abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 oktober 2007 @ 20:38:58 #181
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_53626139
Mijn top 10 over September 2007.
Maar misschien ben ik enkele titels vergeten in het begin van de maand.
Whatever

1. Skammen (1968) 9,2
2. Jeux d'enfants (2003) 8,9
2. Blinkende Lygter (2000) 8,9
4. Spione (1928) 8,6
5. Till Gladje (1950) 8,3
6. The Deer Hunter (1978) 8,2
7. Dead Poets Society (1989) 8,1
8. Christie Malry's Own Double-Entry (2000) 8
8. Uslovna sloboda (2005) 8
10. Optimisti (2006) 7,8
  maandag 1 oktober 2007 @ 23:02:02 #182
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53630370
Gisteren:

The Frighteners (theatrical version)
Eindelijk dan eens de dvd bekeken die al meer dan een jaar in de kast staat.
Wat een uitermate vermakelijke film was dit! geweldige mix van komedie en (op sommige momenten ontzettend) spannende horror. Een verhaaltje dat eigenlijk te belachelijk voor woorden is maar door de coole humor en geweldige effecten vliegt de tijd om.
Perfect voor op een regenachtige zondagmiddag!

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 01-10-2007 23:09:15 ]
  maandag 1 oktober 2007 @ 23:05:00 #183
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_53630473
Ik heb net 'Meet the Fockers' gezien. Heel godse flauw, maar wel leuk voor op de maandagavond.
Nulla Tenaci Invia Est Via
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:02:40 #184
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53631578
Nora inu (Stray Dog) (1949, Jap, Akira Kurosawa)
Weer zo'n meesterlijke film van de Japanse grootmeester. Met de altijd fantastische Mifune en Shimura. Hij is spannend van begin tot eind.Heeft een lekkere filmnoir gevoel. En geeft daarnaast een mooi beeld van na-oorlogs Japan.
cijfer: 9
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:04:05 #185
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_53631600
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:38 schreef Flitspaal het volgende:

2. Blinkende Lygter (2000) 8,9
Welke vind je de beste van de drie?
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:59:51 #186
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53634650
Fukushû suruwa wareniari

In deze indringende en bij vlagen onprettige film wordt Iwao Enoziku gevolgd, een moordenaar die op de vlucht is voor de autoriteiten. In het begin krijgt de kijker twee door hem gepleegde moorden te zien en wordt er ook nog wat heen en weer gesprongen in de tijd (niet vervelend, want het is prima te volgen). Het karakter van Iwao mag dan vaststaan, naar zijn beweegredenen blijft het echter gissen. Op een gegeven moment zoekt hij onderdak in een herberg en maakt contact met de bewoners aldaar. Naast de hoofdpersoon spelen andere karakters, die allemaal wel een raar kenmerk hebben, ook een duidelijke rol Zo heeft de echtgenote van Iwao een relatie met zijn vader , schaamte alom!
Afijn, het is een intrigrerende film met af en toe een wtf-momentje. Het grappige is dat deze film ook wat weg heeft van Catch me if you can, ook hier gaat de hoofdpersoon zich voordoen als belangwekkende personen: eerst een professor en vervolgens een advocaat. Het schijnt ook gebaseerd te zijn op een waargebeurd verhaal. Cijfer: 8,5

Ran

Akira Kurosawa is relatief laat begonnen met kleurenfilms, maar dat hij ook daarin excelleert moge duidelijk zijn in Ran. Wat een cinematografie, wat een kleuren en wat voor gave landschappen . In Ran begint de oude strijdheer Hidetora stilaan seniel te worden en denkt goed te doen door zijn gebied te verdelen onder zijn drie zonen. Je raadt het al, dat wordt één en al nijd en strijd!
Ontzettend indrukwekkend is de scene waarbij Hidetora met zijn manschappen door zijn zonen aangevallen wordt in het kasteel, waarin hij bivakkeert. Tijdens die bestorming is er in plaats van hoefgetrappel, geweerschoten en andersoortig gegil Japanse muziek te horen. Heel apart, maar het pakt erg mooi uit. Cijfer: 8,5

Folterkammer des Dr. Fu Man Chu, Die

De titel doet vermoeden dat het hier om een Duitstalige film gaat, maar niets is minder waar, het betreft hier een Europese productie. De slechterik Fu Manchu (Christopher Lee!) heeft een machine ontwikkeld waarmee hij de hele wereld kan bevriezen. In het begin krijgt de kijker ook scenes uit een Titanic-film te zien, waarbij de Titanic zinkt . Gelukkig ontdekt de Britse agent Dr. Nayland Smith het duivelse plan op tijd en zet met behulp van Interpol de tegenaanval in. En vanaf hier (minuut 10) was ik het hele verhaal kwijt. Wat een vaag zootje was het allemaal . Het speelde zich grotendeels af op een kasteel in Turkije en opium speelde ook een niet onbelangrijke rol. Het irritante is dat het camerawerk, acteerwerk en de dialogen in slow-motion gaat, het tempo ligt nogal tergend traag. En ohja, de belichting schijnt ook continu een heel issue te zijn. De ene keer zie je niks, de andere keer is alles overbelicht. Amateuristische troep dus . Cijfer: 2,5

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 02-10-2007 10:16:56 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:10:47 #187
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_53637334
Gisteren:

Mr. Brooks

Beter dan ik had verwacht, vond Costner eindelijk weer eens een sterke rol spelen evenals Hurt. Verhaal is ook nog eens prettig, tempo, niet al te voorgekouwd en een plot waar je nog even over napraat. 8/10
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_53638416
Sunshine

Aardige film van de makers van 28 Days Later. Begin deed me aan Silent Running en 2001 denken, maar op het einde gaat de film helemaal over-the-top en lijkt het meer op een kloon van Event Horizon. Gelukkig hebben we Cillian Murphy nog. Mooie soundtrack van Underworld en John Murphy.

28 Weeks Later

Slap vervolg op 28 Days Later, hoewel er enkele vermakelijke momenten in zaten. Toch was er een hoop onlogisch aan deze film, wat de pret niet ten goede kwam.
pi_53638834
The Brave One (Neil Jordan, 2007)
Ik had tot voor The Brave One vier films gezien van regisseur Neil Jordan, waarvan twee goede en twee nogal tegenvallende films. Mona Lisa en The Crying Game vielen me nogal tegen, Interview with the Vampire en Michael Collins waren wel goed. The Brave One valt hier eigenlijk net tussenin. De regie en het acteerwerk zijn dik in orde, maar het verhaal laat nogal wat te wensen over. Eigenlijk is het een soort van vrouwelijke versie geworden van The Boondock Saints, een vrouw neemt na de moord op haar vriend het heft in eigen handen en gaat voor eigen rechter spelen. Ook het personage van Terrence Howard lijkt nogal op het personage van Willem Dafoe, vooral wanneer de agent op de crime-scene aan het rondwandelen is. Verder enorm veel toevalligheden, voorspelbare momenten en een verschrikkelijk fout cliche-einde. Toch nog een voldoende omdat de film ook wel zijn momenten heeft. 6.0

pi_53640238
Gisteren Hero gekeken met mijn broer, soms heel moeilijk te volgen, maar wat een actie zeg , een van de beste films met Jet Li
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:51:14 #191
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_53649092
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 00:04 schreef cwk het volgende:

[..]

Welke vind je de beste van de drie?
Duidelijk Blinkende Lygter.

Maar ik denk dat dat vooral komt door de geweldige Kaas en Thestrup.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:39:23 #192
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53650568
quote:
Ran

[afbeelding]

Akira Kurosawa is relatief laat begonnen met kleurenfilms, maar dat hij ook daarin excelleert moge duidelijk zijn in Ran. Wat een cinematografie, wat een kleuren en wat voor gave landschappen . In Ran begint de oude strijdheer Hidetora stilaan seniel te worden en denkt goed te doen door zijn gebied te verdelen onder zijn drie zonen. Je raadt het al, dat wordt één en al nijd en strijd!
Ontzettend indrukwekkend is de scene waarbij Hidetora met zijn manschappen door zijn zonen aangevallen wordt in het kasteel, waarin hij bivakkeert. Tijdens die bestorming is er in plaats van hoefgetrappel, geweerschoten en andersoortig gegil Japanse muziek te horen. Heel apart, maar het pakt erg mooi uit. Cijfer: 8,5
Hulde hiervoor, ik heb RAN ook en ik vind het een ongelovelijke aanrader, het is heel wat anders dan actiefilms van tegenwoordig, maar zo ongelovelijk mooi.

Je hebt ook helemaal gelijk over de scene in het kasteel, in één woord PRACHTIG.
Het verbeeld zo ongelovelijk perfect de dwaling en verslagenheid in de geest van een daimyo.

Ik geef als cijfer een dikke volle eeuwige 10 voor RAN.

Ik heb trouwens gister avond nog even de film "Puzzlehead" gezien (mijn avatar is daar ook van trouwens)

Ook een briljante film en aanrader, haalt het natuurlijk niet bij RAN maar toch.

Puzzlehead krijgt van mij een 8 omdat het mij behoorlijk stil kreeg, toen de film afgelopen was heb ik geloof ik 5 minuten lang voor me uit zitten staren.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:30:13 #193
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53652278
Vandaag 1408 gezien. Hij ging wel. We hadden niks te doen, maar anders had ik hem niet hoeven zien.

zesje
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:34:21 #194
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53654622
Boxcar Bertha
Scorsese`s versies en mix van Bonnie & Clyde en het Robin Hood verhaal resulteert in een uitermate relaxte, rustig voortkabbelende film die de sfeer van het in een economische crisis verkerende Amerika van de jaren `30 weergeeft. Het tempo is rustig (waarin Scorsese overigens soms wat te veel doorslaat) en de soundtrack past perfect bij de Zuidelijke setting.
Er zitten een aantal hele harde scenes in die de kijker bij de les houdt en tamelijk onverwacht komen, waarna de film vervolgens doorgaat op het zelfde rustige tempo.
Het einde hoort zeker bij die heftige scenes. Het slaat dan ook redelijk hard in en laat je dan ook vertwijfeld achter. Want ondanks dat de hoofdpersonages grote criminelen zijn weet Scorsese toch sympathie voor ze op te wekken. Daardoor laat de film je achter met een dubbel gevoel...

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:36:57 #195
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_53664193
Stardust

Voorpremiere op 22 september gezien...

wat een TOP film!

Waardering: 9 (voor liefhebbers van fantasy)
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:57:39 #196
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_53664706
The Kingdom
Deze gisteravond in de sneak gezien. Toen ik de trailer een tijd terug had gezien was het al snel duidelijk wat deze film zou worden: Actie, spektakel en corrupte Saudi Arabia terroristen die voor de Jihad alles rechtvaardigen in naam van Allah. Dit goed gepraat door een stoere Jamie Foxx die uiteraard de heldhaftige uber FBI'er is, die samen met zijn team wel even een flinke aanslag op een amerikaanse aanslag gaat oplossen.
Dit is info die uit de trailer te halen is en meer is het ook niet. Dat zegt nog niet dat het een slechte film is. De actie is echt super, wel een beetje overmatig gebruik van de shaky hand-held camera, maar zeker erg bruut etc. Het einde maakt imho wel flink wat goed qua pro amerika, maar dit is misschien ook meer gedaan om juist zo over te komen. Leuk, niet meer, dus een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:32:21 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_53668089
Oh ja, maandlijstjes. In de tweede helft van september door familieomstandigheden niet aan films kijken toegekomen, maar gelukkig had ik dat al wel wat gecompenseerd in de weken ervoor.

Absolute toppers die ik voor het eerst zag: Être et avoir, Paris Texas, Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut, Stalker en Lucky Number Slevin.
Opvallend slecht waren 300 en vooral Date Movie.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:58:03 #198
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_53668624
The Bourne Ultimatium
  woensdag 3 oktober 2007 @ 18:03:52 #199
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_53672493
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:29 schreef JelleS het volgende:
Control (2007, Anton Corbijn)

[afbeelding]

Eindelijk zag ik hem dan vandaag in Tuschinski. Na de lovende geluiden uit Cannes was dit één van de films van 2007 die ik gewoonweg moest zien. En ja hoor, zoals altijd had ik gelijk. Anton Corbijn wilde vooral geen muziekfilm of een documentaire-achtig over Joy Division maken, maar vooral een indringend portret van frontman Ian Curtis. En dat doet hij met zo'n gevoel voor compositie (nogal logisch gezien zijn verleden), stijl en ritme dat het elke minuut een genot is om naar te kijken. Vanwege de geweldige muziek natuurlijk, het sterke acteren van elk lid van de cast, de pure kunst en poëzie van het beeld, maar ook vooral vanwege het prachtige verhaal. Alle elementen tezamen is Control een angstaanjagend perfect portret van een bijzonder mens. Én één van de beste films van het jaar!

9,0
Ik ga deze morgen zien. Ik ben benieuwd, dit klinkt goed.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_53673738
196. Haine, La (Mathieu Kassovitz, 1995) :: 8.2

Prima film, mooi camerawerk, sterke acteerprestaties. Sfeertje in de buitenwijken is knap uitgewerkt, waardoor het realistisch overkomt.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 01:22:51 #201
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53684138
Sybil (1976)
Waargebeurd verhaal van een vrouw die 16 MPS heeft. Door in hypnose te gaan bij een psychiater kan ze van haar traumatische jeugd afkomen.

Mijn god wat is dit een ultrazware rol voor Sally Field. Ze speelt het met verve.

Cijfer 8.5 / imdb 7.6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:51:41 #202
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_53686627
Khadak
Mongools juweeltje over een epileptische schapenherder die gedwongen moet verhuizen naar een troosteloos mijnstadje. Prachtige weidse shots van het steppelandschap, weinig dialoog, schitterende muziek.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_53707083
21 Grams (Alejandro González Iñárritu 2003)
21 Grams is en blijft één van de meest krachtige drama's die ik ken. Het was de derde keer dat ik deze film gezien heb en eerlijk gezeg kan ik er geen genoeg van krijgen. Prachtig...en met afstand Iñárritu's beste.

White Zombie (Victor Halperin 1932)
Twee aspecten maken "White Zombie" de moeite waard: Bela Lugosi en het gegeven dat het de allereerste film is waarin zombies hun opwachting maken. Maar verder dan dat is de film gewoon niet goed. De jaren '30 hebben op het gebied van horror gewoon veel meer en kwalitatief veel beters te bieden. White Zombie valt helemaal in het niet bij hoogvliegers als Frankenstein (en z'n bruid), Dracula, Dr. Jekyll and Mr. Hyde enz. enz.

Capturing the Friedmans (Andrew Jarecki 2003)
De Friedmans lijken een normaal gezin, totdat een verschrikkelijk geheim van pa lief op tafel komt. Voor de kijker worden zo veel mogelijk aspecten van deze ingrijpende geschiedenis belicht, waardoor het je moeilijk wordt gemaakt om één kant te kiezen. Puik werk van Jarecki die de objectiviteit in pacht houdt, om je te blijven bestoken met feitjes en weetjes waardoor je weer gaat twijfelen aan de verhalen van de geïnterviewden. Tjonge, jonge wat is dit een indrukwekkende docu.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 01:41:25 #204
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_53711188
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:03 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ik ga deze morgen zien. Ik ben benieuwd, dit klinkt goed.
Alle lovende kritieken zijn waar. Control is echt een schitterende film. Ik ga er verder niks over zeggen. Zien.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_53711202
Adaptation van Kaufman..heerlijke film!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:44:03 #206
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53716533
Brainstorm 1983
Christopher Walken is een uitvinder die aan een project werkt waarbij via een helm alle lichamelijke processen opgenomen kan worden en vervolgens kan het ook weer afgespeeld. Zo kan je een trip in de natuur volgenieten van geuren, gevolgens en wat niet meer zij. Langzamerhand begint het leger er zich mee te bemoeien. Als een van de medewerkers dood gaat tijdens z'n opname process. Wil Walken het afspelen, maar onder vind zelf ook hartklachten.

Het is een zeer aardig concept en vervalt niet in absurdistisch gedoe. Het is nog enigzins geloofwaardig.

Cijfer 7.5 / imdb 6.2
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:19:07 #207
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_53718924
Lady in the water

Slap verhaal en slap acteerwerk, regisseur van the sixth sense weet duidelijk niets origineels meer te verzinnen. Film met moeite weten af te kijken. Verhaal boeide me niet en de hele film kon me niet boeien Vraag me uberhaupt af waarom ik die film afgekeken heb, wie weet uit nieuwsgierigheid.

6.2 op de moviedatabase en ik geef de film een 4. Lager dan een 4 ga ik niet als ik een film alsnog heb weten af te kijken. Wel de neiging gehad om de film af te zetten.

Na lady in the water, Platoon opgezet waarvan ik een half uur gezien heb. Meteen het betere werk. Vanavond de rest van de film kijken. Platoon vaker gezien maar soms zijn er van die films die goed blijven.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:50:44 #208
16701 scanman01
Today's a good day
pi_53719719
The Terminal

Okee, het is van Spielberg, dus slecht kan het niet zijn.... maar ik had gewoon niet al te veel verwacht van 'The Terminal'. Misschien is daarom juist de verrassing extra groot als blijkt dat het een gewoonweg fantastische film is. Aandoenlijk, mooi, romantisch, komisch.... alles zit in 'The teriminal'. Vooral de scene dat de schoonmaker uit India tijdens een romantisch etentje tussen Hanks en Zeta-Jones begint te jongleren met borden en ringen is hilarisch. Zelden zo hard gelachen! Tom Hanks (en ik ben echt geen Hanks-fan) is echt meesterlijk in deze film. Na een paar minuten vergeet je dat het Tom Hanks is. Als met al is 'The terminal' een echte feel-good movie, met toch niet helemaal het einde wat je zou verwachten van een film als deze. Niet alles eindigt 'op zn amerikaans' dit keer.

Cijfer: 9
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:59:08 #209
16701 scanman01
Today's a good day
pi_53719954

Oorlogsdrama over de grootste gevangenenopstand en ontsnapping tijdens de Tweede Wereldoorlog. Sobibor was een concentratiekamp gelegen in het oosten van Polen en gebouwd door de nazi's als onderdeel van de 'uiteindelijke oplossing van het joodse vraagstuk'. Op 14 oktober 1943 kwamen de gevangenen in opstand. Ze vermoorden een groot aantal SS-ers en vervolgens slaagden zo'n driehonderd gevangenen erin om te ontsnappen. 'Escape from Sobibor' is een 'made-for-tv' movie, maar dat maakt het niet minder goed. Een aantal aangrijpende beelden maakt het leven in zo'n 'death-camp' behoorlijk goed duidelijk. Natuurlijk is het weer jammer dat iedereen Engels spreekt, maar zo gaat dat met die Amerikaanse films. Rutger Hauer speeld mee in het tweede uur van de film, als Russisch soldaat.

Cijfer: 8

[ Bericht 2% gewijzigd door scanman01 op 05-10-2007 18:48:07 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_53723743
Transformers (2007)

Allemejezus wat een achterlijke kutfilm! Kinderachtige humor, zwakzinnige dialogen, lachwekkend plot, matig acteerwerk (John Voight en John Turturro kunnen veel beter), robots met lippen, etc. Het enige leuke waren de special effects, hoewel deze ook soms erg chaotisch waren.

Ik ben blij dat ik 'm had gedowload, anders was ik mijn geld terug gaan eisen bij de videotheek. Uwe Boll neemt zichzelf en zijn films tenminste niet serieus, zoals Michael Bay.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')