abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:26:54 #251
16701 scanman01
Today's a good day
pi_53819997
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 18:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Tja, moet ik ervan zeggen. Vond maar net een klein zesje waard. Vond Grant nu niet geloofwaardig als artiest. Ik heb wel betere films gezien met Drew en ik heb betere gezien met Hugh.
Dat kan. Ik vond het een prachtfilm en iedereen die samen met mij de film gezien heeft ook.
Verschil van mening dus.
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:25:22 #252
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53822922
Gisteren in de bios:

Requiem For A Dream
Geweldige ervaring om deze eens op het grote doek te kunnen zien.
Waar de film bij de eerste kijkbeurt een geweldige indruk maakte, vielen me nu juist dingen op waar ik me gedurende de film aan ging irriteren. Het geheel is prachtig gefilmd en ziet er prachtig uit, de soundtrack is fantastisch (alhoewel ie nogal lijkt op die van The Fountain, iets dat natuurlijk niet in het voordeel van Clint Mansell spreekt) en het acteer werk is briljant. Ook de montage is geweldig, maar is ook meteen het punt waar de schoen het meeste wringt. Hoewel het bij de eerste kijkbeurt dus vooral indruk maakte, begon ik me nu al ongeveer op de helft te irriteren aan de overdaad aan flistende beelden en rondraaiende camera`s.
Dat had echt wel wat minder gemogen.
Alhoewel het dus nog steeds een geweldige en indrukwekkende film is, is de impact toch een stuk minder dan bij de eerste keer.

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
pi_53823049
en dan nog zo'n laag cijfer
pi_53823195
Waar, Timo?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:48:12 #255
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53827066
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 21:36 schreef Doff het volgende:
Waar, Timo?
Kinepolis, Hasselt.
Blijkbaar is morgen (10 oktober) door de WHO uitgeroepen dat één of andere gezondheidsdag en in het kader daarvan draaien ze deze week iedere dag een film waarin het gaat over verslavingen, psychiatrische patienten etc. etc.
Gisteren dus Requiem for a Dream
Vandaag: Matchstick Man
Morgen: Tarnation
Donderdag: Shine
Vrijdag: Iris

pi_53827763
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:53 schreef hornage het volgende:
Stardust
Ik had de trailers gezien en dat zag er zo veelbelovend uit dat ik afgelopen vrijdagavond direct naar de bios ben gegaan om deze film te zien. En wat was het een fijne film zeg. De film begint heel fijn en rustig. Alles in de wereld waarin het zich afspeelt is fantasy en magisch.
Het verhaal begint heel simpel en is makkelijk te volgen. Langzamerhand gebeuren er dingen en komen er dingen op het pad waardoor het geheel zich rustig opbouwt tot een climax. Het temp waarin dit gebeurt is perfect. Je hebt niet het gevoel dat er gehaast wordt, maar ook niet dat het te langzaam gaat of te kinderachtig is. De special effects zijn echt geniaal mooi. Robert DeNiro speelt een supermooie rol als piratenkapitein die een beetje nichterige trekjes heeft.
Als laatste mooie is de humor. Het geheel voelt niet zwaar aan door de ietwat luchtige sfeer die in de film zit. Nergens wordt het echt zwaar en er is altijd plaats voor een grapje of iets anders leuks. De film is dus niet al te zwaar en dat is soms ook wel fijn.
Ik werd iig flink in de film gezogen en vond hem heel goed, dus een 9.
Bijna helemaal mee eens.
Het einde vond ik nogal afgeraffeld overkomen eigenlijk, maar verder inderdaad een hele leuke, fijne film om te kijken
  woensdag 10 oktober 2007 @ 10:50:02 #257
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_53833387
Once (John Carney, 2006)
Prachtig mooi, hartverwarmende klein drama met The Frames frontman Glen Hansard in de hoofdrol. Mede dankzij zijn muziek en die van tegenspeelster Markéta Irglová is deze film een genot om naar te kijken. Eenvoudig en breekbaar net als de muziek en een geweldige chemistry tussen de twee hoofdrolspelers. De hand-held camera maakt de film ook heel persoonlijk en intiem. Eén van de beste films van het jaar. ****¼

The Heartbreak Kid (Farrelly Brothers, 2007)
Wat een schril contrast met Once. Een typische film van de Farrelly Brothers. Veel platte grappen, waarvan de meeste te flauw zijn, opgehangen aan een verhaal vol cliches. Het wordt nogal een saaie bedoening aangezien er nauwelijks iets origineels is te bekennen en de geslaagde grappen ook spaarzaam zijn. **½
  woensdag 10 oktober 2007 @ 12:10:39 #258
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_53835470
Alles is Liefde

Alles is Liefde is een romantische komedie over de liefdesperikelen van zes koppels die er achter komen dat liefde overal is. En dat ze het allemaal willen. Maar liefde is als Sinterklaas, je moet er in geloven, anders wordt het niks.Klaasje is gescheiden van Dennis, die haar heeft bedrogen met de schooljuf. Dennis wil haar terug, maar zijn kansen lijken verkeken als zij een jonge minnaar in huis haalt. Klaasjes beste vriendin Simone is de spil van haar gezin. Haar man Ted voelt zich vaak overbodig. Dat hij is ontslagen, durft hij haar niet te vertellen. Badmeester Victor verheugt zich op het huwelijk met zijn grote liefde Kees. Maar Kees twijfelt en slaat zijn angsten van zich af tijdens weekendjes larpen (Live Action Role Play). Victors zus Kiki, verkoopster bij de Bijenkorf, droomt van een prins op het witte paard. Ze weet niet dat een echte prins, Valentijn, van haar droomt. Met de komst van een mysterieuze Sinterklaas bereiken de liefdesperikelen een hoogtepunt, maar komen ook de happy endings dichterbij.

Vond het zelf wel een leuke film.. Lekker veel verhaallijnen en luchtig opgezet.
------------------
pi_53838628
Zwartboek gisteren voor het eerst, wat een film

Carice
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  donderdag 11 oktober 2007 @ 02:18:50 #260
16701 scanman01
Today's a good day
pi_53854804

De film gaat over twee zussen, Maggie (Cameron Diaz) en Rose (Toni Colette) die hun moeder al heel jong hebben verloren. Rose is de verstandige van de twee en Maggie is de losbol. Maggie steelt hier en daar wat geld en flirt met mannen om zo aan gratis drankjes te komen. Werken doet ze liever helemaal niet. Op een dag ontdenkt Maggie een hele stapel kaartjes die haar oma (Shirley MacLaine) naar haar gestuurd heeft, maar die haar vader heeft achter gehouden. Na een knallende ruzie met haar zus vertrekt Maggie en gaat op bezoek bij haar oma. Dat zal haar leven voorgoed veranderen.

Diaz en Colette zijn zeer goed als de twee zusjes, maar Shirley MacLaine.... tja, wat kan ik zeggen? Shirley MacLaine is geweldig. Nog altijd even krachtig als vroeger. Ik heb een enorme zwak voor haar en dat zal wel altijd zo blijven.
'In her shoes' is grappig, aandoenlijk en aangrijpend. Wat mij betreft een absolute aanrader.

Cijfer: 8.0
  donderdag 11 oktober 2007 @ 10:49:42 #261
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53858311
13-jarige dochter van Scanman weet pappa dat je op zijn account zit te posten?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 11:10:30 #262
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_53858875
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 10:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
jah,inderdaad
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_53858936
Transformers .
Die Hard 4.0 .
  donderdag 11 oktober 2007 @ 11:25:21 #264
16701 scanman01
Today's a good day
pi_53859238
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 10:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Oh, ik was even vergeten dat je als volwassen man dat soort films niet leuk mag vinden. Sorry. Dom van mij. Ik zal me in het vervolg alleen maar richten op echte films, die jij goed vindt.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 11:37:25 #265
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_53859564
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:25 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Oh, ik was even vergeten dat je als volwassen man dat soort films niet leuk mag vinden. Sorry. Dom van mij. Ik zal me in het vervolg alleen maar richten op echte films, die jij goed vindt.
In her shoes en Serendipity zijn echt wel leuke films Groot gelijk scanman!!
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 11:53:22 #266
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53860006
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:25 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dat je geen gevoel voor humor hebt was iig wel al duidelijk.
pi_53860614
Kurenai no buta (Hayao Miyazaki, 1992) 4

Ik weet dat ik hiermee op de teentjes trap van de doorgewinterde anime-fan, maar ik heb hier werkelijk he-le-maal niks mee. Waar ik een Mononoke-hime en vooral Sen to Chihiro no kamikakushi nog kan betrappen op mooie animatie, inventiviteit en een flinke dosis fantasie ontgaat me de kunst achter Kurenai no buta (Porco Rosso) volledig. Ik kan me tijdens de film echt niet aan de indruk onttrekken dat ik naar een zuivere kinderfilm (of familiefilm, soit) aan't kijken was. Nu is daar op zich niks mis mee, maar dat wordt wel een probleem als de animatiefilm zich presenteert als een film voor volwassenen met dito thema's. Buiten het feit dat de animatie op zich erg kinderlijk aan doet - wat niet zoveel uitmaakt - doen het script, het plot en vooral de dialogen ook erg kinderlijk aan. Het is niet dat ik me heel erg verveeld heb tijdens het kijken van deze film, maar dat lukt kinderfilms wel vaker en daar zit de kracht dan ook vaak in. Maar in dit geval compenseerde dat een dergelijk pretentieuze houding totaal niet.
What's it going to be then, eh?
pi_53861173
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:17 schreef Gillingham het volgende:
Kurenai no buta (Hayao Miyazaki, 1992) 4
[ afbeelding ]
Ik weet dat ik hiermee op de teentjes trap van de doorgewinterde anime-fan, maar ik heb hier werkelijk he-le-maal niks mee. Waar ik een Mononoke-hime en vooral Sen to Chihiro no kamikakushi nog kan betrappen op mooie animatie, inventiviteit en een flinke dosis fantasie ontgaat me de kunst achter Kurenai no buta (Porco Rosso) volledig. Ik kan me tijdens de film echt niet aan de indruk onttrekken dat ik naar een zuivere kinderfilm (of familiefilm, soit) aan't kijken was. Nu is daar op zich niks mis mee, maar dat wordt wel een probleem als de animatiefilm zich presenteert als een film voor volwassenen met dito thema's. Buiten het feit dat de animatie op zich erg kinderlijk aan doet - wat niet zoveel uitmaakt - doen het script, het plot en vooral de dialogen ook erg kinderlijk aan. Het is niet dat ik me heel erg verveeld heb tijdens het kijken van deze film, maar dat lukt kinderfilms wel vaker en daar zit de kracht dan ook vaak in. Maar in dit geval compenseerde dat een dergelijk pretentieuze houding totaal niet.
Ik denk, ik geef die arme jongen een leuke film mee.
Maar goed, wat ik erg leuk vond aan Porco Rosso is de manier waarom het kader van het fascisme en mannelijke machogedrag in een 'lieve' film werd gestopt. En de animatie vond ik, vooral voor '92 wél heel sterk en de muziek vond ik erg mooi.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_53861332
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:42 schreef Doff het volgende:

[..]

Ik denk, ik geef die arme jongen een leuke film mee.
Maar goed, wat ik erg leuk vond aan Porco Rosso is de manier waarom het kader van het fascisme en mannelijke machogedrag in een 'lieve' film werd gestopt. En de animatie vond ik, vooral voor '92 wél heel sterk en de muziek vond ik erg mooi.
hehe toch bedankt hoor, ik moet mijn horizon natuurlijk wel breed houden.

Ik had mijn hoop ook gevestigd op de punten die jij goed vindt, maar dat was enigszins een teleurstelling.
What's it going to be then, eh?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:51:04 #270
16701 scanman01
Today's a good day
pi_53861382
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:37 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

In her shoes en Serendipity zijn echt wel leuke films Groot gelijk scanman!!
Thanks. Dat vond ik dus ook.
pi_53862192
Shoot 'Em Up (Michael Davis, 2007)
Zeer vermakelijke aktiekomedie van regisseur Michael Davis. Het verhaal gaat echt helemaal nergens over, maar de combinatie van humor en aktie is goed gevonden. Heerlijke oneliners en iedere keer wanneer je denkt dat het allemaal niet extremer kan dan levert men meteen het bewijs dat dat toch nog zeker mogelijk is. De film bevat ook nog enkele boodschappen; het is een lobby tegen wapenbezit (vooral voor onze Amerikaanse vrienden) en je moet elke dag je groentes eten (met name wortelen). Op en top vermaak dus en de tachtig minuten vliegen voorbij, verder ook een aardige soundtrack met enkele stevige rocknummers. 8.0

Jeux d'enfants (Yann Samuell, 2003)
Jeux d'enfants (ook wel Love me if you Dare) is een zeer vermakelijke Franse film in de stijl van Amelie, ook hier een dromerig liefdesverhaal. Goed acteerwerk, prachtige geschoten beelden en heerlijke soundtrack maken dit tot een zeer sterke film. 8.0

Brřdre (Susanne Bier, 2004)
Na After the Wedding is Brřdre (Brothers) de tweede film van Sussanne Bier die ik zie, met Open Hearts nog hoog op mijn wishlist. Ook Brřdre is weer een ijzersterk drama, met super acteerwerk en een goed verhaal. Op de een of andere manier komen de films van Bier erg realistisch op me over (zal ook zeker met haar filmstijl te maken hebben). 8.5

Old School (Todd Phillips, 2003)
Geen hoogwaardig stukje cinema, maar toch een zeer vermakelijke film en een van de betere komedies van de afgelopen jaren. In de hoofdrollen zien we de mannen van het Frat Pack (o.a. Will Ferrell, Luke Wilson en Vince Vaughn). Vooral Will Ferrell is goed op dreef als Frank de Tank. Sterke komedie dus, met enkele legendarische scenes; "I'm here for the gangbang" . 7.5

Stardust (Matthew Vaughn, 2007)
Met Stardust laat Matthew Vaughn zien een veelzijdig regisseur te zijn, want met Stardust levert hij een zeer vermakelijke fantasy film af. Het verhaal mag misschien niet van zeer hoog niveau zijn, de uitwerking is erg goed. De film bevat veel komische momenten, maar drijft daar ook niet te veel op door. Verder mooi geschoten beelden en een sterke ondersteunende en aanwezige score. Kleine tegenvaller was het einde, dat was een beetje kortaf en wel erg zoetsappig. Verder leuke rollen van Michelle Pfeiffer, Clare Danes en Robbert de Niro. Helaas had Ricky Gervais maar een kleine bijrol, lag al weer helemaal in een deuk bij de twee of drie scenes waarin hij mee mocht spelen. Ik weet overigens niet of ik Robert de Niro ooit nog weer serieus kan nemen na deze rol. 7.8

vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:20:01 #272
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_53876920
Shrek the Third
Shrek was geweldig, Shrek 2 vond ik minstens even goed, Shrek the Third is tamelijk overbodig. Natuurlijk zit het weer boordevol leuke grappen en stoere verwijzingen naar andere films, maar het is allemaal net te voorspelbaar en net te makkelijk. De finale is ronduit teleurstellend. En wie dacht dat de extra's op de dvd het nog wat goed konden maken, komt bedrogen uit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:59:53 #273
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_53880567
The Kingdom

Jamie Foxx mag ook eens laten zien dat hij niet tegen Chris Cooper op kan spelen.Maar ook voor Chris geldt dat hij in veel betere films heeft gespeeld.
Gezien de drukte in de zaal kan ik me niet voorstellen dat deze film lang draait.
pi_53881833
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 09:59 schreef Flitspaal het volgende:
The Kingdom

Jamie Foxx mag ook eens laten zien dat hij niet tegen Chris Cooper op kan spelen.Maar ook voor Chris geldt dat hij in veel betere films heeft gespeeld.
Gezien de drukte in de zaal kan ik me niet voorstellen dat deze film lang draait.
Ook gisteren gezien, wat een pauper film is dat zeg...

Dat ze die typische Amerikaanse Idealistische propaganda bagger gewoon aan de andere kant van de oceaan houden... Zonde van m'n geld, na Alfie (sneak) slechtste film die ik ooit in de bios heb gezien
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_53881932

Shrek the Third: Matig tot voldoende, soms wel grappige stukjes. 6

Snatch: Goede film, houd wel van dit soort films 8

Planet Terror: Goede reviews maar ik vond het wel meevallen 7+

Troy: Had hem al 2x gezien en het blijft een geweldige film: 8

40 Year Old Virgin: Vond Knocked Up wel leuk en deze film heeft een zelf soort thema 7+
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:36:51 #276
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_53891272

Ik Omhels Je met 1000 Armen.

Tot aan zijn laatste snik werkte de in september 2005 overleden regisseur Willem van de Sande Bakhuyzen aan Ik Omhels Je Met 100 Armen, de verfilming van Ronald Giphart’s autobiografische bestseller. Centraal in boek en film staat de jonge getormenteerde schrijver Giph. Zijn leven laveert tussen lol trappen met zijn vrienden en de zorg voor zijn doodzieke moeder.

Ik Omhels Je Met 100 Armen volgt vrij nauwgezet de oorspronkelijke roman. De film valt dan ook uiteen in vrolijke scčnes met jolige jongeren op het Spaanse eiland La Palma, en serieuzere scčnes aan het sterfbed van de moeder. Vergeleken met het boek hebben die laatste wat meer nadruk gekregen, waarschijnlijk omdat ze parallel liepen met het leven van de regisseur zelf. Anders dan bij eerdere Giphart-verfilmingen (de puberfilm Ik Ook Van Jou uit 2001 en het uitbundige Phileine Zegt Sorry uit 2003) heeft dat een volwassen film opgeleverd.

Met zijn zwanenzang bewijst Van de Sande Bakhuyzen opnieuw hoe goed hij was als ’acteurs-regisseur’. Wat hem eerder lukte met tobbende veertigers in Cloaca, lukt hem nu opnieuw. Over Tijn Docter als Giph zijn de critici misschien verdeeld, maar vooral Carice van Houten blinkt uit als Giph’s vriendin Samarinde. Ook Bakhuyzens vaste acteurs Jaap Spijkers en Mark Rietman duiken weer op, evenals Halina Reijn die meesterlijk de spot drijft met zichzelf. De Nederlandse filmwereld mist deze regiseur, dat staat vast.

O ja, IMDB 6.8. Ik een 8.0.

[ Bericht 1% gewijzigd door arneaux op 12-10-2007 21:20:38 ]
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:46:38 #277
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53894261
Gisteren in de sneak:

Michael Clayton
Het duurt even voordat je goed en wel "in" dit regie debuut van Tony Gilroy zit. De eerste 30-45 minuten heb je eigenlijk geen idee wat er nou precies aan de hand is of waar het over gaat. Maar wanneer het kwartje dan eindelijk valt dan wordt je getrakteerd op een (zo blijkt) zorgvuldig geconstueerde thriller waarvan het tempo redelijk laag ligt. Iets dat gek genoeg niet ten koste gaat van de kwaliteit van de film als geheel. Naar mate het einde steeds dichter bij komt wordt de spanning rustig opgevoerd tot er een sterk einde op volgt.
George Clooney en Tom Wilkinson zijn geweldig, net als Tilda Swinton die als bitch een goede rol neerzet.
Een sterke film dus, waarbij het wachten in het begin zeker beloond wordt.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:51:48 #278
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53898668
06 (1994)
Vrouw heeft haar 06 te boek staan als sexlijn. Een man reageert daar op. Na een wat gesprekjes is het een wederkerend gebeuren. Wel grappig de dirtytalk over de telefoon.

cijfer 6.5 / imdb 6.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 03:03:55 #279
16701 scanman01
Today's a good day
pi_53902151

Het verhaal gaat over architect/workaholic Michael Newman, die een universele afstandsbediening krijgt waarmee hij bepaalde delen uit zijn leven vooruit kan spoelen en terugspoelen. Er ontstaan problemen wanneer de afstandsbediening niet meer doet wat Michael wil.
De film deed me veel meer dan ik had verwacht, vooral de tweede helft, als de gedachte achter de gebeurtenissen duidelijker wordt. De eerste helft is wat minder, maar de rest maakt het meer dan goed. De film zette mij in ieder geval erg aan het denken.

zaterdag 13 oktober 2007 @ 09:39:05 #280
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53903135
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 03:03 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

Het verhaal gaat over architect/workaholic Michael Newman, die een universele afstandsbediening krijgt waarmee hij bepaalde delen uit zijn leven vooruit kan spoelen en terugspoelen. Er ontstaan problemen wanneer de afstandsbediening niet meer doet wat Michael wil.
De film deed me veel meer dan ik had verwacht, vooral de tweede helft, als de gedachte achter de gebeurtenissen duidelijker wordt. De eerste helft is wat minder, maar de rest maakt het meer dan goed. De film zette mij in ieder geval erg aan het denken.

Wat meer me je gezien ondernemen en het werk laten voor wat het is....
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 09:50:53 #281
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53903226
Gister avond "kakushi toride no san akunin " gezien.
Echt toffe film

Dit topic is handig als je je verveeld
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:16:51 #282
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53911666
The Simpsons Movie (2007, VS, David Silverman)
Een zeer geslaagde extra lange aflevering dat is het gewoon.
cijfer: 8.5

Live Free or Die Hard (Die Hard 4.0) (2007, VS, Len Wiseman)
Ook het late vierde deel van de Die Hard serie kan in het rijtje van betere actie films.
"You're a Timex watch in a digital age " zegt de slechterik tegen McClane. En dat somt de flm mooi op.
cijfer: 8

Dersu Uzala (1975, Rus, Akira Kurosawa)
Kurosawa's uitstapje naar Rusland levert een prachtige film op over vriendschap, respect en een man, die wordt ingehaald door de modernisering, Dersu Uzala.
cijfer: 9
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:14:00 #283
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_53916269
Eastern Promises
Erg sterk gangsterportret met een waterdicht plot. In de uitstekende cast valt Mortensen extra op en zet zijn karakter uitmuntend neer. Het feit dat ie door Rusland is gereisd en method-act-achtige praktijken er op heeft nagehouden om zich voor te bereiden wekt weinig ontzag meer vandaag de dag. Maar resultaat is er wel. Zijn lichaam, gedrag, accent. Alles perfect. De vechtscene waar Mortenson piemeltjebloot staat te knokken is een fenomeen op zich, wat een angstaanjagend realisme. Voor iedereen die A History of Violence toch wat vond tegenvallen een herkansing. Kijken.

Une Femme Est une Femme
Wat een ontzettend lieve, leuke en geweldige film. De muziek, de schattige en prachtige Anna Karina, de komische uitstapjes allemaal in die dikke nouvelle vague-saus. Een van de leukste films over een relatie die ik ooit zag en een van die weinige films die ik gelijk nog een keer heb bekeken de volgende avond.

L'Année Derničre ŕ Marienbad
Persoonlijk kon ik weinig met deze kleine anderhalf uur filmpoëzie. Dat is niet te zeggen dat ik me heb verveeld, want de beelden waren wel hip en het sfeertje op zijn minst intrigerend. Maar na enig overpeinzing kwam ik toch tot de conclusie dat ik er eigenlijk niet zoveel van snap, of wil snappen. Een snobfilm if I ever saw one.

Breakfast at Tiffany's
Audrey is ook leuk als gecompliceerd vrouwtje. Het zeikt een beetje door maar als in de finale Hannibal 's plan toch allemaal together komt zat ik wel een beetje te zwijmelen. Op een hele mannelijk manier.

Ik zag nog veel meer, maar kan het echt niet meer opbrengen wat leuke mini-recensie te schrijven in dit topic.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 14 oktober 2007 @ 00:01:17 #284
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53917538
Even de Sokolsky-stijl dan maar. Ik heb wederom weer wat films gezien namelijk , waaronder wat 250-spul, en andersoortig gespuis. Het viel helaas allemaal niet even mee. City Limits is een post-apocalyptische film van het slechtste soort. Vaag plot en de filmmakers hebben alleen aandacht besteed aan de afzichtelijke kostuums. Letters from Iwo Jima was oke, alleen jammer dat alles zo flets er uit zag. Live Free or Die Hard was perfect MST3K-materiaal, ik heb begrepen dat John McClane na dit avontuur met succes een snooker- als ook biljartcarričre is begonnen.

Van James Bond accepteer ik dit soort grappen, maar John McClane komt hier niet mee weg! Galaxina staat in de Imdb-bottom top 100, maar is lang zó slecht nog niet, het was een soort Scary/Date/Epic Movie, maar dan toegepast op alle SF-films en Westernfilms die bekend waren rond het jaar 1980. Shadow of a Doubt (Hitchcocks favoriet!) was de topper van de week. Willeke Alberti heeft na aanleiding van deze film het liedje Ome Jan opgenomen. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban was beter dan de eerste twee delen. Vooral het laatste gedeelte met die time-turner is hip.
Tot slot zag ik ook nog onlangs de epische Al Pacino-werken Scarface en Heat. Ze hebben beiden hun grote mankementen, maar Scarface is toch duidelijk de betere van deze twee.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 14 oktober 2007 @ 07:54:01 #285
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53920767
Dersu uzala moet ik nog zien, vanmiddag mischien.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:15:44 #286
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_53921728
Paar dagen geleden Control gezien, we moesten er even voor reizen, maar was de afstand dubbel zo ver geweest dan was het nog de moeite waard. Beste film van het jaar, so far. Gisteravond was het de beurt aan goedkoop vermaak om mij te troosten na het trieste optreden van het nederlands elftal en het afbellen van komrad Ralph. The Haunted Strangler in de speler geramd en lekker kijken. Altijd leuk, zelfs in je 1tje. Indrukwekkende preformance van Karloff nog, zo op leeftijd.
  zondag 14 oktober 2007 @ 13:37:45 #287
13148 Shogo
Psycho...
pi_53923825
Blue Velvet (1986)
Jeffrey Beaumont (Kyle MacLachlan) komt thuis om zijn vader in het ziekenhuis op te zoeken, onderweg komt hij in een verlaten veldje een oor tegen en neemt dit mee naar de politie, uiteindelijk komt hij erachter dat een zangeres genaamd Dorothy Vallens (Isabella Rossellini) die in de buurt woont er iets mee te maken heeft, uiteindelijk besluit hij haar te bespioneren maar al gauw steekt hij zijn neus in dingen waar hij beter had kunnen wegblijven. Een lange tijd terug heb ik deze op TV gezien en toen begreep ik er geen snars van, maar bepaalde scenes zijn altijd in mijn hoofd blijven hangen (baby wants blue velvet bijv.). Dennis Hopper speelt de gevaarlijke Frank Booth, over-the-top maar zo memorabel het is gewoon verdomde goed werk, de rest van de cast is ook goed. Erg goede film die wel meer dan een keer dient bekeken te worden voordat de clou begrepen wordt.
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:21:17 #288
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53934716
I Now Pronounce You Chuck and Larry (2007, VS, Dennis Dugan)
Liberaal Hollywood wilt natuurlijk dat het conservatievere deel van Amerika (lees de rest min wat staatjes in het Noord-Oosten) ook zo positief denkt over homo's en het homo-huwelijk als zij. Dus wordt er een komedie in elkaar geflanst metpubliekslievelingtjes Adam Sandler en Kevin James. Om mannen over de streep te halen om naar een komedie over homo's te gaan zijn er ook wat lekkere vrouwen zoals Jessica Biel. En als dat niet genoeg is zit de film vol met cameo's met als absoluut dieptepunt Rob Schneide als Aziatische priester.
Alle homo-cliche's baseren de revue. 99% van de grappen konden bij mij geen lach of zelfs een glimlach opwekken.
Dit slaat de plank op alle fronten mis.
cijfer: 3
pi_53935526
The Dark Crystal (1982)
Nostalgie! Leuke poppenfilm (voor volwassenen) uit de Muppetstal van Jim Henson en Frank Oz. Na al die jaren nog steeds een visueel genot voor het oog (en eens wat anders dan al die CGI troep de laatste tijd!), met een prima soundtrack en overtuigende stemmen. Heerlijk om deze film na al die jaren weer te zien! En rare pluizenbol Fizzgig is geweldig! Het enige minpuntje vond ik de lengte. Er had van mij nog wel een half uur bij gemogen!! Maar de commentaartrack op de DVD is ook zeer de moeite waard, met veel leuke weetjes. Morgen Labyrinth kijken! Cijfer: 8
pi_53936555
Heerlijk topic op nieuwe films te ontdekken. Zal binnenkort ook wat posten.
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:01:22 #291
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_53942984
Frágiles Uh. Hier en daar een leuk moment, voorderest eigenlijk niet veel soeps, lachwekkend zelfs. Geef mij The Shining maar.
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:53:53 #292
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53946781
Lucky You (2007, VS, Curtis Hanson)
Met de pokerhype van tegenwoordig was het natuurlijk wachten tot dat de filmindustrie er ook een slaatje uit slaat. Een film over een pokeren dus, met Eric Bana in de hoofdrol, Drew Barrymore als love-interest en Robert Duvall als vader met moeizame vader-zoon relatie.
First thing first, het pokeren. Met al het gepoker op tv tegenwoordig en de populariteit van het spelletje kan je niet meer aankomen film met onrealistische Bond-praktijken. Op de manier waarop er gepokerd wordt zit het wel snor. Men heeft duidelijk professioneel advies gehad en/of onderzoek gedaan naar het spelletje.
De momenten tussen zoon Bana en vader Duvall zijn zonder twijfel de beste van de film. Jammer genoeg geld dat minder voor de stukken met Barrymore.
Met heel veel cameo's van beroemde pokerspelers.
cijfer: 7
  maandag 15 oktober 2007 @ 18:05:57 #293
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53951555
Zaterdag gezien:

The Transporter
Ontzettend over the top en volkomen belachelijk maar heerlijk hersenloos kijkvoer (y).
Super film met een geweldige Jason Statham die voor de rol geknipt is.

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

The Transporter II
Nog veel belachelijker dan het eerste deel. Vond `m een beetje minder, het acteerwerk is ook wat minder dan in het eerste deel. Maar wel nog steeds zeer kijkbaar!

IMDB Cijfer: 6,1/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 15-10-2007 19:03:45 ]
  maandag 15 oktober 2007 @ 18:16:34 #294
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_53951752
High Noon (#108)
Ik had het zelf niet in de Top 250 geschat, maar toch een heel aardig verhaal over een sherrif die ontslag neemt, maar toch nog even aan de slag moet omdat zijn aartsvijand in aantocht is. Tof dat de verteltijd zo'n beetje overeenkomt met de vertelde tijd en vooral de laatste vijf minuten voor het twaalf uur is (vijf voor twaalf haha) zijn erg stoer om te zien.

Daarentegen was Blazing Saddles weer eens een akelig Mel Brooks-gedrocht. Niet mijn ding en dat zal het ook nooit worden. Ik heb hem halverwege uitgezet: te flauw, te voorspelbaar, te slecht.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_53952801
Yojimbo
Heel sympathiek! Soms verwonderde ik mezelf waarom de Japanse wind de bordkartonnen karakters niet omverblies, maar ach, wie geeft daar nu om! Oosterns zijn de blits.
Graag op anoniem
  maandag 15 oktober 2007 @ 19:56:44 #296
130755 Kinga
versier hier
pi_53953332

The Invasion (2007)
Weer een film over de aliens-taking-over-the-world, die je al 20 keer gezien hebt... Niks bijzonders. Niet echt de moeite waard om nog eens te kijken. Of je moet al Nicole Kidman fan zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kinga op 15-10-2007 20:04:08 ]
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:41:00 #297
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_53965422
Alles is liefde.

Tja, niet mijn type film. Maar dat opzij geschoven is het wel een knappe Nederlandse productie. Dit type mozaiekfilm is een beproefd concept, lekker makkelijk veel bekende koppen laten opduiken en de personages hoeven op deze manier niet te veel uitgediept te worden. Op een enkel personage na gebeurt dat dan ook niet en verder is het verhaal natuurlijk redelijk dunnetjes.

Eerste deel is wel humoristisch, daarna zakt het weg in wat sentimenteel liefdesverhalen waar je het einde al bij het kopen van je kaartje al van weet. De keur aan bekende Nederlanders begint op een gegeven moment een beetje te overheersen. Al spelen ze bijna allemaal redelijk geloofwaardig hun rol. Marc-M. Huijbrechts is Hilarisch als pepernoot en Michiel Romijn is absoluut geweldig. (al is de rol hem ook wel op t lijf geschreven).

7/10
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_53965973
Ik heb voor vanmiddag de keus uit Zwartboek, The Untouchables en Deja vu. Wat is de grootste aanrader?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:16:01 #299
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_53966147
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:08 schreef Grachus het volgende:
Ik heb voor vanmiddag de keus uit Zwartboek, The Untouchables en Deja vu. Wat is de grootste aanrader?
Daar gaat het hier niet over. Laat maar weten wat je van alle drie vond. Dat red je best.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:24:58 #300
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_53966356
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:08 schreef Grachus het volgende:
Je hebt ze gelijk in de goede volgorde gezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')