Ik kan me indenken dat het irriteert dat de film niet echt een duidelijke kant kiest, maar dat was voor mij nou juist niet het geval. Ik vond de film erg lekker wegkijken juist omdat de film niet echt eenduidig wasquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:44 schreef Doff het volgende:
Ik dacht tijdens het kijken van He Was A Quiet Man even een best leuke film te zien, maar moest na een tijdje helaas toegeven dat het toch niet zoveel soeps was. Christian Slater was uiteindelijk niet veel meer dan een redelijke stereotypering, Elisa Cuthbert was ok, maar ook niet meer dan dat en William C. Macy kan veel en veel beter. Het camerawerk vond ik helemaal niet zo bijzonder en ging na een tijdje zelfs wat vervelen. Bovendien was de film overall te weinig scherp en kritisch om te overtuigen als zwarte komedie en te zwart en weinig eenduidig om gewoon lekker weg te kijken. De welbekende vlees noch vis.
Die blik aan het begin aan de kant van de weg.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:23 schreef Meaghan het volgende:
No Country For Old Men 2007
Javier Bardem als een zeer overtuigende psychopath killer.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 03:44 schreef pepu het volgende:
Ben Hur
En wat vond je er zelf nou van? Buiten het feit dat deel 2 volgens mij niet bestaat.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:21 schreef pepu het volgende:
BEN HUR II
Ik vond Be With You erg goed, dus ga dit zeker ook een kans geven. Dank je voor de tip.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:16 schreef Dennis1969 het volgende:
Dalkomhan insaeng (2005) (a bittersweet life)
Ji-woon Kim, Zuid Korea
Hotelmanager/manusje van alles van een gangsterbaas doet niet precies wat van hem verwacht word.......een achtbaan van een film, alles klopt aan deze film, een van de beste films ooit gezien 9/10
Kill Bill: Vol. 1&2 (2003, 2004)
Quentin Tarantino, V.S.
Vrouw neemt wraak op haar voormalig werkgever en ex-collega's.....Deel 1 bevat meer actie, deel 2 meer dialoog maar gezamenlijk een vermakelijk geheel.......Voor mij is Tarantino een van de grootste kunstenaars van deze tijd 9/10
Sydney White (2007)
Joe Nussbaum, V.S.
Het lijkt wel een remake van Revenge of the Nerds, vooral het einde is een een op een kopie ervan.......Desalniettemin een zeer vriendelijke film, waarbij de nerds (dorks) een hoge aaibaarheidsfactor hebben 7/10
Sono toki wa kare ni yoroshiku (2007) (Say hello for me)
Yûichiro Hirakawa, Japan
Als een Japanse film een Drama-film is, is het vaak ook wel gelijk heel dramatisch![]()
Eigenaar van een waterplantenwinkeltje is in de loop van zijn leven nogal wat mensen kwijtgeraakt, een daarvan , zijn oude jeugdvriendin duikt weer op in zijn leven en blikken onder veel drama terug op al het drama wat ze vroeger hadden......een achtbaanrit van drama die een beetje doet denken aan Be with You.... 7/10
und....quote:
Voor jou dus een van de beste films die je ooit gezien hebt? Of geef jij wel veel vaker een 9 aan films?quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:05 schreef Dennis1969 het volgende:
Death Proof (2007)
Quentin Tarantino, V.S.
Één van de twee films van het Grindhouse tweeluik. Deze film gaat dus eigenlijk helemaal nergens over, je volgt in de eerste helft het avondje uit van een paar dames, en in de tweede helft het dagje uit van een paar andere dames, die proberen te zorgen dat hun dagje uit niet eindigt als het avondje uit van hun voorgangsters. Veel dialogen, verwijzingen naar andere films en mooie plaatjes.....voor mij in ieder geval mooi genoeg voor een (9/10)
Achter mijn cijfers schuilen geen bijzonder intelligente theoriën, als een film van mij een 9 krijgt betekend het dat ik me bijzonder goed vermaakt heb, zelfs beter dan een film met een 8....of moet ik toestemming krijgen om een film een 9 te geven?quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:08 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Voor jou dus een van de beste films die je ooit gezien hebt? Of geef jij wel veel vaker een 9 aan films?
Huh? Ik wilde weten of de film echt zo enorm goed is en een van de beste films is die je ooit hebt gezien.quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:16 schreef Dennis1969 het volgende:
[..]
Achter mijn cijfers schuilen geen bijzonder intelligente theoriën, als een film van mij een 9 krijgt betekend het dat ik me bijzonder goed vermaakt heb, zelfs beter dan een film met een 8....of moet ik toestemming krijgen om een film een 9 te geven?
De notering kan me mijn reet roesten, maar The Night of the Hunter vind ik wel bijzonder knap gemaakt. Het licht- en schaduwspel, de voortdurende dreiging van Powell en de daarbij behorende, effectieve spanningsbogen, de muziek, het camerawerk etc.quote:Op donderdag 17 januari 2008 08:46 schreef Lambiekje het volgende:
The Night of the Hunter (1955)
Waarom deze film nu een top250 notering krijgt ontgaat mij. Slecht is het niet maar het heeft een gevoel van .. tja.
Hoe de kinderen ontsnappen aan hem, beetje jammerlijke vent dan. En wat is de weduwe naief om meteen te gaan trouwen met die celmaat.. i don't get it. En dat bijbel gewauwel stoort ook.
cijfer 6 / imdb 8.2 #161
@Doff: Welke top250'r moet ik nu kijken?
Helaas. Ik vond 'm zelf zo ontzettend goed omdat het mij overkwam als een geweldige satire, heel spannend was, tof geacteerd door Mitchum, geweldig mooi gefilmd en ook nog eens zo'n ijzersterke, soms bijna surrealistische sfeer wist neer te zetten. Maar goed, zo ziet jammergenoeg niet iedereen hetquote:Op donderdag 17 januari 2008 08:46 schreef Lambiekje het volgende:
The Night of the Hunter (1955)
Vader heeft iemand vermoord tijdens het bankberoven, moet gevangenis in en wordt geexecuteerd. Ondertussen heeft hij een celmaat verteld van het geld en die komt naar zijn huis. Direct trouwt hij met die moeder. Maar de kids wantrouwen hem. Hij probeert het geld te ontfrutsenl bij de kinderen omdat zij weten waar het is.
Waarom deze film nu een top250 notering krijgt ontgaat mij. Slecht is het niet maar het heeft een gevoel van .. tja.
Hoe de kinderen ontsnappen aan hem, beetje jammerlijke vent dan. En wat is de weduwe naief om meteen te gaan trouwen met die celmaat.. i don't get it. En dat bijbel gewauwel stoort ook.
cijfer 6 / imdb 8.2 #161
@Doff: Welke top250'r moet ik nu kijken?
Dat niet geforceerde was inderdaad een grote kracht. De film gaat niet zozeer over homoseksualiteit, des de meer over liefde. Brokeback Mountain kreeg mij en twee vrienden na het eerste uur non-stop homograpjes te hebben gemaakt zo stil als een muis. Chapeau Brokeback Mountain! Tikte helaas wel vorige jaar de meest ondergewaardeerde film van het jaar The Weatherman weg.quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:56 schreef Falco het volgende:
Brokeback Mountain
Wat een prachtige film zeg! Vooral het begin met Jake Gyllenhaal, Heath Ledger en de honderden schapen is een genot om te zien. Daarna wordt het ietsje minder door de vele tijdsprongen (al is het wel weer erg leuk om te zien dat Anne Hataway per scene lelijker wordt) om alsnog te eindigen met een mooi slot. Prettig ook om een niet zo geforceerde film over homoseksualiteit te zien. Cijfer: 8,5
Niet speciaal meer omdat je zei van het wordt tijd dat je echte films gaat kijken. Ik ben begin en zeg Night Hunter.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:25 schreef Doff het volgende:
[..]
Helaas. Ik vond 'm zelf zo ontzettend goed omdat het mij overkwam als een geweldige satire, heel spannend was, tof geacteerd door Mitchum, geweldig mooi gefilmd en ook nog eens zo'n ijzersterke, soms bijna surrealistische sfeer wist neer te zetten. Maar goed, zo ziet jammergenoeg niet iedereen het.
Maare, jij gaat serieus een film kijken als ik het zeg?
Voor mij is dat het verschrikkelijke Det Sjunde inseglet.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mijn favoriete films uit de IMDb top 250 variëren nogal doordat er nieuwe films in verschijnen, degene die ik het slechtst vind is dan wel weer stabiel, dat is al jaren Night of the Hunter.
Wat? Die heeft op zichzelf toch mooie scenes? Heb je Wild Strawberries (Smultronstallet) wel eens geprobeerd? Misschien dat dat je wel aanspreektquote:Op donderdag 17 januari 2008 19:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Voor mij is dat het verschrikkelijke Det Sjunde inseglet.
Ja, die was wel te doen. Niet dat die me erg aansprak, maar goed, vergeleken met het vreselijke Det Sjunde Inseglet was het wel te doen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:12 schreef Falco het volgende:
Wat? Die heeft op zichzelf toch mooie scenes? Heb je Wild Strawberries (Smultronstallet) wel eens geprobeerd? Misschien dat dat je wel aanspreekt.
Die vond ik heel leuk.quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik denk dat ik A Christmas Story wel het dieptepunt van de Top 250 vind.
Smaken verschillen. Ik ben op een gegeven moment chapters gaan afbreken.quote:
Yup, en da's de enige reden waarom meningen over films ook verschillen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Smaken verschillen.
Machete Release Date: 2008 (USA)quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:09 schreef Atreidez het volgende:
Planet Terror
Waar ik van Death Proof echt heb genoten, vond ik deze film bar slecht. Ik irriteerde me aan een hoop dingen, al weet ik dat de helft er van ws. opzettelijk zijn met het oog op de Grindhouse cultuur. Ik ben zoiezo al geen fan van zombie films, dus misschien had ik m gewoon helemaal niet moeten kijken, maar de eerdere actiefilms van Rodriquez kon ik goed waarderen. De dialogen waren niet aantrekkelijk of te belachelijk, de overdreven overdreven (ja opzettelijk 2 keer) gore was niet eens meer lachwekkend en als je een film oud wil laten lijken gebruik dan gewoon oude camera's ipv met CGI ouderdomstrekjes in te voegen.. Ik had het idee dat ie een bepaalde sfeer wilde nastrefen, maar das dan bij mij niet helemaal gelukt. Een hoop scenes lopen niet lekker in elkaar over waardoor het al snel vermoeiend aandeed. Eervolle vermelding voor Jeff Fahey, 1 van de weinige karakters die me kon boeien. Wanneer komt Machete uit trouwens, die film leek me namelijk wel leuk
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |