
dit is het treintopic, het tramtopic is een deurtje verder
Opbokken. Het tramtopic is al jaren op sterven na dood. Mooi Rondje van Zug, dat doe je niet ieder weekend.
En idd, die 115 in een dozijn cargo's is ook weleens mooi geweest.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 juni 2008 @ 23:44:19 #90
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59080493
Zelf kijk ik net zo graag naar mooie Cargo’s als naar “gewone” treinen, dus Zug-Chef, gewoon lekker doorgaan met het posten van mooie platen!

Dan gebeurd er in deze reeks topics tenminste nog eens iets.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 08:29:59 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59083030
Ja, ga ruzie lopen maken over wat er wel en niet thuishoort in dit topic.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59098665
Mooi platen iedereen! Keep up the work!
Socialist in Mercedes
  dinsdag 3 juni 2008 @ 21:14:22 #93
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_59100639
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 20:04 schreef Charango het volgende:
Mooi platen iedereen! Keep up the work!
Inderdaad, ik heb er weer van genoten
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_59104956
Vandaag een eenzame ICM IV in de 3700, is toch wel wat krapjes in de avondspits . Maar ja, mat '64 heeft niet iedere dag zin meer ...
pi_59106350
Komen er nog weleens vrouwen in dit topic? aantal topics terug was er wel een vrouwtje, maar die heeft nu ook de cabrio ontdekt ofzo.
pi_59106354
DJ kom er maar in
pi_59108011
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 23:33 schreef Brembo het volgende:
Vandaag een eenzame ICM IV in de 3700, is toch wel wat krapjes in de avondspits . Maar ja, mat '64 heeft niet iedere dag zin meer ...
Ja idd, ik zag m Deventer binnen stiefelen om 18:42, toen ik de andere kant op moest. Als ik nou had geweten dat de 17:50 trein van Deventer ri Zwolle geen Mat64 was maar ICM, was ik een uur eerder naar huis gegaan..
pi_59109587
Natuurlijk allemaal prachtige fotoreportages, maar het laden van het treinentopic wordt er niet bijster veel sneller van....
(Ja, en ook in Twente heeft men tegenwoordig breedband internet, dus daar ligt het hier niet aan)

Is er geen manier om de foto's op een bepaalde website te plaggen, en dan dit topic pure-text te houden?
Socialist in Mercedes
  woensdag 4 juni 2008 @ 11:01:12 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59110601
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 10:17 schreef Charango het volgende:
Natuurlijk allemaal prachtige fotoreportages, maar het laden van het treinentopic wordt er niet bijster veel sneller van....
(Ja, en ook in Twente heeft men tegenwoordig breedband internet, dus daar ligt het hier niet aan)

Is er geen manier om de foto's op een bepaalde website te plaggen, en dan dit topic pure-text te houden?
Mja, op zich heb je wel gelijk idd dat het er traag van wordt. Maar goed, over 2 posts zitten de meesten toch weer op een nieuwe pagina en dan is het weer opgelost
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59110729
Misschien een idee om in Amsterdam te komen wonen, met een glasvezel aansluiting
Hier om de hoek heb je trouwens SARA. Een computer vwaar alle(?) internet verkeer via verloopt. Misschien dat flash er wat meer over weet. Heb ook geen idee of het wat uitmaakt als je er naast woont of op Texel woont ofzo.
  woensdag 4 juni 2008 @ 11:30:55 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59111322
het is geen bandbreedteprobleem lijkt me. Het is gewoon heel veel data. Waardoor je dus moet wachten voordat de pagina helemaal geladen is. En je kan wel vast naar onder gaan scrollen, maar dat heeft pas zin als alle plaatjes geladen zijn. EN als er zoals nu 42 foto's in staan, waaronder die 26 van Zug-Chef die allemaal eerst full-size geladen en dan nog geresized moeten worden, sja...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:21:46 #102
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_59112709
Hoe gaat het momenteel met het testen van het v250 materieel
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')