Ah dat verklaart dat je in de buurt zitquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:28 schreef Zug-Chef het volgende:
ja ach, anders waren de rapen inderdaad gaar, de spreekwoordelijke rapen dan wel he!
Anyway ik ga weer op bed, morgen weer 5:40 trein om weer een dagje gezellig in het Haagse te werken op een suf kantoor op de 8e verdieping nabij Holland Spoor
Waarom mag ie dat niet meer?quote:Op woensdag 16 januari 2008 02:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Eigenlijk had ik deze vraag niet hoeven te stellen, omdat ik innig verdrietig ben dat Arie Leenman geen Internationale treinen meer mag aankondigen.
Was het fijn onder die steen ja?quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:03 schreef vw_caddy het volgende:
OMG, Seinhuis, JP, Willy84. Somda overflow.
En tevens tvp..
Wat een teringzooi daar binnen!quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:32 schreef Dichterbijer het volgende:
De sloop van Rotterdam CS is nu echt begonnen...
http://nl.youtube.com/watch?v=oUiyYE9yMDc dit was voor de echte sloop
Zullen ze knakentechnisch wel niet geregeld hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Godverdomme, weer een knakker onder de trein bij rijswijk, 2 keer in de week te laat op school.
En dan sturen ze alles met lijn 1 weg naar Delft, Ze mogen wat mij betreft dat met RSR doen, zoals ik gedaan heb ( en slechts 6 man inzaten )
Męn, hoeveel er daar al niet voor gegaan zijn. Ik heb m'n studie nabij het station gevolgd, en regelmatig stond er weer een trein stil met politie erbij. Ook een keer zelf in een trein gezeten die over iemand heen reed. Minder fijne ervaring kan ik je vertellen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Rijswijk, daar wil je ook niet dood gevonden worden, om maar eens wat te noemen
Mja, maar hoelang heeft NS wel voor RSR geredenquote:Op woensdag 16 januari 2008 12:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zullen ze knakentechnisch wel niet geregeld hebben.
Geloof ik ja. Is mij (gek genoeg?) nog nooit gebeurd eigenlijk. Ik heb weleens met een bus een kwartier lang stil gestaan voor een overweg omdat heel station Driebergen-Zeist onder de filet americain zatquote:Op woensdag 16 januari 2008 12:45 schreef Duvel het volgende:
Ook een keer zelf in een trein gezeten die over iemand heen reed. Minder fijne ervaring kan ik je vertellen.
Ja, da's een goeie. Maar dat moet RSR aan NS vragen, en misschien heeft NS wel nagelaten dit even aan RSR te vragenquote:Op woensdag 16 januari 2008 12:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mja, maar hoelang heeft NS wel voor RSR gereden
Ik bedoel: hij doet alleen de ProRail-oproepen.quote:
Hoezo dat dan?quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:22 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik wilde eigenlijk een KLB-topic openen, maar dat is altijd riskant geweest.
Ik zou daar ook een treintje vroeger pakken met al die aanrijdingen daarquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:29 schreef Zug-Chef het volgende:
@ Arthur, vandaag gaat helaas niet lukken, maar de volgende keer is wat mij betreft prima (Y)
The wh00t?quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
2 z64 5dd 0aar een tre5nt1e vr6eger vertre22en 0et a3 d5e r6tz665 daar
Post eens op een normale manier ofzoquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
2 z64 5dd 0aar een tre5nt1e vr6eger vertre22en 0et a3 d5e r6tz665 daar
Excuus , verbeterdquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:56 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Post eens op een normale manier ofzo
Whehehequote:Op woensdag 16 januari 2008 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Drong geloof ik niet echt tot me door (bier, bla) want ik heb er ook nog foto's van staan maken![]()
idd, bij mij zit de numlock knop net boven de backspace, wat nogal eens problemen geef als ik gefrustreerd als een gek op de backspace knop heb zitten te rammenquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
The wh00t?
0 = m
1 = j
2 = k
3 = l
4 = u
5 = i
6 = o
M J K L U I O _ _ _
Ik wil graag een E kopen
Oh, een laptop keyboard met numlock aan, zonder numeriek keypaddat zal het zijn.
Komt ie aan hoorrrrrquote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
7. Uderns (Oos), september 1999. Smalspoor-diesellocje met normaalspoor-goederenwagens op rolwagens. Uderns ligt aan de Zillertalbahn Jenbach-Mayrhofen. Tip: Hou www.trainmagazine.nl in de gaten, de eerstvolgende paar cabineritten gaan hoogstwaarschijnlijk over dit traject.
Bronquote:Spooroperator Deutsche Bahn heeft woensdag een testtrein gelanceerd van Peking naar Hamburg. Binnen een tijdspanne van 20 dagen moet de containertrein in Duitsland aankomen. De route loopt van de Chinese hoofdstad over Mongolië, Rusland, Wit-Rusland en Polen.
Bedoeling van het project is meer inzicht te verschaffen in de toekomstkansen van een ‘Euraziatische landbrug.' De testtrein moet het traject van meer dan 10.000 kilometer tussen Peking en Hamburg afleggen in minder dan drie weken, beduidend sneller dus dan de 26 dagen die een schip er minimaal over doet. Deutsche Bahn wil met dit project dan ook aantonen dat het een dergelijke containertrein "ook in reële omstandigheden snel en veilig op zijn bestemming kan brengen", aldus ceo Hartmut Mehdorn van DB.
* Darkwing_Duck meldt!quote:Op woensdag 16 januari 2008 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet daar binnenkort toch maar weer eens langs ja, WeenerPlan ligt al een eeuw op de plank of zo
Was tijd terug ook al in treintopic langs gekomen, zal mooi zijn als hier echt toekomst in zit.quote:Op woensdag 16 januari 2008 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had hem ook al even op OHIH gepost, maar toch voldoende interessant voor een crosspostje hierheen wmb:
[..]
Bron
[ afbeelding ]
Gaaf planDit moesten we maar eens in de gaten houden
De KLB-users zijn meestal onvriendelijk.quote:
Ja ik ken het systeem erg handig en de Russen hebben ook interesse in dit systeem, maar voor dat helemaal daar klaar is zijn we minimaal 10 jaar verder.quote:Op donderdag 17 januari 2008 02:20 schreef Ofyles2 het volgende:
De RENFE (Spaanse spoorwegen) heeft voor dit soort problemen een handige oplossing bedacht:
Vlak voor de grensovergang met Frankrijk zorgt een mechaniek ervoor dat de draaistellen van breed- naar normaalspoor wordt omgeschakeld, een proces dat een paar minuten in beslag neemt. En uiteraard andersom.
Deze feature wordt niet geīnstalleerd op hogesnelheidstreinen, aangezien Spanje de trajecten waarvoor deze treinen benodigd zijn wel op een spoorwijdte van 1435 mm bouwt/heeft gebouwd.
Ja, dat is zo, daar is het KLB voorquote:Op donderdag 17 januari 2008 02:27 schreef Ofyles2 het volgende:
De KLB-users zijn meestal onvriendelijk.
Voor de volledigheid: Het heet Variable Gauge Axles en op de site van Talgo staat een toelichting inclusief een aantal animaties om te laten zien hoe het werktquote:Op donderdag 17 januari 2008 02:30 schreef sander89 het volgende:
Ja ik ken het systeem erg handig en de Russen hebben ook interesse in dit systeem, maar voor dat helemaal daar klaar is zijn we minimaal 10 jaar verder.
Dat worden dan wel lukke uitstapjes met de kerst naar Brememquote:Provincie Groningen en Arriva willen trein naar Bremen
GRONINGEN - Vervoerbedrijf Arriva en de Provincie willen dat er een treinverbinding komt tussen Groningen en Bremen.
De treinen rijden tot nu van de Stad tot het Duitse Leer.
Dagelijks maken ruim 350 reizigers gebruik van dit traject. Om vervolgens verder te reizen naar Oldenburg of Bremen moet er worden overgestapt en daarmee gaat veel tijd verloren. Op dit moment kost het overstappen nog zoveel tijd dat met de auto de reistijd een uur korter is. Dit moet veranderen volgens gedeputeerde Bleker.
Om het traject rendabel te maken zijn meer dan 1000 reizigers per dag nodig. Volgens Bleker komt het steeds vaker voor dat mensen wonen of werken buiten de landsgrenzen. Hij voorziet daarom in de toekomst een toename van reizgers.
Provincie heeft inmiddels een balletje opgegooid bij minister Eurlings. Ook worden contacten gelegd met Deutsche Bahn.
Bron: www.rtvnoord.nl
quote:Op donderdag 17 januari 2008 16:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ze willen het al een paar jaar. Het probleem is dat het stuk naar Bremen eerst aanbesteed moet worden. Mocht Arriva dat winnen, dan zouden ze misschien er voor kunnen kiezen om GTW'tjes in te zetten die 2 powerpacks hebben. Van Groningen tot Leer rijden ze dan op diesel en vanaf Leer tot Bremen maken ze gebruik van de waslijn. Als ze dan kunnen zorgen dat de gehele lijn een uursdienst wordt, dan zou dat erg leuk zijn voor iedereen
Beetje rare laatste persoonlijke toevoeging...quote:Geen direct risico voor de klant
Donderdag 17 januari
De OV-chipkaart staat de laatste week negatief in het nieuws. De OV-bedrijven en TLS hebben daarom een landelijke drukbezochte persconferentie belegd. Ook is er woensdag al een hoorzitting in de Tweede Kamer geweest, waar de RET namens alle bedrijven het woord voerde. Vanmiddag is er een debat in de Tweede Kamer.
Vlak voor de jaarwisseling maakten onderzoekers op een Berlijns computercongres bekend dat een deel van een chip is gekraakt. De OV-chipkaart maakt gebruik van die zogenaamde Mifare-chip wat een geheime beveiliging bevat. Deze wordt wereldwijd veel toegepast (al meer dan 1,3 miljard) en bestaat al acht jaar. Ook de OV-chip in Londen bijvoorbeeld gebruikt deze chip. In de tijd dat het RET OV-chipkaart project van start ging, was dit een beproefde technologie. Alle aanbieders gebruikten deze chip dan ook. In de OV-chipkaart zijn meerdere lagen van beveiliging aangebracht. Hackers hebben de eerste laag van beveiliging van de chip gekraakt, maar ze hebben daarmee niet de sleutel. TLS, de firma die de OV-chipkaart levert, heeft TNO direct opdracht gegeven voor een spoedonderzoek. Hieruit bleek dat er op dit moment geen risico voor de OV-chipkaart is. Iedere kaart heeft een individuele, unieke sleutel. Het kraken van één code betekent daarmee dus niet dat alle kaarten zijn gekraakt. Het gebruik van de OV-chipkaart en het saldo op de kaart zijn op dit moment dus veilig. Ook de persoonsgegevens zijn volledig veilig. Deze staan niet op deze chip. De hackers zelf bevestigen dit. Daarnaast onderzoekt TNO het effect van de kraak op het geheel van veiligheidsmaatregelen. Eind februari worden de resultaten van dit onderzoek verwacht. Op korte termijn dus geen risico voor de klant. Voor de langere termijn MOET het opgelost worden.
Maandagavond melde RTL4 dat de papieren wegwerp variant van de OV-chipkaart succesvol gekopieerd is door studenten van de Radboud-universiteit in Nijmegen. Deze wegwerpkaart heeft een andere beveiliging dan de anonieme en persoonlijke OV-chipkaart. De wegwerpkaart wordt gebruikt voor producten met een lage waarde, veelal voor eenmalig gebruik. Het mindere beveiligingsniveau maakt de kaart kwetsbaar voor vervalsen. Dit is al eerder gebeurd. Toen zijn extra maatregelen getroffen waarvan er nog een aantal in gebruik genomen moeten worden. Dit gaat TLS nu ook snel doen. Uit het oogpunt van gemak voor de reiziger die af en toe gebruik maakt van het openbaar vervoer blijft de wegwerpkaart in gebruik. Reizigers lopen bij deze kaart helemaal geen risico: er staat namelijk helemaal geen geld op.
Verder is de privacy van de klant ook in het nieuws. Het College bescherming persoonsgegevens (Cbp) heeft standpunten geformuleerd over de bescherming en het verwerken van de persoonsgegevens bij de invoering van de OV-chipkaart. Afgesproken is o.a. dat er door de OV-bedrijven geen persoonsgegevens worden verwerkt van OV-chipkaarten zonder product en dat de gegevens van de klant tot 2010 niet gebruikt worden voor marketingdoeleinden. Alle OV-bedrijven hanteren de normen die zijn afgestemd met het Cbp. RET heeft altijd aangegeven de richtlijnen het Cbp te zullen volgen. Deze richtlijnen zijn er nu. Nu is er voor ons duidelijkheid en voeren we deze uit.
Met staatssecretaris Huizinga hadden wij de afspraak in januari een aantal OV-chipkaart zaken op orde te hebben. Hier gaat het om het oplossen van het betalingsprobleem bij het opladen van de kaart en het oplossen van het tijdsynchronisatie probleem van de CiCo’s. Het betalingsprobleem hebben wij opgelost door in de kaartautomaten eerst geld op de OV-chipkaart te laden en pas dan van de rekening af te schrijven. Verder is het probleem van het stilstaan van de klokken in de CiCo-kaartlezers opgelost. Dit voorkomt overstapproblemen van de klant. Hiermee voldoen wij aan de afspraken die de staatssecretaris voor januari met ons maakte. Vooralsnog wordt nu eerst gewacht op de uitkomsten van de lopende onderzoeken.
Onze lijn blijft zoals we steeds gedaan hebben: pas na een ‘go’ van de staatsecretaris en wanneer we zelf tevreden zijn gaan de poortjes helemaal dicht en kan de strippenkaart uit de metro verdwijnen. We houden u op de hoogte. Voor alle duidelijkheid: de chipkaart blijft in Rotterdam gewoon in gebruik. RET en Stadsregio Rotterdam zijn het daar volledig mee eens, want er is nu geen risico dat de reizigers hun ‘saldo’ op de kaart kunnen kwijtkraken. Ook de hackers bevestigen dit! En in het geval dat het toch zou gebeuren hebben reizigers de garantie dat zij dat geld terugkrijgen van TLS. Als reizigers de kaart ondanks deze garanties niet vertrouwen, kunnen ze natuurlijk ook de strippenkaart gebruiken.
Tot slot: wij hopen dat deze ‘kraak’ snel wordt opgelost. Op de langere termijn is het namelijk wel een risico dat de sleutels gevonden worden. Dat is ernstig en moet – wereldwijd – worden opgelost. RET wil natuurlijk dat het voor het ‘reistegoed’ van onze klant zo veilig mogelijk is.
Persoonlijk wil ik hier nog iets aan toevoegen: “De reiziger dient in het bezit te zijn van een geldig vervoerbewijs”. Deze regel geldt al jaren. Iemand die een kaart vervalst en die gebruikt heeft gewoon gefraudeerd en is aan het zwartrijden. Het is de eigen verantwoordelijkheid van de klant dat hij betaalt. Soms lijkt het wel andersom te worden: als het mogelijk is om de kaart te vervalsen, een poortje open te trappen mag ik gratis reizen!? Nee, de chipkaart en de poortjes maken zwartrijden en fraude moeilijker. We doen als bedrijf ons best om het lastig mogelijk te maken, maar de klant blijft zelf verantwoordelijk. Als het een inbreker lukt om het slot van je huis open te breken mag hij dan je huis in? Als er 50 eurobiljetten zijn vervalst, mag ik daar dan mee betalen? Nee! “De klant dient in het bezit te zijn van een geldig vervoerbewijs.” Dat is zo en dat blijft zo!
P.G. Peters
Algemeen Directeur
Dank u Flesquote:Op woensdag 16 januari 2008 08:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Willy zit hier al een tijdje hoor
Ik zeg: Proefproces! Zelfde als die stations zonder kaartautomaat.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Als het mij onmogelijk gemaakt wordt om een geldig vervoerbewijs aan te schaffen, dan heeft de vervoerder gewoon pech hoorIk zie het al voor me zeg "Nou chef, ik ben er vandaag niet, want het poortje van de OV-dipshit ging niet open. Doei!"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |