Ik vind Zulks nou niet echt een naam voor een dochter...quote:[quote]Op zaterdag 22 december 2007 09:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alvesta, Haparanda, Rimforsa, Bromölla, zulks
Maar geen Höör![]()
Gelezen op www.nicospilt.com. Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken in de spits, dat gaat natuurlijk nooit lukkenquote:Voorste balkon reizigersvrij bij alle NS-treinen
De directie van BRV (Binnenlands Reizigers Vervoer, voorheen NSR, NS Reizigers) heeft een besluit genomen over de vluchtroute, vanuit de bediende cabine, voor de machinist.
Nadat al eerder was besloten dat de machinist bij een dreigende aanrijding te allen tijde moet kunnen vluchten, was het ook van groot belang om afspraken te maken over de mogelijkheid om te kunnen vluchten. In de praktijk blijkt namelijk dat machinisten vaak niet de mogelijkheid hebben om te vluchten omdat reizigers op het voorste balkon van de trein gaan staan en/of koffers en andere bagage tegen de vluchtdeur plaatsen.
Meer dan eens is vanuit het korps BRV-machinisten aangedrongen op maatregelen om de vluchtroute vrij te houden. De beste maatregel is om het balkon reizigersvrij te houden. Deze week heeft de directie van BRV besloten om via een sticker en ‘sergeantstrepen’ over de gehele balkonvloer duidelijk te maken dat het voor reizigers niet is toegestaan om zich tijdens de rit op het voorste balkon van de trein op te houden. Bron: persbericht 21-12-2007.
Beetje laf hoorquote:Op zaterdag 22 december 2007 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelezen op www.nicospilt.com. Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken in de spits, dat gaat natuurlijk nooit lukken
Ik heb een keer Almelo - Valkenburg(via Nijmegen en Venlo enzo) en terug Valkenburg - Almelo(via Eindhoven Utrecht) zonder ook maar 1 controle gehad. Weet niet hoeveel kilometers het zijn maar ik denk toch wel tegen de 400 aan.quote:Op vrijdag 21 december 2007 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
45 + 43 + 18 + 29 + 97 = 232 km checkless, not out. Zou goed zijn voor een 15e plaats in mijn lijstje
Niet echt veel bijzonders dus
Dat is 553 kmquote:Op zaterdag 22 december 2007 11:40 schreef Remzz het volgende:
Ik heb een keer Almelo - Valkenburg(via Nijmegen en Venlo enzo) en terug Valkenburg - Almelo(via Eindhoven Utrecht) zonder ook maar 1 controle gehad. Weet niet hoeveel kilometers het zijn maar ik denk toch wel tegen de 400 aan.
Overdag is iedereen op de baan om km's te makenquote:Op zaterdag 22 december 2007 08:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom is er heel de dag geen fluit te beleven hier en gaat het feest pas beginnen als ik al op 1 oor lig
quote:Op zaterdag 22 december 2007 12:44 schreef knars het volgende:
Ik zou je dochter en Fors rimmen nou ook niet echt met elkaar in verband willen brengen.
Nee, daar dacht ik later ook aanquote:Op zaterdag 22 december 2007 12:44 schreef knars het volgende:
Ik zou je dochter en Fors rimmen nou ook niet echt met elkaar in verband willen brengen.
Dat ging erover dat ik voornemens was om mijn eventuele toekomstige dochter naar een Zweeds station te vernoemen waar onder andere deze optie langskwam.quote:
Als de meiden schaatsen gaanquote:Op zaterdag 22 december 2007 13:36 schreef Willy84 het volgende:
Sinds wanneer zijn Kim, Fleur, Drechtje (als je niet oppast dan leg je), Wendy, etc niet meer goed
Hij kan het niet laten he, ouwe Pruisquote:Op zaterdag 22 december 2007 14:07 schreef von_Preussen het volgende:
Gister zelf eventjes Holten – Almelo – Enschede – Gronau gedaan, en weer terug Gronau – Enschede – Almelo – Deventer – Zwolle – Leeuwarden – Groningen – Zwolle – Deventer – Holten gedaan.
Ik kan helaas daarover niks zeggen, maar misschien zijn je ouders hiemee Geholpen. iig alle verbindingen van de dagquote:Op zaterdag 22 december 2007 15:31 schreef ghizzer het volgende:
morgenmiddag (rond 12.00 uur) willen mijn ouders van Empel-Rees naar Düsseldorf Flughafen. Iemand enig idee of er dan treinen op dit traject rijden? hoorde iets over mogelijke stakingen...?
alvast heel hartelijk bedankt voor een reactie!
thanx!(Y)quote:Op zaterdag 22 december 2007 15:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik kan helaas daarover niks zeggen, maar misschien zijn je ouders hiemee Geholpen. iig alle verbindingen van de dag
quote:Er zijn plannen om de DDM-1 rijtuigen te renoveren. Dit zal gebeuren nadat het ICM gerenoveerd is. Men wil het DDM-1 materieel dan ombouwen tot een intercitytrein met airconditioning en stoelen zoals deze in ICMm te vinden zijn. Details zijn nog niet bekend gemaakt.
Zie ook mijn stukje hierboven over de 1500 Serie, maar je zag Vrijdag ook DDM-1 in Deventer staan?quote:Op zaterdag 22 december 2007 16:49 schreef Charango het volgende:
Tegenwoordig redelijk vaak exotisch materieel in Trans-IJssel. Steeds vaker VIRM in de IC van/naar Enschede en dus ook DDM etc. in Deventer.
gronau gratis met OV? Ik dacht het niet hoorquote:Op zaterdag 22 december 2007 16:50 schreef von_Preussen het volgende:
En geen enkele Amazon.com is zo snel als dat ik het de volgende dag zelf ga halen (gratis met OV),
Kusttramquote:Op zaterdag 22 december 2007 17:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De Panne
Daar heb je een punt, die wil ik ook nog een keertje volledig doen, maar dan wacht ik even op het hotel van plopsaland aan het eindpunt wat ze nu aan het bouwen zijnquote:Op zaterdag 22 december 2007 17:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Jeu, maandagavond (laat) op kosten van de zaak een ritje De Panne Nieuwerkerk a/d/ Ijssel
Daar is vorige week al even actie om gevoerd, maar dat schijnt lekker fijn vrolijk de kop in gedrukt te worden/zijn.quote:
quote:Schoonmakers op Nederlandse stations en treinen krijgen niet genoeg betaald om van rond te komen. Wij eisen respect, een leefbaar loon en 'the right to fight', het recht ons te organiseren zonder dwars gezeten te worden. Opdrachtgevers zoals de NS besteden de schoonmaak uit tegen de laagst mogelijke prijs. Zij bepalen daarmee de slechte omstandigheden van schoonmakers. Wij vragen de NS om haar sociale verantwoordelijkheid te nemen.
Ik zeg: Eindelijk!quote:Informatie op perron tegen 'proppen'
Uitgegeven: 21 december 2007 23:03
Laatst gewijzigd: 22 december 2007 14:12
RIJSWIJK - De Nederlandse Spoorwegen (NS) overwegen een informatiesysteem op bepaalde drukke stations in te voeren waardoor reizigers kunnen zien waar zij het best kunnen instappen.
Novum Nieuws
Uit onderzoek van de NS en Schiphol, met ondersteuning van SenterNovem, blijkt dat zo'n systeem haalbaar is.
Kluitje
Treinreizigers staan op veel stations met zijn allen op een kluitje te wachten op de trein. Als die dan komt, wil iedereen zich tegelijk door dezelfde deur naar binnen proppen. Het instappen duurt daardoor lang en roept irritaties op.
Strategische posities
Wanneer strategische posities op het perron worden aangegeven, kan dat verholpen worden. "Straks kan je op het perron zien hoe lang de trein is die eraan komt en waar je het beste kan wachten", aldus projectmanager Dirk Wijffels van NS ProjectConsult in het blad Reiswijzer.
Proef
Wijffels adviseert de NS een proef te houden op Schiphol. Vervolgens zou het systeem ingevoerd kunnen worden op de grotere stations als Amsterdam en Utrecht en stations waar reizigers aan een kant het perron op komen zoals in Delft en Eindhoven.
(c) ANP
Op enschede-gronau is toch het Nederlandse en Duitse tarief geldig? Dan is ov wel geldig dacht ikquote:Op zaterdag 22 december 2007 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
gronau gratis met OV? Ik dacht het niet hoor
Nee belachelijk. Ik weet het wel ongeveer en die info hou ik graag voor mezelf!quote:
Streeploos zemen?quote:Op zaterdag 22 december 2007 18:07 schreef fransbreda het volgende:
Ow ik dacht miss kunnen jullie er iets mee.
Nou, het is zeker wel een actueel themaquote:Op zaterdag 22 december 2007 18:07 schreef fransbreda het volgende:
Ow ik dacht miss kunnen jullie er iets mee.
Ik ben blij dat iemand het serieus oppakt, zou toch wat zijn zeg!quote:Op zaterdag 22 december 2007 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, het is zeker wel een actueel themaEn wat mij betreft is het laatste woord er nog lang niet over gezegd
Die proteststickers (Heerlen, 15-12) bleken afgelopen week in Utrecht al even enthousiast verwijderd te zijn. Blijkbaar is men het er niet zo mee eens dat de schoonmakers voor hun rechten op komen. Da's best triestquote:Op zaterdag 22 december 2007 18:11 schreef fransbreda het volgende:
Ik ben blij dat iemand het serieus oppakt, zou toch wat zijn zeg!
Wow zo had ik t nog niet bekeken kerel.quote:Op zaterdag 22 december 2007 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die proteststickers (Heerlen, 15-12) bleken afgeopen week in Utrecht al even enthousiast verwijderd te zijn. Blijkbaar is men het er niet zo mee eens dat de schoonmakers voor hun rechten op komen. Da's best triestIk zit er niet op te wachten om tot m'n knieën in de lege blikken, klokhuizen en de Sp!ts/Metro/DAG/Pers van de afgelopen maand te moeten waden naar een ondergekalkte zitplaats in welke trein dan ook
joNgUh zUh MoEtUh N1e mEt DuH sG0oNmAaKuRz FuCkUh JeWeEtSeLlLuFquote:Op zaterdag 22 december 2007 18:16 schreef fransbreda het volgende:
Wow zo had ik t nog niet bekeken kerel.
Maar doe rustig aan, tis zaterdagavond. Je weet!
Dat doet NS toch wel, er zijn te weinig HC's om iedere avond toegangscontrole te houden. Er staan ook een stuk of (ff uit me hoofd een schatting) 20 man. Op Amstel ook 5. De rest weet ik niet. Maar zoveel NS'ers kunnen ze dus niet optrommelen vandaar dat ze maar wat kneuzen met een arbeidshouding cq ethos hebben van 0,0. Vrouwen nastaren, totaal geen interesse en kennis over de NS. Dat soort kneuzen.quote:Op zaterdag 22 december 2007 15:45 schreef knars het volgende:
Maar goed, dat heb ik alleen nog maar in Amsterdam meegemaakt, en waren die kenuzen vaak ingehuurd door het GVB. mag hopen dat de NS nooit dat soort eikels inzet voor de toegangscontroles...
In Breda stond er een keer eentje die de legendarische woorden sprak:quote:Op zaterdag 22 december 2007 19:00 schreef Willy84 het volgende:
Dat doet NS toch wel, er zijn te weinig HC's om iedere avond toegangscontrole te houden. Er staan ook een stuk of (ff uit me hoofd een schatting) 20 man. Op Amstel ook 5. De rest weet ik niet. Maar zoveel NS'ers kunnen ze dus niet optrommelen vandaar dat ze maar wat kneuzen met een arbeidshouding cq ethos hebben van 0,0. Vrouwen nastaren, totaal geen interesse en kennis over de NS. Dat soort kneuzen.
Had het er namelijk laatst over met een leiding gevenden van NS (meen proces begeleider dat ze hun noemen) zij zei dat er dus te weinig mensen voor zijn.
quote:Op zaterdag 22 december 2007 19:09 schreef JDude het volgende:
[..]
In Breda stond er een keer eentje die de legendarische woorden sprak:
"Gilze-Rijen? Maar daar is toch helemaal geen station?"
ja, en als je er langer dan een kwart seconde over nadenkt snap je dat je dat eigenlijk helemaal niet wilt, soepstengelquote:Op zaterdag 22 december 2007 19:14 schreef Willy84 het volgende:
Het staat deze mensen altijd vrij te gaan staken of ander werk te zoeken.
Ik heb de laatste tijd juist veel controle bij Arriva gehad. Zelfs voor het naar het toilet gaan moest ik mn kaartje al laten zienquote:Op zaterdag 22 december 2007 01:07 schreef Willy84 het volgende:
Arriva lijntjes tellen ook niet mee!![]()
Ik heb daar nog nooit een controleur gezien.
Dat zou nog weleens een uitdaging zijn eigenlijkquote:Op zaterdag 22 december 2007 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd juist veel controle bij Arriva gehad. Zelfs voor het naar het toilet gaan moest ik mn kaartje al laten zien
Ja goed inhoudelijk argument!quote:Op zaterdag 22 december 2007 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, en als je er langer dan een kwart seconde over nadenkt snap je dat je dat eigenlijk helemaal niet wilt, soepstengel
Wat probeer je me nou eigenlijk te vertellen?quote:Op zaterdag 22 december 2007 19:51 schreef Willy84 het volgende:
Ja goed inhoudelijk argument!![]()
Verdienen die mensen minder dan het minimumloon?
Ik gaat die site van ze ff bekijken!
Kijk ik hoef zelf niks te bedenkenquote:Op zaterdag 22 december 2007 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat probeer je me nou eigenlijk te vertellen?
Maar ik zal wel weer een jankert en een dramaqueen en weet ik veel wat allemaal zijn hoor
8,90 verdienen ze. Maar ze doen smerig werk. En het is gewoon te makkelijk om te zeggen "ga ander werk zoeken". Dit werk moet OOK gedaan worden.quote:Op zaterdag 22 december 2007 20:11 schreef Willy84 het volgende:
zegt dat het minimumloon in 2008 7.70 bruto is per uur. Zij willen minimaal 10 euro bruto per uur.
Nu weet ik noet hoeveel ze nu verdienen, dat vermelden ze dan weer niet, maar zolang ze netjes volgens het minimumloon/CAO worden betaald moeten ze of niet janken of ander werk zoeken.
Er is werk zat te vinden!
Zoals ik al zei:quote:Op zaterdag 22 december 2007 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat probeer je me nou eigenlijk te vertellen?
"Fles je moet je bek houwe want iedereen mag hier opkomen voor zijn rechten maar schoonmakers zijn onkruid, laat ze maar barsten. Wacht, ze BESTAAN niet eens"?
"Fles je moet je bek houwe want die proteststickers waren niet aangevraagd en er was geen vergunning voor en dus is regeltje 1728b lid 21 sub a overtreden."?
Ik vind dat helemaal geen slecht bedrag! Smerig werk? Treinen schoonmaken valt wel mee, op sommige wc's na dan. Als het vies is kan je gewoon handschoenen aan doen. Ik heb niks tegen vies werk, ik heb zelf vrachtwagens gerepareerd. Als je pauze hebt of naar huis gaat was je gewoon je handen die helemaal zwart van de smeer waren.quote:Op zaterdag 22 december 2007 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
8,90 verdienen ze. Maar ze doen smerig werk. En het is gewoon te makkelijk om te zeggen "ga ander werk zoeken". Dit werk moet OOK gedaan worden.
quote:Op zaterdag 22 december 2007 20:49 schreef Zug-Chef het volgende:
De eerste 4 foto's zijn van gisteren, varierend in tijd tussen 12 en 15 uur :-)
Je snapt het nog steeds niet helemaal, maar goedquote:Op zaterdag 22 december 2007 20:58 schreef Willy84 het volgende:
Je punt is duidelijk. Ik ga er vanuit dat de arbeidsinspectie etc (overheid) ook op de hoogte is van hun standpunten. Mochten zich echt onaanvaardbare situaties voordoen dan zullen de aangewezen diensten wel ingrijpen. Nu dit niet het geval is, voorzover ik weet, valt het blijkbaar mee.
Ik heb aangegeven dat je punt duidelijk isquote:Op zaterdag 22 december 2007 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je snapt het nog steeds niet helemaal, maar goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel een flinke tvp, als het goed is in deze topic reeks. Was de opendag van Siemens in Wildenrath. Kan je voor 2 euro die naar het goede doel ging een rondje over die testbaan maken.quote:Op zaterdag 22 december 2007 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar dat met die ICE daarboven, kan je daar eens wat meeer over vertellen?
Sorry?quote:Op zaterdag 22 december 2007 21:54 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Dat is wel een flinke tvp, als het goed is in deze topic reeks.
Wij hadden allemaal sekse neutraal speelgoed, het komt van hemzelf na de eerste echte trein gezien te hebben was het onomkeerbaar.quote:Op donderdag 20 december 2007 09:20 schreef knars het volgende:
@ bork: zo een heb ik er hier ook rondhobbelenMaar toen hij laatst in een plan T in de cabine zat had ik geen camera bij me
Gelukkig dwing ik hem helemaal niet in z'n interesses en had ik voor z'n geboorte al een houten treinen pakketje gekocht...
![]()
Tsja, vind het nog wel meevallen, zal later toch zelf moeten kiezen of hij wel of geen vaste bezoeker wordt.quote:Op donderdag 20 december 2007 07:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat moet je direct de kop indrukken! Voor je het weet is z'n hele jeugd verziekt en wordt ie zoals de vaste bezoekers van dit topic. Een goed verstaander weet genoeg...
Thx maar die kende ik alquote:Op vrijdag 21 december 2007 00:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij ken ik zat internetpagina's die verschillende treinen uitlichten, inclusief technische specificaties.
Probeer www.railfaneurope.net, daar kun je meer te weten komen over de treinen die door heel Europa rijden.
Plus specials over de TGV en de ICE.
Denk het ookquote:Op vrijdag 21 december 2007 00:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, dat zal wel weer overwaaien.
quote:
Da's niet tofquote:Op zaterdag 22 december 2007 22:03 schreef Willy84 het volgende:
Man wilde van bouwkraan CS springen
vanuit onze achtertuin (en vanaf ons dakterras) heb je prima uitzicht op het spoor, vanaf het moment dat we hier kwamen wonen (jaar geleden) roept hij alsmaar "trein! trein! trein!" als er eentje voorbij komt. tuurlijk komt het uit hem zelf, maar dat mag best gestimuleerd wordenquote:Op zaterdag 22 december 2007 22:03 schreef bork het volgende:
[..]
Wij hadden allemaal sekse neutraal speelgoed, het komt van hemzelf na de eerste echte trein gezien te hebben was het onomkeerbaar.
lekker stukje n8bus!quote:Op zaterdag 22 december 2007 23:36 schreef Willy84 het volgende:
Dringend-herstelwkz Geldermalsen-Den Bosch
GELDIG VOOR KOMENDE NACHT
Tussen Utrecht Centraal en Den Bosch moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door dringende herstelwerkzaamheden rijden er van 1.30 tot 5.30 uur tussen Geldermalsen en Den Bosch geen treinen maar bussen.
denk je lekker een rondje met de nachttrein te maken.
Kan alleen dit vinden: spoorwegwerkenquote:Op zondag 23 december 2007 09:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand trouwens of er een Belgische/Vlaamse infovoorziening is van de treinen, net zoals Nederland teletekst pag 751 heeft ?
quote:366 tt-EEN 366 zo 23 dec 10:11:37
werken
Brussel-Namen weekends/feestdagen
geen L-treinen verbinding Brussel-Zuid/
Ottignies-Louvain la Neuve tussen
Brussel-Zuid & Brussel-Schuman (31/12).
Charleroi-Couvin 1 spoor tussen
Jamioulx en Cour-sur-Heure (2008).
Charleroi-Erquelinnes 1 spoor tussen
La Buissičre en Lobbes (2011).
Nee van NSR, zie ook de nummers op die locsquote:Op zaterdag 22 december 2007 21:56 schreef Willy84 het volgende:
Die 4 loccen zijn toch van Railion?
Ik hoorde dat als je naar Oost-Europa gaat je beter niet kunt interrailen maar gewoon ter plaatse een kaartje kopen omdat dit goedkoper is.quote:
Zomervakantie waarschijnlijk weer.quote:
Even het jaartal aangepast stond 2009quote:Op zondag 23 december 2007 14:23 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ik hoorde dat als je naar Oost-Europa gaat je beter niet kunt interrailen maar gewoon ter plaatse een kaartje kopen omdat dit goedkoper is.
Welke kant wil jij uit?
Brand maar losquote:Op zondag 23 december 2007 14:23 schreef Eix het volgende:
Zomervakantie waarschijnlijk weer.
Maar nog geen idee waarnaartoe. Of ja, eigenlijk teveel ideeën.![]()
Zweden is mooiquote:Op zondag 23 december 2007 15:06 schreef Tecnix het volgende:
Even het jaartal aangepast stond 2009![]()
Ik zit te denken om richting het noorden te gaan
Daaromquote:Op zondag 23 december 2007 15:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zweden is mooiEn duur, tenzij interrail
![]()
En ze rijden daar linksquote:Op zondag 23 december 2007 17:59 schreef Willy84 het volgende:
Ik ga morgen ook naar Londen! Nog tips enzo?![]()
Ik had vandaag in de OBA nog even het boek "metro's in Europa" gelezen over Londen.quote:Op zondag 23 december 2007 18:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En ze rijden daar links, misschien ook handig om van op de hoogte te zijn
Nordlandsbanen in Noorwegen lijken me welt of.quote:Op zondag 23 december 2007 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Brand maar losIk heb nog niet echt nagedacht over komende zomer moet ik zeggen
Ja...koop een travelcardquote:Op zondag 23 december 2007 17:59 schreef Willy84 het volgende:
Ik ga morgen ook naar Londen! Nog tips enzo?![]()
Bedoel je de Oyster kaart?quote:Op zondag 23 december 2007 18:59 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ja...koop een travelcardscheelt je ergggg veel geld voor de metro enzo!
Goed geraden...quote:Op zondag 23 december 2007 22:01 schreef bork het volgende:
Ehm? Nieuwe Disney monorail? (Hierboven)
handig ja, maar met hispeed iets exotisch plannen ho maar en ontzettend veel verwijzingen(op die site) die leiden tot niks (404)quote:Op zondag 23 december 2007 22:52 schreef en_door_slecht het volgende:
He, sinds wanneer hebben we deze versie van m.ns.nl? Dit werkt veel beter dan eerder, toe verstoringen er pas op kwamen te staan als alles alweer bij het oude was.
Tsja, lappen voor de trein valt nogal mee.quote:Op maandag 24 december 2007 01:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, dan moet je eerst het museum in zien te komen en dan nog dik lappen voor die treinEen taxi is geodkoper zowat
Al een weekje ofzo , maar wertk voor geen ruk. Althans "Actuele vertrektijden op station X ". Dat gebruik ik altijd om te zien if mijn trein al vertraging opgelopen heeft...quote:Op zondag 23 december 2007 22:52 schreef en_door_slecht het volgende:
He, sinds wanneer hebben we deze versie van m.ns.nl? Dit werkt veel beter dan eerder, toe verstoringen er pas op kwamen te staan als alles alweer bij het oude was.
Heb met de actuele vertrektijden nog geen problemen gehad, werkt als een tiet.quote:Op maandag 24 december 2007 05:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Al een weekje ofzo , maar wertk voor geen ruk. Althans "Actuele vertrektijden op station X ". Dat gebruik ik altijd om te zien if mijn trein al vertraging opgelopen heeft...
Daar zijn het ook verstoringen voor hmmquote:Op maandag 24 december 2007 09:04 schreef Duvel het volgende:
Verstoringen werken nog steeds niet op die site...
smeer is geen menselijk afval. Etensresten e.d. zijn menselijk afval. Ze moeten niet alleen de trein doen hoor, ook het stationsgebouw en de zooi daar omheen. Prullenbakken, en soms zelfs rioleringen e.d. Het hoort er allemaal bij. Verstopte plee, de eerste die er heen gaat is de schoonmaker. Met je handen in de stront is niet hetzelfde als met je handen in de motoroliequote:Op zaterdag 22 december 2007 20:39 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal geen slecht bedrag! Smerig werk? Treinen schoonmaken valt wel mee, op sommige wc's na dan. Als het vies is kan je gewoon handschoenen aan doen. Ik heb niks tegen vies werk, ik heb zelf vrachtwagens gerepareerd. Als je pauze hebt of naar huis gaat was je gewoon je handen die helemaal zwart van de smeer waren.
Nee, het is geen vetpot, okey maar het is nou geen zwaar werk te noemen.
Stratenmaker, automonteur, bouwvakker. Dat noem ik zwaar.
En nee, ik zit niet op treinen te wachten waar ik tot op me enkels in de krantjes sta, maar dat is logisch.
Nee, gelukkig niet. Ik heb mijn bijbaantje op station Haarlem, dus dan vang je nog wel eens wat dingen op van NS-personeel...quote:Op zaterdag 22 december 2007 23:34 schreef Willy84 het volgende:
Ow gruwelijk! Zat jij in die trein of wat?
Veel leuker vind ik http://www.traphic.nl/trein.aspx ; dan kun je meteen zien of er ergens anders op je route nog stremmingen zijnquote:Op maandag 24 december 2007 05:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Al een weekje ofzo , maar wertk voor geen ruk. Althans "Actuele vertrektijden op station X ". Dat gebruik ik altijd om te zien if mijn trein al vertraging opgelopen heeft...
Die is wel goedquote:Op maandag 24 december 2007 14:03 schreef knars het volgende:
[..]
Veel leuker vind ik http://www.traphic.nl/trein.aspx ; dan kun je meteen zien of er ergens anders op je route nog stremmingen zijn
//offtopique:quote:Op maandag 24 december 2007 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
bork wat gebeurt er nou eigenlijk precies op jouw avatar?
[/offtopic]
Oh, die had ik nog niet gezienquote:Op maandag 24 december 2007 15:28 schreef zwahiel het volgende:
Met die meid op 't kopieerapparaat.
Daar vraag je me zowatquote:Op maandag 24 december 2007 20:24 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat voor dingen zijn dat, die wel tussen Amersvoort en Amsterdam rijden. Een trein met erin onder andere een tafel aan 1 kant met daaraan aan beide kanten 3 stoelen en daar scheef achter ok weer 3 stoelen.
ICK, eerste klas. Bij nader inzien.quote:Op maandag 24 december 2007 20:24 schreef KaheemSaid het volgende:
een tafel aan 1 kant met daaraan aan beide kanten 3 stoelen en daar scheef achter ok weer 3 stoelen.
Die staan 2 op 3 scheef bij mijn wetenquote:Op maandag 24 december 2007 20:38 schreef Duvel het volgende:
Maar daar staan de stoelen toch niet scheef? Ik zat te denken aan die oude IR-rijtuigen van de DB?
ICK, ICBquote:Op maandag 24 december 2007 20:45 schreef KaheemSaid het volgende:
ding met oa een klein draaideurtje enzo..
*BUUUUURRRRP*quote:Op maandag 24 december 2007 21:38 schreef Duvel het volgende:
Voor *burp*, i.v.m. inzet in de Pimpelexpres.
geilquote:Op maandag 24 december 2007 22:22 schreef Duvel het volgende:
Sterkte. Ik kreeg vandaag van NS twee 2-1 overgangsbewijzen, bij wijze van kerstcadeau.
Aan het werk bij een spoorwegovergang in Grou?quote:Op maandag 24 december 2007 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet toch wat tijdens het wachten voor de spoorwegovergang als je aan het werk bent
Die deelden ze vorig jaar ook uit als sinterklaas cadeau op Zwolle.quote:Op maandag 24 december 2007 22:22 schreef Duvel het volgende:
Sterkte. Ik kreeg vandaag van NS twee 2-1 overgangsbewijzen, bij wijze van kerstcadeau.
ik heb ze in februari wel kado gekrgen op Zwolle - Kampenquote:Op maandag 24 december 2007 23:09 schreef Remzz het volgende:
[..]
Die deelden ze vorig jaar ook uit als sinterklaas cadeau op Zwolle.
Maar wel met internetquote:Op dinsdag 25 december 2007 09:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was er nou niemand hier die godnondju wist dat gisteren de belgen zouden staken![]()
Sta je dan in de Panne![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 december 2007 09:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was er nou niemand hier die godnondju wist dat gisteren de belgen zouden staken![]()
Sta je dan in de Panne![]()
![]()
Nou, sterkte nog Darkwingquote:121 Teletekst di 25 dec
***************************************
Spoorwegstaking België duurt voort
***************************************
` In België heeft het treinverkeer nog
steeds last van een machinistenstaking.
Leden van de Onafhankelijke Vakbond
voor Spoorwegpersoneel legden gisteren
het werk neer uit protest tegen de
nieuwe dienstregeling die twee weken
geleden werd ingevoerd.Ze vinden de
werkdruk te hoog en de lonen te laag.
Het is al de derde keer deze maand dat
de Belgische machinisten staken. De
actie wekte gisteren veel irritatie.
Passagiers werden erdoor verrast en
snapten niet waarom er juist op
kerstavond gestaakt moest worden.
Ook het treinverkeer vanuit Nederland
ondervindt hinder.
***************************************
volgende nieuws financieel sport
Nee, bij de post en af en toe moet ik het spoor over ter hoogte van het station daar en dan kun je een treintje treffen.quote:Op maandag 24 december 2007 22:48 schreef Socios het volgende:
[..]
Aan het werk bij een spoorwegovergang in Grou?
Ah het werkt dus welquote:Op woensdag 26 december 2007 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik krijg het niet meer gereproduceerd. Vanochtend ging er iets fout dacht ik, maar nu gaat alles gewoon wel goedHAFAS
![]()
Ja, naais.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wees blij dat je er kon komen
EN ook nog weer terug
Belgie is voor mij het toppunt van geen onderhoud. Wat een verloederde stations! Brussel Centraal is net een spookhol.... lijkt soms alsof Prorial het in vergelijking met Belgie soms nog beter doetquote:Op donderdag 27 december 2007 13:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb vandaag een heel eneverand dagje trein in Belgie gehad ( Wederom)![]()
Ari Disc
Mooi joh, aanbestedingquote:Op vrijdag 28 december 2007 06:43 schreef Wadloper het volgende:
Ja, GVD!!NS
![]()
Ik kom aan in Roermond met Veolia met 2 minuutjes vertraging, 2 hele focking minuten!![]()
Ik moet de trein hebben naar Utrecht, terwijl hij nog met deuren open klaar stond...
HC ziet Veolia aankomen, deuren dicht en weg was die trein![]()
![]()
Kan die HC niet even wachten ofzo?![]()
![]()
Het waren misschien 2 minuten die hij extra had moeten wachten, en dan waren alle mensen nog binnen...
Half uur in Roermond moeten wachten![]()
Eurlingsquote:
Ik hoorde gisteravond op het (Belgisch) nieuws een woordvoerder van de vakbonden een reactie geven op de wens van de NMBS/regering om in elk geval met een nooddienstregeling te rijden.quote:
Grmbl.... staking Grmbl.... 31 december Grmbl.... disneyland Grmbl... zou het lukkenquote:Op vrijdag 28 december 2007 14:10 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteravond op het (Belgisch) nieuws een woordvoerder van de vakbonden een reactie geven op de wens van de NMBS/regering om in elk geval met een nooddienstregeling te rijden.
De reactie was als volgt: "Ja nee, dat is aantasting van ons stakingsrecht. En daarbij, als wij overgaan op een uurdienstregeling dan krijgen wij overvolle treinen en dat willen we niet".
Ja goh, wat is beter: Met zn allen op het station kou kleumen of in elk geval van A naar B komen.
Mooi die aanbesteding inderdaadquote:Op vrijdag 28 december 2007 09:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi joh, aanbestedingZo ontstaat een beter product voor de klant
![]()
Krentquote:Op vrijdag 28 december 2007 14:17 schreef Charango het volgende:
En dan denk je een Kwaliteitstrein (mét bloody ¤ 2-toeslag) te nemen
Heeft toch geen reet met aanbesteding te maken? NSR wacht niet, en NSR is onderhands gegund, niet aanbesteed. Het moet dus zijn:quote:Op vrijdag 28 december 2007 09:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi joh, aanbestedingZo ontstaat een beter product voor de klant
![]()
Aanbesteding > honderd verschillende clubjes > iedereen doet maar wat > niemand heeft niks met niemand te makenquote:Op vrijdag 28 december 2007 14:56 schreef Duvel het volgende:
Heeft toch geen reet met aanbesteding te maken? NSR wacht niet, en NSR is onderhands gegund, niet aanbesteed. Het moet dus zijn:
"Mooi joh, onderhandse gunning"
Het beste is dat hele spoornet afschaffen, al die lamme aarzen op de keien schoppen en ook geen uitkering gevenquote:Op vrijdag 28 december 2007 14:10 schreef Eix het volgende:
Ja goh, wat is beter: Met zn allen op het station kou kleumen of in elk geval van A naar B komen.
Ook de NS zouden niet hebben gewacht, dat is al vrij snel na de invoering van Spoorslag '70 naar de prullenbak verwezen. Als op iedere lul gewacht moet worden, komt er nooit weer een trein op tijd aan. De regel op het hele NL net is dan ook: gassen zodra je toestemming hebt, alleen wachten wanneer het echt kan. Zo heb ik al een aantal keren Arriva zo gek gekregen om drie minuten te wachten in Gn, wanneer ik de trein naar Bf moest hebben. Drie minuten is ook de max in de tijden dat er een uursdienst gereden wordt.quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:53 schreef Wadloper het volgende:
Mooi die aanbesteding inderdaad
M'n reisgenoot zei al: Als NS hier nog reed, hadden ze wel gewacht...
YESS!quote:Transports gratuits pour la nuit du nouvel an !!
Afin de permettre aux voyageurs de se déplacer librement et en toute sécurité, des métros, des bus, des trains et des RER circuleront toute la nuit. Leur accčs sera gratuit du 31 décembre 2007, 17h00, au 1er janvier 2008, 12h00.
Les plans de chaque réseau, que nous vous proposons sur cette page, vous permettront de vous informer utilement sur le dispositif mis en service cette nuit lā.
Gewoon één grote teringzooi dus.quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aanbesteding > honderd verschillende clubjes > iedereen doet maar wat > niemand heeft niks met niemand te maken
Welke Treinsoort?quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:00 schreef en_door_slecht het volgende:
Verdomme, heeft iemand hier misschien het adres van de SNCF waar kaartjes voor restitutie heengestuurd moeten worden? Die zwijnen hebben dat zo goed weggestopt op die kutsite, daar kan ik echt geen chocola van maken.![]()
SNCF Régularitéquote:Op vrijdag 28 december 2007 17:20 schreef en_door_slecht het volgende:
Thalys, Corail en Ter.
Dank je, maar het gaat niet om compensatie, maar om kaartjes die tijdig geannuleerd zijn, maar nu nog terug moeten naar een plek ergens in Frankrijk.quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.thalys.com/nl/(...)compensatieformulier
Ik weet niet precies wat dat inhoudt, maar voor andersoortige *remboursements* is er dus nog een tweede adresquote:Ne pas utiliser cette enveloppe dans le cas d'un simple remboursement de "bon de prise en charge" : Merci de vous adresser directementau Service Relations Clients SNCF - 62973 ARRAS cedex 9
Dat is niet lastig te raden. Het stel heeft trouwens nog steeds last van een niet helemaal op de juiste manier sluitende deur tussen de B en C bak.quote:
Bier voor alle topicbezoekersquote:Transports gratuits pour la nuit du nouvel an !!
Afin de permettre aux voyageurs de se déplacer librement et en toute sécurité, des métros, des bus, des trains et des RER circuleront toute la nuit. Leur accčs sera gratuit du 31 décembre 2007, 17h00, au 1er janvier 2008, 12h00.
Les plans de chaque réseau, que nous vous proposons sur cette page, vous permettront de vous informer utilement sur le dispositif mis en service cette nuit lā.
Vermoed van wel ja.quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, dat zal wel voor de hele regio Parijs gelden, maar verder niet, of zo?
What else is new? Iedereen een beetje meebetalen aan een dienst waar maar een deel gebruik van maakt. Met een metro nog in te komen, maar de rest van die gare SNCF rotzooi:quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens erg genereus aanbodZal wel zwaar regering-gesponsord zijn ...
http://www31.ratp.info/in(...)_07/nuit_festive.phpquote:Op vrijdag 28 december 2007 23:08 schreef Eix het volgende:
Transports gratuits pour la nuit du nouvel an !!
= Gratis vervoer voor de nacht van het nieuwe jaar (= nieuwjaarsnacht)
En dan iets dat je gratis mag die nacht vanaf 17.00 tot de dag erop 12.00 in de metro/rer+bus
Verder kom ik er ook niet echt wijs uit met mijn VWO Frans 1.
-edit-
Les plans de chaque réseau, que nous vous proposons sur cette page, vous permettront de vous informer utilement sur le dispositif mis en service cette nuit lā.
Dit betekend volgens mij dat je de dienstregeling voor deze nacht op de site van de vervoerder vindt oid. Kom er nog niet helemaal wijs uit waar de tekst naar verwijst ('cette page?'). Geef eens de link naar de site waar dit vandaan komt?
overdrijven is ook een kunst..quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:53 schreef sander89 het volgende:
(...) De Intercity is aan de voorkant zwaar beschadigd. (...)
Van A naar B komen lijkt meer meer logisch.quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:10 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteravond op het (Belgisch) nieuws een woordvoerder van de vakbonden een reactie geven op de wens van de NMBS/regering om in elk geval met een nooddienstregeling te rijden.
De reactie was als volgt: "Ja nee, dat is aantasting van ons stakingsrecht. En daarbij, als wij overgaan op een uurdienstregeling dan krijgen wij overvolle treinen en dat willen we niet".
Ja goh, wat is beter: Met zn allen op het station kou kleumen of in elk geval van A naar B komen.
Zit nu ook geluid bij het filmpje, maar hun zeggen zoals ik ook al dacht.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:40 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik zag alleen een paar verplaatste stoeptegels, voor de rest is alleen de koppeling beschadigd.
Ja tuurlijk knappen ze die het liefst op, maar als blijkt dat door die klap die trienbak 10 cm korter is dan valt dat niet echt te maken volgens mij?quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:38 schreef thatsme het volgende:
Er is weinig dat ze niet kunnen repareren en bij een relatief nieuwe trein is repareren als snel de moeite waard.
Tenzij ie geknikt is, zoals de kopbak van de 8728 in Roosendaal. Maar ik zie zo 1-2-3 geen knik... En het perron heeft nog best wat meegegeven.quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:38 schreef thatsme het volgende:
Er is weinig dat ze niet kunnen repareren en bij een relatief nieuwe trein is repareren als snel de moeite waard.
Moest jij niet mee met de oudejaarsrit van de 766 ?quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
vetjes, ik ga net een rondje maken vandaag
Nou ja, ff kijken maar dan
Overdrijven is een groot woord, hč?quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:50 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk knappen ze die het liefst op, maar als blijkt dat door die klap die trienbak 10 cm korter is dan valt dat niet echt te maken volgens mij?
Klopt als de bodemplaat krom is is het einde verhaal meestal.quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tenzij ie geknikt is, zoals de kopbak van de 8728 in Roosendaal. Maar ik zie zo 1-2-3 geen knik... En het perron heeft nog best wat meegegeven.
Sucha Bezkidzna, ben ik geweest! o.a.met de nachtrein vanaf Poznan.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:33 schreef Gutz het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/36706/418ff49c/bordjes.html
Uit me hoofd kan ik zeggen dat die 1300 bij Weesp spiksplinter nieuw was. Ze hebben de bruikbare onderdelen gebruikt om een nieuwe 1300 te maken. Volgens mij stond er een tijdje terug iets over in in RM/Opr/oid.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:46 schreef Duvel het volgende:
Er zijn weleens eerder heel jonge treinen afgevoerd, zoals die ene 1300 die bij Weesp de prut in reed ergens in de jaren '50. Het is afhankelijk van de opgetreden schade. Bij de kopbak van de 8728 zat er halverwege een nare knik. Die krijg je er niet uit, einde bak. Daarentegen zijn er ook zat rampzalig grote schades die ze wel verholpen hebben. Een Plan T die ergens in de jaren '90 een combine opving bij Dordt kreeg bijvoorbeeld nog een nieuwe kop, terwijl het treinstel wel al dertig jaar oud was op dat moment.
zag ik dat dus toch goed! Ik dacht al volgens mij rolt daar de 766 voorbij op het viaduct net voor Utrecht CS richting Lunetten, vanmiddag op de fiets. Ergens rond 5 voor 2 geloof ik.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Altijd geinig ja die CTA's
[ afbeelding ]
VIRM stel 8642 als IC Den Helder - Nijmegen
Met net een klein wolkje voor de zon passeert Hondekop 766 van Stichting Mat '54 Lunetten aansluiting/kruis op weg naar Arnhem als trein 28342
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plan V stellen 810 en 942
Te Amersfoort is het treinstel zojuist aangekomen op spoor 6
[ afbeelding ]
En stipt op tijd vertrokken als trein 28343 naar Amsterdam Centraal
[ afbeelding ]
Das toch Fles zijn verzameling?quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:33 schreef Gutz het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/36706/418ff49c/bordjes.html
De reacties zijn bijna allemaal enthousiast, iedereen is z'n hometown gaan zoekenquote:Op zondag 30 december 2007 11:11 schreef Dichterbijer het volgende:
Das toch Fles zijn verzameling?
Ik quote:
"fuck hell, zelfs anna paulowna staat er tussen! +1"
Ja viel mij ook wel op. Naja dumpert is dan ook niet geenstijl... Scheelt ook een boelquote:Op zondag 30 december 2007 11:26 schreef JDude het volgende:
[..]
De reacties zijn bijna allemaal enthousiast, iedereen is z'n hometown gaan zoeken.
dat zeg ikquote:Op zondag 30 december 2007 12:41 schreef von_Preussen het volgende:
Van die 1300 bij Weesp hebben ze volgens mij nog onderdelen gebruikt om een nieuwe 1300 te bouwen, die de NS toen als vervanging had besteld.
Thanx! De 766 was inderdaad bezig aan een rondrit door Nederland vanwege de jaarlijkse Oudejaars-Donateursrit. De route ging van Amsterdam C via Haarlem naar Den Haag HS, via werkplaats Leidsschendam en de Nootdorpboog, Binckhorstboog en Blijdorpboog naar Utrecht. Daarna door naar Arnhem - Zutphen - Deventer en terug via Apeldoorn - Amersfoort naar Amsterdam.quote:Op zondag 30 december 2007 12:41 schreef von_Preussen het volgende:
wederom prachtige foto’s van een prachtige trein! Was de 766 een rondrit aan het maken (zo ja, welke route?) of wat was de reden dat hij onderweg was?
@Willy84, even overheen gelezen!quote:
13 september 1918quote:Op zondag 30 december 2007 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor 1 punt: Op welke datum gebeurde dit ongeval precies?
voor 2 punten: Wat gebeurde er precies?
voor 2 punten: hoeveel doden en gewonden vielen daarbij?
voor 5 punten: Welke opleiding en aan welk instituut is naar aanleiding van dat ongeluk opgericht?
Succes
Dat is de helftquote:Op zondag 30 december 2007 15:53 schreef Zug-Chef het volgende:
13 september 1918
dijk was aan het verzakken door de hevige regenval daags ervoor
41 doden en 42 gewonden
Sort of. De opleiding Grondmechanica aan de TU Delftquote:Op zondag 30 december 2007 18:05 schreef von_Preussen het volgende:
4. Een opleiding gerelateerd aan grondmechanika / geotechniek (oprichting van het het Laboratorium voor Grondmechanika, LGM, tegenwoordig GeoDelft)?
hengeloquote:Op zaterdag 29 december 2007 21:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vandaag rondje gedaan met Fles
Den Haag Moerwijk->Den Haag-> Utrecht->Amersfoort->Almelo->Marienberg->Zwolle->Kampen->Zwolle->Deventer (pimpel) Almelo (pimpel)Amsterdam cs-> Den haag Cs -> Den Haag Morwijk
BIj mij wel, als je Windows media player opent, dan daar nieuwe url opent en dan die link daar invult?quote:Op zondag 30 december 2007 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
nou, fijn, maar bij mij werkt dat niet
Met Nettransportquote:Op zondag 30 december 2007 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Vettigheid
en hoe sla ik dat lokaal op?
Waarom staat er hier bij mij "Duvel" als degene die het gewijzigd heeft?quote:Op zondag 30 december 2007 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
-edit: hou je snuit toch, spuit elf -
[bericht 98 % gewijzigd door Duvel op 30-12-2007 om 15:22]
-- edit: nee. niet kutten met sub tags --quote:Op zondag 30 december 2007 23:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom staat er hier bij mij "Duvel" als degene die het gewijzigd heeft?
Bedankt en veel plezier!quote:Op zondag 30 december 2007 21:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Geentijd, inpakken disney... enzo... slapen enzo..
Allemaal de beste Wensen
Thx, nu nog even België Trotserenquote:
quote:Op zondag 30 december 2007 23:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom staat er hier bij mij "Duvel" als degene die het gewijzigd heeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |