Ben jij nu gewoon the_hulk onder een nieuwe naam met een icon?quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:19 schreef Hulkio het volgende:
The Big Sleep (Howard Hawks, 1946)
Philip Marlowe (Humphrey Bogart) is detective in L.A., hij neemt een afpersingszaak aan en raakt dieper en dieper betrokken in een verhaal vol moordenaars, nachtclubeigenaren en verwende rijkelui. Zeer vermakelijke film van Howard Hawks uit 1946 die het vooral moet hebben van het acteerwerk (en dan met name de chemie tussen Bogart en Lauren Bacall). 7.8
Letters from Iwo Jima (Clint Eastwood, 2006)
Na Flags of our Fathers ditmaal de andere kant van de slag om Iwo Jima, met Letters from Iwo Jima levert Clint Eastwood een heel wat sterkere film af dan eerstgenoemde. In het eerste deel waren de flashbacks in mijn ogen vooral een storende factor, ditmaal hebben ze een functie en zijn daarom een stuk beter te behapstukken. Verder zijn er dit keer wat minder hoofdpersonages, waardoor de verschillende verhaallijnen beter worden uitgewerkt. De sterke punten zien we gelukkig wel weer terug; de prachtige beelden en grootschalige gevechten. Ook een pluim voor het geluid, zowel de geluidseffecten als de score krijgen een dikke voldoende. 7.8
Malcolm X (Spike Lee, 1992)
Ietwat tegenvallende film over het leven van Malcolm X, een militante zwarte moslimleider, met als doel de radicale bevrijding van de zwarte bevolking. Door zijn uitgesproken mening had Malcolm veel vijanden, iets wat hem uiteindelijk zijn leven zou kosten. Denzel Washington is goed of dreef als Malcolm X en zet zijn rol vol overtuiging neer in deze film van Spike Lee. Toch wist de film me niet echt te pakken en vond ik de speelduur van dik drie uur ook wat teveel van het goede.7.5
Hij stond nochtans in de finale van het Tournament Slechtste Film Aller Tijden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:46 schreef Falco het volgende:
Glitter
Nogal irritante film van Mariah Carey met een stel schaamteloos lachwekkende scenes, maar camp zal dit nooit worden: het is gewoon een en al leegheid. Er zijn nog wel wat slechtere films dan dit, maar het scheelt niet veel. Cijfer: 1,5
Ik ben the_hulk, maar kon op de een of andere rare manier niet meer inloggen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ben jij nu gewoon the_hulk onder een nieuwe naam met een icon?
Ja ik weet nu waarom ik hem ook gedownload had. Ik zou hem kijken als tegenprestatie, wanneer Sokolsky de winnaar van dat tournament (Son of the Mask) zou kijkenquote:Op woensdag 19 september 2007 00:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hij stond nochtans in de finale van het Tournament Slechtste Film Aller Tijden.
En ik maar denken dat The Mighty Quinn een eskimo was.quote:Op donderdag 20 september 2007 00:56 schreef SamuelofSEK het volgende:
[afbeelding]
The Mighty Quinn
Denzel Washington is Xavier "The Mighty" Quinn, hoofd van de politie van een Caribisch eiland. Het eiland, dat overigens nooit bij naam wordt genoemd, wordt opgeschrikt door een brute moord. Hoewel Quinn het onderzoek leidt, wordt hij al snel tegen gewerkt door hoger hand. Als dan ook nog eens een vriend van hem de hoofdverdachte is, zet hij alles op alles om de zaak tot op de bodem uit te zoeken en zo hopelijk kan bewijzen dat zijn vriend ondanks zijn vele overtredingen die hij in zijn leven heeft gepleegd geen moordenaar is.
Luchtig vermaak
De film heeft grotendeels een luchtige ondertoon, die goed past bij het beeld dat het westen van de Caribean heeft en ook bij het spel van Denzeldie geen enkele moeite heeft om de zelfverzekerde, manipulerende, speelse en niet altijd serieuze Quinn te spelen. Verder is de sfeer in de film erg fijn. De cinematograaf schotelt een warm beeld van het eiland voor en de veel voorkomende reggae muziek klinkt lekker. Zelfs als Denzel plaats neemt achter de piano en een stukje van het blues nummer "Cakewalk into Town" zingt, klinkt het goed. Dat Roger Ebert lyrisch was over deze film en hem 4 sterren gaf vind ik wat overdreven, maar vermakelijk is het zeker wel. Dat ik het ontrafelen van het mysterie eigenlijk niet eens zo interessant vond, doet daar wat mij betreft niks aan af.
6,5
Dat was ie misschien ook, maar toen een zeker iemand zonodig een liedje over hem schreef kreeg ie er genoeg van en verhuisde hij naar de caribean; helaas daar zingen ze het ook voor hemquote:Op donderdag 20 september 2007 11:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En ik maar denken dat The Mighty Quinn een eskimo was.![]()
Verdomme, waren ze in Zeeland. Dat concert had ik wel mee willen maken. Wat deden die idioten daar. Ze mochten willen dat ze één keer in hun leven 1 zo'n nummer konden schrijven als dat zij dat doen, laat ze lekker naar hun eigen film gaan kijken.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:23 schreef RuneRose het volgende:
Ik heb eergisteren ook Once gezien, in de bios, met daarna nog een mini concert van Glen en z'n vriendin. Helaas moesten die eikels van Blof zich er weer mee bemoeien. Maarja, de film was inderdaad erg goed. Vooral die scène waar dat meisje in haar eentje naar huis loopt met de discman op haar oren, prachtig.![]()
quote:Human sacrifice...dogs and cats living together...mass hysteria!!!!
Eerstgenoemde vond ik echt prachtig. Ik ben een groot fan van tim Burton en de stijl die hij regelmatig hanteert is duidelijk gebaseerd op het expressionisme zoals dat tot uiting komt in Dr. Caligari. Werkelijk fantastisch.quote:Op donderdag 20 september 2007 19:09 schreef JelleS het volgende:
Das Cabinet des Dr. Caligari., Robert Wiene, Duitsland 1920
Het eerste 'meesterwerk' van de expressionistische Weimar-cinema. Goed vond ik het, maar een meesterwerk niet. Het einde is te plots, structuur had gewoon beter gekund. Maar stylistisch erg mooi om te zien.
8
Nosferatu, eine Symphonie des Grauens, F.W Murnau, Duitsland 1922
Klassieker die je ook met recht zo mag noemen. Een goed verhaal als basis natuurlijk, en af en toe geweldige shots. Jammer dat ik het nu 3 uur lang moet gaan analyseren, want een film als deze moet je gewoon bekijken alsof je in de jaren 20 leeft (ook al wordt het natuurlijk nooit eng)
8,5
Dat was ook mijn punt. Verkeerd geïnterpreteerd dusquote:Op vrijdag 21 september 2007 12:26 schreef JelleS het volgende:
En eigenlijk moet je een film als Nosferatu niet overanalyseren.
Taal- en Cultuurstudies, hoofdrichting filmwetenschappen. Inderdaad een mooi verhaal, gelukkig maar dat er af en toe mensen zijn die de wet niet naleven. En fijn dat er sites als www.archive.org zijn, zodat je niet om 9 uur naar college moet om de film te kijkenquote:Op vrijdag 21 september 2007 13:40 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dat was ook mijn punt. Verkeerd geïnterpreteerd dus
Welke studie doe je? Het auteursrechtelijke verhaal achter Nosferatu is er eentje om van te smullen.
Jouw uitkomst: De enthousiaste liefhebberquote:Op zondag 16 september 2007 21:25 schreef Mainport het volgende:
Altijd al willen weten wat voor liefhebber jij bent?
http://www.quizlet.nl/quiz/50591/wat-voor-filmliefhebber-ben-jij/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
ben ik het helemaal mee eens, verder een leuke film, ondanks dat ie niet aan The 40th year old Virgin kan tippenquote:Op donderdag 13 september 2007 18:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Knocked Up (2007, VS, Judd Apatow)
Mijn kritiek is dat de film wel heel snel en makkelijk aan de keus om het kind te houden voorbij gaat. Enige echt overleg tussen beiden ouders en een verklaring waarom ze daar toe beslissen is er niet.
cijfer: 8
hoe was monica?quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:18 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren begon, na een stop van bijna 4 maanden, eindelijk weer de sneak preview:
Shoot `Em Up
Kan ik me wel bij aansluiten. Ik begreep zelf niet zo goed wat er relevant was aan de hangman-verhaallijn. Voegt weinig toe, behalve wat over-the-top actiescènes.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:08 schreef Lambiekje het volgende:
Mr Brooks
jaja Cotsner is een serial killer.
Slecht is anders maar nu om te zeggen beste rol ooit van KC, dat niet. Gewoon standaard thrillertje. Die best gemist kan worden.
Cijfer 6.5
Over welke film gaat het? Plaatje is niet zichtbaar.quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:35 schreef dvdfreak het volgende:
[afbeelding]
Briljante horrorfilm met een fenomenale rol van Karloff en hoewel hij niet meer zo intens en shockerend is als dik 70 jaar terug, blijft de eerste échte Frankenstein-film een ware klassieker
9/10
Frankensteinquote:Op zaterdag 22 september 2007 20:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Over welke film gaat het? Plaatje is niet zichtbaar.
Uiteraard. Desalniettemin wist de film me enorm te verassen met de scene bij het water (en dat meisje). Ik zat echt zo van....quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:35 schreef dvdfreak het volgende:
hoewel hij niet meer zo intens en shockerend is als dik 70 jaar terug
Die film viel beter uit dan ik verwacht had idd!quote:Op zaterdag 29 september 2007 10:41 schreef pascalheister het volgende:
194. Mean Creek (Jacob Aaron Estes, 2004) :: 7.7
[afbeelding]
Sterk stukje (jongeren) drama die zich grotendeels op 1 locatie afspeelt. Prima acteerwerk van de jonge cast, en mooi geschoten beelden.
IMDB geeft een 8,1 en daar kan ik me wel in vinden, mooie film die op een subtiele manier het leven in Watts eind jaren 70 laat zien. Check de trailer hierquote:Movie critic Dana Stevens describes the film plot as "a collection of brief vignettes which are so loosely connected that it feels at times like you're watching a non-narrative film."[2] There are no acts, plot arcs or character development, as conventionally defined.
Stan (Henry Gayle Sanders) works long hours at his job in a slaughterhouse in Watts, Los Angeles. The monotonous slaughter affects his home life with his beautiful unnamed wife (Kaycee Moore) and two children, Stan Jr. and Angela (Jack Drummond and Burnett’s niece, Angela). Through a series of episodic events - some friends try to involve Stan in a criminal plot, a white woman propositions Stan in a store, Stan and his friend Bracy (Charles Bracy) attempt to buy a car engine - a mosaic of an austere working-class life, in which Stan feels unable to affect the course of his life, emerges. The futility of this envisioned life is leavened by moments of wry humor and beauty; the most famous scene is of Stan and his wife in an exhausted embrace, slow dancing to Dinah Washington's "This Bitter Earth". The final scene is of Stan herding sheep down the metal corridor to their slaughter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. deze krijgt een 8.5 van me.
[ Bericht 5% gewijzigd door Mike op 30-09-2007 11:21:30 ]-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
quote:Op zondag 30 september 2007 10:11 schreef Qwea het volgende:
[...]
mr Brooks
Geniale film waar ik met heel veel plezier naar heb gekeken. Aan het eind had ik zoiets van " wow, dat had ik niet verwacht"Als je zoiets verklapt moet je wel even een spoilertag gebruiken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.deze krijgt een 8.5 van me.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 4 / imdb 4.5
Piranha (1978)
In een lab worden piranhas gekweekt. Deze kunnen tegen koud en zout water. Als er dan 2 tieners zoek zijn is er een prive detective die het onderzoekt en laat het zwembad leeglopen. En ja wel de piranhas komen terecht in de rivier. Uiteraard is het net zomerkamp... Heerlijk al die mensen die aangevreten worden.De aanvallende piranhas is lekker onduidelijk in beeld gebracht. Iets niet laten zien werkt veel beter ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 5.5
[ Bericht 56% gewijzigd door Lambiekje op 30-09-2007 12:05:58 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
oopsquote:Op zondag 30 september 2007 11:07 schreef Doff het volgende:
[..]
Als je zoiets verklapt moet je wel even een spoilertag gebruiken.
Meen je niet?quote:Op zondag 30 september 2007 11:56 schreef thomaSe het volgende:
ik heb net nog een keer Deja Vu gekeken.
Echt een geweldige film, zeker in mijn top 10
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |