Wedding Daze flauw maar wel fijn om naar te kijken en het was de 2e keer dat ik naar Hairspray ben gegaan. Ik vond het een geweldige film met een positieve boodschap. Body image, discriminatie etc.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
En wat vond je ervan?
De laatste paar weken vallen jouw reviews in dit topic mij in positieve zin op. Wat mij betreft ben je een welkome aanwinst voor FTR.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:15 schreef the_hulk het volgende:
(..)
Hier sluit ik me volledig bij aan. Welkom.quote:Op woensdag 12 september 2007 21:15 schreef Durbin het volgende:
[..]
De laatste paar weken vallen jouw reviews in dit topic mij in positieve zin op. Wat mij betreft ben je een welkome aanwinst voor FTR.
Ik heb nog nooit LSD gebruikt, maar na het zien van die film was ik er van overtuigd dat ik over een trip mee kon praten.quote:
quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:38 schreef the_hulk het volgende:
[...]
Angels in America (Mike Nichols, 2003)
Angels in America is een verfilming van HBO van het gelijknamige toneelstuk van Tony Kushner, die ook voor de miniserie het scenario verzorgde. In de hoofdrollen zien we onder andere Al Pacino, Meryl Streep en Emma Thompson. We zien verschillende verhaallijnen die deels bij elkaar komen, maar eigenlijk allen twee zaken in gemeen hebben; homoseksualiteit en Aids. Je kan ook in de verfilming nog goed zien dat het van oorsprong een toneelstuk was, dit kan waarschijnlijk niet iedereen waarderen want er doen zich af en toe merkwaardige situaties voor. Toch zat ik na een tijdje helemaal in het verhaal en ga je meeleven met de verschillende personages, de zes uur waren dan ook zo voorbij. Met name Al Pacino is echt fantastisch goed en won ook zeer terecht een Golden Globe voor beste acteur. De serie won overigens nog 4 Golden Globes; beste miniserie, beste actrice (Meryl Streep), beste acteur in een bijrol (Jeffrey Wright) en beste actrice in een bijrol (Mary-Louise Parker). Top serie dus die het vooral moet hebben van het sterke acteerwerk en de beeldschone decors/ sets. 8.3
[afbeelding]
Tof..wist niet dat er een 2e deel wasquote:Op woensdag 12 september 2007 12:27 schreef Deceit het volgende:
gisterenavond naar 28 weeks later gegaan..
Beter dan 1e deel 28 days later
horrorfilm.
1e deel was nogal low budget maar spannend! Doordat het 1e deel een groot succes was hebben ze veel geld in de 2e deel gestopt! Spanning was goed, sfeertje en het verhaal! Beetje veramerikaniseerd, maar het britse concept was toch duidelijk aanwezig! Camera werk was weer claustrofobisch en wirwarrig
cijfer: 7.5
Grappig hoe mensen zo volkomen anders tegen films aan kunnen kijken. Ik vond Crash echt geweldig en de soundtrack (met name het nummer Sense of Touch) een van de beste die ik de afgelopen jaren heb gehoordquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is net hetgene wat mijns inziens té geforceerd overkomt, ze moeten allemaal absoluut een goede en een slechte kant hebben.quote:Op maandag 17 september 2007 14:36 schreef BlaatschaaP het volgende:
... alle personages maken juist een duidelijke verandering mee: ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Voor de rest is hetzelfde sfeertje van zijn legendarische voorganger intakt gebleven. Alles ademt 'Romero' en de film weet bij vlagen het niveau van 'dawn of the dead' te halen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conclusie: het is oneerlijk om deze film te vergelijken met één van de beste films aller tijden. Wanneer je deze los van "dawn of the dead" beoordeelt, blijft er een goede zombieklassieker over, die niet in de collectie mag ontbreken. Het is nu wachten op de remake.
[ Bericht 5% gewijzigd door LENUS op 17-09-2007 15:54:01 ]JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
Dan gebruik je de spoilertags.quote:Op maandag 17 september 2007 15:04 schreef LENUS het volgende:
**kan spoilers bevatten**
Volgens my mis je de punt van de film compleet. Het is juist de bedoeling dat stereotypes neer werdengezet. Je vooroordelen over personen worden redelijk overhoop gehaald. En daar gaat het om. De vooroordelen over personen die je hebt. Dat dat nergens op gebaseerd is en dat je daar echt lelijk op verkijken.quote:Op maandag 17 september 2007 12:46 schreef Falco het volgende:
Crash (2004)
Eerst maar eens iets positiefs zeggen over deze film. Het acteerwerk is goed, vooral Don Cheadle is relaxed, maar dat is ie eigenlijk altijd wel.
Dan het negatieve: er is iets grondigs mis met deze film. Racisme bestaat, het is gewoonweg fout, en het zal helaas altijd wel in zekere mate blijven bestaan. An sich is het ook niet verkeerd om deze boodschap te blijven herhalen, maar met de manier waar dat in Crash gebeurt, daar kan ik niets mee. Vanaf minuut 1 laat Paul Haggis diverse oppervlakkige karakters de revue passeren, waarbij er telkens een situatie zich voordoet, waarbij racisme een rol speelt.
Het grote probleem is dat de karakters maar kort in beeld komen en er continu van situatie naar situatie geswitcht wordt. Zo is het als kijker moeilijk om enige sympathie op te brengen (ik vond elk persoon uit deze film ronduit vervelend), laat staan dat je weet hoe ze heten. De enige waarvan ik de naam nog weet is die roodharige politie-agent Tommy. Het meest belachelijke waren de twee gangsters, waarbij ik op een gegeven moment bij een scene (wederin vol idiote dialogen rijkelijk gevuld met het woordje fuck) dacht 'Eeh, zijn die twee nu voor de comic-relief ofzo?' Het sneue is ook dat Paul Haggis zich bedient van allerlei stereotiepes: nare LAPD-lui, een overgeëmotioneerde Sandra Bullock-trut en sneaky Aziaten. Iets nieuws onder de zon krijg je niet te zien.
Daarnaast komt het geheel natuurlijk onrealistisch over: telkens gebeurt er iets ergs met de castleden en dat allemaal binnen twee dagen! Nu las ik dat alle toevallige kruisingen in dit verhaal meer symbolisch opgevat moest worden en dat het een microkosmos in LA moest voorstellen en dat soort geneuzel. Ik kan er echter niets mee en zie die pretenties ook niet zo snel. Ik kan ook niet geloven dat racisme zo'n groot issue is in de Verenigde Staten. Tuurlijk het bestaat, maar dat je in zulke mate er dagelijks mee geconfronteerd wordt?
Last and also least: de soundtrack was ook erbarmelijk matig. Cijfer: 5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog enig puntje omdat ik me kapot heb gelagen over de serieusheid en de graphics.
cijfer 3 / imdb 3.8
[ Bericht 14% gewijzigd door Lambiekje op 17-09-2007 22:14:44 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dat was me na 1 keer ook wel duidelijk. Toen het voor de 10e keer ook bij personage nr. 10 gebeurde, kreeg ik de indruk dat de regisseur er vanuit ging dat zijn publiek uit idioten bestond die geen symboliek begrijpen.quote:Op maandag 17 september 2007 21:57 schreef Lambiekje het volgende:
Je vooroordelen over personen worden redelijk overhoop gehaald. En daar gaat het om. De vooroordelen over personen die je hebt. Dat dat nergens op gebaseerd is en dat je daar echt lelijk op verkijken.
Klopt.quote:Op maandag 17 september 2007 22:51 schreef Doff het volgende:
Crash is kut.
En als ik nou geen vooroordelen in beginsel heb? Dan worden die welbekende vooroordelen alleen maar bevestigd, wanneer ze alsnog optreden. Overigens zitten er in vooroordelen vaak toch een kern van waarheid, het is alleen suf wanneer je mensen gaat benaderen op basis van die vooroordelen.quote:Op maandag 17 september 2007 21:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Volgens my mis je de punt van de film compleet. Het is juist de bedoeling dat stereotypes neer werdengezet. Je vooroordelen over personen worden redelijk overhoop gehaald. En daar gaat het om. De vooroordelen over personen die je hebt. Dat dat nergens op gebaseerd is en dat je daar echt lelijk op verkijken.
Hartstikke.quote:Op maandag 17 september 2007 22:51 schreef Doff het volgende:
Crash is kut.
* Shogo eens is.quote:Op maandag 17 september 2007 22:51 schreef Doff het volgende:
Crash is kut.
quote:Op maandag 17 september 2007 22:51 schreef Doff het volgende:
Crash is kut.
Hear, hear. Verschrikkelijk hoe de massa destijds met deze film aan de haal ging, terwijl een film als 21 grams (in mijn ogen: een goede mozaïek vertelling) toch enigszins onderbelicht blijft.quote:Op maandag 17 september 2007 22:51 schreef Doff het volgende:
Crash is kut.
Nou...quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:07 schreef Seborik het volgende:
Falco, is écht zó áchterlijk nog niet
21 grams is goed alleen is he wel wat chaotisch. zomaar verspringen van tijdlijnen vond ik storend.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:51 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Hear, hear. Verschrikkelijk hoe de massa destijds met deze film aan de haal ging, terwijl een film als 21 grams (in mijn ogen: een goede mozaïek vertelling) toch enigszins onderbelicht blijft.
KUTfilm met een grote "K".
Ben jij nu gewoon the_hulk onder een nieuwe naam met een icon?quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:19 schreef Hulkio het volgende:
The Big Sleep (Howard Hawks, 1946)
Philip Marlowe (Humphrey Bogart) is detective in L.A., hij neemt een afpersingszaak aan en raakt dieper en dieper betrokken in een verhaal vol moordenaars, nachtclubeigenaren en verwende rijkelui. Zeer vermakelijke film van Howard Hawks uit 1946 die het vooral moet hebben van het acteerwerk (en dan met name de chemie tussen Bogart en Lauren Bacall). 7.8
Letters from Iwo Jima (Clint Eastwood, 2006)
Na Flags of our Fathers ditmaal de andere kant van de slag om Iwo Jima, met Letters from Iwo Jima levert Clint Eastwood een heel wat sterkere film af dan eerstgenoemde. In het eerste deel waren de flashbacks in mijn ogen vooral een storende factor, ditmaal hebben ze een functie en zijn daarom een stuk beter te behapstukken. Verder zijn er dit keer wat minder hoofdpersonages, waardoor de verschillende verhaallijnen beter worden uitgewerkt. De sterke punten zien we gelukkig wel weer terug; de prachtige beelden en grootschalige gevechten. Ook een pluim voor het geluid, zowel de geluidseffecten als de score krijgen een dikke voldoende. 7.8
Malcolm X (Spike Lee, 1992)
Ietwat tegenvallende film over het leven van Malcolm X, een militante zwarte moslimleider, met als doel de radicale bevrijding van de zwarte bevolking. Door zijn uitgesproken mening had Malcolm veel vijanden, iets wat hem uiteindelijk zijn leven zou kosten. Denzel Washington is goed of dreef als Malcolm X en zet zijn rol vol overtuiging neer in deze film van Spike Lee. Toch wist de film me niet echt te pakken en vond ik de speelduur van dik drie uur ook wat teveel van het goede.7.5
Hij stond nochtans in de finale van het Tournament Slechtste Film Aller Tijden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:46 schreef Falco het volgende:
Glitter
Nogal irritante film van Mariah Carey met een stel schaamteloos lachwekkende scenes, maar camp zal dit nooit worden: het is gewoon een en al leegheid. Er zijn nog wel wat slechtere films dan dit, maar het scheelt niet veel. Cijfer: 1,5
Ik ben the_hulk, maar kon op de een of andere rare manier niet meer inloggen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ben jij nu gewoon the_hulk onder een nieuwe naam met een icon?
Ja ik weet nu waarom ik hem ook gedownload had. Ik zou hem kijken als tegenprestatie, wanneer Sokolsky de winnaar van dat tournament (Son of the Mask) zou kijkenquote:Op woensdag 19 september 2007 00:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hij stond nochtans in de finale van het Tournament Slechtste Film Aller Tijden.
En ik maar denken dat The Mighty Quinn een eskimo was.quote:Op donderdag 20 september 2007 00:56 schreef SamuelofSEK het volgende:
[afbeelding]
The Mighty Quinn
Denzel Washington is Xavier "The Mighty" Quinn, hoofd van de politie van een Caribisch eiland. Het eiland, dat overigens nooit bij naam wordt genoemd, wordt opgeschrikt door een brute moord. Hoewel Quinn het onderzoek leidt, wordt hij al snel tegen gewerkt door hoger hand. Als dan ook nog eens een vriend van hem de hoofdverdachte is, zet hij alles op alles om de zaak tot op de bodem uit te zoeken en zo hopelijk kan bewijzen dat zijn vriend ondanks zijn vele overtredingen die hij in zijn leven heeft gepleegd geen moordenaar is.
Luchtig vermaak
De film heeft grotendeels een luchtige ondertoon, die goed past bij het beeld dat het westen van de Caribean heeft en ook bij het spel van Denzeldie geen enkele moeite heeft om de zelfverzekerde, manipulerende, speelse en niet altijd serieuze Quinn te spelen. Verder is de sfeer in de film erg fijn. De cinematograaf schotelt een warm beeld van het eiland voor en de veel voorkomende reggae muziek klinkt lekker. Zelfs als Denzel plaats neemt achter de piano en een stukje van het blues nummer "Cakewalk into Town" zingt, klinkt het goed. Dat Roger Ebert lyrisch was over deze film en hem 4 sterren gaf vind ik wat overdreven, maar vermakelijk is het zeker wel. Dat ik het ontrafelen van het mysterie eigenlijk niet eens zo interessant vond, doet daar wat mij betreft niks aan af.
6,5
Dat was ie misschien ook, maar toen een zeker iemand zonodig een liedje over hem schreef kreeg ie er genoeg van en verhuisde hij naar de caribean; helaas daar zingen ze het ook voor hemquote:Op donderdag 20 september 2007 11:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En ik maar denken dat The Mighty Quinn een eskimo was.![]()
Verdomme, waren ze in Zeeland. Dat concert had ik wel mee willen maken. Wat deden die idioten daar. Ze mochten willen dat ze één keer in hun leven 1 zo'n nummer konden schrijven als dat zij dat doen, laat ze lekker naar hun eigen film gaan kijken.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:23 schreef RuneRose het volgende:
Ik heb eergisteren ook Once gezien, in de bios, met daarna nog een mini concert van Glen en z'n vriendin. Helaas moesten die eikels van Blof zich er weer mee bemoeien. Maarja, de film was inderdaad erg goed. Vooral die scène waar dat meisje in haar eentje naar huis loopt met de discman op haar oren, prachtig.![]()
quote:Human sacrifice...dogs and cats living together...mass hysteria!!!!
Eerstgenoemde vond ik echt prachtig. Ik ben een groot fan van tim Burton en de stijl die hij regelmatig hanteert is duidelijk gebaseerd op het expressionisme zoals dat tot uiting komt in Dr. Caligari. Werkelijk fantastisch.quote:Op donderdag 20 september 2007 19:09 schreef JelleS het volgende:
Das Cabinet des Dr. Caligari., Robert Wiene, Duitsland 1920
Het eerste 'meesterwerk' van de expressionistische Weimar-cinema. Goed vond ik het, maar een meesterwerk niet. Het einde is te plots, structuur had gewoon beter gekund. Maar stylistisch erg mooi om te zien.
8
Nosferatu, eine Symphonie des Grauens, F.W Murnau, Duitsland 1922
Klassieker die je ook met recht zo mag noemen. Een goed verhaal als basis natuurlijk, en af en toe geweldige shots. Jammer dat ik het nu 3 uur lang moet gaan analyseren, want een film als deze moet je gewoon bekijken alsof je in de jaren 20 leeft (ook al wordt het natuurlijk nooit eng)
8,5
Dat was ook mijn punt. Verkeerd geïnterpreteerd dusquote:Op vrijdag 21 september 2007 12:26 schreef JelleS het volgende:
En eigenlijk moet je een film als Nosferatu niet overanalyseren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |