Uiteraard, maar ik bedoel dus dat mensen die naar Jesse James gaan kijken om spannende shoot-outs, snedige one-liners en stoere cowboys te zien enigszins verrast zullen zijn door minutenlange stiltes tussen een stelletje venten (weliswaar met cowboyhoed) die zitten te mijmeren over het doel van hun bestaan.quote:Op zondag 20 januari 2008 15:18 schreef Gillingham het volgende:
Maar Terrence Malick weet dan ook al zijn films om te vormen tot een bijzondere, filosofische en prachtige film in de marges van een bepaald genre. Hij is hét bewijs dat voice-overs zo ontzettend geslaagd kunnen zijn in films.
Klinkt als mijn soort film, wil hem dan ook graag zien, de setting lijkt me gewoon een goede. Beetje á la The Proposition. (Zelfde soort soundtrack zelfs)quote:Op zondag 20 januari 2008 16:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik bedoel dus dat mensen die naar Jesse James gaan kijken om spannende shoot-outs, snedige one-liners en stoere cowboys te zien enigszins verrast zullen zijn door minutenlange stiltes tussen een stelletje venten (weliswaar met cowboyhoed) die zitten te mijmeren over het doel van hun bestaan.
Klopt.quote:Op zondag 20 januari 2008 16:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik bedoel dus dat mensen die naar Jesse James gaan kijken om spannende shoot-outs, snedige one-liners en stoere cowboys te zien enigszins verrast zullen zijn door minutenlange stiltes tussen een stelletje venten (weliswaar met cowboyhoed) die zitten te mijmeren over het doel van hun bestaan.
Wow!quote:Op zondag 20 januari 2008 19:26 schreef pepu het volgende:
Marie et Madeleine
Ik neem aan dat je het over Death at a Funeral hebt?quote:Op maandag 21 januari 2008 12:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Gillingham heef (ook) geen gevoel voor humor, dus.
Persoonlijk vind ik het een van de slechtste films die ik in 2007 gezien heb. Verschrikkelijk zeg...quote:Op maandag 21 januari 2008 12:41 schreef Gillingham het volgende:
Death at a Funeral (Frank Oz, 2007) 5+
Deze film maakt het voor eens en voor altijd duidelijk dat Oz géén goede regisseur is. De film is voor het leeuwendeel gewoon niet grappig. Bovendien zijn de grappen erg onorigineel, we hebben het allemaal al eens eerder gezien. Af en toe een glimlach kan daar weinig aan veranderen.
quote:Op maandag 21 januari 2008 18:06 schreef cwk het volgende:
Kan het niet meer eens zijn met Gillingham. DaaF was ontzettend onorigineel en flauw.
Maar ja, wij hebben geen humor... Hè Lonewolf?quote:Op maandag 21 januari 2008 18:18 schreef Morrigun99 het volgende:
Persoonlijk vind ik het een van de slechtste films die ik in 2007 gezien heb. Verschrikkelijk zeg...
Njah, Lonewolf geeft niets om Charlie Chaplin of Billy Wilder. Dus, hij iniedergeval niet.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:43 schreef Gillingham het volgende:
[..]
[..]
Maar ja, wij hebben geen humor... Hè Lonewolf?
Ik had erg veel moeite met die zinquote:Op maandag 21 januari 2008 23:47 schreef Lambiekje het volgende:
Lijkt wel of ze dat inbrengt van haar eigen is.
ik bedoel dus dat het niet door scriptschrijvers enof regisseur afkomstig is. Het viel me gewoon op, dat ze wederom "kennis" heeft van obscure muziek.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 01:04 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik had erg veel moeite met die zin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan schrijf je:quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik bedoel dus dat het niet door scriptschrijvers enof regisseur afkomstig is. Het viel me gewoon op, dat ze wederom "kennis" heeft van obscure muziek.
.quote:De elfjarige Tommi zit op zwemmen, terwijl hij liever zou voetballen. Maar volgens zijn vader Renato zit elke lul op voetbal en kan Tommi met zwemmen veel meer bereiken. Om zijn vader niet tegen de haren in te strijken, gaat Tommi trouw naar zwemmen en bereidt zich zelfs serieus voor op de wedstrijden. Als hoofd van een eenoudergezin doet Renato het niet slecht, maar hij is overbelast en als dingen niet gaan zoals hij wil, kan hij in woedebuien uitbarsten waarvan hij altijd spijt heeft.
De moeder van Tommi en Viola heeft het gezin meer dan eens in de steek gelaten. Als ze op een dag voor de deur staat en smeekt om de zoveelste nieuwe kans is Viola als enige enthousiast. Tommi en zijn vader hebben zo hun twijfels over de betrouwbaarheid van Stefania’s berouw en inkeer, maar na een familieberaad komt Stefania toch weer bij hen wonen. Alles lijkt goed te gaan tot ze op een dag met hun drieën thuiskomen in een donker en leeg appartement en voor de zoveelste keer geconfronteerd worden met Stefania’s grillige gedrag.
‘Anche libero va bene’ is een prachtig drama over een eenoudergezin, gespeend van elk vals sentiment. Renato staat voor de onmogelijke opgave om als kostwinner èn als verzorger zijn gezin draaiende te houden. Kim Rossi Stuart toont heel realistisch hoe gemakkelijk dan de grens vervaagt tussen wie de ouder is en wie het kind. Renato legt onbewust een veel te grote emotionele claim op zijn kinderen van wie hij wanhopig veel houdt en Viola en Tommi reageren op het gedrag van hun vader zoals kinderen dat nu eenmaal doen en grijpen daarbij ver boven hun macht.
De jonge acteur Alessandro Morace is ongelooflijk als Tommi. Hij is ernstig, teruggetrokken en veel te wijs voor zijn leeftijd, maar toch ook gewoon een jongen van elf jaar met alle passies en geheimpjes die bij die leeftijd horen. De manier waarop hij laveert tussen wat goed is voor hem en wat zijn vader en ook zijn moeder van hem verlangen is meer dan indrukwekkend om naar te kijken. Ook de andere rollen zijn fraai vertolkt waardoor het drama levensecht en des te aangrijpender is.
‘Anche libero va bene’ is typisch zo’n film waarvan je op papier misschien denkt dat het een draak is, maar niets is minder waar. Het is een prachtige drama over de problematische liefde tussen ouders en kinderen en de manier waarop ze allemaal wanhopig hun best voor elkaar doen uit pure liefde
bron
Als je dan belooft de spelfouten achterwege te laten...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:53 schreef Roi het volgende:
(Heb deze maand 28 films al gezien, moet maar beginnen met reviewtjes maken![]()
)
Hoezo? Begrijp je het anders niet?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:56 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Als je dan belooft de spelfouten achterwege te laten...
Als je je er zo aan ergert lees je mijn posts maar gewoon niet meer.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:56 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Als je dan belooft de spelfouten achterwege te laten...
Het is maar wat je gewend bent hè. En ik zou niet willen dat je - net zoals bovenstaande - weer moeite met het lezen van een zin zou krijgen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:57 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Hoezo? Begrijp je het anders niet?
Ok.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:01 schreef Roi het volgende:
[..]
Als je je er zo aan ergert lees je mijn posts maar gewoon niet meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 7.7
[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 22-01-2008 23:08:37 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef het nog maar een 6.8 ofzo voor de moeite.. maja hij had veel beter kunnen zijn!!!Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
toch een sombere film dan?quote:Daniel Sanchez Arevalo took it way too seriously this time making the movie really turn from dark blue to black. It is definitely not going to light your day up. So, be careful with choosing your company for this one.
Cijfer: 7,5quote:Semyon gaat met een cruise naar Istanboel. Daar aangekomen glijdt hij uit in een nauw steegje en breekt zijn arm. Wat hij niet weet is dat dit een signaal is van een bende smokkelaars. Dus uit het niets komen twee mannen te voorschijn die hem een bandage om zijn arm doen met daarin diamanten verstopt. Nadat hij weer thuis is teruggekeerd proberen de smokkelaars hun diamanten terug te krijgen, terwijl de politie Semyon gebruikt om hen weer te pakken te krijgen.
ik had niet anders verwachtquote:Op woensdag 23 januari 2008 23:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik wel. Mijn verwachtingen zijn ook niet zo hoog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |