abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56048250
No Country For Old Men 2007
Vlakbij de Rio Grande, een jager (Josh Brolin) stuit nietsvermoedend op een paar dode lichamen, een lading dope en een hoop dollars. De verleiding is groot en hij neemt het geld mee, niet wetende wat hij zich daarmee op de hals haalt. Met Tommy Lee Jones als gedesilussioneerde Sheriff en Javier Bardem als een zeer overtuigende psychopath killer. Geweld(dad)ige film met een verhaal dat maar een kant op lijkt te kunnen gaan. Cijfer: 8.7

He Was A Quiet Man 2007
He seemed like such a nice guy.. He pretty much kept to himself... Dit zijn veelgehoorde kreten na de zoveelste wanhoopsdaad van een gewapende underdog. Een duffe, gefrustreerde kantoorklerk (Christian Slater) wordt onbedoeld de held van het bedrijf nadat hij een wulpse medewerkster (Elisha Cuthbert) van een wisse dood weet te redden. Zijn leven krijgt hierdoor onverwacht een positieve wending en alles lijkt hem voor de wind te gaan totdat de realiteit hem met rasse schreden inhaalt. Een dosis zwarte humor en het geweldige camerawerk maken deze film meer dan de moeite waard. En niet te vergeten Christian Slater die zeer overtuigend is als de frusti kantoorsul. Cijfer: 8.0
pi_56050042
Ik dacht tijdens het kijken van He Was A Quiet Man even een best leuke film te zien, maar moest na een tijdje helaas toegeven dat het toch niet zoveel soeps was. Christian Slater was uiteindelijk niet veel meer dan een redelijke stereotypering, Elisa Cuthbert was ok, maar ook niet meer dan dat en William C. Macy kan veel en veel beter. Het camerawerk vond ik helemaal niet zo bijzonder en ging na een tijdje zelfs wat vervelen. Bovendien was de film overall te weinig scherp en kritisch om te overtuigen als zwarte komedie en te zwart en weinig eenduidig om gewoon lekker weg te kijken. De welbekende vlees noch vis.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_56051278
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:44 schreef Doff het volgende:
Ik dacht tijdens het kijken van He Was A Quiet Man even een best leuke film te zien, maar moest na een tijdje helaas toegeven dat het toch niet zoveel soeps was. Christian Slater was uiteindelijk niet veel meer dan een redelijke stereotypering, Elisa Cuthbert was ok, maar ook niet meer dan dat en William C. Macy kan veel en veel beter. Het camerawerk vond ik helemaal niet zo bijzonder en ging na een tijdje zelfs wat vervelen. Bovendien was de film overall te weinig scherp en kritisch om te overtuigen als zwarte komedie en te zwart en weinig eenduidig om gewoon lekker weg te kijken. De welbekende vlees noch vis.
Ik kan me indenken dat het irriteert dat de film niet echt een duidelijke kant kiest, maar dat was voor mij nou juist niet het geval. Ik vond de film erg lekker wegkijken juist omdat de film niet echt eenduidig was De rol van William C. Macy vond ik verder ook niet bijzonder.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:16:44 #157
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_56054917
Dalkomhan insaeng (2005) (a bittersweet life)
Ji-woon Kim, Zuid Korea

Hotelmanager/manusje van alles van een gangsterbaas doet niet precies wat van hem verwacht word.......een achtbaan van een film, alles klopt aan deze film, een van de beste films ooit gezien 9/10

Kill Bill: Vol. 1&2 (2003, 2004)
Quentin Tarantino, V.S.

Vrouw neemt wraak op haar voormalig werkgever en ex-collega's.....Deel 1 bevat meer actie, deel 2 meer dialoog maar gezamenlijk een vermakelijk geheel.......Voor mij is Tarantino een van de grootste kunstenaars van deze tijd 9/10

Sydney White (2007)
Joe Nussbaum, V.S.

Het lijkt wel een remake van Revenge of the Nerds, vooral het einde is een een op een kopie ervan.......Desalniettemin een zeer vriendelijke film, waarbij de nerds (dorks) een hoge aaibaarheidsfactor hebben 7/10

Sono toki wa kare ni yoroshiku (2007) (Say hello for me)
Yûichiro Hirakawa, Japan

Als een Japanse film een Drama-film is, is het vaak ook wel gelijk heel dramatisch
Eigenaar van een waterplantenwinkeltje is in de loop van zijn leven nogal wat mensen kwijtgeraakt, een daarvan , zijn oude jeugdvriendin duikt weer op in zijn leven en blikken onder veel drama terug op al het drama wat ze vroeger hadden......een achtbaanrit van drama die een beetje doet denken aan Be with You.... 7/10
Ultravox 26 april in Paradiso....eindelijk!!!!!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:07:13 #158
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_56059389
Dragonball: The Magic Begins (1989)
Of: Xin qi long zhu

Ik las laatst dat er een film over Dragonball zou uitkomen met een groot budget, gespeeld door echte mensen.
Op diezelfde site las ik ook dat er al zo'n film was, maar dan uit 1989!
Nou, ik zat hem net te kijken, en ik moet toegeven dat ik nog nooit zo'n slechte film gezien!
De special effect waren (zelfs voor die tijd) zo achterhaald dat het gewoon niet meer leuk was.
Ik heb de film na een half uurtje uit gezet, maar wie weet ga ik hem nog wel eens kijken, maar dan niet in mijn eentje, maar met vrienden!

2/10

[Edit]: Ik wil ook nog even erbij schrijven dat de namen ook zijn veranderd. Goku heet bijvoorbeeld "Monkey Boy". Wat is dat voor onzin. .
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 januari 2008 @ 22:12:27 #159
862 Arcee
Look closer
pi_56059552
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 14:23 schreef Meaghan het volgende:
No Country For Old Men 2007

Javier Bardem als een zeer overtuigende psychopath killer.
Die blik aan het begin aan de kant van de weg.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:21:11 #160
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 23:29:15 #161
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_56061741
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 03:44 schreef pepu het volgende:
Ben Hur
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:21 schreef pepu het volgende:
BEN HUR II
En wat vond je er zelf nou van? Buiten het feit dat deel 2 volgens mij niet bestaat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 16 januari 2008 @ 00:19:43 #162
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56063088
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:16 schreef Dennis1969 het volgende:
Dalkomhan insaeng (2005) (a bittersweet life)
Ji-woon Kim, Zuid Korea

Hotelmanager/manusje van alles van een gangsterbaas doet niet precies wat van hem verwacht word.......een achtbaan van een film, alles klopt aan deze film, een van de beste films ooit gezien 9/10

Kill Bill: Vol. 1&2 (2003, 2004)
Quentin Tarantino, V.S.

Vrouw neemt wraak op haar voormalig werkgever en ex-collega's.....Deel 1 bevat meer actie, deel 2 meer dialoog maar gezamenlijk een vermakelijk geheel.......Voor mij is Tarantino een van de grootste kunstenaars van deze tijd 9/10

Sydney White (2007)
Joe Nussbaum, V.S.

Het lijkt wel een remake van Revenge of the Nerds, vooral het einde is een een op een kopie ervan.......Desalniettemin een zeer vriendelijke film, waarbij de nerds (dorks) een hoge aaibaarheidsfactor hebben 7/10

Sono toki wa kare ni yoroshiku (2007) (Say hello for me)
Yûichiro Hirakawa, Japan

Als een Japanse film een Drama-film is, is het vaak ook wel gelijk heel dramatisch
Eigenaar van een waterplantenwinkeltje is in de loop van zijn leven nogal wat mensen kwijtgeraakt, een daarvan , zijn oude jeugdvriendin duikt weer op in zijn leven en blikken onder veel drama terug op al het drama wat ze vroeger hadden......een achtbaanrit van drama die een beetje doet denken aan Be with You.... 7/10
Ik vond Be With You erg goed, dus ga dit zeker ook een kans geven. Dank je voor de tip.
  woensdag 16 januari 2008 @ 03:24:37 #163
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56065034

Ik weet niet precies wat deze film wil zijn.... Een thriller, een romance.....? Geen idee. In beide gevallen is de film mislukt. Geen van de personages boeien en het maakte me eigenlijk geen zak uit hoe het zou eindigen. Het gaat over een radio DJ die via een anonieme tip er achter komt dat zijn vrouw een affaire heeft met een andere vrouw. Dan is er nog een ander personage dat een publieke aanzoek van haar vriend weigert omdat ze hem niet vertrouwt. Beide verhalen komen op een gegeven moment samen. Zoals gezegd: het boeit allemaal niet. Helaas.
Dat Kim Raver (Audrey van '24') een paar lesbische scenes heeft kan de film ook niet redden.

Cijfer: 5,0

[ Bericht 7% gewijzigd door scanman01 op 16-01-2008 03:31:41 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_56065037
Donny Brasco
&
Cashback
  woensdag 16 januari 2008 @ 09:04:35 #165
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_56066189
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 03:25 schreef Poepoog het volgende:

Cashback
und....
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_56068443
de battre mon coeur s'est arrêté
erg geslaagde film over iemand die moet kiezen tussen een leven als crimineel en een leven als concertpianist. Romain Duris is een fantastische acteur..
  woensdag 16 januari 2008 @ 12:01:04 #167
145297 MagiLune
....Believe....
pi_56069562
Idiocracy

Joe, een doodgewone soldaat, wordt door het Pentagon uitgekozen om aan een geheim experiment mee te werken. Het is de bedoeling dat hij een jaar wordt ingevroren, maar hij wordt vergeten en ontwaakt pas in de 26e eeuw. Joe komt terecht in een samenleving waarin de bevolking op Aarde uit ontzettend domme mensen bestaat, zodat hij meteen de meest intelligente persoon op Aarde is...

Mening:
Suffe film voor als er echt niets beters op tv is.

[ Bericht 6% gewijzigd door MagiLune op 17-01-2008 16:23:43 ]
Aa' lasser en lle coia orn n' omenta gurtha
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:05:59 #168
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_56079095
Death Proof (2007)
Quentin Tarantino, V.S.

Één van de twee films van het Grindhouse tweeluik. Deze film gaat dus eigenlijk helemaal nergens over, je volgt in de eerste helft het avondje uit van een paar dames, en in de tweede helft het dagje uit van een paar andere dames, die proberen te zorgen dat hun dagje uit niet eindigt als het avondje uit van hun voorgangsters. Veel dialogen, verwijzingen naar andere films en mooie plaatjes.....voor mij in ieder geval mooi genoeg voor een (9/10)

Planet Terror (2007)
Robert Rodriguez, V.S.

....en dit is dus het andere deel. Van een militaire basis is een gas ontsnapt waardoor de bevolking van een plaatsje in zombies verandert...heel het plaatsje? Nee een kleine groep mensen bied dapper verzet tegen het kwaad.
Soms kom je tijdens het zappen wel eens langs obscure kanalen als Action Now of Horror Zone, alwaar je niet alleen B-films tegen komt, maar zelfs zover als de categorie F.
Dit is ook zo'n film , maar dan gemaakt met een budget en een dosis humor waardoor deze wel te pruimen is....zeer goed te pruimen zelfs......Ik zal voortaan anders tegen de films aankijken die ik op genoemde zenders tijdens het zappen tegenkom (8/10)
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:08:08 #169
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56079142
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 18:05 schreef Dennis1969 het volgende:
Death Proof (2007)
Quentin Tarantino, V.S.

Één van de twee films van het Grindhouse tweeluik. Deze film gaat dus eigenlijk helemaal nergens over, je volgt in de eerste helft het avondje uit van een paar dames, en in de tweede helft het dagje uit van een paar andere dames, die proberen te zorgen dat hun dagje uit niet eindigt als het avondje uit van hun voorgangsters. Veel dialogen, verwijzingen naar andere films en mooie plaatjes.....voor mij in ieder geval mooi genoeg voor een (9/10)
Voor jou dus een van de beste films die je ooit gezien hebt? Of geef jij wel veel vaker een 9 aan films?
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:16:17 #170
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_56079337
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 18:08 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Voor jou dus een van de beste films die je ooit gezien hebt? Of geef jij wel veel vaker een 9 aan films?
Achter mijn cijfers schuilen geen bijzonder intelligente theoriën, als een film van mij een 9 krijgt betekend het dat ik me bijzonder goed vermaakt heb, zelfs beter dan een film met een 8....of moet ik toestemming krijgen om een film een 9 te geven?
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:18:22 #171
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56079386
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 18:16 schreef Dennis1969 het volgende:

[..]

Achter mijn cijfers schuilen geen bijzonder intelligente theoriën, als een film van mij een 9 krijgt betekend het dat ik me bijzonder goed vermaakt heb, zelfs beter dan een film met een 8....of moet ik toestemming krijgen om een film een 9 te geven?
Huh? Ik wilde weten of de film echt zo enorm goed is en een van de beste films is die je ooit hebt gezien.
sorry dat ik je verder gestoord heb enzo
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:19:39 #172
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_56079419
Ik vond hem dus echt heel heel goed...... Sorry als ik wat bot overkwam.....
pi_56080494
Thirteen Days

Uitstekende "praatfilm" , een goede opfrisser voor hen die niet meer precies weten hoe het ook alweer zat met die Cuban Missile Crisis ('romantisering' hier en daar daargelaten), of voor de recenter geborenen een spannende geschiedenisles.

Hoewel je weet hoe het afloopt, zit je toch op het puntje van je stoel te wiebelen, omdat je moet plassen maar de film niet wil onderbreken

Spannend verhaal, goed acteerwerk, geloofwaardige president + broer, nu ja, gewoon zien dus als je dat niet al gedaan hebt.

The Hunting Party

"Een in diskrediet geraakte journalist (Richard Gere), een cameraman (Terrence Howard) en een journalist die net komt kijken (Jesse Eisenberg) laten zich in met een illegale zoektocht naar de meest gezochte oorlogsmisdadiger van Bosnië. Ze raken in de grootste problemen wanneer ze als CIA agenten aangezien worden en hun doelwit besluit de rollen maar eens om te keren. "

Niet briljant, enjoyable, redelijk spannend, grappig, cynisch, een leuke sneer naar The Dutch erin ook nog eens.
Richard Gere is goed, Terence Howard is beter
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_56081613

Hier zie je Olivier Gourmet, een geweldig acteur! Deze Waalse film heeft een erg leuk verhaal en veel humor. Aanrader.

Hier zie je Evan Rachel Wood (links), een lekker wijf! Deze musical moet iedereen die van The Beatles houdt gezien hebben. Leuk surrealistisch liefdesverhaal.
Graag op anoniem
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:36:38 #175
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_56083329
ehhmm
Wat zijn de titels? of kijk ik ergens over heen? Onderste film zou ik moeten zien dus
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:45:07 #176
67089 Gillingham
The horror...
pi_56083584
Mainport doet niet mee aan titels.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gillingham op 17-01-2008 13:33:46 ]
What's it going to be then, eh?
pi_56083769
12. 30 Days of Night (2007) Alweer een comicverfilming. Dit keer over een bende vampieren die zich te goed doen aan een dorpje in Alaska waar de zon niet op wil komen voor dertig dagen, en zij naar hartelust hun honger kunnen stillen, terwijl de nietsvermoedende bevolking in de kou zit. Leuk gedaan, meer thriller dan horror. 7.0

13. Om Shanti Om (2007) De bollywoodfilm van het jaar volgens sommigen met maar liefst 31 cameo's van bekende hindi-acteurs en een spetterende hoofdrol voor Shahrukh Khan als Om. Om Prakash Makhjia is zo verliefd als het maar zijn kan op de meest bekende actrice van het land, namelijk de beeldschone Shanti. Natuurlijk kun je niet gewoon verliefd worden op elkaar en daarna lekker vrijen, maar moet het altijd rampzalig verlopen. Zo ook in deze film waarin de hoofdrolspeler leven en dood moet trotseren om zijn gram te halen tegen het onrecht. Hindi films zijn niet het eerste waar ik aan denk om eens te gaan kijken, maar Om Shanti Om is perfect als introductie. De liedjes in deze film zijn geweldig, de diverse dansen overweldigend, en de hoeveelheid aan kleur zorgt voor een direct gevoel van blijdschap. Uiteraard is het acteerwerk ver over the top, maar dat maakt het allemaal nog charmanter. 8.0

14. Manufacturing Dissent (2007) Een documentaire over Michael Moore is altijd de moeite waard, want wat is er allemaal waar in wat Moore ons in zijn documentaires voorschotelt. Helaas is het beeld wat je daarvan krijgt, net zo doorspekt met persoonlijk gedram als dat je in de films van Moore zelf kunt zien. Wat betreft Moore wordt je er niet echt wijzer op, behalve dan dat het ook gewoon een mens is met zijn grillen. Had de documentairemaakster maar niet zo gemekkerd over haar eigen interview, en zich wat meer gericht op gesprekken met relevante mensen, in plaats van willekeurige mensen die niets te melden hebben buiten 'Am I going to be on television?". 6.0

15. Persepolis (2007) Een van de beste animatiefilms van dit moment. Meestal zie je de serieuze animatie alleen als korte filmpjes verschijnen, maar deze film duurt maar liefst anderhalf uur. Het verhaalt over een meisje dat de hele islamitische revolutie meemaakt in Iran en daarvan de directe gevolgen ondervindt. Geweldig geanimeerd, hoewel het af en toe wel iets dieper op de persoon in had mogen gaan. 8.0

16. Juno (2007) Komedie en drama in één over een meisje dat zwanger wordt van haar eerste neukertje, namelijk een rennende nerd. Het is een leuke film, maar gaat gebukt onder een wel erg wereldwijze Juno van slechts zestien jaar. Ze gedraagt zich te volwassen, heeft haar mondje teveel bij, maar is daarmee wel weer de perfect drammende tiener. In Hard Candy had hoofdrolspeelster Ellen Page ook al de vervelende neiging nooit haar mond te houden over onzin, en dat is in deze film net zo. Eigenlijk verschillende de rollen in beide films niet zozeer van elkaar, behalve dan dat ze in Juno er niet met iemands kloten vandoor gaat. 8.0

17. Blood Car (2007) Vrij grappige horrorkomedie over een auto die draait op bloed in plaats van benzine. Benzine is schaars in de toekomst, waardoor het bijna onbetaalbaar is geworden. Mensen gaan dan ook erg om een ritje in een auto te maken. Hoofdrolspeler Archie heeft dan ook de tijd van zijn leven wanneer hij elke meid kan krijgen die hij wil door wat gas extra te geven. De ideale B-film (hoewel B misschien nog wel te lovend is hier). Films waarin vegenisten belachelijk worden gemaakt, kunnen voor mij bijna nooit verkeerd zijn. "Your cum tastes like tofu." 7.0
  donderdag 17 januari 2008 @ 08:46:45 #178
52357 Lambiekje
pi_56094226
The Night of the Hunter (1955)
Vader heeft iemand vermoord tijdens het bankberoven, moet gevangenis in en wordt geexecuteerd. Ondertussen heeft hij een celmaat verteld van het geld en die komt naar zijn huis. Direct trouwt hij met die moeder. Maar de kids wantrouwen hem. Hij probeert het geld te ontfrutsenl bij de kinderen omdat zij weten waar het is.

Waarom deze film nu een top250 notering krijgt ontgaat mij. Slecht is het niet maar het heeft een gevoel van .. tja.
Hoe de kinderen ontsnappen aan hem, beetje jammerlijke vent dan. En wat is de weduwe naief om meteen te gaan trouwen met die celmaat.. i don't get it. En dat bijbel gewauwel stoort ook.

cijfer 6 / imdb 8.2 #161

@Doff: Welke top250'r moet ik nu kijken?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 17-01-2008 08:55:10 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_56095486
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 08:46 schreef Lambiekje het volgende:
Waarom deze film nu een top250 notering krijgt ontgaat mij. Slecht is het niet maar het heeft een gevoel van .. tja.
Hoe de kinderen ontsnappen aan hem, beetje jammerlijke vent dan. En wat is de weduwe naief om meteen te gaan trouwen met die celmaat.. i don't get it. En dat bijbel gewauwel stoort ook.

cijfer 6 / imdb 8.2 #161

De notering kan me mijn reet roesten, maar The Night of the Hunter vind ik wel bijzonder knap gemaakt. Het licht- en schaduwspel, de voortdurende dreiging van Powell en de daarbij behorende, effectieve spanningsbogen, de muziek, het camerawerk etc.

Ik blijf er bij: bril-jant gemaakte film. Beste die ik in maanden gezien heb (The Fountain vond ik het vorige meesterwerkje ).
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:54:26 #180
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56096910
Wat The Night of the Hunter wellicht zo bijzonder maakt is dat de film-noir-sfeer eens niet toegepast is op rokerige kamers, donkere steegjes en ongure mannen gehuld in lange jassen. Verder is het maar een matige film.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:52:36 #181
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56098598
Mijn favoriete films uit de IMDb top 250 variëren nogal doordat er nieuwe films in verschijnen, degene die ik het slechtst vind is dan wel weer stabiel, dat is al jaren Night of the Hunter.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 17 januari 2008 @ 12:56:39 #182
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56100214
Brokeback Mountain
Wat een prachtige film zeg! Vooral het begin met Jake Gyllenhaal, Heath Ledger en de honderden schapen is een genot om te zien. Daarna wordt het ietsje minder door de vele tijdsprongen (al is het wel weer erg leuk om te zien dat Anne Hataway per scene lelijker wordt) om alsnog te eindigen met een mooi slot. Prettig ook om een niet zo geforceerde film over homoseksualiteit te zien. Cijfer: 8,5

Ace in the Hole
Deze Billy Wilder over het ethisch handelen van een journalist (een uitmuntende Kirk Douglas) mag wel wat meer exposure krijgen. Bij het uitbrengen werd deze film niet zo goed ontvangen door de pers. Waarschijnlijk kon of wou men zich niet herkennen in het beeld wat van de journalist werd gecreëerd. Her en der leek het me wat dik aangedikt, maar het idee schijnt wel weer gebaseerd te zijn op een waargebeurd incident: iemand komt vast te zetten in een mijn en in de loop der dagen ontstaat er een heel circus met duizenden mensen. Cijfer: 7,5

From Russia with Love
Toch niet de James Bond-topper, waar ik op hoopte. Het quasi-intelligente plot is heel aardig, maar anno begin 2008 heb je wel snel door hoe de vork in de steel zit en vallen de foutjes in de uitvoering erg op. De vrouwelijke rollen zijn overigens ook matig ingevuld, maar verder... tis toch stiekem wel cool hoor, dat is eigen aan de heer Bond. Cijfer: 7

The Magic Sword
Bert I. Gordon, wat een magnifieke regisseur is hij toch . Waar ging deze film ook al weer over ? Een internationaal ridderteam moet een gekidnapte prinses bevrijden. Ondertussen krijgt men 7 curses te verduren afkomstig van de bad-guy. Binnen dat team is er ook wat wrevel en op het eind is er ook nog een heel aardig plottwistje. Voor Mr. B.I.G.-begrippen heel niet zo slecht dit, zeker de special effects mochten er zijn. Een heks met een enorme boezem en haar bizarre siamese tweeling-sidekicks zijn sowieso deze film het aankijken waard. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_56101138
La Môme (Olivier Dahan, 2007) 7
Wellicht beter bekend als La Vie en Rose. Hoewel Marion Cottillard een meer dan verdienstelijke prestatie neerzet als de irritante nachtegaal Edith Piaff, is de film verder niet bijzonder. Voor een biografie was de vertelstructuur enigszins verfrissend, maar bij vlagen ook verwarrend. Gérard Depardieu was niet per se slecht, maar wel weer volkomen overbodig. Ik kijk uit naar volgende hoofdrollen van Cotillard.

One Hour Photo (Mark Romanek, 2002) 6+
Robin Williams kreeg in 2002 twee rollen die zijn stereotype casting volledig tegenspraken, namelijk in Insomnia en in deze film. One Hour Photo is best vermakelijk, maar simpelweg niet erg goed. Het concept fotografie had van mij beter en uitvoeriger worden uitgewerkt, dat leverde namelijk de meest boeiende scenes op. Het was een aardige film voor op tv na een lange dag studeren, meer niet.
What's it going to be then, eh?
pi_56102533
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 08:46 schreef Lambiekje het volgende:
Vader heeft iemand vermoord tijdens het bankberoven, moet gevangenis in en wordt geexecuteerd. Ondertussen heeft hij een celmaat verteld van het geld en die komt naar zijn huis. Direct trouwt hij met die moeder. Maar de kids wantrouwen hem. Hij probeert het geld te ontfrutsenl bij de kinderen omdat zij weten waar het is.

cijfer 6 / imdb 8.2 #161

Helaas. Ik vond 'm zelf zo ontzettend goed omdat het mij overkwam als een geweldige satire, heel spannend was, tof geacteerd door Mitchum, geweldig mooi gefilmd en ook nog eens zo'n ijzersterke, soms bijna surrealistische sfeer wist neer te zetten. Maar goed, zo ziet jammergenoeg niet iedereen het .

Maare, jij gaat serieus een film kijken als ik het zeg?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  donderdag 17 januari 2008 @ 14:27:36 #185
203259 Propzor
Not the man in black..
pi_56102587
Ik heb laatst Scary Movie Gezien Wat geniaal zijn die films !:P
Een Cola'tje Alstublieft..
  Moderator donderdag 17 januari 2008 @ 15:42:46 #186
9859 crew  Karina
Woman
pi_56104741
Gisteren de vierde "virus film" gekeken van de afgelopen twee weken. Ditmaal The Invasion. Zoveelste remake van Invasion of the Body Snatchers.

Echt spannend werd het nooit en omdat ik geen fan ben van Nicole Kidman (ik vind haar geen goede actrice, beetje irritant mens), viel het mij nogal tegen eerlijk gezegd. Een zesje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Karina op 17-01-2008 19:43:19 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 17 januari 2008 @ 16:47:03 #187
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_56106857
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:56 schreef Falco het volgende:
Brokeback Mountain
Wat een prachtige film zeg! Vooral het begin met Jake Gyllenhaal, Heath Ledger en de honderden schapen is een genot om te zien. Daarna wordt het ietsje minder door de vele tijdsprongen (al is het wel weer erg leuk om te zien dat Anne Hataway per scene lelijker wordt) om alsnog te eindigen met een mooi slot. Prettig ook om een niet zo geforceerde film over homoseksualiteit te zien. Cijfer: 8,5
Dat niet geforceerde was inderdaad een grote kracht. De film gaat niet zozeer over homoseksualiteit, des de meer over liefde. Brokeback Mountain kreeg mij en twee vrienden na het eerste uur non-stop homograpjes te hebben gemaakt zo stil als een muis. Chapeau Brokeback Mountain! Tikte helaas wel vorige jaar de meest ondergewaardeerde film van het jaar The Weatherman weg.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  donderdag 17 januari 2008 @ 17:16:40 #188
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_56107609
No country for old men

Zeer goed!
IMDB 8.7
.
  donderdag 17 januari 2008 @ 19:22:43 #189
52357 Lambiekje
pi_56110609
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 14:25 schreef Doff het volgende:

[..]

Helaas. Ik vond 'm zelf zo ontzettend goed omdat het mij overkwam als een geweldige satire, heel spannend was, tof geacteerd door Mitchum, geweldig mooi gefilmd en ook nog eens zo'n ijzersterke, soms bijna surrealistische sfeer wist neer te zetten. Maar goed, zo ziet jammergenoeg niet iedereen het .

Maare, jij gaat serieus een film kijken als ik het zeg?
Niet speciaal meer omdat je zei van het wordt tijd dat je echte films gaat kijken. Ik ben begin en zeg Night Hunter.
Dus ik dacht ik op zoek naar Night Hunter vandaar.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 januari 2008 @ 19:43:26 #190
862 Arcee
Look closer
pi_56111105
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mijn favoriete films uit de IMDb top 250 variëren nogal doordat er nieuwe films in verschijnen, degene die ik het slechtst vind is dan wel weer stabiel, dat is al jaren Night of the Hunter.
Voor mij is dat het verschrikkelijke Det Sjunde inseglet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:12:44 #191
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56114803
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Voor mij is dat het verschrikkelijke Det Sjunde inseglet.
Wat? Die heeft op zichzelf toch mooie scenes? Heb je Wild Strawberries (Smultronstallet) wel eens geprobeerd? Misschien dat dat je wel aanspreekt .
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:16:46 #192
45532 ziggyziggyziggy
pi_56114946
Ik denk dat ik A Christmas Story wel het dieptepunt van de Top 250 vind. Tot nu toe dan, ik heb er nog 73 te gaan.
En Det Sjunde Inseglet was best tof.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 januari 2008 @ 22:17:15 #193
862 Arcee
Look closer
pi_56114963
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:12 schreef Falco het volgende:
Wat? Die heeft op zichzelf toch mooie scenes? Heb je Wild Strawberries (Smultronstallet) wel eens geprobeerd? Misschien dat dat je wel aanspreekt .
Ja, die was wel te doen. Niet dat die me erg aansprak, maar goed, vergeleken met het vreselijke Det Sjunde Inseglet was het wel te doen.

Ik vond Det Sjunde Inseglet zo slecht dat ik al m'n hoop om daarna nog weer een goeie film te zien had verloren.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 januari 2008 @ 22:17:59 #194
862 Arcee
Look closer
pi_56114993
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik denk dat ik A Christmas Story wel het dieptepunt van de Top 250 vind.
Die vond ik heel leuk.
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:18:46 #195
45532 ziggyziggyziggy
pi_56115018
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:17 schreef Arcee het volgende:

[..]

Die vond ik heel leuk.
Smaken verschillen. Ik ben op een gegeven moment chapters gaan afbreken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 januari 2008 @ 22:20:08 #196
862 Arcee
Look closer
pi_56115066
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Smaken verschillen.
Yup, en da's de enige reden waarom meningen over films ook verschillen.
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:38:59 #197
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56115666
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Smaken verschillen.
Dat is waarom ze menukaarten hebben in restaurants.
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:43:56 #198
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_56117624
Gone Baby Gone

imdb: 8.0
mijn cijfer: 6.8

Sommige scenes vielen af en toe best tegen vond ik.. daarnaast een hoop onnodig moeilijk gedoe..
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_56128339
Dr.No 1962

De eerste James Bond film doet hier en daar wat amateuristisch aan en wat gedateerd maar het blijft leuk om naar te kijken en Sean Connery is natuurlijk de beste Bond die er is. Oja en Ursula Andress is de lekkerste Bond girl ooit! 7/10

Dr.No
pi_56129235
Planet Terror

Waar ik van Death Proof echt heb genoten, vond ik deze film bar slecht. Ik irriteerde me aan een hoop dingen, al weet ik dat de helft er van ws. opzettelijk zijn met het oog op de Grindhouse cultuur. Ik ben zoiezo al geen fan van zombie films, dus misschien had ik m gewoon helemaal niet moeten kijken, maar de eerdere actiefilms van Rodriquez kon ik goed waarderen. De dialogen waren niet aantrekkelijk of te belachelijk, de overdreven overdreven (ja opzettelijk 2 keer) gore was niet eens meer lachwekkend en als je een film oud wil laten lijken gebruik dan gewoon oude camera's ipv met CGI ouderdomstrekjes in te voegen.. Ik had het idee dat ie een bepaalde sfeer wilde nastrefen, maar das dan bij mij niet helemaal gelukt. Een hoop scenes lopen niet lekker in elkaar over waardoor het al snel vermoeiend aandeed. Eervolle vermelding voor Jeff Fahey, 1 van de weinige karakters die me kon boeien. Wanneer komt Machete uit trouwens, die film leek me namelijk wel leuk

Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 16:44:18 #201
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_56133667
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:09 schreef Atreidez het volgende:
Planet Terror

Waar ik van Death Proof echt heb genoten, vond ik deze film bar slecht. Ik irriteerde me aan een hoop dingen, al weet ik dat de helft er van ws. opzettelijk zijn met het oog op de Grindhouse cultuur. Ik ben zoiezo al geen fan van zombie films, dus misschien had ik m gewoon helemaal niet moeten kijken, maar de eerdere actiefilms van Rodriquez kon ik goed waarderen. De dialogen waren niet aantrekkelijk of te belachelijk, de overdreven overdreven (ja opzettelijk 2 keer) gore was niet eens meer lachwekkend en als je een film oud wil laten lijken gebruik dan gewoon oude camera's ipv met CGI ouderdomstrekjes in te voegen.. Ik had het idee dat ie een bepaalde sfeer wilde nastrefen, maar das dan bij mij niet helemaal gelukt. Een hoop scenes lopen niet lekker in elkaar over waardoor het al snel vermoeiend aandeed. Eervolle vermelding voor Jeff Fahey, 1 van de weinige karakters die me kon boeien. Wanneer komt Machete uit trouwens, die film leek me namelijk wel leuk

[ afbeelding ]
Machete Release Date: 2008 (USA)

Das alles wat bekend is
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_56134367
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:09 schreef Atreidez het volgende:
Planet Terror

[ afbeelding ]
ik had het net andersom
  vrijdag 18 januari 2008 @ 17:19:16 #203
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_56134468
The Naked Prey Een wat onconventionele avonturen film, van Hollywood ster Cornel Wilde. Zoals ik verwachte was 'ie erg tof. Weinig dialoog, maar de tijd vliegt voorbij. Dit is wel weer eens wat anders dan de meeste films die zich in Afrika afspelen. Geen geromantiseerd beeld, en allesbehalve groot en lawaaierig. Een epic op bescheiden manier gebracht, rauw en gewelddadig, niets wordt geschuwd. Zo zie je bijvoorbeeld een man uit het kadaver van een olifant stappen, de ingewanden over de schouder, en die gaan zo de pan in. Wat erg helpt aan het bijzondere gevoel van de film is dat alles in Afrika geschoten is ipv. in L.A.. De makers brengen het land zo goed in beeld dat het lijkt dat we daar zijn. Alles in de omgeving leeft, constant gebeurt er iets en is de wereld in beweging, en dat voegt alleen maar toe aan de authenticiteit van de film. Zo kan er ook mooi overschakeld worden tussen mens en dier, om zo heel treffend de overeenkomsten in beeld te brengen. De achtervolging, waar het grootste gedeelte van de film om draait, is erg goed, wat ook voor een groot deel te danken is aan de bijzondere soundtrack die de spanning flink opvoert. Aanrader!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:39:23 #204
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_56137752
Gisteren in de sneak:

We Own The Night
Heerlijke harde crime film van James Gray. De film moet het niet hebben van het verhaal, dat redelijk standaard en ietwat voorspelbaar is.
De kracht ligt `m in de combinatie van de grauwe, donkere sfeer en het zeer sterke acteerwerk. Daardoor wordt de aandacht de hele tijd vast gehouden en zit je vaak op het puntje van je stoel.
Het acteerwerk van zowel Mark Wahlberg als met name Joaquin Phoenix is zonder meer geweldig.
Het is jammer dat het einde nogal klef aandoet, want anders was dit een gangster klassieker in wording.
Dat is nu niet (echt) het geval maar dat neemt niet weg dat dit een fantastische en boeiende film is.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')