abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56150388
Saw IV (Darren Lynn Bousman, 2007)
Ja wat moet je er van zeggen? Nog steeds aardig, maar het leuke is er nu ook wel vanaf. De traps zijn nog even smerig en de twist op het einde is weer aardig gevonden, maar het blijft wel een exacte herhaling van het Saw-concept. Voeg daar aan toe dat de acteurs en actrices ook in dit deel weer waardeloos waren en je komt tot een middelmatig filmpje. 6.0

Dogville (Lars von Trier, 2003)
Sterke en originele film van Lars von Trier, met in de hoofdrol Nicole Kidman. Tijdens een van zijn avondwandelingen maakt Tom Edison kennis met de aantrekkelijke Grace. De jonge vrouw is volledig in de war en blijkt op de vlucht te zijn voor een groep mannen die op haar hebben geschoten. Tom neemt haar mee naar huis, maar de inwoners van Dogville zijn niet bepaald happig om Grace in hun midden op te nemen. Toch kan Tom de dorpsbewoners ervan overtuigen haar onderdak te bieden. In ruil daarvoor moet Grace iedere dag een uur doorbrengen met elke inwoner van het dorp. Acteerwerk is dik in orde, waarschijnlijk mede door von Trier die erg veel van de acteurs eist. De speelduur is alleen wel wat aan de lange kant in mijn ogen. 7.8

[ Bericht 7% gewijzigd door Hulkio op 19-01-2008 13:59:39 ]
pi_56155670
Gone Baby Gone

Vond hem prachtig, wrang maar prachtig en mijn god wat kan een zogenaamde juiste keuze fout voelen.

Ed Harris en Morgan Freeman zoals altijd en Casey Affleck voor mij nieuw, idem.
Hulde aan broer Ben, prachtige film
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 19 januari 2008 @ 16:49:06 #213
82589 S-Two
barba macacu
pi_56156443
Net The Sting gezien op SBS6 met Paul Newman en Robert Redford. Echt een hele toffe film, één van de beteren die ik gezien heb denk ik.

En oja, gister Ratatouille, ook best een grappige film.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  Moderator zaterdag 19 januari 2008 @ 18:20:43 #214
9859 crew  Karina
Woman
pi_56158853
Rise
Moderne vampierenfilm. Een van de vampieren zoekt wraak op degenen die haar zo gemaakt hebben en gaat op zoek naar de daders om ze te vermoorden, op het eind geholpen door een politieagent wiens dochter ook slachtoffer is geworden van diezelfde vampieren.

In het begin is het verhaal is af en toe wat warrig, maar door de verschillende flashbacks wordt alles in de loop van de film duidelijk.

Geen echt goede film, maar redelijk aan te kijken, lekker veel bloed.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 19 januari 2008 @ 18:24:53 #215
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56158971
Knallhart (2006, Dl, Detlev Buck)
Een 15-jarige jongen verhuist samen met zijn met zijn moeder, nadat mamma door haar vriend het huis is uitgetrapt, naar één van de armere wijken van Berlijn. Daar wordt die gepest, maakt die nieuwe (foute) vrienden en zakt langzaam weg in de criminaliteit.
Typisch zo'n grauwe, harde, realistische film, waarin het harde echte leven van de straat is te zien.
cijfer: 8

Gedo senki (Tales from Earthsea) (2006, Jap, Goro Miyazaki)
Zoon heeft het stokje overgenomen van pappa. De film kan zich (natuurlijk) niet meten met de echte meesterwerken van vader. Maar het is nog steeds een meer dan geslaagde Ghibli film geworden. Vooral visueel doet de film nergens onder voor die van zijn vader. Het laat zien dat je i.v.m. al het 3d uit Amerika je met ouderwetsere 2d ook een pracht film kan maken. Het verhaal is jammer genoeg wat rechtoe rechtaner en mist de echte fantasie van Hayao's meesterwerken. Maar ik heb het volste vetrouwen, dat de erfenis in goede handen is.

Bobby (2006, VS, Emilio Estevez)
Emilio Estevez kan duidelijk heel goed netwerken en heeft zodoende een grote sterrencast bij elkaar weten te sprokelen voor deze mozaïkfilm over de moord op Robert F. Kennedy.
Direct na de film was ik diep onder de indruk ervan. Maar nu heb ik er nachtje over geslapen en wat meer over nagedacht. En vind ik de film zelf als film eigenlijk tegenvallen.
Wat Estevez namelijk goed doet en de reden is waarom ik zo indruk was tijdens het kijken, is het beeld en de sfeer hercreeëren van 1968. Het archiefmateriaal van Kennedy is zo gekozen, dat je als kijker idd het idee krijgt dat de verkiezing van R.F. Kennedy tot president gelijk staat aan de wederkomst van Jezus Christus en de VS en de gehele wereld zou verlossen van al het kwaad. Die hoop, die toen leefde en storf op die fatale dag in juni 1968, zet Estevez heel goed neer in de verschillende karakters. En met de kennis van wat erna zou komen (8 jaar Nixon), maakt de moord op Kennedy een diepe impact.
Maar tijdens die aanslag worden ook enkele van de fictieve karakters van de film geraakt. Ik had zelfs even niet door dat dat het geval was. Wat er verder met hun gebeurde liet me eigenlijk ook verder koud. Ik leefde helemaal niet mee met de karakters. Ik kwam tot de conclusie dat ik de hele film eigenlijk al niets met de karakters had. Estevez volgt de regels van de mozaïk film keurig, met zelfs het verplichte compilatie nummer, waarin we keymomenten van verschillende karakters zien voorbij flitsen. Maar de meeste karakters missen diepgang en konden me gestolen worden.
Maar als je Stone en Lohan weet laten goed te acteren doe je toch wel iets goed.
cijfer: 7

The Last Winter (2006, VS, Larry Fessenden)
In de ongerepte natuur ergens in Canada doet een team onderzoek naar de mogelijkheden om daar naar olie te boren. Maar er is daar iets wat ze beter met rust hadden kunnen laten.
The Last Winter is een geslaagde horror film geworden. De karakters zijn geen horrorstereotypes. Het zijn realistische karakters, waarvan je hoopt dat ze het overleven. De film heeft een goede onderhuidse spanning. Je hebt heel lang het gevoel dat er iets mis is. Een gevoel dat steeds sterker en sterker wordt. Maar net als de karakters in de film weet je niet wat. De film laat in de beste horror traditie de vraag wat er nou echt aan de hand is open.
Een welkome verfrissing tussen de gore-boven-spanning horrors van de laatste tijd.
Met o.a. de altijd degelijke Ron Perlman.

Iklimler (Climates, Tur, Nuri Bilge Ceylan) (2006)
Een prototype filmhuisfilm. Veel lange statische shots, waarin ogenschijnlijk niets in gebeurd, veel emotievolle gezichten weinig dialoog, een plot over liefde zonder dat daar echt over gesproken wordt, close-ups van langzaam opgewekte tranen, de verplichte halve verkrachtingscené om te shockeren. Het is allemaal goed gedaan, maar ik had een heel erg been-there done-that gevoel.
cijfer: 7.5

[ Bericht 3% gewijzigd door Lonewolf2003 op 19-01-2008 18:40:30 ]
pi_56159161
The Ten

De film bestaat uit 10 verhalen die elk 1 van de 10 geboden als onderwerp hebben, aan elkaar gepraat in een soort van theatervorm die niet echt geslaagd overkwam. Sommige verhalen waren nogal erg vergezocht en ontzettend grappig. Er zijn aardig wat bekende namen in de cast te vinden, en Liev Schreiber en Winona Ryder (3 keer raden bij welk van de 10 geboden zij voorkwam ) leveren erg leuke performances, maar over het algemeen had de film wel een amateuristisch tintje. Leuk vermaak en niet de typische humor.

Before the devil knows you're dead

Twee broers, gespeeld door Ethan Hawke en Philip Seymour Hoffman, plannen een overval op de juwelierszaak van hun ouders welke natuurlijk mis gaat. Al meteen in het begin van de film wordt dit plot je in de schoot geworpen waarna via terugblikken de dagen voorafgaand aan de overval worden verteld. De sfeer in de film is wel goed en de acteerprestaties zoals te verwachten ver boven gemiddeld, maar het verhaal lijkt niet netjes afgewerkt. Het had potentieel maar ik denk persoonlijk dat de volgorde van gebeurtenissen de film een stuk minder spannend hebben gemaakt.

Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 19:35:35 #217
82589 S-Two
barba macacu
pi_56160504
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 18:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Knallhart (2006, Dl, Detlev Buck)
Een 15-jarige jongen verhuist samen met zijn met zijn moeder, nadat mamma door haar vriend het huis is uitgetrapt, naar één van de armere wijken van Berlijn. Daar wordt die gepest, maakt die nieuwe (foute) vrienden en zakt langzaam weg in de criminaliteit.
Typisch zo'n grauwe, harde, realistische film, waarin het harde echte leven van de straat is te zien.
Die heb ik op mijn computer staan (na een tip in de universiteitskrant). Lijkt me ook wel een leuke film, alleen kan ik geen ondertitel vinden (en mijn Duits laat nogal te wensen over). Hoe heb jij dat gedaan (of heb je hem gekocht/gehuurd)?
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:24:22 #218
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56165050

Wanneer Kate (Ryan) er achter komt dat haar vriend (Hutton) in Parijs een nieuwe liefde heeft ontmoet, zet ze haar vliegangst overboord en gaat naar de lichtstad om zijn hart te heroveren. In het vliegtuig ontmoet ze de ongemanierde Fransman Luc Teyssier (Kline), die belooft haar te helpen met haar 'missie'.
'French Kiss' werd geregisseerd door Lawrence Kasdan, de man die oa 'Raiders of the lost arc', 'The big chill' en 'The Bodyguard' schreef. Ook regisseerde hij films als 'Body Heat' en 'The big chill'. Deze film is een stuk luchtiger. Meg Ryan speelt een van haar betere rollen en Kevin Kline met zijn Franse accent is ook erg goed in vorm. 'French Kiss' is erg vermakelijk met een goed tempo. In belangrijke bijrollen spelen Jean Reno (Leon) en Timothy Hutton (Ordinary people).

Cijfer: 8,0
My soul is painted like the wings of butterflies
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 januari 2008 @ 22:52:36 #219
862 Arcee
Look closer
pi_56165976

Om 0:15 uur op Nederland 2 Vozvrashcheniye (The Return), een erg goed kil gefilmd drama.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_56166452
Thnx Arcee, die wilde ik al een tijd geleden zien.
Where facts are few, experts are many.
  zondag 20 januari 2008 @ 02:30:27 #221
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_56170282
Tip voor scanman: No Reservations.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 20 januari 2008 @ 02:32:15 #222
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_56170312
quote:
Op zondag 20 januari 2008 02:30 schreef cwk het volgende:
Die was goed te doen idd
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  zondag 20 januari 2008 @ 02:42:31 #223
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_56170440
quote:
Op zondag 20 januari 2008 02:32 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

Die was goed te doen idd
Laat ik het zo zeggen: Als ik D-war niet had gezien, dan was No Reservations het meest tergende stukje cinema wat ik de afgelopen maanden heb gezien. Maar ik ben nooit te beroerd om mijn medemens te helpen. Hij waardeert hem wel, wat ik je brom.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 20 januari 2008 @ 03:24:48 #224
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56170795
quote:
Op zondag 20 januari 2008 02:30 schreef cwk het volgende:
LOL... Die heb ik een tijd geleden al gezien. Leuke film idd. Niet een geweldige romcom, maar wel de moeite waard voor mensen die van het genre houden.

Vanavond trouwens 'Der Untergang' weer eens bekeken. Wat blijft dat toch een magnifieke film. Bruno Ganz verdient volgens mij gewoon een oscar voor die rol. Een van de betere acteerprestaties van deze eeuw.

[ Bericht 13% gewijzigd door scanman01 op 20-01-2008 03:31:15 ]
  zondag 20 januari 2008 @ 03:32:02 #225
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56170864
quote:
Op zondag 20 januari 2008 02:32 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

Die was goed te doen idd
Geen topper, maar CZJ is alleen al de moeite van het kijken waard
  zondag 20 januari 2008 @ 03:39:06 #226
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56170942

Wyatt (Fonda) en Billy (Hopper) zijn twee hippie-motorrijders die naar Mardi-Gras toe gaan. Het wordt een rit met veel sex, drugs en rock 'n roll, waarbij ze de meest uiteenlopende figuren tegenkomen, zoals de prettig gestoorde advocaat George (Nicholson).

Wat is het toch een briljante film, zelfs na zo vele jaren. Hopper en Fonda zijn geweldig in de hoofdrollen, maar voor mij blijft de film toch mijn kennismaking met Jack Nicholson
De film is misschien gedateerd, maar blijft een klein meesterwerkje. Dennis Hopper regisseerde de film, die hij schreef samen met Peter Fonda (broertje van grote zus Jane). Prachtig document dat heel erg hoort bij de jaren 60.

Cijfer: 8.5
  zondag 20 januari 2008 @ 03:41:30 #227
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56170969
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door scanman01 op 20-01-2008 11:08:40 ]
  zondag 20 januari 2008 @ 03:50:41 #228
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56171055

Gisteren gezien: Een man van 121 vertelt zijn levensverhaal. Toen hij 10 was, klein maar sterk, werd hij geadopteerd door de indianen. Hij kreeg verschillende blanke opvoedingen en leefde constant in tweestrijd door de oorlog. We volgen zijn leven tot aan de Battle at little big horn, waar Generaal Custer de dood vond.

Wat mij betreft is Dustin Hoffman sowieso de beste acteur aller tijden... en deze film bewijst dat opnieuw. Wat een magistrale rol van deze kleine grote man. Hoffman is de Laurence Olivier van de laatste 30 jaar. De man kan alles spelen zonder moeite. De twee oscars die hij tot nu toe heeft gewonnen zijn er minstens twee te weinig. Helaas worden zijn rollen de laatste jaren wat minder interessant, ook omdat hij ouder wordt natuurlijk (heeft Nicholson ook last van). Maar deze film moet iedereen zien!

Cijfer: 9.0
  zondag 20 januari 2008 @ 03:57:41 #229
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_56171115
V for Vendetta

Heb na een lange tijd toch maar besloten om eens V for Vendetta te kijken. Wist niet echt wat ik van deze film moest verwachten daarom heb ik hem eigenlijk nooit bekeken.

Ik vond hem best wel tof, al duurde hij me wat te lang. Ik vond vooral V zijn filosofische en vreemde antwoorden en opmerkingen tof, deze deden mij eigenlijk de gehele film afvragen wat voor intellectuele man er achter dat masker zou zitten. Jammer dat je dit niet ziet in de film.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 20 januari 2008 @ 04:00:10 #230
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56171133
quote:
Op zondag 20 januari 2008 03:57 schreef boem-dikkie het volgende:
V for Vendetta

[ afbeelding ]

Heb na een lange tijd toch maar besloten om eens V for Vendetta te kijken. Wist niet echt wat ik van deze film moest verwachten daarom heb ik hem eigenlijk nooit bekeken.

Ik vond hem best wel tof, al duurde hij me wat te lang. Ik vond vooral V zijn filosofische en vreemde antwoorden en opmerkingen tof, deze deden mij eigenlijk de gehele film afvragen wat voor intellectuele man er achter dat masker zou zitten. Jammer dat je dit niet ziet in de film.
Ook gezien, alleen al vanwege Natalie Portman. De film is idd zeker 15 minuten te lang. Wel een interessante film.
  zondag 20 januari 2008 @ 09:54:07 #231
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_56171956
Tasjesdief(1995)
Voor de gein maar weer eens naar de tasjesdief gekeken.

Een iel jongentje wordt lastig gevallen door een stel paupers die zijn oma hebben overvallen. Hij moet van hun tasjes jatten zodat zij aan geld komen. Het is zeker geen slechte film en Oliver is best geloofwaardig als gepest jongetje.

cijfer 6.5 / imdb 6.5

[ Bericht 98% gewijzigd door Lambiekje op 20-01-2008 09:59:59 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 20 januari 2008 @ 11:31:17 #232
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_56173074
Beowulf: dit verhoudt zich ongeveer tot het oorspronkelijke verhaal als AIDS tot seks. Ik bedoel, ik zie de connectie wel, maar wil de twee toch niet echt gelijktrekken. De CGI is geweldig, maar dat wil niet zeggen dat alles er ook 'echt' uitziet. Als iemand me zou vertellen dat dit een stop-motionfilm uit pakweg 2015 was had ik hem best geloofd, mits er een beetje alcohol in het spel was. All in all is het een best vermakelijke mix tussen Army of Darkness, Willekeurige Epische Hollywoodfilm #31 en The Polar Express. 6,5.

Juno: Cera en Bateman kunnen bij mij sowieso al weinig fout doen (kijkt allen Arrested Development), maar ook de rest van de cast gaat geweldig om met het geweldige script en de toffe regie. Af en toe neigen de dialogen wel naar een hoeveelheid hip waar Tarantino nog van moet kotsen, maar zolang de personages oprecht blijven (en dat blijven ze) werkt het allemaal uitstekend. Met reden het criticineukertje van 2007. 9-.

Before the Devil Knows You're Dead: het eerste half uur is de natte droom van iedere Christelijke filmrecensent die graag wil aantonen wat een walgelijke satanistische cult Hollywood toch is. Overbodige seksscènes, overbodig gescheld en overbodig geweld. Gelukkig maakt de film daarna een comeback van jewelste met sterk spel (ook van de ietwat miscaste Hawke), een strak in elkaar gezet plot en een hoeveelheid onontkoombaar drama waar Oedipus nog een puntje aan kan zuigen. 7,5.

Runaway Jury: okaye Grisham-verfilming. De eerste helft deed me zelfs aan Fargo denken, maar gelukkig kwam er toen nog een twist waaruit bleek dat alles toch een hopeloos geconstrueerd hoopje plotclichés was. Ik had niets anders verwacht, maar 50% van de film viel me dus toch nog alleszins mee. 6+.

Leuk voor Later: Nederlandse familielola. Er is een verjaardagsfeestje van een menopausemoeder, paps gaat stiekem vreemd en natuurlijk maakt de vet toffe gamende zoon opnames met een digitale camera. Meer typisch krijg je het niet, maar voor de liefhebber (hoi Arcee) is het nog goed te doen door sterk spel, een prima script en een okaye soundtrack. 6,5.

Leuk Voor Later is te bekijken via hier
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_56175012
Gisteren weer lam op de bankgehangen met wat homies en enkele films gecheckt, in deze volgorde:

Deliver us from evil

Aangrijpende docu over seksueel misbruik in de katholieke kerk. Specifiek over een patoor die van 1970 tot 1990 ofzo in groot LA steeds weer zich vergrijpt aan kinderen nadat hij hun goedgelovig gezin is binnen gedrongen. De kerk verplaatst hem steeds nadat ze hebben toegezegd dat hij nooit meer met kinderen mag werken, loze beloftes zo blijkt. Wat deze docu anders maakt is het feit dat de pastoor en zijn slachtoffers aan het woord komen. Op momenten echt hardverscheurend. IMDB zegt 8, ik zeg 8.5.

Juno

Leuke film, erg grapppig op momenten maar toch ook een beetje voorspelbaar en uiteindelijk toch net iets te zoetsappig voor mijn smaak. Maar toch echt goed geacteerd, geschreven en dat alles onder een zeer aangename soundtrack. Jennifer Garner had een verschrikkelijke rol, elke keer dat haar gezicht in beeld kwam wilde ik d'r wat aandoen. Wat dan óf goed geacteerd is van Garner of goed schrijfwerk is. Om een of andere reden moest ik veel aan Garden State denken bij deze film.Imdb zegt een 8.4, ik een 8.

3:10 to Yumo

Een film met Russel Crowe én Christian Bale, twee van mijn favoriete acteurs. Deze film stelt absoluut niet teleur, ze spelen wederom beide sterk. Bale als oneindige goedzak cq. loser en Crowe als gladde smoothtalking bad guy. Ik ben ook erg blij dat er weer eens een degelijke western uit is gekomen die niet uit de jaren 60/70 komt met Clint Eastwood of Charles Branson (Alhoewel ik The Assassination of Jesse James... nog niet heb gezien). Gewoon een sterke film, met een goed verhaal. Imdb geeft een 8.1, ik geef m een kleine 9 zeg een 8.7 ofzo.

Thank you for smoking

Redelijk luchtige film over een lobbyist (Nick Naylor) die voor de grote tabakindustrie werkt doet. Aaron Eckhart (van oa. Paycheck) speelt de rol van gladde praatjesmaker geniaal. Wederom hele sterke dialogen in deze film. Rob Lowe heeft ook een geweldige (kleine) rol in deze film als opperyup. William H. Macy is ook goed gecast als linkse senator die niet opgewassen is tegen de spraak waterval die Nick Naylor heet. Erg leuke film, ondanks Katie Holmes ( ). Imdb zegt een 7.9, ik zeg 8.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 januari 2008 @ 13:08:35 #234
862 Arcee
Look closer
pi_56175252
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:31 schreef Sai het volgende:
Leuk voor Later: Nederlandse familielola. Er is een verjaardagsfeestje van een menopausemoeder, paps gaat stiekem vreemd en natuurlijk maakt de vet toffe gamende zoon opnames met een digitale camera. Meer typisch krijg je het niet, maar voor de liefhebber (hoi Arcee) is het nog goed te doen door sterk spel, een prima script en een okaye soundtrack. 6,5.
Hoi Sai.

Klinkt goed idd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_56175475
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:52 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]

Om 0:15 uur op Nederland 2 Vozvrashcheniye (The Return), een erg goed kil gefilmd drama.
ik check hem wel op dvd
  zondag 20 januari 2008 @ 13:35:44 #236
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56175981
quote:
Op zondag 20 januari 2008 12:59 schreef HostiMeister het volgende:
Ik ben ook erg blij dat er weer eens een degelijke western uit is gekomen die niet uit de jaren 60/70 komt met Clint Eastwood of Charles Branson (Alhoewel ik The Assassination of Jesse James... nog niet heb gezien).
The Assassination zou ik toch geen echte western durven noemen, net zoals The Thin Red Line geen echte oorlogsfilm is of The New World geen echte avonturenfilm is. Als je met verkeerde verwachtingen naar die film gaat kijken, zou hij serieus kunnen tegenvallen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 20 januari 2008 @ 14:39:02 #237
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56177889

Eens in de zoveel tijd moet ik dit meesterwerk van Alan Parker weer zien. De muziek, de beelden, de animaties..... adembenemend. Ik denk wel dat je fan moet zijn van de muziek van Pink Floyd om de film te kunnen waarderen.
Bob Geldof speelt Pink, een rockzanger die langzaam maar zeker doordraait en zichzelf beschermt door een muur om zich heen te bouwen. Het einde, de rechtzaak, is briljant. Roger Waters heeft een meesterlijke plaat afgeleverd en samen met Alan Parker een onvergetelijke film.

Cijfer: 9,0
  zondag 20 januari 2008 @ 15:18:28 #238
67089 Gillingham
The horror...
pi_56178871
quote:
Op zondag 20 januari 2008 13:35 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

The Assassination zou ik toch geen echte western durven noemen, net zoals The Thin Red Line geen echte oorlogsfilm is of The New World geen echte avonturenfilm is. Als je met verkeerde verwachtingen naar die film gaat kijken, zou hij serieus kunnen tegenvallen.
Maar Terrence Malick weet dan ook al zijn films om te vormen tot een bijzondere, filosofische en prachtige film in de marges van een bepaald genre. Hij is hét bewijs dat voice-overs zo ontzettend geslaagd kunnen zijn in films.
What's it going to be then, eh?
pi_56178894
Eternal Sunshie Of The Spotless Mind===> een zeer goed in elkaar gezet film met een Jim Carrey zoals je hem nog nooit gezien hebt. Soms erg verwarend maar, maar dat maakt de film juist zo interessant.

Disturbia===> spannend van begin tot het einde

World Trade Center===> alhoewel ik het wel een beetje jammer vind dat er over zo'n grote drama een film gemaakt moest worden, was ik toch wel onder de indruk
  zondag 20 januari 2008 @ 15:28:52 #240
199787 Schatgraver
The Ice Cream Man
pi_56179123
Rocky IV
I'm down for you so ride with me
My enemies your enemies
Cause you ain't never had a friend like me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: