abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53371238
Ben net een paar minuten klaar met Disturbia.
Veel slechts over gelezen maar ik vond het een super film, goed verhaal!
Ik ben helemaal niet de persoon die naar enge films kijkt maar deze viel nog reuze me er zat nog wel iets romcom (romatische komedie) in en I like that. Wel een aanraar om een ekertje te hebben gezien.
google is your friend
  zaterdag 22 september 2007 @ 00:10:27 #102
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_53371416
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:40 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Dat was ook mijn punt. Verkeerd geïnterpreteerd dus

Welke studie doe je? Het auteursrechtelijke verhaal achter Nosferatu is er eentje om van te smullen.
Taal- en Cultuurstudies, hoofdrichting filmwetenschappen. Inderdaad een mooi verhaal, gelukkig maar dat er af en toe mensen zijn die de wet niet naleven. En fijn dat er sites als www.archive.org zijn, zodat je niet om 9 uur naar college moet om de film te kijken Ook al staat nu alles volgens mij ook op youtube.
  zaterdag 22 september 2007 @ 00:11:45 #103
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53371458
Donderdag in de sneak:

Death Sentence
Nick Hume (Kevin Bacon) gaat op wraak uit wanneer z`n zoon door willekeur wordt vermoord. Hij gaat op zoek naar de gasten die er verantwoordelijk voor zijn.
James "Saw" Wan heeft geprobeerd om ons een mix voor te schotelen van drama, een beetje humor en vooral actie. Heel veel actie. Doordat de aandacht vooral naar het laatste uitgaat is die mix niet helemaal geslaagd en voelt het geheel wat onevenwichtig aan.
Het actie gedeelte is wel erg genietbaar dus wanneer alleen daar de aandacht aan was besteed dan was het eindresultaat waarschijnlijk beter geweest.
Het acteerwerk is ok, waarbij Kevin Bacon een goede rol neerzet maar de show wordt gestolen door John Goodman, die helaas een veel te kleine rol heeft gekregen.
Een middelmatige film die op momenten weet te vermaken maar over het algemeen een nogal legen indruk achterlaat.
Wel cool is de cameo van de Saw puppet!

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:02:27 #104
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53379824
quote:
Op zondag 16 september 2007 21:25 schreef Mainport het volgende:
Altijd al willen weten wat voor liefhebber jij bent?

http://www.quizlet.nl/quiz/50591/wat-voor-filmliefhebber-ben-jij/
Jouw uitkomst: De enthousiaste liefhebber
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:08:51 #105
52357 Lambiekje
pi_53379950
Mr Brooks
jaja Cotsner is een serial killer.
Slecht is anders maar nu om te zeggen beste rol ooit van KC, dat niet. Gewoon standaard thrillertje. Die best gemist kan worden.

Cijfer 6.5
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_53381504
quote:
Op donderdag 13 september 2007 18:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Knocked Up (2007, VS, Judd Apatow)

Mijn kritiek is dat de film wel heel snel en makkelijk aan de keus om het kind te houden voorbij gaat. Enige echt overleg tussen beiden ouders en een verklaring waarom ze daar toe beslissen is er niet.
cijfer: 8
ben ik het helemaal mee eens, verder een leuke film, ondanks dat ie niet aan The 40th year old Virgin kan tippen
pi_53381525
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:18 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren begon, na een stop van bijna 4 maanden, eindelijk weer de sneak preview:

Shoot `Em Up
hoe was monica?
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:53:23 #108
191774 TylerMayhemStudios
Aspiring Filmmakers Unite
pi_53382216
Eindelijk is Weekend Bernie's gezien. Erg grappige film.
Lek EINDELIJK maar is gekocht en natuurlijk gekeken. Blijft een goeie film.
En net The Long Weekend gekeken. (I know, not the best taste in general)
In Tyler We Trusted
Have A Near Life Expience
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:09:26 #109
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53382520
D.O.A.

In een notendop: Vier lekkere chicks die aan een tournament meedoen met een hoofdprijs van 10 miljoen US dollars en ala Charlie's Angels stoer en sexy overkomen en de crap uit iedereen slaan. Verhaallijn flinterdun,actie leuk en babe-gehalte des te hoger waardoor de film als geheel matigjes overkomt. Met in de hoofdrollen: Jaime Pressly, Holly Valance, Devon Aoki en Sarah Carter die nu vooral bekend is van de tv-serie Shark op RTL4?

IMDB Cijfer: 7/10

Mijn Cijfer
: 7 /10
verpachten & verpachten
pi_53385665
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:08 schreef Lambiekje het volgende:
Mr Brooks
jaja Cotsner is een serial killer.
Slecht is anders maar nu om te zeggen beste rol ooit van KC, dat niet. Gewoon standaard thrillertje. Die best gemist kan worden.

Cijfer 6.5
Kan ik me wel bij aansluiten. Ik begreep zelf niet zo goed wat er relevant was aan de hangman-verhaallijn. Voegt weinig toe, behalve wat over-the-top actiescènes.
  zaterdag 22 september 2007 @ 19:33:43 #111
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53387132
Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut

Poeh wat een film! Vanaf de eerste minuut wordt je het verhaal binnengesleept van Fontaine, een gevangengenomen verzetstrijder, die een ontsnappingspoging onderneemt. Robert Bresson hanteert een minimale stijl in deze film: vaak kijk je alleen naar de gevangene tussen vier muren en dat is het. Toch weet het te boeien en blijft het tot de laatste minuut hartstikke spannend. De voice-over was soms zo nu en dan zelfs overbodig naar mijn idee. Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 22 september 2007 @ 19:35:17 #112
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_53387166

Briljante horrorfilm met een fenomenale rol van Karloff en hoewel hij niet meer zo intens en shockerend is als dik 70 jaar terug, blijft de eerste échte Frankenstein-film een ware klassieker
9/10

[ Bericht 14% gewijzigd door dvdfreak op 22-09-2007 20:52:44 ]
  zaterdag 22 september 2007 @ 20:48:27 #113
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53389326
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:35 schreef dvdfreak het volgende:
[afbeelding]
Briljante horrorfilm met een fenomenale rol van Karloff en hoewel hij niet meer zo intens en shockerend is als dik 70 jaar terug, blijft de eerste échte Frankenstein-film een ware klassieker
9/10
Over welke film gaat het? Plaatje is niet zichtbaar.
pi_53397603
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Over welke film gaat het? Plaatje is niet zichtbaar.
Frankenstein
pi_53399586
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:35 schreef dvdfreak het volgende:
hoewel hij niet meer zo intens en shockerend is als dik 70 jaar terug
Uiteraard. Desalniettemin wist de film me enorm te verassen met de scene bij het water (en dat meisje). Ik zat echt zo van.... "euh....wow" (op Keanu "Neo" Reeves toontje).

The Bourne Ultimatum (Paul Greengrass 2007)
Iedereen heeft er al iets over gepost en alles wat geschreven moet worden is al geschreven. Jason Bourne is in mijn ogen een van de beste helden van het afgelopen decennium. Greengrass onderschrijft dit door hem wederom de spil te laten zijn in een fantastische spionage-/actiefilm. Insert smiley-->

The Doors (Oliver Stone 1991)
Ik ben niet objectief bij deze film daar ik een fan ben van The Doors. De film is alleen al daardoor een feest van herkenning. Het was echter al weer een tijd geleden dat ik deze film voor het laatst zag en doordat mijn smaak inmiddels geëvolueerd is, keek ik een stuk kritischer. Dan kom je tot de conclusie dat Stone het weer op zijn eigen, typische manier weet te verpesten door te blijven hangen in cameratruukjes en pretentieuze vaagheden. Prima film, maar dit had natuurlijk vele malen beter gekund. Je krijgt niet de kans om daadwerkelijk met Morrison (en band) mee te gaan leven, óndanks de speelduur van 136 minuten. Simpelweg omdat de roes en niet het verhaal overheerst. Gemiste kans in mijn ogen.
  zondag 23 september 2007 @ 10:52:50 #116
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_53400417
Away from her ik zou toch zweren dat ik naar een Egoyan film zat te kijken, maar er stond toch echt Sarah Polly op het lijstje. Verder goede film en zeker een knappe prestatie van Polly, maar niet het 'meesterwerk' dat ik toch wel een beetje verwacht had. Maarja, dat was misschien ook niet helemaal redelijk van mij.

Atonement ooh, wat zag dit er prachtig uit. Vooral de scènes in Duinkerke waren fantastisch. Wat een waanzin! En in die bioscoop (in de film), genieten hoor. Verder was het gewoon een solide film, een echte oscarkandidaat.

Eastern Promises Het was schijnbaar erg bijzonder dat we deze film nu al te zien kregen, zelfs alle 'belangrijke mensen' verruilde hun plaats bij Knocked Up voor EP. En terrecht; hij was geweldig. Cronenberg zet de lijn van A History of Violence door. Maar hij behoudt gelukkig wel zijn charmes, dat is direct te zien is in de openings scène. Dus ga 'm allemaal maarlekker kijken. Hoewel, Alex van Warmerdam *jawel, hij zat naast ons, wat resulteerde in een natte poes voor vriendin Marloes* hield het al vroeg voor gezien, die ging maar "gratis zuipen in dat café".
  zondag 23 september 2007 @ 12:23:17 #117
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53401970
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:21 schreef pascalheister het volgende:

[..]

hoe was monica?
  zondag 23 september 2007 @ 13:04:20 #118
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_53402950

Superieur vervolg op Frankenstein. Een bewijs dat een 2e deel wel degelijk beter kan zijn. Karloff is letterlijk en figuurlijk groots en het verhaal wederom meeslepend, spannend en ontroerend.
pi_53404078
To Have and Have Not (1944)
Bogart speelt Harry Morgan een neutrale man die zijn brood probeert te verdienen met vissen aan het begin van de 2de wereldoorlog in de franse kolonie van Martinique, daarbij ontmoet hij 'slim' (Lauren Bacall) beiden hebben geen cent te makken en dus doet Harry wat klusjes voor het ondergrondse. Bogart heerst door weer toffe dialogen uit te brengen tegen Bacall die op haar beurt ook toffe dialogen heeft. De film is niet gelaagd zoals The Big Sleep bijvoorbeeld maar is wel leuke entertainment waarbij het gewoon tof is Bogart in actie te zien.

8½ (1963)
Guido Anselmi (Marcello Mastroianni) is een regisseur die even een gebrek aan inspiratie heeft en daardoor terug aan zijn verleden denkt en vage dromen krijgt. Deze film schijnt het aardig weer te geven hoe het is als regisseur te merken met dingen als 1000 vragen van verschillende personen, iedereen wil een rol, verleiding, bedwinging, liefde. Gedurende de film merk je dat het Guido boven zijn hoofd groeit. Wat goed is uitgewerkt. Sommige droomscenes vond ik te vaag voor woorden waarbij bij anderen de bedoeling duidelijk werd, maar mogelijk moet ik het daarom nog eens bekijken. Ik vond het een bijzondere film want ik kan eerlijk zeggen dat ik nog nooit zoiets bizars heb gezien.
pi_53426697
Rivières pourpres, Les (Mathieu Kassovitz, 2000)
Les Rivières pourpres is een Franse productie die hier is uitgegeven onder de naam The Crimson Rivers. Enkele Verschrikkelijke moorden en grafschennis hebben in eerste instantie niks met elkaar te maken, de twee rechercheurs (rollen van Jean Reno en Vincent Cassel) die zich met de verschillende zaken bezig houden komen echter steeds meer in elkaars vaarwater. De film begint sterk, maar helaas kan dit niveau niet vast worden gehouden (vooral het einde van de film viel me nogal tegen). Wel goede rollen van Reno en Cassel). 6.8

Vertigo (Alfred Hitchcock, 1958)
Na Rear Window de tweede Hitchcock die ik in een week kijk, Vertigo vond ik net iets minder maar nog steeds een geweldige film. Wederom een sterk plot, prachtige shots (met name de shots die de hoogtevrees van het hoofdpersonage moeten weergeven), sterk acteerwerk van Jimmy Stewart en Kim Novak, echter alleen iets minder spanning. 8.0

Paris, Texas (Wim Wenders, 1984)
De eerste film van Wim Wenders die ik zie en meteen een hele goede! Op een dag krijgt een man een telefoontje dat zijn broer, nadat hij vier jaar was verdwenen, weer gezien is in een klein plaatsje in Texas. Zijn zeven jarige zoontje woonde in die tijd bij zijn broer en krijgt nu ineens zijn echter vader weer te zien, de beste man is echter helemaal de weg kwijt en beetje bij beetje gaat het weer de goede kant op met hem. Dan besluiten vader en zoon ook de moeder van de jongen op te gaan zoeken die eveneens al vier jaar verdwenen is. Prachtige ontroerende film met sterk acteerwerk (van relatief onbekende acteurs), een mooie passende soundtrack en visueel ook een dikke voldoende. 8.0

Garden State (Zach Braff, 2004)
Gisteren voor de zoveelste keer naar deze, in mijn ogen, fantastische film gekeken. Ditmaal met audiocommentaar van Zach Braff en Natalie Portman. Aan het commentaat van de twee kun je horen dat ze het erg naar hun zin hebben gehad en verder valt er ook om het commentaar veel te lachen. Verder veel leuke kleine weetjes en ook staat Braff vaak stil bij de verschillende nummers van de prachtige soundtrack. Voor liefhebbers van de film zeker een aanrader om het commentaar er eens bij aan te zetten, zal de film binnenkort nog een keer kijken want er staat nog een audiocommentaar op de dvd die wat verder in gaat op de technische aspecten. 9.0
  maandag 24 september 2007 @ 11:09:59 #121
pi_53426916
Eindelijk Knocked Up gezien. Beetje lange versie (Unrated) maar wel leuk. Zaten paar hele goeie grappen maar vooral leuke karakters.
In Tyler We Trusted
pi_53433257
Rio Bravo (Howard Hawks, 1959) 8.5

Nadat Only Angels Have Wings mij enigszins nieuwsgierig maakte naar ander werk van Howard Hawks ben ik na deze film nog nieuwsgieriger naar meer films van zijn hand. Dit is simpelweg een erg geslaagde, complete en humoristische western. Het bijna dolkomische trio Wayne-Martin-Brennen is bij vlagen inderdaad dolkomisch en op andere momenten gewoon erg leuk of zelfs stoer. Aangevuld met de frisse Ricky Nelson, de grappige Pedro Gonzalez Gonzalez en de mooie Angie Dickenson vormt dit een uitstekende cast over de gehele breedte. De film duurt niet te lang, is totaal niet pretentieus en gaat nergens de fout in. Ik heb me uitstekend vermaakt.
What's it going to be then, eh?
pi_53438299
Afgelopen weekend:

191. Voie lactée, La (Luis Buñuel, 1969) :: 7.7

Als vanouds weer een prima film van Bunuel, 2 zwervers voeren een lange pelgrimstoch naar Santiago de Compostela, in dit surealistische verhaal komen ze onderweg excentrieke karakters tegen wat leid tot leuke scenes relevant aan god en de godsdienst.

192. Saw III (Darren Lynn Bousman, 2006) :: 7.0

Vermakkelijk om te zien, al is deze niet zo goed als deel 2. Ben benieuwd wat deel 4 ons zal brengen..

193. Evan Almighty (Tom Shadyac, 2007) :: 6.5

Niet zo leuk als z'n voorganger "Bruce Almighty" maar toch nog wel leuk om te zien. Steve Carell brengt z'n rol prima, maar mede door het relatief simpele plot maakt hij deze film geen topper.

[ Bericht 97% gewijzigd door pascalheister op 24-09-2007 18:42:51 ]
  maandag 24 september 2007 @ 18:56:52 #124
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_53439128
Stardust Echt genoten! Enorm leuk! Aanrader voor een leuke middag naar de bioscoop, het liefst op zondag.

Wir werden uns wiederseh'n Tekenend voor alle shit die tegenwoordig uit de wat grotere filmlanden van Europa komt. Saai en zinloos met een vervelende drang om iets anders te doen, wat totaal niet werkt. Met een grote boog omheen gaan.

Gone Baby, Gone Viel me enorm mee. Het eerste deel van de film is even doorbijten, maar het 2e deel is erg goed gedaan. En na de film heb je nog wat om over te kletsen. KC is trouwens best okay.
pi_53442527
The Man Who Wasn't There (2001)
Ed (Billy Thornton) is een kapper, op een dag besluit hij Big Dave (James Gandolfini) te chanteren om het geld in een ander louche zaakje te steken, alles gaat uiteraard mis. Eén grote homage aan Film-Noir, zowel visueel als qua plot met daarbij gemengd wat zwarte Coen humor. De mix werkt erg goed en daarbij is het acteerwerk uitstekend gedaan door Thornton een man die kalm blijft in de meest rare situaties. Zeer toffe film.
  maandag 24 september 2007 @ 21:12:32 #126
52357 Lambiekje
pi_53443710
Sleuth (1972)
Leuk kat en muis spel tussen Michael Caine en Lawrence Oliviier. Ze flikken kunstjes bij elkaar. gehele film speelt zich eigenlijk af in het huis van Olvier.

Zag net dat er dit jaar een remake is ook met Caine. Uiteraard draait dat niet in NL. Ben benieuwd.

cijfer 7.5 / imdb 8.2

Help de dokter verzuipt (1974)
oeioei wat een NL kneuterigheid. Maar tjee wat lijkt martine bijl (schooljuf) hier 2 druppels op tooske. Ook huppelt/zwemt er een slanke naakte Willeke van Amelrooy rondt. Tjonge jonge wat een sukkelige dokter.

cijfer 5.5 / imdb 5.5
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:19:53 #127
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53470674
Mrs. Miniver

De verrassende halve finalist van het WO-II-tournament is een aparte eend in de bijt. Het bijzondere is dat deze film tijdens de Tweede Wereldoorlog (1942) is gemaakt en dat blijkt ook wel uit de eindpreek van de predikant om zoveel mogelijk Amerikaanse burgers te overtuigen om te blijven strijden tegen het nazisme en de strijd daarvan te steunen.
Om dit als propaganda af te doen is echter veel te kort door de bocht. In Mrs. Miniver wordt een Engels middenstandsgezin gevolgd tijdens de uitbraak van de Tweede Wereldoorlog. Het begin is vooral één en al onbegrensde Engelse truttigheid, karikaturaal zelfs.
Maar goed, nadat alle karakters zijn geïntroduceerd gaat het oorlogsaspect een grotere rol spelen. Zo zit de zoon bij de RAF, gaat de vader van het gezin met zijn bootje naar Duinkerken om daar met vele anderen Engelse soldaten op te pikken en wordt het pas echt spannend bij de bombardementen. Het einde is trouwens ook best verrassend en maakt toch wel indruk. Deze film bevat overigens opvallend veel onbedoelde humor. Vooral de scene waar de vrouw des huizes (Mrs. Miniver ) oog in oog komt te staan met een Duitse neergestorte piloot (plus pistool!) is werkelijk waar hilarisch en legendarisch. Cijfer: 7.

Kramer vs. Kramer

Een beetje zoetsappig zo her en der, maar toch ook wel een heel behoorlijke film. Vooral het spel tussen Dustin Hoffman en Justin Henry is erg goed (de ontbijt-klaarmaak-in-de-keuken-scene ). Het einde ziet iedereen natuurlijk van erg ver aankomen, maar soit, Kramer vs. Kramer levert net als Manhattan (de tegenstander in het 1979-tournament) een mooi tijdsbeeld op van New York. Cijfer: 7,5.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_53473470
Laatste drie films waren:

The Train (1964)
Fantastische film met Burt Lancaster, speelt zich af in Frankrijk tijdens de 2de wereldoorlog.
Boeiende film met goeie actie en spanning.

The Crying Game(1993)
Hele aparte film begint als een soort thriller om later om te slaan in een soort rare romantische film.
Met een geweldige wending die ik absoluut niet aan zag komen.

The Edge(1997)
Toffe actie/thriller film met Anthony Hopkins en Alec Baldwin.
Gewoon een vermakelijke film met mooie beelden van Alaska.
pi_53473589
Zojuist: Wicker Park .

Gegoochel met flashbacks... het zal allemaal wel logisch zijn geweest, maar ik kon 't niet zo volgen. De trailer doet vermoeden dat het een thriller is met een psycho bitch enzo, maar dat klopt niet. Hoewel het wel wat weg had van bv Talented Mr Ripley, ging het láng niet zo ver. Bleef redelijk braaf en lief.

Gelukkig was Josh Hartnett er om de aandacht af te leiden, hot damn .
pi_53473827
Dancer in the Dark (Lars von Trier, 2000)
Dancer in the Dark is een musical van Lars von Trier met in de hoofdrol zangeres Bjork. Selma (Bjork) is een Tjechische immigrante die samen met haar zoontje Gene in Amerika is gaan wonen. Ondanks dat haar gezichtsvermogen met de dag afneemt werkt Selma zich kapot, dit om geld bij elkaar te sparen voor een operatie voor haar zoontje. De jongen heeft namelijk dezelfde afwijking en een operatie op jonge leeftijd kan blindheid voorkomen. Alles lijkt goed te komen, maar als de buurman van Selma haar spaargeld steelt begint de nachtmerrie. Sterke film, maar wel een film die je met een rot gevoel achterlaat. Bjork laat zien dat ze naast een goede zangeres ook een sterk actrice is. Helaas gaat het omgekeerde niet op: David Morse en Peter Stormare zijn goede acteurs, zingen kunnen ze echter niet. 8.0

The Matrix Reloaded (Andy Wachowski, Larry Wachowski, 2003)
Had zin om even naar een lekkere aktiefilm te kijken en kwam toen uit bij het tweede deel uit de Matrix triologie. Het eerste deel heb ik al vele malen gezien, maar deel twee en drie gek genoeg allebei nog maar een keer. Deel twee is ook echt een middenstuk dat het vooral moet hebben van de vette aktiescenes, met als hoogtepunt de bijna 30 minuten durende achtervolging. Niet het beste deel uit de reeks maar nog steeds erg vermakelijk, binnenkort ook het derde deel nog maar weer eens kijken. 7.6

Confessions of a Dangerous Mind (George Clooney, 2002)
Confessions of a Dangerous Mind is het verhaal van het dubbelleven van de legendarische quizmaster Chuck Barris: overdag tv-presentator, 's avonds koelbloedige huurmoordenaar voor de CIA. Sterk regiedebuur van George Clooney die ook een van de bijrollen op zich nam. In de hoofdrollen zien we Sam Rockwell en Drew Barrymore die beiden goed werk afleveren. Verder een leuke rol voor Rutger Hauer en een zeer vermakelijke cameo van Brad Pitt en Matt Damon. 7.8

dinsdag 25 september 2007 @ 23:29:00 #131
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_53475301
Control (2007, Anton Corbijn)

Eindelijk zag ik hem dan vandaag in Tuschinski. Na de lovende geluiden uit Cannes was dit één van de films van 2007 die ik gewoonweg moest zien. En ja hoor, zoals altijd had ik gelijk. Anton Corbijn wilde vooral geen muziekfilm of een documentaire-achtig over Joy Division maken, maar vooral een indringend portret van frontman Ian Curtis. En dat doet hij met zo'n gevoel voor compositie (nogal logisch gezien zijn verleden), stijl en ritme dat het elke minuut een genot is om naar te kijken. Vanwege de geweldige muziek natuurlijk, het sterke acteren van elk lid van de cast, de pure kunst en poëzie van het beeld, maar ook vooral vanwege het prachtige verhaal. Alle elementen tezamen is Control een angstaanjagend perfect portret van een bijzonder mens. Én één van de beste films van het jaar!

9,0
  woensdag 26 september 2007 @ 00:26:40 #132
52357 Lambiekje
pi_53476798
Sicko (2007)
Men wat is het amerikaanse gezondheidzorg ernstig gesteld. bigfrarma en issurance companies wrijven in hun handjes met dit systeem. Top!

cijfer 7 / imdb 8.5
  woensdag 26 september 2007 @ 00:48:46 #133
pi_53477140
War aka Rogue Assassin

Aardige actieflick met Jason Statham & Jet Li. Leuk genoeg om te entertainen met hier en daar een aangename verrassing.
In Tyler We Trusted
  woensdag 26 september 2007 @ 13:09:08 #134
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53484798
Tengoku to jigoku (High and Low) (1963. Jap, Akira Kurosawa)
Een manager, Gondo, heeft via allerlei hypotheken en leningen genoeg geld bij elkaar gesprokeld om een groot deel van de aandelen van het bedrijf, waar hij al heel zijn leven werkt, op te kopen. Om zo een beslissende stem te kunnen krijgen. Maar dan wordt zijn zoontje ontvoerd. De kidnapper heeft echter niet heel goed opgelet en per ongeluk het zoontje van de chauffeur ontvoerd.
De eerste helft van de film richt zich op de keuze die Gondo moet maken. Betaald hij het losgeld van zijn zuur bij elkaar gesprokkelde geld, wat het einde van zijn eigen carriére betekend. Of betaald hij niet, het is ten slotte niet zijn kind, en hoopt hij dat de politie het kind op tijd weet te redden. Heel dit gedeelte speelt zich af in één kamer.
In de tweede helft krijgen we te zien hoe de politie achter de dader aanzit. Één van de dingen die opviel was dat eens niet zoals gebruikelijk één superdetective al het onderzoek doet en langzaam de lijntjes met elkaar verbindt, maar dat het onderzoek gedaan wordt door verschillende kleine teams. Één van de hoogtepunten is een scene waarin de verschillende teams omstebeurt de resultaten van hun deelonderzoek vertellen.
Al met al vooral door de zeer geslaagde eerste helft weer een uitstekende film van Kurosawa. Op het einde van de tweede helft zakt de film jammer genoeg een beetje in. Met 2h en 20m duurt die net iets te lang.
Met elke film die ik zie wordt ik weer een grotere fan van Mifune.
cijfer: 8.5

[ Bericht 19% gewijzigd door Lonewolf2003 op 26-09-2007 13:17:57 ]
pi_53531860
The Great Dictator (1940)
Charlie Chaplin speelt hier Adenoid Hynkel dictator van Tomania, zoals bekend een satire op Adolf Hitler. In tegenstelling tot Modern Times kon ik deze stukken beter waarderen, de satire werkt bijna 70 jaar na dato nog steeds goed, ondanks dat het toch een periode stuk is. Chaplin speelt de rol van dictator en doet in de film een dubbelrol want hij speelt ook nog eens een Joodse kapper en beide doet hij uitstekend. De speech op het einde maakt wat dat betreft de film af.
  vrijdag 28 september 2007 @ 19:50:57 #136
52357 Lambiekje
pi_53552349
Knocked Up (2007)
Blonde meid is happy dat ze promitie heeft gemaakt en gaat feesten. Daar ontmoet ze een sullige dikkerd. En belanden samen in bed. 8/9 week later constateert ze dat ze zwanger is. Ojee,want het is nog een al een flapdrol die met vrienden een website runT die celebs naakt spot in films. (Maar dat is er toch al ). Ze proberen het beste van de maken om vrienden te worden.

Waar ik over verbaast ben is dat de film een 7.9 heeft. Vind maar een standaard romcommetje. En het duurt nog eens ruim 2 uur ook.

cijfer 6 / imdb 7.9
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:03:47 #137
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53552723
Nora inu

Weer zo'n prachtige film van Akira Kurosawa. Een politieman (Mifune) verliest zijn dienstpistool in de bus! Dit leidt tot één en al paniek en schuldgevoel, zeker wanneer blijkt dat er een moord gepleegd is met zijn pistool. Samen met een relaxte detective (Shimura) gaat hij op jacht naar zijn pistool. Het blijft verwonderlijk de overbeleefde Japanse cultuur en dat komt ook in deze film ruim aan bod. Met een vleugje ethiek, continu warm weer en een erg spannend slot kan Nora Inu als een geslaagd werk gezien worden.
Opvallend is dat Kurosawa in deze vroege film van hem een beetje heeft lopen experimenteren met bepaalde shots en dergelijke. Zo krijgt de kijker minutenlang door elkaar gemixte straatbeelden en later ook een registratie van een druk bezochte honkbalwedstrijd te zien. Het houdt een beetje het tempo uit de film eruit, aan de andere kant zijn die beelden ook wel weer erg geslaagd. Cijfer: 8
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:58:50 #138
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53554129
Gisteren in de sneak:

The Kingdom
Een niet echt bijster interessante film over een team FBI agenten dat in Saudi-Arabie opzoek moet gaan naar de daders van een ernstige aanslag.
Het tempo ligt te laag om als actie film echt interessant te zijn en lift te makkelijk mee op de huidige anti-terreur situatie in de wereld waardoor het niet origineel en te snel in elkaar geflanst overkomt.
Verder ziet het geheel er wel aardig uit en is het acteerwerk ok, waarbij voor Jamie Foxx en Chris Cooper degelijke rollen neerzetten.
Geen must-see maar echt slecht is het ook niet. The Kingdom is daarom met recht een middelmatige film te noemen.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
pi_53555482
Garden State (2004)
Door Zach Braff.
Als Scrubsfan besloot ik wat meer werk van Zach Braff te bekijken, waarna ik op Garden State stuitte. Aparte film, en dat maakt het goed.
Cijfer: 8,5
  vrijdag 28 september 2007 @ 23:49:04 #140
52357 Lambiekje
pi_53558579
The Hoax (2007)
Richard Gere speelt Clifford Irving een schrijver die een biografie heeft geschreven over Howard Hughes. Wat bleek een hoax te zijn. Gebaseerd op ware feiten.

cijfer 6 / imdb 7.1
  zaterdag 29 september 2007 @ 09:00:16 #141
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_53562360
I Walked With a Zombie/The Body Snatcher Hmm, slecht weer, tijd voor een lekker avondje horror! Beginnen met I Walked With a Zombie, rustig en broeierig. Speelt goed in op de angsten voor de onbekende cultuur, en natuurlijk 'the dark', die jungle drums, brr. Daarna The Body Snatcher, en gaan we van het exotische Indie naar het koude Edinburgh van 1831, naar Dokter MacFarlane en zijn student Fettes die lastig gevallen worden door Body Snatcher Karloff. Er hangt een heerlijk duister sfeertje in de lucht en Karloff speelt de sterren van de hemel.
pi_53563252
194. Mean Creek (Jacob Aaron Estes, 2004) :: 7.7

Sterk stukje (jongeren) drama die zich grotendeels op 1 locatie afspeelt. Prima acteerwerk van de jonge cast, en mooi geschoten beelden.
pi_53566298
Nueve reinas (Fabián Bielinsky, 2000)
Nadat ik enige tijd geleden de remake al had gezien (Criminals, met in de hoofdrol John C. Reilly) heb ik nu ook het Argentijnse origineel gezien, Nueve Reinas (ook wel Nine Queens). Prima verhaal met een sterke twist aan het einde (voor mij dus geen verrassing meer na het zien van Criminals), ook de acteerprestaties zijn prima. Na het zien van zowel het origineel als de remake kan ik wel concluderen dat het een volstrekt onnodige remake was, totaal geen veranderingen/ verbeteringen maar alleen de Argentijnse acteurs zijn vervangen door Amerikaanse. Criminals zal dan ook uit mijn collectie verdwijnen en Nueve Reinas zal er zeker in blijven.7.8

Hwal (Ki-duk Kim, 2005)
Na het zien van Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring was nu Hwal (The Bow) aan de beurt van regisseur Ki-duk Kim. Een oudere man neemt een zesjarig meisje op zijn boot en is van plan om haar op haar zestiende te trouwen. Om de kost te verdienen komt er af en toe bezoek langs op de boot, mensen die een dagje komen vissen.Op een dag (vlak voor de zestiende verjaardag van het meisje) komt er ook een jonge jongen mee en als hij ziet hoeveel verdriet het meisje heeft is hij vastbesloten haar van het schip af te halen. Met Hwal levert Kim wederom een sterke film af, al is het allemaal net iets minder dan in Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring. Het acteerwerk is wel super, vooral de relatie tussen het jonge meisje en de oude man. Wederom weinig dialoog, de twee hoofdrolspelers hebben zelfs gedurende de gehele film helemaal geen tekst, maar toch gaat de film niet vervelen. De acteurs spreken met hun gezichts- en lichaamsuitdrukkingen en enkele bijrollen hebben wel dialoog. Ook ditmaal staan isolement en eenzaamheid weer centraal. Binnenkort ook Bin-Jip ook nog maar eens kijken. 7.3

pi_53566463
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 10:41 schreef pascalheister het volgende:

[afbeelding]

Sterk stukje (jongeren) drama die zich grotendeels op 1 locatie afspeelt. Prima acteerwerk van de jonge cast, en mooi geschoten beelden.
Die film viel beter uit dan ik verwacht had idd!

Van de week gezien:
quote:
Movie critic Dana Stevens describes the film plot as "a collection of brief vignettes which are so loosely connected that it feels at times like you're watching a non-narrative film."[2] There are no acts, plot arcs or character development, as conventionally defined.

Stan (Henry Gayle Sanders) works long hours at his job in a slaughterhouse in Watts, Los Angeles. The monotonous slaughter affects his home life with his beautiful unnamed wife (Kaycee Moore) and two children, Stan Jr. and Angela (Jack Drummond and Burnett’s niece, Angela). Through a series of episodic events - some friends try to involve Stan in a criminal plot, a white woman propositions Stan in a store, Stan and his friend Bracy (Charles Bracy) attempt to buy a car engine - a mosaic of an austere working-class life, in which Stan feels unable to affect the course of his life, emerges. The futility of this envisioned life is leavened by moments of wry humor and beauty; the most famous scene is of Stan and his wife in an exhausted embrace, slow dancing to Dinah Washington's "This Bitter Earth". The final scene is of Stan herding sheep down the metal corridor to their slaughter.
IMDB geeft een 8,1 en daar kan ik me wel in vinden, mooie film die op een subtiele manier het leven in Watts eind jaren 70 laat zien. Check de trailer hier

Aanrader!
pi_53574052
The Darwnin Awards
Leuke en grappige film, wel boeiend hoe mensen dom dood kunnen gaan
  zondag 30 september 2007 @ 10:11:13 #146
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53583612
Hostel 2
Als je op je zaterdag morgen net wakker bent en even niks te doen hebt ik deze wel aardig. Hijs alleen best wel erg ziek. Vond hem wel te doen. 7 krijgt deze

28 weeks later
Ik had er wat meer van verwacht maar slecht was hij niet. Op sommige momenten zelfs best wat spannend. 7 krijgt deze

mr Brooks
Geniale film waar ik met heel veel plezier naar heb gekeken. Aan het eind had ik zoiets van " wow, dat had ik niet verwacht"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deze krijgt een 8.5 van me.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mike op 30-09-2007 11:21:30 ]
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_53584283
quote:
Op zondag 30 september 2007 10:11 schreef Qwea het volgende:
[...]

mr Brooks
Geniale film waar ik met heel veel plezier naar heb gekeken. Aan het eind had ik zoiets van " wow, dat had ik niet verwacht"
SPOILER
deze krijgt een 8.5 van me.
Als je zoiets verklapt moet je wel even een spoilertag gebruiken.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zondag 30 september 2007 @ 11:54:02 #148
52357 Lambiekje
pi_53585142
Het Paard van Sinterklaas (2005)
Geweldige kinderfilm.

6-jarige Chinees meisje komt met haar moeder naar Nederland, waar haar vader in een dorp een Chinees restaurant heeft. Haar wens is om een paard te hebben en als Sinterklaas dan in het land komt, is natuurlijk dat haar wens. Maar haar ouders snappen helemaal niets van het feest.

cijfer 8 / imdb 7.9

Black Christmas (2006)
Een freak is on te loose, en vermoord iedereen rond kerstmis.
SPOILER
cijfer 4 / imdb 4.5

Piranha (1978)
In een lab worden piranhas gekweekt. Deze kunnen tegen koud en zout water. Als er dan 2 tieners zoek zijn is er een prive detective die het onderzoekt en laat het zwembad leeglopen. En ja wel de piranhas komen terecht in de rivier. Uiteraard is het net zomerkamp... Heerlijk al die mensen die aangevreten worden.De aanvallende piranhas is lekker onduidelijk in beeld gebracht. Iets niet laten zien werkt veel beter ...
SPOILER
cijfer 7 / imdb 5.5

[ Bericht 56% gewijzigd door Lambiekje op 30-09-2007 12:05:58 ]
pi_53585182
ik heb net nog een keer Deja Vu gekeken.
Echt een geweldige film, zeker in mijn top 10
Ik doe niet aan googlen!
  zondag 30 september 2007 @ 11:58:55 #150
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53585232
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:07 schreef Doff het volgende:

[..]

Als je zoiets verklapt moet je wel even een spoilertag gebruiken.
oops

Thanks Mike
  zondag 30 september 2007 @ 12:00:56 #151
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53585278
Onlangs ook nog ratatouille gezien, in de bios. Erg erg leuke film 7
  zondag 30 september 2007 @ 12:07:11 #152
52357 Lambiekje
pi_53585406
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:56 schreef thomaSe het volgende:
ik heb net nog een keer Deja Vu gekeken.
Echt een geweldige film, zeker in mijn top 10
Meen je niet?
pi_53585462
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Meen je niet?
eigenlijk wel
Ik doe niet aan googlen!
pi_53585488
The Last Castle en the Condemned, beiden vermakelijke B-Films
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  zondag 30 september 2007 @ 12:15:03 #155
52357 Lambiekje
pi_53585557
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:09 schreef thomaSe het volgende:

[..]

eigenlijk wel
waarom dan...
  zondag 30 september 2007 @ 14:36:13 #156
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_53592736
Films die ik dit jaar heb gezien (Sommige echt schandalig laat)

Evan Almighty: 6+
The Usual Suspects: 9
Live Free or Die Hard: 7,5
Bridge to Terabithia: 7+
Twelve Monkeys: 8
The Sixth Sense: 8,5
300: 8
Condemned: 6,5
Man on Fire: 9 (Zo onderschat )
Kicks: 7-
Zwartboek: 7,5
Knocked Up: 7+
Road to Perdition: 8
Saw 3: 7- (Minder dan de andere 2)
Transformers: 8
Oldboy: 8
Memento: 8-
Death Proof: 7
28 Weeks Later: 7,5 (Voor een horrorfilm)
Fantastic Four 2: 6,5
The Departed: 8+
Alpha Dog: 7+
Reservoir Dogs: 8
Spider-Man 3: 7
Sunshine: 7,5
Babel: 8-
Casino Royale: 7,5
The Machnist: 8-
Hostel 2: 6-
The Prestige: 8,5
The Hills Have Eyes 2: 6,5
Hot Fuzz: 8
Crank: 7,5
The Pianist: 8
Nachtrit: 7-
Children of Men: 8,5
The Bourne Ultimatum: 8-
Goodfellas: 8+
Dennis P: 7
Pirates of the Carribean 3: 7,5
Harry Potter 5: 7
Distrubia: 6,5
Blood Diamond: 7,5
The Reaping: 6+
Smokin Aces: 8- (Ook onderschat)
Slither: 5,5
Zodiac: 8-
Pans Lybrinth: 8+
Shooter: 7+
Se7en: 8

Nu 40 Year Old Virigin kijken (En heb nog American Beauty, Das Leben Der Anderen, Apocalypse Now, The Fountain en Donnie Darko)

[ Bericht 1% gewijzigd door Dj_Day-V op 30-09-2007 16:39:56 ]
pi_53593091
Heb van de week Pan's Labyrinth trouwens gezien, puike, bizarre film!
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_53593808
S1m0ne (Andrew Niccol, 2002)
Hoorde weinig positieve dingen over deze film, maar aangezien de regie van deze film in handen was van Andrew Niccol (Gattaca) en de hoofdrol voor Al Pacino wou ik toch ook zelf nog wel even mijn eigen oordeel vellen. Ben blij dat ik de film toch heb gekeken, want het was zeker geen slechte film. Oke het verhaal is wat bizar en bevat enkele plotgaten, maar het weet zeker te onderhouden. Pacino is zoals eigenlijk altijd weer lekker op dreef en ook de rest van het acteerwerk is prima, met nog een leuke bijrol voor Winona Ryder. Het verhaal gaat over de oudere regisseur Victor Taransky (Pacino), een regisseur die problemen heeft met de verwende huidige acteurs en actrices. Dan komt Taransky ineens op de proppen met een nieuwe fantastische actrice; Simone. Ze doet nergens moeilijk over, is een lust voor het oog en kan ook nog eens goed acteren. Iedereen wil de actrice ontmoeten, maar dat blijkt minder makkelijk dan gedacht Simone is namelijk een computeranimatie. Naast de prachtig geschoten beelden, die we ook al in Gattaca zagen, weet de film ook op komisch gebied te verrassen. 7.0

En even een overzichtje van de afgelopen maand. Aardige maand, maar dat komt vooral door drie weken vakantie:

September
180. Tonari no Totoro (Hayao Miyazaki, 1988 ) :: 7.5
181. Hairspray (Adam Shankman, 2007) :: 7.8
182. Entourage [S4] (Doug Ellin, 2004) :: 7.8
183. Oz [S2] (Tom Fontana, 1997) :: 8.3
184. Gosford Park (Robert Altman, 2001) :: 7.6
185. Mona Lisa (Neil Jordan, 1986) :: 6.8
186. Charlie and the Chocolate Factory (Tim Burton, 2005) :: 8.0
187. Ed Wood (Tim Burton, 1994) :: 7.8
188. Mars Attacks! (Tim Burton, 1996) :: 7.0
189. The Insider (Michael Mann, 1999) :: 8.0
190. Collateral (Michael Mann, 2004) :: 8.0
191. Princess (Anders Morgenthaler, 2006) :: 8.0
192. Paris, je t'aime (Olivier Assayas, Frédéric Auburtin, Emmanuel Benbihy, Gurinder Chadha, Sylvain Chomet, Ethan Coen, Joel Coen, Isabel Coixet, Wes Craven, Alfonso Cuarón, Gérard Depardieu, Christopher Doyle, Richard LaGravenese, Vincenzo Natali, Alexander Payne, Bruno Podalydès, Walter Salles, Gus Van Sant, Oliver Schmitz, Nobuhiro Suwa, Daniela Thomas, Tom Tykwer, 2006) :: 7.8
193. Parfum - Die Geschichte eines Mörders, Das (Tom Tykwer, 2006) :: 6.5
194. AVP: Alien vs. Predator (Paul W.S. Anderson, 2004) :: 6.0
195. The Maltese Falcon (John Huston, 1941) :: 8.0
196. Sin City (Frank Miller, Robert Rodriguez, 2005) :: 8.5
197. The Bourne Ultimatum (Paul Greengrass, 2007) :: 8.0
198. Edward Scissorhands (Tim Burton, 1990) :: 7.8
199. Rear Window (Alfred Hitchcock, 1954) :: 8.3
200. Angels in America (Mike Nichols, 2003) :: 8.3
201. Jaws (Steven Spielberg, 1975) :: 7.8
202. The Big Sleep (Howard Hawks, 1946) :: 7.8
203. Letters from Iwo Jima (Clint Eastwood, 2006) :: 7.8
204. Malcolm X (Spike Lee, 1992) :: 7.5
205. Knocked Up (Judd Apatow, 2006) :: 7.6
206. The Sopranos [S6] (David Chase, 1999) :: 9.0
207. Chinatown (Roman Polanski, 1974) :: 8.0
208. Rivières pourpres, Les (Mathieu Kassovitz, 2000) :: 6.8
209. Vertigo (Alfred Hitchcock, 1958 ) :: 8.0
210. Paris, Texas (Wim Wenders, 1984) :: 8.0
211. Garden State (Zach Braff, 2004) :: 9.0
212. Dancer in the Dark (Lars von Trier, 2000) :: 8.0
213. The Matrix Reloaded (Andy Wachowski, Larry Wachowski, 2003) :: 7.6
214. Confessions of a Dangerous Mind (George Clooney, 2002) :: 7.8
215. Nueve reinas (Fabián Bielinsky, 2000) :: 7.8
216. Hwal (Ki-duk Kim, 2005) :: 7.3
217. S1m0ne (Andrew Niccol, 2002) :: 7.0

Statistieken
Totaal 35 films (maandgemiddelde: 20.0):
- Kort (t/m 20 min): 0.
- Middel (21 t/m 75 min): 0.
- Lang (meer dan 75 min): 35.

Totale speelduur: 4462 min (maandgemiddelde: 2241.7).
Aantal films herzien: 6.

Best beoordeeld: Garden State (9.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: AVP: Alien vs. Predator (6.0).

Media-verdeling
3.
30.
2.
  zondag 30 september 2007 @ 17:11:38 #160
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53594296
Nana 2 (2006, Jap, Kentarô Ôtani)
Vervolg op het imo best geslaagde Nana. Maar het vervolg is heel veel stukken minder.
Naïeve Japanse meisjes zijn heel schattig, maar soms ook heel irritant en stom. En in deze film was het de irritatie die de boventoon voert. Als de rest van de film dan nog leuk was, viel die nog wel te redden. Maar die is ook matiger dan matig. Bovendien is Yui Ichikawa gewoon niet zo schattig (of kawaii zoals de Japanners zeggen) als Aoi Miyazaki uit deel 1.
cijfer: 3
pi_53595113
Goldfinger (1964)
James Bond (Sean Connery) onderzoekt Auric Goldfinger (Gert Fröbe) die wordt verdacht van het smokkelen van goud al gauw komt Bond erachter dat er meer gaande is. De Bondfilm die de gadgets startte, de intro's etc etc. Sean Connery speelt weer zeer goed de rol in deze film en dit is dan ook één van mijn favoriete Bondfilms. Waren ze allemaal maar zo goed.
pi_53595248
Planet of the Apes (1968)
Gelukkig had ik hem al eens gezien anders hadden de belachelijk DVD cover en anders wel de DVD-menu het briljante plotwending al verklapt. Er wordt goed geacteerd in deze film en de dreiging is ook goed.
Alleen een stoort me en dat is.. het verhaal! Het verhaal slaat eigenlijk nergens op! Mede dankzij het einde toch een 7 voor deze (niet briljante maar goede) klassieker.
7/10

Planet of the Apes (2001)
Hier ga ik niet eens worden aan vuil maken.
3/10

Once Upon a Time in America (1984)
Heerlijke film die echt niks te lang duurt. Flashbacks zijn goed gedaan (dan bedoel ik hoe ze zijn geplaatst.)
Ik ergerde me er wel aan dat die jongetjes in het begin zoveel te zeggen hadden.
8/10

Al met al toch een goed filmweekend gehad !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 30 september 2007 @ 18:55:43 #163
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_53596620
Spiderman 3

Vermakelijke film die niet verveelde Een 6,7 op moviedatabase en ik geef um een 7 omdat ik me simpelweg vermaakt heb 2 uur lang. Meer toevoegen is niet nodig, weinig diepgang in de film maar wel actie en vermaak

Een 7 voor een actiefilm dus

Transformers die ik vorige week gezien heb krijgt qua actiefilm een 8. Wie weet meer waard? 8 dan maar.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 30 september 2007 @ 19:48:22 #164
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53597899
Gister Shinobi gezien, uberfilm.
Zonet Pan's labyrinth.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 30 september 2007 @ 20:55:04 #165
52357 Lambiekje
pi_53599810
Harold and Maude (1971)
Geweldig!

En gozer Harold heeft als hobby begrafenissen bijwonene en zelfmoord spelen. Op een gegeven moment ontmoet hij Maude een oude vrouw die ook het cool vind om begrafenissen bij te wonen. Samen beleven ze een mooi tijd.

cijfer 8.5 / imdb 8.0
  zondag 30 september 2007 @ 20:56:38 #166
52357 Lambiekje
pi_53599863
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:46 schreef Roi het volgende:
Planet of the Apes (1968)
Gelukkig had ik hem al eens gezien anders hadden de belachelijk DVD cover en anders wel de DVD-menu het briljante plotwending al verklapt. Er wordt goed geacteerd in deze film en de dreiging is ook goed.
Alleen een stoort me en dat is.. het verhaal! Het verhaal slaat eigenlijk nergens op! Mede dankzij het einde toch een 7 voor deze (niet briljante maar goede) klassieker.
7/10
Snap ook niet hoe het bestaat dat ze de clue zo over duidelijk verpesten...
pi_53601110
88 Minutes
Goeie film, actie en onderzoek
Heb de hele film in 1 adem uit gekeken zeg maar

The Stick
Leuke meiden film over turnen!
Verder niet boeiend, geen goed script of verhaallijn etc
pi_53604196
Van de 33 films die ik heb gezien kregen deze films 4 sterren (van de vijf) of hoger:

L'Eclisse (1962) 4,5

Ordet (1955) 4,5

Roma, Città Aperta (1945) 4,5

Il Mio Viaggio in Italia (1999) 4
Planet Terror (2007) 4
The Bourne Ultimatum (2007) 4
Ils (2006) 4
La Haine (1995) 4

My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_53604321
Ik heb vooral veel herkeken, Munich en de remake van King Kong komen als favorieten uit de bus.
Graag op anoniem
  maandag 1 oktober 2007 @ 00:15:34 #170
40664 Durbin
Who knows..
pi_53605851
Lila dit ça (2004, France/UK, Ziad Doueiri)

Lila is een mooi, blond meisje dat verhalen vertelt welke het hoofd van een gemiddelde tiener op hol doen slaan. Zo ook het hoofd van Chimo. Helaas heeft Chimo vrienden die van minder goede aard zijn. Deze film zou getypeerd kunnen worden als een heerlijke zomerfilm, ware het niet dat sommige aspecten van het verhaal daar net iets te donker voor zijn. Desalniettemin zal deze film je in het algemeen vrolijk stemmen. Een verrassend goede film.

[ Bericht 1% gewijzigd door Durbin op 01-10-2007 00:21:03 ]
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  maandag 1 oktober 2007 @ 12:18:48 #171
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_53613741
Pride & Prejudice
Kostuumdrama's met een liefdesverhaal erin doen me nooit echt veel. Het is ook gewoon een genre wat voor vrouwen ontwikkeld is imho. Deze film deed me echter wel wat. De opbouw is leuk, de manier van vertellen boeiend en alles ziet er erg mooi en goed uit. Ik begon me op een gegeven moment wel te irriteren aan het feit dat je wel wist dat het goedkwam met de hoofdpersonen, maar dat de weg daarnaartoe op een gegeven moment wel wat lang werd. Fijn om te zien. Een 7,5.

#245 Hauru no ugoku shiro (Howl's Moving Castle)
Ik vond Spirited Away nou niet echt heel super. Het geheel was allemaal iets te dromerig en boeide me weinig. Daarom had ik ook niet al teveel verwachtingen van deze. Dit viel in zijn geheel erg mee. Ik vond het een superfilm zelfs. Er zitten typische japanse anime dingen in. Howl bijvoorbeeld met zijn karakter en toverkrachten, maar ook de gevechten. Daarnaast is er wel het rustige en doordachte wat Spirited Away ook wel kenmerkte. Dit samen zorgt voor een erg fijne film, die ik echt nog eens ga zien. Net zoals Spirited Away trouwens. Een 8,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 1 oktober 2007 @ 12:42:53 #172
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_53614350
Toplijstje van september

1. Shinkokyû no hitsuyô (Breathe In, Breathe Out)
2. L'emploi du temps (Time Out)
3. 9 Souls
4. Wang-ui namja (The King and the Clown)
5. Deliver Us from Evil
6. Joze to tora to sakana tachi (Josee, the Tiger and the Fish)
7. Maboroshi no hikari (Maborosi)
8. Kôfuku no kane (Blessing Bell)
9. Ondskan (Evil]
10. Ex Drummer

Vrij veel Japanse dingen, maar dat was dan ook de bedoeling (aangezien ik daar deze maand zin in had).

Kutste waren Perfect Stranger, 88 Minutes en The Hitcher. Tegenvaller van de maand was Notes on a Scandal.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 1 oktober 2007 @ 13:31:02 #173
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53615630
Transformers

Een vermakelijke film, alleen lijkt het er af en toe op dat ze hun eigen film belachelijk maken.
CGI niks over te klagen, acteurs doen het na mijn idee ook goed.
Vooral de hoofdrolspeler Shia LaBeouf sprong er bij mij uit.
In I Robot wordt Shia LaBeouf niet eens opgemerkt, is ook niet vreemd als je tegen Will Smith speelt.
Transformers had beter uitgewerkt kunnen worden, vooral voor de nostalgische fans.
Het geluid was schitterend, juist dat het geluid zo geweldig was miste ik het geluid van Soundwave
Transformers konden zich al een nieuwere vorm aannemen, dus waarom Soundwave eruit laten.
Terwijl Soundwave de spion is en dus essentieel.

Alles bij elkaar:

6,5
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  maandag 1 oktober 2007 @ 13:34:11 #174
67089 Gillingham
The horror...
pi_53615732
Het maandelijke lijstje van de maand september. In deze maand heb ik 27 films gezien waarvan 25 voor de eerste keer en maar liefst 6 (bedankt AH) in de bioscoop.

Top 10:
1. Rio Bravo (Howard Hawks, 1959)
2. Badlands (Terrence Malick, 1973)
3. L'Armee des Ombres (Jean-Pierre Melville, 1969)
4. Der Amerikanische Freund (Wim Wenders, 1977)
5. The Ox-Bow Incident (William A. Wellman, 1943)
6. La Sconosciuta (Giuseppe Tornatore, 2006)
7. A Scanner Darkly (Richard Linklater, 2006)
8. The Hustler (Robert Rossen, 1961)
9. Everything Is Illuminated (Liev Schreiber, 2005)
10. Papillon (Franklin J. Schaffner, 1973)

Slecht of erg matig:
1. Airplaine!
2. Becoming Jane
3. Jeepers Creepers
What's it going to be then, eh?
  maandag 1 oktober 2007 @ 13:41:35 #175
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53615942
Fantastic 4:Rise of the Silver Surfer

Nou jah, laat ik het zo zeggen, met alleen special effects kom je er niet.
Een zilver gedrocht probeert in eerste instantie de wereld te vernietigen.
Een klus dus voor de 4 fantastische andere gedrochten.

Voorspellend, geen spanning, enz. enz.

CIjfer?

Nou ja een 3 voor de moeite.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  maandag 1 oktober 2007 @ 13:57:00 #176
13148 Shogo
Psycho...
pi_53616393
Jarhead (2005)
Anthony Swofford (Jake Gyllenhaal) gaat bij de marine en wordt uiteindelijk uitgezonden naar het midden-oosten voor operatie Desert Storm zou beginnen. De film deed gaf me een Full Metal Jacket gevoel met het bootcamp vooraf maar de film is uniek genoeg om geen remake te zijn daarvan. Net als FMJ gaat deze film meer over de psychologische kant van een soldaat. Daarbij acteert Gyllenhaal uitstekend en ook de rest van de cast doet dit zeer overtuigend. Tevens zitten er prachtige shots in de film op bijvoorbeeld de olievelden dus dat heeft Sam Mendes dik voor mekaar. Zeer goede en geslaagde film.
  maandag 1 oktober 2007 @ 14:39:49 #177
16701 scanman01
Today's a good day
pi_53617566

Een hartverscheurende docu met veel foto en beeldmateriaal uit de jaren 40. Verder erg veel interviews met mensen die Anne Frank gekend hebben (van vóór de oorlog, maar ook mensen die haar ontmoet hebben in Auschwitz of in Bergen Belsen). Het meest ontroerende is het interview met Miep Gies, die in haar eigen gebroken engels de gebeurtenissen van die periode weergeeft.
"Anne Frank Remembered" heeft een oscar gewonnen als beste documentaire en dat lijkt me zeer verdiend. Twee uur ademloos zitten kijken met een brok in m'n keel.

Cijfer: 9.5
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 1 oktober 2007 @ 15:32:28 #178
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53619011
Gister ook saw 3 maar even gezien, vanavond ga ik Beowulf en dead or alive zien denk ik.
  maandag 1 oktober 2007 @ 15:55:13 #179
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53619559
Deze maand precies 30 films gezien. Gemiddelde ligt op 6.9 En is daarmee de minste maand van het jaar tot nu toe.

Gelukkig waren de sommige films wel te pruimen:

Top 10:

1. The Thin Red Line (1998, VS, Terrence Malick) 9
2. Manhattan (1979, VS, Woody Allen) 9
3. Shi gan (Time) (2006, ZK, Ki-duk Kim) 9
4. Planet Terror (2007, VS, Robert Rodriguez) 9
5. Toki wo kakeru shôjo (The Girl Who Leapt Through Time) (2006, Jap, Mamoru Hosoda) 8.5
6. Man cheng jin dai huang jin jia (Curse of the Golden Flower) (2006, HK, Yimou Zhang) 8.5
7. Tengoku to jigoku (High and Low) (1963. Jap, Akira Kurosawa) 8.5
8. Mad Max (1979, Aus, George Miller) 8.5
9. Knocked Up (2007, VS, Judd Apatow) 8
10. Half Nelson (2006, VS, Ryan Fleck) 8

Films die niet te pruimen waren:

6. Hair (1979, VS, Milos Forman) 4
5. Skinwalkers (2006, VS, James Isaac) 4
4. The Holiday (2006, VS, Nancy Meyers) 3.5
3. Buffet froid (1979, Fr, Bertrand Blier) 3.5
2. Nana 2 (2006, Jap, Kentarô Ôtani) 3
1. Fay Grim (2006, VS, Hal Hartley) 3
pi_53622699
September
180. The Fortune Cookie (Billy Wilder, 1966) :: 8.0
181. Jour se lève, Le (Marcel Carné, 1939) :: 7.9
182. Pickpocket (Robert Bresson, 1959) :: 8.3
183. Au revoir, les enfants (Louis Malle, 1987) :: 8.4
184. Knallhart (Detlev Buck, 2006) :: 7.8
185. Knocked Up (Judd Apatow, 2006) :: 7.7
186. The Curse of the Jade Scorpion (Woody Allen, 2001) :: 7.5
187. Arsenic and Old Lace (Frank Capra, 1944) :: 8.1
188. The Terminal (Steven Spielberg, 2004) :: 7.4
189. Torn Curtain (Alfred Hitchcock, 1966) :: 7.8
190. Amants criminels, Les (François Ozon, 1999) :: 7.3
191. Voie lactée, La (Luis Buñuel, 1969) :: 7.7
192. Saw III (Darren Lynn Bousman, 2006) :: 7.0
193. Evan Almighty (Tom Shadyac, 2007) :: 6.5
195. Fleur du mal, La (Claude Chabrol, 2003) :: 7.6

Statistieken
Totaal 16 films (maandgemiddelde: 20.9):
- Kort (t/m 20 min): 0.
- Middel (21 t/m 75 min): 1.
- Lang (meer dan 75 min): 15.

Totale speelduur: 1677 min (maandgemiddelde: 2246.2).
Aantal films herzien: 0.

Best beoordeeld: Au revoir, les enfants (8.4, 37ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Evan Almighty (6.5).

Media-verdeling
13.
3.
  maandag 1 oktober 2007 @ 20:38:58 #181
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_53626139
Mijn top 10 over September 2007.
Maar misschien ben ik enkele titels vergeten in het begin van de maand.
Whatever

1. Skammen (1968) 9,2
2. Jeux d'enfants (2003) 8,9
2. Blinkende Lygter (2000) 8,9
4. Spione (1928) 8,6
5. Till Gladje (1950) 8,3
6. The Deer Hunter (1978) 8,2
7. Dead Poets Society (1989) 8,1
8. Christie Malry's Own Double-Entry (2000) 8
8. Uslovna sloboda (2005) 8
10. Optimisti (2006) 7,8
  maandag 1 oktober 2007 @ 23:02:02 #182
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53630370
Gisteren:

The Frighteners (theatrical version)
Eindelijk dan eens de dvd bekeken die al meer dan een jaar in de kast staat.
Wat een uitermate vermakelijke film was dit! geweldige mix van komedie en (op sommige momenten ontzettend) spannende horror. Een verhaaltje dat eigenlijk te belachelijk voor woorden is maar door de coole humor en geweldige effecten vliegt de tijd om.
Perfect voor op een regenachtige zondagmiddag!

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 01-10-2007 23:09:15 ]
  maandag 1 oktober 2007 @ 23:05:00 #183
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_53630473
Ik heb net 'Meet the Fockers' gezien. Heel godse flauw, maar wel leuk voor op de maandagavond.
Nulla Tenaci Invia Est Via
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:02:40 #184
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53631578
Nora inu (Stray Dog) (1949, Jap, Akira Kurosawa)
Weer zo'n meesterlijke film van de Japanse grootmeester. Met de altijd fantastische Mifune en Shimura. Hij is spannend van begin tot eind.Heeft een lekkere filmnoir gevoel. En geeft daarnaast een mooi beeld van na-oorlogs Japan.
cijfer: 9
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:04:05 #185
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_53631600
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:38 schreef Flitspaal het volgende:

2. Blinkende Lygter (2000) 8,9
Welke vind je de beste van de drie?
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:59:51 #186
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53634650
Fukushû suruwa wareniari

In deze indringende en bij vlagen onprettige film wordt Iwao Enoziku gevolgd, een moordenaar die op de vlucht is voor de autoriteiten. In het begin krijgt de kijker twee door hem gepleegde moorden te zien en wordt er ook nog wat heen en weer gesprongen in de tijd (niet vervelend, want het is prima te volgen). Het karakter van Iwao mag dan vaststaan, naar zijn beweegredenen blijft het echter gissen. Op een gegeven moment zoekt hij onderdak in een herberg en maakt contact met de bewoners aldaar. Naast de hoofdpersoon spelen andere karakters, die allemaal wel een raar kenmerk hebben, ook een duidelijke rol Zo heeft de echtgenote van Iwao een relatie met zijn vader , schaamte alom!
Afijn, het is een intrigrerende film met af en toe een wtf-momentje. Het grappige is dat deze film ook wat weg heeft van Catch me if you can, ook hier gaat de hoofdpersoon zich voordoen als belangwekkende personen: eerst een professor en vervolgens een advocaat. Het schijnt ook gebaseerd te zijn op een waargebeurd verhaal. Cijfer: 8,5

Ran

Akira Kurosawa is relatief laat begonnen met kleurenfilms, maar dat hij ook daarin excelleert moge duidelijk zijn in Ran. Wat een cinematografie, wat een kleuren en wat voor gave landschappen . In Ran begint de oude strijdheer Hidetora stilaan seniel te worden en denkt goed te doen door zijn gebied te verdelen onder zijn drie zonen. Je raadt het al, dat wordt één en al nijd en strijd!
Ontzettend indrukwekkend is de scene waarbij Hidetora met zijn manschappen door zijn zonen aangevallen wordt in het kasteel, waarin hij bivakkeert. Tijdens die bestorming is er in plaats van hoefgetrappel, geweerschoten en andersoortig gegil Japanse muziek te horen. Heel apart, maar het pakt erg mooi uit. Cijfer: 8,5

Folterkammer des Dr. Fu Man Chu, Die

De titel doet vermoeden dat het hier om een Duitstalige film gaat, maar niets is minder waar, het betreft hier een Europese productie. De slechterik Fu Manchu (Christopher Lee!) heeft een machine ontwikkeld waarmee hij de hele wereld kan bevriezen. In het begin krijgt de kijker ook scenes uit een Titanic-film te zien, waarbij de Titanic zinkt . Gelukkig ontdekt de Britse agent Dr. Nayland Smith het duivelse plan op tijd en zet met behulp van Interpol de tegenaanval in. En vanaf hier (minuut 10) was ik het hele verhaal kwijt. Wat een vaag zootje was het allemaal . Het speelde zich grotendeels af op een kasteel in Turkije en opium speelde ook een niet onbelangrijke rol. Het irritante is dat het camerawerk, acteerwerk en de dialogen in slow-motion gaat, het tempo ligt nogal tergend traag. En ohja, de belichting schijnt ook continu een heel issue te zijn. De ene keer zie je niks, de andere keer is alles overbelicht. Amateuristische troep dus . Cijfer: 2,5

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 02-10-2007 10:16:56 ]
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:10:47 #187
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_53637334
Gisteren:

Mr. Brooks

Beter dan ik had verwacht, vond Costner eindelijk weer eens een sterke rol spelen evenals Hurt. Verhaal is ook nog eens prettig, tempo, niet al te voorgekouwd en een plot waar je nog even over napraat. 8/10
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_53638416
Sunshine

Aardige film van de makers van 28 Days Later. Begin deed me aan Silent Running en 2001 denken, maar op het einde gaat de film helemaal over-the-top en lijkt het meer op een kloon van Event Horizon. Gelukkig hebben we Cillian Murphy nog. Mooie soundtrack van Underworld en John Murphy.

28 Weeks Later

Slap vervolg op 28 Days Later, hoewel er enkele vermakelijke momenten in zaten. Toch was er een hoop onlogisch aan deze film, wat de pret niet ten goede kwam.
pi_53638834
The Brave One (Neil Jordan, 2007)
Ik had tot voor The Brave One vier films gezien van regisseur Neil Jordan, waarvan twee goede en twee nogal tegenvallende films. Mona Lisa en The Crying Game vielen me nogal tegen, Interview with the Vampire en Michael Collins waren wel goed. The Brave One valt hier eigenlijk net tussenin. De regie en het acteerwerk zijn dik in orde, maar het verhaal laat nogal wat te wensen over. Eigenlijk is het een soort van vrouwelijke versie geworden van The Boondock Saints, een vrouw neemt na de moord op haar vriend het heft in eigen handen en gaat voor eigen rechter spelen. Ook het personage van Terrence Howard lijkt nogal op het personage van Willem Dafoe, vooral wanneer de agent op de crime-scene aan het rondwandelen is. Verder enorm veel toevalligheden, voorspelbare momenten en een verschrikkelijk fout cliche-einde. Toch nog een voldoende omdat de film ook wel zijn momenten heeft. 6.0

pi_53640238
Gisteren Hero gekeken met mijn broer, soms heel moeilijk te volgen, maar wat een actie zeg , een van de beste films met Jet Li
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:51:14 #191
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_53649092
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 00:04 schreef cwk het volgende:

[..]

Welke vind je de beste van de drie?
Duidelijk Blinkende Lygter.

Maar ik denk dat dat vooral komt door de geweldige Kaas en Thestrup.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:39:23 #192
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53650568
quote:
Ran

[afbeelding]

Akira Kurosawa is relatief laat begonnen met kleurenfilms, maar dat hij ook daarin excelleert moge duidelijk zijn in Ran. Wat een cinematografie, wat een kleuren en wat voor gave landschappen . In Ran begint de oude strijdheer Hidetora stilaan seniel te worden en denkt goed te doen door zijn gebied te verdelen onder zijn drie zonen. Je raadt het al, dat wordt één en al nijd en strijd!
Ontzettend indrukwekkend is de scene waarbij Hidetora met zijn manschappen door zijn zonen aangevallen wordt in het kasteel, waarin hij bivakkeert. Tijdens die bestorming is er in plaats van hoefgetrappel, geweerschoten en andersoortig gegil Japanse muziek te horen. Heel apart, maar het pakt erg mooi uit. Cijfer: 8,5
Hulde hiervoor, ik heb RAN ook en ik vind het een ongelovelijke aanrader, het is heel wat anders dan actiefilms van tegenwoordig, maar zo ongelovelijk mooi.

Je hebt ook helemaal gelijk over de scene in het kasteel, in één woord PRACHTIG.
Het verbeeld zo ongelovelijk perfect de dwaling en verslagenheid in de geest van een daimyo.

Ik geef als cijfer een dikke volle eeuwige 10 voor RAN.

Ik heb trouwens gister avond nog even de film "Puzzlehead" gezien (mijn avatar is daar ook van trouwens)

Ook een briljante film en aanrader, haalt het natuurlijk niet bij RAN maar toch.

Puzzlehead krijgt van mij een 8 omdat het mij behoorlijk stil kreeg, toen de film afgelopen was heb ik geloof ik 5 minuten lang voor me uit zitten staren.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:30:13 #193
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53652278
Vandaag 1408 gezien. Hij ging wel. We hadden niks te doen, maar anders had ik hem niet hoeven zien.

zesje
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:34:21 #194
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53654622
Boxcar Bertha
Scorsese`s versies en mix van Bonnie & Clyde en het Robin Hood verhaal resulteert in een uitermate relaxte, rustig voortkabbelende film die de sfeer van het in een economische crisis verkerende Amerika van de jaren `30 weergeeft. Het tempo is rustig (waarin Scorsese overigens soms wat te veel doorslaat) en de soundtrack past perfect bij de Zuidelijke setting.
Er zitten een aantal hele harde scenes in die de kijker bij de les houdt en tamelijk onverwacht komen, waarna de film vervolgens doorgaat op het zelfde rustige tempo.
Het einde hoort zeker bij die heftige scenes. Het slaat dan ook redelijk hard in en laat je dan ook vertwijfeld achter. Want ondanks dat de hoofdpersonages grote criminelen zijn weet Scorsese toch sympathie voor ze op te wekken. Daardoor laat de film je achter met een dubbel gevoel...

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:36:57 #195
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_53664193
Stardust

Voorpremiere op 22 september gezien...

wat een TOP film!

Waardering: 9 (voor liefhebbers van fantasy)
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:57:39 #196
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_53664706
The Kingdom
Deze gisteravond in de sneak gezien. Toen ik de trailer een tijd terug had gezien was het al snel duidelijk wat deze film zou worden: Actie, spektakel en corrupte Saudi Arabia terroristen die voor de Jihad alles rechtvaardigen in naam van Allah. Dit goed gepraat door een stoere Jamie Foxx die uiteraard de heldhaftige uber FBI'er is, die samen met zijn team wel even een flinke aanslag op een amerikaanse aanslag gaat oplossen.
Dit is info die uit de trailer te halen is en meer is het ook niet. Dat zegt nog niet dat het een slechte film is. De actie is echt super, wel een beetje overmatig gebruik van de shaky hand-held camera, maar zeker erg bruut etc. Het einde maakt imho wel flink wat goed qua pro amerika, maar dit is misschien ook meer gedaan om juist zo over te komen. Leuk, niet meer, dus een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:32:21 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_53668089
Oh ja, maandlijstjes. In de tweede helft van september door familieomstandigheden niet aan films kijken toegekomen, maar gelukkig had ik dat al wel wat gecompenseerd in de weken ervoor.

Absolute toppers die ik voor het eerst zag: Être et avoir, Paris Texas, Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut, Stalker en Lucky Number Slevin.
Opvallend slecht waren 300 en vooral Date Movie.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:58:03 #198
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53668624
The Bourne Ultimatium
  woensdag 3 oktober 2007 @ 18:03:52 #199
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_53672493
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:29 schreef JelleS het volgende:
Control (2007, Anton Corbijn)

[afbeelding]

Eindelijk zag ik hem dan vandaag in Tuschinski. Na de lovende geluiden uit Cannes was dit één van de films van 2007 die ik gewoonweg moest zien. En ja hoor, zoals altijd had ik gelijk. Anton Corbijn wilde vooral geen muziekfilm of een documentaire-achtig over Joy Division maken, maar vooral een indringend portret van frontman Ian Curtis. En dat doet hij met zo'n gevoel voor compositie (nogal logisch gezien zijn verleden), stijl en ritme dat het elke minuut een genot is om naar te kijken. Vanwege de geweldige muziek natuurlijk, het sterke acteren van elk lid van de cast, de pure kunst en poëzie van het beeld, maar ook vooral vanwege het prachtige verhaal. Alle elementen tezamen is Control een angstaanjagend perfect portret van een bijzonder mens. Én één van de beste films van het jaar!

9,0
Ik ga deze morgen zien. Ik ben benieuwd, dit klinkt goed.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_53673738
196. Haine, La (Mathieu Kassovitz, 1995) :: 8.2

Prima film, mooi camerawerk, sterke acteerprestaties. Sfeertje in de buitenwijken is knap uitgewerkt, waardoor het realistisch overkomt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')