abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:55:57 #77
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53284262
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:19 schreef Hulkio het volgende:
The Big Sleep (Howard Hawks, 1946)
Philip Marlowe (Humphrey Bogart) is detective in L.A., hij neemt een afpersingszaak aan en raakt dieper en dieper betrokken in een verhaal vol moordenaars, nachtclubeigenaren en verwende rijkelui. Zeer vermakelijke film van Howard Hawks uit 1946 die het vooral moet hebben van het acteerwerk (en dan met name de chemie tussen Bogart en Lauren Bacall). 7.8

Letters from Iwo Jima (Clint Eastwood, 2006)
Na Flags of our Fathers ditmaal de andere kant van de slag om Iwo Jima, met Letters from Iwo Jima levert Clint Eastwood een heel wat sterkere film af dan eerstgenoemde. In het eerste deel waren de flashbacks in mijn ogen vooral een storende factor, ditmaal hebben ze een functie en zijn daarom een stuk beter te behapstukken. Verder zijn er dit keer wat minder hoofdpersonages, waardoor de verschillende verhaallijnen beter worden uitgewerkt. De sterke punten zien we gelukkig wel weer terug; de prachtige beelden en grootschalige gevechten. Ook een pluim voor het geluid, zowel de geluidseffecten als de score krijgen een dikke voldoende. 7.8

Malcolm X (Spike Lee, 1992)
Ietwat tegenvallende film over het leven van Malcolm X, een militante zwarte moslimleider, met als doel de radicale bevrijding van de zwarte bevolking. Door zijn uitgesproken mening had Malcolm veel vijanden, iets wat hem uiteindelijk zijn leven zou kosten. Denzel Washington is goed of dreef als Malcolm X en zet zijn rol vol overtuiging neer in deze film van Spike Lee. Toch wist de film me niet echt te pakken en vond ik de speelduur van dik drie uur ook wat teveel van het goede.7.5
Ben jij nu gewoon the_hulk onder een nieuwe naam met een icon?
  dinsdag 18 september 2007 @ 22:46:26 #78
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53286325
Glitter
Nogal irritante film van Mariah Carey met een stel schaamteloos lachwekkende scenes, maar camp zal dit nooit worden: het is gewoon een en al leegheid. Er zijn nog wel wat slechtere films dan dit, maar het scheelt niet veel. Cijfer: 1,5

Buffet Froid
Absurd, bizar. Je moet er maar van houden, denk ik. Desondanks prima door te komen en er valt gelukkig nog genoeg te grinniken. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 19 september 2007 @ 00:02:11 #79
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_53288862
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:46 schreef Falco het volgende:
Glitter
Nogal irritante film van Mariah Carey met een stel schaamteloos lachwekkende scenes, maar camp zal dit nooit worden: het is gewoon een en al leegheid. Er zijn nog wel wat slechtere films dan dit, maar het scheelt niet veel. Cijfer: 1,5
Hij stond nochtans in de finale van het Tournament Slechtste Film Aller Tijden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_53289352
Turistas
Een bus met toeristen strand in the middle of nowhere. Aangezien hulp pas tien uur later zal arriveren, is er een groepje dat zich van de anderen scheidt. Ze komen uiteindelijk terecht bij een strandbarretje. Uiteraard vinden ze hier niks vreemds aan en het duurt dan ook niet lang voordat ze doorhebben dat ze in problemen zitten.

Erg origineel is het allemaal niet en het acteerwerk is ook niet erg bijzonder. De film verloopt geheel voorspelbaar, je zal geen enkele verrassing tegen komen. De spanning is voor het grootste deel van de film ook ver te zoeken, alleen in het laatste deel zou je nog van wat spanning kunnen spreken. Toch kijkt Turistas op een of andere manier best goed weg. De hoofdrolspelers zijn gelukkig niet zo irritant zoals zo vaak in dit soort films en het aantal afschuwelijk domme keuzes is nog vrij beperkt.

5,5
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_53289672
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ben jij nu gewoon the_hulk onder een nieuwe naam met een icon?
Ik ben the_hulk, maar kon op de een of andere rare manier niet meer inloggen.
pi_53289989
Planet Terror (2007, USA, Robert Rodriguez)
Na het uitbreken van een chemisch gas verandert de hele lokale bevolking in mensenetende monsters. Zo, dat is het plot wel zo'n beetje. Maar meer dan dat heeft Rodriguez eigenlijk ook niet nodig. Rodriguez is voor mij zo'n beetje de verpersoonlijking van de style-over-substance-films. Titels als Desperado en From Dusk Till Dawn hebben een summier plot, maar een heerlijke, groezelige sfeer, mede dankzij de geweldige soundtracks. En één van zijn eerste films, Roadracers, is nog altijd mijn alltime favoriete film. Aangezien Rodriguez met Planet Terror dan ook nog eens richting de horror gaat door het vele gore, kon deze film bij voorbaat al niet stuk bij mij. En dat bleek. Wat een heerlijk sleazefest. Death Proof vond ik goed, maar Planet Terror steekt daar wat mij betreft alsnog met kop en schouders bovenuit.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_53295670
The Ox-Bow Incident (1943) 8
Fijne, korte 'rechtbank'-western met o.a. Henry Fonda en Anthony Quinn. Fonda is echt nog een jong mannetje, totaal anders dan de rol die hij meer dan twintig jaar later op zich zou nemen in C'era una Volta il West. De thema's en karakters van de film zijn zonder meer enigszins gedateerd en daardoor wat oppervlakkig voor de huidige kijker, maar het script en het acteerwerk compenseren dit voldoende. Enig ander klein minpuntje is dat de film net iets te duidelijk in de studio opgenomen is.

Plannet Terror (2007) 7
Rodriguez's poging om de foute kant van de jaren '70 te laten herleven op het witte doek is enerzijds in de stijl van en anderzijds toch wezenlijk anders dan Tarantino's Death Proof. Het verhaal slaat nergens op en hoewel het daar niet om gaat en dat wellicht zelfs de bedoeling is had er wat mij betreft toch nét iets meer aandacht besteed mogen worden aan het script. De overvloedige gore en flauwe humor overstemt soms de frisheid van de film. Hetzelfde geldt voor het acteerwerk. Verder is de film inderdaad vermakelijk, dat kan niet ontkent worden. Wel net iets minder doordacht en daardoor in het geheel iets minder dan Death Proof.

A Scanner Darkly (2006) 8-
Prachtige vorm van animatie meets speelfilm, hoewel ik het in vergelijking met Waking Life niet meer zó origineel en vernieuwend vind. Linklater's zoveelste geslaagde film is verwarrend maar ook onderhoudend. Vooral een film die je gewoon moet zien.

Tideland (2005) 6+
Ietwat tegenvallende film van Terry Gilliam, waarvan ik weet dat hij tot meer in staat is. Het grootste manco van deze film is dat ie bij vlagen een beetje saai is. Wegens het kleine aantal locaties en karakters dient dit gecompenseerd te worden met uitdieping, maar dit gebeurde helaas niet. Daarnaast waren de fantasie-scènes mooi, maar spraken ze me niet bijzonder aan. Hierdoor duurt de film met bijna twee uur iets te lang. 'Viking' Jeff Bridges is wel weer cool.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 19 september 2007 @ 17:46:51 #84
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53305497
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hij stond nochtans in de finale van het Tournament Slechtste Film Aller Tijden.
Ja ik weet nu waarom ik hem ook gedownload had. Ik zou hem kijken als tegenprestatie, wanneer Sokolsky de winnaar van dat tournament (Son of the Mask) zou kijken .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 19 september 2007 @ 19:38:10 #85
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53308544
Bleach: Memories of Nobody (2006, Jap, Noriyuki Abe)
Een film voor de fans van de gelijknamige anime serie. Alle fan favorieten komen opdraven. Maar duidelijk dus alleen voor de fans, want karakter krijgen geen enkele introductie. Dat scheelt voor ons fans weer overbodige herhaling en betekent meer tijd voor actie.
Aangezien het een film is, zijn de animaties nog net iets mooier en beter dan in de film.
cijfer: 6.5

Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer (2007, VS, Tim Story
Hij viel me verassend genoeg mee. En is beter dan deel 1. Al is dat ook weer niet heel moeilijk. Zoals bij eerdere film series geldt hier ook dat er geen introductie van karakters meer nodig is en dat betekent minder gezeik en meer actie. Natuurlijk zijn er nog steeds wel wat (kleine) irritaties. En zullen de FF nooit tot mijn favorieten behoren. Het acteerwerk is ook niet om over naar huis te schrijven. Voor Jessica Alba is duidelijk vanwege andere kwaliteiten geselecteerd voor de rol.
Wat de film nog beter had kunnen maken; meer Dr. Doom. (Dat is een tip voor deel 3)
cijfer: 6

Black Sheep (2006, NZ, Jonathan King)
Moordende schapen. Hoe kan dat nou geen leuke film opleveren? Heel moeilijk. En zeker als je aan het roer iemand hebt die duidelijk zelf ook fan van het genre is. En dus weet wat die moet doen om de fans ervan te plezieren. Dit is gewoon anderhalf uur genieten van absurde, humoritische horror.
cijfer: 8

Skinwalkers (2006, VS, James Isaac)
De ene fractie weerwolven zit achter een 13 jarige jongentje, de grote verlosser volgens de legende, aan om hem te vermoorden. De andere proberen hem te beschermen.
Met zo'n plot verwacht ik niet meteen een hoogstaande film. Maar beter dan deze voorspelbare standaard bagger mag ook wel.
Pluspunt is dat Rhona Mitra en Sarah Carter plezierig zijn voor het oog.
cijfer: 4

Shi gan (Time) (2006, ZK, Ki-duk Kim)
Ki-duk staat bekend om zijn moeilijk toegangbare film met erg weinig dialogen. Dus maakte hij een film met meer dialogen, die iets toegangbaarder zou moeten zijn voor het grote publiek. Is dat experiment gelukt? Ja en nee.
Ja, want Ki-duk bewijst hier nog eens een fantatisch film maker te zijn. Het meer gebruik maken van dialogen schaadt de film nergens. Het geeft de film iets meer een normaal drama sfeer. En is daardoor zelfs wat luchtiger dan ander werk. Ki-duk is nog steeds een meester in het overbrengen van een bepaalde sfeer. De film ziet er weer prachtig uit. De muziek is weer geweldig.
Nee, want de film is nog steeds niet echt toegangbaar voor het grote publiek. Zoals altijd blijft er veel mysterie over na afloop. Zit het vol met metaforen. De film blijkt na afloop toch meer echt een concept film te zijn, waar je lang over na kan denken, zoals we van Ki-duk gewend zijn dan een persoonlijk drama. Maar ik zelf heb films van Ki-duk nooit ontoegangbaar gevonden. Dus is dat een non-issue voor mezelf.
Film zit verder vol schattige Koreaanses.
cijfer: 9

Toki wo kakeru shôjo (The Girl Who Leapt Through Time) (2006, Jap, Mamoru Hosoda)
Titel vat het plot wel zo'n beetje samen. Meisje krijgt de kracht om tijd te reizen. Ze gebruikt deze kracht niet voor hogere doeleinde, maar gewoon voor haar eigen dagelijkse beslommeringen zoals te laat op school komen. Langzamerhand worden de complicaties van haar acties steeds groter.
Dit was een heel lekker, leuk, grappig, ontroerend, romantisch anime filmpje.
cijfer: 8.5

Fast Food Nation (2006, VS, Richard Linklater)
Via verschillende karakters, een grote marketings-manager, Mexicaanse illegalen, een arm high-school meisje, leren we verschillende kanten van een fastfood keten en de fabriek waar het vlees vandaan komt. Linklater probeert met deze film duidelijk bewustzijn te kweken over de misstanden in dat soort fabrieken. En slaag daar imo aardig in. De film gaat in de tweede helft echter steeds meer over naar drama dan manifest. En dat is jammer genoeg het mindere punt van de film.
cijfer: 7

Obchod na korze (The Shop on Main Street) (1965, Tsj, Ján Kadár & Elmar Klos)
Het zit goed in elkaar. Het acteerwerk is erg sterk. Maar heel erg ontroeren of raken deed het mij persoonlijk niet.
cijfer: 7.5
pi_53315701
Big Nothing (2006, UK/Canada, Jean-Baptiste Andrea)

Wanneer geen enkele uitgever zijn boek uit lijkt te willen geven, neemt Charlie (David Schwimmer) een baantje bij een helpdesk. Daar ontmoet hij Gus (Simon Pegg), welke erachter is gekomen dat de lokale dominee zich op internet met twijfelachtige praktijken bezig houdt. Ze besluiten hem met deze informatie te confronteren en losgeld te eisen. De vorige film van Andrea, Dead End, vond ik (ondanks de plottwist) goed verteerbaar en ook deze zwarte komedie pakt erg leuk uit. Vanaf het begin vliegen de ontwikkelingen alle kanten op, wat ervoor zorgt dat de vaart er goed in blijft. Daarnaast is Simon Pegg weer erg leuk op dreef en pakt de combinatie van Pegg met David Schwimmer niet eens zo gek uit. Met zijn 80 minuten is de film aan de korte kant, maar zeker eens de moeite waard.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_53317219

The Mighty Quinn
Denzel Washington is Xavier "The Mighty" Quinn, hoofd van de politie van een Caribisch eiland. Het eiland, dat overigens nooit bij naam wordt genoemd, wordt opgeschrikt door een brute moord. Hoewel Quinn het onderzoek leidt, wordt hij al snel tegen gewerkt door hoger hand. Als dan ook nog eens een vriend van hem de hoofdverdachte is, zet hij alles op alles om de zaak tot op de bodem uit te zoeken en zo hopelijk kan bewijzen dat zijn vriend ondanks zijn vele overtredingen die hij in zijn leven heeft gepleegd geen moordenaar is.

Luchtig vermaak
De film heeft grotendeels een luchtige ondertoon, die goed past bij het beeld dat het westen van de Caribean heeft en ook bij het spel van Denzel die geen enkele moeite heeft om de zelfverzekerde, manipulerende, speelse en niet altijd serieuze Quinn te spelen. Verder is de sfeer in de film erg fijn. De cinematograaf schotelt een warm beeld van het eiland voor en de veel voorkomende reggae muziek klinkt lekker. Zelfs als Denzel plaats neemt achter de piano en een stukje van het blues nummer "Cakewalk into Town" zingt, klinkt het goed. Dat Roger Ebert lyrisch was over deze film en hem 4 sterren gaf vind ik wat overdreven, maar vermakelijk is het zeker wel. Dat ik het ontrafelen van het mysterie eigenlijk niet eens zo interessant vond, doet daar wat mij betreft niks aan af.

6,5
Mijn reviews
pi_53319595
APOCALYPTO

ik had veel negatieve dingen gehoord maar ik vond em helemaal geweldig....
  donderdag 20 september 2007 @ 11:49:34 #89
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53323415
quote:
Op donderdag 20 september 2007 00:56 schreef SamuelofSEK het volgende:
[afbeelding]

The Mighty Quinn
Denzel Washington is Xavier "The Mighty" Quinn, hoofd van de politie van een Caribisch eiland. Het eiland, dat overigens nooit bij naam wordt genoemd, wordt opgeschrikt door een brute moord. Hoewel Quinn het onderzoek leidt, wordt hij al snel tegen gewerkt door hoger hand. Als dan ook nog eens een vriend van hem de hoofdverdachte is, zet hij alles op alles om de zaak tot op de bodem uit te zoeken en zo hopelijk kan bewijzen dat zijn vriend ondanks zijn vele overtredingen die hij in zijn leven heeft gepleegd geen moordenaar is.

Luchtig vermaak
De film heeft grotendeels een luchtige ondertoon, die goed past bij het beeld dat het westen van de Caribean heeft en ook bij het spel van Denzel die geen enkele moeite heeft om de zelfverzekerde, manipulerende, speelse en niet altijd serieuze Quinn te spelen. Verder is de sfeer in de film erg fijn. De cinematograaf schotelt een warm beeld van het eiland voor en de veel voorkomende reggae muziek klinkt lekker. Zelfs als Denzel plaats neemt achter de piano en een stukje van het blues nummer "Cakewalk into Town" zingt, klinkt het goed. Dat Roger Ebert lyrisch was over deze film en hem 4 sterren gaf vind ik wat overdreven, maar vermakelijk is het zeker wel. Dat ik het ontrafelen van het mysterie eigenlijk niet eens zo interessant vond, doet daar wat mij betreft niks aan af.

6,5
En ik maar denken dat The Mighty Quinn een eskimo was.
pi_53324594
Knocked Up (Judd Apatow, 2006)
Van de week naar de sneak preview geweest en daar draaide Knocked Up. Normaal ga ik niet zo snel voor komedies naar de bioscoop, maar dat is dan ook weer het voordeel van de sneak want Knocked Up is een zeer vermakelijke film. Het verhaal mag geen naam hebben, maar de uitwerking is erg leuk. Een loser maakt een knappe carriere vrouw zwanger na een avondje doorzakken en wanneer de vrouw er voor kiest om het kind te houden worden de twee gedwongen met elkaar om te gaan. Genoeg hilarische momenten en zelfs de afgezaagde grappen die je al van verre aan ziet komen zijn nog grappig. De makers van The 40 year old Virgin flikken het weer en leveren wederom een zeer geslaagde komedie af. 7.6

Chinatown (Roman Polanski, 1974)
Na The Pianist was Chinatown pas de tweede film van Roman Polanski die ik zag en wederom was het een sterke film. Verhaal- en filmtechnisch is alles dik in orde en dat gaat ook op voor de acteerprestaties van o.a. Jack Nicholson. Toch wist de film me nog niet helemaal te pakken, maar dat komt waarschijnlijk nog wel bij de volgende kijkbeurt. 8.0

donderdag 20 september 2007 @ 19:09:07 #91
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_53335190
Ik wil trouwens ook nog even zeggen dat Crash kut is. Hebben we dat ook weer gehad. En Fight Club is overrated trouwens. Zo.

Once, John Carney Ierland
Film: Once

9,0

Das Cabinet des Dr. Caligari., Robert Wiene, Duitsland 1920
Het eerste 'meesterwerk' van de expressionistische Weimar-cinema. Goed vond ik het, maar een meesterwerk niet. Het einde is te plots, structuur had gewoon beter gekund. Maar stylistisch erg mooi om te zien.
8

Nosferatu, eine Symphonie des Grauens, F.W Murnau, Duitsland 1922
Klassieker die je ook met recht zo mag noemen. Een goed verhaal als basis natuurlijk, en af en toe geweldige shots. Jammer dat ik het nu 3 uur lang moet gaan analyseren, want een film als deze moet je gewoon bekijken alsof je in de jaren 20 leeft (ook al wordt het natuurlijk nooit eng)
8,5

Cul-de-Sac, Roman Polanski, Engeland 1966
Weinig gezien van Polanski, en dit was wel een fijne introductie in zijn vroege jaren. Absurdistisch, met prachtige karakaturen, en briljant camerawerk
8,4

Rijtje Kurosawa

Yoidore Tenshi (Drunken Angel), Japan 1948
Mijn eerste kennismaking met de Japanse grootmeester was Ran, en echt heel erg onder de indruk was ik niet. Gelukkig werd ik hier wel weggeblazen. Stray Dog wordt altijd zijn eerste meesterwerk genoemd, maar iedereen die dat zegt is een sukkel! Drunken Angel is zelfs beter! Prachtige symboliek vooral en een einde zoals dat schijnt te horen bij Kurosawa.
8,9

Nora Inu (Stray Dog), 1949
Mooi realistisch, sociaal drama over een agent die zijn pistool verliest, maar ik miste toch nog iets. Wat het is, geen idee Wel een geweldige sfeer die het toch nog een meesterwerkje maakt
8,6

Kakushi toride no san akunin, 1958
Natuurlijk de film waarop George Lucas de vertelstructuur van Star Wars op baseerde. En terecht, want het is gewoonweg geniaal hoe het verhaal vertelt wordt. Af en toe worden de 2 boeren wat irritant, en dat is dan ook het grootste minpunt, maar voor de rest weer schitterend.
8,6

Tokyo Story, Jasujiro Ozu, Japan 1953
Het familiedrama kwam wat langzaam op gang, ik was zelfs even verbaasd. Maar zodra de beleefdheden verdwenen en de echte emoties naar boven kwamen, werd het één van de beste films die ik ooit gezien heb.
9,3

Hrafninn Flýgur (When The Raven Flies, Ijsland 1984
Deze film vindt je in elke winkel in IJsland, dus ik besloot hem maar te kopen. Vooral omdat Ingmar Bergman het een goede film vond. Goed is het idd, maar daar blijft het wel een beetje bij. Wel fijn dat de stereotypen in deze realistische vikingfilm achterwege blijven, echt een verademing. Toffe muziek, en erg leuk om plekken te zien waar je zelf ook hebt gelopen en delen van de geschiedenis terug te horen, maar het naive acteerwerk begint na een tijdje wel op de zenuwen te werken.
8

Zoo, Bert Haanstra, 1962
Korte documentaire van Haanstra, waarvan ik vooral zijn artistieke docu's had gezien. Ook hier zitten mooie shots en orignele montagetechnieken in, maar het is vooral heel erg grappig. Mooi tijdsbeeld ook, al blijft het tijdloos. Prachtig stukje vaderlandse filmgeschiedenis.
Er is nu ook een complete Haanstra-box btw!: DVD: Bert Haanstra - Compleet
8,5
  donderdag 20 september 2007 @ 19:12:13 #92
192111 bristolop
JAAP for president
pi_53335256
simpsons

en

la haine (is egt een aanrader)
I.U.A.G.N.M.T.Y.B.A.H
pi_53335296
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

En ik maar denken dat The Mighty Quinn een eskimo was.
Dat was ie misschien ook, maar toen een zeker iemand zonodig een liedje over hem schreef kreeg ie er genoeg van en verhuisde hij naar de caribean; helaas daar zingen ze het ook voor hem

En na alle Crash haat wil ik ook nog wel even zeggen dat ik het een hilarisch leuke film vond, of het nu zo bedoeld was of niet
Mijn reviews
  donderdag 20 september 2007 @ 22:23:54 #94
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_53341556
Ik heb eergisteren ook Once gezien, in de bios, met daarna nog een mini concert van Glen en z'n vriendin. Helaas moesten die eikels van Blof zich er weer mee bemoeien. Maarja, de film was inderdaad erg goed. Vooral die scène waar dat meisje in haar eentje naar huis loopt met de discman op haar oren, prachtig.

En Jelle is ook al fan van Cul-de-sac. Dat komt niet zo vaak voor, dat ik me kan vinden in de mening van Jelle. Het is geweldig. Heb je Knife in the Water ook al gezien? Die 2 (cul-de-sac en knife in the water dus) zijn samen met Repulsion mijn Polanski favorieten.

[ Bericht 31% gewijzigd door RuneRose op 20-09-2007 22:29:09 ]
  donderdag 20 september 2007 @ 23:52:06 #95
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_53344462
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:23 schreef RuneRose het volgende:
Ik heb eergisteren ook Once gezien, in de bios, met daarna nog een mini concert van Glen en z'n vriendin. Helaas moesten die eikels van Blof zich er weer mee bemoeien. Maarja, de film was inderdaad erg goed. Vooral die scène waar dat meisje in haar eentje naar huis loopt met de discman op haar oren, prachtig.
Verdomme, waren ze in Zeeland. Dat concert had ik wel mee willen maken. Wat deden die idioten daar. Ze mochten willen dat ze één keer in hun leven 1 zo'n nummer konden schrijven als dat zij dat doen, laat ze lekker naar hun eigen film gaan kijken.

Die 2 andere heb ik nog niet gezien, maar dat zal vast wel komen. Had tot nu toe enkel van Polanski zijn films van de afgelopen 10 jaar gezien.
  vrijdag 21 september 2007 @ 06:24:21 #96
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_53347346
Net The Kingom gezien in de sneak. Het vetst zijn het eerste (erg mooi gemaakte opening credits en zeer spectaculaire terrorismescenes) en laatste kwartier (de puzzelstukjes vallen vrij voorspelbaar maar wel bevredigend en smakelijk ogend in elkaar).

De zaal zat erg vol dus het was zeer geestig dat iedereen echt compleet uit zijn dak ging toen Jennifer Garner aan het eind EINDELIJK in de Sidney Bristow-modus ging en heerlijk ass ging kicken. Mensen vinden het op de een of andere manier gewoon UNANIEM te gek als zodra zij haar innerlijke Sidney Bristow gaat channelen en de fury unleasht. Misschien is het omdat ze er zo schattig uit ziet en het dus extra tof is als ze een keiharde asswhupping uitdeelt aan de baddies. Dat was het elke week weer in Alias en dat blijft het nu ook nog.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_53349066
Ghostbusters (Ivan Reitman 1984)
Het was al weer een tijd geleden dat ik hem gezien had en dan is het altijd maar een beetje afwachten of zo'n films blijft staan. Eerlijk gezegd blijft Ghostbusters voor mij doen wat hij voor mij de eerste keer deed: boeien van het begin tot het einde. Ik houd van dit soort films waarin avontuur en humor naadloos in elkaar overvloeien. GEWELDIG!!
quote:
Human sacrifice...dogs and cats living together...mass hysteria!!!!

Rebecca (Alfred Hitchcock 1940)
Het is in mijn geval altijd enorm verschillend hoe en óf een film van Hitchcock überhaupt bij mij aanslaat. Ik bedoel: North by Northwest vond ik niet bijzonder boeiend, Rear Window bij vlagen saai, maar Psycho vind ik briljant. Zeer wisselend dus.
Rebecca spant de kroon: met die film kon ik HELEMAAL niets. Hoe goed de film ook gemaakt mag zijn, op geen enkel moment wist "Rebecca" mij te boeien. Nee, dit was echt door de zure appel heenbijten voor mij.
pi_53349222
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:09 schreef JelleS het volgende:
Das Cabinet des Dr. Caligari., Robert Wiene, Duitsland 1920
Het eerste 'meesterwerk' van de expressionistische Weimar-cinema. Goed vond ik het, maar een meesterwerk niet. Het einde is te plots, structuur had gewoon beter gekund. Maar stylistisch erg mooi om te zien.
8

Nosferatu, eine Symphonie des Grauens, F.W Murnau, Duitsland 1922
Klassieker die je ook met recht zo mag noemen. Een goed verhaal als basis natuurlijk, en af en toe geweldige shots. Jammer dat ik het nu 3 uur lang moet gaan analyseren, want een film als deze moet je gewoon bekijken alsof je in de jaren 20 leeft (ook al wordt het natuurlijk nooit eng)
8,5
Eerstgenoemde vond ik echt prachtig. Ik ben een groot fan van tim Burton en de stijl die hij regelmatig hanteert is duidelijk gebaseerd op het expressionisme zoals dat tot uiting komt in Dr. Caligari. Werkelijk fantastisch.

Ik vond het vereiste tot analyse bij Nosferatu juist enorm meevallen. Natuurlijk is de film lang niet zo griezelig als ten tijde van het uitkomen, maar dan nog vond ik de "enge" scenes objectief gezien zelfs nog indrukwekkend. An sich vond ik de film al staan als een huis en dus helemáál wanneer je hem in het juiste tijdsgebonden perspectief zet.
  vrijdag 21 september 2007 @ 12:26:06 #99
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_53353142
Je interpreteert analyseren niet letterlijk genoeg. Ik moet voor men studie er allerlei teksten over lezen etc, op die manier En eigenlijk moet je een film als Nosferatu niet overanalyseren.
pi_53355279
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:26 schreef JelleS het volgende:
En eigenlijk moet je een film als Nosferatu niet overanalyseren.
Dat was ook mijn punt. Verkeerd geïnterpreteerd dus

Welke studie doe je? Het auteursrechtelijke verhaal achter Nosferatu is er eentje om van te smullen.
pi_53371238
Ben net een paar minuten klaar met Disturbia.
Veel slechts over gelezen maar ik vond het een super film, goed verhaal!
Ik ben helemaal niet de persoon die naar enge films kijkt maar deze viel nog reuze me er zat nog wel iets romcom (romatische komedie) in en I like that. Wel een aanraar om een ekertje te hebben gezien.
google is your friend
  zaterdag 22 september 2007 @ 00:10:27 #102
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_53371416
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:40 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Dat was ook mijn punt. Verkeerd geïnterpreteerd dus

Welke studie doe je? Het auteursrechtelijke verhaal achter Nosferatu is er eentje om van te smullen.
Taal- en Cultuurstudies, hoofdrichting filmwetenschappen. Inderdaad een mooi verhaal, gelukkig maar dat er af en toe mensen zijn die de wet niet naleven. En fijn dat er sites als www.archive.org zijn, zodat je niet om 9 uur naar college moet om de film te kijken Ook al staat nu alles volgens mij ook op youtube.
  zaterdag 22 september 2007 @ 00:11:45 #103
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53371458
Donderdag in de sneak:

Death Sentence
Nick Hume (Kevin Bacon) gaat op wraak uit wanneer z`n zoon door willekeur wordt vermoord. Hij gaat op zoek naar de gasten die er verantwoordelijk voor zijn.
James "Saw" Wan heeft geprobeerd om ons een mix voor te schotelen van drama, een beetje humor en vooral actie. Heel veel actie. Doordat de aandacht vooral naar het laatste uitgaat is die mix niet helemaal geslaagd en voelt het geheel wat onevenwichtig aan.
Het actie gedeelte is wel erg genietbaar dus wanneer alleen daar de aandacht aan was besteed dan was het eindresultaat waarschijnlijk beter geweest.
Het acteerwerk is ok, waarbij Kevin Bacon een goede rol neerzet maar de show wordt gestolen door John Goodman, die helaas een veel te kleine rol heeft gekregen.
Een middelmatige film die op momenten weet te vermaken maar over het algemeen een nogal legen indruk achterlaat.
Wel cool is de cameo van de Saw puppet!

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:02:27 #104
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53379824
quote:
Op zondag 16 september 2007 21:25 schreef Mainport het volgende:
Altijd al willen weten wat voor liefhebber jij bent?

http://www.quizlet.nl/quiz/50591/wat-voor-filmliefhebber-ben-jij/
Jouw uitkomst: De enthousiaste liefhebber
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:08:51 #105
52357 Lambiekje
pi_53379950
Mr Brooks
jaja Cotsner is een serial killer.
Slecht is anders maar nu om te zeggen beste rol ooit van KC, dat niet. Gewoon standaard thrillertje. Die best gemist kan worden.

Cijfer 6.5
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_53381504
quote:
Op donderdag 13 september 2007 18:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Knocked Up (2007, VS, Judd Apatow)

Mijn kritiek is dat de film wel heel snel en makkelijk aan de keus om het kind te houden voorbij gaat. Enige echt overleg tussen beiden ouders en een verklaring waarom ze daar toe beslissen is er niet.
cijfer: 8
ben ik het helemaal mee eens, verder een leuke film, ondanks dat ie niet aan The 40th year old Virgin kan tippen
pi_53381525
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:18 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren begon, na een stop van bijna 4 maanden, eindelijk weer de sneak preview:

Shoot `Em Up
hoe was monica?
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:53:23 #108
191774 TylerMayhemStudios
Aspiring Filmmakers Unite
pi_53382216
Eindelijk is Weekend Bernie's gezien. Erg grappige film.
Lek EINDELIJK maar is gekocht en natuurlijk gekeken. Blijft een goeie film.
En net The Long Weekend gekeken. (I know, not the best taste in general)
In Tyler We Trusted
Have A Near Life Expience
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:09:26 #109
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53382520
D.O.A.

In een notendop: Vier lekkere chicks die aan een tournament meedoen met een hoofdprijs van 10 miljoen US dollars en ala Charlie's Angels stoer en sexy overkomen en de crap uit iedereen slaan. Verhaallijn flinterdun,actie leuk en babe-gehalte des te hoger waardoor de film als geheel matigjes overkomt. Met in de hoofdrollen: Jaime Pressly, Holly Valance, Devon Aoki en Sarah Carter die nu vooral bekend is van de tv-serie Shark op RTL4?

IMDB Cijfer: 7/10

Mijn Cijfer
: 7 /10
verpachten & verpachten
pi_53385665
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:08 schreef Lambiekje het volgende:
Mr Brooks
jaja Cotsner is een serial killer.
Slecht is anders maar nu om te zeggen beste rol ooit van KC, dat niet. Gewoon standaard thrillertje. Die best gemist kan worden.

Cijfer 6.5
Kan ik me wel bij aansluiten. Ik begreep zelf niet zo goed wat er relevant was aan de hangman-verhaallijn. Voegt weinig toe, behalve wat over-the-top actiescènes.
  zaterdag 22 september 2007 @ 19:33:43 #111
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53387132
Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut

Poeh wat een film! Vanaf de eerste minuut wordt je het verhaal binnengesleept van Fontaine, een gevangengenomen verzetstrijder, die een ontsnappingspoging onderneemt. Robert Bresson hanteert een minimale stijl in deze film: vaak kijk je alleen naar de gevangene tussen vier muren en dat is het. Toch weet het te boeien en blijft het tot de laatste minuut hartstikke spannend. De voice-over was soms zo nu en dan zelfs overbodig naar mijn idee. Cijfer: 8,5
  zaterdag 22 september 2007 @ 19:35:17 #112
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_53387166

Briljante horrorfilm met een fenomenale rol van Karloff en hoewel hij niet meer zo intens en shockerend is als dik 70 jaar terug, blijft de eerste échte Frankenstein-film een ware klassieker
9/10

[ Bericht 14% gewijzigd door dvdfreak op 22-09-2007 20:52:44 ]
  zaterdag 22 september 2007 @ 20:48:27 #113
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53389326
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:35 schreef dvdfreak het volgende:
[afbeelding]
Briljante horrorfilm met een fenomenale rol van Karloff en hoewel hij niet meer zo intens en shockerend is als dik 70 jaar terug, blijft de eerste échte Frankenstein-film een ware klassieker
9/10
Over welke film gaat het? Plaatje is niet zichtbaar.
pi_53397603
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Over welke film gaat het? Plaatje is niet zichtbaar.
Frankenstein
pi_53399586
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:35 schreef dvdfreak het volgende:
hoewel hij niet meer zo intens en shockerend is als dik 70 jaar terug
Uiteraard. Desalniettemin wist de film me enorm te verassen met de scene bij het water (en dat meisje). Ik zat echt zo van.... "euh....wow" (op Keanu "Neo" Reeves toontje).

The Bourne Ultimatum (Paul Greengrass 2007)
Iedereen heeft er al iets over gepost en alles wat geschreven moet worden is al geschreven. Jason Bourne is in mijn ogen een van de beste helden van het afgelopen decennium. Greengrass onderschrijft dit door hem wederom de spil te laten zijn in een fantastische spionage-/actiefilm. Insert smiley-->

The Doors (Oliver Stone 1991)
Ik ben niet objectief bij deze film daar ik een fan ben van The Doors. De film is alleen al daardoor een feest van herkenning. Het was echter al weer een tijd geleden dat ik deze film voor het laatst zag en doordat mijn smaak inmiddels geëvolueerd is, keek ik een stuk kritischer. Dan kom je tot de conclusie dat Stone het weer op zijn eigen, typische manier weet te verpesten door te blijven hangen in cameratruukjes en pretentieuze vaagheden. Prima film, maar dit had natuurlijk vele malen beter gekund. Je krijgt niet de kans om daadwerkelijk met Morrison (en band) mee te gaan leven, óndanks de speelduur van 136 minuten. Simpelweg omdat de roes en niet het verhaal overheerst. Gemiste kans in mijn ogen.
  zondag 23 september 2007 @ 10:52:50 #116
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_53400417
Away from her ik zou toch zweren dat ik naar een Egoyan film zat te kijken, maar er stond toch echt Sarah Polly op het lijstje. Verder goede film en zeker een knappe prestatie van Polly, maar niet het 'meesterwerk' dat ik toch wel een beetje verwacht had. Maarja, dat was misschien ook niet helemaal redelijk van mij.

Atonement ooh, wat zag dit er prachtig uit. Vooral de scènes in Duinkerke waren fantastisch. Wat een waanzin! En in die bioscoop (in de film), genieten hoor. Verder was het gewoon een solide film, een echte oscarkandidaat.

Eastern Promises Het was schijnbaar erg bijzonder dat we deze film nu al te zien kregen, zelfs alle 'belangrijke mensen' verruilde hun plaats bij Knocked Up voor EP. En terrecht; hij was geweldig. Cronenberg zet de lijn van A History of Violence door. Maar hij behoudt gelukkig wel zijn charmes, dat is direct te zien is in de openings scène. Dus ga 'm allemaal maarlekker kijken. Hoewel, Alex van Warmerdam *jawel, hij zat naast ons, wat resulteerde in een natte poes voor vriendin Marloes* hield het al vroeg voor gezien, die ging maar "gratis zuipen in dat café".
  zondag 23 september 2007 @ 12:23:17 #117
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53401970
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:21 schreef pascalheister het volgende:

[..]

hoe was monica?
  zondag 23 september 2007 @ 13:04:20 #118
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_53402950

Superieur vervolg op Frankenstein. Een bewijs dat een 2e deel wel degelijk beter kan zijn. Karloff is letterlijk en figuurlijk groots en het verhaal wederom meeslepend, spannend en ontroerend.
pi_53404078
To Have and Have Not (1944)
Bogart speelt Harry Morgan een neutrale man die zijn brood probeert te verdienen met vissen aan het begin van de 2de wereldoorlog in de franse kolonie van Martinique, daarbij ontmoet hij 'slim' (Lauren Bacall) beiden hebben geen cent te makken en dus doet Harry wat klusjes voor het ondergrondse. Bogart heerst door weer toffe dialogen uit te brengen tegen Bacall die op haar beurt ook toffe dialogen heeft. De film is niet gelaagd zoals The Big Sleep bijvoorbeeld maar is wel leuke entertainment waarbij het gewoon tof is Bogart in actie te zien.

8½ (1963)
Guido Anselmi (Marcello Mastroianni) is een regisseur die even een gebrek aan inspiratie heeft en daardoor terug aan zijn verleden denkt en vage dromen krijgt. Deze film schijnt het aardig weer te geven hoe het is als regisseur te merken met dingen als 1000 vragen van verschillende personen, iedereen wil een rol, verleiding, bedwinging, liefde. Gedurende de film merk je dat het Guido boven zijn hoofd groeit. Wat goed is uitgewerkt. Sommige droomscenes vond ik te vaag voor woorden waarbij bij anderen de bedoeling duidelijk werd, maar mogelijk moet ik het daarom nog eens bekijken. Ik vond het een bijzondere film want ik kan eerlijk zeggen dat ik nog nooit zoiets bizars heb gezien.
pi_53426697
Rivières pourpres, Les (Mathieu Kassovitz, 2000)
Les Rivières pourpres is een Franse productie die hier is uitgegeven onder de naam The Crimson Rivers. Enkele Verschrikkelijke moorden en grafschennis hebben in eerste instantie niks met elkaar te maken, de twee rechercheurs (rollen van Jean Reno en Vincent Cassel) die zich met de verschillende zaken bezig houden komen echter steeds meer in elkaars vaarwater. De film begint sterk, maar helaas kan dit niveau niet vast worden gehouden (vooral het einde van de film viel me nogal tegen). Wel goede rollen van Reno en Cassel). 6.8

Vertigo (Alfred Hitchcock, 1958)
Na Rear Window de tweede Hitchcock die ik in een week kijk, Vertigo vond ik net iets minder maar nog steeds een geweldige film. Wederom een sterk plot, prachtige shots (met name de shots die de hoogtevrees van het hoofdpersonage moeten weergeven), sterk acteerwerk van Jimmy Stewart en Kim Novak, echter alleen iets minder spanning. 8.0

Paris, Texas (Wim Wenders, 1984)
De eerste film van Wim Wenders die ik zie en meteen een hele goede! Op een dag krijgt een man een telefoontje dat zijn broer, nadat hij vier jaar was verdwenen, weer gezien is in een klein plaatsje in Texas. Zijn zeven jarige zoontje woonde in die tijd bij zijn broer en krijgt nu ineens zijn echter vader weer te zien, de beste man is echter helemaal de weg kwijt en beetje bij beetje gaat het weer de goede kant op met hem. Dan besluiten vader en zoon ook de moeder van de jongen op te gaan zoeken die eveneens al vier jaar verdwenen is. Prachtige ontroerende film met sterk acteerwerk (van relatief onbekende acteurs), een mooie passende soundtrack en visueel ook een dikke voldoende. 8.0

Garden State (Zach Braff, 2004)
Gisteren voor de zoveelste keer naar deze, in mijn ogen, fantastische film gekeken. Ditmaal met audiocommentaar van Zach Braff en Natalie Portman. Aan het commentaat van de twee kun je horen dat ze het erg naar hun zin hebben gehad en verder valt er ook om het commentaar veel te lachen. Verder veel leuke kleine weetjes en ook staat Braff vaak stil bij de verschillende nummers van de prachtige soundtrack. Voor liefhebbers van de film zeker een aanrader om het commentaar er eens bij aan te zetten, zal de film binnenkort nog een keer kijken want er staat nog een audiocommentaar op de dvd die wat verder in gaat op de technische aspecten. 9.0
  maandag 24 september 2007 @ 11:09:59 #121
pi_53426916
Eindelijk Knocked Up gezien. Beetje lange versie (Unrated) maar wel leuk. Zaten paar hele goeie grappen maar vooral leuke karakters.
In Tyler We Trusted
pi_53433257
Rio Bravo (Howard Hawks, 1959) 8.5

Nadat Only Angels Have Wings mij enigszins nieuwsgierig maakte naar ander werk van Howard Hawks ben ik na deze film nog nieuwsgieriger naar meer films van zijn hand. Dit is simpelweg een erg geslaagde, complete en humoristische western. Het bijna dolkomische trio Wayne-Martin-Brennen is bij vlagen inderdaad dolkomisch en op andere momenten gewoon erg leuk of zelfs stoer. Aangevuld met de frisse Ricky Nelson, de grappige Pedro Gonzalez Gonzalez en de mooie Angie Dickenson vormt dit een uitstekende cast over de gehele breedte. De film duurt niet te lang, is totaal niet pretentieus en gaat nergens de fout in. Ik heb me uitstekend vermaakt.
What's it going to be then, eh?
pi_53438299
Afgelopen weekend:

191. Voie lactée, La (Luis Buñuel, 1969) :: 7.7

Als vanouds weer een prima film van Bunuel, 2 zwervers voeren een lange pelgrimstoch naar Santiago de Compostela, in dit surealistische verhaal komen ze onderweg excentrieke karakters tegen wat leid tot leuke scenes relevant aan god en de godsdienst.

192. Saw III (Darren Lynn Bousman, 2006) :: 7.0

Vermakkelijk om te zien, al is deze niet zo goed als deel 2. Ben benieuwd wat deel 4 ons zal brengen..

193. Evan Almighty (Tom Shadyac, 2007) :: 6.5

Niet zo leuk als z'n voorganger "Bruce Almighty" maar toch nog wel leuk om te zien. Steve Carell brengt z'n rol prima, maar mede door het relatief simpele plot maakt hij deze film geen topper.

[ Bericht 97% gewijzigd door pascalheister op 24-09-2007 18:42:51 ]
  maandag 24 september 2007 @ 18:56:52 #124
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_53439128
Stardust Echt genoten! Enorm leuk! Aanrader voor een leuke middag naar de bioscoop, het liefst op zondag.

Wir werden uns wiederseh'n Tekenend voor alle shit die tegenwoordig uit de wat grotere filmlanden van Europa komt. Saai en zinloos met een vervelende drang om iets anders te doen, wat totaal niet werkt. Met een grote boog omheen gaan.

Gone Baby, Gone Viel me enorm mee. Het eerste deel van de film is even doorbijten, maar het 2e deel is erg goed gedaan. En na de film heb je nog wat om over te kletsen. KC is trouwens best okay.
pi_53442527
The Man Who Wasn't There (2001)
Ed (Billy Thornton) is een kapper, op een dag besluit hij Big Dave (James Gandolfini) te chanteren om het geld in een ander louche zaakje te steken, alles gaat uiteraard mis. Eén grote homage aan Film-Noir, zowel visueel als qua plot met daarbij gemengd wat zwarte Coen humor. De mix werkt erg goed en daarbij is het acteerwerk uitstekend gedaan door Thornton een man die kalm blijft in de meest rare situaties. Zeer toffe film.
  maandag 24 september 2007 @ 21:12:32 #126
52357 Lambiekje
pi_53443710
Sleuth (1972)
Leuk kat en muis spel tussen Michael Caine en Lawrence Oliviier. Ze flikken kunstjes bij elkaar. gehele film speelt zich eigenlijk af in het huis van Olvier.

Zag net dat er dit jaar een remake is ook met Caine. Uiteraard draait dat niet in NL. Ben benieuwd.

cijfer 7.5 / imdb 8.2

Help de dokter verzuipt (1974)
oeioei wat een NL kneuterigheid. Maar tjee wat lijkt martine bijl (schooljuf) hier 2 druppels op tooske. Ook huppelt/zwemt er een slanke naakte Willeke van Amelrooy rondt. Tjonge jonge wat een sukkelige dokter.

cijfer 5.5 / imdb 5.5
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:19:53 #127
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53470674
Mrs. Miniver

De verrassende halve finalist van het WO-II-tournament is een aparte eend in de bijt. Het bijzondere is dat deze film tijdens de Tweede Wereldoorlog (1942) is gemaakt en dat blijkt ook wel uit de eindpreek van de predikant om zoveel mogelijk Amerikaanse burgers te overtuigen om te blijven strijden tegen het nazisme en de strijd daarvan te steunen.
Om dit als propaganda af te doen is echter veel te kort door de bocht. In Mrs. Miniver wordt een Engels middenstandsgezin gevolgd tijdens de uitbraak van de Tweede Wereldoorlog. Het begin is vooral één en al onbegrensde Engelse truttigheid, karikaturaal zelfs.
Maar goed, nadat alle karakters zijn geïntroduceerd gaat het oorlogsaspect een grotere rol spelen. Zo zit de zoon bij de RAF, gaat de vader van het gezin met zijn bootje naar Duinkerken om daar met vele anderen Engelse soldaten op te pikken en wordt het pas echt spannend bij de bombardementen. Het einde is trouwens ook best verrassend en maakt toch wel indruk. Deze film bevat overigens opvallend veel onbedoelde humor. Vooral de scene waar de vrouw des huizes (Mrs. Miniver ) oog in oog komt te staan met een Duitse neergestorte piloot (plus pistool!) is werkelijk waar hilarisch en legendarisch. Cijfer: 7.

Kramer vs. Kramer

Een beetje zoetsappig zo her en der, maar toch ook wel een heel behoorlijke film. Vooral het spel tussen Dustin Hoffman en Justin Henry is erg goed (de ontbijt-klaarmaak-in-de-keuken-scene ). Het einde ziet iedereen natuurlijk van erg ver aankomen, maar soit, Kramer vs. Kramer levert net als Manhattan (de tegenstander in het 1979-tournament) een mooi tijdsbeeld op van New York. Cijfer: 7,5.
pi_53473470
Laatste drie films waren:

The Train (1964)
Fantastische film met Burt Lancaster, speelt zich af in Frankrijk tijdens de 2de wereldoorlog.
Boeiende film met goeie actie en spanning.

The Crying Game(1993)
Hele aparte film begint als een soort thriller om later om te slaan in een soort rare romantische film.
Met een geweldige wending die ik absoluut niet aan zag komen.

The Edge(1997)
Toffe actie/thriller film met Anthony Hopkins en Alec Baldwin.
Gewoon een vermakelijke film met mooie beelden van Alaska.
pi_53473589
Zojuist: Wicker Park .

Gegoochel met flashbacks... het zal allemaal wel logisch zijn geweest, maar ik kon 't niet zo volgen. De trailer doet vermoeden dat het een thriller is met een psycho bitch enzo, maar dat klopt niet. Hoewel het wel wat weg had van bv Talented Mr Ripley, ging het láng niet zo ver. Bleef redelijk braaf en lief.

Gelukkig was Josh Hartnett er om de aandacht af te leiden, hot damn .
pi_53473827
Dancer in the Dark (Lars von Trier, 2000)
Dancer in the Dark is een musical van Lars von Trier met in de hoofdrol zangeres Bjork. Selma (Bjork) is een Tjechische immigrante die samen met haar zoontje Gene in Amerika is gaan wonen. Ondanks dat haar gezichtsvermogen met de dag afneemt werkt Selma zich kapot, dit om geld bij elkaar te sparen voor een operatie voor haar zoontje. De jongen heeft namelijk dezelfde afwijking en een operatie op jonge leeftijd kan blindheid voorkomen. Alles lijkt goed te komen, maar als de buurman van Selma haar spaargeld steelt begint de nachtmerrie. Sterke film, maar wel een film die je met een rot gevoel achterlaat. Bjork laat zien dat ze naast een goede zangeres ook een sterk actrice is. Helaas gaat het omgekeerde niet op: David Morse en Peter Stormare zijn goede acteurs, zingen kunnen ze echter niet. 8.0

The Matrix Reloaded (Andy Wachowski, Larry Wachowski, 2003)
Had zin om even naar een lekkere aktiefilm te kijken en kwam toen uit bij het tweede deel uit de Matrix triologie. Het eerste deel heb ik al vele malen gezien, maar deel twee en drie gek genoeg allebei nog maar een keer. Deel twee is ook echt een middenstuk dat het vooral moet hebben van de vette aktiescenes, met als hoogtepunt de bijna 30 minuten durende achtervolging. Niet het beste deel uit de reeks maar nog steeds erg vermakelijk, binnenkort ook het derde deel nog maar weer eens kijken. 7.6

Confessions of a Dangerous Mind (George Clooney, 2002)
Confessions of a Dangerous Mind is het verhaal van het dubbelleven van de legendarische quizmaster Chuck Barris: overdag tv-presentator, 's avonds koelbloedige huurmoordenaar voor de CIA. Sterk regiedebuur van George Clooney die ook een van de bijrollen op zich nam. In de hoofdrollen zien we Sam Rockwell en Drew Barrymore die beiden goed werk afleveren. Verder een leuke rol voor Rutger Hauer en een zeer vermakelijke cameo van Brad Pitt en Matt Damon. 7.8

dinsdag 25 september 2007 @ 23:29:00 #131
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_53475301
Control (2007, Anton Corbijn)

Eindelijk zag ik hem dan vandaag in Tuschinski. Na de lovende geluiden uit Cannes was dit één van de films van 2007 die ik gewoonweg moest zien. En ja hoor, zoals altijd had ik gelijk. Anton Corbijn wilde vooral geen muziekfilm of een documentaire-achtig over Joy Division maken, maar vooral een indringend portret van frontman Ian Curtis. En dat doet hij met zo'n gevoel voor compositie (nogal logisch gezien zijn verleden), stijl en ritme dat het elke minuut een genot is om naar te kijken. Vanwege de geweldige muziek natuurlijk, het sterke acteren van elk lid van de cast, de pure kunst en poëzie van het beeld, maar ook vooral vanwege het prachtige verhaal. Alle elementen tezamen is Control een angstaanjagend perfect portret van een bijzonder mens. Én één van de beste films van het jaar!

9,0
  woensdag 26 september 2007 @ 00:26:40 #132
52357 Lambiekje
pi_53476798
Sicko (2007)
Men wat is het amerikaanse gezondheidzorg ernstig gesteld. bigfrarma en issurance companies wrijven in hun handjes met dit systeem. Top!

cijfer 7 / imdb 8.5
  woensdag 26 september 2007 @ 00:48:46 #133
pi_53477140
War aka Rogue Assassin

Aardige actieflick met Jason Statham & Jet Li. Leuk genoeg om te entertainen met hier en daar een aangename verrassing.
In Tyler We Trusted
  woensdag 26 september 2007 @ 13:09:08 #134
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53484798
Tengoku to jigoku (High and Low) (1963. Jap, Akira Kurosawa)
Een manager, Gondo, heeft via allerlei hypotheken en leningen genoeg geld bij elkaar gesprokeld om een groot deel van de aandelen van het bedrijf, waar hij al heel zijn leven werkt, op te kopen. Om zo een beslissende stem te kunnen krijgen. Maar dan wordt zijn zoontje ontvoerd. De kidnapper heeft echter niet heel goed opgelet en per ongeluk het zoontje van de chauffeur ontvoerd.
De eerste helft van de film richt zich op de keuze die Gondo moet maken. Betaald hij het losgeld van zijn zuur bij elkaar gesprokkelde geld, wat het einde van zijn eigen carriére betekend. Of betaald hij niet, het is ten slotte niet zijn kind, en hoopt hij dat de politie het kind op tijd weet te redden. Heel dit gedeelte speelt zich af in één kamer.
In de tweede helft krijgen we te zien hoe de politie achter de dader aanzit. Één van de dingen die opviel was dat eens niet zoals gebruikelijk één superdetective al het onderzoek doet en langzaam de lijntjes met elkaar verbindt, maar dat het onderzoek gedaan wordt door verschillende kleine teams. Één van de hoogtepunten is een scene waarin de verschillende teams omstebeurt de resultaten van hun deelonderzoek vertellen.
Al met al vooral door de zeer geslaagde eerste helft weer een uitstekende film van Kurosawa. Op het einde van de tweede helft zakt de film jammer genoeg een beetje in. Met 2h en 20m duurt die net iets te lang.
Met elke film die ik zie wordt ik weer een grotere fan van Mifune.
cijfer: 8.5

[ Bericht 19% gewijzigd door Lonewolf2003 op 26-09-2007 13:17:57 ]
pi_53531860
The Great Dictator (1940)
Charlie Chaplin speelt hier Adenoid Hynkel dictator van Tomania, zoals bekend een satire op Adolf Hitler. In tegenstelling tot Modern Times kon ik deze stukken beter waarderen, de satire werkt bijna 70 jaar na dato nog steeds goed, ondanks dat het toch een periode stuk is. Chaplin speelt de rol van dictator en doet in de film een dubbelrol want hij speelt ook nog eens een Joodse kapper en beide doet hij uitstekend. De speech op het einde maakt wat dat betreft de film af.
  vrijdag 28 september 2007 @ 19:50:57 #136
52357 Lambiekje
pi_53552349
Knocked Up (2007)
Blonde meid is happy dat ze promitie heeft gemaakt en gaat feesten. Daar ontmoet ze een sullige dikkerd. En belanden samen in bed. 8/9 week later constateert ze dat ze zwanger is. Ojee,want het is nog een al een flapdrol die met vrienden een website runT die celebs naakt spot in films. (Maar dat is er toch al ). Ze proberen het beste van de maken om vrienden te worden.

Waar ik over verbaast ben is dat de film een 7.9 heeft. Vind maar een standaard romcommetje. En het duurt nog eens ruim 2 uur ook.

cijfer 6 / imdb 7.9
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:03:47 #137
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53552723
Nora inu

Weer zo'n prachtige film van Akira Kurosawa. Een politieman (Mifune) verliest zijn dienstpistool in de bus! Dit leidt tot één en al paniek en schuldgevoel, zeker wanneer blijkt dat er een moord gepleegd is met zijn pistool. Samen met een relaxte detective (Shimura) gaat hij op jacht naar zijn pistool. Het blijft verwonderlijk de overbeleefde Japanse cultuur en dat komt ook in deze film ruim aan bod. Met een vleugje ethiek, continu warm weer en een erg spannend slot kan Nora Inu als een geslaagd werk gezien worden.
Opvallend is dat Kurosawa in deze vroege film van hem een beetje heeft lopen experimenteren met bepaalde shots en dergelijke. Zo krijgt de kijker minutenlang door elkaar gemixte straatbeelden en later ook een registratie van een druk bezochte honkbalwedstrijd te zien. Het houdt een beetje het tempo uit de film eruit, aan de andere kant zijn die beelden ook wel weer erg geslaagd. Cijfer: 8
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:58:50 #138
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53554129
Gisteren in de sneak:

The Kingdom
Een niet echt bijster interessante film over een team FBI agenten dat in Saudi-Arabie opzoek moet gaan naar de daders van een ernstige aanslag.
Het tempo ligt te laag om als actie film echt interessant te zijn en lift te makkelijk mee op de huidige anti-terreur situatie in de wereld waardoor het niet origineel en te snel in elkaar geflanst overkomt.
Verder ziet het geheel er wel aardig uit en is het acteerwerk ok, waarbij voor Jamie Foxx en Chris Cooper degelijke rollen neerzetten.
Geen must-see maar echt slecht is het ook niet. The Kingdom is daarom met recht een middelmatige film te noemen.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
pi_53555482
Garden State (2004)
Door Zach Braff.
Als Scrubsfan besloot ik wat meer werk van Zach Braff te bekijken, waarna ik op Garden State stuitte. Aparte film, en dat maakt het goed.
Cijfer: 8,5
  vrijdag 28 september 2007 @ 23:49:04 #140
52357 Lambiekje
pi_53558579
The Hoax (2007)
Richard Gere speelt Clifford Irving een schrijver die een biografie heeft geschreven over Howard Hughes. Wat bleek een hoax te zijn. Gebaseerd op ware feiten.

cijfer 6 / imdb 7.1
  zaterdag 29 september 2007 @ 09:00:16 #141
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_53562360
I Walked With a Zombie/The Body Snatcher Hmm, slecht weer, tijd voor een lekker avondje horror! Beginnen met I Walked With a Zombie, rustig en broeierig. Speelt goed in op de angsten voor de onbekende cultuur, en natuurlijk 'the dark', die jungle drums, brr. Daarna The Body Snatcher, en gaan we van het exotische Indie naar het koude Edinburgh van 1831, naar Dokter MacFarlane en zijn student Fettes die lastig gevallen worden door Body Snatcher Karloff. Er hangt een heerlijk duister sfeertje in de lucht en Karloff speelt de sterren van de hemel.
pi_53563252
194. Mean Creek (Jacob Aaron Estes, 2004) :: 7.7

Sterk stukje (jongeren) drama die zich grotendeels op 1 locatie afspeelt. Prima acteerwerk van de jonge cast, en mooi geschoten beelden.
pi_53566298
Nueve reinas (Fabián Bielinsky, 2000)
Nadat ik enige tijd geleden de remake al had gezien (Criminals, met in de hoofdrol John C. Reilly) heb ik nu ook het Argentijnse origineel gezien, Nueve Reinas (ook wel Nine Queens). Prima verhaal met een sterke twist aan het einde (voor mij dus geen verrassing meer na het zien van Criminals), ook de acteerprestaties zijn prima. Na het zien van zowel het origineel als de remake kan ik wel concluderen dat het een volstrekt onnodige remake was, totaal geen veranderingen/ verbeteringen maar alleen de Argentijnse acteurs zijn vervangen door Amerikaanse. Criminals zal dan ook uit mijn collectie verdwijnen en Nueve Reinas zal er zeker in blijven.7.8

Hwal (Ki-duk Kim, 2005)
Na het zien van Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring was nu Hwal (The Bow) aan de beurt van regisseur Ki-duk Kim. Een oudere man neemt een zesjarig meisje op zijn boot en is van plan om haar op haar zestiende te trouwen. Om de kost te verdienen komt er af en toe bezoek langs op de boot, mensen die een dagje komen vissen.Op een dag (vlak voor de zestiende verjaardag van het meisje) komt er ook een jonge jongen mee en als hij ziet hoeveel verdriet het meisje heeft is hij vastbesloten haar van het schip af te halen. Met Hwal levert Kim wederom een sterke film af, al is het allemaal net iets minder dan in Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring. Het acteerwerk is wel super, vooral de relatie tussen het jonge meisje en de oude man. Wederom weinig dialoog, de twee hoofdrolspelers hebben zelfs gedurende de gehele film helemaal geen tekst, maar toch gaat de film niet vervelen. De acteurs spreken met hun gezichts- en lichaamsuitdrukkingen en enkele bijrollen hebben wel dialoog. Ook ditmaal staan isolement en eenzaamheid weer centraal. Binnenkort ook Bin-Jip ook nog maar eens kijken. 7.3

pi_53566463
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 10:41 schreef pascalheister het volgende:
194. Mean Creek (Jacob Aaron Estes, 2004) :: 7.7

[afbeelding]

Sterk stukje (jongeren) drama die zich grotendeels op 1 locatie afspeelt. Prima acteerwerk van de jonge cast, en mooi geschoten beelden.
Die film viel beter uit dan ik verwacht had idd!

Van de week gezien:
quote:
Movie critic Dana Stevens describes the film plot as "a collection of brief vignettes which are so loosely connected that it feels at times like you're watching a non-narrative film."[2] There are no acts, plot arcs or character development, as conventionally defined.

Stan (Henry Gayle Sanders) works long hours at his job in a slaughterhouse in Watts, Los Angeles. The monotonous slaughter affects his home life with his beautiful unnamed wife (Kaycee Moore) and two children, Stan Jr. and Angela (Jack Drummond and Burnett’s niece, Angela). Through a series of episodic events - some friends try to involve Stan in a criminal plot, a white woman propositions Stan in a store, Stan and his friend Bracy (Charles Bracy) attempt to buy a car engine - a mosaic of an austere working-class life, in which Stan feels unable to affect the course of his life, emerges. The futility of this envisioned life is leavened by moments of wry humor and beauty; the most famous scene is of Stan and his wife in an exhausted embrace, slow dancing to Dinah Washington's "This Bitter Earth". The final scene is of Stan herding sheep down the metal corridor to their slaughter.
IMDB geeft een 8,1 en daar kan ik me wel in vinden, mooie film die op een subtiele manier het leven in Watts eind jaren 70 laat zien. Check de trailer hier

Aanrader!
pi_53574052
The Darwnin Awards
Leuke en grappige film, wel boeiend hoe mensen dom dood kunnen gaan
  zondag 30 september 2007 @ 10:11:13 #146
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53583612
Hostel 2
Als je op je zaterdag morgen net wakker bent en even niks te doen hebt ik deze wel aardig. Hijs alleen best wel erg ziek. Vond hem wel te doen. 7 krijgt deze

28 weeks later
Ik had er wat meer van verwacht maar slecht was hij niet. Op sommige momenten zelfs best wat spannend. 7 krijgt deze

mr Brooks
Geniale film waar ik met heel veel plezier naar heb gekeken. Aan het eind had ik zoiets van " wow, dat had ik niet verwacht"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deze krijgt een 8.5 van me.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mike op 30-09-2007 11:21:30 ]
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_53584283
quote:
Op zondag 30 september 2007 10:11 schreef Qwea het volgende:
[...]

mr Brooks
Geniale film waar ik met heel veel plezier naar heb gekeken. Aan het eind had ik zoiets van " wow, dat had ik niet verwacht"
SPOILER
deze krijgt een 8.5 van me.
Als je zoiets verklapt moet je wel even een spoilertag gebruiken.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zondag 30 september 2007 @ 11:54:02 #148
52357 Lambiekje
pi_53585142
Het Paard van Sinterklaas (2005)
Geweldige kinderfilm.

6-jarige Chinees meisje komt met haar moeder naar Nederland, waar haar vader in een dorp een Chinees restaurant heeft. Haar wens is om een paard te hebben en als Sinterklaas dan in het land komt, is natuurlijk dat haar wens. Maar haar ouders snappen helemaal niets van het feest.

cijfer 8 / imdb 7.9

Black Christmas (2006)
Een freak is on te loose, en vermoord iedereen rond kerstmis.
SPOILER
cijfer 4 / imdb 4.5

Piranha (1978)
In een lab worden piranhas gekweekt. Deze kunnen tegen koud en zout water. Als er dan 2 tieners zoek zijn is er een prive detective die het onderzoekt en laat het zwembad leeglopen. En ja wel de piranhas komen terecht in de rivier. Uiteraard is het net zomerkamp... Heerlijk al die mensen die aangevreten worden.De aanvallende piranhas is lekker onduidelijk in beeld gebracht. Iets niet laten zien werkt veel beter ...
SPOILER
cijfer 7 / imdb 5.5

[ Bericht 56% gewijzigd door Lambiekje op 30-09-2007 12:05:58 ]
pi_53585182
ik heb net nog een keer Deja Vu gekeken.
Echt een geweldige film, zeker in mijn top 10
Ik doe niet aan googlen!
  zondag 30 september 2007 @ 11:58:55 #150
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53585232
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:07 schreef Doff het volgende:

[..]

Als je zoiets verklapt moet je wel even een spoilertag gebruiken.
oops

Thanks Mike
  zondag 30 september 2007 @ 12:00:56 #151
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53585278
Onlangs ook nog ratatouille gezien, in de bios. Erg erg leuke film 7
  zondag 30 september 2007 @ 12:07:11 #152
52357 Lambiekje
pi_53585406
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:56 schreef thomaSe het volgende:
ik heb net nog een keer Deja Vu gekeken.
Echt een geweldige film, zeker in mijn top 10
Meen je niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')