Een goede kooiconstructie heeft een kreukelzone, de machinist leeft nog, dus de cabine is wel stevig. Zonder kreukels is de remweg 0m en dat overleeft niemand. En als je door het opvouwen van 1 rijtuig (de motorwagen) het kreuken van de rest van de trein kan verkomen heb je toch nog winst uit de situatie.quote:
Denk eerder plan V, plan T komt hier slechts bij uitzondering voor.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Hij zal wel Plan T bedoelen, de R en de T zitten naast elkaar op het toetsenbord + ik heb daarstrax ook in Plan T gezet, in de trein van 17:50 Deventer - Zwolle.
Zoals ik al zei, zat ik dus in een Plan T vanmiddag, die reed waarschijnlijk al de hele dag in de 3700.quote:Op woensdag 19 december 2007 21:12 schreef thats-me het volgende:
[..]
Denk eerder plan V, plan T komt hier slechts bij uitzondering voor.
En plan R nog niet gezien hier
quote:Op woensdag 19 december 2007 18:54 schreef von_Preussen het volgende:, en dan met een andere Plan R weer naar Holten toe alweer Zug-Chef aan de andere perronzijde stond te wachten (?) maar ik hem schijbaar heb gemist.
Ik zag ´m vandaag ook in Leeuwarden, het stel stond gereed de IC van 12.45u. Kon er helaas geen ´afscheidsritje´ mee maken.quote:Op woensdag 19 december 2007 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
de 4444 zit in de 2800 vandaag trouwens, ik miste hem net in Utrecht om 7:01
Binnen Nederland: Gratisquote:Op woensdag 19 december 2007 18:54 schreef von_Preussen het volgende:
@Socios, leuk rondje en leuke foto´s, wat heb je nu betaald voor alle vervoersbewijzen (en hoe heb je ze verkregen)?
Haha, nee, dat was inderdaad een schrale foto.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Net rondje gedaan Socios
Alleen jammer van bad bentheimOf was het de bedoeling om het er zo leeg mogelijk op te krijgen?
Nee, omdat het zulk klotematerieel is spreek ik demonstratief alleen nog maar van Plan R(ammelbak).quote:Op woensdag 19 december 2007 19:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Hij zal wel Plan T bedoelen, de R en de T zitten naast elkaar op het toetsenbord + ik heb daarstrax ook in Plan T gezet, in de trein van 17:50 Deventer - Zwolle.
Dat moet je direct de kop indrukken! Voor je het weet is z'n hele jeugd verziekt en wordt ie zoals de vaste bezoekers van dit topic. Een goed verstaander weet genoeg...quote:Op donderdag 20 december 2007 00:03 schreef bork het volgende:
nb: de reden dat ik dit forum bezoek en meer van treinen te weten probeer te komen, mannetje (Bram) is treinverslaafd.
Zolang het maar niet net als Dr_Flash en Dj-flash isquote:Op woensdag 19 december 2007 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ehm is thatsme = thats-me of zijn het 2 verschillende personen?
Vonkende bovenleiding?quote:Op donderdag 20 december 2007 07:38 schreef Duvel het volgende:
Nog meer mensen die vanmorgen feestelijke blauwe knipperverlichting boven de trein hadden?
D'r zullen wel wat wisseldraden lopen of leidingonderbrekers zitten, dat kan wel vonken. Gebeurt in Utrecht ook.quote:Op donderdag 20 december 2007 09:55 schreef knars het volgende:
Ik had het iets anders moeten neerzetten: met "is niks mis mee" bedoelde ik "is toch heel gebruikelijk". Maar goed, ik zie dat dus vrij standaard gebeuren zodra een trein station Gouda in oostelijke richting uitrijdt van spoor 2, 3 of 5. Zal wel iets met de wissels te maken hebben?
Klopt, dat is de overgang op van en naar de stroomrail op het val van de brug. Die vonkt inderdaad behoorlijk, zal wel een onderhoudsgevoelig punt zijn.quote:Op donderdag 20 december 2007 11:47 schreef von_Preussen het volgende:
Als je in Gouda met de Intercity over de brug gaat (richting westen) is er ook één stuk waar een vonk komt.
Het is trouwens pas echt een indrukwekkend gezicht als je buiten staat en in het donker komt er een trein langs.
Die laatstgenoemde sjaak heeft nog geen nuttige bijdrage aan dit forum geleverd.quote:Op donderdag 20 december 2007 07:33 schreef JDude het volgende:
[..]
Zolang het maar niet net als Dr_Flash en Dj-flash is.
Nou, die eerstgenoemde is ook niet veel soeps andersquote:Op donderdag 20 december 2007 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
Die laatstgenoemde sjaak heeft nog geen nuttige bijdrage aan dit forum geleverd.
quote:Op donderdag 20 december 2007 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, die eerstgenoemde is ook niet veel soeps anders
quote:Op woensdag 19 december 2007 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah, leukOok de Duitsers dreigen weer met nieuwe stakingen, nu vanmiddag een aantal bonden de gesprekken afgebroken hebben
Onbetrouwbaar schorumquote:De Duitse machinisten gaan op 7 januari voor onbepaalde tijd in staking wegens een loonconflict met het spoorwegbedrijf Deutsche Bahn. Dat heeft de machinistenvakbond GDL donderdag bekendgemaakt.
ANP
Het conflict tussen de machinisten en de Deutsche Bahn duurt al enkele maanden. De werkonderbreking betreft zowel goederen- als passagiersvervoer.
Verklaring
In een verklaring zei de GDL dat er pas een einde komt aan de stakingen als de onderhandelingen "werkbare resultaten opleveren". De bond ging eerder deze maand na een reeks beperkte stakingen in het goederen- en passagiersvervoer met de Deutsche Bahn in onderhandeling.
Deze besprekingen werden woensdag plotseling afgebroken omdat het spoorwegbedrijf zou willen terugkomen op een eerdere belofte dat de machinisten een aparte regeling voor salariëring en werkuren zouden krijgen.
Loonsverhoging
De Deutsche Bahn heeft twee andere vakbonden van spoorwegpersoneeel een loonsverhoging geboden van 4,5 procent. De GDL eist echter een loonsverhoging van minstens 10 procent en staat er op dat de machinisten een eigen regeling krijgen.
Eerder deze maand spraken de machinistenvakbond en de Deutsche Bahn af om voor eind januari een overeenkomst te sluiten. De vakbond deed toen de toezegging dat de machinisten tijdens de onderhandelingen niet in staking zouden gaan.
Zie het idd wel vaker dat nog wat deuren defect zijn. Soms wordt er tijdens de keertijd nog even snel aan gesleuteldquote:Op donderdag 20 december 2007 15:23 schreef Wadloper het volgende:
Ik heb het idee dat er momenteel veel aan de hand is met de deuren van de GTW's. Sommigen sluiten niet meer tot het centraal sluitcommando is ingezet
Ben benieuwd hoe het wordt als het nog strenger gaat vriezen
Ja!! Heb je hem getaped?quote:Op donderdag 20 december 2007 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De omroep voor Station Lichtenvoorde Groenlo is er anders wel 1 om in te lijsten
Dat moet bijna wel tussen Rotterdam en Brussel geweest zijnquote:Op donderdag 20 december 2007 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag in de trein een sjaak gezien die het gehele folder assortiment van NS High speed zat te lezen
oh je bedoeld dat ze dan de nuchtere opmerking maken dat er een bus naar lichtenvoorde en naar groenlo rijdt?quote:Op donderdag 20 december 2007 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De omroep voor Station Lichtenvoorde Groenlo is er anders wel 1 om in te lijsten
Ja. Da's tof.quote:Op donderdag 20 december 2007 22:04 schreef ghizzer het volgende:
oh je bedoeld dat ze dan de nuchtere opmerking maken dat er een bus naar lichtenvoorde en naar groenlo rijdt?
quote:Op donderdag 20 december 2007 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat moet bijna wel tussen Rotterdam en Brussel geweest zijn
De Duitsers hadden ook beloofd dat er voor eind januari niet meer gestaakt zou worden. En nu staan ze vanaf 7 januari alweer te kuttenquote:Op donderdag 20 december 2007 23:12 schreef Willy84 het volgende:
NS heeft een flink aantal maanden geleden geruisloos een nieuwe CAO afgesloten. De staking in Belgie gaat geloof ik niet helemaal door. De ene bond wil het wel, de ander niet. Zoiets las ik op de Belgische teletekst.
Nee, dat zal wel weer overwaaien.quote:Op donderdag 20 december 2007 07:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat moet je direct de kop indrukken! Voor je het weet is z'n hele jeugd verziekt en wordt ie zoals de vaste bezoekers van dit topic. Een goed verstaander weet genoeg...
Volgens mij ken ik zat internetpagina's die verschillende treinen uitlichten, inclusief technische specificaties.quote:Op donderdag 20 december 2007 00:03 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
In een MAT 64 van Utrecht Maliebaan naar CS
nb: de reden dat ik dit forum bezoek en meer van treinen te weten probeer te komen, mannetje (Bram) is treinverslaafd.
NS Hispeed, zonder de 'gh'.quote:Op donderdag 20 december 2007 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag in de trein een sjaak gezien die het gehele folder assortiment van NS Highspeed zat te lezen
Ik verdenk de laatstgenoemde ervan dat hij op het busfreaks-forum (ja, daar zit ook) zit te zeuren wanneer die Citaro G's op lijn 41 verschijnen.quote:Op donderdag 20 december 2007 07:33 schreef JDude het volgende:
[..]
Zolang het maar niet net als Dr_Flash en Dj-flash is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |