abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2008 @ 23:47:30 #271
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_56212738
Juno (2007)
Zestien jarige wordt zwanger en wil het afstaan aan een stel.
Het valt me op dat Juno (Ellen Page) ook in deze film zo betweterig doet over muziek en films net zoals in Hard Candy. Lijkt wel of ze dat inbrengt van haar eigen is.

cijfer 7.5 / imdb 8.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 01:04:57 #272
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56214191
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:47 schreef Lambiekje het volgende:
Lijkt wel of ze dat inbrengt van haar eigen is.
Ik had erg veel moeite met die zin
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 22 januari 2008 @ 08:54:33 #273
52357 Lambiekje
pi_56216638
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 01:04 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik had erg veel moeite met die zin
ik bedoel dus dat het niet door scriptschrijvers enof regisseur afkomstig is. Het viel me gewoon op, dat ze wederom "kennis" heeft van obscure muziek.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 09:58:19 #274
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_56217620
Ik kan wel iets over Va, vis et deviens melden.
Het is een mooie film die een deel van de problematiek van Israel weergeeft, namelijk dat het land geen eenheid is.
Met de operatie Mozes werden er vele Ethiopische Joden door Israel naar binnen gehaald, omdat ze ook joden zijn. Maar later komen ze in Israel in de problemen omdat ze geen echte joden zouden zijn.
Dit wordt door de film veel beter uiteen gezet dan dat ik dat kan. Zeker omdat de film negen kwartier duurt en mijn stukje nog geen negen regels.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:46:57 #275
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56220110
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik bedoel dus dat het niet door scriptschrijvers enof regisseur afkomstig is. Het viel me gewoon op, dat ze wederom "kennis" heeft van obscure muziek.
Dan schrijf je:
"Het lijkt wel alsof die inbrenging van haar zelf is". Of. "Het lijkt wel alsof ze dat zelf inbrengt." "Lijkt wel of ze dat inbrengt van haar eigen is." is fout en raar geformuleerd Nederlands. Heb je wel vaker last van.
pi_56220966
Gisteravond The Nines gekeken, maar voortijdig afgezet.
Ondanks de hoge redelijke rating op imdb vond ik hem dusdanig saai, nietszeggend, dat ik het opgegeven heb, en dat doet milagro niet snel !

ergo, ik vond het niets dus
maar ms ben ik daar een onprettige uitzondering in
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_56224619
Mulholland Dr 2001

Tja, wat moet je hier nou van zeggen, in het begin was het allemaal nog redelijk te volgen maar in het tweede gedeelte werd alles op zijn kop gezet. Ik heb het maar gewoon laten gaan en er erg van genoten ook al begreep ik het niet, daarvoor zal ik hem nog wel een paar keer moeten kijken. Zo een sfeer als in deze film heb ik nog niet vaker meegemaakt, beklemmend, beangstigend, erotisch, humor en absurdisme.
De film laat je achter met veel vragen en ik denk dat niemand echt weet wat er nou de bedoeling van is geweest. Ook het camerawerk en acteerwerk is fantastisch. 8,5/10
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:45:30 #278
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56226720
Angel (2007, Fr, François Ozon)
Angel is zo'n 19e eeuwse vrouwelijke schrijfster, die een enorm succes krijgt. Maar ze is ook het meest irritante, egoïstische figuur dat ik in tijden heb gezien in een film. Ze denkt alleen aan haar zelf en haar eigen geluk. De film is bedoeld als satire. Wat ook te merken is aan sommige scené's, die heel erg nep zijn of het overacteren. Maar het werkt imo niet goed.
cijfer: 6.5

Anche libero va bene (2006, It, Kim Rossi Stuart)
Met deze review ben ik het volledig eens:
quote:
De elfjarige Tommi zit op zwemmen, terwijl hij liever zou voetballen. Maar volgens zijn vader Renato zit elke lul op voetbal en kan Tommi met zwemmen veel meer bereiken. Om zijn vader niet tegen de haren in te strijken, gaat Tommi trouw naar zwemmen en bereidt zich zelfs serieus voor op de wedstrijden. Als hoofd van een eenoudergezin doet Renato het niet slecht, maar hij is overbelast en als dingen niet gaan zoals hij wil, kan hij in woedebuien uitbarsten waarvan hij altijd spijt heeft.
De moeder van Tommi en Viola heeft het gezin meer dan eens in de steek gelaten. Als ze op een dag voor de deur staat en smeekt om de zoveelste nieuwe kans is Viola als enige enthousiast. Tommi en zijn vader hebben zo hun twijfels over de betrouwbaarheid van Stefania’s berouw en inkeer, maar na een familieberaad komt Stefania toch weer bij hen wonen. Alles lijkt goed te gaan tot ze op een dag met hun drieën thuiskomen in een donker en leeg appartement en voor de zoveelste keer geconfronteerd worden met Stefania’s grillige gedrag.
‘Anche libero va bene’ is een prachtig drama over een eenoudergezin, gespeend van elk vals sentiment. Renato staat voor de onmogelijke opgave om als kostwinner èn als verzorger zijn gezin draaiende te houden. Kim Rossi Stuart toont heel realistisch hoe gemakkelijk dan de grens vervaagt tussen wie de ouder is en wie het kind. Renato legt onbewust een veel te grote emotionele claim op zijn kinderen van wie hij wanhopig veel houdt en Viola en Tommi reageren op het gedrag van hun vader zoals kinderen dat nu eenmaal doen en grijpen daarbij ver boven hun macht.
De jonge acteur Alessandro Morace is ongelooflijk als Tommi. Hij is ernstig, teruggetrokken en veel te wijs voor zijn leeftijd, maar toch ook gewoon een jongen van elf jaar met alle passies en geheimpjes die bij die leeftijd horen. De manier waarop hij laveert tussen wat goed is voor hem en wat zijn vader en ook zijn moeder van hem verlangen is meer dan indrukwekkend om naar te kijken. Ook de andere rollen zijn fraai vertolkt waardoor het drama levensecht en des te aangrijpender is.
‘Anche libero va bene’ is typisch zo’n film waarvan je op papier misschien denkt dat het een draak is, maar niets is minder waar. Het is een prachtige drama over de problematische liefde tussen ouders en kinderen en de manier waarop ze allemaal wanhopig hun best voor elkaar doen uit pure liefde
bron
.
cijfer: 8.5

Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon (2006, VS< Scott Glosserman)
Een horror film in mockumentary stijl. Het is een orgineel idee. Het werkt ook nog eens. Een journaliste (en haar team) volgt een horrormoordenaar, die zich voorbereidt op een slachtpartij. De film speelt leuk met de regels en clichés van het genre.
Jammer genoeg zijn de laatste 20 minuten minder geslaagd. Dan verandert de film meer in een echte horror film. Het is, zoals iemand op imdb zei, alsof This i Spinal Tap het laatste half uur een serieuse muziekvideo probeert te zijn. Maar ondanks dat een absolute aanrader voor fans van het genre.
cijfer: 7.5

California Dreamin' (Nesfarsit) (California Dreamin' (Endless)) (2007, Roem, Cristian Nemescu)
Deze film bewijst dat je een realistiche, geloofwaardige film met een politieke boodschap kan maken, die tegelijkertijd luchtig, humoristisch en ongeforceerd is.
De film duurt ruim twee uur en een kwartier, wat te lang is voor een film als dit. En heeft bovendien een overbodig zwart/wit subplot. Maar dat komt doordat Nemescu de film zelf natuurlijk niet heeft kunnen afmaken.
cijfer: 8.5

Ex Drummer (2007, Bel, Koen Mortier)
Verschrikkelijk harde, grauwe verfilming van Brusselman's boek (dat ik niet heb gelezen). Hoewel de film zo zijn momenten heeft, slaat de film imho soms te ver door in zijn grauw- en hardheid.
cijfer: 7

Hot Rod (2007, VS, Akiva Schaffer)
Een komedie waar ik bijna de gehele film dubbel lig van het lachen noem ik geslaagd. Andy Samberg (en Bill Hader) zijn de sympathieke soort komieken, waar ik me niet aan ga irriteren. Isla Fisher ziet er weer erg goed uit.
cijfer: 8
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:14:12 #279
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_56227379
Gold Diggers of 1933 Hmm. Iedere seconde genieten. En dan vooral van de liedjes. Hmm, ze mogen eeuwig door blijven gaan. Pettin in the Park, maar vooral My Forgotten Man en Shadow Waltz

Geniaal en geweldig. Noem maar op. Maa dat zie je zo ook al wel. 11/10
pi_56230929
Gone Baby Gone
Verrassend goede drama thriller van Ben Affleck, met goede rollen van o.a. Casey Affleck (talent!) en Morgan Freeman.
Het begint een beetje standaard maar ontvouwd zich toch een goede spannende film.
-8

(Heb deze maand 28 films al gezien, moet maar beginnen met reviewtjes maken )
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_56231002
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:53 schreef Roi het volgende:
(Heb deze maand 28 films al gezien, moet maar beginnen met reviewtjes maken )
Als je dan belooft de spelfouten achterwege te laten...
  dinsdag 22 januari 2008 @ 18:57:38 #282
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56231039
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:56 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Hoezo? Begrijp je het anders niet?
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_56231137
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:56 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Als je je er zo aan ergert lees je mijn posts maar gewoon niet meer.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_56231462
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:57 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Hoezo? Begrijp je het anders niet?
Het is maar wat je gewend bent hè. En ik zou niet willen dat je - net zoals bovenstaande - weer moeite met het lezen van een zin zou krijgen.
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:01 schreef Roi het volgende:

[..]

Als je je er zo aan ergert lees je mijn posts maar gewoon niet meer.
Ok.
Spelfouten, wat maakt het immers uit?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 19:44:12 #285
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_56232237
National Treasure 2 is geen Indiana Jones en Nic Cage is geen Harrison Ford. Desondanks best vermakelijk. Ookal was het wel erg voospelbaar en braaf allemaal.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_56232729
Juno
Na wat reacties hier gelezen te hebben toch maar gekeken en viel zeker niet tegen. Vermakelijke film, al zitten er meer woordgrappen in dan echt daadwerkelijk hilarische situaties.

No Country for Old Men
Heerlijke film. Langzaam tempo, aktie en goede dialogen. Zeker het kijken waard

Bee Movie
De zoveelste computer geanimeerde film, maar toch leuk om een keer te kijken.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:42:15 #287
52357 Lambiekje
pi_56237390
Breaking the Waves (1996)
Bess (Emily Watson) is een pas getrouwde vrouw met Jan (Stellan Skarsgård). Ze is echt smoorverliefd op hem, dwangmatig kan je het wel bijna noemen. Als Jan een ernstig ongeluk krijgt op de boortoren dan glijdt Bess af naar psychose. De hoofdstuk verdeling met een rocknummer is ook pakkend.

Emily Watson speelt haar rol als naieve domme trien die afglijd erg goed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 8 / imdb 7.7

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 22-01-2008 23:08:37 ]
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:57:01 #288
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_56237868
Civic Duty
Soms 'maakt of kraakt' en bepaalde scene de film voor het grootste deel.. en zo is het ook bij Civic Duty.. prima film totdat ie op z'n eind loopt:
SPOILER
Ik geef het nog maar een 6.8 ofzo voor de moeite.. maja hij had veel beter kunnen zijn!!!
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_56242335
Stardust

Jaaaaaa, leuk, mooi, grappig ........... maar je moet wel van sprookjes houden
pi_56244347

Met een prachtige naam als Azuloscurocasinegro kan het niet misgaan. Heerlijke balans tussen drama en komedie, hilarische verhaallijnen afgewisseld met ontroerende. Het nodige naakt mag niet ontbreken.
Graag op anoniem
pi_56244728
donkerblauw bijna zwart klinkt in het Spaans inderdaad erg mooi
quote:
Daniel Sanchez Arevalo took it way too seriously this time making the movie really turn from dark blue to black. It is definitely not going to light your day up. So, be careful with choosing your company for this one.
toch een sombere film dan?
  woensdag 23 januari 2008 @ 10:47:48 #292
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56244774
Brilliantovaya ruka

De beste Russische komedie melden de user comments op Imdb, alhoewel de waarde van deze uitspraken ook niet echt groot is, omdat bij elke komedie uit Rusland dit gemeld wordt . Afijn, het is een prettige lichtvoetige sketch-achtige film met wat slapstick, een paar leuke liedjes, een ouderwetse Sovjet-kenau en bovenal een grappig plot.
quote:
Semyon gaat met een cruise naar Istanboel. Daar aangekomen glijdt hij uit in een nauw steegje en breekt zijn arm. Wat hij niet weet is dat dit een signaal is van een bende smokkelaars. Dus uit het niets komen twee mannen te voorschijn die hem een bandage om zijn arm doen met daarin diamanten verstopt. Nadat hij weer thuis is teruggekeerd proberen de smokkelaars hun diamanten terug te krijgen, terwijl de politie Semyon gebruikt om hen weer te pakken te krijgen.
Cijfer: 7,5

The Lady from Shanghai
Lekker vlot geschoten filmnoir van Orson Welles. Het complexe plot was ik echter in de laatste tien minuten kwijt. Dat doet echter geen grote afbreuk aan de film, want deze is voortreffelijk geschoten met een aantal bijzondere scenes, vooral die spiegelscene op het eind is . Cijfer: 7,5
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_56245011
Het is absoluut geen sombere film.
Graag op anoniem
  woensdag 23 januari 2008 @ 22:27:54 #294
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_56262783
Gisteravond in de bios:

The Kite Runner
Vooraf waren m`n verwachtingen niet hoog maar dat liep gelukkig anders. Ik vond het een prachtige, oprechte en fantastisch geacteerde film. Vooral het kleine jongetje dat Hassan speelt vond ik super. Er zitten een paar heftige scenes in en een paar emotionele. Ook de vormgeving en de muziek zijn mooi.
Zo zie je maar weer dat je niet altijd op de trailer af moet gaan

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_56263848
je verwachtingen waren niet hoog, dat snap ik niet?
pi_56264127

Lekkere wijven.
Graag op anoniem
  woensdag 23 januari 2008 @ 23:16:37 #297
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56264134
Ik wel. Mijn verwachtingen zijn ook niet zo hoog.
pi_56264153
Bart, hou daar mee op.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_56264514
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik wel. Mijn verwachtingen zijn ook niet zo hoog.
ik had niet anders verwacht
  woensdag 23 januari 2008 @ 23:36:06 #300
52357 Lambiekje
pi_56264739
Dead Mary
Stel twintigers hebben een hut gehuurd in het bos. S'avonds gaan ze het "urban legend"-spel Dead Mary spelen. Midden in de nacht wordt een van hun gek en rent het bos in. En ja wel de andere vinden hem. Dood Wat een totaal zinloze film.

cijfer 3 / imdb 4.6
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')