abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 september 2007 @ 19:09:07 #91
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_53335190
Ik wil trouwens ook nog even zeggen dat Crash kut is. Hebben we dat ook weer gehad. En Fight Club is overrated trouwens. Zo.

Once, John Carney Ierland
Film: Once

9,0

Das Cabinet des Dr. Caligari., Robert Wiene, Duitsland 1920
Het eerste 'meesterwerk' van de expressionistische Weimar-cinema. Goed vond ik het, maar een meesterwerk niet. Het einde is te plots, structuur had gewoon beter gekund. Maar stylistisch erg mooi om te zien.
8

Nosferatu, eine Symphonie des Grauens, F.W Murnau, Duitsland 1922
Klassieker die je ook met recht zo mag noemen. Een goed verhaal als basis natuurlijk, en af en toe geweldige shots. Jammer dat ik het nu 3 uur lang moet gaan analyseren, want een film als deze moet je gewoon bekijken alsof je in de jaren 20 leeft (ook al wordt het natuurlijk nooit eng)
8,5

Cul-de-Sac, Roman Polanski, Engeland 1966
Weinig gezien van Polanski, en dit was wel een fijne introductie in zijn vroege jaren. Absurdistisch, met prachtige karakaturen, en briljant camerawerk
8,4

Rijtje Kurosawa

Yoidore Tenshi (Drunken Angel), Japan 1948
Mijn eerste kennismaking met de Japanse grootmeester was Ran, en echt heel erg onder de indruk was ik niet. Gelukkig werd ik hier wel weggeblazen. Stray Dog wordt altijd zijn eerste meesterwerk genoemd, maar iedereen die dat zegt is een sukkel! Drunken Angel is zelfs beter! Prachtige symboliek vooral en een einde zoals dat schijnt te horen bij Kurosawa.
8,9

Nora Inu (Stray Dog), 1949
Mooi realistisch, sociaal drama over een agent die zijn pistool verliest, maar ik miste toch nog iets. Wat het is, geen idee Wel een geweldige sfeer die het toch nog een meesterwerkje maakt
8,6

Kakushi toride no san akunin, 1958
Natuurlijk de film waarop George Lucas de vertelstructuur van Star Wars op baseerde. En terecht, want het is gewoonweg geniaal hoe het verhaal vertelt wordt. Af en toe worden de 2 boeren wat irritant, en dat is dan ook het grootste minpunt, maar voor de rest weer schitterend.
8,6

Tokyo Story, Jasujiro Ozu, Japan 1953
Het familiedrama kwam wat langzaam op gang, ik was zelfs even verbaasd. Maar zodra de beleefdheden verdwenen en de echte emoties naar boven kwamen, werd het één van de beste films die ik ooit gezien heb.
9,3

Hrafninn Flýgur (When The Raven Flies, Ijsland 1984
Deze film vindt je in elke winkel in IJsland, dus ik besloot hem maar te kopen. Vooral omdat Ingmar Bergman het een goede film vond. Goed is het idd, maar daar blijft het wel een beetje bij. Wel fijn dat de stereotypen in deze realistische vikingfilm achterwege blijven, echt een verademing. Toffe muziek, en erg leuk om plekken te zien waar je zelf ook hebt gelopen en delen van de geschiedenis terug te horen, maar het naive acteerwerk begint na een tijdje wel op de zenuwen te werken.
8

Zoo, Bert Haanstra, 1962
Korte documentaire van Haanstra, waarvan ik vooral zijn artistieke docu's had gezien. Ook hier zitten mooie shots en orignele montagetechnieken in, maar het is vooral heel erg grappig. Mooi tijdsbeeld ook, al blijft het tijdloos. Prachtig stukje vaderlandse filmgeschiedenis.
Er is nu ook een complete Haanstra-box btw!: DVD: Bert Haanstra - Compleet
8,5
  donderdag 20 september 2007 @ 19:12:13 #92
192111 bristolop
JAAP for president
pi_53335256
simpsons

en

la haine (is egt een aanrader)
I.U.A.G.N.M.T.Y.B.A.H
pi_53335296
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

En ik maar denken dat The Mighty Quinn een eskimo was.
Dat was ie misschien ook, maar toen een zeker iemand zonodig een liedje over hem schreef kreeg ie er genoeg van en verhuisde hij naar de caribean; helaas daar zingen ze het ook voor hem

En na alle Crash haat wil ik ook nog wel even zeggen dat ik het een hilarisch leuke film vond, of het nu zo bedoeld was of niet
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
  donderdag 20 september 2007 @ 22:23:54 #94
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_53341556
Ik heb eergisteren ook Once gezien, in de bios, met daarna nog een mini concert van Glen en z'n vriendin. Helaas moesten die eikels van Blof zich er weer mee bemoeien. Maarja, de film was inderdaad erg goed. Vooral die scène waar dat meisje in haar eentje naar huis loopt met de discman op haar oren, prachtig.

En Jelle is ook al fan van Cul-de-sac. Dat komt niet zo vaak voor, dat ik me kan vinden in de mening van Jelle. Het is geweldig. Heb je Knife in the Water ook al gezien? Die 2 (cul-de-sac en knife in the water dus) zijn samen met Repulsion mijn Polanski favorieten.

[ Bericht 31% gewijzigd door RuneRose op 20-09-2007 22:29:09 ]
  donderdag 20 september 2007 @ 23:52:06 #95
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_53344462
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:23 schreef RuneRose het volgende:
Ik heb eergisteren ook Once gezien, in de bios, met daarna nog een mini concert van Glen en z'n vriendin. Helaas moesten die eikels van Blof zich er weer mee bemoeien. Maarja, de film was inderdaad erg goed. Vooral die scène waar dat meisje in haar eentje naar huis loopt met de discman op haar oren, prachtig.
Verdomme, waren ze in Zeeland. Dat concert had ik wel mee willen maken. Wat deden die idioten daar. Ze mochten willen dat ze één keer in hun leven 1 zo'n nummer konden schrijven als dat zij dat doen, laat ze lekker naar hun eigen film gaan kijken.

Die 2 andere heb ik nog niet gezien, maar dat zal vast wel komen. Had tot nu toe enkel van Polanski zijn films van de afgelopen 10 jaar gezien.
  vrijdag 21 september 2007 @ 06:24:21 #96
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_53347346
Net The Kingom gezien in de sneak. Het vetst zijn het eerste (erg mooi gemaakte opening credits en zeer spectaculaire terrorismescenes) en laatste kwartier (de puzzelstukjes vallen vrij voorspelbaar maar wel bevredigend en smakelijk ogend in elkaar).

De zaal zat erg vol dus het was zeer geestig dat iedereen echt compleet uit zijn dak ging toen Jennifer Garner aan het eind EINDELIJK in de Sidney Bristow-modus ging en heerlijk ass ging kicken. Mensen vinden het op de een of andere manier gewoon UNANIEM te gek als zodra zij haar innerlijke Sidney Bristow gaat channelen en de fury unleasht. Misschien is het omdat ze er zo schattig uit ziet en het dus extra tof is als ze een keiharde asswhupping uitdeelt aan de baddies. Dat was het elke week weer in Alias en dat blijft het nu ook nog.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_53349066
Ghostbusters (Ivan Reitman 1984)
Het was al weer een tijd geleden dat ik hem gezien had en dan is het altijd maar een beetje afwachten of zo'n films blijft staan. Eerlijk gezegd blijft Ghostbusters voor mij doen wat hij voor mij de eerste keer deed: boeien van het begin tot het einde. Ik houd van dit soort films waarin avontuur en humor naadloos in elkaar overvloeien. GEWELDIG!!
quote:
Human sacrifice...dogs and cats living together...mass hysteria!!!!

Rebecca (Alfred Hitchcock 1940)
Het is in mijn geval altijd enorm verschillend hoe en óf een film van Hitchcock überhaupt bij mij aanslaat. Ik bedoel: North by Northwest vond ik niet bijzonder boeiend, Rear Window bij vlagen saai, maar Psycho vind ik briljant. Zeer wisselend dus.
Rebecca spant de kroon: met die film kon ik HELEMAAL niets. Hoe goed de film ook gemaakt mag zijn, op geen enkel moment wist "Rebecca" mij te boeien. Nee, dit was echt door de zure appel heenbijten voor mij.
pi_53349222
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:09 schreef JelleS het volgende:
Das Cabinet des Dr. Caligari., Robert Wiene, Duitsland 1920
Het eerste 'meesterwerk' van de expressionistische Weimar-cinema. Goed vond ik het, maar een meesterwerk niet. Het einde is te plots, structuur had gewoon beter gekund. Maar stylistisch erg mooi om te zien.
8

Nosferatu, eine Symphonie des Grauens, F.W Murnau, Duitsland 1922
Klassieker die je ook met recht zo mag noemen. Een goed verhaal als basis natuurlijk, en af en toe geweldige shots. Jammer dat ik het nu 3 uur lang moet gaan analyseren, want een film als deze moet je gewoon bekijken alsof je in de jaren 20 leeft (ook al wordt het natuurlijk nooit eng)
8,5
Eerstgenoemde vond ik echt prachtig. Ik ben een groot fan van tim Burton en de stijl die hij regelmatig hanteert is duidelijk gebaseerd op het expressionisme zoals dat tot uiting komt in Dr. Caligari. Werkelijk fantastisch.

Ik vond het vereiste tot analyse bij Nosferatu juist enorm meevallen. Natuurlijk is de film lang niet zo griezelig als ten tijde van het uitkomen, maar dan nog vond ik de "enge" scenes objectief gezien zelfs nog indrukwekkend. An sich vond ik de film al staan als een huis en dus helemáál wanneer je hem in het juiste tijdsgebonden perspectief zet.
  vrijdag 21 september 2007 @ 12:26:06 #99
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_53353142
Je interpreteert analyseren niet letterlijk genoeg. Ik moet voor men studie er allerlei teksten over lezen etc, op die manier En eigenlijk moet je een film als Nosferatu niet overanalyseren.
pi_53355279
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:26 schreef JelleS het volgende:
En eigenlijk moet je een film als Nosferatu niet overanalyseren.
Dat was ook mijn punt. Verkeerd geïnterpreteerd dus

Welke studie doe je? Het auteursrechtelijke verhaal achter Nosferatu is er eentje om van te smullen.
pi_53371238
Ben net een paar minuten klaar met Disturbia.
Veel slechts over gelezen maar ik vond het een super film, goed verhaal!
Ik ben helemaal niet de persoon die naar enge films kijkt maar deze viel nog reuze me er zat nog wel iets romcom (romatische komedie) in en I like that. Wel een aanraar om een ekertje te hebben gezien.
google is your friend
  zaterdag 22 september 2007 @ 00:10:27 #102
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_53371416
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:40 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Dat was ook mijn punt. Verkeerd geïnterpreteerd dus

Welke studie doe je? Het auteursrechtelijke verhaal achter Nosferatu is er eentje om van te smullen.
Taal- en Cultuurstudies, hoofdrichting filmwetenschappen. Inderdaad een mooi verhaal, gelukkig maar dat er af en toe mensen zijn die de wet niet naleven. En fijn dat er sites als www.archive.org zijn, zodat je niet om 9 uur naar college moet om de film te kijken Ook al staat nu alles volgens mij ook op youtube.
  zaterdag 22 september 2007 @ 00:11:45 #103
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53371458
Donderdag in de sneak:

Death Sentence
Nick Hume (Kevin Bacon) gaat op wraak uit wanneer z`n zoon door willekeur wordt vermoord. Hij gaat op zoek naar de gasten die er verantwoordelijk voor zijn.
James "Saw" Wan heeft geprobeerd om ons een mix voor te schotelen van drama, een beetje humor en vooral actie. Heel veel actie. Doordat de aandacht vooral naar het laatste uitgaat is die mix niet helemaal geslaagd en voelt het geheel wat onevenwichtig aan.
Het actie gedeelte is wel erg genietbaar dus wanneer alleen daar de aandacht aan was besteed dan was het eindresultaat waarschijnlijk beter geweest.
Het acteerwerk is ok, waarbij Kevin Bacon een goede rol neerzet maar de show wordt gestolen door John Goodman, die helaas een veel te kleine rol heeft gekregen.
Een middelmatige film die op momenten weet te vermaken maar over het algemeen een nogal legen indruk achterlaat.
Wel cool is de cameo van de Saw puppet!

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:02:27 #104
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53379824
quote:
Op zondag 16 september 2007 21:25 schreef Mainport het volgende:
Altijd al willen weten wat voor liefhebber jij bent?

http://www.quizlet.nl/quiz/50591/wat-voor-filmliefhebber-ben-jij/
Jouw uitkomst: De enthousiaste liefhebber
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:08:51 #105
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53379950
Mr Brooks
jaja Cotsner is een serial killer.
Slecht is anders maar nu om te zeggen beste rol ooit van KC, dat niet. Gewoon standaard thrillertje. Die best gemist kan worden.

Cijfer 6.5
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_53381504
quote:
Op donderdag 13 september 2007 18:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Knocked Up (2007, VS, Judd Apatow)

Mijn kritiek is dat de film wel heel snel en makkelijk aan de keus om het kind te houden voorbij gaat. Enige echt overleg tussen beiden ouders en een verklaring waarom ze daar toe beslissen is er niet.
cijfer: 8
ben ik het helemaal mee eens, verder een leuke film, ondanks dat ie niet aan The 40th year old Virgin kan tippen
pi_53381525
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:18 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren begon, na een stop van bijna 4 maanden, eindelijk weer de sneak preview:

Shoot `Em Up
hoe was monica?
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:53:23 #108
191774 TylerMayhemStudios
Aspiring Filmmakers Unite
pi_53382216
Eindelijk is Weekend Bernie's gezien. Erg grappige film.
Lek EINDELIJK maar is gekocht en natuurlijk gekeken. Blijft een goeie film.
En net The Long Weekend gekeken. (I know, not the best taste in general)
In Tyler We Trusted
Have A Near Life Expience
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:09:26 #109
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53382520
D.O.A.

In een notendop: Vier lekkere chicks die aan een tournament meedoen met een hoofdprijs van 10 miljoen US dollars en ala Charlie's Angels stoer en sexy overkomen en de crap uit iedereen slaan. Verhaallijn flinterdun,actie leuk en babe-gehalte des te hoger waardoor de film als geheel matigjes overkomt. Met in de hoofdrollen: Jaime Pressly, Holly Valance, Devon Aoki en Sarah Carter die nu vooral bekend is van de tv-serie Shark op RTL4?

IMDB Cijfer: 7/10

Mijn Cijfer
: 7 /10
verpachten & verpachten
pi_53385665
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:08 schreef Lambiekje het volgende:
Mr Brooks
jaja Cotsner is een serial killer.
Slecht is anders maar nu om te zeggen beste rol ooit van KC, dat niet. Gewoon standaard thrillertje. Die best gemist kan worden.

Cijfer 6.5
Kan ik me wel bij aansluiten. Ik begreep zelf niet zo goed wat er relevant was aan de hangman-verhaallijn. Voegt weinig toe, behalve wat over-the-top actiescènes.
  zaterdag 22 september 2007 @ 19:33:43 #111
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53387132
Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut

Poeh wat een film! Vanaf de eerste minuut wordt je het verhaal binnengesleept van Fontaine, een gevangengenomen verzetstrijder, die een ontsnappingspoging onderneemt. Robert Bresson hanteert een minimale stijl in deze film: vaak kijk je alleen naar de gevangene tussen vier muren en dat is het. Toch weet het te boeien en blijft het tot de laatste minuut hartstikke spannend. De voice-over was soms zo nu en dan zelfs overbodig naar mijn idee. Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 22 september 2007 @ 19:35:17 #112
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_53387166

Briljante horrorfilm met een fenomenale rol van Karloff en hoewel hij niet meer zo intens en shockerend is als dik 70 jaar terug, blijft de eerste échte Frankenstein-film een ware klassieker
9/10

[ Bericht 14% gewijzigd door dvdfreak op 22-09-2007 20:52:44 ]
  zaterdag 22 september 2007 @ 20:48:27 #113
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53389326
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:35 schreef dvdfreak het volgende:
[afbeelding]
Briljante horrorfilm met een fenomenale rol van Karloff en hoewel hij niet meer zo intens en shockerend is als dik 70 jaar terug, blijft de eerste échte Frankenstein-film een ware klassieker
9/10
Over welke film gaat het? Plaatje is niet zichtbaar.
pi_53397603
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Over welke film gaat het? Plaatje is niet zichtbaar.
Frankenstein
pi_53399586
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:35 schreef dvdfreak het volgende:
hoewel hij niet meer zo intens en shockerend is als dik 70 jaar terug
Uiteraard. Desalniettemin wist de film me enorm te verassen met de scene bij het water (en dat meisje). Ik zat echt zo van.... "euh....wow" (op Keanu "Neo" Reeves toontje).

The Bourne Ultimatum (Paul Greengrass 2007)
Iedereen heeft er al iets over gepost en alles wat geschreven moet worden is al geschreven. Jason Bourne is in mijn ogen een van de beste helden van het afgelopen decennium. Greengrass onderschrijft dit door hem wederom de spil te laten zijn in een fantastische spionage-/actiefilm. Insert smiley-->

The Doors (Oliver Stone 1991)
Ik ben niet objectief bij deze film daar ik een fan ben van The Doors. De film is alleen al daardoor een feest van herkenning. Het was echter al weer een tijd geleden dat ik deze film voor het laatst zag en doordat mijn smaak inmiddels geëvolueerd is, keek ik een stuk kritischer. Dan kom je tot de conclusie dat Stone het weer op zijn eigen, typische manier weet te verpesten door te blijven hangen in cameratruukjes en pretentieuze vaagheden. Prima film, maar dit had natuurlijk vele malen beter gekund. Je krijgt niet de kans om daadwerkelijk met Morrison (en band) mee te gaan leven, óndanks de speelduur van 136 minuten. Simpelweg omdat de roes en niet het verhaal overheerst. Gemiste kans in mijn ogen.
  zondag 23 september 2007 @ 10:52:50 #116
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_53400417
Away from her ik zou toch zweren dat ik naar een Egoyan film zat te kijken, maar er stond toch echt Sarah Polly op het lijstje. Verder goede film en zeker een knappe prestatie van Polly, maar niet het 'meesterwerk' dat ik toch wel een beetje verwacht had. Maarja, dat was misschien ook niet helemaal redelijk van mij.

Atonement ooh, wat zag dit er prachtig uit. Vooral de scènes in Duinkerke waren fantastisch. Wat een waanzin! En in die bioscoop (in de film), genieten hoor. Verder was het gewoon een solide film, een echte oscarkandidaat.

Eastern Promises Het was schijnbaar erg bijzonder dat we deze film nu al te zien kregen, zelfs alle 'belangrijke mensen' verruilde hun plaats bij Knocked Up voor EP. En terrecht; hij was geweldig. Cronenberg zet de lijn van A History of Violence door. Maar hij behoudt gelukkig wel zijn charmes, dat is direct te zien is in de openings scène. Dus ga 'm allemaal maarlekker kijken. Hoewel, Alex van Warmerdam *jawel, hij zat naast ons, wat resulteerde in een natte poes voor vriendin Marloes* hield het al vroeg voor gezien, die ging maar "gratis zuipen in dat café".
  zondag 23 september 2007 @ 12:23:17 #117
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53401970
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:21 schreef pascalheister het volgende:

[..]

hoe was monica?
  zondag 23 september 2007 @ 13:04:20 #118
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_53402950

Superieur vervolg op Frankenstein. Een bewijs dat een 2e deel wel degelijk beter kan zijn. Karloff is letterlijk en figuurlijk groots en het verhaal wederom meeslepend, spannend en ontroerend.
pi_53404078
To Have and Have Not (1944)
Bogart speelt Harry Morgan een neutrale man die zijn brood probeert te verdienen met vissen aan het begin van de 2de wereldoorlog in de franse kolonie van Martinique, daarbij ontmoet hij 'slim' (Lauren Bacall) beiden hebben geen cent te makken en dus doet Harry wat klusjes voor het ondergrondse. Bogart heerst door weer toffe dialogen uit te brengen tegen Bacall die op haar beurt ook toffe dialogen heeft. De film is niet gelaagd zoals The Big Sleep bijvoorbeeld maar is wel leuke entertainment waarbij het gewoon tof is Bogart in actie te zien.

8½ (1963)
Guido Anselmi (Marcello Mastroianni) is een regisseur die even een gebrek aan inspiratie heeft en daardoor terug aan zijn verleden denkt en vage dromen krijgt. Deze film schijnt het aardig weer te geven hoe het is als regisseur te merken met dingen als 1000 vragen van verschillende personen, iedereen wil een rol, verleiding, bedwinging, liefde. Gedurende de film merk je dat het Guido boven zijn hoofd groeit. Wat goed is uitgewerkt. Sommige droomscenes vond ik te vaag voor woorden waarbij bij anderen de bedoeling duidelijk werd, maar mogelijk moet ik het daarom nog eens bekijken. Ik vond het een bijzondere film want ik kan eerlijk zeggen dat ik nog nooit zoiets bizars heb gezien.
pi_53426697
Rivières pourpres, Les (Mathieu Kassovitz, 2000)
Les Rivières pourpres is een Franse productie die hier is uitgegeven onder de naam The Crimson Rivers. Enkele Verschrikkelijke moorden en grafschennis hebben in eerste instantie niks met elkaar te maken, de twee rechercheurs (rollen van Jean Reno en Vincent Cassel) die zich met de verschillende zaken bezig houden komen echter steeds meer in elkaars vaarwater. De film begint sterk, maar helaas kan dit niveau niet vast worden gehouden (vooral het einde van de film viel me nogal tegen). Wel goede rollen van Reno en Cassel). 6.8

Vertigo (Alfred Hitchcock, 1958)
Na Rear Window de tweede Hitchcock die ik in een week kijk, Vertigo vond ik net iets minder maar nog steeds een geweldige film. Wederom een sterk plot, prachtige shots (met name de shots die de hoogtevrees van het hoofdpersonage moeten weergeven), sterk acteerwerk van Jimmy Stewart en Kim Novak, echter alleen iets minder spanning. 8.0

Paris, Texas (Wim Wenders, 1984)
De eerste film van Wim Wenders die ik zie en meteen een hele goede! Op een dag krijgt een man een telefoontje dat zijn broer, nadat hij vier jaar was verdwenen, weer gezien is in een klein plaatsje in Texas. Zijn zeven jarige zoontje woonde in die tijd bij zijn broer en krijgt nu ineens zijn echter vader weer te zien, de beste man is echter helemaal de weg kwijt en beetje bij beetje gaat het weer de goede kant op met hem. Dan besluiten vader en zoon ook de moeder van de jongen op te gaan zoeken die eveneens al vier jaar verdwenen is. Prachtige ontroerende film met sterk acteerwerk (van relatief onbekende acteurs), een mooie passende soundtrack en visueel ook een dikke voldoende. 8.0

Garden State (Zach Braff, 2004)
Gisteren voor de zoveelste keer naar deze, in mijn ogen, fantastische film gekeken. Ditmaal met audiocommentaar van Zach Braff en Natalie Portman. Aan het commentaat van de twee kun je horen dat ze het erg naar hun zin hebben gehad en verder valt er ook om het commentaar veel te lachen. Verder veel leuke kleine weetjes en ook staat Braff vaak stil bij de verschillende nummers van de prachtige soundtrack. Voor liefhebbers van de film zeker een aanrader om het commentaar er eens bij aan te zetten, zal de film binnenkort nog een keer kijken want er staat nog een audiocommentaar op de dvd die wat verder in gaat op de technische aspecten. 9.0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')