abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2008 @ 23:29:15 #161
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_56061741
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 03:44 schreef pepu het volgende:
Ben Hur
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:21 schreef pepu het volgende:
BEN HUR II
En wat vond je er zelf nou van? Buiten het feit dat deel 2 volgens mij niet bestaat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 16 januari 2008 @ 00:19:43 #162
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56063088
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:16 schreef Dennis1969 het volgende:
Dalkomhan insaeng (2005) (a bittersweet life)
Ji-woon Kim, Zuid Korea

Hotelmanager/manusje van alles van een gangsterbaas doet niet precies wat van hem verwacht word.......een achtbaan van een film, alles klopt aan deze film, een van de beste films ooit gezien 9/10

Kill Bill: Vol. 1&2 (2003, 2004)
Quentin Tarantino, V.S.

Vrouw neemt wraak op haar voormalig werkgever en ex-collega's.....Deel 1 bevat meer actie, deel 2 meer dialoog maar gezamenlijk een vermakelijk geheel.......Voor mij is Tarantino een van de grootste kunstenaars van deze tijd 9/10

Sydney White (2007)
Joe Nussbaum, V.S.

Het lijkt wel een remake van Revenge of the Nerds, vooral het einde is een een op een kopie ervan.......Desalniettemin een zeer vriendelijke film, waarbij de nerds (dorks) een hoge aaibaarheidsfactor hebben 7/10

Sono toki wa kare ni yoroshiku (2007) (Say hello for me)
Yûichiro Hirakawa, Japan

Als een Japanse film een Drama-film is, is het vaak ook wel gelijk heel dramatisch
Eigenaar van een waterplantenwinkeltje is in de loop van zijn leven nogal wat mensen kwijtgeraakt, een daarvan , zijn oude jeugdvriendin duikt weer op in zijn leven en blikken onder veel drama terug op al het drama wat ze vroeger hadden......een achtbaanrit van drama die een beetje doet denken aan Be with You.... 7/10
Ik vond Be With You erg goed, dus ga dit zeker ook een kans geven. Dank je voor de tip.
  woensdag 16 januari 2008 @ 03:24:37 #163
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56065034

Ik weet niet precies wat deze film wil zijn.... Een thriller, een romance.....? Geen idee. In beide gevallen is de film mislukt. Geen van de personages boeien en het maakte me eigenlijk geen zak uit hoe het zou eindigen. Het gaat over een radio DJ die via een anonieme tip er achter komt dat zijn vrouw een affaire heeft met een andere vrouw. Dan is er nog een ander personage dat een publieke aanzoek van haar vriend weigert omdat ze hem niet vertrouwt. Beide verhalen komen op een gegeven moment samen. Zoals gezegd: het boeit allemaal niet. Helaas.
Dat Kim Raver (Audrey van '24') een paar lesbische scenes heeft kan de film ook niet redden.

Cijfer: 5,0

[ Bericht 7% gewijzigd door scanman01 op 16-01-2008 03:31:41 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_56065037
Donny Brasco
&
Cashback
  woensdag 16 januari 2008 @ 09:04:35 #165
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_56066189
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 03:25 schreef Poepoog het volgende:

Cashback
und....
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_56068443
de battre mon coeur s'est arrêté
erg geslaagde film over iemand die moet kiezen tussen een leven als crimineel en een leven als concertpianist. Romain Duris is een fantastische acteur..
  woensdag 16 januari 2008 @ 12:01:04 #167
145297 MagiLune
....Believe....
pi_56069562
Idiocracy

Joe, een doodgewone soldaat, wordt door het Pentagon uitgekozen om aan een geheim experiment mee te werken. Het is de bedoeling dat hij een jaar wordt ingevroren, maar hij wordt vergeten en ontwaakt pas in de 26e eeuw. Joe komt terecht in een samenleving waarin de bevolking op Aarde uit ontzettend domme mensen bestaat, zodat hij meteen de meest intelligente persoon op Aarde is...

Mening:
Suffe film voor als er echt niets beters op tv is.

[ Bericht 6% gewijzigd door MagiLune op 17-01-2008 16:23:43 ]
Aa' lasser en lle coia orn n' omenta gurtha
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:05:59 #168
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_56079095
Death Proof (2007)
Quentin Tarantino, V.S.

Één van de twee films van het Grindhouse tweeluik. Deze film gaat dus eigenlijk helemaal nergens over, je volgt in de eerste helft het avondje uit van een paar dames, en in de tweede helft het dagje uit van een paar andere dames, die proberen te zorgen dat hun dagje uit niet eindigt als het avondje uit van hun voorgangsters. Veel dialogen, verwijzingen naar andere films en mooie plaatjes.....voor mij in ieder geval mooi genoeg voor een (9/10)

Planet Terror (2007)
Robert Rodriguez, V.S.

....en dit is dus het andere deel. Van een militaire basis is een gas ontsnapt waardoor de bevolking van een plaatsje in zombies verandert...heel het plaatsje? Nee een kleine groep mensen bied dapper verzet tegen het kwaad.
Soms kom je tijdens het zappen wel eens langs obscure kanalen als Action Now of Horror Zone, alwaar je niet alleen B-films tegen komt, maar zelfs zover als de categorie F.
Dit is ook zo'n film , maar dan gemaakt met een budget en een dosis humor waardoor deze wel te pruimen is....zeer goed te pruimen zelfs......Ik zal voortaan anders tegen de films aankijken die ik op genoemde zenders tijdens het zappen tegenkom (8/10)
Ultravox 26 april in Paradiso....eindelijk!!!!!
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:08:08 #169
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56079142
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 18:05 schreef Dennis1969 het volgende:
Death Proof (2007)
Quentin Tarantino, V.S.

Één van de twee films van het Grindhouse tweeluik. Deze film gaat dus eigenlijk helemaal nergens over, je volgt in de eerste helft het avondje uit van een paar dames, en in de tweede helft het dagje uit van een paar andere dames, die proberen te zorgen dat hun dagje uit niet eindigt als het avondje uit van hun voorgangsters. Veel dialogen, verwijzingen naar andere films en mooie plaatjes.....voor mij in ieder geval mooi genoeg voor een (9/10)
Voor jou dus een van de beste films die je ooit gezien hebt? Of geef jij wel veel vaker een 9 aan films?
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:16:17 #170
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_56079337
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 18:08 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Voor jou dus een van de beste films die je ooit gezien hebt? Of geef jij wel veel vaker een 9 aan films?
Achter mijn cijfers schuilen geen bijzonder intelligente theoriën, als een film van mij een 9 krijgt betekend het dat ik me bijzonder goed vermaakt heb, zelfs beter dan een film met een 8....of moet ik toestemming krijgen om een film een 9 te geven?
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:18:22 #171
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56079386
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 18:16 schreef Dennis1969 het volgende:

[..]

Achter mijn cijfers schuilen geen bijzonder intelligente theoriën, als een film van mij een 9 krijgt betekend het dat ik me bijzonder goed vermaakt heb, zelfs beter dan een film met een 8....of moet ik toestemming krijgen om een film een 9 te geven?
Huh? Ik wilde weten of de film echt zo enorm goed is en een van de beste films is die je ooit hebt gezien.
sorry dat ik je verder gestoord heb enzo
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:19:39 #172
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_56079419
Ik vond hem dus echt heel heel goed...... Sorry als ik wat bot overkwam.....
pi_56080494
Thirteen Days

Uitstekende "praatfilm" , een goede opfrisser voor hen die niet meer precies weten hoe het ook alweer zat met die Cuban Missile Crisis ('romantisering' hier en daar daargelaten), of voor de recenter geborenen een spannende geschiedenisles.

Hoewel je weet hoe het afloopt, zit je toch op het puntje van je stoel te wiebelen, omdat je moet plassen maar de film niet wil onderbreken

Spannend verhaal, goed acteerwerk, geloofwaardige president + broer, nu ja, gewoon zien dus als je dat niet al gedaan hebt.

The Hunting Party

"Een in diskrediet geraakte journalist (Richard Gere), een cameraman (Terrence Howard) en een journalist die net komt kijken (Jesse Eisenberg) laten zich in met een illegale zoektocht naar de meest gezochte oorlogsmisdadiger van Bosnië. Ze raken in de grootste problemen wanneer ze als CIA agenten aangezien worden en hun doelwit besluit de rollen maar eens om te keren. "

Niet briljant, enjoyable, redelijk spannend, grappig, cynisch, een leuke sneer naar The Dutch erin ook nog eens.
Richard Gere is goed, Terence Howard is beter
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_56081613

Hier zie je Olivier Gourmet, een geweldig acteur! Deze Waalse film heeft een erg leuk verhaal en veel humor. Aanrader.

Hier zie je Evan Rachel Wood (links), een lekker wijf! Deze musical moet iedereen die van The Beatles houdt gezien hebben. Leuk surrealistisch liefdesverhaal.
Graag op anoniem
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:36:38 #175
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_56083329
ehhmm
Wat zijn de titels? of kijk ik ergens over heen? Onderste film zou ik moeten zien dus
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:45:07 #176
67089 Gillingham
The horror...
pi_56083584
Mainport doet niet mee aan titels.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gillingham op 17-01-2008 13:33:46 ]
What's it going to be then, eh?
pi_56083769
12. 30 Days of Night (2007) Alweer een comicverfilming. Dit keer over een bende vampieren die zich te goed doen aan een dorpje in Alaska waar de zon niet op wil komen voor dertig dagen, en zij naar hartelust hun honger kunnen stillen, terwijl de nietsvermoedende bevolking in de kou zit. Leuk gedaan, meer thriller dan horror. 7.0

13. Om Shanti Om (2007) De bollywoodfilm van het jaar volgens sommigen met maar liefst 31 cameo's van bekende hindi-acteurs en een spetterende hoofdrol voor Shahrukh Khan als Om. Om Prakash Makhjia is zo verliefd als het maar zijn kan op de meest bekende actrice van het land, namelijk de beeldschone Shanti. Natuurlijk kun je niet gewoon verliefd worden op elkaar en daarna lekker vrijen, maar moet het altijd rampzalig verlopen. Zo ook in deze film waarin de hoofdrolspeler leven en dood moet trotseren om zijn gram te halen tegen het onrecht. Hindi films zijn niet het eerste waar ik aan denk om eens te gaan kijken, maar Om Shanti Om is perfect als introductie. De liedjes in deze film zijn geweldig, de diverse dansen overweldigend, en de hoeveelheid aan kleur zorgt voor een direct gevoel van blijdschap. Uiteraard is het acteerwerk ver over the top, maar dat maakt het allemaal nog charmanter. 8.0

14. Manufacturing Dissent (2007) Een documentaire over Michael Moore is altijd de moeite waard, want wat is er allemaal waar in wat Moore ons in zijn documentaires voorschotelt. Helaas is het beeld wat je daarvan krijgt, net zo doorspekt met persoonlijk gedram als dat je in de films van Moore zelf kunt zien. Wat betreft Moore wordt je er niet echt wijzer op, behalve dan dat het ook gewoon een mens is met zijn grillen. Had de documentairemaakster maar niet zo gemekkerd over haar eigen interview, en zich wat meer gericht op gesprekken met relevante mensen, in plaats van willekeurige mensen die niets te melden hebben buiten 'Am I going to be on television?". 6.0

15. Persepolis (2007) Een van de beste animatiefilms van dit moment. Meestal zie je de serieuze animatie alleen als korte filmpjes verschijnen, maar deze film duurt maar liefst anderhalf uur. Het verhaalt over een meisje dat de hele islamitische revolutie meemaakt in Iran en daarvan de directe gevolgen ondervindt. Geweldig geanimeerd, hoewel het af en toe wel iets dieper op de persoon in had mogen gaan. 8.0

16. Juno (2007) Komedie en drama in één over een meisje dat zwanger wordt van haar eerste neukertje, namelijk een rennende nerd. Het is een leuke film, maar gaat gebukt onder een wel erg wereldwijze Juno van slechts zestien jaar. Ze gedraagt zich te volwassen, heeft haar mondje teveel bij, maar is daarmee wel weer de perfect drammende tiener. In Hard Candy had hoofdrolspeelster Ellen Page ook al de vervelende neiging nooit haar mond te houden over onzin, en dat is in deze film net zo. Eigenlijk verschillende de rollen in beide films niet zozeer van elkaar, behalve dan dat ze in Juno er niet met iemands kloten vandoor gaat. 8.0

17. Blood Car (2007) Vrij grappige horrorkomedie over een auto die draait op bloed in plaats van benzine. Benzine is schaars in de toekomst, waardoor het bijna onbetaalbaar is geworden. Mensen gaan dan ook erg om een ritje in een auto te maken. Hoofdrolspeler Archie heeft dan ook de tijd van zijn leven wanneer hij elke meid kan krijgen die hij wil door wat gas extra te geven. De ideale B-film (hoewel B misschien nog wel te lovend is hier). Films waarin vegenisten belachelijk worden gemaakt, kunnen voor mij bijna nooit verkeerd zijn. "Your cum tastes like tofu." 7.0
  donderdag 17 januari 2008 @ 08:46:45 #178
52357 Lambiekje
pi_56094226
The Night of the Hunter (1955)
Vader heeft iemand vermoord tijdens het bankberoven, moet gevangenis in en wordt geexecuteerd. Ondertussen heeft hij een celmaat verteld van het geld en die komt naar zijn huis. Direct trouwt hij met die moeder. Maar de kids wantrouwen hem. Hij probeert het geld te ontfrutsenl bij de kinderen omdat zij weten waar het is.

Waarom deze film nu een top250 notering krijgt ontgaat mij. Slecht is het niet maar het heeft een gevoel van .. tja.
Hoe de kinderen ontsnappen aan hem, beetje jammerlijke vent dan. En wat is de weduwe naief om meteen te gaan trouwen met die celmaat.. i don't get it. En dat bijbel gewauwel stoort ook.

cijfer 6 / imdb 8.2 #161

@Doff: Welke top250'r moet ik nu kijken?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 17-01-2008 08:55:10 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_56095486
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 08:46 schreef Lambiekje het volgende:
Waarom deze film nu een top250 notering krijgt ontgaat mij. Slecht is het niet maar het heeft een gevoel van .. tja.
Hoe de kinderen ontsnappen aan hem, beetje jammerlijke vent dan. En wat is de weduwe naief om meteen te gaan trouwen met die celmaat.. i don't get it. En dat bijbel gewauwel stoort ook.

cijfer 6 / imdb 8.2 #161

De notering kan me mijn reet roesten, maar The Night of the Hunter vind ik wel bijzonder knap gemaakt. Het licht- en schaduwspel, de voortdurende dreiging van Powell en de daarbij behorende, effectieve spanningsbogen, de muziek, het camerawerk etc.

Ik blijf er bij: bril-jant gemaakte film. Beste die ik in maanden gezien heb (The Fountain vond ik het vorige meesterwerkje ).
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:54:26 #180
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56096910
Wat The Night of the Hunter wellicht zo bijzonder maakt is dat de film-noir-sfeer eens niet toegepast is op rokerige kamers, donkere steegjes en ongure mannen gehuld in lange jassen. Verder is het maar een matige film.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:52:36 #181
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56098598
Mijn favoriete films uit de IMDb top 250 variëren nogal doordat er nieuwe films in verschijnen, degene die ik het slechtst vind is dan wel weer stabiel, dat is al jaren Night of the Hunter.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 17 januari 2008 @ 12:56:39 #182
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56100214
Brokeback Mountain
Wat een prachtige film zeg! Vooral het begin met Jake Gyllenhaal, Heath Ledger en de honderden schapen is een genot om te zien. Daarna wordt het ietsje minder door de vele tijdsprongen (al is het wel weer erg leuk om te zien dat Anne Hataway per scene lelijker wordt) om alsnog te eindigen met een mooi slot. Prettig ook om een niet zo geforceerde film over homoseksualiteit te zien. Cijfer: 8,5

Ace in the Hole
Deze Billy Wilder over het ethisch handelen van een journalist (een uitmuntende Kirk Douglas) mag wel wat meer exposure krijgen. Bij het uitbrengen werd deze film niet zo goed ontvangen door de pers. Waarschijnlijk kon of wou men zich niet herkennen in het beeld wat van de journalist werd gecreëerd. Her en der leek het me wat dik aangedikt, maar het idee schijnt wel weer gebaseerd te zijn op een waargebeurd incident: iemand komt vast te zetten in een mijn en in de loop der dagen ontstaat er een heel circus met duizenden mensen. Cijfer: 7,5

From Russia with Love
Toch niet de James Bond-topper, waar ik op hoopte. Het quasi-intelligente plot is heel aardig, maar anno begin 2008 heb je wel snel door hoe de vork in de steel zit en vallen de foutjes in de uitvoering erg op. De vrouwelijke rollen zijn overigens ook matig ingevuld, maar verder... tis toch stiekem wel cool hoor, dat is eigen aan de heer Bond. Cijfer: 7

The Magic Sword
Bert I. Gordon, wat een magnifieke regisseur is hij toch . Waar ging deze film ook al weer over ? Een internationaal ridderteam moet een gekidnapte prinses bevrijden. Ondertussen krijgt men 7 curses te verduren afkomstig van de bad-guy. Binnen dat team is er ook wat wrevel en op het eind is er ook nog een heel aardig plottwistje. Voor Mr. B.I.G.-begrippen heel niet zo slecht dit, zeker de special effects mochten er zijn. Een heks met een enorme boezem en haar bizarre siamese tweeling-sidekicks zijn sowieso deze film het aankijken waard. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_56101138
La Môme (Olivier Dahan, 2007) 7
Wellicht beter bekend als La Vie en Rose. Hoewel Marion Cottillard een meer dan verdienstelijke prestatie neerzet als de irritante nachtegaal Edith Piaff, is de film verder niet bijzonder. Voor een biografie was de vertelstructuur enigszins verfrissend, maar bij vlagen ook verwarrend. Gérard Depardieu was niet per se slecht, maar wel weer volkomen overbodig. Ik kijk uit naar volgende hoofdrollen van Cotillard.

One Hour Photo (Mark Romanek, 2002) 6+
Robin Williams kreeg in 2002 twee rollen die zijn stereotype casting volledig tegenspraken, namelijk in Insomnia en in deze film. One Hour Photo is best vermakelijk, maar simpelweg niet erg goed. Het concept fotografie had van mij beter en uitvoeriger worden uitgewerkt, dat leverde namelijk de meest boeiende scenes op. Het was een aardige film voor op tv na een lange dag studeren, meer niet.
pi_56102533
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 08:46 schreef Lambiekje het volgende:
Vader heeft iemand vermoord tijdens het bankberoven, moet gevangenis in en wordt geexecuteerd. Ondertussen heeft hij een celmaat verteld van het geld en die komt naar zijn huis. Direct trouwt hij met die moeder. Maar de kids wantrouwen hem. Hij probeert het geld te ontfrutsenl bij de kinderen omdat zij weten waar het is.

cijfer 6 / imdb 8.2 #161

Helaas. Ik vond 'm zelf zo ontzettend goed omdat het mij overkwam als een geweldige satire, heel spannend was, tof geacteerd door Mitchum, geweldig mooi gefilmd en ook nog eens zo'n ijzersterke, soms bijna surrealistische sfeer wist neer te zetten. Maar goed, zo ziet jammergenoeg niet iedereen het .

Maare, jij gaat serieus een film kijken als ik het zeg?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  donderdag 17 januari 2008 @ 14:27:36 #185
203259 Propzor
Not the man in black..
pi_56102587
Ik heb laatst Scary Movie Gezien Wat geniaal zijn die films !:P
Een Cola'tje Alstublieft..
  Moderator donderdag 17 januari 2008 @ 15:42:46 #186
9859 crew  Karina
Woman
pi_56104741
Gisteren de vierde "virus film" gekeken van de afgelopen twee weken. Ditmaal The Invasion. Zoveelste remake van Invasion of the Body Snatchers.

Echt spannend werd het nooit en omdat ik geen fan ben van Nicole Kidman (ik vind haar geen goede actrice, beetje irritant mens), viel het mij nogal tegen eerlijk gezegd. Een zesje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Karina op 17-01-2008 19:43:19 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 17 januari 2008 @ 16:47:03 #187
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_56106857
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:56 schreef Falco het volgende:
Brokeback Mountain
Wat een prachtige film zeg! Vooral het begin met Jake Gyllenhaal, Heath Ledger en de honderden schapen is een genot om te zien. Daarna wordt het ietsje minder door de vele tijdsprongen (al is het wel weer erg leuk om te zien dat Anne Hataway per scene lelijker wordt) om alsnog te eindigen met een mooi slot. Prettig ook om een niet zo geforceerde film over homoseksualiteit te zien. Cijfer: 8,5
Dat niet geforceerde was inderdaad een grote kracht. De film gaat niet zozeer over homoseksualiteit, des de meer over liefde. Brokeback Mountain kreeg mij en twee vrienden na het eerste uur non-stop homograpjes te hebben gemaakt zo stil als een muis. Chapeau Brokeback Mountain! Tikte helaas wel vorige jaar de meest ondergewaardeerde film van het jaar The Weatherman weg.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  donderdag 17 januari 2008 @ 17:16:40 #188
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_56107609
No country for old men

Zeer goed!
IMDB 8.7
.
  donderdag 17 januari 2008 @ 19:22:43 #189
52357 Lambiekje
pi_56110609
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 14:25 schreef Doff het volgende:

[..]

Helaas. Ik vond 'm zelf zo ontzettend goed omdat het mij overkwam als een geweldige satire, heel spannend was, tof geacteerd door Mitchum, geweldig mooi gefilmd en ook nog eens zo'n ijzersterke, soms bijna surrealistische sfeer wist neer te zetten. Maar goed, zo ziet jammergenoeg niet iedereen het .

Maare, jij gaat serieus een film kijken als ik het zeg?
Niet speciaal meer omdat je zei van het wordt tijd dat je echte films gaat kijken. Ik ben begin en zeg Night Hunter.
Dus ik dacht ik op zoek naar Night Hunter vandaar.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 januari 2008 @ 19:43:26 #190
862 Arcee
Look closer
pi_56111105
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mijn favoriete films uit de IMDb top 250 variëren nogal doordat er nieuwe films in verschijnen, degene die ik het slechtst vind is dan wel weer stabiel, dat is al jaren Night of the Hunter.
Voor mij is dat het verschrikkelijke Det Sjunde inseglet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:12:44 #191
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56114803
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Voor mij is dat het verschrikkelijke Det Sjunde inseglet.
Wat? Die heeft op zichzelf toch mooie scenes? Heb je Wild Strawberries (Smultronstallet) wel eens geprobeerd? Misschien dat dat je wel aanspreekt .
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:16:46 #192
45532 ziggyziggyziggy
pi_56114946
Ik denk dat ik A Christmas Story wel het dieptepunt van de Top 250 vind. Tot nu toe dan, ik heb er nog 73 te gaan.
En Det Sjunde Inseglet was best tof.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 januari 2008 @ 22:17:15 #193
862 Arcee
Look closer
pi_56114963
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:12 schreef Falco het volgende:
Wat? Die heeft op zichzelf toch mooie scenes? Heb je Wild Strawberries (Smultronstallet) wel eens geprobeerd? Misschien dat dat je wel aanspreekt .
Ja, die was wel te doen. Niet dat die me erg aansprak, maar goed, vergeleken met het vreselijke Det Sjunde Inseglet was het wel te doen.

Ik vond Det Sjunde Inseglet zo slecht dat ik al m'n hoop om daarna nog weer een goeie film te zien had verloren.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 januari 2008 @ 22:17:59 #194
862 Arcee
Look closer
pi_56114993
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik denk dat ik A Christmas Story wel het dieptepunt van de Top 250 vind.
Die vond ik heel leuk.
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:18:46 #195
45532 ziggyziggyziggy
pi_56115018
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:17 schreef Arcee het volgende:

[..]

Die vond ik heel leuk.
Smaken verschillen. Ik ben op een gegeven moment chapters gaan afbreken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 januari 2008 @ 22:20:08 #196
862 Arcee
Look closer
pi_56115066
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Smaken verschillen.
Yup, en da's de enige reden waarom meningen over films ook verschillen.
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:38:59 #197
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56115666
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Smaken verschillen.
Dat is waarom ze menukaarten hebben in restaurants.
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:43:56 #198
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_56117624
Gone Baby Gone

imdb: 8.0
mijn cijfer: 6.8

Sommige scenes vielen af en toe best tegen vond ik.. daarnaast een hoop onnodig moeilijk gedoe..
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_56128339
Dr.No 1962

De eerste James Bond film doet hier en daar wat amateuristisch aan en wat gedateerd maar het blijft leuk om naar te kijken en Sean Connery is natuurlijk de beste Bond die er is. Oja en Ursula Andress is de lekkerste Bond girl ooit! 7/10

Dr.No
pi_56129235
Planet Terror

Waar ik van Death Proof echt heb genoten, vond ik deze film bar slecht. Ik irriteerde me aan een hoop dingen, al weet ik dat de helft er van ws. opzettelijk zijn met het oog op de Grindhouse cultuur. Ik ben zoiezo al geen fan van zombie films, dus misschien had ik m gewoon helemaal niet moeten kijken, maar de eerdere actiefilms van Rodriquez kon ik goed waarderen. De dialogen waren niet aantrekkelijk of te belachelijk, de overdreven overdreven (ja opzettelijk 2 keer) gore was niet eens meer lachwekkend en als je een film oud wil laten lijken gebruik dan gewoon oude camera's ipv met CGI ouderdomstrekjes in te voegen.. Ik had het idee dat ie een bepaalde sfeer wilde nastrefen, maar das dan bij mij niet helemaal gelukt. Een hoop scenes lopen niet lekker in elkaar over waardoor het al snel vermoeiend aandeed. Eervolle vermelding voor Jeff Fahey, 1 van de weinige karakters die me kon boeien. Wanneer komt Machete uit trouwens, die film leek me namelijk wel leuk

Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 16:44:18 #201
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_56133667
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:09 schreef Atreidez het volgende:
Planet Terror

Waar ik van Death Proof echt heb genoten, vond ik deze film bar slecht. Ik irriteerde me aan een hoop dingen, al weet ik dat de helft er van ws. opzettelijk zijn met het oog op de Grindhouse cultuur. Ik ben zoiezo al geen fan van zombie films, dus misschien had ik m gewoon helemaal niet moeten kijken, maar de eerdere actiefilms van Rodriquez kon ik goed waarderen. De dialogen waren niet aantrekkelijk of te belachelijk, de overdreven overdreven (ja opzettelijk 2 keer) gore was niet eens meer lachwekkend en als je een film oud wil laten lijken gebruik dan gewoon oude camera's ipv met CGI ouderdomstrekjes in te voegen.. Ik had het idee dat ie een bepaalde sfeer wilde nastrefen, maar das dan bij mij niet helemaal gelukt. Een hoop scenes lopen niet lekker in elkaar over waardoor het al snel vermoeiend aandeed. Eervolle vermelding voor Jeff Fahey, 1 van de weinige karakters die me kon boeien. Wanneer komt Machete uit trouwens, die film leek me namelijk wel leuk

[ afbeelding ]
Machete Release Date: 2008 (USA)

Das alles wat bekend is
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_56134367
quote:
Planet Terror

[ afbeelding ]
ik had het net andersom
  vrijdag 18 januari 2008 @ 17:19:16 #203
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_56134468
The Naked Prey Een wat onconventionele avonturen film, van Hollywood ster Cornel Wilde. Zoals ik verwachte was 'ie erg tof. Weinig dialoog, maar de tijd vliegt voorbij. Dit is wel weer eens wat anders dan de meeste films die zich in Afrika afspelen. Geen geromantiseerd beeld, en allesbehalve groot en lawaaierig. Een epic op bescheiden manier gebracht, rauw en gewelddadig, niets wordt geschuwd. Zo zie je bijvoorbeeld een man uit het kadaver van een olifant stappen, de ingewanden over de schouder, en die gaan zo de pan in. Wat erg helpt aan het bijzondere gevoel van de film is dat alles in Afrika geschoten is ipv. in L.A.. De makers brengen het land zo goed in beeld dat het lijkt dat we daar zijn. Alles in de omgeving leeft, constant gebeurt er iets en is de wereld in beweging, en dat voegt alleen maar toe aan de authenticiteit van de film. Zo kan er ook mooi overschakeld worden tussen mens en dier, om zo heel treffend de overeenkomsten in beeld te brengen. De achtervolging, waar het grootste gedeelte van de film om draait, is erg goed, wat ook voor een groot deel te danken is aan de bijzondere soundtrack die de spanning flink opvoert. Aanrader!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:39:23 #204
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_56137752
Gisteren in de sneak:

We Own The Night
Heerlijke harde crime film van James Gray. De film moet het niet hebben van het verhaal, dat redelijk standaard en ietwat voorspelbaar is.
De kracht ligt `m in de combinatie van de grauwe, donkere sfeer en het zeer sterke acteerwerk. Daardoor wordt de aandacht de hele tijd vast gehouden en zit je vaak op het puntje van je stoel.
Het acteerwerk van zowel Mark Wahlberg als met name Joaquin Phoenix is zonder meer geweldig.
Het is jammer dat het einde nogal klef aandoet, want anders was dit een gangster klassieker in wording.
Dat is nu niet (echt) het geval maar dat neemt niet weg dat dit een fantastische en boeiende film is.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 januari 2008 @ 19:43:16 #205
862 Arcee
Look closer
pi_56137854
quote:
Waar ik van Death Proof echt heb genoten
Ik ook, wat een coole film.

Zoe.
  Moderator vrijdag 18 januari 2008 @ 21:22:54 #206
9859 crew  Karina
Woman
pi_56140662
Dragon Wars: D-War
B-film, maar wel een hele leuke, ingrediënten: draken, Koreaanse krijgsheren, helicopterachtervolgingen en natuurlijk een (klein) liefdesverhaaltje. Goede special effects (vooral het gevecht tussen de draken op het eind vond ik geweldig). Ik heb genoten. Van het verhaaltje snapte ik niet veel, maar dat maakte niet uit, het ging om de beelden.
niet zo tof doen
pi_56143788
No reservations

Chefkok Kate Armstrong leeft haar leven zoals ze haar keuken runt in een trendy restaurant in Manhattan; zonder flauwekul. Haar werkwijze is zowel charmant als intimiderend voor de mensen om haar heen. Kate coördineert tijdens hectische diensten - zonder moeite - honderden maaltijden en haar gerechten zijn tot in de puntjes perfect bereid. Kate's perfectionistische aard wordt danig op de proef gesteld wanneer ze plotseling moet zorgen voor haar negenjarige nichtje Zoe en daarbij moet wedijveren met de nieuwe sous-chef Nick Palmer, die haar absolute tegenpool is. Kate moet leren communiceren buiten de keuken als ze een goede band met Zoe wil opbouwen en het echte geluk wil vinden.

een mooie lieve romantische film,
"Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around" M.J
  zaterdag 19 januari 2008 @ 00:40:18 #208
52357 Lambiekje
pi_56145658
Peeping Tom (1960)
Gozert werkt als cameraman op een film-set. In zijn eigen uurtjes is hij ook bezig maar dan met de ultieme angst. Het filmen van vrouwen die zelf zien hoe hun keel wordt doorgesneden.

Wel een luguber gegeven.

cijfer 7.5 / imdb 7.9
  zaterdag 19 januari 2008 @ 01:57:19 #209
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56146822

Patrick Kenzie (Casey Affleck) en Angela Gennaro (Michelle Monaghan) zijn privé detectives in Boston. Ze worden ingehuurd om een verdwenen 4 jarig meisje te vinden en werken samen met een aantal politiemannen, waaronder Morgan Freeman.
De film is behoorlijk verrassend door een aantal plotwendingen die je niet ziet aankomen. Het einde zag ik ook helemaal niet aankomen en kwam best wel als een shock. Er zullen zeker discussies losbarsten over de vraag of Patrick Kenzie de juiste keuze heeft gemaakt. Al met al een redelijk geslaagde film met een juist tempo. De film één keer zien vind ik genoeg trouwens.

Cijfer: 7.0
  zaterdag 19 januari 2008 @ 10:31:43 #210
52357 Lambiekje
pi_56149011
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 01:57 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

Patrick Kenzie (Casey Affleck) en Angela Gennaro (Michelle Monaghan) zijn privé detectives in Boston. Ze worden ingehuurd om een verdwenen 4 jarig meisje te vinden en werken samen met een aantal politiemannen, waaronder Morgan Freeman.
De film is behoorlijk verrassend door een aantal plotwendingen die je niet ziet aankomen. Het einde zag ik ook helemaal niet aankomen en kwam best wel als een shock. Er zullen zeker discussies losbarsten over de vraag of Patrick Kenzie de juiste keuze heeft gemaakt. Al met al een redelijk geslaagde film met een juist tempo. De film één keer zien vind ik genoeg trouwens.

Cijfer: 7.0
van mij mag Ben Aflick regiseren, als hij het acteren maar laat
pi_56150388
Saw IV (Darren Lynn Bousman, 2007)
Ja wat moet je er van zeggen? Nog steeds aardig, maar het leuke is er nu ook wel vanaf. De traps zijn nog even smerig en de twist op het einde is weer aardig gevonden, maar het blijft wel een exacte herhaling van het Saw-concept. Voeg daar aan toe dat de acteurs en actrices ook in dit deel weer waardeloos waren en je komt tot een middelmatig filmpje. 6.0

Dogville (Lars von Trier, 2003)
Sterke en originele film van Lars von Trier, met in de hoofdrol Nicole Kidman. Tijdens een van zijn avondwandelingen maakt Tom Edison kennis met de aantrekkelijke Grace. De jonge vrouw is volledig in de war en blijkt op de vlucht te zijn voor een groep mannen die op haar hebben geschoten. Tom neemt haar mee naar huis, maar de inwoners van Dogville zijn niet bepaald happig om Grace in hun midden op te nemen. Toch kan Tom de dorpsbewoners ervan overtuigen haar onderdak te bieden. In ruil daarvoor moet Grace iedere dag een uur doorbrengen met elke inwoner van het dorp. Acteerwerk is dik in orde, waarschijnlijk mede door von Trier die erg veel van de acteurs eist. De speelduur is alleen wel wat aan de lange kant in mijn ogen. 7.8

[ Bericht 7% gewijzigd door Hulkio op 19-01-2008 13:59:39 ]
pi_56155670
Gone Baby Gone

Vond hem prachtig, wrang maar prachtig en mijn god wat kan een zogenaamde juiste keuze fout voelen.

Ed Harris en Morgan Freeman zoals altijd en Casey Affleck voor mij nieuw, idem.
Hulde aan broer Ben, prachtige film
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 19 januari 2008 @ 16:49:06 #213
82589 S-Two
barba macacu
pi_56156443
Net The Sting gezien op SBS6 met Paul Newman en Robert Redford. Echt een hele toffe film, één van de beteren die ik gezien heb denk ik.

En oja, gister Ratatouille, ook best een grappige film.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  Moderator zaterdag 19 januari 2008 @ 18:20:43 #214
9859 crew  Karina
Woman
pi_56158853
Rise
Moderne vampierenfilm. Een van de vampieren zoekt wraak op degenen die haar zo gemaakt hebben en gaat op zoek naar de daders om ze te vermoorden, op het eind geholpen door een politieagent wiens dochter ook slachtoffer is geworden van diezelfde vampieren.

In het begin is het verhaal is af en toe wat warrig, maar door de verschillende flashbacks wordt alles in de loop van de film duidelijk.

Geen echt goede film, maar redelijk aan te kijken, lekker veel bloed.
niet zo tof doen
  zaterdag 19 januari 2008 @ 18:24:53 #215
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56158971
Knallhart (2006, Dl, Detlev Buck)
Een 15-jarige jongen verhuist samen met zijn met zijn moeder, nadat mamma door haar vriend het huis is uitgetrapt, naar één van de armere wijken van Berlijn. Daar wordt die gepest, maakt die nieuwe (foute) vrienden en zakt langzaam weg in de criminaliteit.
Typisch zo'n grauwe, harde, realistische film, waarin het harde echte leven van de straat is te zien.
cijfer: 8

Gedo senki (Tales from Earthsea) (2006, Jap, Goro Miyazaki)
Zoon heeft het stokje overgenomen van pappa. De film kan zich (natuurlijk) niet meten met de echte meesterwerken van vader. Maar het is nog steeds een meer dan geslaagde Ghibli film geworden. Vooral visueel doet de film nergens onder voor die van zijn vader. Het laat zien dat je i.v.m. al het 3d uit Amerika je met ouderwetsere 2d ook een pracht film kan maken. Het verhaal is jammer genoeg wat rechtoe rechtaner en mist de echte fantasie van Hayao's meesterwerken. Maar ik heb het volste vetrouwen, dat de erfenis in goede handen is.

Bobby (2006, VS, Emilio Estevez)
Emilio Estevez kan duidelijk heel goed netwerken en heeft zodoende een grote sterrencast bij elkaar weten te sprokelen voor deze mozaïkfilm over de moord op Robert F. Kennedy.
Direct na de film was ik diep onder de indruk ervan. Maar nu heb ik er nachtje over geslapen en wat meer over nagedacht. En vind ik de film zelf als film eigenlijk tegenvallen.
Wat Estevez namelijk goed doet en de reden is waarom ik zo indruk was tijdens het kijken, is het beeld en de sfeer hercreeëren van 1968. Het archiefmateriaal van Kennedy is zo gekozen, dat je als kijker idd het idee krijgt dat de verkiezing van R.F. Kennedy tot president gelijk staat aan de wederkomst van Jezus Christus en de VS en de gehele wereld zou verlossen van al het kwaad. Die hoop, die toen leefde en storf op die fatale dag in juni 1968, zet Estevez heel goed neer in de verschillende karakters. En met de kennis van wat erna zou komen (8 jaar Nixon), maakt de moord op Kennedy een diepe impact.
Maar tijdens die aanslag worden ook enkele van de fictieve karakters van de film geraakt. Ik had zelfs even niet door dat dat het geval was. Wat er verder met hun gebeurde liet me eigenlijk ook verder koud. Ik leefde helemaal niet mee met de karakters. Ik kwam tot de conclusie dat ik de hele film eigenlijk al niets met de karakters had. Estevez volgt de regels van de mozaïk film keurig, met zelfs het verplichte compilatie nummer, waarin we keymomenten van verschillende karakters zien voorbij flitsen. Maar de meeste karakters missen diepgang en konden me gestolen worden.
Maar als je Stone en Lohan weet laten goed te acteren doe je toch wel iets goed.
cijfer: 7

The Last Winter (2006, VS, Larry Fessenden)
In de ongerepte natuur ergens in Canada doet een team onderzoek naar de mogelijkheden om daar naar olie te boren. Maar er is daar iets wat ze beter met rust hadden kunnen laten.
The Last Winter is een geslaagde horror film geworden. De karakters zijn geen horrorstereotypes. Het zijn realistische karakters, waarvan je hoopt dat ze het overleven. De film heeft een goede onderhuidse spanning. Je hebt heel lang het gevoel dat er iets mis is. Een gevoel dat steeds sterker en sterker wordt. Maar net als de karakters in de film weet je niet wat. De film laat in de beste horror traditie de vraag wat er nou echt aan de hand is open.
Een welkome verfrissing tussen de gore-boven-spanning horrors van de laatste tijd.
Met o.a. de altijd degelijke Ron Perlman.

Iklimler (Climates, Tur, Nuri Bilge Ceylan) (2006)
Een prototype filmhuisfilm. Veel lange statische shots, waarin ogenschijnlijk niets in gebeurd, veel emotievolle gezichten weinig dialoog, een plot over liefde zonder dat daar echt over gesproken wordt, close-ups van langzaam opgewekte tranen, de verplichte halve verkrachtingscené om te shockeren. Het is allemaal goed gedaan, maar ik had een heel erg been-there done-that gevoel.
cijfer: 7.5

[ Bericht 3% gewijzigd door Lonewolf2003 op 19-01-2008 18:40:30 ]
pi_56159161
The Ten

De film bestaat uit 10 verhalen die elk 1 van de 10 geboden als onderwerp hebben, aan elkaar gepraat in een soort van theatervorm die niet echt geslaagd overkwam. Sommige verhalen waren nogal erg vergezocht en ontzettend grappig. Er zijn aardig wat bekende namen in de cast te vinden, en Liev Schreiber en Winona Ryder (3 keer raden bij welk van de 10 geboden zij voorkwam ) leveren erg leuke performances, maar over het algemeen had de film wel een amateuristisch tintje. Leuk vermaak en niet de typische humor.

Before the devil knows you're dead

Twee broers, gespeeld door Ethan Hawke en Philip Seymour Hoffman, plannen een overval op de juwelierszaak van hun ouders welke natuurlijk mis gaat. Al meteen in het begin van de film wordt dit plot je in de schoot geworpen waarna via terugblikken de dagen voorafgaand aan de overval worden verteld. De sfeer in de film is wel goed en de acteerprestaties zoals te verwachten ver boven gemiddeld, maar het verhaal lijkt niet netjes afgewerkt. Het had potentieel maar ik denk persoonlijk dat de volgorde van gebeurtenissen de film een stuk minder spannend hebben gemaakt.

zaterdag 19 januari 2008 @ 19:35:35 #217
82589 S-Two
barba macacu
pi_56160504
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 18:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Knallhart (2006, Dl, Detlev Buck)
Een 15-jarige jongen verhuist samen met zijn met zijn moeder, nadat mamma door haar vriend het huis is uitgetrapt, naar één van de armere wijken van Berlijn. Daar wordt die gepest, maakt die nieuwe (foute) vrienden en zakt langzaam weg in de criminaliteit.
Typisch zo'n grauwe, harde, realistische film, waarin het harde echte leven van de straat is te zien.
Die heb ik op mijn computer staan (na een tip in de universiteitskrant). Lijkt me ook wel een leuke film, alleen kan ik geen ondertitel vinden (en mijn Duits laat nogal te wensen over). Hoe heb jij dat gedaan (of heb je hem gekocht/gehuurd)?
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:24:22 #218
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56165050

Wanneer Kate (Ryan) er achter komt dat haar vriend (Hutton) in Parijs een nieuwe liefde heeft ontmoet, zet ze haar vliegangst overboord en gaat naar de lichtstad om zijn hart te heroveren. In het vliegtuig ontmoet ze de ongemanierde Fransman Luc Teyssier (Kline), die belooft haar te helpen met haar 'missie'.
'French Kiss' werd geregisseerd door Lawrence Kasdan, de man die oa 'Raiders of the lost arc', 'The big chill' en 'The Bodyguard' schreef. Ook regisseerde hij films als 'Body Heat' en 'The big chill'. Deze film is een stuk luchtiger. Meg Ryan speelt een van haar betere rollen en Kevin Kline met zijn Franse accent is ook erg goed in vorm. 'French Kiss' is erg vermakelijk met een goed tempo. In belangrijke bijrollen spelen Jean Reno (Leon) en Timothy Hutton (Ordinary people).

Cijfer: 8,0
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 januari 2008 @ 22:52:36 #219
862 Arcee
Look closer
pi_56165976

Om 0:15 uur op Nederland 2 Vozvrashcheniye (The Return), een erg goed kil gefilmd drama.
pi_56166452
Thnx Arcee, die wilde ik al een tijd geleden zien.
  zondag 20 januari 2008 @ 02:30:27 #221
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_56170282
Tip voor scanman: No Reservations.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 20 januari 2008 @ 02:32:15 #222
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_56170312
quote:
Op zondag 20 januari 2008 02:30 schreef cwk het volgende:
Die was goed te doen idd
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  zondag 20 januari 2008 @ 02:42:31 #223
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_56170440
quote:
Op zondag 20 januari 2008 02:32 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

Die was goed te doen idd
Laat ik het zo zeggen: Als ik D-war niet had gezien, dan was No Reservations het meest tergende stukje cinema wat ik de afgelopen maanden heb gezien. Maar ik ben nooit te beroerd om mijn medemens te helpen. Hij waardeert hem wel, wat ik je brom.
  zondag 20 januari 2008 @ 03:24:48 #224
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56170795
quote:
Op zondag 20 januari 2008 02:30 schreef cwk het volgende:
LOL... Die heb ik een tijd geleden al gezien. Leuke film idd. Niet een geweldige romcom, maar wel de moeite waard voor mensen die van het genre houden.

Vanavond trouwens 'Der Untergang' weer eens bekeken. Wat blijft dat toch een magnifieke film. Bruno Ganz verdient volgens mij gewoon een oscar voor die rol. Een van de betere acteerprestaties van deze eeuw.

[ Bericht 13% gewijzigd door scanman01 op 20-01-2008 03:31:15 ]
  zondag 20 januari 2008 @ 03:32:02 #225
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56170864
quote:
Op zondag 20 januari 2008 02:32 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

Die was goed te doen idd
Geen topper, maar CZJ is alleen al de moeite van het kijken waard
  zondag 20 januari 2008 @ 03:39:06 #226
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56170942

Wyatt (Fonda) en Billy (Hopper) zijn twee hippie-motorrijders die naar Mardi-Gras toe gaan. Het wordt een rit met veel sex, drugs en rock 'n roll, waarbij ze de meest uiteenlopende figuren tegenkomen, zoals de prettig gestoorde advocaat George (Nicholson).

Wat is het toch een briljante film, zelfs na zo vele jaren. Hopper en Fonda zijn geweldig in de hoofdrollen, maar voor mij blijft de film toch mijn kennismaking met Jack Nicholson
De film is misschien gedateerd, maar blijft een klein meesterwerkje. Dennis Hopper regisseerde de film, die hij schreef samen met Peter Fonda (broertje van grote zus Jane). Prachtig document dat heel erg hoort bij de jaren 60.

Cijfer: 8.5
  zondag 20 januari 2008 @ 03:41:30 #227
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56170969
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door scanman01 op 20-01-2008 11:08:40 ]
  zondag 20 januari 2008 @ 03:50:41 #228
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56171055

Gisteren gezien: Een man van 121 vertelt zijn levensverhaal. Toen hij 10 was, klein maar sterk, werd hij geadopteerd door de indianen. Hij kreeg verschillende blanke opvoedingen en leefde constant in tweestrijd door de oorlog. We volgen zijn leven tot aan de Battle at little big horn, waar Generaal Custer de dood vond.

Wat mij betreft is Dustin Hoffman sowieso de beste acteur aller tijden... en deze film bewijst dat opnieuw. Wat een magistrale rol van deze kleine grote man. Hoffman is de Laurence Olivier van de laatste 30 jaar. De man kan alles spelen zonder moeite. De twee oscars die hij tot nu toe heeft gewonnen zijn er minstens twee te weinig. Helaas worden zijn rollen de laatste jaren wat minder interessant, ook omdat hij ouder wordt natuurlijk (heeft Nicholson ook last van). Maar deze film moet iedereen zien!

Cijfer: 9.0
  zondag 20 januari 2008 @ 03:57:41 #229
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_56171115
V for Vendetta

Heb na een lange tijd toch maar besloten om eens V for Vendetta te kijken. Wist niet echt wat ik van deze film moest verwachten daarom heb ik hem eigenlijk nooit bekeken.

Ik vond hem best wel tof, al duurde hij me wat te lang. Ik vond vooral V zijn filosofische en vreemde antwoorden en opmerkingen tof, deze deden mij eigenlijk de gehele film afvragen wat voor intellectuele man er achter dat masker zou zitten. Jammer dat je dit niet ziet in de film.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 20 januari 2008 @ 04:00:10 #230
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56171133
quote:
Op zondag 20 januari 2008 03:57 schreef boem-dikkie het volgende:
V for Vendetta

[ afbeelding ]

Heb na een lange tijd toch maar besloten om eens V for Vendetta te kijken. Wist niet echt wat ik van deze film moest verwachten daarom heb ik hem eigenlijk nooit bekeken.

Ik vond hem best wel tof, al duurde hij me wat te lang. Ik vond vooral V zijn filosofische en vreemde antwoorden en opmerkingen tof, deze deden mij eigenlijk de gehele film afvragen wat voor intellectuele man er achter dat masker zou zitten. Jammer dat je dit niet ziet in de film.
Ook gezien, alleen al vanwege Natalie Portman. De film is idd zeker 15 minuten te lang. Wel een interessante film.
  zondag 20 januari 2008 @ 09:54:07 #231
52357 Lambiekje
pi_56171956
Tasjesdief(1995)
Voor de gein maar weer eens naar de tasjesdief gekeken.

Een iel jongentje wordt lastig gevallen door een stel paupers die zijn oma hebben overvallen. Hij moet van hun tasjes jatten zodat zij aan geld komen. Het is zeker geen slechte film en Oliver is best geloofwaardig als gepest jongetje.

cijfer 6.5 / imdb 6.5

[ Bericht 98% gewijzigd door Lambiekje op 20-01-2008 09:59:59 ]
  zondag 20 januari 2008 @ 11:31:17 #232
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_56173074
Beowulf: dit verhoudt zich ongeveer tot het oorspronkelijke verhaal als AIDS tot seks. Ik bedoel, ik zie de connectie wel, maar wil de twee toch niet echt gelijktrekken. De CGI is geweldig, maar dat wil niet zeggen dat alles er ook 'echt' uitziet. Als iemand me zou vertellen dat dit een stop-motionfilm uit pakweg 2015 was had ik hem best geloofd, mits er een beetje alcohol in het spel was. All in all is het een best vermakelijke mix tussen Army of Darkness, Willekeurige Epische Hollywoodfilm #31 en The Polar Express. 6,5.

Juno: Cera en Bateman kunnen bij mij sowieso al weinig fout doen (kijkt allen Arrested Development), maar ook de rest van de cast gaat geweldig om met het geweldige script en de toffe regie. Af en toe neigen de dialogen wel naar een hoeveelheid hip waar Tarantino nog van moet kotsen, maar zolang de personages oprecht blijven (en dat blijven ze) werkt het allemaal uitstekend. Met reden het criticineukertje van 2007. 9-.

Before the Devil Knows You're Dead: het eerste half uur is de natte droom van iedere Christelijke filmrecensent die graag wil aantonen wat een walgelijke satanistische cult Hollywood toch is. Overbodige seksscènes, overbodig gescheld en overbodig geweld. Gelukkig maakt de film daarna een comeback van jewelste met sterk spel (ook van de ietwat miscaste Hawke), een strak in elkaar gezet plot en een hoeveelheid onontkoombaar drama waar Oedipus nog een puntje aan kan zuigen. 7,5.

Runaway Jury: okaye Grisham-verfilming. De eerste helft deed me zelfs aan Fargo denken, maar gelukkig kwam er toen nog een twist waaruit bleek dat alles toch een hopeloos geconstrueerd hoopje plotclichés was. Ik had niets anders verwacht, maar 50% van de film viel me dus toch nog alleszins mee. 6+.

Leuk voor Later: Nederlandse familielola. Er is een verjaardagsfeestje van een menopausemoeder, paps gaat stiekem vreemd en natuurlijk maakt de vet toffe gamende zoon opnames met een digitale camera. Meer typisch krijg je het niet, maar voor de liefhebber (hoi Arcee) is het nog goed te doen door sterk spel, een prima script en een okaye soundtrack. 6,5.

Leuk Voor Later is te bekijken via hier
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_56175012
Gisteren weer lam op de bankgehangen met wat homies en enkele films gecheckt, in deze volgorde:

Deliver us from evil

Aangrijpende docu over seksueel misbruik in de katholieke kerk. Specifiek over een patoor die van 1970 tot 1990 ofzo in groot LA steeds weer zich vergrijpt aan kinderen nadat hij hun goedgelovig gezin is binnen gedrongen. De kerk verplaatst hem steeds nadat ze hebben toegezegd dat hij nooit meer met kinderen mag werken, loze beloftes zo blijkt. Wat deze docu anders maakt is het feit dat de pastoor en zijn slachtoffers aan het woord komen. Op momenten echt hardverscheurend. IMDB zegt 8, ik zeg 8.5.

Juno

Leuke film, erg grapppig op momenten maar toch ook een beetje voorspelbaar en uiteindelijk toch net iets te zoetsappig voor mijn smaak. Maar toch echt goed geacteerd, geschreven en dat alles onder een zeer aangename soundtrack. Jennifer Garner had een verschrikkelijke rol, elke keer dat haar gezicht in beeld kwam wilde ik d'r wat aandoen. Wat dan óf goed geacteerd is van Garner of goed schrijfwerk is. Om een of andere reden moest ik veel aan Garden State denken bij deze film.Imdb zegt een 8.4, ik een 8.

3:10 to Yumo

Een film met Russel Crowe én Christian Bale, twee van mijn favoriete acteurs. Deze film stelt absoluut niet teleur, ze spelen wederom beide sterk. Bale als oneindige goedzak cq. loser en Crowe als gladde smoothtalking bad guy. Ik ben ook erg blij dat er weer eens een degelijke western uit is gekomen die niet uit de jaren 60/70 komt met Clint Eastwood of Charles Branson (Alhoewel ik The Assassination of Jesse James... nog niet heb gezien). Gewoon een sterke film, met een goed verhaal. Imdb geeft een 8.1, ik geef m een kleine 9 zeg een 8.7 ofzo.

Thank you for smoking

Redelijk luchtige film over een lobbyist (Nick Naylor) die voor de grote tabakindustrie werkt doet. Aaron Eckhart (van oa. Paycheck) speelt de rol van gladde praatjesmaker geniaal. Wederom hele sterke dialogen in deze film. Rob Lowe heeft ook een geweldige (kleine) rol in deze film als opperyup. William H. Macy is ook goed gecast als linkse senator die niet opgewassen is tegen de spraak waterval die Nick Naylor heet. Erg leuke film, ondanks Katie Holmes ( ). Imdb zegt een 7.9, ik zeg 8.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 januari 2008 @ 13:08:35 #234
862 Arcee
Look closer
pi_56175252
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:31 schreef Sai het volgende:
Leuk voor Later: Nederlandse familielola. Er is een verjaardagsfeestje van een menopausemoeder, paps gaat stiekem vreemd en natuurlijk maakt de vet toffe gamende zoon opnames met een digitale camera. Meer typisch krijg je het niet, maar voor de liefhebber (hoi Arcee) is het nog goed te doen door sterk spel, een prima script en een okaye soundtrack. 6,5.
Hoi Sai.

Klinkt goed idd.
pi_56175475
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:52 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]

Om 0:15 uur op Nederland 2 Vozvrashcheniye (The Return), een erg goed kil gefilmd drama.
ik check hem wel op dvd
  zondag 20 januari 2008 @ 13:35:44 #236
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56175981
quote:
Op zondag 20 januari 2008 12:59 schreef HostiMeister het volgende:
Ik ben ook erg blij dat er weer eens een degelijke western uit is gekomen die niet uit de jaren 60/70 komt met Clint Eastwood of Charles Branson (Alhoewel ik The Assassination of Jesse James... nog niet heb gezien).
The Assassination zou ik toch geen echte western durven noemen, net zoals The Thin Red Line geen echte oorlogsfilm is of The New World geen echte avonturenfilm is. Als je met verkeerde verwachtingen naar die film gaat kijken, zou hij serieus kunnen tegenvallen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 20 januari 2008 @ 14:39:02 #237
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56177889

Eens in de zoveel tijd moet ik dit meesterwerk van Alan Parker weer zien. De muziek, de beelden, de animaties..... adembenemend. Ik denk wel dat je fan moet zijn van de muziek van Pink Floyd om de film te kunnen waarderen.
Bob Geldof speelt Pink, een rockzanger die langzaam maar zeker doordraait en zichzelf beschermt door een muur om zich heen te bouwen. Het einde, de rechtzaak, is briljant. Roger Waters heeft een meesterlijke plaat afgeleverd en samen met Alan Parker een onvergetelijke film.

Cijfer: 9,0
  zondag 20 januari 2008 @ 15:18:28 #238
67089 Gillingham
The horror...
pi_56178871
quote:
Op zondag 20 januari 2008 13:35 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

The Assassination zou ik toch geen echte western durven noemen, net zoals The Thin Red Line geen echte oorlogsfilm is of The New World geen echte avonturenfilm is. Als je met verkeerde verwachtingen naar die film gaat kijken, zou hij serieus kunnen tegenvallen.
Maar Terrence Malick weet dan ook al zijn films om te vormen tot een bijzondere, filosofische en prachtige film in de marges van een bepaald genre. Hij is hét bewijs dat voice-overs zo ontzettend geslaagd kunnen zijn in films.
pi_56178894
Eternal Sunshie Of The Spotless Mind===> een zeer goed in elkaar gezet film met een Jim Carrey zoals je hem nog nooit gezien hebt. Soms erg verwarend maar, maar dat maakt de film juist zo interessant.

Disturbia===> spannend van begin tot het einde

World Trade Center===> alhoewel ik het wel een beetje jammer vind dat er over zo'n grote drama een film gemaakt moest worden, was ik toch wel onder de indruk
  zondag 20 januari 2008 @ 15:28:52 #240
199787 Schatgraver
The Ice Cream Man
pi_56179123
Rocky IV
I'm down for you so ride with me
My enemies your enemies
Cause you ain't never had a friend like me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: