abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56017531
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:22 schreef knars het volgende:
Waarom zou je H'sum op het nachtnet willen aansluiten Maak die belachelijke cirkel Utrecht - Rotterdam nou eerst eens gewoon echt rond door na Rotterdam gewoon met een stop in Gouda terug te rijden naar Utrecht (en weer terug). Zou ik zelf een stuk blijer van worden, kan ik ook weer eens een concertje pakken zónder de helft te moeten missen.
Mee eens, staat ook een stuk logischer op de kaart. Om te beginnen enkel in het weekend. Wat ik dan een beetje jammer vind is dat er niemand ingaat op me verhaal over het reizen van Utrecht naar bv Bijlmer waarbij je dus enden moet terug reizen.
En waarom Hilversum aansluiten? Ik zeg of gewoon via Utrecht-Amsterdam rijden (weet niet eens wat de bijnaam is voor dat traject )en dan dus stoppen op en/of Arena en Amstel omdat je zo een groot deel van Amsterdam beter bereikbaar maakt s'nachts.
Als ze daar dan niet willen en/of kunnen stoppen dan zeg ik; rij via Hilversum (kost wat minuten extra tijd)en stop daar dan dus ook. Hilversum is ook een vrij grote plaats.
Overigens een reden om het niet te doen: Ze moeten dan s'nachts op genoemde stations ingangscontrole enzo houden, terwijl er waarschijnlijk toch niet zoveel mensen instappen.
Ander puntje: laatst op ohih/somda melde dumpydummp (bij vele wel bekend) dat er in die nachttrein tussen Utrecht en Den Bosch niemand zat, zo had hij van een college gehoord die op die trein had gewerkt.
pi_56019719
We gaan niet voor een paar kippen op Amstelstation en Bijlmer stoppen, hoor. Gewoon doorkarren met die handel.
  maandag 14 januari 2008 @ 12:47:49 #153
136283 knars
Teethgrinder
pi_56021385
Nachtnet is toch vooral voor het verbinden van de grote steden in de nacht? Dan lijkt het me echt niet noodzakelijk om alle voorstadstations er in te betrekken. Dus vandaar dat Bijlmer en Amstel er niets mee doen. En dan nog, hoe veel mensen verwacht je dat er savonds en snachts gebruik maken van die stations? Overdag sterft het van de forenzen op Bijlmer en op Amstel komt daar nog een dosis studenten bij. Maar die zitten snachts echt niet meer daar, om elf uur savonds is Amstel ook al dood. Dus voor die twee, drie verdwaalde junks die snachts nog even naar een andere stad willen zou ik echt geen trein laten stoppen. Voor de rest is er voor zover ik weet wel een redelijk nachtnet van het GVB, maar dat mogen de Amsterdammers onder ons bevestigen.

Via Hilversum kost inderdaad minuten en je gaat dan een omweg maken terwijl je een vrij vlotte recht-toe-recht-aan rit kan hebben van Utrecht naar Amsterdam. Denk niet dat je er veel mensen een plezier mee doet; de NS lijken mij nogal trots op die spoorverdubbeling en zullen hem dan ook graag blijven gebruiken.
pi_56023028
quote:
Op maandag 14 januari 2008 12:47 schreef knars het volgende:
Voor de rest is er voor zover ik weet wel een redelijk nachtnet van het GVB, maar dat mogen de Amsterdammers onder ons bevestigen.
Dat kan ik bevestigen tevens is het zeer onlogisch om eerst een groot gedeelte van Amsterdam voorbij te rijden om vervolgens met de bus terug te rijden. Dat is dus me punt
  maandag 14 januari 2008 @ 14:03:46 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56023196
Dan wil ik een nachttrein tot Rotterdam Lombardijen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56025852
quote:
Op maandag 14 januari 2008 13:55 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Dat kan ik bevestigen tevens is het zeer onlogisch om eerst een groot gedeelte van Amsterdam voorbij te rijden om vervolgens met de bus terug te rijden. Dat is dus me punt
Simpelweg een kwestie van vraag en aanbod, en een beetje overheidsingrijpen (Brabants nachtnet). Ik denk niet dat de gemeente Amsterdam, naast het stedelijk OV, extra geld zouden willen besteden voor extra stops van de nachttrein, iets dat weinig oplevert. Daarnaast zal door extra stops in Amsterdam de kwaliteit van de nachtnetverbinding bijv. Utrecht-Den Haag afnemen(slechter aanbod), waardoor men eerder geneigd is om de auto te nemen (minder vraag).

Wel ben ik ervoor om Ledig-Materieelritten beter te benutten voor vervoer in de late avond of de vroege ochtend (bijv. treinen die naar Groningen/Maastricht/Enschede oid worden gestuurd om er de volgende dag klaar te staan voor de eerste rit van de dienstregeling.
Socialist in Mercedes
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2008 @ 16:37:42 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56026666
In die nieuwe HOV-rn staat dat Lintje 23 hersteld is. Ding kwam begin vorig jaar in onzachte aanraking met een vrachtwagen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 januari 2008 @ 17:24:07 #158
148385 Wadloper
Noorderling
pi_56027713
In de nieuwe HOV-RN staat ook dat de 3417 met een defecte vloer naar Haarlem is gegaan.
Waar moet ik daar aan denken met zo'n bericht?
  maandag 14 januari 2008 @ 17:32:52 #159
148385 Wadloper
Noorderling
pi_56027893
Overigens staat er ook in dat de kuilwielenbank van Zwolle gesloten is, waarom dat?
Niet meer van deze tijd ofzo?
  maandag 14 januari 2008 @ 18:19:40 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56028856
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:32 schreef Wadloper het volgende:
Overigens staat er ook in dat de kuilwielenbank van Zwolle gesloten is, waarom dat?
Niet meer van deze tijd ofzo?
Werkplaats Zwolle is gesloten en alleen nog een NedTrain Servicepunt of zo, en blijkbaar hoort daar geen kwb bij?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56028933
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:32 schreef Wadloper het volgende:
Overigens staat er ook in dat de kuilwielenbank van Zwolle gesloten is, waarom dat?
Niet meer van deze tijd ofzo?
Amsterdam Watergraafsmeer heeft een nieuwe kuilwielenbank gekregen. Hypermodern uiteraard Zwolle is toch zo ver weg. Die kan wel gesloten worden .
Even serieus: Ik denk dat die gewoon verouderd was en/of dat er anders teveel van komen. Ik dacht eigenlijk dat de locatie Zwolle gesloten zou worden. Iig is het daar een stuk minder geworden. Ik heb op de opendag in Maastricht ook met iemand aldaar gesproken. Hij vertelde dat ze jaren geleden Maastricht ook wilde sluiten. Dit was tijdens de aanbouw van een hal . Dit is toen niet door gegaan, maar het aantal werkzame personen verminderd langzaam maar zeker.
pi_56029026
quote:
􀂃 In de koude dagen en vooral nachten half december begaven rubbertjes in de luchtleidingen van VIRM het op forse schaal.
Op diverse plaatsen kwamen VIRM-en aan de kant te staan met problemen. Halverwege de week van 17-12 had NSR (mede)
daardoor plotseling 100 bakken te weinig op de baan, hetgeen lange tijd niet meer is voorgekomen.
kwam ik ook tegen in HOV-RN. Ik heb er eerlijk gezegd niets van gemerkt 100 bakken is vrij fors en ben mededelingen op Somda tegen gekomen over treinen die tekort zijn ofzo.
  maandag 14 januari 2008 @ 18:27:03 #163
148385 Wadloper
Noorderling
pi_56029031
Maar ja, nu moeten ze voor wielonderhoud naar Eindhoven of eventueel Onnen (Onnen lijkt mij voor DM'90 logischer eigenlijk)...
Ik vind Zwolle een veel betere positie hebben, vooral voor de LINT en DM'90 en eventueel ICM en Plan V.
pi_56029094
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:04 schreef Charango het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de gemeente Amsterdam, naast het stedelijk OV, extra geld zouden willen besteden voor extra stops van de nachttrein, iets dat weinig oplevert. Daarnaast zal door extra stops in Amsterdam de kwaliteit van de nachtnetverbinding bijv. Utrecht-Den Haag afnemen(slechter aanbod), waardoor men eerder geneigd is om de auto te nemen (minder vraag).
Hoezo, die trein rijdt langs Amstel Kost misschien 3 minuten. Bekijk de kaart van Amsterdam eens grondig en je zult zien dat het nogal vreemd is om al die stations voorbij te rijden. En ik heb het niet over alle voorstad stations maar hoogstens 1 of 2.
  maandag 14 januari 2008 @ 18:31:41 #165
148385 Wadloper
Noorderling
pi_56029146
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
In die nieuwe HOV-rn staat dat Lintje 23 hersteld is. Ding kwam begin vorig jaar in onzachte aanraking met een vrachtwagen.
Deze is toch in een tramloods hersteld in Rotterdam?
  maandag 14 januari 2008 @ 18:33:20 #166
148385 Wadloper
Noorderling
pi_56029183
Zijn er overigens mensen die iets voelen voor een stichting Wadloper hier? (http://www.wadloper.nl.tt heeft er een advertentie over)
Doel is natuurlijk nu om iets te proberen om een stichting van de grond te krijgen. Voor eventuele interesse kan je mailen met de webmaster van die site.

En nu niet meteen dit bericht afsnauwen ofzo, ik wil gewoon de reacties hier peilen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2008 @ 18:49:11 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56029624
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:31 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Deze is toch in een tramloods hersteld in Rotterdam?
Klopt. Daarom staat het bericht waarschijnlijk onder het rotterdams tramnieuws ipv het treinnieuws, al kan ik me wel indenken waarom ze de railbus gewoon bij de bussen of trams wilden zetten
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 januari 2008 @ 19:36:53 #168
148385 Wadloper
Noorderling
pi_56030809
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt. Daarom staat het bericht waarschijnlijk onder het rotterdams tramnieuws ipv het treinnieuws, al kan ik me wel indenken waarom ze de railbus gewoon bij de bussen of trams wilden zetten
Hebben ze alsnog wel rap gedaan
Binnenkort komt hij dus weer uit die loods?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2008 @ 19:42:21 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56030934
Lijkt me wel, anders neemt ie daar alleen maar ruimte in beslag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56031057
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:33 schreef Wadloper het volgende:
En nu niet meteen dit bericht afsnauwen ofzo, ik wil gewoon de reacties hier peilen
Ik fietste vanmiddag door het prachtige Friese landschap en toen kwam er een Spurt voorbij rijden over het spoor midden door de weilanden... Af en toe mis ik de Wadloper dan wel, hoor.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:21:25 #171
148385 Wadloper
Noorderling
pi_56032024
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:46 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik fietste vanmiddag door het prachtige Friese landschap en toen kwam er een Spurt voorbij rijden over het spoor midden door de weilanden... Af en toe mis ik de Wadloper dan wel, hoor.
Je kan er wat aan doen he, als je mee doet met de stichting als ie van de grond kan komen.
Het gaat er nu om, van wat ik begrepen heb, dat er nog 3 mensen bij moeten komen, om een bestuur te maken. Dan kan het echt van start zeg maar.

En wees nou eerlijk, zou het niet leuk zijn om later aan je (klein)kinderen te laten zien waar jij nou in gereist hebt, en dat je ze een echt gevoel kan geven hoe die trein reed?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2008 @ 20:45:01 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56032733
En jij doet ook mee?

Eerlijk gezegd mis ik de wadloper ook wel een beetje. Daarom even 2 plaatjes uit mijn archief:


De laatste zondag van de 3213 in Leeuwarden


Oud en nieuw
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 januari 2008 @ 20:48:51 #173
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56032860
Zojuist een onwijs gezellig rondje gedaan met fles
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2008 @ 20:51:11 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56032918
Vertel
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 januari 2008 @ 20:54:31 #175
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56033028
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
Vertel
Het icoontje belooft al heel veel. Zal weer wat zijn.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')