Taal- en Cultuurstudies, hoofdrichting filmwetenschappen. Inderdaad een mooi verhaal, gelukkig maar dat er af en toe mensen zijn die de wet niet naleven. En fijn dat er sites als www.archive.org zijn, zodat je niet om 9 uur naar college moet om de film te kijkenquote:Op vrijdag 21 september 2007 13:40 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dat was ook mijn punt. Verkeerd geïnterpreteerd dus
Welke studie doe je? Het auteursrechtelijke verhaal achter Nosferatu is er eentje om van te smullen.
Jouw uitkomst: De enthousiaste liefhebberquote:Op zondag 16 september 2007 21:25 schreef Mainport het volgende:
Altijd al willen weten wat voor liefhebber jij bent?
http://www.quizlet.nl/quiz/50591/wat-voor-filmliefhebber-ben-jij/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
ben ik het helemaal mee eens, verder een leuke film, ondanks dat ie niet aan The 40th year old Virgin kan tippenquote:Op donderdag 13 september 2007 18:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Knocked Up (2007, VS, Judd Apatow)
Mijn kritiek is dat de film wel heel snel en makkelijk aan de keus om het kind te houden voorbij gaat. Enige echt overleg tussen beiden ouders en een verklaring waarom ze daar toe beslissen is er niet.
cijfer: 8
hoe was monica?quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:18 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren begon, na een stop van bijna 4 maanden, eindelijk weer de sneak preview:
Shoot `Em Up
Kan ik me wel bij aansluiten. Ik begreep zelf niet zo goed wat er relevant was aan de hangman-verhaallijn. Voegt weinig toe, behalve wat over-the-top actiescènes.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:08 schreef Lambiekje het volgende:
Mr Brooks
jaja Cotsner is een serial killer.
Slecht is anders maar nu om te zeggen beste rol ooit van KC, dat niet. Gewoon standaard thrillertje. Die best gemist kan worden.
Cijfer 6.5
Over welke film gaat het? Plaatje is niet zichtbaar.quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:35 schreef dvdfreak het volgende:
[afbeelding]
Briljante horrorfilm met een fenomenale rol van Karloff en hoewel hij niet meer zo intens en shockerend is als dik 70 jaar terug, blijft de eerste échte Frankenstein-film een ware klassieker
9/10
Frankensteinquote:Op zaterdag 22 september 2007 20:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Over welke film gaat het? Plaatje is niet zichtbaar.
Uiteraard. Desalniettemin wist de film me enorm te verassen met de scene bij het water (en dat meisje). Ik zat echt zo van....quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:35 schreef dvdfreak het volgende:
hoewel hij niet meer zo intens en shockerend is als dik 70 jaar terug
Die film viel beter uit dan ik verwacht had idd!quote:Op zaterdag 29 september 2007 10:41 schreef pascalheister het volgende:
194. Mean Creek (Jacob Aaron Estes, 2004) :: 7.7
[afbeelding]
Sterk stukje (jongeren) drama die zich grotendeels op 1 locatie afspeelt. Prima acteerwerk van de jonge cast, en mooi geschoten beelden.
IMDB geeft een 8,1 en daar kan ik me wel in vinden, mooie film die op een subtiele manier het leven in Watts eind jaren 70 laat zien. Check de trailer hierquote:Movie critic Dana Stevens describes the film plot as "a collection of brief vignettes which are so loosely connected that it feels at times like you're watching a non-narrative film."[2] There are no acts, plot arcs or character development, as conventionally defined.
Stan (Henry Gayle Sanders) works long hours at his job in a slaughterhouse in Watts, Los Angeles. The monotonous slaughter affects his home life with his beautiful unnamed wife (Kaycee Moore) and two children, Stan Jr. and Angela (Jack Drummond and Burnett’s niece, Angela). Through a series of episodic events - some friends try to involve Stan in a criminal plot, a white woman propositions Stan in a store, Stan and his friend Bracy (Charles Bracy) attempt to buy a car engine - a mosaic of an austere working-class life, in which Stan feels unable to affect the course of his life, emerges. The futility of this envisioned life is leavened by moments of wry humor and beauty; the most famous scene is of Stan and his wife in an exhausted embrace, slow dancing to Dinah Washington's "This Bitter Earth". The final scene is of Stan herding sheep down the metal corridor to their slaughter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. deze krijgt een 8.5 van me.
[ Bericht 5% gewijzigd door Mike op 30-09-2007 11:21:30 ]-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
quote:Op zondag 30 september 2007 10:11 schreef Qwea het volgende:
[...]
mr Brooks
Geniale film waar ik met heel veel plezier naar heb gekeken. Aan het eind had ik zoiets van " wow, dat had ik niet verwacht"Als je zoiets verklapt moet je wel even een spoilertag gebruiken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.deze krijgt een 8.5 van me.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 4 / imdb 4.5
Piranha (1978)
In een lab worden piranhas gekweekt. Deze kunnen tegen koud en zout water. Als er dan 2 tieners zoek zijn is er een prive detective die het onderzoekt en laat het zwembad leeglopen. En ja wel de piranhas komen terecht in de rivier. Uiteraard is het net zomerkamp... Heerlijk al die mensen die aangevreten worden.De aanvallende piranhas is lekker onduidelijk in beeld gebracht. Iets niet laten zien werkt veel beter ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 5.5
[ Bericht 56% gewijzigd door Lambiekje op 30-09-2007 12:05:58 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
oopsquote:Op zondag 30 september 2007 11:07 schreef Doff het volgende:
[..]
Als je zoiets verklapt moet je wel even een spoilertag gebruiken.
Meen je niet?quote:Op zondag 30 september 2007 11:56 schreef thomaSe het volgende:
ik heb net nog een keer Deja Vu gekeken.
Echt een geweldige film, zeker in mijn top 10
waarom dan...quote:
Snap ook niet hoe het bestaat dat ze de clue zo over duidelijk verpesten...quote:Op zondag 30 september 2007 17:46 schreef Roi het volgende:
Planet of the Apes (1968)
Gelukkig had ik hem al eens gezien anders hadden de belachelijk DVD cover en anders wel de DVD-menu het briljante plotwending al verklapt. Er wordt goed geacteerd in deze film en de dreiging is ook goed.
Alleen een stoort me en dat is.. het verhaal! Het verhaal slaat eigenlijk nergens op! Mede dankzij het einde toch een 7 voor deze (niet briljante maar goede) klassieker.
7/10
Welke vind je de beste van de drie?quote:
Duidelijk Blinkende Lygter.quote:
Hulde hiervoor, ik heb RAN ook en ik vind het een ongelovelijke aanrader, het is heel wat anders dan actiefilms van tegenwoordig, maar zo ongelovelijk mooi.quote:Ran
[afbeelding]
Akira Kurosawa is relatief laat begonnen met kleurenfilms, maar dat hij ook daarin excelleert moge duidelijk zijn in Ran. Wat een cinematografie, wat een kleuren en wat voor gave landschappen. In Ran begint de oude strijdheer Hidetora stilaan seniel te worden en denkt goed te doen door zijn gebied te verdelen onder zijn drie zonen. Je raadt het al, dat wordt één en al nijd en strijd!
Ontzettend indrukwekkend is de scene waarbij Hidetora met zijn manschappen door zijn zonen aangevallen wordt in het kasteel, waarin hij bivakkeert. Tijdens die bestorming is er in plaats van hoefgetrappel, geweerschoten en andersoortig gegil Japanse muziek te horen. Heel apart, maar het pakt erg mooi uit. Cijfer: 8,5
Ik ga deze morgen zien. Ik ben benieuwd, dit klinkt goed.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:29 schreef JelleS het volgende:
Control (2007, Anton Corbijn)
[afbeelding]
Eindelijk zag ik hem dan vandaag in Tuschinski. Na de lovende geluiden uit Cannes was dit één van de films van 2007 die ik gewoonweg moest zien. En ja hoor, zoals altijd had ik gelijk. Anton Corbijn wilde vooral geen muziekfilm of een documentaire-achtig over Joy Division maken, maar vooral een indringend portret van frontman Ian Curtis. En dat doet hij met zo'n gevoel voor compositie (nogal logisch gezien zijn verleden), stijl en ritme dat het elke minuut een genot is om naar te kijken. Vanwege de geweldige muziek natuurlijk, het sterke acteren van elk lid van de cast, de pure kunst en poëzie van het beeld, maar ook vooral vanwege het prachtige verhaal. Alle elementen tezamen is Control een angstaanjagend perfect portret van een bijzonder mens. Én één van de beste films van het jaar!
9,0
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |