Wat vond je ervan?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:18 schreef Teunebeun het volgende:
American Pie 6 Béta house
Nou ik vond het wel een beetje uitmelking. Maar het was wel grappig toen ze films na gingen doen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:24 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Wat vond je ervan?
Niet dat je op deze film diep kan ingaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaaa.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:23 schreef ruud_fr het volgende:
oh, en deze ga ik straks opnemen op VHS
dat valt nog wel mee ...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:20 schreef Stali het volgende:
Birth
In de Varagids stond deze film in het rood en dat staat synoniem aan zéér aanbevolen.
Wat een ongelovelijke graffilm..
Traag, clueless en zonde van je tijd. Een draak is het.![]()
Zo en dit moest ik echt even kwijt. Ben zelden zo pissed geweest om een film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik moet toegeven toen ik deze in de sneak was vond ik er ook niet zoveel aan, maar laatst was ik bij mijn ouders en zag deze voorbij komen op Film1 was ik toch wel onder de indruk wat voor onderlaag in de film zit.
Wat wel erg is was een jaar of 2 geleden toen was Deep Blue Sea rood aangekaart in de VARAgids. Dat is pas een matige film.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:28 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Nou ik vond het wel een beetje uitmelking. Maar het was wel grappig toen ze films na gingen doen.
Kijk uit want dit kan je wel eens laten schrikken!:Ik ben nog steeds in shockSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Samuel L Jackson + haai is nog elke keer schrikkenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat valt nog wel mee ...
[spoiler]
Wat wel erg is was een jaar of 2 geleden toen was Deep Blue Sea rood aangekaart in de VARAgids. Dat is pas een matige film.
Heeey, dan kan je Pitfall en vooral The Face of Another ook wel eens gaan kijken, als je dat nog niet gedaan hebt natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:45 schreef Flitspaal het volgende:
Zojuist Suna no onna gezien.
Triest dat ik dat nu pas doe, want wat een geweldige film. Niet alleen de opbouw, maar ook de cinematografie, het verhaal. Alles zat goed in elkaar. En het is niet eens een echte snob-film.
Wat vind je dan nog wel een snob film? Alleen 3 uur durende zwartwit producties uit Oezbekistan?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:45 schreef Flitspaal het volgende:
Zojuist Suna no onna gezien.
Triest dat ik dat nu pas doe, want wat een geweldige film. Niet alleen de opbouw, maar ook de cinematografie, het verhaal. Alles zat goed in elkaar. En het is niet eens een echte snob-film.
cijfer: 4.5quote:Neil Jordan ought to be doing more challenging material than this overblown, overwrought thriller that has only obvious points to make about the moral swamp that is urban vigilantism. Jodie Foster, in the needly, put-upon mode she perfected in Panic Room and Flightplan, plays a woman beaten and left for dead as her boyfriend is murdered; traumatised and semi-agoraphobic, she buys a gun and plugs a prime selection of bad guys. Apart from the fact that Foster's day job is the most pretentious radio host of all time, there's little here that engages either the head or the heart. Only the basic competence of the film-making keeps it together; but this is ankle-high to Taxi Driver, an earlier essay on a similar subject in which Foster was involved.
Bron
Woehoe, eindelijk iemand die het met me eens isquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:20 schreef Stali het volgende:
Birth
In de Varagids stond deze film in het rood en dat staat synoniem aan zéér aanbevolen.
Wat een ongelovelijke graffilm..
Traag, clueless en zonde van je tijd. Een draak is het.![]()
Zo en dit moest ik echt even kwijt. Ben zelden zo pissed geweest om een film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:01 schreef Cheiron het volgende:
Aangezien ik 3:10 to Yuma hier een paar keer in positieve zin langs zag komen heb ik hem vanmiddag ook maar opgezet. In principe ben ik niet zo van de westerns, maar dit was heel erg aardig.
1 plottwist vond ik een beetje ver gezocht (in de laatste 15 minuten), maar verder een eerlijke, normale en goed te kijken western.
-edit- lol, op de imdb forums lijkt met de plottwist duidelijk erger te vinden dan ik.Die twist slaat idd nergens op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 13:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Wat vind je dan nog wel een snob film? Alleen 3 uur durende zwartwit producties uit Oezbekistan?
niet 10 votesquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:38 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Ach.
K3 en de Kattenprins staat ook pas op 9 votes bij IMDb.
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat valt nog wel mee ...Het gegeven is herkenbaar. Ik denk dat iedereen in zijn jeugd wel heimelijk verliefd is geweest op een ouder persoon uit zijn of haar omgeving. Dat is inderdaad aandoenlijk en ergens ook heel kwetsbaar omdat je kind was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik moet toegeven toen ik deze in de sneak was vond ik er ook niet zoveel aan, maar laatst was ik bij mijn ouders en zag deze voorbij komen op Film1 was ik toch wel onder de indruk wat voor onderlaag in de film zit.
Wat wel erg is was een jaar of 2 geleden toen was Deep Blue Sea rood aangekaart in de VARAgids. Dat is pas een matige film.
Maar de film was i.m.o. retetraag. Zo'n verhaal moet je met enige lef brengen en niet zo safe met een suggestief flinterdun verhaaltje.
Net als SpaRood heb ik zojuist gezien: Hotel RwandaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de tijd dat het zich afgespeeld heeft was ik nog vrij jong en kwam net terug in Nederland.
Natuurlijk herinner ik me de nieuwsberichten over Hutu's en Tutsi's, maar het deed me eigenlijk niks want ja joh, ik had hele andere dingen aan mijn hoofd. Net zoals ik af en toe rond de Kerst een spotje zie wat aandacht vraagt en dan zie je weer het zoveelste zwarte lepra kindje en met een beetje mazzel denkt een redelijk mens: 'wat erg' en een nog beter mens maakt wat over om vervolgens verder te gaan tot de orde van de dag.
Maar zo werkt het gewoon. Je raakt overal aan gewend en het staat ver van je af. En daarom vind ik Hotel Rwanda een hele goeie film. Gelukkig ben ik alleen thuis en liggen er na het zien van dit aangrijpende drama een berg betraande en besnotterde tissues onder de tafel die ik zo ga opruimen en weer vrolijk verder. Maar deze film heeft me wel weer doen stilstaan bij wat er kan gebeuren bij haat, groepsdenken en de daarop volgende krankzinnigheid van totale ontmenselijking en het uitmoorden. Dat is wat me raakt.
Mooie film en een aanrader.
Wat ik al zei de eerste keer vond ik het ook een trage kutfilm. Maar me moeder wilde perse kijken toen ik er laatst was .. dus ik dacht van ach. En toen viel het dus mee...quote:Op zondag 6 januari 2008 00:48 schreef Stali het volgende:
[..]
Het gegeven is herkenbaar. Ik denk dat iedereen in zijn jeugd wel heimelijk verliefd is geweest op een ouder persoon uit zijn of haar omgeving. Dat is inderdaad aandoenlijk en ergens ook heel kwetsbaar omdat je kind was.
Maar de film was i.m.o. retetraag. Zo'n verhaal moet je met enige lef brengen en niet zo safe met een suggestief flinterdun verhaaltje.
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:05 schreef Lambiekje het volgende:
Theo Maassen - Tegen beter weten in
Tering wat is dit een ijzersterk betoog.. Echt zo waar wat hij zegt.
Vervang het woord reclame door propaganda. Dan zie je opeens de totalitaire staat. Hij snijdt alle onzinnigheden aan van ons bestaan.
Ik zit nu 10 minuutjes te kijken, maar ze zijn wel erg eenzijdig hoor.. Gaat het over fokkers; alleen over de slechte fokkers. Duizenden fokkers die van hun dieren houden en zorgzaam zijn worden buiten beschouwing gelaten. Micheal Moore in het kwadraat wat dat betreft.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:22 schreef Lambiekje het volgende:
Earthlings (2003)
Docu over hoe netjes, een extreme understatement, wij dieren behandelen voor onze consumptie maatschappij.
En dat is precies het probleem. De mens wil ignorant blijven. Geen notie hebben wat er echt speelt. Te dicht tegen de realiteit is beangstigend.quote:Op zondag 6 januari 2008 16:58 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik zit nu 10 minuutjes te kijken, maar ze zijn wel erg eenzijdig hoor.. Gaat het over fokkers; alleen over de slechte fokkers. Duizenden fokkers die van hun dieren houden en zorgzaam zijn worden buiten beschouwing gelaten. Micheal Moore in het kwadraat wat dat betreft.
Verder absoluut eens , de mens is vreselijk. Ik kan verder niet zo goed tegen deze beelden, dus na 20 minuten heb ik hem afgezet.
Okay, ik haat het wanneer iemand dit doet, maar toch..... volgens mij heb je de film niet helemaal begrepenquote:Op zondag 6 januari 2008 22:05 schreef Falco het volgende:
The Girl in the Cafe
De eerste helft gaat nog wel: een hoge ietwat oudere hoge ambtenaar (Bill Nighy) ontmoet een meisje (de hotte Kelly McDonald). Het contact verloopt wat onwennig.
De tweede helft is helaas bagger: Het jongere meisje wordt door hem uitgenodigd om samen met hem te chillen tijdens een G8-top in Reykjavik. Wat volgt is een moralistische preek (elke 3 seconden overlijdt een Afrikaans kind en dat is onnodig!). Kelly McDonald weet de boel meerdere keren op stelten te zetten door brutaal de hoge piefen te wijzen op alle ellende in de wereld. Redelijk ongeloofwaardig wordt het allemaal en de moraal druipt als dikke viezige stroop ervan af, bah bah! Ohja, extra minpunt is dat alle tekst ontzettend langzaam geleverd wordt, het geeft de film onnodig veel traagheid mee. Cijfer: 5,5
Watquote:Op zondag 6 januari 2008 22:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Okay, ik haat het wanneer iemand dit doet, maar toch..... volgens mij heb je de film niet helemaal begrepen.
Ben ik het niet mee eensquote:Het is geen moralistisch verhaaltje over de derde wereld, de film draait rond de karakterontwikkeling van Nighy, waarbij de politieke insteek enkel een plot device is.
Phew, gelukkig. Zo enorm kut vond ik hem gelukkig ook niet, maar die tweede helft was wel een afknapper.quote:Verder mag je 'm uiteraard zo kut vinden als je wil.
Ik heb hem maar niet binnengehaald. Ik vreesde er weinig tijd voor te hebben icm zin om hem te bekijken.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
El método
7 sollicitanten voor een job in een multinational worden samen in een vergaderruimte opgesloten. Hier krijgen ze allerlei vragen en testen, waarbij ze elkaar moeten steunen of ondermijnen. Één voor één vallen er deelnemers af, tot er nog eentje over is die de job krijgt. Vrijwel de hele film speelt zich af in dezelfde ruimte en de cast bestaat eigenlijk enkel uit de 7 sollicitanten en nog 1 leuke secretaresse. De film zit vol scherpe verbale duels, slimme spelletjes en blijft boeien.... tot het laatste kwartier, wanneer hij toch enigszins uit de bocht gaat. Jammer, maar het eerste anderhalf uur blijft zeker de moeite, dankzij het sterke script. Liefhebbers van Spaanse films zouden hier misschien wel Eduardo Noriega en Najwa Nimri kunnen herkennen.
Gourmet is eigenlijk mijn favoriete Belgische acteur, meer dan Decleir of Poelvoorde. Indien je ze nog niet hebt gezien, kan ik ook La petite Chartreuse en Sauf le respect que je vous dois aanraden, ondanks de misleidende IMDb-ratings. Al moet ik wel toegeven dat ik die laatste meer heb gekeken voor Marion, Gourmet was daar een bonusquote:Op maandag 7 januari 2008 12:28 schreef Flitspaal het volgende:
Ik heb hem maar niet binnengehaald. Ik vreesde er weinig tijd voor te hebben icm zin om hem te bekijken.
Ik heb het gelaten bij Mon fils a moi , die meteen beter aansluit bij twee zaken:
Het volgen van de werken van Olivier Gourmet. Daarnaast was het een film die in 2007 in Nederland verscheen.
Hij is trouwens alleen een aanrader voor liefhebbers van Gourmet En voor liefhebbers van Baye. En voor liefhebbers van irritante films.
Ik vind dat Falco eigenlijk wel een beetje gelijk heeft, het is niet enkel een plot device. Yates is ook wel een geengageerde regisseur. Maar de kritiek in de film is gewoon volkomen terecht, en het past ook nog eens perfect in het verhaal, dat natuurlijk gewoon prachtig is. Dus zo moralistisch vond ik het niet.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Okay, ik haat het wanneer iemand dit doet, maar toch..... volgens mij heb je de film niet helemaal begrepen.
Het is geen moralistisch verhaaltje over de derde wereld, de film draait rond de karakterontwikkeling van Nighy, waarbij de politieke insteek enkel een plot device is.
Verder mag je 'm uiteraard zo kut vinden als je wil.
Zo perfect vond ik het eigenlijk niet passen (je moet zien hoe infantiel Kelly McDonald zich gaat gedragen en Nighy dat allemaal telkens toe laat staan, hoe absurd!) en of nu de kritiek wel of niet terecht is, het maakt de film natuurlijk niet minder moralistisch.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:59 schreef JelleS het volgende:
[..]
Ik vind dat Falco eigenlijk wel een beetje gelijk heeft, het is niet enkel een plot device. Yates is ook wel een geengageerde regisseur. Maar de kritiek in de film is gewoon volkomen terecht, en het past ook nog eens perfect in het verhaal, dat natuurlijk gewoon prachtig is. Dus zo moralistisch vond ik het niet.
.....toch ben ik erg benieuwd wat je van El Topo vond?!quote:Op maandag 7 januari 2008 20:49 schreef Roi het volgende:
Festen, El Topo, Casablanca, Blinkende lygter (Flickering Lights), Fando Y Lis, I am Legend, Valgaften (Election Nights)
In volgorde van goed naar minder goed, ff geen zin in reviews.
Die heb ik laatst gezien. Wát een bril-jante film zeg. Robert Mitchum speelt de sterren van de hemel, maar zijn personage is dan ook wel excellent geschreven. En verder de setting, de muziek (dat liedje), de personages, de belichting (Lynch heeft hier duidelijk inspiratie uit geput)....echt....fantastische film.quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:44 schreef Doff het volgende:
Lambiekje, het wordt echt tijd dat jij iets fatsoenlijks gaat kijken.
Ik stel voor dat iedereen die arme Lambiekje wat suggesties doet voor een mooie film.
Ik trap wel af: The Night of the Hunter
Mooie review over een mooie film.quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:48 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren eindelijk in de bios:
Atonement
Met zijn debuut Pride and Prejudice gooide Joe Wright 2 jaar geleden al hoge ogen. Naar z`n tweede film werd dan ook met reikhalzende uitgekeken. De verwachten maakt ie waar, en meer dan dat.
Atonement vertelt het verhaal van Robbie Turner (James McAvoy) en Cecilia Tallis (Keira Knightley). Zij is van goede komaf, hij is van lagere klasse. Ze kennen elkaar al jaren en zijn gek op elkaar. Op een avond, tijdens een diner, wordt Robbie aangeklaagd voor aanranding van een minderjarige. Hij moet de gevangenis in en de relatie lijkt op de klippen te lopen. Maar beide geven de hoop niet op. Want is het allemaal wel echt gebeurd en is Robbie terecht veroordeeld?
De film komt wat langzaam op gang. De eerste 30 tot 45 minuten lijkt er tamelijk weinig vaart in te zitten. Toch is het al vanaf de eerste minuut genieten geblazen. Het oog voor detail is groot, de muziek is prachtig en bij vlagen is het ook nog spannend te noemen.
Wanneer na ongeveer 45 minuten het tempo wat omhoog gaat is het pas echt genieten. Het acteerwerk is subliem (waarbij vooral James McAvoy een briljante rol neerzet) en de fotografie is ronduit fantastisch. De prachtig gecomposeerde shots zijn een lust voor het oog. Vooral een scene die bestaat uit één take waarin niet geknipt wordt en zo`n 10 minuten duurt is geweldig.
Wright doet een gewaagde zet om in de laatste akte de aandacht te verschuiven naar Briony, de jongere zus van Cecilia. Gelukkig pakt die zet goed uit want het makkelijk de aandacht kunnen doen verslappen. Dat gebeurd echter niet en met een bloedstollend mooie finale waarbij meningéén een traantje zal laten is het meesterwerk compleet.
Met het meesterwerk Atonement schaart Joe Wright zich bij de hoofdklasse regisseurs en laat ie zien dat we in de toekomst zeker rekening met `m moeten houden. Cinema heeft er een nieuw wonderkind bij.
IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Vreemd, bizar, uniek, tof. Een ervaring, het is moeilijk uit te leggen wat en hoe precies maar je moet je open stellen voor een bizar maar mooi verhaal. Het eerste gedeelte is wel anders dan de rest van de film, en halverwege wordt het verhaal ook afgekapt, maar het gaat eigenlijk ook gewoon weer verder.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:31 schreef Kolkus het volgende:
[..]
.....toch ben ik erg benieuwd wat je van El Topo vond?!
Dat hoor ik wel vaker, maar ik twijfel daar een beetje aan. Ik vond het een prachtige film, amar dat zit hem toch echt in het verhaal, niet daadwerkelijk in de regie. Er zit natuurlijk één geniale scene in, maar ik kan niet direct zeggen dat het dankzij zijn regie is. Misschien ook wel, maar tot de hoofdklasse zou ik hem absoluut niet rekenen. Veel knapper vond ik het dat hij van een boek van Jane Austen nog wat heeft weten te maken.quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:48 schreef Timo20 het volgende:
Met het meesterwerk Atonement schaart Joe Wright zich bij de hoofdklasse regisseurs en laat ie zien dat we in de toekomst zeker rekening met `m moeten houden. Cinema heeft er een nieuw wonderkind bij.
IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Fucking geniale film inderdaad.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:15 schreef Cheiron het volgende:
Oh, wat vind ik Robert Downey jr. toch een heerlijk acteur. Het nieuwe topic is voor mij goed begonnen met Kiss Kiss Bang Bang. Een snappy who-dunnit met o.a. Val Kilmer en Robert Downey jr. De laatste heb ik al even genoemd en speelt een goede, leuke rol, maar ook Val Kilmer doet het leuk als homoseksuele private eye.
Ik heb echt een paar keer over mn monitor heengeproest"i shot him with my tiny gun, i keep it near my balls"
Absolute aanrader! Humorvolle who-dunnit met goede acteerprestaties.
Hoe zo dat ? Wat is er met mijn filmkeuzes?quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:44 schreef Doff het volgende:
Lambiekje, het wordt echt tijd dat jij iets fatsoenlijks gaat kijken.
Ik stel voor dat iedereen die arme Lambiekje wat suggesties doet voor een mooie film.
Ik trap wel af: The Night of the Hunter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7.5 / imdb 6.9
[ Bericht 33% gewijzigd door Lambiekje op 11-01-2008 00:50:56 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hoe zo dat ? Wat is er met mijn filmkeuzes?
quote:National Treasure 2 (2007)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Saw IV
Saw begint toch wel een beetje een uitgemolken concept te worden... Saw 1 was gewoon geniaal en super goed! Saw 2 vond ik al stukken slechter. Saw 3 niet eens gezien en volgens iedereen die ik over Saw 3 heb horen spreken heb ik ook echt niets gemist. Maar Saw 4 is toch wel weer goed! Hij gaat gewoon weer een beetje terug naar het eerste deel! Alleen jammer dat een hoop wordt aangehaald uit deel 3, die ik dus niet heb gezien...
Mijn cijfer: 7
Moordwijven
Tsja... ik had de trailer gezien en hij leek me erg grappig en goed! Helaas viel dit wel erg tegen... Weinig humor en het verhaal was ook niet echt om naar huis te schrijven...
Mijn cijfer: 6
Elizabeth - The Golden Years
Ook niet echt mijn soort film. Erg weinig actie en verder... tsja... er gebeurt gewoon erg weinig!
Mijn cijfer: 5.5
The Golden Compass
Had bij deze film totaal geen verwachtingen en eigenlijk had ik helemaal geen zin om deze film te zien. Eigenlijk was hij best leuk. Het verhaal zat goed in elkaar en de scenes waren erg mooi. Ik wist van tevoren niet dat het een triologie was, dus dat was wel een beetje jammer aan het einde van de film
Mijn cijfer: 6.5
National Treasure
Ook bij deze film totaal geen verwachtingen. Ik kan slecht tegen dit soort onrealistische over the top films. Ik vind het allemaal zo ver gezocht en overdreven gedaan. Maargoed, ik was met een leuke groep en heb de film niet serieus bekeken. Heb me wel vermaakt, maar geen film die ik nog een keer hoef te zien.
Mijn cijfer: 6
The Mist
Een verhaal van Stephen King en de regiseur van Shawshank Redemption en Green Mile! Ik had eigenlijk bijna niets van deze film gehoord of gezien. Hij was gister in de sneak en damn... wat een super film! Hij begint erg droog maar zodra de mist er is is de spanning goed te voelen. Ze brengen de spanning echt goed over! Paar goede schrikmomenten en verder een paar rollen die echt het bloed onder je nagels vandaan halen! Ik vind deze film echt een aanrader voor iedereen die van spannende films houd! Als je I Am Legend goed vond, vind je deze zeker goed!
Mijn cijfer: 8SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fingerbang... BANG! BANG!
inktvip?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:23 schreef Copycat het volgende:
op sommige momenten moest ik echt tussen mijn oogharen kijken om niet misselijk te worden.
Die.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:28 schreef ruud_fr het volgende:
inktvip?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. des te spannenderMaar niet terecht dan om het slechte punten te noemen, maar op dat gebied liet de film mij een beetje in gebreken.
Where facts are few, experts are many.
Ik ook niet, maar meerdere dames in de zaal welquote:Op donderdag 10 januari 2008 20:23 schreef Falco het volgende:
Atonement
Ik hoefde echter geen traantje te laten.
Thanksquote:Op donderdag 10 januari 2008 20:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Mooie review over een mooie film.![]()
knap hequote:En dat zonder smiley's.
Het boek heb ik niet gelezen dus daar kan ik niet over oordelen. Dat die ene scene (voor mij trouwens niet de enige in de film) zo geniaal is, is voor mij zeker wel voor een groot deel te danken aan zijn regie.quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:10 schreef JelleS het volgende:
[..]
Dat hoor ik wel vaker, maar ik twijfel daar een beetje aan. Ik vond het een prachtige film, amar dat zit hem toch echt in het verhaal, niet daadwerkelijk in de regie. Er zit natuurlijk één geniale scene in, maar ik kan niet direct zeggen dat het dankzij zijn regie is. Misschien ook wel, maar tot de hoofdklasse zou ik hem absoluut niet rekenen. Veel knapper vond ik het dat hij van een boek van Jane Austen nog wat heeft weten te maken.
Als die het idee voor één lang shot heeft bedacht wel. Maar zo'n massale scene valt natuurlijk niet echt te regisserenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:40 schreef Timo20 het volgende:
Dat die ene scene (voor mij trouwens niet de enige in de film) zo geniaal is, is voor mij zeker wel voor een groot deel te danken aan zijn regie.
Dus dat.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:03 schreef Exterminator het volgende:
The Kingdom (2007)
Verenigde Staten
Thriller / Drama
110 minuten
geregisseerd door Peter Berg
met Jamie Foxx, Jennifer Garner en Chris Cooper
Ronald Fleuy (Foxx) leidt een anti-terrorisme eenheid die de verantwoordelijken van een bomaanslag op Amerikaanse burgers in het Midden Oosten moet opsporen. Eenmaal in het weinig toegankelijke woestijnland, proberen de Amerikanen een lokale politie-officier aan hun kant te krijgen om hun onderzoek te vergemakkelijken. Maar het onderzoek wordt gedwarsboomd door bureaucratie en tradities en de levens van Fleury en zijn manschappen staan op het spel.
Het duurt even voor dat deze film op gang komt. Op sommige momenten heb ik me ook best geirriteerd in deze film omdat je je goed kan inleven in dat volk in Saoedi-Arabië die zorgen voor de aanslagen wat er op de dag van vandaag nog steeds gebeuren namens "Allah". Al met al vond ik het toch geen slechte film
Punt: 7,5 8
Dat denk ik wel. Hij zal het allicht niet in z`n eentje hebben gedaan maar het lijkt me toch dat daar genoeg aan te regisseren valtquote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:48 schreef JelleS het volgende:
[..]
Als die het idee voor één lang shot heeft bedacht wel. Maar zo'n massale scene valt natuurlijk niet echt te regisseren
Daar hebben ze opnameleiders enzo voorquote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:59 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel. Hij zal het allicht niet in z`n eentje hebben gedaan maar het lijkt me toch dat daar genoeg aan te regisseren valt
Ik kan me je opmerking over het tempo voorstellen, maar ik kan niet begrijpen dat mensen er zo over denken. Ik ben niet zo iemand die films heel erg snel helemaal de lucht in prijst; heb bijvoorbeeld een film nog nooit een 10 gegeven.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:22 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren en vandaag in de bios:
No Country For Old Men
Na de mislukking van The Ladykillers in 2004 waren de Coen broers even van het toneel verdwenen. En dat heeft ze blijkbaar goed gedaan. Met hun nieuwste pareltje No Country For Old Men slaan ze keihard terug.
Voor mensen die van tempo in films houden is dit een hele zit. Het tempo ligt, zoals het een western betaamt, ont-zet-tend laag. Maar de broers omzeilen handig val en de film weet de volle 2 uur te boeien.
Prachtige landschappen, geweldig acteerwerk, zwart-komische en droge humor en een paar mooie dialogen maken dat de film niet gaat vervelen. Bij vlagen is het nog spannend ook maar dat is niet de hele tijd het geval. Het feit dat er (tot op 20 minuten voor het einde) geen muziek aanwezig is draagt wel bij aan de spanning en nog meer aan het realisme.
Javier Badem is geweldig en zet een heerlijke botte rol neer. Daarnaast is Tommy Lee Jones, zoals normaal, ook erg goed.
Je moet er dus wel voor open staan en laat je niet misleiden door het lage tempo. Doe je dat dan heb je de eerste ontzettend sterke film van 2008 gezien.
IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
The Mist zat in de sneak en No Country For Old Men draaien ze de hele als voorpremiere in Euroscoop, Maasmechelenquote:
Ik zeg dan ook niet dat ik persoonlijk problemen heb met het lage tempo maar er zijn vast en zeker genoeg mensen die dat wel hebben.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 10:48 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik kan me je opmerking over het tempo voorstellen, maar ik kan niet begrijpen dat mensen er zo over denken. Ik ben niet zo iemand die films heel erg snel helemaal de lucht in prijst; heb bijvoorbeeld een film nog nooit een 10 gegeven.
Maar al na een twintigtal minuten van No Country for Old Men kreeg ik het gevoel naar iets heel bijzonders en perfect uitgebalanceerd te kijken. Dit is een film die op je groeit en eentje die - terecht - meer faam dan Fargo zal gaan verwerven.
Ik vind hem ook een goed acteur maar je hebt gelijk ik denk altijd gelijk aan zijn band of brothers rol als ik hem ergens in zie.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:59 schreef Cheiron het volgende:
Eigenlijk was Walking Tall best leuk. Pretentieloze actie met een goede comic relief in Knoxvlle. The Rock kan dit soort films best dragen.
-edit-
Oh, ik blijf die Band of Brothers- Medical Investigation - kijkmijeenswithaarhebben- gast vaag vinden. Ok acteur, maar hij is zo ontzettend herkenbaar.
Inderdaadquote:Op zondag 13 januari 2008 00:17 schreef Shogo het volgende:
[..]
Ik vind hem ook een goed acteur maar je hebt gelijk ik denk altijd gelijk aan zijn band of brothers rol als ik hem ergens in zie.
Perfect verwoordquote:Op maandag 14 januari 2008 00:26 schreef Shogo het volgende:
I, Robot (2004)
Ik had nooit echt hoge verwachtingen van de film, maar het viel me nu niet tegen. Gewoon leuk vermaak met een nog best aardig plot en visuele aantrekkelijkheid.
[ afbeelding ]
Dit ben ik volledig met je eens, alleen zou ik de film een 7.5 willen geven.quote:Op zondag 13 januari 2008 15:23 schreef Roi het volgende:
Scandal - Joseon namnyeo sangyeoljisa
Mooie beelden en een mooi verhaal. Een tragisch liefdesverhaal uit Korea/China met een humoristische en erotische ondertoon. Zeker het bekijken waard
- 7
Maar gelukkig krijgen we wel de echte oren van haar te zien ...quote:Op maandag 14 januari 2008 18:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Employee of the Month (2006, VS, Greg Coolidge)
Deze film geeft een leuke (en voor mensen die in supermarkt hebben gewerkt) herkenbare kijk op het werken in een supermarkt. Waar de meeste mensen niks doen (hier hebben ze zelfs een geheime kamer gebouwd tussen de palets) en er één irritante overambitieuze jongen is. Het romantische gedeelte in deze film is veel minder geslaagd. Behalve dat de hoofdrolspeler een man, die zijn leuter wel eens in die lekkere blondine met grote tieten (gespeeld door Jessica Simpson, die gelukkig weinig screentime krijgt) wil duwen is er geen enkele connectie.
cijfer: 6
Wat kunnen smaken toch verschillenquote:Op zondag 13 januari 2008 14:09 schreef Falco het volgende:
The Postman Always Rings Twice (1981)
Ik had deze film nog klaar staan van het... 1981-tournament en oef, wat viel dit tegen eigenlijk. Jessica Lange speelt een labiele truttebol, Jack Nicholson is iets toffer, maar doet niets meer dan zijn ding. Enfin, het is een nogal onboeiende film en dat einde had ook weer niet gehoeven. Cijfer: 5
Ik kan me indenken dat het irriteert dat de film niet echt een duidelijke kant kiest, maar dat was voor mij nou juist niet het geval. Ik vond de film erg lekker wegkijken juist omdat de film niet echt eenduidig wasquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:44 schreef Doff het volgende:
Ik dacht tijdens het kijken van He Was A Quiet Man even een best leuke film te zien, maar moest na een tijdje helaas toegeven dat het toch niet zoveel soeps was. Christian Slater was uiteindelijk niet veel meer dan een redelijke stereotypering, Elisa Cuthbert was ok, maar ook niet meer dan dat en William C. Macy kan veel en veel beter. Het camerawerk vond ik helemaal niet zo bijzonder en ging na een tijdje zelfs wat vervelen. Bovendien was de film overall te weinig scherp en kritisch om te overtuigen als zwarte komedie en te zwart en weinig eenduidig om gewoon lekker weg te kijken. De welbekende vlees noch vis.
Die blik aan het begin aan de kant van de weg.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:23 schreef Meaghan het volgende:
No Country For Old Men 2007
Javier Bardem als een zeer overtuigende psychopath killer.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 03:44 schreef pepu het volgende:
Ben Hur
En wat vond je er zelf nou van? Buiten het feit dat deel 2 volgens mij niet bestaat.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:21 schreef pepu het volgende:
BEN HUR II
Ik vond Be With You erg goed, dus ga dit zeker ook een kans geven. Dank je voor de tip.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:16 schreef Dennis1969 het volgende:
Dalkomhan insaeng (2005) (a bittersweet life)
Ji-woon Kim, Zuid Korea
Hotelmanager/manusje van alles van een gangsterbaas doet niet precies wat van hem verwacht word.......een achtbaan van een film, alles klopt aan deze film, een van de beste films ooit gezien 9/10
Kill Bill: Vol. 1&2 (2003, 2004)
Quentin Tarantino, V.S.
Vrouw neemt wraak op haar voormalig werkgever en ex-collega's.....Deel 1 bevat meer actie, deel 2 meer dialoog maar gezamenlijk een vermakelijk geheel.......Voor mij is Tarantino een van de grootste kunstenaars van deze tijd 9/10
Sydney White (2007)
Joe Nussbaum, V.S.
Het lijkt wel een remake van Revenge of the Nerds, vooral het einde is een een op een kopie ervan.......Desalniettemin een zeer vriendelijke film, waarbij de nerds (dorks) een hoge aaibaarheidsfactor hebben 7/10
Sono toki wa kare ni yoroshiku (2007) (Say hello for me)
Yûichiro Hirakawa, Japan
Als een Japanse film een Drama-film is, is het vaak ook wel gelijk heel dramatisch![]()
Eigenaar van een waterplantenwinkeltje is in de loop van zijn leven nogal wat mensen kwijtgeraakt, een daarvan , zijn oude jeugdvriendin duikt weer op in zijn leven en blikken onder veel drama terug op al het drama wat ze vroeger hadden......een achtbaanrit van drama die een beetje doet denken aan Be with You.... 7/10
und....quote:
Voor jou dus een van de beste films die je ooit gezien hebt? Of geef jij wel veel vaker een 9 aan films?quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:05 schreef Dennis1969 het volgende:
Death Proof (2007)
Quentin Tarantino, V.S.
Één van de twee films van het Grindhouse tweeluik. Deze film gaat dus eigenlijk helemaal nergens over, je volgt in de eerste helft het avondje uit van een paar dames, en in de tweede helft het dagje uit van een paar andere dames, die proberen te zorgen dat hun dagje uit niet eindigt als het avondje uit van hun voorgangsters. Veel dialogen, verwijzingen naar andere films en mooie plaatjes.....voor mij in ieder geval mooi genoeg voor een (9/10)
Achter mijn cijfers schuilen geen bijzonder intelligente theoriën, als een film van mij een 9 krijgt betekend het dat ik me bijzonder goed vermaakt heb, zelfs beter dan een film met een 8....of moet ik toestemming krijgen om een film een 9 te geven?quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:08 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Voor jou dus een van de beste films die je ooit gezien hebt? Of geef jij wel veel vaker een 9 aan films?
Huh? Ik wilde weten of de film echt zo enorm goed is en een van de beste films is die je ooit hebt gezien.quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:16 schreef Dennis1969 het volgende:
[..]
Achter mijn cijfers schuilen geen bijzonder intelligente theoriën, als een film van mij een 9 krijgt betekend het dat ik me bijzonder goed vermaakt heb, zelfs beter dan een film met een 8....of moet ik toestemming krijgen om een film een 9 te geven?
De notering kan me mijn reet roesten, maar The Night of the Hunter vind ik wel bijzonder knap gemaakt. Het licht- en schaduwspel, de voortdurende dreiging van Powell en de daarbij behorende, effectieve spanningsbogen, de muziek, het camerawerk etc.quote:Op donderdag 17 januari 2008 08:46 schreef Lambiekje het volgende:
The Night of the Hunter (1955)
Waarom deze film nu een top250 notering krijgt ontgaat mij. Slecht is het niet maar het heeft een gevoel van .. tja.
Hoe de kinderen ontsnappen aan hem, beetje jammerlijke vent dan. En wat is de weduwe naief om meteen te gaan trouwen met die celmaat.. i don't get it. En dat bijbel gewauwel stoort ook.
cijfer 6 / imdb 8.2 #161
@Doff: Welke top250'r moet ik nu kijken?
Helaas. Ik vond 'm zelf zo ontzettend goed omdat het mij overkwam als een geweldige satire, heel spannend was, tof geacteerd door Mitchum, geweldig mooi gefilmd en ook nog eens zo'n ijzersterke, soms bijna surrealistische sfeer wist neer te zetten. Maar goed, zo ziet jammergenoeg niet iedereen hetquote:Op donderdag 17 januari 2008 08:46 schreef Lambiekje het volgende:
The Night of the Hunter (1955)
Vader heeft iemand vermoord tijdens het bankberoven, moet gevangenis in en wordt geexecuteerd. Ondertussen heeft hij een celmaat verteld van het geld en die komt naar zijn huis. Direct trouwt hij met die moeder. Maar de kids wantrouwen hem. Hij probeert het geld te ontfrutsenl bij de kinderen omdat zij weten waar het is.
Waarom deze film nu een top250 notering krijgt ontgaat mij. Slecht is het niet maar het heeft een gevoel van .. tja.
Hoe de kinderen ontsnappen aan hem, beetje jammerlijke vent dan. En wat is de weduwe naief om meteen te gaan trouwen met die celmaat.. i don't get it. En dat bijbel gewauwel stoort ook.
cijfer 6 / imdb 8.2 #161
@Doff: Welke top250'r moet ik nu kijken?
Dat niet geforceerde was inderdaad een grote kracht. De film gaat niet zozeer over homoseksualiteit, des de meer over liefde. Brokeback Mountain kreeg mij en twee vrienden na het eerste uur non-stop homograpjes te hebben gemaakt zo stil als een muis. Chapeau Brokeback Mountain! Tikte helaas wel vorige jaar de meest ondergewaardeerde film van het jaar The Weatherman weg.quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:56 schreef Falco het volgende:
Brokeback Mountain
Wat een prachtige film zeg! Vooral het begin met Jake Gyllenhaal, Heath Ledger en de honderden schapen is een genot om te zien. Daarna wordt het ietsje minder door de vele tijdsprongen (al is het wel weer erg leuk om te zien dat Anne Hataway per scene lelijker wordt) om alsnog te eindigen met een mooi slot. Prettig ook om een niet zo geforceerde film over homoseksualiteit te zien. Cijfer: 8,5
Niet speciaal meer omdat je zei van het wordt tijd dat je echte films gaat kijken. Ik ben begin en zeg Night Hunter.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:25 schreef Doff het volgende:
[..]
Helaas. Ik vond 'm zelf zo ontzettend goed omdat het mij overkwam als een geweldige satire, heel spannend was, tof geacteerd door Mitchum, geweldig mooi gefilmd en ook nog eens zo'n ijzersterke, soms bijna surrealistische sfeer wist neer te zetten. Maar goed, zo ziet jammergenoeg niet iedereen het.
Maare, jij gaat serieus een film kijken als ik het zeg?
Voor mij is dat het verschrikkelijke Det Sjunde inseglet.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mijn favoriete films uit de IMDb top 250 variëren nogal doordat er nieuwe films in verschijnen, degene die ik het slechtst vind is dan wel weer stabiel, dat is al jaren Night of the Hunter.
Wat? Die heeft op zichzelf toch mooie scenes? Heb je Wild Strawberries (Smultronstallet) wel eens geprobeerd? Misschien dat dat je wel aanspreektquote:Op donderdag 17 januari 2008 19:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Voor mij is dat het verschrikkelijke Det Sjunde inseglet.
Ja, die was wel te doen. Niet dat die me erg aansprak, maar goed, vergeleken met het vreselijke Det Sjunde Inseglet was het wel te doen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:12 schreef Falco het volgende:
Wat? Die heeft op zichzelf toch mooie scenes? Heb je Wild Strawberries (Smultronstallet) wel eens geprobeerd? Misschien dat dat je wel aanspreekt.
Die vond ik heel leuk.quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik denk dat ik A Christmas Story wel het dieptepunt van de Top 250 vind.
Smaken verschillen. Ik ben op een gegeven moment chapters gaan afbreken.quote:
Yup, en da's de enige reden waarom meningen over films ook verschillen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Smaken verschillen.
Machete Release Date: 2008 (USA)quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:09 schreef Atreidez het volgende:
Planet Terror
Waar ik van Death Proof echt heb genoten, vond ik deze film bar slecht. Ik irriteerde me aan een hoop dingen, al weet ik dat de helft er van ws. opzettelijk zijn met het oog op de Grindhouse cultuur. Ik ben zoiezo al geen fan van zombie films, dus misschien had ik m gewoon helemaal niet moeten kijken, maar de eerdere actiefilms van Rodriquez kon ik goed waarderen. De dialogen waren niet aantrekkelijk of te belachelijk, de overdreven overdreven (ja opzettelijk 2 keer) gore was niet eens meer lachwekkend en als je een film oud wil laten lijken gebruik dan gewoon oude camera's ipv met CGI ouderdomstrekjes in te voegen.. Ik had het idee dat ie een bepaalde sfeer wilde nastrefen, maar das dan bij mij niet helemaal gelukt. Een hoop scenes lopen niet lekker in elkaar over waardoor het al snel vermoeiend aandeed. Eervolle vermelding voor Jeff Fahey, 1 van de weinige karakters die me kon boeien. Wanneer komt Machete uit trouwens, die film leek me namelijk wel leuk
[ afbeelding ]
Ik ook, wat een coole film.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:09 schreef Atreidez het volgende:
Waar ik van Death Proof echt heb genoten
van mij mag Ben Aflick regiseren, als hij het acteren maar laatquote:Op zaterdag 19 januari 2008 01:57 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Patrick Kenzie (Casey Affleck) en Angela Gennaro (Michelle Monaghan) zijn privé detectives in Boston. Ze worden ingehuurd om een verdwenen 4 jarig meisje te vinden en werken samen met een aantal politiemannen, waaronder Morgan Freeman.
De film is behoorlijk verrassend door een aantal plotwendingen die je niet ziet aankomen. Het einde zag ik ook helemaal niet aankomen en kwam best wel als een shock. Er zullen zeker discussies losbarsten over de vraag of Patrick Kenzie de juiste keuze heeft gemaakt. Al met al een redelijk geslaagde film met een juist tempo. De film één keer zien vind ik genoeg trouwens.
Cijfer: 7.0
Die heb ik op mijn computer staan (na een tip in de universiteitskrant). Lijkt me ook wel een leuke film, alleen kan ik geen ondertitel vinden (en mijn Duits laat nogal te wensen over). Hoe heb jij dat gedaan (of heb je hem gekocht/gehuurd)?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Knallhart (2006, Dl, Detlev Buck)
Een 15-jarige jongen verhuist samen met zijn met zijn moeder, nadat mamma door haar vriend het huis is uitgetrapt, naar één van de armere wijken van Berlijn. Daar wordt die gepest, maakt die nieuwe (foute) vrienden en zakt langzaam weg in de criminaliteit.
Typisch zo'n grauwe, harde, realistische film, waarin het harde echte leven van de straat is te zien.
cijfer: 8
Die was goed te doen iddquote:Op zondag 20 januari 2008 02:30 schreef cwk het volgende:
Tip voor scanman: No Reservations.
Laat ik het zo zeggen: Als ik D-war niet had gezien, dan was No Reservations het meest tergende stukje cinema wat ik de afgelopen maanden heb gezien. Maar ik ben nooit te beroerd om mijn medemens te helpen. Hij waardeert hem wel, wat ik je brom.quote:
LOL... Die heb ik een tijd geleden al gezien. Leuke film idd. Niet een geweldige romcom, maar wel de moeite waard voor mensen die van het genre houden.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:30 schreef cwk het volgende:
Tip voor scanman: No Reservations.
Geen topper, maar CZJ is alleen al de moeite van het kijken waardquote:
Ook gezien, alleen al vanwege Natalie Portman. De film is idd zeker 15 minuten te lang. Wel een interessante film.quote:Op zondag 20 januari 2008 03:57 schreef boem-dikkie het volgende:
V for Vendetta
[ afbeelding ]
Heb na een lange tijd toch maar besloten om eens V for Vendetta te kijken. Wist niet echt wat ik van deze film moest verwachten daarom heb ik hem eigenlijk nooit bekeken.
Ik vond hem best wel tof, al duurde hij me wat te lang. Ik vond vooral V zijn filosofische en vreemde antwoorden en opmerkingen tof, deze deden mij eigenlijk de gehele film afvragen wat voor intellectuele man er achter dat masker zou zitten. Jammer dat je dit niet ziet in de film.
Hoi Sai.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:31 schreef Sai het volgende:
Leuk voor Later: Nederlandse familielola. Er is een verjaardagsfeestje van een menopausemoeder, paps gaat stiekem vreemd en natuurlijk maakt de vet toffe gamende zoon opnames met een digitale camera. Meer typisch krijg je het niet, maar voor de liefhebber (hoi Arcee) is het nog goed te doen door sterk spel, een prima script en een okaye soundtrack. 6,5.
ik check hem wel op dvdquote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:52 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Om 0:15 uur op Nederland 2 Vozvrashcheniye (The Return), een erg goed kil gefilmd drama.
The Assassination zou ik toch geen echte western durven noemen, net zoals The Thin Red Line geen echte oorlogsfilm is of The New World geen echte avonturenfilm is. Als je met verkeerde verwachtingen naar die film gaat kijken, zou hij serieus kunnen tegenvallen.quote:Op zondag 20 januari 2008 12:59 schreef HostiMeister het volgende:
Ik ben ook erg blij dat er weer eens een degelijke western uit is gekomen die niet uit de jaren 60/70 komt met Clint Eastwood of Charles Branson (Alhoewel ik The Assassination of Jesse James... nog niet heb gezien).
Maar Terrence Malick weet dan ook al zijn films om te vormen tot een bijzondere, filosofische en prachtige film in de marges van een bepaald genre. Hij is hét bewijs dat voice-overs zo ontzettend geslaagd kunnen zijn in films.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
The Assassination zou ik toch geen echte western durven noemen, net zoals The Thin Red Line geen echte oorlogsfilm is of The New World geen echte avonturenfilm is. Als je met verkeerde verwachtingen naar die film gaat kijken, zou hij serieus kunnen tegenvallen.
Uiteraard, maar ik bedoel dus dat mensen die naar Jesse James gaan kijken om spannende shoot-outs, snedige one-liners en stoere cowboys te zien enigszins verrast zullen zijn door minutenlange stiltes tussen een stelletje venten (weliswaar met cowboyhoed) die zitten te mijmeren over het doel van hun bestaan.quote:Op zondag 20 januari 2008 15:18 schreef Gillingham het volgende:
Maar Terrence Malick weet dan ook al zijn films om te vormen tot een bijzondere, filosofische en prachtige film in de marges van een bepaald genre. Hij is hét bewijs dat voice-overs zo ontzettend geslaagd kunnen zijn in films.
Klinkt als mijn soort film, wil hem dan ook graag zien, de setting lijkt me gewoon een goede. Beetje á la The Proposition. (Zelfde soort soundtrack zelfs)quote:Op zondag 20 januari 2008 16:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik bedoel dus dat mensen die naar Jesse James gaan kijken om spannende shoot-outs, snedige one-liners en stoere cowboys te zien enigszins verrast zullen zijn door minutenlange stiltes tussen een stelletje venten (weliswaar met cowboyhoed) die zitten te mijmeren over het doel van hun bestaan.
Klopt.quote:Op zondag 20 januari 2008 16:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik bedoel dus dat mensen die naar Jesse James gaan kijken om spannende shoot-outs, snedige one-liners en stoere cowboys te zien enigszins verrast zullen zijn door minutenlange stiltes tussen een stelletje venten (weliswaar met cowboyhoed) die zitten te mijmeren over het doel van hun bestaan.
Wow!quote:Op zondag 20 januari 2008 19:26 schreef pepu het volgende:
Marie et Madeleine
Ik neem aan dat je het over Death at a Funeral hebt?quote:Op maandag 21 januari 2008 12:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Gillingham heef (ook) geen gevoel voor humor, dus.
Persoonlijk vind ik het een van de slechtste films die ik in 2007 gezien heb. Verschrikkelijk zeg...quote:Op maandag 21 januari 2008 12:41 schreef Gillingham het volgende:
Death at a Funeral (Frank Oz, 2007) 5+
Deze film maakt het voor eens en voor altijd duidelijk dat Oz géén goede regisseur is. De film is voor het leeuwendeel gewoon niet grappig. Bovendien zijn de grappen erg onorigineel, we hebben het allemaal al eens eerder gezien. Af en toe een glimlach kan daar weinig aan veranderen.
quote:Op maandag 21 januari 2008 18:06 schreef cwk het volgende:
Kan het niet meer eens zijn met Gillingham. DaaF was ontzettend onorigineel en flauw.
Maar ja, wij hebben geen humor... Hè Lonewolf?quote:Op maandag 21 januari 2008 18:18 schreef Morrigun99 het volgende:
Persoonlijk vind ik het een van de slechtste films die ik in 2007 gezien heb. Verschrikkelijk zeg...
Njah, Lonewolf geeft niets om Charlie Chaplin of Billy Wilder. Dus, hij iniedergeval niet.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:43 schreef Gillingham het volgende:
[..]
[..]
Maar ja, wij hebben geen humor... Hè Lonewolf?
Ik had erg veel moeite met die zinquote:Op maandag 21 januari 2008 23:47 schreef Lambiekje het volgende:
Lijkt wel of ze dat inbrengt van haar eigen is.
ik bedoel dus dat het niet door scriptschrijvers enof regisseur afkomstig is. Het viel me gewoon op, dat ze wederom "kennis" heeft van obscure muziek.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 01:04 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik had erg veel moeite met die zin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan schrijf je:quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik bedoel dus dat het niet door scriptschrijvers enof regisseur afkomstig is. Het viel me gewoon op, dat ze wederom "kennis" heeft van obscure muziek.
.quote:De elfjarige Tommi zit op zwemmen, terwijl hij liever zou voetballen. Maar volgens zijn vader Renato zit elke lul op voetbal en kan Tommi met zwemmen veel meer bereiken. Om zijn vader niet tegen de haren in te strijken, gaat Tommi trouw naar zwemmen en bereidt zich zelfs serieus voor op de wedstrijden. Als hoofd van een eenoudergezin doet Renato het niet slecht, maar hij is overbelast en als dingen niet gaan zoals hij wil, kan hij in woedebuien uitbarsten waarvan hij altijd spijt heeft.
De moeder van Tommi en Viola heeft het gezin meer dan eens in de steek gelaten. Als ze op een dag voor de deur staat en smeekt om de zoveelste nieuwe kans is Viola als enige enthousiast. Tommi en zijn vader hebben zo hun twijfels over de betrouwbaarheid van Stefania’s berouw en inkeer, maar na een familieberaad komt Stefania toch weer bij hen wonen. Alles lijkt goed te gaan tot ze op een dag met hun drieën thuiskomen in een donker en leeg appartement en voor de zoveelste keer geconfronteerd worden met Stefania’s grillige gedrag.
‘Anche libero va bene’ is een prachtig drama over een eenoudergezin, gespeend van elk vals sentiment. Renato staat voor de onmogelijke opgave om als kostwinner èn als verzorger zijn gezin draaiende te houden. Kim Rossi Stuart toont heel realistisch hoe gemakkelijk dan de grens vervaagt tussen wie de ouder is en wie het kind. Renato legt onbewust een veel te grote emotionele claim op zijn kinderen van wie hij wanhopig veel houdt en Viola en Tommi reageren op het gedrag van hun vader zoals kinderen dat nu eenmaal doen en grijpen daarbij ver boven hun macht.
De jonge acteur Alessandro Morace is ongelooflijk als Tommi. Hij is ernstig, teruggetrokken en veel te wijs voor zijn leeftijd, maar toch ook gewoon een jongen van elf jaar met alle passies en geheimpjes die bij die leeftijd horen. De manier waarop hij laveert tussen wat goed is voor hem en wat zijn vader en ook zijn moeder van hem verlangen is meer dan indrukwekkend om naar te kijken. Ook de andere rollen zijn fraai vertolkt waardoor het drama levensecht en des te aangrijpender is.
‘Anche libero va bene’ is typisch zo’n film waarvan je op papier misschien denkt dat het een draak is, maar niets is minder waar. Het is een prachtige drama over de problematische liefde tussen ouders en kinderen en de manier waarop ze allemaal wanhopig hun best voor elkaar doen uit pure liefde
bron
Als je dan belooft de spelfouten achterwege te laten...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:53 schreef Roi het volgende:
(Heb deze maand 28 films al gezien, moet maar beginnen met reviewtjes maken![]()
)
Hoezo? Begrijp je het anders niet?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:56 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Als je dan belooft de spelfouten achterwege te laten...
Als je je er zo aan ergert lees je mijn posts maar gewoon niet meer.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:56 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Als je dan belooft de spelfouten achterwege te laten...
Het is maar wat je gewend bent hè. En ik zou niet willen dat je - net zoals bovenstaande - weer moeite met het lezen van een zin zou krijgen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:57 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Hoezo? Begrijp je het anders niet?
Ok.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:01 schreef Roi het volgende:
[..]
Als je je er zo aan ergert lees je mijn posts maar gewoon niet meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 7.7
[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 22-01-2008 23:08:37 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef het nog maar een 6.8 ofzo voor de moeite.. maja hij had veel beter kunnen zijn!!!Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
toch een sombere film dan?quote:Daniel Sanchez Arevalo took it way too seriously this time making the movie really turn from dark blue to black. It is definitely not going to light your day up. So, be careful with choosing your company for this one.
Cijfer: 7,5quote:Semyon gaat met een cruise naar Istanboel. Daar aangekomen glijdt hij uit in een nauw steegje en breekt zijn arm. Wat hij niet weet is dat dit een signaal is van een bende smokkelaars. Dus uit het niets komen twee mannen te voorschijn die hem een bandage om zijn arm doen met daarin diamanten verstopt. Nadat hij weer thuis is teruggekeerd proberen de smokkelaars hun diamanten terug te krijgen, terwijl de politie Semyon gebruikt om hen weer te pakken te krijgen.
ik had niet anders verwachtquote:Op woensdag 23 januari 2008 23:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik wel. Mijn verwachtingen zijn ook niet zo hoog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |