Zeker een drukke dagquote:Op zaterdag 12 januari 2008 15:09 schreef Duvel het volgende:
Ja, volgens mij zie je twee ICE's gekoppeld niet zo vaak in NL.
Ja, goed punt. Wie houdt die banners bij?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 15:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zeg: Gedateerd!
Slechte sex gehad vannacht? Ouwe mopperpotquote:Op zaterdag 12 januari 2008 15:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Lekker belangrijk, NS HiSpeed suxx more. ik weiger gewoon verder die term te gebruiken. Ik zeg: BOYCOT die onzin! Gewoon NS Int
Naarmate je ouder wordt , wordt dat alleen maar ergerquote:Op zaterdag 12 januari 2008 15:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Whaha nee hoor, ik klaag gewoon lekker veel op dingen die mij niet bevallen
Wat wil je, met zo'n TSquote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:14 schreef Duvel het volgende:
Matig incrowd topic zo.
en dat je er dan nog een linkje bij plaatst en zoquote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:09 schreef Willy84 het volgende:
Iedereen kan zich aanmelden. Ook niet leden.
Had het via de mailquote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en dat je er dan nog een linkje bij plaatst en zo
quote:Hallo allemaal!
Het NVBS Jongerenforum is in de gelegenheid gesteld om een rondleiding door
en langs het nieuwe NedTrain Onderhoudsbedrijf Watergraafsmeer te
organiseren op zaterdagmiddag 15 maart 2008. Deze rondleiding is in eerste
instantie bestemd voor NVBS-leden (en niet-leden) tot 30 jaar, het aantal
deelnemers is daarbij beperkt tot maximaal 30. Er zal in principe voldoende
gelegenheid zijn tot fotograferen, uitgezonderd eventueel door NedTrain aan
te geven beperkingen. Een buitenkansje dus, en de primeur is voor onze
directe achterban waarvan wij een mailadres hebben (jullie dus).
De deelname aan deze rondleiding is gratis; wel moet je op eigen gelegenheid
naar de ingang van het Onderhoudsbedrijf reizen (bijvoorbeeld per GVB-bus).
Aanmelden doe je door het sturen van een mailtje naar sne@nvbs.com, met
vermelding van naam en postadres, je leeftijd, je (mobiele) telefoonnummer
en "Watergraafsmeer" als subject. Leden van de NVBS vermelden eveneens hun
lidmaatschapsnummer. Inschrijving (tot 1 maart 2008) geschiedt op volgorde
van aanmelding, en vol=vol! Begin maart ontvang je nadere informatie.
Het is de bedoeling dat de SNE later dit jaar een soortgelijke rondleiding
organiseert voor de "oudere" NVBS-leden. Mochten er op 15 maart plaatsen
over zijn, dan zijn 30-plussers uiteraard ook van harte welkom.
Belangstellenden hiervoor kunnen zich eveneens aanmelden via sne@nvbs.com
met vermelding van het NVBS-lidmaatschapsnummer en worden op een wachtlijst
geplaatst. De eventuele gelukkigen krijgen begin maart bericht.
Voor verdere inlichtingen over deze rondleiding: mail aan jongeren@nvbs.com.
Contactpersoon voor de SNE is Ronald Bokhove.
Met vriendelijke groet,
Het NVBS Jongerenforum
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar heb je zeker gelijk inquote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:22 schreef Zug-Chef het volgende:
zitten me echt teveel figuren bij die niet helemaal sporen, op sociaal gebied iig
Dat heeft mij nog niet mogen opvallen. Wellicht ligt dat aan het volk dat ik dagelijks om me heen heb, weinig verschilquote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Whehe, de NVBSIk heb de mongeaultjes wel weer gezien tijdens die Hondekop eindejaarsit... zitten me echt teveel figuren bij die niet helemaal sporen, op sociaal gebied iig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar serieus, je hoeft toch niet met al die mensen allerlei activiteiten te doen, althans dat heb ik niet. Ik wil gewoon een beetje rondkijken op zo'n opendag. Je maakt af en toe een praatje, en je gaat weer pleiten. Ik heb nog geen profiel opgesteld van de gemiddelde NVBS'er.
Wel heb ik die verhalen gehoord over van die mannetjes die tegen mensen gaan schreeuwen (zelf 1x gezien) en zelfs met steetjes gaan goeien omdat je uit hun beeld voor de foto moet. Ja als dat iemand van 50 is dan is dat toch redelijk kansloos. Als hij nou 15 was zou je nog kunne denken: "dat ontgroeit hij wel" maar op die leeftijd, nee.
Ach ja, ik kijk wat rond, stel wat vragen, en maak een babbeltje en ben weer weg. Eventueel wordt daar nog wat bier aan toegevoegd, mits dat gratis iszoals op die opendag voor personeel op de Watergraafsmeer.
[ Bericht 43% gewijzigd door Willy84 op 12-01-2008 19:44:15 ]
Tja, dat heb je met al die mafketels: treinspotters, vliegtuigspotters, allemaal een beetje raar volk.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Whehe, de NVBSIk heb de mongeaultjes wel weer gezien tijdens die Hondekop eindejaarsit... zitten me echt teveel figuren bij die niet helemaal sporen, op sociaal gebied iig
Dat blad is altijd wel tof, staat veel in. En ze organiseren bijzondere excursies. Daarmee kom je op plekken wat je zelf nooit zou lukken. Dat is best tofquote:
Je kan toch ook gewoon alleen het maandblad lezen? Dan hoef je hier die nutteloze vragen niet meer te stellenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:33 schreef Wadloper het volgende:
Ach, de NVBS...
Lid word ik er toch niet van... Zeker niet met die mongeaultjes nee
De vrienden van Flashquote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat blad is altijd wel tof, staat veel in. En ze organiseren bijzondere excursies. Daarmee kom je op plekken wat je zelf nooit zou lukken. Dat is best tof
En die sociaal gehandicapten, ach. Als je met een paar vrienden bent hoef je er geen last van te hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.die reizen die ze maken zijn wel heel mooi, wat ik er van zie, maar vet duur.
En ja student he![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 20:12 schreef Willy84 het volgende:
Jij infantiele treinfappert..!!! Ik kom een keer naar Utrecht toe jahh!
Precies, ik ook, morgen, ja!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Viel mij eigenlijk vooral op hoe dik hij isquote:Op zaterdag 12 januari 2008 20:26 schreef Willy84 het volgende:
Alle gekheid op een stokje, ik heb vandaag het vernieuwde blad van de NVBS ontvangen (op de rails)
Vind het er mooi uitzien, alleen de voorkant doet me wat oudbollig overkomen. Voor de rest mooie layout maar ik vond dat er niks mis was met het 'oude' blad. Ga hem zo maar is even lezen.
Ja, door de 'zwaardere' soort papier die is gebruikt, zodat de letters beter leesbaar zijn. Waarschijnlijk een aantal klachten gehad van wat oudere leden. Van de week een man op radio NH dat de letters van de ondertiteling steeds kleiner worden en slechter leesbaar zijn. De opmerking dat zijn ogen misschien slechter zijn geworden kon die niet hebbenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Viel mij eigenlijk vooral op hoe dik hij is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuuk, ik ben de Bordjesbaas. Dit soort dingen moet ik wel weten dan natuurlijkquote:
Waar je allemaal wel niet op let tijdens het wachten op een volgende treinquote:Op zaterdag 12 januari 2008 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuuk, ik ben de Bordjesbaas. Dit soort dingen moet ik wel weten dan natuurlijk
Oh, ik heb er nog eentje hoor, van dezelfde avondquote:Op zaterdag 12 januari 2008 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
Waar je allemaal wel niet op let tijdens het wachten op een volgende trein
Mja, ik heb het bij minstens 2 wisselstellers gehoord, en het ging constant door. Zowel op de heen- al op de terugweg had ik een overstap van ca. 20 minuten, dus ik neem aan dat dat min of meer altijd gebeurt.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:17 schreef Duvel het volgende:
Je bedoelt dat gerammel? Ik heb geen flauw idee? Bij mijn weten hebben die dingen een elektromotor en wat contacten aan boord, en that's it. Als het wissel niet omloopt, maakt ie normaal geen geluid dacht ik? Maar ik ben geen wisselspecialist...
ojaquote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
naabs.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:28 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
ojahttp://nl.youtube.com/watch?v=RJq9D2OxYhU
Weet iemand wat voor soundtrack er gespeeld wordt? Of mij even de username van de maker van dit filmpje door PMenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:28 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
ojahttp://nl.youtube.com/watch?v=RJq9D2OxYhU
Nee, denk het ook nietquote:
Het leuke aan dat lijntje is dat het zo maf slingert. En dat de trein er maar 80 mag, echt een boemel.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, denk het ook nietNou ja, eigenlijk heb je er geen moer te zoeken ook inderdaad
OP aangepastquote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
Gevonden in het vorige deeltje:
Hoek van Holland
Kesteren
Uithuizen
Buitenpost
Die heeft geloof ik wel al aangegeven er niet echt tijd voor te hebben.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik begrijp dat we nog wachten op het verhaal over Deventer van thats-me?
Vlaardingen, Dordrecht en Schiedam staan bij mij in het rijtje van plaatsen waar ik niet dood gevonden wil worden!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
Dan liever Vlaardingen Oost
Weet ik hetquote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:21 schreef Duvel het volgende:
Wat is er interessant aan Vlaardingen Oost? Architectuur? Geschiedenis?
En jij wou rondje Brabants nachtnet doen met een Vlaardinger in hart en nieren?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:21 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Vlaardingen, Dordrecht en Schiedam staan bij mij in het rijtje van plaatsen waar ik niet dood gevonden wil worden!
Ja, over dat laatste hoe is de planning?quote:Op zondag 13 januari 2008 00:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En jij wou rondje Brabants nachtnet doen met een Vlaardinger in hart en nieren?
neuh dan moet je ook met de bus (Den Bosch - Utrecht)quote:Op zondag 13 januari 2008 00:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik geloof dat het donderdagavond als enige avnod in een nacht te doen is!
Volgens mij, rijden ze in belqie ook, niet alteid allemaal op teid en, dat weet je zelf ook welquote:Op zaterdag 21 juni 2003 11:30 schreef Frederic het volgende:
Wacht maar tot je erin zit, en in Belgie rijden ze zelfs op tijd! (meestal)
Nee hoorquote:Op zondag 13 januari 2008 00:40 schreef bork het volgende:
neuh dan moet je ook met de bus (Den Bosch - Utrecht)
Dat had je er even niet bij verteldquote:Op zondag 13 januari 2008 00:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En jij wou rondje Brabants nachtnet doen met een Vlaardinger in hart en nieren?
?? Linkje werkt niet??quote:
quote:Utrecht Centraal 22:38 V (IC 883)
Eindhoven 23:27 x 23:57 (1402)
Utrecht Centraal 0:56 x 1:08 (1405)
Rotterdam Centraal 2:56 x 3:11 (1413)
Tilburg 4:02 x 4:04 (1432)
's-Hertogenbosch 4:20 x 4:43 (1437)
Tilburg 4:58 x 5:02 (1417)
Eindhoven 5:28 x 5:34 (814)
Utrecht Centraal 6:22
Boejje, in ANY mat is het Champions League Doodgaanquote:Op zondag 13 januari 2008 17:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Lekker met Plan V door de nacht in Brabant
Mja dat heeft bijna iedereen in dit topic wel. Alleen zal die wel niet zo vaak gebruikt wordenquote:Op zondag 13 januari 2008 19:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar daarvoor moet je wel een account hebben op OHIH
En om die Alex te aanbiddenquote:Op zondag 13 januari 2008 19:29 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om een bericht te quoten van 28 november 2006?![]()
Ach Hou toch opquote:Op zondag 13 januari 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
ik denk dat de meesten er niet zo trots op zijn. Wat ergens wel jammer is
Doe eens normaal johquote:Op zondag 13 januari 2008 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Quizje:
[offtopic]
Ik heb zin om iemand dood te wensen
[/offtopic]![]()
Goedkoopquote:Op zondag 13 januari 2008 19:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ach Hou toch op [ link | afbeelding ]
Herzlich Willkommenquote:Op zondag 13 januari 2008 20:12 schreef JeePee83 het volgende:In navolging van Seinhuis kom ik hier ook maar ff kijken
. Wel op ander niveau uiteraard
Wie bedeol je? Dr Fles?quote:Op zondag 13 januari 2008 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Quizje:
[offtopic]
Ik heb zin om iemand dood te wensen
[/offtopic]![]()
Dude. Dit is Fok. hier moet je JEZELF staande houden. Dat moet je kunnen. ga niet zitten uitlokken, want dan word je vermoord hier. Doe leuk mee, doe relaxt, en je kan het hier prima naar je zin hebben. Maar ga niet de baas uit lopen hangen van "iemand anders beschermt me wel". Dit is OHIH nietquote:
Hoe bedoeel je?quote:Op zondag 13 januari 2008 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dude. Dit is Fok. hier moet je JEZELF staande houden. Dat moet je kunnen. ga niet zitten uitlokken, want dan word je vermoord hier. Doe leuk mee, doe relaxt, en je kan het hier prima naar je zin hebben. Maar ga niet de baas uit lopen hangen van "iemand anders beschermt me wel". Dit is OHIH niet
Nou ja, mijn punt is wel duidelijk, doe ermee wat je wilt, en face the consequences
Post gewoon leuk mee, inhoudelijk, over spoorwegen en treinen, of accepteer dat je afgezeken wordt als een enorme mongoolquote:
Ik heb geen OHIH account en ik ben er trots op.quote:Op zondag 13 januari 2008 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja dat heeft bijna iedereen in dit topic wel. Alleen zal die wel niet zo vaak gebruikt worden
Ik ken 'm niet en ga nu al voor optie 2.quote:Op zondag 13 januari 2008 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Post gewoon leuk mee, inhoudelijk, over spoorwegen en treinen, of accepteer dat je afgezeken wordt als een enorme mongool
doe nou ff rustig jijquote:Op zondag 13 januari 2008 21:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ken 'm niet en ga nu al voor optie 2.
Het is geen lijn 41 fapperquote:Op zondag 13 januari 2008 21:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ken 'm niet en ga nu al voor optie 2.
Altijd leuk zo'n CTAquote:Op zondag 13 januari 2008 21:50 schreef DaMart het volgende:
Ik kwam deze foto nog tegen op mijn telefoon. Helaas is de kwaliteit niet al te best, maar er is nog net te zien dat de trein van Amsterdam naar Alkmaar een kleine omleiding had... op zich jammer dat ik er in Haarlem al uit moest, een rondje Basel had me ook wel leuk geleken!
[ afbeelding ]
Gisterenavond zat ik volgens het vertrekbord op Amsterdam Amstel overigens in een TEE richting Amsterdam CS... nooit geweten dat de TEE-treinen met IRM gereden worden.
Ik doe mee!quote:Op zondag 13 januari 2008 21:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ken 'm niet en ga nu al voor optie 2.
Zo'n fraaie had ik niet. Deze op Utrecht CS.quote:Op zondag 13 januari 2008 21:50 schreef DaMart het volgende:
Ik kwam deze foto nog tegen op mijn telefoon. Helaas is de kwaliteit niet al te best, maar er is nog net te zien dat de trein van Amsterdam naar Alkmaar een kleine omleiding had... op zich jammer dat ik er in Haarlem al uit moest, een rondje Basel had me ook wel leuk geleken!
[ afbeelding ]
Gisterenavond zat ik volgens het vertrekbord op Amsterdam Amstel overigens in een TEE richting Amsterdam CS... nooit geweten dat de TEE-treinen met IRM gereden worden.
* Darkwing_Duck denkt terug aan Almere Buienquote:Op zondag 13 januari 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker BorkAl ga ik liever naar Heerlen dan naar dat ghetto van jou
Tsja, had het graag willen meemaken. Ik woon overigens vlakbij Blaukapel, niet Almerequote:Op zondag 13 januari 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker BorkAl ga ik liever naar Heerlen dan naar dat ghetto van jou
als het nachtnet de enige trein is die nog rijdt, dan lijkt me dat dat mag, ja Hoe anders?quote:Op zondag 13 januari 2008 22:38 schreef bork het volgende:
Deze vraag bleef openstaan: Mag ik met een retourtje Utrecht CS Rotterdam CS een (groot stuk) van de ronde van het nachtnet doen?
Via Amsterdam mag je wel rijden, via Eindhoven lijkt me heel stugquote:Op zondag 13 januari 2008 22:38 schreef bork het volgende:
[..]
Deze vraag bleef openstaan: Mag ik met een retourtje Utrecht CS Rotterdam CS een (groot stuk) van de ronde van het nachtnet doen?
m.a.w. terug de andere kant op dan via Heen (Is cryptisch maar het klopt wel)
Heerlen is in Bork's bescheiden opinie ook geen feest om te wonen en/of naar af te reizen.
quote:Op zondag 13 januari 2008 20:12 schreef JeePee83 het volgende:In navolging van Seinhuis kom ik hier ook maar ff kijken
. Wel op ander niveau uiteraard
mooiquote:Op zondag 13 januari 2008 22:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hafas planner zegt van wel en lijkt me ook niet meer dan logisch hoor
En de volgende dag post jij dan ook nog iets inhoudelijksquote:Op zondag 13 januari 2008 22:48 schreef Willy84 het volgende:
Trouwens, soms is er een hele dag geen enkel bericht in dit topic. Dan druk ik ineens op F5 en blijken we ineens 2 pagina's verder te zijn..
Via Hilversum kan dus niet altijd vanwege de hinderwetvergunningdinges.quote:Op zondag 13 januari 2008 22:55 schreef Willy84 het volgende:
Nu we het toch over die nachttreinen hebben..je kan s'nachts van Utrecht naar Amsterdam CS echter rijdt de trein de Bijlmer en Amstel voorbij (beide IC stations). Als je Amsterdam een beetje kent dan weet je dus dat je van het CS met de nachtbus weer helemaal terug naar de Bijlmer kan rijden..
Beetje kansloze verbinding dus, ik zeg die nachtrein ook op iig Amstel (woon ik om de hoek)laten stoppen of via Hilversum laten rijden en daar laten stoppen. Wat jullie?
Nou ja dat is op zich niet zo moeilij toch?quote:Op zondag 13 januari 2008 23:15 schreef bork het volgende:
Hij zoekt (of ik) deze
[ afbeelding ]
maar dan als schuifpuzzel![]()
ja, ieder nadeel hep se foordeel. gouda is IC station geworden, overdag. En het nachtnet rijdt, letterlijk, rondjes om Gouda heen. IK vind dat Gouda zich lelijk heeft laten foppen. maar ja, wie ben ik?quote:Op zondag 13 januari 2008 23:22 schreef knars het volgende:
Waarom zou je H'sum op het nachtnet willen aansluitenMaak die belachelijke cirkel Utrecht - Rotterdam nou eerst eens gewoon echt rond door na Rotterdam gewoon met een stop in Gouda terug te rijden naar Utrecht (en weer terug). Zou ik zelf een stuk blijer van worden, kan ik ook weer eens een concertje pakken zķnder de helft te moeten missen.
quote:Op zondag 13 januari 2008 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Post gewoon leuk mee, inhoudelijk, over spoorwegen en treinen, of accepteer dat je afgezeken wordt als een enorme mongool
quote:Op zondag 13 januari 2008 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Laatste keer dudes. Doe normaal. Je kunt ergens anders lezen hoe dat is.
Maar goed, laten we maar afwachten en de goede raad (inclusief maarliefst drie (!!!) uitroeptekens van het bevoegd gezag) ter harte nemen.quote:Op zondag 13 januari 2008 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dude. Dit is Fok. hier moet je JEZELF staande houden. Dat moet je kunnen. ga niet zitten uitlokken, want dan word je vermoord hier. Doe leuk mee, doe relaxt, en je kan het hier prima naar je zin hebben. Maar ga niet de baas uit lopen hangen van "iemand anders beschermt me wel". Dit is OHIH niet
Nou ja, mijn punt is wel duidelijk, doe ermee wat je wilt, en face the consequences
Mee eens, staat ook een stuk logischer op de kaart. Om te beginnen enkel in het weekend. Wat ik dan een beetje jammer vind is dat er niemand ingaat op me verhaal over het reizen van Utrecht naar bv Bijlmer waarbij je dus enden moet terug reizen.quote:Op zondag 13 januari 2008 23:22 schreef knars het volgende:
Waarom zou je H'sum op het nachtnet willen aansluitenMaak die belachelijke cirkel Utrecht - Rotterdam nou eerst eens gewoon echt rond door na Rotterdam gewoon met een stop in Gouda terug te rijden naar Utrecht (en weer terug). Zou ik zelf een stuk blijer van worden, kan ik ook weer eens een concertje pakken zķnder de helft te moeten missen.
Dat kan ik bevestigenquote:Op maandag 14 januari 2008 12:47 schreef knars het volgende:
Voor de rest is er voor zover ik weet wel een redelijk nachtnet van het GVB, maar dat mogen de Amsterdammers onder ons bevestigen.
Simpelweg een kwestie van vraag en aanbod, en een beetje overheidsingrijpen (Brabants nachtnet). Ik denk niet dat de gemeente Amsterdam, naast het stedelijk OV, extra geld zouden willen besteden voor extra stops van de nachttrein, iets dat weinig oplevert. Daarnaast zal door extra stops in Amsterdam de kwaliteit van de nachtnetverbinding bijv. Utrecht-Den Haag afnemen(slechter aanbod), waardoor men eerder geneigd is om de auto te nemen (minder vraag).quote:Op maandag 14 januari 2008 13:55 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Dat kan ik bevestigentevens is het zeer onlogisch om eerst een groot gedeelte van Amsterdam voorbij te rijden om vervolgens met de bus terug te rijden. Dat is dus me punt
Werkplaats Zwolle is gesloten en alleen nog een NedTrain Servicepunt of zo, en blijkbaar hoort daar geen kwb bij?quote:Op maandag 14 januari 2008 17:32 schreef Wadloper het volgende:
Overigens staat er ook in dat de kuilwielenbank van Zwolle gesloten is, waarom dat?![]()
Niet meer van deze tijd ofzo?
Amsterdam Watergraafsmeer heeft een nieuwe kuilwielenbank gekregen. Hypermodern uiteraardquote:Op maandag 14 januari 2008 17:32 schreef Wadloper het volgende:
Overigens staat er ook in dat de kuilwielenbank van Zwolle gesloten is, waarom dat?![]()
Niet meer van deze tijd ofzo?
kwam ik ook tegen in HOV-RN. Ik heb er eerlijk gezegd niets van gemerktquote: In de koude dagen en vooral nachten half december begaven rubbertjes in de luchtleidingen van VIRM het op forse schaal.
Op diverse plaatsen kwamen VIRM-en aan de kant te staan met problemen. Halverwege de week van 17-12 had NSR (mede)
daardoor plotseling 100 bakken te weinig op de baan, hetgeen lange tijd niet meer is voorgekomen.
Hoezo, die trein rijdt langs Amstelquote:Op maandag 14 januari 2008 16:04 schreef Charango het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de gemeente Amsterdam, naast het stedelijk OV, extra geld zouden willen besteden voor extra stops van de nachttrein, iets dat weinig oplevert. Daarnaast zal door extra stops in Amsterdam de kwaliteit van de nachtnetverbinding bijv. Utrecht-Den Haag afnemen(slechter aanbod), waardoor men eerder geneigd is om de auto te nemen (minder vraag).
Deze is toch in een tramloods hersteld in Rotterdam?quote:Op maandag 14 januari 2008 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
In die nieuwe HOV-rn staat dat Lintje 23 hersteld is. Ding kwam begin vorig jaar in onzachte aanraking met een vrachtwagen.
Klopt. Daarom staat het bericht waarschijnlijk onder het rotterdams tramnieuws ipv het treinnieuws, al kan ik me wel indenken waarom ze de railbus gewoon bij de bussen of trams wilden zettenquote:Op maandag 14 januari 2008 18:31 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Deze is toch in een tramloods hersteld in Rotterdam?
Hebben ze alsnog wel rap gedaanquote:Op maandag 14 januari 2008 18:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Daarom staat het bericht waarschijnlijk onder het rotterdams tramnieuws ipv het treinnieuws, al kan ik me wel indenken waarom ze de railbus gewoon bij de bussen of trams wilden zetten
Ik fietste vanmiddag door het prachtige Friese landschap en toen kwam er een Spurt voorbij rijden over het spoor midden door de weilanden... Af en toe mis ik de Wadloper dan wel, hoor.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:33 schreef Wadloper het volgende:
En nu niet meteen dit bericht afsnauwen ofzo, ik wil gewoon de reacties hier peilen![]()
![]()
Je kan er wat aan doen he, als je mee doet met de stichting als ie van de grond kan komen.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik fietste vanmiddag door het prachtige Friese landschap en toen kwam er een Spurt voorbij rijden over het spoor midden door de weilanden... Af en toe mis ik de Wadloper dan wel, hoor.
Het icoontjequote:Op maandag 14 januari 2008 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
Vertel
Ja, sorryquote:Op maandag 14 januari 2008 20:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zojuist een onwijs gezellig rondje gedaan met fles
Jaquote:Op maandag 14 januari 2008 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
En jij doet ook mee?
Tsja, nu weten we nog niet welk rondje jullie gemaakt hebben?quote:
Mooie plaatjes!quote:Op maandag 14 januari 2008 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
En jij doet ook mee?
Eerlijk gezegd mis ik de wadloper ook wel een beetje. Daarom even 2 plaatjes uit mijn archief:
[ afbeelding ]
De laatste zondag van de 3213 in Leeuwarden
[ afbeelding ]
Oud en nieuw
Ik vind het ook zondequote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Rotterdam Centraal, 13 mei 2006 en 14 januari 2008
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Adieu, lelijk oud, maar toch
Blijft een al DH bewaard, wat ik hoorde zou er 1 richting het spoorwegmuseum gaan.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:30 schreef Wadloper het volgende:
Overigens ben ik niet degene die met het idee is gekomen. Dat is de maker van wadloper.nl.tt
Ik ben er bij gekomen omdat ik het zonde vind een treinstel, wat eigenlijk 25 jaar van de Noordelijke geschiedenis heeft beheerst zomaar te laten verdwijnen, op dat enkele niet rijvaardige stelletje van het NSM na.
Het doel is om een DH te bewaren en rijvaardig te houden, en daar zijn nog 3 mensen voor nodig, die een risico durven te nemen, en genoeg motivatie en ambitie hebben om samen met mij en degene die dit idee bedacht heeft in het bestuur te komen. Zodra de 5 man compleet zijn, kunnen wij beginnen met het proberen van het oprichten van de stichting.
Want zeg nou zelf, het is toch ook zonde om alles door de sloophamer te laten vernietigen, zonder ook maar iets gedaan te hebben om 1 stel te redden?![]()
En het is zonde voor het nageslacht, omdat zij alleen die trein van foto's kennen, en zij deze helaas dan niet in het echt kunnen meemaken.
Dus voel je iets voor een bestuursfunctie, en wil je proberen een DH stel te bewaren (doel is om hem ook in het Noorden te houden!), geef je dan op bij de maker van wadloper.nl.tt!![]()
Nou, ik mag toch hopen van nietquote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:58 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Ik vind het ook zondeHet nieuwe stationsgebouw gaat echt lelijk worden
Wel jammer dat die karakteristieke perronhuisjes gesloopt zijn. Vlgs mij heb ik daar heul geen foto meer van ookquote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:11 schreef Charango het volgende:
Het vreemde is dat nu zo nodig de karakteristieke voorkant eraan moet geloven, terwijl het gedeelte rondom de perrons er het lelijkste uitziet....
Wist je dat ik deze reactie post op nog geen 800m vanaf jouw huisquote:Op maandag 14 januari 2008 21:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik: Den Haag Moerwijk, Den Haag Centraal-> Utrecht-> Rotterdam-> Moerwijk![]()
Zijn daar ergens goeie plaatjes van hoe het gaat worden? Niet op www.rotterdamcentraal.nl namelijkquote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:49 schreef JeePee83 het volgende:
Dat nieuwe stationsgebouw vind ik er wel aardig uitzien, maar smaken verschillen uiteraard.
Had iemand er serieus op gehoopt dat dit soort dingen NIET zou gebeuren?quote:De OV-chipkaart ligt steeds meer onder vuur. Maandag bleek dat studenten de chip van de dagkaart hadden gekraakt, dinsdag stelde het College Bescherming Persoonsgevens (CBP) in een onderzoeksrapport dat de kaart zoals die wordt ingezet bij een proef in Amsterdam in strijd is met de wet.
Het CPB heeft in de tweede helft van vorig jaar onderzoek gedaan naar het gebruik van de kaart in de metro in Amsterdam. Daar bleek uit dat veel te veel persoonsgegevens worden vastgelegd en gebruikt. Volgens CPB-voorzitter Jacob Kohnstamm schrijft de wet voor dat gegevens pas verzameld mogen worden als daar noodzaak toe zou zijn.
Reisgedrag
Ook worden de gegevens, zoals het reisgedrag, bijna zeven jaar lang bewaard en dat is veel langer dan de logica van de wet toelaat. Het zou volgens Kohnstamm veel beter zijn als het reisgedrag van grote groepen mensen wordt gevolgd in plaats van individuen. Het is namelijk wel nuttig om te zien hoeveel en wanneer grote groepen mensen reizen.
Mwoa, niet echt lelijk. Mooi is anders, maar okee. Aan de verstaanbaarheid van omroepberichten gaat pas later iets gedaan worden begrijp ik?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:22 schreef Duvel het volgende:
Hier kun je in elk geval een filmpje bekijken:
http://www.rotterdamcentraal.nl/smartsite229.dws?MainMenu=765076&goto=765059&style=6704
Ik vind het geen lelijk ontwerp.
Hč? Wat zei je?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:09 schreef Duvel het volgende:
Wat is er met de verstaanbaarheid van omroepberichten?
Dat is echt knap, kan mijn draadloze koptelefoon nergens vinden, en die is niet erg klein, kan dus niks horenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:22 schreef Duvel het volgende:
Hier kun je in elk geval een filmpje bekijken:
http://www.rotterdamcentraal.nl/smartsite229.dws?MainMenu=765076&goto=765059&style=6704
Ik vind het geen lelijk ontwerp.
Je mist anders weinig: quasi realistisch auto-geruis, treingeruis en omroepgeruis. 5 minuten lang.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:46 schreef bork het volgende:
Dat is echt knap, kan mijn draadloze koptelefoon nergens vinden, en die is niet erg klein, kan dus niks horen
Da's jammer ik fantaseer er wel een mooie, zachte, zoetgevooisde vrouwelijke en zwoele commentaar stem bij zonder dat het ranzig wordtquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mist anders weinig: quasi realistisch auto-geruis, treingeruis en omroepgeruis. 5 minuten lang.
Niet rijvaardig...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:34 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Blijft een al DH bewaard, wat ik hoorde zou er 1 richting het spoorwegmuseum gaan.
Ah dat verklaart dat je in de buurt zitquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:28 schreef Zug-Chef het volgende:
ja ach, anders waren de rapen inderdaad gaar, de spreekwoordelijke rapen dan wel he!
Anyway ik ga weer op bed, morgen weer 5:40 trein om weer een dagje gezellig in het Haagse te werken op een suf kantoor op de 8e verdieping nabij Holland Spoor
Waarom mag ie dat niet meer?quote:Op woensdag 16 januari 2008 02:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Eigenlijk had ik deze vraag niet hoeven te stellen, omdat ik innig verdrietig ben dat Arie Leenman geen Internationale treinen meer mag aankondigen.
Was het fijn onder die steen ja?quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:03 schreef vw_caddy het volgende:
OMG, Seinhuis, JP, Willy84. Somda overflow.
En tevens tvp..
Wat een teringzooi daar binnen!quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:32 schreef Dichterbijer het volgende:
De sloop van Rotterdam CS is nu echt begonnen...
http://nl.youtube.com/watch?v=oUiyYE9yMDc dit was voor de echte sloop
Zullen ze knakentechnisch wel niet geregeld hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Godverdomme, weer een knakker onder de trein bij rijswijk, 2 keer in de week te laat op school.
En dan sturen ze alles met lijn 1 weg naar Delft, Ze mogen wat mij betreft dat met RSR doen, zoals ik gedaan heb ( en slechts 6 man inzaten )
Męn, hoeveel er daar al niet voor gegaan zijn. Ik heb m'n studie nabij het station gevolgd, en regelmatig stond er weer een trein stil met politie erbij. Ook een keer zelf in een trein gezeten die over iemand heen reed. Minder fijne ervaring kan ik je vertellen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Rijswijk, daar wil je ook niet dood gevonden worden, om maar eens wat te noemen
Mja, maar hoelang heeft NS wel voor RSR geredenquote:Op woensdag 16 januari 2008 12:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zullen ze knakentechnisch wel niet geregeld hebben.
Geloof ik ja. Is mij (gek genoeg?) nog nooit gebeurd eigenlijk. Ik heb weleens met een bus een kwartier lang stil gestaan voor een overweg omdat heel station Driebergen-Zeist onder de filet americain zatquote:Op woensdag 16 januari 2008 12:45 schreef Duvel het volgende:
Ook een keer zelf in een trein gezeten die over iemand heen reed. Minder fijne ervaring kan ik je vertellen.
Ja, da's een goeie. Maar dat moet RSR aan NS vragen, en misschien heeft NS wel nagelaten dit even aan RSR te vragenquote:Op woensdag 16 januari 2008 12:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mja, maar hoelang heeft NS wel voor RSR gereden
Ik bedoel: hij doet alleen de ProRail-oproepen.quote:
Hoezo dat dan?quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:22 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik wilde eigenlijk een KLB-topic openen, maar dat is altijd riskant geweest.
Ik zou daar ook een treintje vroeger pakken met al die aanrijdingen daarquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:29 schreef Zug-Chef het volgende:
@ Arthur, vandaag gaat helaas niet lukken, maar de volgende keer is wat mij betreft prima (Y)
The wh00t?quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
2 z64 5dd 0aar een tre5nt1e vr6eger vertre22en 0et a3 d5e r6tz665 daar
Post eens op een normale manier ofzoquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
2 z64 5dd 0aar een tre5nt1e vr6eger vertre22en 0et a3 d5e r6tz665 daar
Excuus , verbeterdquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:56 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Post eens op een normale manier ofzo
Whehehequote:Op woensdag 16 januari 2008 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Drong geloof ik niet echt tot me door (bier, bla) want ik heb er ook nog foto's van staan maken![]()
idd, bij mij zit de numlock knop net boven de backspace, wat nogal eens problemen geef als ik gefrustreerd als een gek op de backspace knop heb zitten te rammenquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
The wh00t?
0 = m
1 = j
2 = k
3 = l
4 = u
5 = i
6 = o
M J K L U I O _ _ _
Ik wil graag een E kopen
Oh, een laptop keyboard met numlock aan, zonder numeriek keypaddat zal het zijn.
Komt ie aan hoorrrrrquote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
7. Uderns (Oos), september 1999. Smalspoor-diesellocje met normaalspoor-goederenwagens op rolwagens. Uderns ligt aan de Zillertalbahn Jenbach-Mayrhofen. Tip: Hou www.trainmagazine.nl in de gaten, de eerstvolgende paar cabineritten gaan hoogstwaarschijnlijk over dit traject.
Bronquote:Spooroperator Deutsche Bahn heeft woensdag een testtrein gelanceerd van Peking naar Hamburg. Binnen een tijdspanne van 20 dagen moet de containertrein in Duitsland aankomen. De route loopt van de Chinese hoofdstad over Mongolië, Rusland, Wit-Rusland en Polen.
Bedoeling van het project is meer inzicht te verschaffen in de toekomstkansen van een ‘Euraziatische landbrug.' De testtrein moet het traject van meer dan 10.000 kilometer tussen Peking en Hamburg afleggen in minder dan drie weken, beduidend sneller dus dan de 26 dagen die een schip er minimaal over doet. Deutsche Bahn wil met dit project dan ook aantonen dat het een dergelijke containertrein "ook in reële omstandigheden snel en veilig op zijn bestemming kan brengen", aldus ceo Hartmut Mehdorn van DB.
* Darkwing_Duck meldt!quote:Op woensdag 16 januari 2008 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet daar binnenkort toch maar weer eens langs ja, WeenerPlan ligt al een eeuw op de plank of zo
Was tijd terug ook al in treintopic langs gekomen, zal mooi zijn als hier echt toekomst in zit.quote:Op woensdag 16 januari 2008 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had hem ook al even op OHIH gepost, maar toch voldoende interessant voor een crosspostje hierheen wmb:
[..]
Bron
[ afbeelding ]
Gaaf planDit moesten we maar eens in de gaten houden
De KLB-users zijn meestal onvriendelijk.quote:
Ja ik ken het systeem erg handig en de Russen hebben ook interesse in dit systeem, maar voor dat helemaal daar klaar is zijn we minimaal 10 jaar verder.quote:Op donderdag 17 januari 2008 02:20 schreef Ofyles2 het volgende:
De RENFE (Spaanse spoorwegen) heeft voor dit soort problemen een handige oplossing bedacht:
Vlak voor de grensovergang met Frankrijk zorgt een mechaniek ervoor dat de draaistellen van breed- naar normaalspoor wordt omgeschakeld, een proces dat een paar minuten in beslag neemt. En uiteraard andersom.
Deze feature wordt niet geīnstalleerd op hogesnelheidstreinen, aangezien Spanje de trajecten waarvoor deze treinen benodigd zijn wel op een spoorwijdte van 1435 mm bouwt/heeft gebouwd.
Ja, dat is zo, daar is het KLB voorquote:Op donderdag 17 januari 2008 02:27 schreef Ofyles2 het volgende:
De KLB-users zijn meestal onvriendelijk.
Voor de volledigheid: Het heet Variable Gauge Axles en op de site van Talgo staat een toelichting inclusief een aantal animaties om te laten zien hoe het werktquote:Op donderdag 17 januari 2008 02:30 schreef sander89 het volgende:
Ja ik ken het systeem erg handig en de Russen hebben ook interesse in dit systeem, maar voor dat helemaal daar klaar is zijn we minimaal 10 jaar verder.
Dat worden dan wel lukke uitstapjes met de kerst naar Brememquote:Provincie Groningen en Arriva willen trein naar Bremen
GRONINGEN - Vervoerbedrijf Arriva en de Provincie willen dat er een treinverbinding komt tussen Groningen en Bremen.
De treinen rijden tot nu van de Stad tot het Duitse Leer.
Dagelijks maken ruim 350 reizigers gebruik van dit traject. Om vervolgens verder te reizen naar Oldenburg of Bremen moet er worden overgestapt en daarmee gaat veel tijd verloren. Op dit moment kost het overstappen nog zoveel tijd dat met de auto de reistijd een uur korter is. Dit moet veranderen volgens gedeputeerde Bleker.
Om het traject rendabel te maken zijn meer dan 1000 reizigers per dag nodig. Volgens Bleker komt het steeds vaker voor dat mensen wonen of werken buiten de landsgrenzen. Hij voorziet daarom in de toekomst een toename van reizgers.
Provincie heeft inmiddels een balletje opgegooid bij minister Eurlings. Ook worden contacten gelegd met Deutsche Bahn.
Bron: www.rtvnoord.nl
quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ze willen het al een paar jaar. Het probleem is dat het stuk naar Bremen eerst aanbesteed moet worden. Mocht Arriva dat winnen, dan zouden ze misschien er voor kunnen kiezen om GTW'tjes in te zetten die 2 powerpacks hebben. Van Groningen tot Leer rijden ze dan op diesel en vanaf Leer tot Bremen maken ze gebruik van de waslijn. Als ze dan kunnen zorgen dat de gehele lijn een uursdienst wordt, dan zou dat erg leuk zijn voor iedereen
Beetje rare laatste persoonlijke toevoeging...quote:Geen direct risico voor de klant
Donderdag 17 januari
De OV-chipkaart staat de laatste week negatief in het nieuws. De OV-bedrijven en TLS hebben daarom een landelijke drukbezochte persconferentie belegd. Ook is er woensdag al een hoorzitting in de Tweede Kamer geweest, waar de RET namens alle bedrijven het woord voerde. Vanmiddag is er een debat in de Tweede Kamer.
Vlak voor de jaarwisseling maakten onderzoekers op een Berlijns computercongres bekend dat een deel van een chip is gekraakt. De OV-chipkaart maakt gebruik van die zogenaamde Mifare-chip wat een geheime beveiliging bevat. Deze wordt wereldwijd veel toegepast (al meer dan 1,3 miljard) en bestaat al acht jaar. Ook de OV-chip in Londen bijvoorbeeld gebruikt deze chip. In de tijd dat het RET OV-chipkaart project van start ging, was dit een beproefde technologie. Alle aanbieders gebruikten deze chip dan ook. In de OV-chipkaart zijn meerdere lagen van beveiliging aangebracht. Hackers hebben de eerste laag van beveiliging van de chip gekraakt, maar ze hebben daarmee niet de sleutel. TLS, de firma die de OV-chipkaart levert, heeft TNO direct opdracht gegeven voor een spoedonderzoek. Hieruit bleek dat er op dit moment geen risico voor de OV-chipkaart is. Iedere kaart heeft een individuele, unieke sleutel. Het kraken van één code betekent daarmee dus niet dat alle kaarten zijn gekraakt. Het gebruik van de OV-chipkaart en het saldo op de kaart zijn op dit moment dus veilig. Ook de persoonsgegevens zijn volledig veilig. Deze staan niet op deze chip. De hackers zelf bevestigen dit. Daarnaast onderzoekt TNO het effect van de kraak op het geheel van veiligheidsmaatregelen. Eind februari worden de resultaten van dit onderzoek verwacht. Op korte termijn dus geen risico voor de klant. Voor de langere termijn MOET het opgelost worden.
Maandagavond melde RTL4 dat de papieren wegwerp variant van de OV-chipkaart succesvol gekopieerd is door studenten van de Radboud-universiteit in Nijmegen. Deze wegwerpkaart heeft een andere beveiliging dan de anonieme en persoonlijke OV-chipkaart. De wegwerpkaart wordt gebruikt voor producten met een lage waarde, veelal voor eenmalig gebruik. Het mindere beveiligingsniveau maakt de kaart kwetsbaar voor vervalsen. Dit is al eerder gebeurd. Toen zijn extra maatregelen getroffen waarvan er nog een aantal in gebruik genomen moeten worden. Dit gaat TLS nu ook snel doen. Uit het oogpunt van gemak voor de reiziger die af en toe gebruik maakt van het openbaar vervoer blijft de wegwerpkaart in gebruik. Reizigers lopen bij deze kaart helemaal geen risico: er staat namelijk helemaal geen geld op.
Verder is de privacy van de klant ook in het nieuws. Het College bescherming persoonsgegevens (Cbp) heeft standpunten geformuleerd over de bescherming en het verwerken van de persoonsgegevens bij de invoering van de OV-chipkaart. Afgesproken is o.a. dat er door de OV-bedrijven geen persoonsgegevens worden verwerkt van OV-chipkaarten zonder product en dat de gegevens van de klant tot 2010 niet gebruikt worden voor marketingdoeleinden. Alle OV-bedrijven hanteren de normen die zijn afgestemd met het Cbp. RET heeft altijd aangegeven de richtlijnen het Cbp te zullen volgen. Deze richtlijnen zijn er nu. Nu is er voor ons duidelijkheid en voeren we deze uit.
Met staatssecretaris Huizinga hadden wij de afspraak in januari een aantal OV-chipkaart zaken op orde te hebben. Hier gaat het om het oplossen van het betalingsprobleem bij het opladen van de kaart en het oplossen van het tijdsynchronisatie probleem van de CiCo’s. Het betalingsprobleem hebben wij opgelost door in de kaartautomaten eerst geld op de OV-chipkaart te laden en pas dan van de rekening af te schrijven. Verder is het probleem van het stilstaan van de klokken in de CiCo-kaartlezers opgelost. Dit voorkomt overstapproblemen van de klant. Hiermee voldoen wij aan de afspraken die de staatssecretaris voor januari met ons maakte. Vooralsnog wordt nu eerst gewacht op de uitkomsten van de lopende onderzoeken.
Onze lijn blijft zoals we steeds gedaan hebben: pas na een ‘go’ van de staatsecretaris en wanneer we zelf tevreden zijn gaan de poortjes helemaal dicht en kan de strippenkaart uit de metro verdwijnen. We houden u op de hoogte. Voor alle duidelijkheid: de chipkaart blijft in Rotterdam gewoon in gebruik. RET en Stadsregio Rotterdam zijn het daar volledig mee eens, want er is nu geen risico dat de reizigers hun ‘saldo’ op de kaart kunnen kwijtkraken. Ook de hackers bevestigen dit! En in het geval dat het toch zou gebeuren hebben reizigers de garantie dat zij dat geld terugkrijgen van TLS. Als reizigers de kaart ondanks deze garanties niet vertrouwen, kunnen ze natuurlijk ook de strippenkaart gebruiken.
Tot slot: wij hopen dat deze ‘kraak’ snel wordt opgelost. Op de langere termijn is het namelijk wel een risico dat de sleutels gevonden worden. Dat is ernstig en moet – wereldwijd – worden opgelost. RET wil natuurlijk dat het voor het ‘reistegoed’ van onze klant zo veilig mogelijk is.
Persoonlijk wil ik hier nog iets aan toevoegen: “De reiziger dient in het bezit te zijn van een geldig vervoerbewijs”. Deze regel geldt al jaren. Iemand die een kaart vervalst en die gebruikt heeft gewoon gefraudeerd en is aan het zwartrijden. Het is de eigen verantwoordelijkheid van de klant dat hij betaalt. Soms lijkt het wel andersom te worden: als het mogelijk is om de kaart te vervalsen, een poortje open te trappen mag ik gratis reizen!? Nee, de chipkaart en de poortjes maken zwartrijden en fraude moeilijker. We doen als bedrijf ons best om het lastig mogelijk te maken, maar de klant blijft zelf verantwoordelijk. Als het een inbreker lukt om het slot van je huis open te breken mag hij dan je huis in? Als er 50 eurobiljetten zijn vervalst, mag ik daar dan mee betalen? Nee! “De klant dient in het bezit te zijn van een geldig vervoerbewijs.” Dat is zo en dat blijft zo!
P.G. Peters
Algemeen Directeur
Dank u Flesquote:Op woensdag 16 januari 2008 08:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Willy zit hier al een tijdje hoor
Ik zeg: Proefproces! Zelfde als die stations zonder kaartautomaat.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Als het mij onmogelijk gemaakt wordt om een geldig vervoerbewijs aan te schaffen, dan heeft de vervoerder gewoon pech hoorIk zie het al voor me zeg "Nou chef, ik ben er vandaag niet, want het poortje van de OV-dipshit ging niet open. Doei!"
Ik denk dat Pedro zijn hele betoog onder druk geschreven heeft.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een nieuwe OV Chipflits
[..]
Beetje rare laatste persoonlijke toevoeging...![]()
't Is wel een van de zeldzame keren dat ie iets heeft gezegd dat niet bol staat van marketinggelul!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 02:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk dat Pedro zijn hele betoog onder druk geschreven heeft.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 07:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Is wel een van de zeldzame keren dat ie iets heeft gezegd dat niet bol staat van marketinggelul!
Je bedoelt: Dit is zo'n uitzonderlijke gelegenheid dat het ALLEEN MAAR bestaat uit marketinggelul? Ik vind het een uitermate slap verhaal namelijk. En WEER moet ik denken aan onze Iraakse informatieminister-dudequote:Op vrijdag 18 januari 2008 07:57 schreef Duvel het volgende:
't Is wel een van de zeldzame keren dat ie iets heeft gezegd dat niet bol staat van marketinggelul!
Nee, maar dat hoeft ook niet. Ze hebben namelijk aangetoond dat ze die binnen redelijke termijn met een brute force attack boven water hebben.quote:In de OV-chipkaart zijn meerdere lagen van beveiliging aangebracht. Hackers hebben de eerste laag van beveiliging van de chip gekraakt, maar ze hebben daarmee niet de sleutel.
Ja, wat ik net zei, dus.quote:Het kraken van één code betekent daarmee dus niet dat alle kaarten zijn gekraakt.
Knap. TNO heeft ineens tijd voor een diepgaand en volledig onderzoek, en het rapport ligt binnen 2 weken op tafel?quote:TLS, de firma die de OV-chipkaart levert, heeft TNO direct opdracht gegeven voor een spoedonderzoek. Hieruit bleek dat er op dit moment geen risico voor de OV-chipkaart is.
Dus wel voor allerlei andere doeleinden? En vanaf 2010 zijn we alsnog vogelvrij, met ieders goedvinden?quote:Afgesproken is o.a. dat er door de OV-bedrijven geen persoonsgegevens worden verwerkt van OV-chipkaarten zonder product en dat de gegevens van de klant tot 2010 niet gebruikt worden voor marketingdoeleinden.
Ik bedoelde het stuk waarin ie zegt dat het niet uitmaakt of de poortjes open zijn te trappen of niet, maar dat je gewoon moet lappen voor je vervoer. Dat ben ik wel met 'm eens. Dat andere is marketinggeleuter.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt: Dit is zo'n uitzonderlijke gelegenheid dat het ALLEEN MAAR bestaat uit marketinggelul? Ik vind het een uitermate slap verhaal namelijk. En WEER moet ik denken aan onze Iraakse informatieminister-dude
Ja, dat is wel zo, maar dat is meer de planmatige dooddoener op het eind. Zo van "ja, we weten het allemaal, het is hier te lang en daar te breed, sorry sorry, MAAR JULLIE MOETEN ZELF EEN KAARTJE HEBBENquote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:21 schreef Duvel het volgende:
Ik bedoelde het stuk waarin ie zegt dat het niet uitmaakt of de poortjes open zijn te trappen of niet, maar dat je gewoon moet lappen voor je vervoer. Dat ben ik wel met 'm eens.
Zo knap is dat niet hoor. TNO heeft meegewerkt met de ontwikkeling van de kaart. En nu is ze gevraagd om hun eigen werk na te kijken. En tuurlijk zeggen ze dan dat het allemaal wel meevalt. Ze gaan natuurlijk niet zeggen dat ze prutswerk geleverd hebbenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Knap. TNO heeft ineens tijd voor een diepgaand en volledig onderzoek, en het rapport ligt binnen 2 weken op tafel?En nu is het allemaal uit de wereld, of zo? Zoethoudertjes. En een belediging dat hij denkt dat iemand erin trapt. Kom eerst maar eens met die publicatie van TNO.
Oh, okee. Dat deel van het verhaal was dus nog zwakker dan ik al dacht. Fijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zo knap is dat niet hoor. TNO heeft meegewerkt met de ontwikkeling van de kaart. En nu is ze gevraagd om hun eigen werk na te kijken. En tuurlijk zeggen ze dan dat het allemaal wel meevalt. Ze gaan natuurlijk niet zeggen dat ze prutswerk geleverd hebben
Maar je mag ook wel een keer een opmerking maken over de vergaande verhufterisering van de gemiddelde mens in dit land.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo, maar dat is meer de planmatige dooddoener op het eind. Zo van "ja, we weten het allemaal, het is hier te lang en daar te breed, sorry sorry, MAAR JULLIE MOETEN ZELF EEN KAARTJE HEBBEN"
Lekkere open deur ja
Nee vuile klootzak, krijg de tering met je gegeneraliseerquote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:40 schreef Duvel het volgende:
Maar je mag ook wel een keer een opmerking maken over de vergaande verhufterisering van de gemiddelde mens in dit land.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee vuile klootzak, krijg de tering met je gegeneraliseer
Dus
Het is me trouwens opgevallen dat sinds Januari er veel vaker politie en / of RET-controleurs met de metro meerijden. Dat was voorheen veel minder.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:21 schreef Duvel het volgende:
[..]Overigens blijf ik erbij dat een chipkaart voor stadsvervoer best kan werken. Zoals het was ging het in Rotterdam niet meer: veel te veel tuig in de metro, en allemaal zwart reizend (dubbel). Niet dat die chipkaart dat 100% kan uitbannen, maar goed.
Nee, ik ook nietquote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:55 schreef Duvel het volgende:
Oh? Ik ben dit jaar en vorig jaar volgens mij geen enkele keer gecontroleerd.
Nou, dan mag je me uitleggen waarom die tussen alle 40xx stellen ineens met zoveel haast ertussendoor moestquote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Treinstel 4444 is weer in dienst, krijg het vermoeden dat de extra 1e klas bak niet is deklasseerd... Bron: Somda
Hoeveel passagiers zou dat lijntje per dag hebben? 500/1000?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is wel het drukste tussenstation van die lijn, las ik onlangs in een prutswerkje van onze vingervervende vrienden
Ik gok er op dat er te weinig ICM beschikbaar is momenteel?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Treinstel 4444 is weer in dienst, krijg het vermoeden dat de extra 1e klas bak niet is deklasseerd... Bron: Somda
Was wel te merken vanochtend. Trein 12526 (Lw 7:45v) reed met slechts 1 ICM-III.... Afgeladen vol natuurlijk, dus ik ben maar afgetaaid en heb de 12728 (Lw 8:04v) genomen...quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik gok er op dat er te weinig ICM beschikbaar is momenteel?
2e reactie van mij na somda te hebben doorgespit: Het stel is volgens broek53 nu weer een 'normale' ICM IV. Vanwege een administratieve reden kan het stel echter voorlopig nog niet vernummerd wordenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Treinstel 4444 is weer in dienst, krijg het vermoeden dat de extra 1e klas bak niet is deklasseerd... Bron: Somda
Gelul. 4231 heetie. Plaklettertjes halen bij de hakkenbar, en rap watquote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Vanwege een administratieve reden kan het stel echter voorlopig nog niet vernummerd worden
Hoho, niet zo pragmatisch! Ze zijn vast de handleiding van de treingps kwijt of zo.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelul. 4231 heetie. Plaklettertjes halen bij de hakkenbar, en rap wat
Daar zitten gratis plakcijfertjes achterin?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:28 schreef Duvel het volgende:
Hoho, niet zo pragmatisch! Ze zijn vast de handleiding van de treingps kwijt of zo.
Als ze hadden gewacht tot na de revisie van de drietjes, hadden we nog jaren met dat onding gezeten. En wat ze nu met de 4444 hebben gedaan is een stuk minder werk dan een revisie. Volgens mij is de steek van de stoelen niet veranderd: losbouten en oude nieuwe 2e klas banken er in en klaar?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
maar ff sereneus: Waarom moest die ene 4bakker er nou ineens tussendoor, net nou ze zo lekker aan die driebakkers bezig zijn?
Idd zitten dan nu in de mB weer de 2e klas banken. (afkomstig uit de 4025 als ik me niet vergis). Nu het stel dus weer een normaal viertje is geworden, kan het dus volledig in de normale programmas meedraaien en gaat dus pas in revisie als het programma van de revisie van de ICM IV bezig isquote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon oude tweedeklas banken ja? Zo van, dan moet hij tegen die tijd NOG een keer voor nieuwe banken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |