abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55614648
ja, dat zal wel voor de hele regio Parijs gelden, maar verder niet, of zo?

Overigens erg genereus aanbod Zal wel zwaar regering-gesponsord zijn om al die straalbezopen Camembert-vreters van de weg te houden.


Oeh fles wat zeg je nu weer dat dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 december 2007 @ 00:06:28 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55614664
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 29 december 2007 @ 00:24:11 #228
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_55615153
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, dat zal wel voor de hele regio Parijs gelden, maar verder niet, of zo?
Vermoed van wel ja.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_55616433
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens erg genereus aanbod Zal wel zwaar regering-gesponsord zijn ...
What else is new? Iedereen een beetje meebetalen aan een dienst waar maar een deel gebruik van maakt. Met een metro nog in te komen, maar de rest van die gare SNCF rotzooi: Bodemloze put en service is waardeloos. De eerste de beste die werk gaat maken van treinen laten rijden op het Franse net, maakt gehakt van die club.
  zaterdag 29 december 2007 @ 08:56:31 #230
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_55618775
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 23:08 schreef Eix het volgende:
Transports gratuits pour la nuit du nouvel an !!

= Gratis vervoer voor de nacht van het nieuwe jaar (= nieuwjaarsnacht)

En dan iets dat je gratis mag die nacht vanaf 17.00 tot de dag erop 12.00 in de metro/rer+bus

Verder kom ik er ook niet echt wijs uit met mijn VWO Frans 1.

-edit-

Les plans de chaque réseau, que nous vous proposons sur cette page, vous permettront de vous informer utilement sur le dispositif mis en service cette nuit là.

Dit betekend volgens mij dat je de dienstregeling voor deze nacht op de site van de vervoerder vindt oid. Kom er nog niet helemaal wijs uit waar de tekst naar verwijst ('cette page?'). Geef eens de link naar de site waar dit vandaan komt?
http://www31.ratp.info/in(...)_07/nuit_festive.php

Niks Disneyland, ik ga in dat tijdsbestek gewoon even een rondje RER doen en bordjes verzamelen
pi_55619547
De Londense metro is met oud en nieuw ook gratis. Zoals ik het begrepen had reden ze trouwens gewoon de hele nacht door. Dat is nogeens wat anders dan Amsterdam waar we er om 20.00 mee ophouden. Daar wordt ik niet echt vrolijk van!
  zaterdag 29 december 2007 @ 10:40:53 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55619563
Waar je ook niet vrolijk van wordt: in Maastricht schijnt een trein met reizigers op een stootblok te zijn gereden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55619579
Dat is dan niet de eerste keer dat daar wat gebeurd. Jaartje terug ofzo (?) waren er toch 2 plan V stelletjes bij het koppelen iets wat te hard aan het kussen
pi_55619605
09:39 uur Utrecht<->Amsterdam Door een seinstoring rijden er tussen Utrecht Centraal en Amsterdam minder treinen. Vertraging: 30-60 minuten. Reisadvies: * Reizigers tussen Utrecht en Amsterdam reizen met de omgeleide intercity's. * Reizigers tussen Duivendrecht en Utrecht Centraal en tussen Schiphol en Utrecht Centraal kunnen omreizen via Hilversum.

Dit pluk ik van NS.nl
Als ik het goed begrijp dan ligt Amsterdam-Utrecht eruit. Niet de meest rustige verbinding
Welicht heeft het wat te maken met de software..had iets gehoord over een update ofzo bladiebla

edit: Kijk ik bij de actuele vertrektijden dan rijdt de 3037 (ic van Den Helder-Nijmegen) wel vanaf Amstel maar niet vanaf CS. Omgekeerd kan ik me nog voorstellen, dan rijdt ie namelijk via Hilversum maar dit kan niet.
edit 2: Het is onbekend hoelang dit duurt

[ Bericht 9% gewijzigd door Willy84 op 29-12-2007 10:54:19 ]
pi_55619893
vetjes, ik ga net een rondje maken vandaag

Nou ja, ff kijken maar dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:15:06 #236
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55620022
Veel plezier in Mt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55625612
Vijf gewonden bij treinbotsing in Maastricht

Bij een treinongeluk zaterdag op het station in Maastricht zijn 5 mensen lichtgewond geraakt. Het gaat om vier reizigers en de machinist. De Intercity uit Alkmaar ramde rond tien uur een stootblok aan het einde van het perron. De machinist was aan het remmen, maar waarschijnlijk is de trein de laatste meters toch doorgegleden.

De NS, ProRail en de politie onderzoeken de oorzaak van de botsing. De uitslag van dat onderzoek laat nog weken op zich wachten. De Intercity is aan de voorkant zwaar beschadigd. Omdat het station in Maastricht meerdere perrons heeft, heeft het ongeluk geen gevolgen gehad voor de dienstregeling.



Filmpje (zonder geluid)
............................
pi_55625834
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 15:53 schreef sander89 het volgende:
(...) De Intercity is aan de voorkant zwaar beschadigd. (...)
overdrijven is ook een kunst..
pi_55627204
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 16:03 schreef ghizzer het volgende:

[..]

overdrijven is ook een kunst..
Ach, je weet dat de media daar goed in is...
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:40:55 #240
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55629251
Ik zag alleen een paar verplaatste stoeptegels, voor de rest is alleen de koppeling beschadigd.
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:45:19 #241
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55629333
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 14:10 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik hoorde gisteravond op het (Belgisch) nieuws een woordvoerder van de vakbonden een reactie geven op de wens van de NMBS/regering om in elk geval met een nooddienstregeling te rijden.

De reactie was als volgt: "Ja nee, dat is aantasting van ons stakingsrecht. En daarbij, als wij overgaan op een uurdienstregeling dan krijgen wij overvolle treinen en dat willen we niet".

Ja goh, wat is beter: Met zn allen op het station kou kleumen of in elk geval van A naar B komen.
Van A naar B komen lijkt meer meer logisch.

De vakbonden hebben bewust Oudejaarsdag gebruikt om zoveel mogelijk reizigers te duperen.
pi_55630016
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:40 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik zag alleen een paar verplaatste stoeptegels, voor de rest is alleen de koppeling beschadigd.
Zit nu ook geluid bij het filmpje, maar hun zeggen zoals ik ook al dacht.
Kan ook natuurlijk dat die trein door de klap iets in elkaar geschoven is of verbogen is, dat zie je niet zo maar.
Misschien kunnen ze als nog paar bakken slopen, ook kan die stootblok nog aardig wat schade aangebracht hebben aan de onderkant van de trein.
............................
  zaterdag 29 december 2007 @ 19:38:37 #243
86072 thatsme
and That's you!
pi_55630592
Er is weinig dat ze niet kunnen repareren en bij een relatief nieuwe trein is repareren als snel de moeite waard.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_55630930
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:38 schreef thatsme het volgende:
Er is weinig dat ze niet kunnen repareren en bij een relatief nieuwe trein is repareren als snel de moeite waard.
Ja tuurlijk knappen ze die het liefst op, maar als blijkt dat door die klap die trienbak 10 cm korter is dan valt dat niet echt te maken volgens mij?
............................
  zaterdag 29 december 2007 @ 19:54:48 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55631070
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:38 schreef thatsme het volgende:
Er is weinig dat ze niet kunnen repareren en bij een relatief nieuwe trein is repareren als snel de moeite waard.
Tenzij ie geknikt is, zoals de kopbak van de 8728 in Roosendaal. Maar ik zie zo 1-2-3 geen knik... En het perron heeft nog best wat meegegeven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55631130
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
vetjes, ik ga net een rondje maken vandaag

Nou ja, ff kijken maar dan
Moest jij niet mee met de oudejaarsrit van de 766 ?
Anyway ik heb vandaag heen en terug Lw-Ut in een ICMm gezeten 's Ochtends de 4018 en 's middags de 4013. En ik heb vandaag 0 goederentreinen gefotografeerd
pi_55631974
Maar wel mooie foto´s van Mat ´54 zag ik al.
  zaterdag 29 december 2007 @ 20:44:08 #248
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55632591
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:50 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk knappen ze die het liefst op, maar als blijkt dat door die klap die trienbak 10 cm korter is dan valt dat niet echt te maken volgens mij?
Overdrijven is een groot woord, hè?

Pas bij ernstige schade op leeftijd of brandschade kun je herstel achterwege laten.
  zaterdag 29 december 2007 @ 20:46:49 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55632668
Er zijn weleens eerder heel jonge treinen afgevoerd, zoals die ene 1300 die bij Weesp de prut in reed ergens in de jaren '50. Het is afhankelijk van de opgetreden schade. Bij de kopbak van de 8728 zat er halverwege een nare knik. Die krijg je er niet uit, einde bak. Daarentegen zijn er ook zat rampzalig grote schades die ze wel verholpen hebben. Een Plan T die ergens in de jaren '90 een combine opving bij Dordt kreeg bijvoorbeeld nog een nieuwe kop, terwijl het treinstel wel al dertig jaar oud was op dat moment.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 29 december 2007 @ 20:58:48 #250
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55632996
Dat moest toen wel omdat NS krap zat in het materieel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')