Dat kan. Ik vond het een prachtfilm en iedereen die samen met mij de film gezien heeft ook.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Tja, moet ik ervan zeggen. Vond maar net een klein zesje waard. Vond Grant nu niet geloofwaardig als artiest. Ik heb wel betere films gezien met Drew en ik heb betere gezien met Hugh.
Kinepolis, Hasselt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:36 schreef Doff het volgende:
Waar, Timo?
Bijna helemaal mee eens.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:53 schreef hornage het volgende:
Stardust
Ik had de trailers gezien en dat zag er zo veelbelovend uit dat ik afgelopen vrijdagavond direct naar de bios ben gegaan om deze film te zien. En wat was het een fijne film zeg. De film begint heel fijn en rustig. Alles in de wereld waarin het zich afspeelt is fantasy en magisch.
Het verhaal begint heel simpel en is makkelijk te volgen. Langzamerhand gebeuren er dingen en komen er dingen op het pad waardoor het geheel zich rustig opbouwt tot een climax. Het temp waarin dit gebeurt is perfect. Je hebt niet het gevoel dat er gehaast wordt, maar ook niet dat het te langzaam gaat of te kinderachtig is. De special effects zijn echt geniaal mooi. Robert DeNiro speelt een supermooie rol als piratenkapitein die een beetje nichterige trekjes heeft.
Als laatste mooie is de humor. Het geheel voelt niet zwaar aan door de ietwat luchtige sfeer die in de film zit. Nergens wordt het echt zwaar en er is altijd plaats voor een grapje of iets anders leuks. De film is dus niet al te zwaar en dat is soms ook wel fijn.
Ik werd iig flink in de film gezogen en vond hem heel goed, dus een 9.
jah,inderdaadquote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
13-jarige dochter van Scanman weet pappa dat je op zijn account zit te posten?![]()
Oh, ik was even vergeten dat je als volwassen man dat soort films niet leuk mag vinden. Sorry. Dom van mij. Ik zal me in het vervolg alleen maar richten op echte films, die jij goed vindt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
13-jarige dochter van Scanman weet pappa dat je op zijn account zit te posten?![]()
In her shoes en Serendipity zijn echt wel leuke filmsquote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:25 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Oh, ik was even vergeten dat je als volwassen man dat soort films niet leuk mag vinden. Sorry. Dom van mij. Ik zal me in het vervolg alleen maar richten op echte films, die jij goed vindt.
Dat je geen gevoel voor humor hebt was iig wel al duidelijk.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:25 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Oh, ik was even vergeten dat je als volwassen man dat soort films niet leuk mag vinden. Sorry. Dom van mij. Ik zal me in het vervolg alleen maar richten op echte films, die jij goed vindt.
Ik denk, ik geef die arme jongen een leuke film mee.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:17 schreef Gillingham het volgende:
Kurenai no buta (Hayao Miyazaki, 1992) 4
[ afbeelding ]
Ik weet dat ik hiermee op de teentjes trap van de doorgewinterde anime-fan, maar ik heb hier werkelijk he-le-maal niks mee. Waar ik een Mononoke-hime en vooral Sen to Chihiro no kamikakushi nog kan betrappen op mooie animatie, inventiviteit en een flinke dosis fantasie ontgaat me de kunst achter Kurenai no buta (Porco Rosso) volledig. Ik kan me tijdens de film echt niet aan de indruk onttrekken dat ik naar een zuivere kinderfilm (of familiefilm, soit) aan't kijken was. Nu is daar op zich niks mis mee, maar dat wordt wel een probleem als de animatiefilm zich presenteert als een film voor volwassenen met dito thema's. Buiten het feit dat de animatie op zich erg kinderlijk aan doet - wat niet zoveel uitmaakt - doen het script, het plot en vooral de dialogen ook erg kinderlijk aan. Het is niet dat ik me heel erg verveeld heb tijdens het kijken van deze film, maar dat lukt kinderfilms wel vaker en daar zit de kracht dan ook vaak in. Maar in dit geval compenseerde dat een dergelijk pretentieuze houding totaal niet.
hehe toch bedankt hoor, ik moet mijn horizon natuurlijk wel breed houden.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:42 schreef Doff het volgende:
[..]
Ik denk, ik geef die arme jongen een leuke film mee.![]()
Maar goed, wat ik erg leuk vond aan Porco Rosso is de manier waarom het kader van het fascisme en mannelijke machogedrag in een 'lieve' film werd gestopt. En de animatie vond ik, vooral voor '92 wél heel sterk en de muziek vond ik erg mooi.
Thanks. Dat vond ik dus ook.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:37 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
In her shoes en Serendipity zijn echt wel leuke filmsGroot gelijk scanman!!
Ook gisteren gezien, wat een pauper film is dat zeg...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:59 schreef Flitspaal het volgende:
The Kingdom
Jamie Foxx mag ook eens laten zien dat hij niet tegen Chris Cooper op kan spelen.Maar ook voor Chris geldt dat hij in veel betere films heeft gespeeld.
Gezien de drukte in de zaal kan ik me niet voorstellen dat deze film lang draait.
Wat meer me je gezien ondernemen en het werk laten voor wat het is....quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 03:03 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Het verhaal gaat over architect/workaholic Michael Newman, die een universele afstandsbediening krijgt waarmee hij bepaalde delen uit zijn leven vooruit kan spoelen en terugspoelen. Er ontstaan problemen wanneer de afstandsbediening niet meer doet wat Michael wil.
De film deed me veel meer dan ik had verwacht, vooral de tweede helft, als de gedachte achter de gebeurtenissen duidelijker wordt. De eerste helft is wat minder, maar de rest maakt het meer dan goed. De film zette mij in ieder geval erg aan het denken.
Cijfer: 8.0
Daar gaat het hier niet over. Laat maar weten wat je van alle drie vond. Dat red je best.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:08 schreef Grachus het volgende:
Ik heb voor vanmiddag de keus uit Zwartboek, The Untouchables en Deja vu. Wat is de grootste aanrader?
Je hebt ze gelijk in de goede volgorde gezet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:08 schreef Grachus het volgende:
Ik heb voor vanmiddag de keus uit Zwartboek, The Untouchables en Deja vu. Wat is de grootste aanrader?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |