Welke vind je de beste van de drie?quote:

Duidelijk Blinkende Lygter.quote:

Hulde hiervoor, ik heb RAN ook en ik vind het een ongelovelijke aanrader, het is heel wat anders dan actiefilms van tegenwoordig, maar zo ongelovelijk mooi.quote:Ran
[afbeelding]
Akira Kurosawa is relatief laat begonnen met kleurenfilms, maar dat hij ook daarin excelleert moge duidelijk zijn in Ran. Wat een cinematografie, wat een kleuren en wat voor gave landschappen. In Ran begint de oude strijdheer Hidetora stilaan seniel te worden en denkt goed te doen door zijn gebied te verdelen onder zijn drie zonen. Je raadt het al, dat wordt één en al nijd en strijd!
Ontzettend indrukwekkend is de scene waarbij Hidetora met zijn manschappen door zijn zonen aangevallen wordt in het kasteel, waarin hij bivakkeert. Tijdens die bestorming is er in plaats van hoefgetrappel, geweerschoten en andersoortig gegil Japanse muziek te horen. Heel apart, maar het pakt erg mooi uit. Cijfer: 8,5

Ik ga deze morgen zien. Ik ben benieuwd, dit klinkt goed.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:29 schreef JelleS het volgende:
Control (2007, Anton Corbijn)
[afbeelding]
Eindelijk zag ik hem dan vandaag in Tuschinski. Na de lovende geluiden uit Cannes was dit één van de films van 2007 die ik gewoonweg moest zien. En ja hoor, zoals altijd had ik gelijk. Anton Corbijn wilde vooral geen muziekfilm of een documentaire-achtig over Joy Division maken, maar vooral een indringend portret van frontman Ian Curtis. En dat doet hij met zo'n gevoel voor compositie (nogal logisch gezien zijn verleden), stijl en ritme dat het elke minuut een genot is om naar te kijken. Vanwege de geweldige muziek natuurlijk, het sterke acteren van elk lid van de cast, de pure kunst en poëzie van het beeld, maar ook vooral vanwege het prachtige verhaal. Alle elementen tezamen is Control een angstaanjagend perfect portret van een bijzonder mens. Én één van de beste films van het jaar!
9,0

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |