Wat vond je ervan?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:18 schreef Teunebeun het volgende:
American Pie 6 Béta house
Nou ik vond het wel een beetje uitmelking. Maar het was wel grappig toen ze films na gingen doen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:24 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Wat vond je ervan?
Niet dat je op deze film diep kan ingaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaaa.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:23 schreef ruud_fr het volgende:
oh, en deze ga ik straks opnemen op VHS
dat valt nog wel mee ...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:20 schreef Stali het volgende:
Birth
In de Varagids stond deze film in het rood en dat staat synoniem aan zéér aanbevolen.
Wat een ongelovelijke graffilm..
Traag, clueless en zonde van je tijd. Een draak is het.![]()
Zo en dit moest ik echt even kwijt. Ben zelden zo pissed geweest om een film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik moet toegeven toen ik deze in de sneak was vond ik er ook niet zoveel aan, maar laatst was ik bij mijn ouders en zag deze voorbij komen op Film1 was ik toch wel onder de indruk wat voor onderlaag in de film zit.
Wat wel erg is was een jaar of 2 geleden toen was Deep Blue Sea rood aangekaart in de VARAgids. Dat is pas een matige film.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:28 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Nou ik vond het wel een beetje uitmelking. Maar het was wel grappig toen ze films na gingen doen.
Kijk uit want dit kan je wel eens laten schrikken!:Ik ben nog steeds in shockSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Samuel L Jackson + haai is nog elke keer schrikkenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat valt nog wel mee ...
[spoiler]
Wat wel erg is was een jaar of 2 geleden toen was Deep Blue Sea rood aangekaart in de VARAgids. Dat is pas een matige film.
Heeey, dan kan je Pitfall en vooral The Face of Another ook wel eens gaan kijken, als je dat nog niet gedaan hebt natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:45 schreef Flitspaal het volgende:
Zojuist Suna no onna gezien.
Triest dat ik dat nu pas doe, want wat een geweldige film. Niet alleen de opbouw, maar ook de cinematografie, het verhaal. Alles zat goed in elkaar. En het is niet eens een echte snob-film.
Wat vind je dan nog wel een snob film? Alleen 3 uur durende zwartwit producties uit Oezbekistan?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:45 schreef Flitspaal het volgende:
Zojuist Suna no onna gezien.
Triest dat ik dat nu pas doe, want wat een geweldige film. Niet alleen de opbouw, maar ook de cinematografie, het verhaal. Alles zat goed in elkaar. En het is niet eens een echte snob-film.
cijfer: 4.5quote:Neil Jordan ought to be doing more challenging material than this overblown, overwrought thriller that has only obvious points to make about the moral swamp that is urban vigilantism. Jodie Foster, in the needly, put-upon mode she perfected in Panic Room and Flightplan, plays a woman beaten and left for dead as her boyfriend is murdered; traumatised and semi-agoraphobic, she buys a gun and plugs a prime selection of bad guys. Apart from the fact that Foster's day job is the most pretentious radio host of all time, there's little here that engages either the head or the heart. Only the basic competence of the film-making keeps it together; but this is ankle-high to Taxi Driver, an earlier essay on a similar subject in which Foster was involved.
Bron
Woehoe, eindelijk iemand die het met me eens isquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:20 schreef Stali het volgende:
Birth
In de Varagids stond deze film in het rood en dat staat synoniem aan zéér aanbevolen.
Wat een ongelovelijke graffilm..
Traag, clueless en zonde van je tijd. Een draak is het.![]()
Zo en dit moest ik echt even kwijt. Ben zelden zo pissed geweest om een film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:01 schreef Cheiron het volgende:
Aangezien ik 3:10 to Yuma hier een paar keer in positieve zin langs zag komen heb ik hem vanmiddag ook maar opgezet. In principe ben ik niet zo van de westerns, maar dit was heel erg aardig.
1 plottwist vond ik een beetje ver gezocht (in de laatste 15 minuten), maar verder een eerlijke, normale en goed te kijken western.
-edit- lol, op de imdb forums lijkt met de plottwist duidelijk erger te vinden dan ik.Die twist slaat idd nergens op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 13:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Wat vind je dan nog wel een snob film? Alleen 3 uur durende zwartwit producties uit Oezbekistan?
niet 10 votesquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:38 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Ach.
K3 en de Kattenprins staat ook pas op 9 votes bij IMDb.
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat valt nog wel mee ...Het gegeven is herkenbaar. Ik denk dat iedereen in zijn jeugd wel heimelijk verliefd is geweest op een ouder persoon uit zijn of haar omgeving. Dat is inderdaad aandoenlijk en ergens ook heel kwetsbaar omdat je kind was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik moet toegeven toen ik deze in de sneak was vond ik er ook niet zoveel aan, maar laatst was ik bij mijn ouders en zag deze voorbij komen op Film1 was ik toch wel onder de indruk wat voor onderlaag in de film zit.
Wat wel erg is was een jaar of 2 geleden toen was Deep Blue Sea rood aangekaart in de VARAgids. Dat is pas een matige film.
Maar de film was i.m.o. retetraag. Zo'n verhaal moet je met enige lef brengen en niet zo safe met een suggestief flinterdun verhaaltje.
Net als SpaRood heb ik zojuist gezien: Hotel RwandaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de tijd dat het zich afgespeeld heeft was ik nog vrij jong en kwam net terug in Nederland.
Natuurlijk herinner ik me de nieuwsberichten over Hutu's en Tutsi's, maar het deed me eigenlijk niks want ja joh, ik had hele andere dingen aan mijn hoofd. Net zoals ik af en toe rond de Kerst een spotje zie wat aandacht vraagt en dan zie je weer het zoveelste zwarte lepra kindje en met een beetje mazzel denkt een redelijk mens: 'wat erg' en een nog beter mens maakt wat over om vervolgens verder te gaan tot de orde van de dag.
Maar zo werkt het gewoon. Je raakt overal aan gewend en het staat ver van je af. En daarom vind ik Hotel Rwanda een hele goeie film. Gelukkig ben ik alleen thuis en liggen er na het zien van dit aangrijpende drama een berg betraande en besnotterde tissues onder de tafel die ik zo ga opruimen en weer vrolijk verder. Maar deze film heeft me wel weer doen stilstaan bij wat er kan gebeuren bij haat, groepsdenken en de daarop volgende krankzinnigheid van totale ontmenselijking en het uitmoorden. Dat is wat me raakt.
Mooie film en een aanrader.
Wat ik al zei de eerste keer vond ik het ook een trage kutfilm. Maar me moeder wilde perse kijken toen ik er laatst was .. dus ik dacht van ach. En toen viel het dus mee...quote:Op zondag 6 januari 2008 00:48 schreef Stali het volgende:
[..]
Het gegeven is herkenbaar. Ik denk dat iedereen in zijn jeugd wel heimelijk verliefd is geweest op een ouder persoon uit zijn of haar omgeving. Dat is inderdaad aandoenlijk en ergens ook heel kwetsbaar omdat je kind was.
Maar de film was i.m.o. retetraag. Zo'n verhaal moet je met enige lef brengen en niet zo safe met een suggestief flinterdun verhaaltje.
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:05 schreef Lambiekje het volgende:
Theo Maassen - Tegen beter weten in
Tering wat is dit een ijzersterk betoog.. Echt zo waar wat hij zegt.
Vervang het woord reclame door propaganda. Dan zie je opeens de totalitaire staat. Hij snijdt alle onzinnigheden aan van ons bestaan.
Ik zit nu 10 minuutjes te kijken, maar ze zijn wel erg eenzijdig hoor.. Gaat het over fokkers; alleen over de slechte fokkers. Duizenden fokkers die van hun dieren houden en zorgzaam zijn worden buiten beschouwing gelaten. Micheal Moore in het kwadraat wat dat betreft.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:22 schreef Lambiekje het volgende:
Earthlings (2003)
Docu over hoe netjes, een extreme understatement, wij dieren behandelen voor onze consumptie maatschappij.
En dat is precies het probleem. De mens wil ignorant blijven. Geen notie hebben wat er echt speelt. Te dicht tegen de realiteit is beangstigend.quote:Op zondag 6 januari 2008 16:58 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik zit nu 10 minuutjes te kijken, maar ze zijn wel erg eenzijdig hoor.. Gaat het over fokkers; alleen over de slechte fokkers. Duizenden fokkers die van hun dieren houden en zorgzaam zijn worden buiten beschouwing gelaten. Micheal Moore in het kwadraat wat dat betreft.
Verder absoluut eens , de mens is vreselijk. Ik kan verder niet zo goed tegen deze beelden, dus na 20 minuten heb ik hem afgezet.
Okay, ik haat het wanneer iemand dit doet, maar toch..... volgens mij heb je de film niet helemaal begrepenquote:Op zondag 6 januari 2008 22:05 schreef Falco het volgende:
The Girl in the Cafe
De eerste helft gaat nog wel: een hoge ietwat oudere hoge ambtenaar (Bill Nighy) ontmoet een meisje (de hotte Kelly McDonald). Het contact verloopt wat onwennig.
De tweede helft is helaas bagger: Het jongere meisje wordt door hem uitgenodigd om samen met hem te chillen tijdens een G8-top in Reykjavik. Wat volgt is een moralistische preek (elke 3 seconden overlijdt een Afrikaans kind en dat is onnodig!). Kelly McDonald weet de boel meerdere keren op stelten te zetten door brutaal de hoge piefen te wijzen op alle ellende in de wereld. Redelijk ongeloofwaardig wordt het allemaal en de moraal druipt als dikke viezige stroop ervan af, bah bah! Ohja, extra minpunt is dat alle tekst ontzettend langzaam geleverd wordt, het geeft de film onnodig veel traagheid mee. Cijfer: 5,5
Watquote:Op zondag 6 januari 2008 22:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Okay, ik haat het wanneer iemand dit doet, maar toch..... volgens mij heb je de film niet helemaal begrepen.
Ben ik het niet mee eensquote:Het is geen moralistisch verhaaltje over de derde wereld, de film draait rond de karakterontwikkeling van Nighy, waarbij de politieke insteek enkel een plot device is.
Phew, gelukkig. Zo enorm kut vond ik hem gelukkig ook niet, maar die tweede helft was wel een afknapper.quote:Verder mag je 'm uiteraard zo kut vinden als je wil.
Ik heb hem maar niet binnengehaald. Ik vreesde er weinig tijd voor te hebben icm zin om hem te bekijken.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
El método
7 sollicitanten voor een job in een multinational worden samen in een vergaderruimte opgesloten. Hier krijgen ze allerlei vragen en testen, waarbij ze elkaar moeten steunen of ondermijnen. Één voor één vallen er deelnemers af, tot er nog eentje over is die de job krijgt. Vrijwel de hele film speelt zich af in dezelfde ruimte en de cast bestaat eigenlijk enkel uit de 7 sollicitanten en nog 1 leuke secretaresse. De film zit vol scherpe verbale duels, slimme spelletjes en blijft boeien.... tot het laatste kwartier, wanneer hij toch enigszins uit de bocht gaat. Jammer, maar het eerste anderhalf uur blijft zeker de moeite, dankzij het sterke script. Liefhebbers van Spaanse films zouden hier misschien wel Eduardo Noriega en Najwa Nimri kunnen herkennen.
Gourmet is eigenlijk mijn favoriete Belgische acteur, meer dan Decleir of Poelvoorde. Indien je ze nog niet hebt gezien, kan ik ook La petite Chartreuse en Sauf le respect que je vous dois aanraden, ondanks de misleidende IMDb-ratings. Al moet ik wel toegeven dat ik die laatste meer heb gekeken voor Marion, Gourmet was daar een bonusquote:Op maandag 7 januari 2008 12:28 schreef Flitspaal het volgende:
Ik heb hem maar niet binnengehaald. Ik vreesde er weinig tijd voor te hebben icm zin om hem te bekijken.
Ik heb het gelaten bij Mon fils a moi , die meteen beter aansluit bij twee zaken:
Het volgen van de werken van Olivier Gourmet. Daarnaast was het een film die in 2007 in Nederland verscheen.
Hij is trouwens alleen een aanrader voor liefhebbers van Gourmet En voor liefhebbers van Baye. En voor liefhebbers van irritante films.
Ik vind dat Falco eigenlijk wel een beetje gelijk heeft, het is niet enkel een plot device. Yates is ook wel een geengageerde regisseur. Maar de kritiek in de film is gewoon volkomen terecht, en het past ook nog eens perfect in het verhaal, dat natuurlijk gewoon prachtig is. Dus zo moralistisch vond ik het niet.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Okay, ik haat het wanneer iemand dit doet, maar toch..... volgens mij heb je de film niet helemaal begrepen.
Het is geen moralistisch verhaaltje over de derde wereld, de film draait rond de karakterontwikkeling van Nighy, waarbij de politieke insteek enkel een plot device is.
Verder mag je 'm uiteraard zo kut vinden als je wil.
Zo perfect vond ik het eigenlijk niet passen (je moet zien hoe infantiel Kelly McDonald zich gaat gedragen en Nighy dat allemaal telkens toe laat staan, hoe absurd!) en of nu de kritiek wel of niet terecht is, het maakt de film natuurlijk niet minder moralistisch.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:59 schreef JelleS het volgende:
[..]
Ik vind dat Falco eigenlijk wel een beetje gelijk heeft, het is niet enkel een plot device. Yates is ook wel een geengageerde regisseur. Maar de kritiek in de film is gewoon volkomen terecht, en het past ook nog eens perfect in het verhaal, dat natuurlijk gewoon prachtig is. Dus zo moralistisch vond ik het niet.
.....toch ben ik erg benieuwd wat je van El Topo vond?!quote:Op maandag 7 januari 2008 20:49 schreef Roi het volgende:
Festen, El Topo, Casablanca, Blinkende lygter (Flickering Lights), Fando Y Lis, I am Legend, Valgaften (Election Nights)
In volgorde van goed naar minder goed, ff geen zin in reviews.
Die heb ik laatst gezien. Wát een bril-jante film zeg. Robert Mitchum speelt de sterren van de hemel, maar zijn personage is dan ook wel excellent geschreven. En verder de setting, de muziek (dat liedje), de personages, de belichting (Lynch heeft hier duidelijk inspiratie uit geput)....echt....fantastische film.quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:44 schreef Doff het volgende:
Lambiekje, het wordt echt tijd dat jij iets fatsoenlijks gaat kijken.
Ik stel voor dat iedereen die arme Lambiekje wat suggesties doet voor een mooie film.
Ik trap wel af: The Night of the Hunter
Mooie review over een mooie film.quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:48 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren eindelijk in de bios:
Atonement
Met zijn debuut Pride and Prejudice gooide Joe Wright 2 jaar geleden al hoge ogen. Naar z`n tweede film werd dan ook met reikhalzende uitgekeken. De verwachten maakt ie waar, en meer dan dat.
Atonement vertelt het verhaal van Robbie Turner (James McAvoy) en Cecilia Tallis (Keira Knightley). Zij is van goede komaf, hij is van lagere klasse. Ze kennen elkaar al jaren en zijn gek op elkaar. Op een avond, tijdens een diner, wordt Robbie aangeklaagd voor aanranding van een minderjarige. Hij moet de gevangenis in en de relatie lijkt op de klippen te lopen. Maar beide geven de hoop niet op. Want is het allemaal wel echt gebeurd en is Robbie terecht veroordeeld?
De film komt wat langzaam op gang. De eerste 30 tot 45 minuten lijkt er tamelijk weinig vaart in te zitten. Toch is het al vanaf de eerste minuut genieten geblazen. Het oog voor detail is groot, de muziek is prachtig en bij vlagen is het ook nog spannend te noemen.
Wanneer na ongeveer 45 minuten het tempo wat omhoog gaat is het pas echt genieten. Het acteerwerk is subliem (waarbij vooral James McAvoy een briljante rol neerzet) en de fotografie is ronduit fantastisch. De prachtig gecomposeerde shots zijn een lust voor het oog. Vooral een scene die bestaat uit één take waarin niet geknipt wordt en zo`n 10 minuten duurt is geweldig.
Wright doet een gewaagde zet om in de laatste akte de aandacht te verschuiven naar Briony, de jongere zus van Cecilia. Gelukkig pakt die zet goed uit want het makkelijk de aandacht kunnen doen verslappen. Dat gebeurd echter niet en met een bloedstollend mooie finale waarbij meningéén een traantje zal laten is het meesterwerk compleet.
Met het meesterwerk Atonement schaart Joe Wright zich bij de hoofdklasse regisseurs en laat ie zien dat we in de toekomst zeker rekening met `m moeten houden. Cinema heeft er een nieuw wonderkind bij.
IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Vreemd, bizar, uniek, tof. Een ervaring, het is moeilijk uit te leggen wat en hoe precies maar je moet je open stellen voor een bizar maar mooi verhaal. Het eerste gedeelte is wel anders dan de rest van de film, en halverwege wordt het verhaal ook afgekapt, maar het gaat eigenlijk ook gewoon weer verder.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:31 schreef Kolkus het volgende:
[..]
.....toch ben ik erg benieuwd wat je van El Topo vond?!
Dat hoor ik wel vaker, maar ik twijfel daar een beetje aan. Ik vond het een prachtige film, amar dat zit hem toch echt in het verhaal, niet daadwerkelijk in de regie. Er zit natuurlijk één geniale scene in, maar ik kan niet direct zeggen dat het dankzij zijn regie is. Misschien ook wel, maar tot de hoofdklasse zou ik hem absoluut niet rekenen. Veel knapper vond ik het dat hij van een boek van Jane Austen nog wat heeft weten te maken.quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:48 schreef Timo20 het volgende:
Met het meesterwerk Atonement schaart Joe Wright zich bij de hoofdklasse regisseurs en laat ie zien dat we in de toekomst zeker rekening met `m moeten houden. Cinema heeft er een nieuw wonderkind bij.
IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Fucking geniale film inderdaad.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:15 schreef Cheiron het volgende:
Oh, wat vind ik Robert Downey jr. toch een heerlijk acteur. Het nieuwe topic is voor mij goed begonnen met Kiss Kiss Bang Bang. Een snappy who-dunnit met o.a. Val Kilmer en Robert Downey jr. De laatste heb ik al even genoemd en speelt een goede, leuke rol, maar ook Val Kilmer doet het leuk als homoseksuele private eye.
Ik heb echt een paar keer over mn monitor heengeproest"i shot him with my tiny gun, i keep it near my balls"
Absolute aanrader! Humorvolle who-dunnit met goede acteerprestaties.
Hoe zo dat ? Wat is er met mijn filmkeuzes?quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:44 schreef Doff het volgende:
Lambiekje, het wordt echt tijd dat jij iets fatsoenlijks gaat kijken.
Ik stel voor dat iedereen die arme Lambiekje wat suggesties doet voor een mooie film.
Ik trap wel af: The Night of the Hunter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7.5 / imdb 6.9
[ Bericht 33% gewijzigd door Lambiekje op 11-01-2008 00:50:56 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hoe zo dat ? Wat is er met mijn filmkeuzes?
quote:National Treasure 2 (2007)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Saw IV
Saw begint toch wel een beetje een uitgemolken concept te worden... Saw 1 was gewoon geniaal en super goed! Saw 2 vond ik al stukken slechter. Saw 3 niet eens gezien en volgens iedereen die ik over Saw 3 heb horen spreken heb ik ook echt niets gemist. Maar Saw 4 is toch wel weer goed! Hij gaat gewoon weer een beetje terug naar het eerste deel! Alleen jammer dat een hoop wordt aangehaald uit deel 3, die ik dus niet heb gezien...
Mijn cijfer: 7
Moordwijven
Tsja... ik had de trailer gezien en hij leek me erg grappig en goed! Helaas viel dit wel erg tegen... Weinig humor en het verhaal was ook niet echt om naar huis te schrijven...
Mijn cijfer: 6
Elizabeth - The Golden Years
Ook niet echt mijn soort film. Erg weinig actie en verder... tsja... er gebeurt gewoon erg weinig!
Mijn cijfer: 5.5
The Golden Compass
Had bij deze film totaal geen verwachtingen en eigenlijk had ik helemaal geen zin om deze film te zien. Eigenlijk was hij best leuk. Het verhaal zat goed in elkaar en de scenes waren erg mooi. Ik wist van tevoren niet dat het een triologie was, dus dat was wel een beetje jammer aan het einde van de film
Mijn cijfer: 6.5
National Treasure
Ook bij deze film totaal geen verwachtingen. Ik kan slecht tegen dit soort onrealistische over the top films. Ik vind het allemaal zo ver gezocht en overdreven gedaan. Maargoed, ik was met een leuke groep en heb de film niet serieus bekeken. Heb me wel vermaakt, maar geen film die ik nog een keer hoef te zien.
Mijn cijfer: 6
The Mist
Een verhaal van Stephen King en de regiseur van Shawshank Redemption en Green Mile! Ik had eigenlijk bijna niets van deze film gehoord of gezien. Hij was gister in de sneak en damn... wat een super film! Hij begint erg droog maar zodra de mist er is is de spanning goed te voelen. Ze brengen de spanning echt goed over! Paar goede schrikmomenten en verder een paar rollen die echt het bloed onder je nagels vandaan halen! Ik vind deze film echt een aanrader voor iedereen die van spannende films houd! Als je I Am Legend goed vond, vind je deze zeker goed!
Mijn cijfer: 8SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fingerbang... BANG! BANG!
inktvip?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:23 schreef Copycat het volgende:
op sommige momenten moest ik echt tussen mijn oogharen kijken om niet misselijk te worden.
Die.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:28 schreef ruud_fr het volgende:
inktvip?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. des te spannenderMaar niet terecht dan om het slechte punten te noemen, maar op dat gebied liet de film mij een beetje in gebreken.
Where facts are few, experts are many.
Ik ook niet, maar meerdere dames in de zaal welquote:Op donderdag 10 januari 2008 20:23 schreef Falco het volgende:
Atonement
Ik hoefde echter geen traantje te laten.
Thanksquote:Op donderdag 10 januari 2008 20:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Mooie review over een mooie film.![]()
knap hequote:En dat zonder smiley's.
Het boek heb ik niet gelezen dus daar kan ik niet over oordelen. Dat die ene scene (voor mij trouwens niet de enige in de film) zo geniaal is, is voor mij zeker wel voor een groot deel te danken aan zijn regie.quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:10 schreef JelleS het volgende:
[..]
Dat hoor ik wel vaker, maar ik twijfel daar een beetje aan. Ik vond het een prachtige film, amar dat zit hem toch echt in het verhaal, niet daadwerkelijk in de regie. Er zit natuurlijk één geniale scene in, maar ik kan niet direct zeggen dat het dankzij zijn regie is. Misschien ook wel, maar tot de hoofdklasse zou ik hem absoluut niet rekenen. Veel knapper vond ik het dat hij van een boek van Jane Austen nog wat heeft weten te maken.
Als die het idee voor één lang shot heeft bedacht wel. Maar zo'n massale scene valt natuurlijk niet echt te regisserenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:40 schreef Timo20 het volgende:
Dat die ene scene (voor mij trouwens niet de enige in de film) zo geniaal is, is voor mij zeker wel voor een groot deel te danken aan zijn regie.
Dus dat.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:03 schreef Exterminator het volgende:
The Kingdom (2007)
Verenigde Staten
Thriller / Drama
110 minuten
geregisseerd door Peter Berg
met Jamie Foxx, Jennifer Garner en Chris Cooper
Ronald Fleuy (Foxx) leidt een anti-terrorisme eenheid die de verantwoordelijken van een bomaanslag op Amerikaanse burgers in het Midden Oosten moet opsporen. Eenmaal in het weinig toegankelijke woestijnland, proberen de Amerikanen een lokale politie-officier aan hun kant te krijgen om hun onderzoek te vergemakkelijken. Maar het onderzoek wordt gedwarsboomd door bureaucratie en tradities en de levens van Fleury en zijn manschappen staan op het spel.
Het duurt even voor dat deze film op gang komt. Op sommige momenten heb ik me ook best geirriteerd in deze film omdat je je goed kan inleven in dat volk in Saoedi-Arabië die zorgen voor de aanslagen wat er op de dag van vandaag nog steeds gebeuren namens "Allah". Al met al vond ik het toch geen slechte film
Punt: 7,5 8
Dat denk ik wel. Hij zal het allicht niet in z`n eentje hebben gedaan maar het lijkt me toch dat daar genoeg aan te regisseren valtquote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:48 schreef JelleS het volgende:
[..]
Als die het idee voor één lang shot heeft bedacht wel. Maar zo'n massale scene valt natuurlijk niet echt te regisseren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |