Wedding Daze flauw maar wel fijn om naar te kijken en het was de 2e keer dat ik naar Hairspray ben gegaan. Ik vond het een geweldige film met een positieve boodschap. Body image, discriminatie etc.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
En wat vond je ervan?
De laatste paar weken vallen jouw reviews in dit topic mij in positieve zin op. Wat mij betreft ben je een welkome aanwinst voor FTR.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:15 schreef the_hulk het volgende:
(..)
Hier sluit ik me volledig bij aan. Welkom.quote:Op woensdag 12 september 2007 21:15 schreef Durbin het volgende:
[..]
De laatste paar weken vallen jouw reviews in dit topic mij in positieve zin op. Wat mij betreft ben je een welkome aanwinst voor FTR.
Ik heb nog nooit LSD gebruikt, maar na het zien van die film was ik er van overtuigd dat ik over een trip mee kon praten.quote:
quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:38 schreef the_hulk het volgende:
[...]
Angels in America (Mike Nichols, 2003)
Angels in America is een verfilming van HBO van het gelijknamige toneelstuk van Tony Kushner, die ook voor de miniserie het scenario verzorgde. In de hoofdrollen zien we onder andere Al Pacino, Meryl Streep en Emma Thompson. We zien verschillende verhaallijnen die deels bij elkaar komen, maar eigenlijk allen twee zaken in gemeen hebben; homoseksualiteit en Aids. Je kan ook in de verfilming nog goed zien dat het van oorsprong een toneelstuk was, dit kan waarschijnlijk niet iedereen waarderen want er doen zich af en toe merkwaardige situaties voor. Toch zat ik na een tijdje helemaal in het verhaal en ga je meeleven met de verschillende personages, de zes uur waren dan ook zo voorbij. Met name Al Pacino is echt fantastisch goed en won ook zeer terecht een Golden Globe voor beste acteur. De serie won overigens nog 4 Golden Globes; beste miniserie, beste actrice (Meryl Streep), beste acteur in een bijrol (Jeffrey Wright) en beste actrice in een bijrol (Mary-Louise Parker). Top serie dus die het vooral moet hebben van het sterke acteerwerk en de beeldschone decors/ sets. 8.3
[afbeelding]
Tof..wist niet dat er een 2e deel wasquote:Op woensdag 12 september 2007 12:27 schreef Deceit het volgende:
gisterenavond naar 28 weeks later gegaan..
Beter dan 1e deel 28 days later
horrorfilm.
1e deel was nogal low budget maar spannend! Doordat het 1e deel een groot succes was hebben ze veel geld in de 2e deel gestopt! Spanning was goed, sfeertje en het verhaal! Beetje veramerikaniseerd, maar het britse concept was toch duidelijk aanwezig! Camera werk was weer claustrofobisch en wirwarrig
cijfer: 7.5
Grappig hoe mensen zo volkomen anders tegen films aan kunnen kijken. Ik vond Crash echt geweldig en de soundtrack (met name het nummer Sense of Touch) een van de beste die ik de afgelopen jaren heb gehoordquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is net hetgene wat mijns inziens té geforceerd overkomt, ze moeten allemaal absoluut een goede en een slechte kant hebben.quote:Op maandag 17 september 2007 14:36 schreef BlaatschaaP het volgende:
... alle personages maken juist een duidelijke verandering mee: ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Voor de rest is hetzelfde sfeertje van zijn legendarische voorganger intakt gebleven. Alles ademt 'Romero' en de film weet bij vlagen het niveau van 'dawn of the dead' te halen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conclusie: het is oneerlijk om deze film te vergelijken met één van de beste films aller tijden. Wanneer je deze los van "dawn of the dead" beoordeelt, blijft er een goede zombieklassieker over, die niet in de collectie mag ontbreken. Het is nu wachten op de remake.
[ Bericht 5% gewijzigd door LENUS op 17-09-2007 15:54:01 ]JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
Dan gebruik je de spoilertags.quote:Op maandag 17 september 2007 15:04 schreef LENUS het volgende:
**kan spoilers bevatten**
Volgens my mis je de punt van de film compleet. Het is juist de bedoeling dat stereotypes neer werdengezet. Je vooroordelen over personen worden redelijk overhoop gehaald. En daar gaat het om. De vooroordelen over personen die je hebt. Dat dat nergens op gebaseerd is en dat je daar echt lelijk op verkijken.quote:Op maandag 17 september 2007 12:46 schreef Falco het volgende:
Crash (2004)
Eerst maar eens iets positiefs zeggen over deze film. Het acteerwerk is goed, vooral Don Cheadle is relaxed, maar dat is ie eigenlijk altijd wel.
Dan het negatieve: er is iets grondigs mis met deze film. Racisme bestaat, het is gewoonweg fout, en het zal helaas altijd wel in zekere mate blijven bestaan. An sich is het ook niet verkeerd om deze boodschap te blijven herhalen, maar met de manier waar dat in Crash gebeurt, daar kan ik niets mee. Vanaf minuut 1 laat Paul Haggis diverse oppervlakkige karakters de revue passeren, waarbij er telkens een situatie zich voordoet, waarbij racisme een rol speelt.
Het grote probleem is dat de karakters maar kort in beeld komen en er continu van situatie naar situatie geswitcht wordt. Zo is het als kijker moeilijk om enige sympathie op te brengen (ik vond elk persoon uit deze film ronduit vervelend), laat staan dat je weet hoe ze heten. De enige waarvan ik de naam nog weet is die roodharige politie-agent Tommy. Het meest belachelijke waren de twee gangsters, waarbij ik op een gegeven moment bij een scene (wederin vol idiote dialogen rijkelijk gevuld met het woordje fuck) dacht 'Eeh, zijn die twee nu voor de comic-relief ofzo?' Het sneue is ook dat Paul Haggis zich bedient van allerlei stereotiepes: nare LAPD-lui, een overgeëmotioneerde Sandra Bullock-trut en sneaky Aziaten. Iets nieuws onder de zon krijg je niet te zien.
Daarnaast komt het geheel natuurlijk onrealistisch over: telkens gebeurt er iets ergs met de castleden en dat allemaal binnen twee dagen! Nu las ik dat alle toevallige kruisingen in dit verhaal meer symbolisch opgevat moest worden en dat het een microkosmos in LA moest voorstellen en dat soort geneuzel. Ik kan er echter niets mee en zie die pretenties ook niet zo snel. Ik kan ook niet geloven dat racisme zo'n groot issue is in de Verenigde Staten. Tuurlijk het bestaat, maar dat je in zulke mate er dagelijks mee geconfronteerd wordt?
Last and also least: de soundtrack was ook erbarmelijk matig. Cijfer: 5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog enig puntje omdat ik me kapot heb gelagen over de serieusheid en de graphics.
cijfer 3 / imdb 3.8
[ Bericht 14% gewijzigd door Lambiekje op 17-09-2007 22:14:44 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dat was me na 1 keer ook wel duidelijk. Toen het voor de 10e keer ook bij personage nr. 10 gebeurde, kreeg ik de indruk dat de regisseur er vanuit ging dat zijn publiek uit idioten bestond die geen symboliek begrijpen.quote:Op maandag 17 september 2007 21:57 schreef Lambiekje het volgende:
Je vooroordelen over personen worden redelijk overhoop gehaald. En daar gaat het om. De vooroordelen over personen die je hebt. Dat dat nergens op gebaseerd is en dat je daar echt lelijk op verkijken.
Klopt.quote:Op maandag 17 september 2007 22:51 schreef Doff het volgende:
Crash is kut.
En als ik nou geen vooroordelen in beginsel heb? Dan worden die welbekende vooroordelen alleen maar bevestigd, wanneer ze alsnog optreden. Overigens zitten er in vooroordelen vaak toch een kern van waarheid, het is alleen suf wanneer je mensen gaat benaderen op basis van die vooroordelen.quote:Op maandag 17 september 2007 21:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Volgens my mis je de punt van de film compleet. Het is juist de bedoeling dat stereotypes neer werdengezet. Je vooroordelen over personen worden redelijk overhoop gehaald. En daar gaat het om. De vooroordelen over personen die je hebt. Dat dat nergens op gebaseerd is en dat je daar echt lelijk op verkijken.
Hartstikke.quote:Op maandag 17 september 2007 22:51 schreef Doff het volgende:
Crash is kut.
* Shogo eens is.quote:Op maandag 17 september 2007 22:51 schreef Doff het volgende:
Crash is kut.
quote:Op maandag 17 september 2007 22:51 schreef Doff het volgende:
Crash is kut.
Hear, hear. Verschrikkelijk hoe de massa destijds met deze film aan de haal ging, terwijl een film als 21 grams (in mijn ogen: een goede mozaïek vertelling) toch enigszins onderbelicht blijft.quote:Op maandag 17 september 2007 22:51 schreef Doff het volgende:
Crash is kut.
Nou...quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:07 schreef Seborik het volgende:
Falco, is écht zó áchterlijk nog niet
21 grams is goed alleen is he wel wat chaotisch. zomaar verspringen van tijdlijnen vond ik storend.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:51 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Hear, hear. Verschrikkelijk hoe de massa destijds met deze film aan de haal ging, terwijl een film als 21 grams (in mijn ogen: een goede mozaïek vertelling) toch enigszins onderbelicht blijft.
KUTfilm met een grote "K".
Ben jij nu gewoon the_hulk onder een nieuwe naam met een icon?quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:19 schreef Hulkio het volgende:
The Big Sleep (Howard Hawks, 1946)
Philip Marlowe (Humphrey Bogart) is detective in L.A., hij neemt een afpersingszaak aan en raakt dieper en dieper betrokken in een verhaal vol moordenaars, nachtclubeigenaren en verwende rijkelui. Zeer vermakelijke film van Howard Hawks uit 1946 die het vooral moet hebben van het acteerwerk (en dan met name de chemie tussen Bogart en Lauren Bacall). 7.8
Letters from Iwo Jima (Clint Eastwood, 2006)
Na Flags of our Fathers ditmaal de andere kant van de slag om Iwo Jima, met Letters from Iwo Jima levert Clint Eastwood een heel wat sterkere film af dan eerstgenoemde. In het eerste deel waren de flashbacks in mijn ogen vooral een storende factor, ditmaal hebben ze een functie en zijn daarom een stuk beter te behapstukken. Verder zijn er dit keer wat minder hoofdpersonages, waardoor de verschillende verhaallijnen beter worden uitgewerkt. De sterke punten zien we gelukkig wel weer terug; de prachtige beelden en grootschalige gevechten. Ook een pluim voor het geluid, zowel de geluidseffecten als de score krijgen een dikke voldoende. 7.8
Malcolm X (Spike Lee, 1992)
Ietwat tegenvallende film over het leven van Malcolm X, een militante zwarte moslimleider, met als doel de radicale bevrijding van de zwarte bevolking. Door zijn uitgesproken mening had Malcolm veel vijanden, iets wat hem uiteindelijk zijn leven zou kosten. Denzel Washington is goed of dreef als Malcolm X en zet zijn rol vol overtuiging neer in deze film van Spike Lee. Toch wist de film me niet echt te pakken en vond ik de speelduur van dik drie uur ook wat teveel van het goede.7.5
Hij stond nochtans in de finale van het Tournament Slechtste Film Aller Tijden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:46 schreef Falco het volgende:
Glitter
Nogal irritante film van Mariah Carey met een stel schaamteloos lachwekkende scenes, maar camp zal dit nooit worden: het is gewoon een en al leegheid. Er zijn nog wel wat slechtere films dan dit, maar het scheelt niet veel. Cijfer: 1,5
Ik ben the_hulk, maar kon op de een of andere rare manier niet meer inloggen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ben jij nu gewoon the_hulk onder een nieuwe naam met een icon?
Ja ik weet nu waarom ik hem ook gedownload had. Ik zou hem kijken als tegenprestatie, wanneer Sokolsky de winnaar van dat tournament (Son of the Mask) zou kijkenquote:Op woensdag 19 september 2007 00:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hij stond nochtans in de finale van het Tournament Slechtste Film Aller Tijden.
En ik maar denken dat The Mighty Quinn een eskimo was.quote:Op donderdag 20 september 2007 00:56 schreef SamuelofSEK het volgende:
[afbeelding]
The Mighty Quinn
Denzel Washington is Xavier "The Mighty" Quinn, hoofd van de politie van een Caribisch eiland. Het eiland, dat overigens nooit bij naam wordt genoemd, wordt opgeschrikt door een brute moord. Hoewel Quinn het onderzoek leidt, wordt hij al snel tegen gewerkt door hoger hand. Als dan ook nog eens een vriend van hem de hoofdverdachte is, zet hij alles op alles om de zaak tot op de bodem uit te zoeken en zo hopelijk kan bewijzen dat zijn vriend ondanks zijn vele overtredingen die hij in zijn leven heeft gepleegd geen moordenaar is.
Luchtig vermaak
De film heeft grotendeels een luchtige ondertoon, die goed past bij het beeld dat het westen van de Caribean heeft en ook bij het spel van Denzeldie geen enkele moeite heeft om de zelfverzekerde, manipulerende, speelse en niet altijd serieuze Quinn te spelen. Verder is de sfeer in de film erg fijn. De cinematograaf schotelt een warm beeld van het eiland voor en de veel voorkomende reggae muziek klinkt lekker. Zelfs als Denzel plaats neemt achter de piano en een stukje van het blues nummer "Cakewalk into Town" zingt, klinkt het goed. Dat Roger Ebert lyrisch was over deze film en hem 4 sterren gaf vind ik wat overdreven, maar vermakelijk is het zeker wel. Dat ik het ontrafelen van het mysterie eigenlijk niet eens zo interessant vond, doet daar wat mij betreft niks aan af.
6,5
Dat was ie misschien ook, maar toen een zeker iemand zonodig een liedje over hem schreef kreeg ie er genoeg van en verhuisde hij naar de caribean; helaas daar zingen ze het ook voor hemquote:Op donderdag 20 september 2007 11:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En ik maar denken dat The Mighty Quinn een eskimo was.![]()
Verdomme, waren ze in Zeeland. Dat concert had ik wel mee willen maken. Wat deden die idioten daar. Ze mochten willen dat ze één keer in hun leven 1 zo'n nummer konden schrijven als dat zij dat doen, laat ze lekker naar hun eigen film gaan kijken.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:23 schreef RuneRose het volgende:
Ik heb eergisteren ook Once gezien, in de bios, met daarna nog een mini concert van Glen en z'n vriendin. Helaas moesten die eikels van Blof zich er weer mee bemoeien. Maarja, de film was inderdaad erg goed. Vooral die scène waar dat meisje in haar eentje naar huis loopt met de discman op haar oren, prachtig.![]()
quote:Human sacrifice...dogs and cats living together...mass hysteria!!!!
Eerstgenoemde vond ik echt prachtig. Ik ben een groot fan van tim Burton en de stijl die hij regelmatig hanteert is duidelijk gebaseerd op het expressionisme zoals dat tot uiting komt in Dr. Caligari. Werkelijk fantastisch.quote:Op donderdag 20 september 2007 19:09 schreef JelleS het volgende:
Das Cabinet des Dr. Caligari., Robert Wiene, Duitsland 1920
Het eerste 'meesterwerk' van de expressionistische Weimar-cinema. Goed vond ik het, maar een meesterwerk niet. Het einde is te plots, structuur had gewoon beter gekund. Maar stylistisch erg mooi om te zien.
8
Nosferatu, eine Symphonie des Grauens, F.W Murnau, Duitsland 1922
Klassieker die je ook met recht zo mag noemen. Een goed verhaal als basis natuurlijk, en af en toe geweldige shots. Jammer dat ik het nu 3 uur lang moet gaan analyseren, want een film als deze moet je gewoon bekijken alsof je in de jaren 20 leeft (ook al wordt het natuurlijk nooit eng)
8,5
Dat was ook mijn punt. Verkeerd geïnterpreteerd dusquote:Op vrijdag 21 september 2007 12:26 schreef JelleS het volgende:
En eigenlijk moet je een film als Nosferatu niet overanalyseren.
Taal- en Cultuurstudies, hoofdrichting filmwetenschappen. Inderdaad een mooi verhaal, gelukkig maar dat er af en toe mensen zijn die de wet niet naleven. En fijn dat er sites als www.archive.org zijn, zodat je niet om 9 uur naar college moet om de film te kijkenquote:Op vrijdag 21 september 2007 13:40 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dat was ook mijn punt. Verkeerd geïnterpreteerd dus
Welke studie doe je? Het auteursrechtelijke verhaal achter Nosferatu is er eentje om van te smullen.
Jouw uitkomst: De enthousiaste liefhebberquote:Op zondag 16 september 2007 21:25 schreef Mainport het volgende:
Altijd al willen weten wat voor liefhebber jij bent?
http://www.quizlet.nl/quiz/50591/wat-voor-filmliefhebber-ben-jij/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
ben ik het helemaal mee eens, verder een leuke film, ondanks dat ie niet aan The 40th year old Virgin kan tippenquote:Op donderdag 13 september 2007 18:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Knocked Up (2007, VS, Judd Apatow)
Mijn kritiek is dat de film wel heel snel en makkelijk aan de keus om het kind te houden voorbij gaat. Enige echt overleg tussen beiden ouders en een verklaring waarom ze daar toe beslissen is er niet.
cijfer: 8
hoe was monica?quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:18 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren begon, na een stop van bijna 4 maanden, eindelijk weer de sneak preview:
Shoot `Em Up
Kan ik me wel bij aansluiten. Ik begreep zelf niet zo goed wat er relevant was aan de hangman-verhaallijn. Voegt weinig toe, behalve wat over-the-top actiescènes.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:08 schreef Lambiekje het volgende:
Mr Brooks
jaja Cotsner is een serial killer.
Slecht is anders maar nu om te zeggen beste rol ooit van KC, dat niet. Gewoon standaard thrillertje. Die best gemist kan worden.
Cijfer 6.5
Over welke film gaat het? Plaatje is niet zichtbaar.quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:35 schreef dvdfreak het volgende:
[afbeelding]
Briljante horrorfilm met een fenomenale rol van Karloff en hoewel hij niet meer zo intens en shockerend is als dik 70 jaar terug, blijft de eerste échte Frankenstein-film een ware klassieker
9/10
Frankensteinquote:Op zaterdag 22 september 2007 20:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Over welke film gaat het? Plaatje is niet zichtbaar.
Uiteraard. Desalniettemin wist de film me enorm te verassen met de scene bij het water (en dat meisje). Ik zat echt zo van....quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:35 schreef dvdfreak het volgende:
hoewel hij niet meer zo intens en shockerend is als dik 70 jaar terug
Die film viel beter uit dan ik verwacht had idd!quote:Op zaterdag 29 september 2007 10:41 schreef pascalheister het volgende:
194. Mean Creek (Jacob Aaron Estes, 2004) :: 7.7
[afbeelding]
Sterk stukje (jongeren) drama die zich grotendeels op 1 locatie afspeelt. Prima acteerwerk van de jonge cast, en mooi geschoten beelden.
IMDB geeft een 8,1 en daar kan ik me wel in vinden, mooie film die op een subtiele manier het leven in Watts eind jaren 70 laat zien. Check de trailer hierquote:Movie critic Dana Stevens describes the film plot as "a collection of brief vignettes which are so loosely connected that it feels at times like you're watching a non-narrative film."[2] There are no acts, plot arcs or character development, as conventionally defined.
Stan (Henry Gayle Sanders) works long hours at his job in a slaughterhouse in Watts, Los Angeles. The monotonous slaughter affects his home life with his beautiful unnamed wife (Kaycee Moore) and two children, Stan Jr. and Angela (Jack Drummond and Burnett’s niece, Angela). Through a series of episodic events - some friends try to involve Stan in a criminal plot, a white woman propositions Stan in a store, Stan and his friend Bracy (Charles Bracy) attempt to buy a car engine - a mosaic of an austere working-class life, in which Stan feels unable to affect the course of his life, emerges. The futility of this envisioned life is leavened by moments of wry humor and beauty; the most famous scene is of Stan and his wife in an exhausted embrace, slow dancing to Dinah Washington's "This Bitter Earth". The final scene is of Stan herding sheep down the metal corridor to their slaughter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. deze krijgt een 8.5 van me.
[ Bericht 5% gewijzigd door Mike op 30-09-2007 11:21:30 ]-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
quote:Op zondag 30 september 2007 10:11 schreef Qwea het volgende:
[...]
mr Brooks
Geniale film waar ik met heel veel plezier naar heb gekeken. Aan het eind had ik zoiets van " wow, dat had ik niet verwacht"Als je zoiets verklapt moet je wel even een spoilertag gebruiken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.deze krijgt een 8.5 van me.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 4 / imdb 4.5
Piranha (1978)
In een lab worden piranhas gekweekt. Deze kunnen tegen koud en zout water. Als er dan 2 tieners zoek zijn is er een prive detective die het onderzoekt en laat het zwembad leeglopen. En ja wel de piranhas komen terecht in de rivier. Uiteraard is het net zomerkamp... Heerlijk al die mensen die aangevreten worden.De aanvallende piranhas is lekker onduidelijk in beeld gebracht. Iets niet laten zien werkt veel beter ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 5.5
[ Bericht 56% gewijzigd door Lambiekje op 30-09-2007 12:05:58 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
oopsquote:Op zondag 30 september 2007 11:07 schreef Doff het volgende:
[..]
Als je zoiets verklapt moet je wel even een spoilertag gebruiken.
Meen je niet?quote:Op zondag 30 september 2007 11:56 schreef thomaSe het volgende:
ik heb net nog een keer Deja Vu gekeken.
Echt een geweldige film, zeker in mijn top 10
waarom dan...quote:
Snap ook niet hoe het bestaat dat ze de clue zo over duidelijk verpesten...quote:Op zondag 30 september 2007 17:46 schreef Roi het volgende:
Planet of the Apes (1968)
Gelukkig had ik hem al eens gezien anders hadden de belachelijk DVD cover en anders wel de DVD-menu het briljante plotwending al verklapt. Er wordt goed geacteerd in deze film en de dreiging is ook goed.
Alleen een stoort me en dat is.. het verhaal! Het verhaal slaat eigenlijk nergens op! Mede dankzij het einde toch een 7 voor deze (niet briljante maar goede) klassieker.
7/10
Welke vind je de beste van de drie?quote:
Duidelijk Blinkende Lygter.quote:
Hulde hiervoor, ik heb RAN ook en ik vind het een ongelovelijke aanrader, het is heel wat anders dan actiefilms van tegenwoordig, maar zo ongelovelijk mooi.quote:Ran
[afbeelding]
Akira Kurosawa is relatief laat begonnen met kleurenfilms, maar dat hij ook daarin excelleert moge duidelijk zijn in Ran. Wat een cinematografie, wat een kleuren en wat voor gave landschappen. In Ran begint de oude strijdheer Hidetora stilaan seniel te worden en denkt goed te doen door zijn gebied te verdelen onder zijn drie zonen. Je raadt het al, dat wordt één en al nijd en strijd!
Ontzettend indrukwekkend is de scene waarbij Hidetora met zijn manschappen door zijn zonen aangevallen wordt in het kasteel, waarin hij bivakkeert. Tijdens die bestorming is er in plaats van hoefgetrappel, geweerschoten en andersoortig gegil Japanse muziek te horen. Heel apart, maar het pakt erg mooi uit. Cijfer: 8,5
Ik ga deze morgen zien. Ik ben benieuwd, dit klinkt goed.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:29 schreef JelleS het volgende:
Control (2007, Anton Corbijn)
[afbeelding]
Eindelijk zag ik hem dan vandaag in Tuschinski. Na de lovende geluiden uit Cannes was dit één van de films van 2007 die ik gewoonweg moest zien. En ja hoor, zoals altijd had ik gelijk. Anton Corbijn wilde vooral geen muziekfilm of een documentaire-achtig over Joy Division maken, maar vooral een indringend portret van frontman Ian Curtis. En dat doet hij met zo'n gevoel voor compositie (nogal logisch gezien zijn verleden), stijl en ritme dat het elke minuut een genot is om naar te kijken. Vanwege de geweldige muziek natuurlijk, het sterke acteren van elk lid van de cast, de pure kunst en poëzie van het beeld, maar ook vooral vanwege het prachtige verhaal. Alle elementen tezamen is Control een angstaanjagend perfect portret van een bijzonder mens. Én één van de beste films van het jaar!
9,0
Alle lovende kritieken zijn waar. Control is echt een schitterende film. Ik ga er verder niks over zeggen. Zien.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:03 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik ga deze morgen zien. Ik ben benieuwd, dit klinkt goed.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:35 schreef PDOA het volgende:
Transformers (2007)
Allemejezus wat een achterlijke kutfilm! Kinderachtige humor, zwakzinnige dialogen, lachwekkend plot, matig acteerwerk (John Voight en John Turturro kunnen veel beter), robots met lippen, etc. Het enige leuke waren de special effects, hoewel deze ook soms erg chaotisch waren.
Ik ben blij dat ik 'm had gedowload, anders was ik mijn geld terug gaan eisen bij de videotheek. Uwe Boll neemt zichzelf en zijn films tenminste niet serieus, zoals Michael Bay.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:19 schreef Tazmaniac het volgende:
How to deal
weer 100 minuten van mijn leven die ik niet terug krijg
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
maar je kijkt hem wel uit.... dus zo erg vond je het nu ook weer niet.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 14:32 schreef Falco het volgende:
When Worlds Collide
[afbeelding]
Een stel astronomen stuit op een afschuwelijke ontdekking: een ster (met planeet) gaat botsen tegen de aarde![]()
! Alles wordt in gereedheid gebracht om toch maar tenminste een stel aardbewoners + wat vee te laten ontsnappen en op een planeet (die dus bij die ster hoort) een nieuw leven op te bouwen. Met een soort van achtbaanconstructie is het de grote vraag of dit plan wel gaat lukken!
Het verhaal klinkt natuurlijk erg onzinnig, maar met een portie disbelief is het nog best wel een aardige en vooral leuke film. De special effects (zeker voor het jaar 1951) zien er spetterend en overtuigend uit en dan met name wanneer verwoestingen zich voltrekken, wanneer de vreemde planeet vloedgolven en vulkaansuitbarstingen veroorzaakt op aarde, alhoewel ik wel vermoed dat er her en der gebruik is gemaakt van stock footage. Bij vlagen wordt het wel irritant dramatisch zoetsappig met een romantisch subplotje tussen doorgeflanst. En ohja natuurlijk wordt hier weer een remake van gemaakt met de heer Spielberg als producer. Ik heb daar een beetje gemengde gevoelens over, maar goed dat terzijde. Cijfer: 6,5
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:45 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
ik kijk alle films uit.. in de hoop dat als ze kut beginnen ze nog beter worden..
Mandy Moore zag er ookal stom uit.. what a bummer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al is 't echt geen geld voor zulke geweldige films. Ik heb dommere dingen gedaan met 25 euro. Heb 'm bij Bol.com besteld (gewoon zoeken op Wong Kar Wai) maar zag 'm ook bij andere winkels staan.
Zatoichi (2003)
Net gezien. Misschien ben ik verwend met 4 Wong Kar Wai films achter elkaar maar ik vond 'm een beetje tegenvallen. Vooral de overduidelijke CG bij de gevechten waren een beetje jammer. Ook het verhaal is nogal simpel, echt veel sfeer zit er ook niet in. Tja, ergens halverwege kon je eigenlijk wel voorspellen wat er ging gebeuren en 't was ook niet zo geniaal in beeld gebracht dus heel veel was er niet aan te beleven.
Heb ook weekje geleden nog Battle Royale (top!) gezien en in beide films knippert Takeshi Kitano nogal met zijn 'ogen/gezicht' dus ik kreeg steeds dat idee van hem als leraar weer. Ik zou deze film niet aan iemand aanraden.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:26 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Die film heb ik met verstand op nul gekeken omdat het in mijn ogen een film is die je met verstand op nul moet kijken om ervan te genieten. De actie over me heen laten komen en ondertussen lachen om de "simpele" humor.
Toen die oude auto beledigd was bijvoorbeeld en vervolgens zichzelf ging transformeren in een sport-wagenHeb nog nooit zulke humor gezien en dan ook nog actie erin. Voor mij dus een unieke film die zeker een 8 verdiende.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 00:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Met welke films heb je de grootste moeite gehad. Wat was de grootste challenge?
Tja, moet ik ervan zeggen. Vond maar net een klein zesje waard. Vond Grant nu niet geloofwaardig als artiest. Ik heb wel betere films gezien met Drew en ik heb betere gezien met Hugh.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 16:02 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Een aan lager wal geraakte zanger krijgt de kans om een nummer 1-hit te schrijven voor popdiva Cora Corman. Het enige probleem is dat hij nog nooit een tekst heeft geschreven en hij heeft maar een paar dagen de tijd. Hij krijgt toevallige hulp van zijn plantenverzorgster.
Het klinkt allemaal nogal simpel, maar Hugh Grant en vooral Drew Barrymore maken van deze lichtvoetige komedie echt een genot om naar te kijken. Hugh Grant is als een George Michael achtige (uit de tijd van Wham) helft van een voormalig popduo ook een genot om naar te kijken. Zijn danspasjes zijn hilarisch. Maar hoe je het ook wendt of keer, Drew Barrymore steelt opnieuw de show. Wat heeft die meid toch een enorme uitstraling. Heerlijke film!
Cijfer: 8.0
Dat kan. Ik vond het een prachtfilm en iedereen die samen met mij de film gezien heeft ook.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Tja, moet ik ervan zeggen. Vond maar net een klein zesje waard. Vond Grant nu niet geloofwaardig als artiest. Ik heb wel betere films gezien met Drew en ik heb betere gezien met Hugh.
Kinepolis, Hasselt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:36 schreef Doff het volgende:
Waar, Timo?
Bijna helemaal mee eens.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:53 schreef hornage het volgende:
Stardust
Ik had de trailers gezien en dat zag er zo veelbelovend uit dat ik afgelopen vrijdagavond direct naar de bios ben gegaan om deze film te zien. En wat was het een fijne film zeg. De film begint heel fijn en rustig. Alles in de wereld waarin het zich afspeelt is fantasy en magisch.
Het verhaal begint heel simpel en is makkelijk te volgen. Langzamerhand gebeuren er dingen en komen er dingen op het pad waardoor het geheel zich rustig opbouwt tot een climax. Het temp waarin dit gebeurt is perfect. Je hebt niet het gevoel dat er gehaast wordt, maar ook niet dat het te langzaam gaat of te kinderachtig is. De special effects zijn echt geniaal mooi. Robert DeNiro speelt een supermooie rol als piratenkapitein die een beetje nichterige trekjes heeft.
Als laatste mooie is de humor. Het geheel voelt niet zwaar aan door de ietwat luchtige sfeer die in de film zit. Nergens wordt het echt zwaar en er is altijd plaats voor een grapje of iets anders leuks. De film is dus niet al te zwaar en dat is soms ook wel fijn.
Ik werd iig flink in de film gezogen en vond hem heel goed, dus een 9.
jah,inderdaadquote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
13-jarige dochter van Scanman weet pappa dat je op zijn account zit te posten?![]()
Oh, ik was even vergeten dat je als volwassen man dat soort films niet leuk mag vinden. Sorry. Dom van mij. Ik zal me in het vervolg alleen maar richten op echte films, die jij goed vindt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
13-jarige dochter van Scanman weet pappa dat je op zijn account zit te posten?![]()
In her shoes en Serendipity zijn echt wel leuke filmsquote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:25 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Oh, ik was even vergeten dat je als volwassen man dat soort films niet leuk mag vinden. Sorry. Dom van mij. Ik zal me in het vervolg alleen maar richten op echte films, die jij goed vindt.
Dat je geen gevoel voor humor hebt was iig wel al duidelijk.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:25 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Oh, ik was even vergeten dat je als volwassen man dat soort films niet leuk mag vinden. Sorry. Dom van mij. Ik zal me in het vervolg alleen maar richten op echte films, die jij goed vindt.
Ik denk, ik geef die arme jongen een leuke film mee.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:17 schreef Gillingham het volgende:
Kurenai no buta (Hayao Miyazaki, 1992) 4
[ afbeelding ]
Ik weet dat ik hiermee op de teentjes trap van de doorgewinterde anime-fan, maar ik heb hier werkelijk he-le-maal niks mee. Waar ik een Mononoke-hime en vooral Sen to Chihiro no kamikakushi nog kan betrappen op mooie animatie, inventiviteit en een flinke dosis fantasie ontgaat me de kunst achter Kurenai no buta (Porco Rosso) volledig. Ik kan me tijdens de film echt niet aan de indruk onttrekken dat ik naar een zuivere kinderfilm (of familiefilm, soit) aan't kijken was. Nu is daar op zich niks mis mee, maar dat wordt wel een probleem als de animatiefilm zich presenteert als een film voor volwassenen met dito thema's. Buiten het feit dat de animatie op zich erg kinderlijk aan doet - wat niet zoveel uitmaakt - doen het script, het plot en vooral de dialogen ook erg kinderlijk aan. Het is niet dat ik me heel erg verveeld heb tijdens het kijken van deze film, maar dat lukt kinderfilms wel vaker en daar zit de kracht dan ook vaak in. Maar in dit geval compenseerde dat een dergelijk pretentieuze houding totaal niet.
hehe toch bedankt hoor, ik moet mijn horizon natuurlijk wel breed houden.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:42 schreef Doff het volgende:
[..]
Ik denk, ik geef die arme jongen een leuke film mee.![]()
Maar goed, wat ik erg leuk vond aan Porco Rosso is de manier waarom het kader van het fascisme en mannelijke machogedrag in een 'lieve' film werd gestopt. En de animatie vond ik, vooral voor '92 wél heel sterk en de muziek vond ik erg mooi.
Thanks. Dat vond ik dus ook.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:37 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
In her shoes en Serendipity zijn echt wel leuke filmsGroot gelijk scanman!!
Ook gisteren gezien, wat een pauper film is dat zeg...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:59 schreef Flitspaal het volgende:
The Kingdom
Jamie Foxx mag ook eens laten zien dat hij niet tegen Chris Cooper op kan spelen.Maar ook voor Chris geldt dat hij in veel betere films heeft gespeeld.
Gezien de drukte in de zaal kan ik me niet voorstellen dat deze film lang draait.
Wat meer me je gezien ondernemen en het werk laten voor wat het is....quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 03:03 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Het verhaal gaat over architect/workaholic Michael Newman, die een universele afstandsbediening krijgt waarmee hij bepaalde delen uit zijn leven vooruit kan spoelen en terugspoelen. Er ontstaan problemen wanneer de afstandsbediening niet meer doet wat Michael wil.
De film deed me veel meer dan ik had verwacht, vooral de tweede helft, als de gedachte achter de gebeurtenissen duidelijker wordt. De eerste helft is wat minder, maar de rest maakt het meer dan goed. De film zette mij in ieder geval erg aan het denken.
Cijfer: 8.0
Daar gaat het hier niet over. Laat maar weten wat je van alle drie vond. Dat red je best.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:08 schreef Grachus het volgende:
Ik heb voor vanmiddag de keus uit Zwartboek, The Untouchables en Deja vu. Wat is de grootste aanrader?
Je hebt ze gelijk in de goede volgorde gezet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:08 schreef Grachus het volgende:
Ik heb voor vanmiddag de keus uit Zwartboek, The Untouchables en Deja vu. Wat is de grootste aanrader?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |