ff volspammenquote:Op woensdag 20 februari 2008 13:33 schreef Tegan het volgende:
tvp
Dit wordt het topic waar ik mijn rijbewijs haal. Dus niet teveel posten jongens
.
Ik doe mee!quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:33 schreef Tegan het volgende:
tvp
Dit wordt het topic waar ik mijn rijbewijs haal. Dus niet teveel posten jongens
.
Ik ga de 27ste op om 13:00quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:16 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Ik doe mee!(hoewel, misschien wordt het toch een beetje krap, in ieder geval TTT dan)
Hij lag er bij mij na 3 werkdagenquote:Op woensdag 20 februari 2008 15:37 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Het wachten duurt lang, heb je hem gehaald, nog een week wachten....
Dan ben je de tweede die dat heeft, maat van me had ook hem al na 3 dagen, ik ga vrijdag wel even kijken sowiezo.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:10 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Hij lag er bij mij na 3 werkdagen
Zou wel super zijn, dit weekend nog ff cruisen met het mooie weer.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:44 schreef Addict89 het volgende:
Volgens mij heeft bijna iedereen dat, gewoon even bellen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen referral hier.
2 dagen bij mijquote:Op woensdag 20 februari 2008 16:10 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Hij lag er bij mij na 3 werkdagen
Klopt, gewoon normale aanvraagquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:34 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zonder spoedaanvraag neem ik aan?
Succes in elk geval, maak je geen zorgen om de consequenties, die zijn er gewoon niet.quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:41 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Morgen examen... Ik heb er niet echt een goed gevoel over maar het kan alle kanten op gaan denk ik...
Ik ook dinsdag TTT! 10 maart examenquote:Op donderdag 21 februari 2008 09:49 schreef cryotek het volgende:
TVP
Dinsdag m'n TTT, 12 maart examen
Noord of zuid?quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:59 schreef Irritatie100 het volgende:
As zaterdag mijn TTT en 14 maart examen! Ik rij in Rotterdam, orientatiepunten zijn erg makkelijk moet ik zeggen.. Hopen dus dat ik in 1 keer slaag, al is het maar voor mijn portemonnee
Echt zonde van het geld dat je een TTT gaat doen, terwijl je examendatum al vaststaatquote:Op donderdag 21 februari 2008 12:59 schreef Irritatie100 het volgende:
As zaterdag mijn TTT en 14 maart examen! Ik rij in Rotterdam, orientatiepunten zijn erg makkelijk moet ik zeggen.. Hopen dus dat ik in 1 keer slaag, al is het maar voor mijn portemonnee
Noordquote:
Het zat in het pakket dat ik heb dus waarom nietquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:14 schreef SjaakSjofel het volgende:
[..]
Echt zonde van het geld dat je een TTT gaat doen, terwijl je examendatum al vaststaat. Dan had je dat geld net zo goed aan mij kunnen geven
Heb ik ook afgeredenquote:Op donderdag 21 februari 2008 17:13 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Noord
[..]
Het zat in het pakket dat ik heb dus waarom niet
Ik heb gehoord dat je als je naar Zestienhoven moet niet via de snelweg magquote:Op donderdag 21 februari 2008 17:21 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Heb ik ook afgereden.
Ik moest naar zestienhoven, zo makkelijk.
Ik werd gewoon over de snelweg geleid op de heenweg, terug wel binnendoor, maar was ook easy verder.quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:33 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat je als je naar Zestienhoven moet niet via de snelweg mag![]()
aar dan is het nog steeds makkelijk
Waarop was je dan gezakt?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 08:21 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik ben gezakt. Wel terecht eigenlijk, maar heel jammer want voor de rest ging het perfect, de examinator was aardig, het was rustig op de weg etc. Gezien de verhalen die hier soms gepost worden is dat een uitzondering...
Stuuringreep en toch geslaagd zijnquote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:07 schreef Simoontjuh het volgende:
Yes ik heb het gehaald![]()
paar foutjes:
hij vond dat ik niet voldoende stil stond voor een stopbord
hij gaf een keer een ruk aan t stuur
en hij vond dat ik te lang achter vrachtwagens bleef rijden maar dat had ik in de volgende situatie verbeterd.
Maar het was voldoende...
Uhm, als je stopt, dan kun je toch niet nóg stiller staan?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:07 schreef Simoontjuh het volgende:
hij vond dat ik niet voldoende stil stond voor een stopbord
Blijkbaar stopte ze nietquote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:19 schreef amhvj het volgende:
[..]
Uhm, als je stopt, dan kun je toch niet nóg stiller staan?
ja nouja stuuringereep... was maar een klein tikje eigenlijkquote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:10 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Stuuringreep en toch geslaagd zijn![]()
Maar iig gefeliciteerd! Nu nog een week wachten voordat je hem kan ophalen toch?
Tjah ik stop en zet hem in de 1,, en er kwam niets dus wilde ik verder rijden.. en toen trapte hij op de remquote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:19 schreef amhvj het volgende:
[..]
Uhm, als je stopt, dan kun je toch niet nóg stiller staan?
Niet lullig bedoeld hoor, maar je had dus eigenlijk twee ingrepenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:42 schreef Simoontjuh het volgende:
[..]
Tjah ik stop en zet hem in de 1,, en er kwam niets dus wilde ik verder rijden.. en toen trapte hij op de rem
Och, ze hebben altijd wel wat te zeiken..quote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:19 schreef Irritatie100 het volgende:
Net terug van m'n TTT. Ik heb de vrijstelling binnen, MAAR.... er werd bij gezegd dat het op een examen niet goed genoeg zou zijn. Ik heb namelijk teveel zelfvertrouwen en ik rij als iemand die zijn rijbewijs al binnen heeft
Gelukkig vonden ze autobeheersing wel goed (geen ingrepen gehad en ook niet af laten slaan)..
Hoeft niet. Zijn verouderde bronnen die het tegendeel beweren.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 21:57 schreef Nepthys het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe het precies zit met het wel of niet moeten meenemen van een uittreksel van het bevolkingsregister naar het theorie examen? Op de site van het CBR staat er namelijk niks over (maar goed, daar is ook niks te vinden over de theoriekaart), terwijl andere bronnen (o.a. theorieboek) het juist weer wel vermelden. Dus wat is het nou? Ja, ik weet het, het staat ook niet in de OP, maar toch even voor de zekerheid...
Pasfoto moet je ook meenemenquote:Op zondag 24 februari 2008 00:26 schreef amhvj het volgende:
Je gaat er met je inschrijvingskaart en je idkaart heen, en je gaat er weg met een theoriecertificaat en je idkaart.
Goede deal als je het mij vraagt
Veel oefenexamens makenquote:Op maandag 25 februari 2008 23:27 schreef TC03 het volgende:
Ik heb donderdag theorie, en ben best wel zenuwachtig ervoor.Terwijl ik best goed kan leren. Anyway, ik heb een boekje wat ik nu voor de helft uit heb. Ben van plan het morgen helemaal uit te lezen, en dan woensdag veel vragen oefenen. Red ik het daarmee? Ik vind het niet zo heel erg moeilijk, maar het idee dat dat je maar 6 van de 50 fout mag hebben vind ik altijd wel beklemmend.
Een vriend van me had goed geleerd, vooral op voorrangsituaties enz.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:27 schreef TC03 het volgende:
Ik heb donderdag theorie, en ben best wel zenuwachtig ervoor.Terwijl ik best goed kan leren. Anyway, ik heb een boekje wat ik nu voor de helft uit heb. Ben van plan het morgen helemaal uit te lezen, en dan woensdag veel vragen oefenen. Red ik het daarmee? Ik vind het niet zo heel erg moeilijk, maar het idee dat dat je maar 6 van de 50 fout mag hebben vind ik altijd wel beklemmend.
Mijn rijschool gaf een gratis cursus, dat werkte echt prima. Ik kreeg alle moeilijke vragen die ik ook maar kon krijgen, waardoor ik de eventuele pittige vragen op het examen zou herkennen. Ben uiteindelijk geslaagd met 0 foutquote:Op maandag 25 februari 2008 23:56 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Een vriend van me had goed geleerd, vooral op voorrangsituaties enz.
Toen ging hij het examen maken, kreeg hij allemaal dingen te zien die hij nog nooit had gezien, en is hij gezakt met 7 fout, terwijl hij prima in staat is zoiets te halen.
Pas dus op dat je alles goed bekijkt.
Ik ook! Waar rij je?quote:Op maandag 25 februari 2008 23:00 schreef SjaakSjofel het volgende:
Ik moet 14 maart voor de eerste keer praktijkexamen doen
Ah, niet bij mij dan. Ik moet in Rotterdam Noord, om 14.00.. Ook een TTT gedaan of niet?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:18 schreef SjaakSjofel het volgende:
[..]
Hoorn. Moet om 10 over half 4
Nee, ik heb geen TTT gedaan... mijn bankrekening was al leeg na die 57 lessen die ik nodig heb gehadquote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:21 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ah, niet bij mij dan. Ik moet in Rotterdam Noord, om 14.00.. Ook een TTT gedaan of niet?
Bij mij zat ie in het pakket. Heb je nieuwe of oude stijl?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:43 schreef SjaakSjofel het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen TTT gedaan... mijn bankrekening was al leeg na die 57 lessen die ik nodig heb gehad![]()
- Speciale verrichtingen (achteruit rijden enz.)quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:53 schreef TC03 het volgende:
Hoe zit het nou met voetgangers, wanneer moet je ze wel en niet voorlaten? Vind het een beetje verwarrend. Als ze bij een zebrapad staan sowieso, maar soms ook als ze niet bij een zebrapad staan...En parkeren op een fietssuggestiestrook mag niet, alleen stilstaan toch?
Juist ja, bedankt. Ik was er inmiddels zelf ook al achter. Vage boekjes met veel te veel verpakte nutteloze informatie...quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:00 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
- Speciale verrichtingen (achteruit rijden enz.)
- Als ze rechtdoorgaan op dezelfde weg als jij af wil slaan
- Niet bij een zebrapad als het geregeld is met verkeerslichten
- En natuurlijk bij het verlaten van een uitrit
Gelukkig oude stijl. Maar dan moet ik wel in één keer slagen, want anders heb ik geen keuze meerquote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:50 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Bij mij zat ie in het pakket. Heb je nieuwe of oude stijl?
Volgens mij Vekabest boek uit 2005 mag je ook niet stilstaan op een fietssuggestiestrookquote:Op woensdag 27 februari 2008 18:53 schreef TC03 het volgende:
Hoe zit het nou met voetgangers, wanneer moet je ze wel en niet voorlaten? Vind het een beetje verwarrend. Als ze bij een zebrapad staan sowieso, maar soms ook als ze niet bij een zebrapad staan...En parkeren op een fietssuggestiestrook mag niet, alleen stilstaan toch?
Zo lang wachten op een theorie-examen..quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:26 schreef -Trinity- het volgende:
Nieuweling!:
wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
Ik heb 7 februari een proefles gehad en een week later ben ik echt begonnen met lessen
hoeveel lessen je hebt gehad;
Een proefles van 30 minuten en 2 lessen van 2 uur (eigenlijk 4 lessen maar ik doe steeds 2 uur achter elkaar)
hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
Een paar keer, maar ik begin pas net. Beter kijken en meer de auto leren kennen.
wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
Ik hoop eind voorjaar (rond het centraal examen ook nog eens) af te rijden.
of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
Daarna hoop ik, in één keer zou wel leuk zijn!
Gisteren naar het CBR geweest voor mijn theorie. Niet gehaald, net 1 fout teveel. Had fouten in allemaal verschillende categorieën (7 fout in 5 categorieën) dus het was ook niet één onderdeel dat ik niet kende ofzo. Ik kan pas in april opnieuw en dan zitten die gevaarherkenningsvragen er ook bij.
Vreemdste vraag van gisteren vond ik overigens 'Van welke banden heeft u meer profijt bij aquaplaning?' A dunne banden, B dikke banden.
Het was A, want met meer oppervlak glijd/drijf je sneller. Ik dacht juist dat je meer grip had.
natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.
Mja, vandaag was er eerst nog plaats in Amsterdam, maar toen ik op Amsterdam klikte op die site kreeg ik pas in april. Ik gebeld: "We zitten vol."quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:33 schreef Irritatie100 het volgende:
Zo lang wachten op een theorie-examen..Ik kon binnen 2 dagen al terecht..
Je kan ook in een andere stad proberen..quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:36 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Mja, vandaag was er eerst nog plaats in Amsterdam, maar toen ik op Amsterdam klikte op die site kreeg ik pas in april. Ik gebeld: "We zitten vol."
Vervelende aan zo lang wachten is, is dat het nu nog fris in mijn geheugen zit. Tegen die tijd heb ik wel meer rij-ervaring, maar moet ik waarschijnlijk weer alle feitjes op gaan halen enzo. Ik ga in ieder geval nu aan inzicht en gevaarherkenning werken met een vriend van me die bij de politie zit (moet dat ook bijhouden natuurlijk).
Ik woon in de Randstad. Eerder zou ik terecht kunnen in Groningen, Assen of Limburg ofzo. Dan wacht ik wel. Het zit sowieso al bijna overal vol tot eind maart/begin april.quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:11 schreef Asgard het volgende:
Je kan ook in een andere stad proberen..
Ja dat is een voicemailquote:Op donderdag 28 februari 2008 15:57 schreef matthendriks het volgende:
Je kunt ook het nummer van het CBR bellen?
Die vraag van die banden had ik vandaag ook, maar ik wist hem al en had hem wel goedquote:Op donderdag 28 februari 2008 14:26 schreef -Trinity- het volgende:
Nieuweling!:
wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
Ik heb 7 februari een proefles gehad en een week later ben ik echt begonnen met lessen
hoeveel lessen je hebt gehad;
Een proefles van 30 minuten en 2 lessen van 2 uur (eigenlijk 4 lessen maar ik doe steeds 2 uur achter elkaar)
hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
Een paar keer, maar ik begin pas net. Beter kijken en meer de auto leren kennen.
wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
Ik hoop eind voorjaar (rond het centraal examen ook nog eens) af te rijden.
of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
Daarna hoop ik, in één keer zou wel leuk zijn!
Gisteren naar het CBR geweest voor mijn theorie. Niet gehaald, net 1 fout teveel. Had fouten in allemaal verschillende categorieën (7 fout in 5 categorieën) dus het was ook niet één onderdeel dat ik niet kende ofzo. Ik kan pas in april opnieuw en dan zitten die gevaarherkenningsvragen er ook bij.
Vreemdste vraag van gisteren vond ik overigens 'Van welke banden heeft u meer profijt bij aquaplaning?' A dunne banden, B dikke banden.
Het was A, want met meer oppervlak glijd/drijf je sneller. Ik dacht juist dat je meer grip had.
natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.
Ik weet het...ik weet het.. maar het is allemaal zo spannendquote:Op donderdag 28 februari 2008 17:41 schreef TC03 het volgende:
Dat leg je rij-instructeur je allemaal wel uit. Het stelt zo weinig voor, dat het geen nut heeft om het van te voren op te zoeken. Maar als je echt wat willt weten, zou ik gewoon aan je ouders vragen of zij e.e.a. uit willen leggen.
I know.quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:55 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik weet het...ik weet het.. maar het is allemaal zo spannend
Zeer waarschijnlijk mag je de eerste les toch alleen nog maar gas geven en sturen. Maar mocht dat neit zo zijn:quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:55 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik weet het...ik weet het.. maar het is allemaal zo spannend
Alsof je dat kan voorkomen door een paar tips van het internetquote:Op donderdag 28 februari 2008 19:32 schreef -Trinity- het volgende:
Dus niet te snel koppeling op laten komen en gelijk gas geven, want dan slaat 'ie af.
Ik mocht tijdens mijn eerste les gelukkig wel al alles zelf doenquote:Op donderdag 28 februari 2008 18:19 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk mag je de eerste les toch alleen nog maar gas geven en sturen. Maar mocht dat neit zo zijn:
-met remmen moet je niet gelijk in 1 keer dat pedaal tot aan de bodem intrappen, dan zit je gelijk met je hoofd door de voorruit (had ik dus een paar keer toen ik voor het eerst mocht remmen).
-je moet vlak voordat je stilstaat het rempedaal ietsje omhoog halen (niet loslaten!) dan krijg je geen schok als je stopt.
-eerst remmen, pas als de toeren heel laag zijn de koppeling intrappen.
-in het begin koppeling heel langzaam op laten komen en pas als je vooruit gaat gas geven. Als je wat meer ervaring en het gevoel krijgt gaat dit allemaal wel sneller.
-koppeling altijd in 1 keer intrappen, maar in stappen loslaten.
En de rest vertelt je instructeur wel
En eigenlijk moet je ook snel schakelen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:32 schreef -Trinity- het volgende:
Dus niet te snel koppeling op laten komen en gelijk gas geven, want dan slaat 'ie af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |