als je in de bocht gas geeft wordt de centrifugaalkracht hogerquote:laatste vraag vorige topic
Yo.. het is gelukt
Heb gebeld naar gewoon een reserveringsnummer van een andere provincie.
Heb het netnummer ingevuld en kreeg een plaats voor aanstaande donderdag al toegewezen .
Het is wel om 9:00 in Hoogeveen (geen flauw idee waar dat is).
Paar vragen die ik had:
Als je in een bocht gas geeft, wat gebeurt er dan met de centrifugeschaal?
Iemand van 21, hoeveel alcohol mag die in zn bloed hebben?
En nog een paar vage vragen..
quote:Alcohol
Rijden onder invloed valt niet onder maatregel beginnend bestuurder. Wel worden beginnend bestuurders eerder naar de EMA-cursus gestuurd (al bij 0,8‰ in plaats van 1,3‰). Overigens, jongeren die met een slok op een motorvoertuig besturen, lopen vanaf 1 januari 2006 de kans om al met 0,2 promille alcohol tegen de lamp te lopen. De Tweede Kamer besloot onlangs dat de alcohollimiet voor alle beginnende bestuurders (iedereen die minder dan vijf jaar een rijbewijs heeft) van 0,5 naar 0,2 promille moet. Dit is ingegaan op 1 januari 2006.
Ik heb hier nog zo'n boekje liggen van rijopleiding in stappen, daarin staat per verkeerssituatie wat je moet doen. Maar ik denk niet dat dat zomaar op internet staat. Zijn er specifieke situaties die je wilt weten dan of meer in het algemeen?quote:Op maandag 2 juli 2007 20:56 schreef Heerlijkheid het volgende:
Is er ook een site met informatie over wat je per verkeerssituatie moet doen... Ik bedoel: een bocht is kijken, richting aangeven, remmen, terugschakelen, voorsorteren, etcetera... maar is er ook een site waar je dat kan lezen? Thx
Van de FPquote:Langere wachttijd voor rijexamen
Gepost door Robin (Robin2130) - Bron: Elsevier
Gepubliceerd: dinsdag 3 juli 2007 @ 19:37
Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) meldt dat de wachttijd voor het afleggen van een rijexamen weer is gestegen. De wachttijd was van januari tot april dit jaar bijna verdubbeld naar bijna 9 weken. Een examenkandidaat moet nu gemiddeld zo’n twaalf weken wachten voordat hij examen kan doen. De stijging komt volgens het bureau onder meer door de aantrekkende economie.
Sinds april zet het CBR meer examinatoren in. “Wij hebben verschillende gepensioneerde examinatoren zo ver weten te krijgen om weer aan de slag te gaan. Ook zijn we bezig met werven”, aldus de woordvoerder van het CBR. Tegenwoordig worden ook op de zaterdagen examens afgenomen. “Maar de situatie is nog steeds niet rooskleurig”.
De woordvoerder hoopt dat de drukte vanwege de vakantieperiode wat af neemt. Het CBR vraagt ook aan de rijscholen niet meer leerlingen aan te melden voor een examen dan noodzakelijk. Het CBR trok in april aan de bel over de langere wachttijden. Volgens een woordvoerder waren er in die tijd meer aanmeldingen van leerlingen die ouder zijn dan 19 jaar. “Waarschijnlijk hadden zij op hun achttiende geen geld voor het halen van een rijbewijs”
Dit is niet de eerste keer dat het CBR een piek krijgt te verwerken door de huidige economische omstandigheden. “Rond de jaren tachtig hebben we dit ook weleens meegemaakt” zegt de woordvoerder. “Op basis van die ervaring hadden we de huidige piek pas over een jaar verwacht”
rotonde + bocht... zijn die teksten lang?quote:Op maandag 2 juli 2007 22:47 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Ik heb hier nog zo'n boekje liggen van rijopleiding in stappen, daarin staat per verkeerssituatie wat je moet doen. Maar ik denk niet dat dat zomaar op internet staat. Zijn er specifieke situaties die je wilt weten dan of meer in het algemeen?
zo is t mij ook geleerd de examinator had geen commentaar op mijn spiegelen en nacontrole.quote:Op woensdag 4 juli 2007 01:29 schreef nattermann het volgende:
Die van mij zegt:
- Binnenspiegel, buitenspiegel, over schouder.
- Vervolgens richting
- Nog een keer over schouder (nacontrole)
En dan de bocht pas nemen. Die laatste stap vergeet ik steeds, toch al ruim 12 lessen lang (sinds we aan het spiegelen zijn).
Rotonde 1 : http://i17.tinypic.com/631ii5i.jpgquote:Op woensdag 4 juli 2007 00:13 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
rotonde + bocht... zijn die teksten lang?
Jij lest ook in Groningen?quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:25 schreef Heerlijkheid het volgende:
Je bent een held!
Thanksquote:Op woensdag 4 juli 2007 12:17 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Rotonde 1 : http://i17.tinypic.com/631ii5i.jpg
Rotonde 2+3 : http://i18.tinypic.com/6c5lc76.jpg
Afslaan 1: http://i12.tinypic.com/6azrfcz.jpg
Afslaan 2+3 : http://i15.tinypic.com/4zty0zr.jpg
Afslaan 4+5 : http://i11.tinypic.com/62r3eqc.jpg
Afslaan 6 : http://i13.tinypic.com/62p3sig.jpg
*uit Rijopleiding in stappen: personenauto*
Afslaan in het kort:
Scan: Kijk en herken waar je wilt afslaan.
Ruimtekussen: snelheid / vrije ruimte / positie
Scan: Binnenspiegel / buitenspiegel / schouder
Richteraanwijzer: Op tijd richting aangeven.
Voorsorteren: rechts of links
Afslaan: controleer nogmaals (denk aan evt. fietspad)
Voor laten gaan: recht doorgaand verkeer
Scan: nacontrole (raadpleeg binnen- en buitenspiegels voor verkeer achter je)
Scan is dus gewoon hun woord voor 'kijk'.
Gefeliciteerdquote:
De voorkeur voor voeten bij de hellingproef zodat je sneller kunt reageren bij een noodstop? Je staat bij een hellingproef toch sowieso al stil?quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:26 schreef Agiath het volgende:
Trouwens, die hellingproef, hoe doen jullie dit.
Ik doe het altijd met de voetrem. Toen ik daar commentaar op kreeg van me vrienden vroeg ik het een keer aan me instructeur en die zei dat het hem niet uitmaakt en zelfs de voorkeur aan voetrem geeft, zo kun je sneller reageren op een noodstop...
Commentaar?
Zo heeft mijn instructeur het uitgelegd. Je kunt het ook met de handrem doen, maar dan op de steilere hellingen. Op een lichte helling (bv bij een stoplicht) is het gebruik van de handrem niet direct nodig.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:36 schreef woutabest het volgende:
[..]
De voorkeur voor voeten bij de hellingproef zodat je sneller kunt reageren bij een noodstop? Je staat bij een hellingproef toch sowieso al stil?
Ik doe het ook met de voeten, zo snel ik de koppeling voel opkomen ga ik snel van de rem naar het gaspedaal.
Hoe ben je daar achter gekomen?quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:25 schreef Heerlijkheid het volgende:
Je bent een held!
No problemo, als iemand nog andere onderwerpen wil hebben kan ik ze ook wel even inscannen.quote:
Met lichte hellingen kan het idd. makkelijk met de voetrem, maar als je op een echt steile helling moet stilstaan zal je de handrem moeten gebruiken. Of als je op een lichte helling langere tijd moet stilstaan is de handrem ook wat fijner in gebruikquote:Op woensdag 4 juli 2007 18:26 schreef Agiath het volgende:
Commentaar?
Wat staat er allemaal in dat boekje?quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:06 schreef Thormodo het volgende:
[..]
No problemo, als iemand nog andere onderwerpen wil hebben kan ik ze ook wel even inscannen.
wanneer heb je.. ik 1 uurquote:Op donderdag 5 juli 2007 10:10 schreef Renesite het volgende:
Pffffft, eigenlijk heb ik helemaal geen zin in het examen
Oke okequote:
quote:
Dank jullie welquote:
In wat voor n wagen les je? Ben zelf ook al regelmatig op de snelweg geweest, maar heb nog nooit de 6e versnelling gebruiktquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:53 schreef Meddo het volgende:
Vandaag twee uur ingepland zodat ik eindelijk (22 lessen) naar de snelweg kon. Komt ie er halverwege achter dat zijn vrouw moet werken, en hij op zijn kinderen moet passen![]()
Nu mag ik volgende week de snelweg op, eindelijk een keer de 6e versnelling gebruiken
![]()
Heb een mercedes C220 CDI met 140 pkquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:46 schreef nattermann het volgende:
[..]
In wat voor n wagen les je? Ben zelf ook al regelmatig op de snelweg geweest, maar heb nog nooit de 6e versnelling gebruikt. Heb les in een Opel Astra 1.7CDTI.
Inhoudsopgave : http://i14.tinypic.com/4trj09u.jpgquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:13 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Wat staat er allemaal in dat boekje?![]()
Kan je S25 Afslaan en S30 rijstrookwisselen/zijdelingse verplaatsing scannen?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:41 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Inhoudsopgave : http://i14.tinypic.com/4trj09u.jpg
Alleen als je een uur op de snelweg zit, is het wel lekker.quote:
ik heb rijles van michel gerrits rijschool bravo klikquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:54 schreef lj_lightning het volgende:
Ik mag over 2 weken beginnen...eindelijk, jaren op gewachtMaarehm, nu is de vraag welke rijschool? Ik woon in Nijmegen, daar zit een goed bekende (Nova) die een slagingspercentage van iets van 47% heeft en een normale prijs.
Er zit er ook een iets verder (Weurt) die promoot met 'Rijopleiding in stappen' (http://www.v-o-n.nl/home.html) heeft iemand hier ervaring mee? (danwel met de rijschool als zo'n rijopleiding in stappen) Ik weet echt niet tussen welke ik moet kiezen...lastig!![]()
S25 Afslaan : Nee ( kijk eens op de vorige pagina lambalquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:48 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Kan je S25 Afslaan en S30 rijstrookwisselen/zijdelingse verplaatsing scannen?![]()
Met een beetje geluk, kom je uit in Wassenaar. Daar hebben auto's veelal voorrang bij rotondes op de fietsers en zijn er veel overzichtelijke kruispunten...quote:Op zondag 8 juli 2007 14:54 schreef bibi het volgende:
Ik heb al aardig wat lessen achter de rug, en mag opMaar door wat gedoe moet ik nu inplaats van Rijswijk gaan afrijden in Leiden
Ken daar de weg niet, heb er nooit gereden. Is het daar ok afrijden?
ik heb zo een 10 daagse cursus gedaan, t beviel goed, ik ben niet in 1 keer geslaagdquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hoi.
Ik ga mogelijk binnenkort stage lopen bij een bedrijf dat met OV moeilijk bereikbaar is, maar op slechts 15 a 20 minuutjes auto rijden ligt. Met OV zou ik ongeveer 4 of 5 keer zo lang onderweg zijn.
Het fijnste zou dus zijn om voor september mijn rijbewijs te hebben en een leuk auto'tje te kopen voor die maanden. Maar hoe denken mensen hier over een 10-daagse cursus bijvoorbeeld? Of zijn er ook cursussen die wel wat langer zijn, maar toch sneller dan regulier lessen (maandje ofzo, 2 desnoods)? En wat zijn ervaringen van de mensen hier?
En wellicht zijn er mensen die in de omgeving van Schagen wonen en ook ervaring hebben met de rijscholen hier (en wellicht de cursussen die zij aanbieden). Ook die hoor ik uiteraard graag.
Hoe veel ben je ervoor kwijt, als ik vragen mag? En hoe veel keer kun je examen doen zonder dat je extra moet betalen? En had je al rijervaring voor je met de cursus begon?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:08 schreef Remco_h het volgende:
[..]
ik heb zo een 10 daagse cursus gedaan, t beviel goed, ik ben niet in 1 keer geslaagddonderdag over een week weer afrijden...
1964 euro voor de 10 daagse cursus (totaal 35,5 uur les) ik had geen rijervaring voor ik er mee begon.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hoe veel ben je ervoor kwijt, als ik vragen mag? En hoe veel keer kun je examen doen zonder dat je extra moet betalen? En had je al rijervaring voor je met de cursus begon?
pff wat een geld man. Dan maar liever iets langer lessenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:55 schreef Remco_h het volgende:
[..]
1964 euro voor de 10 daagse cursus (totaal 35,5 uur les) ik had geen rijervaring voor ik er mee begon.
ze hebben tegen mij nooit iets gezegd over de rijbewijs garantie (extra betalen als je zakt)
dus ik kon nog een pleisterpakket afsluiten voor 436 euro...
totaal dus 2400 euro dat pleister pakket bestaat uit 5,5 uur les + examen.
t is niet goedkoop maar je hebt t wel sneller dan normaal 1 uur lessen per week... (dat zou dus 40 weken geduurd hebben en nu 4 weken)
wat is de prijs voor een les uur? 40 euro? praktijk examen kost ong 60 euro.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:10 schreef Vampz het volgende:
[..]
pff wat een geld man. Dan maar liever iets langer lessen
Niet verkeerd.quote:10 daagse opleiding
De 10 daagse opleiding is 40 uur verdeeld over 10 dagen. Je lest bij ons alleen, je hoeft dus niet 2 uur bij iemand op de achterbank te zitten. Je lest in de ochtend 2 uur, en in de middag of avond 2 uur.
Kosten ¤ 1699,- (40 uur les + ttt+ cbr examen). Als je niet in 1 keer slaagt, krijg je 1 herexamen bij het cbr gratis. (dit geldt alleen voor een 10 daagse opleiding van 40 uur)
naja goed ik betaal zowieso los dus het scheelt me al zeker 1000 euro gelukkig, hangt ook van de persoon af natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:47 schreef Remco_h het volgende:
[..]
wat is de prijs voor een les uur? 40 euro? praktijk examen kost ong 60 euro.
dan kom je totaal op iets van 1720 uit (op basis van 40 uur les)... nu betaal ik iets (680) meer maar als t mee zit ben ik wel snel klaar...
de keuze voor een korte cursus voor mij had ook met mijn werk te maken.
ik kan niet plannen dat ik 1 of 2 uur per week les heb...ik weet nooit hoelaat ik naar huis kan, soms is t 5 uur maar meestal veel later...
Ik heb in 2 verschillende plaatsen afgereden, in Stellendam afgelopen donderdag en vanmorgen in Breda. Voor mij was het juist beter dat het in een andere plaats was omdat je dan meer op de borden kijkt en extra goed oplet op moeilijke punten. Veel suc6quote:
niiiiicequote:Op woensdag 11 juli 2007 11:19 schreef nokyaaa het volgende:
[..]
Ik heb in 2 verschillende plaatsen afgereden, in Stellendam afgelopen donderdag en vanmorgen in Breda. Voor mij was het juist beter dat het in een andere plaats was omdat je dan meer op de borden kijkt en extra goed oplet op moeilijke punten. Veel suc6![]()
ps. mij is het vanmorgen gelukt![]()
Geficiteerdquote:Op woensdag 11 juli 2007 11:19 schreef nokyaaa het volgende:
[..]
Ik heb in 2 verschillende plaatsen afgereden, in Stellendam afgelopen donderdag en vanmorgen in Breda. Voor mij was het juist beter dat het in een andere plaats was omdat je dan meer op de borden kijkt en extra goed oplet op moeilijke punten. Veel suc6![]()
ps. mij is het vanmorgen gelukt![]()
Ik heb deze vragen niet gehad. Ik weet dat het bij 2 andere examens (later die dag) ook niet gevraagd is. Die stof staat in je theorieboek dus ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen en die stof uit je hoofd leren.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:32 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb een theorievraagje
Ik heb een beetje zitten leren en wat proefexamens gemaakt op een DVD, en ik had steeds alles met voorrang, borden, plaats op de weg, etc. allemaal goed. Ik had alleen vragen als "Hoe ver mag de lading aan de achterkant van een aanhangwagen uitsteken?" steeds fout, maar krijg je ook zulke vragen op je theorie?
Aightquote:Op woensdag 11 juli 2007 13:43 schreef nokyaaa het volgende:
[..]
Ik heb deze vragen niet gehad. Ik weet dat het bij 2 andere examens (later die dag) ook niet gevraagd is. Die stof staat in je theorieboek dus ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen en die stof uit je hoofd leren.
Ik heb zelf wel een paar van dat soort vragen bij mijn theorie-examen gehad, maar volgens mij waren ze allemaal meerkeuze.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:32 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb een theorievraagje
Ik heb een beetje zitten leren en wat proefexamens gemaakt op een DVD, en ik had steeds alles met voorrang, borden, plaats op de weg, etc. allemaal goed. Ik had alleen vragen als "Hoe ver mag de lading aan de achterkant van een aanhangwagen uitsteken?" steeds fout, maar krijg je ook zulke vragen op je theorie?
was dat de reden dat je gezakt was? zei die examinator verder nog wat?quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:47 schreef bibi het volgende:
Helaas gezaktMegaveel de auto af laten slaan, en dat doe ik anders nooit
Yeah, vandaag praktijkexamen gehad en ben GESLAAGD!!quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:49 schreef Eveli het volgende:
Vandaag net hopelijk mn eennalaatste les gehad. Morgenochtend nog een en meteen daarna om ongeveer 10.00 uur praktijkexamen, 1ste keer. Hoop zo dat ik het haal.Mn rij-instructeur heeft er wel vertrouwen in, in ieder geval. Heb nu overigens zo'n 36 lessen gehad.
gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:06 schreef Eveli het volgende:
[..]
Yeah, vandaag praktijkexamen gehad en ben GESLAAGD!!![]()
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:39 schreef Fetai het volgende:
Yeah, geslaagd met 4 fouten (voor de theorie)![]()
Heb je al eens ooit eerder gereden, op een parkeerterrein ofzo?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:48 schreef CasB het volgende:
Eerste rijles gehad
Ik heb gestuurd, geremd, gas gegeven en geschakeld
M'n instructeur gokt dat ik 20 lessen nodig heb(van 1,5 uur)
Volgens mijn rijleraar was het gemiddelde 40 uur les. Jongens iets daaronder, meisjes iets daarboven.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:52 schreef nattermann het volgende:
[..]
Heb je al eens ooit eerder gereden, op een parkeerterrein ofzo?
20 lessen van anderhalf uur, dat komt neer op zo'n 30 lessen van 1 uur (sorry, heb geen wiskundeknobbel).
Dat is toch vrij weinig, niet?
30 is standaard. Ik ben niet buitengewoon, maar bij de eerste les wel op de ring geweest enzo.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:52 schreef nattermann het volgende:
[..]
Heb je al eens ooit eerder gereden, op een parkeerterrein ofzo?
20 lessen van anderhalf uur, dat komt neer op zo'n 30 lessen van 1 uur (sorry, heb geen wiskundeknobbel).
Dat is toch vrij weinig, niet?
Nope, nog nooit gereden hiervoor. Daar stond de instructeur ook wel van te kijkenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:52 schreef nattermann het volgende:
[..]
Heb je al eens ooit eerder gereden, op een parkeerterrein ofzo?
20 lessen van anderhalf uur, dat komt neer op zo'n 30 lessen van 1 uur (sorry, heb geen wiskundeknobbel).
Dat is toch vrij weinig, niet?
Je gaat rondjes Hoogkerk rijden?quote:
Bedanktquote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:58 schreef nattermann het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
17e mag ik weer 2 uurtjes lessen, bah wat duurt dat lessen lang![]()
Bij mij vroegen ze altijd iets van, wat doet dit knopje of waar zit het knopje voor dit en dat. En meer van dat soort (praktijk)dingen. Denk niet dat ze je feitjes uit het theorieboek gaat vragen en als je het niet weet maakt het ook niet zoveel uit.quote:Op maandag 16 juli 2007 15:04 schreef dynamiet het volgende:
Zijn er nog feitjes die belangrijk zijn zoals profiel diepte etc? Vorige examen was 3 maanden geleden dus ik weet niet meer precies wat ik moest weten en ik ben het vergeten te vragen aan me instructeur.
Woensdag 2 uur lessen. Dat is bij mij ook wel de max, dan heb ik de omgeving ook wel weer gezienquote:Op maandag 16 juli 2007 19:56 schreef Remco_h het volgende:
morgen ook weer 3 uur lessen, overmorgen 2 uur en donderdag weer afrijden...
heb er zin in, ben wel benieuwd of dat t nog een beetje goed gaat na 3 weken geen rijles gehad te hebben
tijdens de cursus had ik 4 uur rijles per dag kleine koffie pauze na 2 uur.... ik vond dat erg prettig heb de hele provincie gezienquote:Op maandag 16 juli 2007 20:47 schreef Grulez het volgende:
[..]
Woensdag 2 uur lessen. Dat is bij mij ook wel de max, dan heb ik de omgeving ook wel weer gezien![]()
Kun je geen andere instructeur krijgen zolang?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:39 schreef Cyclonist het volgende:
Aargh m'n instructeur is een maand op vakantie, kan gewoon een maand niet autorijden! Dat word afzien..
* Kijkt paps lief aan of ik even een blokje om mag
Me too, maar geen zenuwenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:48 schreef BazzieK het volgende:
Morgen afrijden, begin toch wel een beetje te zenuwen nu![]()
Nee, 't is een één-mans-zaak.. Maergoed, dan hoef ik gelukkig ook niet teveel lessen te nemen,quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:04 schreef Eveli het volgende:
[..]
Kun je geen andere instructeur krijgen zolang?
Ach, ik heb nadat ik gezakt was 2 maand niet gereden (eindexamens enzo), daarna 2 lessen gehad en toen wel geslaagdquote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:45 schreef Cyclonist het volgende:
[..]
Nee, 't is een één-mans-zaak.. Maergoed, dan hoef ik gelukkig ook niet teveel lessen te nemen,
kheb pas eind oktober een plaats kunnen krijgen voor m'n examen, niet normaal![]()
Dus 50+17+4 (die de meter te veel aangeeft) + 4 (correctie) = 75 op de teller binnen de bebouwde kom.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:59 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Mijn eerste bon is al binnen![]()
Ik reed gecorrigeerd 17 km te hard waar 50 mocht...
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:59 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Mijn eerste bon is al binnen![]()
Ik reed gecorrigeerd 17 km te hard waar 50 mocht...
De inhaalactie kostte me 90 euro..... maarja ik werd zo ziek van die gast...Was een tweebaans weg.. Een paar 100 meter voor de verkeerslichten...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:08 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Dus 50+17+4 (die de meter te veel aangeeft) + 4 (correctie) = 75 op de teller binnen de bebouwde kom.
Tja, dan vraag je er ook wel om. Was die duur ?
Ow ik heb ook wel eens door rood gereden, bij één van mijn eerste lessen, vond die van mij ook geen rampquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:16 schreef Meddo het volgende:
[..]rekel dat je der bent,
ik heb trouwens vandaag ook een "grotere" overtreding gemaakt, verkeerslicht sprong op oranje en ik trapte mijn rechterpedaal nog even door de bodem heen, vol door rood er overheen
Instructeur vond het gelukkig niet zo erg.
Nee die van mij ook niet, ze zullen wel korting krijgenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:19 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Ow ik heb ook wel eens door rood gereden, bij één van mijn eerste lessen, vond die van mij ook geen ramp.
Neh, volgens mij niet. Hij zei er ook nog iets bij van: ''Hier staat toch geen flitser.''quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:15 schreef Cyclonist het volgende:
[..]
Nee die van mij ook niet, ze zullen wel korting krijgen![]()
Waarna je een overstekende voetganger schepte...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:40 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Neh, volgens mij niet. Hij zei er ook nog iets bij van: ''Hier staat toch geen flitser.''.
Najah, niet echt. Er was uiteraard ook niemand in de buurt die ik omver kon rijdenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:41 schreef matthendriks het volgende:
[..]
Waarna je een overstekende voetganger schepte...![]()
Gezaktquote:Op woensdag 18 juli 2007 01:29 schreef miss_dynastie het volgende:
BazzieK, heel veel succes morgen (nou ja, inmiddels al vandaag)
Jammer volgende keer beterquote:Op woensdag 18 juli 2007 12:45 schreef BazzieK het volgende:
[..]
GezaktHad verwacht dat ik me kutter zou voelen maar valt best mee
Alleen jammer dat het weer tijd en geld kost.
Maar toch bedankt voor de succeswensen![]()
Doelde er meer op dat Hoogkerk nu praktisch onbereikbaar is voor de buitenwereld, afgezien van een te druk hoendiep en de peizerwegquote:
Welke rijschool zit je?quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:21 schreef sander89 het volgende:
Meld me ook maar weer is,
Mag 4 augustus afrijden in Utrecht, ik hoop dat ik hem echt ga halen anders word ik gek.
Ik wil gewoon auto kunnen rijden gaan en staan waar ik wil, kan ik meteen me scooter verkopen klote ding.
Wanneer ga jij eigenlijk weer es beginnen?quote:
Als ik er geld voor heb zeg maarquote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:00 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Wanneer ga jij eigenlijk weer es beginnen?
fietsers zijn heilig verklaard op de weg... door een soort gelijke fietser actie ben ik de de eerste keer ook gezakt....quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:15 schreef dynamiet het volgende:
Ik was 17 juli ook weer gezakt voor de 2e keer nu.
Ik haalde te dicht voor een helling ÉÉN fietser in en ik naderde een auto die uit een uitrit kwam rijden en die dus van rechts kwam. de examinator vond dat ik op zo'n moment beter om me heen en in de achteruit kijk spiegel moest kijken in plaats van veel naar de auto van recht te kijken.
Normaal tijdens de lessen gaat het altijd echt perfect alleen door verschrikkelijke concentratie en spanning gaan de examen nooit zo goed als de lessen. Ik ben in zo'n examen zo bang om wat fout te doen. en als ik maar een klein foutje maak wat eigenlijk niks uit maakt dan blijf ik daar over na denken en maak ik juist meer fouten.
Me instructeur vind dit ook een lastig probleem
Ik mag pas in oktober weer![]()
Ik baal nog steeds er van dat ik de eerste keer gezakt ben omdat volgens mij en me instructeur echt volledig onterecht was.![]()
![]()
Ik ookquote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:15 schreef dynamiet het volgende:
Ik was 17 juli ook weer gezakt voor de 2e keer nu.
Gewoon op de dag zelf kan je daar betalen bij de balie, althans in mijn tijd!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:36 schreef Viking84 het volgende:
Hai! Ik post hier nooit, maar ik heb een vraagje. Donderdag 2 augustus heb ik m'n theorie examen. Het reserveren ging een beetje vreemd. Kon niet via internet (want ik woon in Groningen), heel verhaal aan de telefoon... bla bla bla... maar wat nu niet helemaal duidelijk is, is hoe ik moet betalen. Dat moet van tevoren. Maar kan ik gewoon daarheen fietsen één dezer dagen om te betalen? Hoe werkt dat?. Hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.
true, ik belde trouwens, ik kreeg te horen dat ik meteen 2 dagen later óf 4 weken later kon komenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:38 schreef Skull-splitter het volgende:
Kan nog steeds in Groningen idd, je maakt een afspraak, komt op en betaald aan de balie
GO GO skullie met je grote lullie !!!!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:43 schreef Skull-splitter het volgende:
Kreeg vandaag brief binnen van ANWB, schrok even (stel dat erin staat dat mijn examen niet kan doorgaan) waarin staat dat ik slechts een uurtje later ga beginnen aan de lessen
Kheb er zin in
Je kunt inderdaad gewoon van te voren ( dus voordat je begint ) afrekenenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:36 schreef Viking84 het volgende:
Hai! Ik post hier nooit, maar ik heb een vraagje. Donderdag 2 augustus heb ik m'n theorie examen. Het reserveren ging een beetje vreemd. Kon niet via internet (want ik woon in Groningen), heel verhaal aan de telefoon... bla bla bla... maar wat nu niet helemaal duidelijk is, is hoe ik moet betalen. Dat moet van tevoren. Maar kan ik gewoon daarheen fietsen één dezer dagen om te betalen? Hoe werkt dat?. Hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.
feliquote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:45 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad gewoon van te voren ( dus voordat je begint ) afrekenenSucces ermee trouwens. Ik ben vorige week geslaagd en probeer nou de benzine-auto van m'n ouders onder de knie te krijgen, maar dat valt wel een beetje tegen. Ben ook niet zo technisch aangelegd
Dankjewelquote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
feli.
Ik kan iig diesel tanken(vorige week gedaan met m'n pa
). Is benzine zo anders dan?
bekend verhaal...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:59 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, ik ken het.
Normaal rijd ik in een Mazda en de afgelopen 2 keer in een Toyota Corolla. Groot verschil, hoor. Vind die Toyota lekkerder rijden. Rijdt lichter en bij de hellingproef hoef ik alleen maar de koppeling los te laten. Bovendien gaat 'ie niet zo snel horten en stoten als ik in de 2 blijf rijden als ik eigenlijk in de 1 moet (bijv bij een rotonde wil ik liever niet schakelen naar 1, omdat ik snel weer terug zal moeten schakelen naar 2).
hoe veel uur in de week les je? en na hoeveel lessen mag je de snelweg op?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:12 schreef CasB het volgende:Vandaag ging het opzich goed, op het wegrijden na. Ik weet niet hoe vaak ik hem af heb laten slaan, maar het was vaak
M'n linkervoer is te snel en m'n rechter te langzaam...
Maargoed, donderdag ga ik de snelweg op
heb je een korte cursus genomen of reguliere lessen?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:43 schreef Skull-splitter het volgende:
Kreeg vandaag brief binnen van ANWB, schrok even (stel dat erin staat dat mijn examen niet kan doorgaan) waarin staat dat ik slechts een uurtje later ga beginnen aan de lessen
Kheb er zin in
3e les ga ik de snelweg op. 1e les zijn we door Zoetermeer wezen karren, eerst alleen sturen, toen gas geven en remmen, daarna ook schakelen erbij. Vandaag naar Pijnacker en Den Haag geweestquote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:01 schreef Remco_h het volgende:
[..]
hoe veel uur in de week les je? en na hoeveel lessen mag je de snelweg op?
ik heb de eerste dag (2 uur) een beetje rondjes gedraaid op een parkeerplaats en rondjes gereden over de weg met de meeste drempels in utrecht...
de 2e dag (4 uur les) ging ik al in t 3e uur de snelweg op....klein stukje wel... maar toch... al die snelle autos die links en rechts bij je voorbij gaan..... dat was even slikken....
waar ik heel erg aan moest wennen waren die 1baans 80 km wegen dat tegemoet komend verkeer vlak langs je heen rijd..
vreemd dat er zoveel verschil zit tussen jouw lessen en de mijne....ik kwam daar voor mijn 1e rijles... ga zitten, zo stel je je stoel in, spiegels hoef je nog niet te doen, ik kijk voor je...zo start je dat zijn je rem koppeling en gas, zo werkt de bak.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:10 schreef CasB het volgende:
[..]
3e les ga ik de snelweg op. 1e les zijn we door Zoetermeer wezen karren, eerst alleen sturen, toen gas geven en remmen, daarna ook schakelen erbij. Vandaag naar Pijnacker en Den Haag geweest
Bijzondere verrichtingen doen ze niet zo moeilijk over als je al een keer eerder examen hebt gedaan. Ik hoefde er de laatste keer ook maar één te doen (achteruit in een vak) en waarschijnlijk hebben ze het parkeren als voorruit fileparkeren gedaan.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:55 schreef Remco_h het volgende:
[..]
tijdens mijn examen hoefde ik geen speciale handelingen te doen, hebben andere dat ook gehad?
Terugschakelen naar zijn 1?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:59 schreef Viking84 het volgende:
Bovendien gaat 'ie niet zo snel horten en stoten als ik in de 2 blijf rijden als ik eigenlijk in de 1 moet (bijv bij een rotonde wil ik liever niet schakelen naar 1, omdat ik snel weer terug zal moeten schakelen naar 2).
normaal ga ik er in z'n 2 over (soms als het heel rustig is en het een grote rotonde is, zelfs in z'n 3, als ik toch op een 50 km-weg zit), maar soms is het erg druk op de rotonde, dat ik bijna stilsta dus, en dan zit ik soms op 10 km/u. Dan merk ik dat die auto daar toch wat moeite mee heeft en schakel ik terug naar de 1. Of is dat niet nodig? Vanaf welke snelheid kun je eigenlijk in de 2 rijden? Ik let daar niet zo op. Ik rijd weg en schakel vrijwel meteen door naar de 2.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:55 schreef Remco_h het volgende:
waarom ga je over een rotonde in zijn 1? of bedoel je uit stilstand? ik ging lekker in zijn 2 erover.
wat ik wel beroerd vind is vanuit stilstand die rotonde op (na voorrang verlenen aan fietsers ofzo)
wegrijden in zijn 1 bocht inzetten schakelen richting aangeven kijken..... alles tegelijk....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Je kan stationair nog makkelijk 10 km per uur in de 2e versnelling rijden hoor. De 1e versnelling is alleen als je helemaal stil staat, maar zelfs kan je met de meeste auto's dan nog gewoon in de 2e versnelling optrekken, gaat alleen wat langzamer.quote:Op zondag 22 juli 2007 08:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
normaal ga ik er in z'n 2 over (soms als het heel rustig is en het een grote rotonde is, zelfs in z'n 3, als ik toch op een 50 km-weg zit), maar soms is het erg druk op de rotonde, dat ik bijna stilsta dus, en dan zit ik soms op 10 km/u. Dan merk ik dat die auto daar toch wat moeite mee heeft en schakel ik terug naar de 1. Of is dat niet nodig? Vanaf welke snelheid kun je eigenlijk in de 2 rijden? Ik let daar niet zo op. Ik rijd weg en schakel vrijwel meteen door naar de 2.
vraag een les aan van 4 uur, rijd naar nieuwegein (kom ff koffie drinken danquote:Op zondag 22 juli 2007 10:39 schreef Viking84 het volgende:
Het is inderdaad wel wat verwarrend, ja. Ik rijd vrijwel altijd in Heerenveen en bij de meeste, zo niet, alle, rotondes hebben motorvoertuigen voorrang. Wat ik wel irritant vind: dan laat iemand voor mij een fietser toch voorgaan terwijl die geen voorrang heeft. Ik ben daar niet op voorbereid en moet dan keihard op de rem trappen
.
Dan hoop ik dat ik nooit in Nieuwegein hoef te rijden zeg!quote:Op zondag 22 juli 2007 13:49 schreef Remco_h het volgende:
[..]
vraag een les aan van 4 uur, rijd naar nieuwegein (kom ff koffie drinken dan) hier hebben we zown beetje 50 (mini) rotondes waar de regels elke keer weer anders zijn
.
minirotondes zijn leukquote:Op zondag 22 juli 2007 18:20 schreef Jacqie het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat ik nooit in Nieuwegein hoef te rijden zeg!![]()
bij mij zit de ondergrens van de 2e versnelling (zonder gas geven) op 15 km/h. Als je dan nog wilt af remmen begint de motor toch wel tegen te sputteren. Als je dan naar de 1 schakelt trekt ie hem direct naar 10 km/u, dus rij ik gewoon in de 2e met ingetrapte koppeling.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:52 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je kan stationair nog makkelijk 10 km per uur in de 2e versnelling rijden hoor. De 1e versnelling is alleen als je helemaal stil staat, maar zelfs kan je met de meeste auto's dan nog gewoon in de 2e versnelling optrekken, gaat alleen wat langzamer.
Hahaha, dat die 50 een beetje overdreven is vind ik toch wel heel fijn om te horen. Maakt het weer een stuk minder erg.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:47 schreef Remco_h het volgende:
[..]
minirotondes zijn leuk(en 50 misschien iets overdreven)
als je van nieuwegein centrum naar utrecht gaat binnendoor zou je er een stuk of 10 kunnen tegenkomenquote:Op zondag 22 juli 2007 19:15 schreef Jacqie het volgende:
[..]
Hahaha, dat die 50 een beetje overdreven is vind ik toch wel heel fijn om te horen. Maakt het weer een stuk minder erg.
Maar ik heb meer de andere richting op gereden (Schalkwijk, Odijk enz.) Nog niet heel ver opzich, maar heb ook pas 8 uur les gehad!
Dan denk ik niet dat ik die route ga rijden...quote:Op zondag 22 juli 2007 19:35 schreef Remco_h het volgende:
[..]
als je van nieuwegein centrum naar utrecht gaat binnendoor zou je er een stuk of 10 kunnen tegenkomen
de binnendoor weggetjes tussen schalkwijk en odijk zijn leuk!
dat had ik dus ook, bij vianen de snelweg af en binnendoor naar leerdam!quote:Op zondag 22 juli 2007 19:46 schreef Jacqie het volgende:
[..]
Dan denk ik niet dat ik die route ga rijden...
De omgeving hier is erg leuk (en vooral mooi) om te rijden. Woon hier nu een jaar, maar zie nu pas wat van de omgevingvoor zover het kijken te combineren is met opletten of course
![]()
Woensdag mag ik weer 2 uurtjes!!![]()
Leerdam??quote:Op zondag 22 juli 2007 22:50 schreef Remco_h het volgende:
[..]
dat had ik dus ook, bij vianen de snelweg af en binnendoor naar leerdam!
leuke stukjes om te rijden!!
Daar ben ik het niet mee eens, als ik op een heel onoverzichtelijk kruispunt aankom, schakel ik terug naar de 1, en rijd ik ronde de 10 kilometer per uur, in de 2 blijven rijden is dan niet echt een fijne optie vind ik.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:59 schreef Unhuman het volgende:
Je kan altijd in zijn 2 blijven rijden. Ookal ga je maar 2 kilometer per uur. De eerste versnelling is toch alleen om weg te rijden en voor de rest onnodig.
Kom je op dat onoverzichtelijk kruispunt niet tot stilstand dan kan je beter gewoon in zijn 2 blijven rijdenquote:Op maandag 23 juli 2007 10:47 schreef honderd het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, als ik op een heel onoverzichtelijk kruispunt aankom, schakel ik terug naar de 1, en rijd ik ronde de 10 kilometer per uur, in de 2 blijven rijden is dan niet echt een fijne optie vind ik.
Overigens, wat moet ik meenemen naar het stadhuis? Pasfoto en hoeveel geld?
Mij is geleerd dat de 1 is om weg te rijden, zodra je snelheid hebt kan je al naar zijn 2... langzaam rollen dus in zijn 2....quote:Op maandag 23 juli 2007 10:47 schreef honderd het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, als ik op een heel onoverzichtelijk kruispunt aankom, schakel ik terug naar de 1, en rijd ik ronde de 10 kilometer per uur, in de 2 blijven rijden is dan niet echt een fijne optie vind ik.
Overigens, wat moet ik meenemen naar het stadhuis? Pasfoto en hoeveel geld?
Mij werd het echt duidelijk verteld dat ik naar de 1 moest. Op de meeste kruispunten ga ik inderdaad door met de in de twee. Soms zijn ze echter te onoverzichtelijk dat je eigenlijk moet stoppen, maar je kan hem ook door laten rollen in zijn één, is stuk fijner. Vooral als je totaal geen zich hebt op rechts met een kruisende smalle weg. Als je hier rechts afslaat, en lekker door rijdt in een snelheid voor versnelling twee wil je nog weleens breed uitkomen, wat nogal lastig is als je er kruisend verkeer aan zou komen.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
Kom je op dat onoverzichtelijk kruispunt niet tot stilstand dan kan je beter gewoon in zijn 2 blijven rijdenKwestie van feeling met de auto hebben.
mooi zo!! best appart zown snelweg he?quote:Op maandag 23 juli 2007 13:08 schreef Addict89 het volgende:
Zoo, de snelweg opgeweestEn het schakelen gaat echt lekker, dus ik ben blij.
Ja, best wel. Wel lekker om het gas goed in te trappen, heb met 50 rijden altijd de neiging om iets te hard te gaan rijden dus dan moet je je echt inhouden. Voel me ook wel zelfverzekerd in de auto, dus de snelweg viel best mee.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:47 schreef Remco_h het volgende:
[..]
mooi zo!! best appart zown snelweg he?
tot vrijdag dan maar!!!quote:Op maandag 23 juli 2007 14:55 schreef Addict89 het volgende:
[..]
En je mag hier de auto wel lenen, ouders zijn 3 weken weg en hij staat maar op de oprit mooi te wezen![]()
![]()
ik heb ze niet hoeven te doen tijdens mijn examen, heb ook geen tussentijdse toets gehad.quote:Op woensdag 25 juli 2007 02:18 schreef Webgangster het volgende:
Even vraagje: Als je bijzondereverichtingen vrijstelling hebt, en je zakt op je praktijk examen moet je dan de bijzondereverichtingen ook weer overnieuw doen of bijft dat gelden ?
nee als je zo een tussentijdse toets hebt gedaan en die onderdelen gehaald hebt, heb je vrijstelling op je examen voor die onderdelen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:05 schreef Viking84 het volgende:
Waarom zou je een vrijstelling voor bijzondere verrichtingen krijgen? Als je die al eens gedaan hebt? Dus als ik bij de eerste gelegenheid slaag voor fileparkeren, hellingproef e.d. dan hoef ik die niet weer te doen?
Ze blijven maar 1 keer geldig: dus als je je examen verknalt, mag je opnieuw bijzondere verrichtingen doen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 02:18 schreef Webgangster het volgende:
Even vraagje: Als je bijzondereverichtingen vrijstelling hebt, en je zakt op je praktijk examen moet je dan de bijzondereverichtingen ook weer overnieuw doen of bijft dat gelden ?
Waarom niet schakelen dan?quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:51 schreef lj_lightning het volgende:
Gister eerste rijles gehadop mijn verjaardag!
![]()
Bochtjes naar links....bochtjes naar rechts... Was erg koelmocht alleen sturen en richtingaanwijzer aanzetten maar dat was al tov
![]()
Ik rij in een toffe Dodge Caliber 2.0DPuik ding!
Lijkt me dat je op zn minst eerst moet kunnen remmen en gas geven voordat je gaat schakelen..quote:
is dat nu wel verstandig? Als je lest + examen doet in een automaat, krijg je een aantekening op je rijbewijs en mag je nooit in een schakelauto rijden.quote:
Ik heb al lang mijn rijbewijs hoorquote:Op woensdag 25 juli 2007 12:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
is dat nu wel verstandig? Als je lest + examen doet in een automaat, krijg je een aantekening op je rijbewijs en mag je nooit in een schakelauto rijden.
Volgens mij is de automaat per 2005 al niet meer toegestaan als examenvoertuig?quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
is dat nu wel verstandig? Als je lest + examen doet in een automaat, krijg je een aantekening op je rijbewijs en mag je nooit in een schakelauto rijden.
Is dat zo?quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:25 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Volgens mij is de automaat per 2005 al niet meer toegestaan als examenvoertuig?
Er zijn nog veel rijscholen die lessen met een automaat hoor, een vriend van me doet dat ook.quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:25 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Volgens mij is de automaat per 2005 al niet meer toegestaan als examenvoertuig?
Ik meen me te herinneren dat een examen in een automaat alleen nog maar toegestaan was als je een handicap had waardoor een normale auto niet te doen zou zijn, maar kan er gewoon helemaal naast zittenquote:Op woensdag 25 juli 2007 17:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik bleef problemen houden met schakelen en toen is ter sprake geweest dat ik misschien naar een automaat zou moeten overstappen. Maar ik weet niet meer of mijn vader dat alleen maar zei of dat dat ook echt met de instructeur is overlegd. Maar goed, schakelen gaat nu veel beter, dus is niet meer nodig.
Kan me voorstellen dat autistische mensen (of mensen met autistische trekjes) wel veel moeite hebben met schakelen. Autorijden is voor veel van hen een hele opgave, omdat ze heel veel prikkels te verwerken krijgen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:28 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat een examen in een automaat alleen nog maar toegestaan was als je een handicap had waardoor een normale auto niet te doen zou zijn, maar kan er gewoon helemaal naast zitten
Zonder stok geen auto is mijn mening echter hoe dan ook...
Ik zat meer te denken aan mensen met maar 1 been bijvoorbeeld (amputatie, plaatselijke verlamming, dat soort dingen)quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat autistische mensen (of mensen met autistische trekjes) wel veel moeite hebben met schakelen. Autorijden is voor veel van hen een hele opgave, omdat ze heel veel prikkels te verwerken krijgen.
Veel instinkers ook, althans, dat je al snel focussed op de borden en andere dingen en de rest negeertquote:Op donderdag 26 juli 2007 13:32 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik heb m'n theorieboekje uit. Vanaf dit weekend oefenen met de cd-rom. Wat veel 'onzindingen' staan er trouwens in, zeg. Maar je zult zien dat het CBR dat geen onzin vindt, dus ik ga alles maar zo goed mogelijk leren
. En zijn er echt vragen over afmetingen enzo
.
Klinkt mooi meester. Had je liever een juf gehad?quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:27 schreef Plots het volgende:
Vandaag lekker gereden. Maarja mn meester gaat 3,5 week op vakantie.
Dit krijg je wel als je 27,50 per les betaald.
blehquote:Op donderdag 26 juli 2007 13:36 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Veel instinkers ook, althans, dat je al snel focussed op de borden en andere dingen en de rest negeert
quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:54 schreef Grulez het volgende:
[..]
Klinkt mooi meester. Had je liever een juf gehad?
Waarom dan pas?quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:59 schreef AbeSapien het volgende:
Woeiwoei, 17 lesjes gehad. Half september theorie...
Ga je hem elders halen, jeesh... Ik haal mijn theorie in Haarlem, mijn praktijk in Tilburg en mijn rijbewijs zelf gewoon in Amsterdam, dat kan gelukkig ook gewoon allemaalquote:
Ik heb geen zin om er ver voor te reizenquote:Op donderdag 26 juli 2007 15:29 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ga je hem elders halen, jeesh... Ik haal mijn theorie in Haarlem, mijn praktijk in Tilburg en mijn rijbewijs zelf gewoon in Amsterdam, dat kan gelukkig ook gewoon allemaal
Volgens mij lopen wij gelijkquote:Op donderdag 26 juli 2007 22:23 schreef CasB het volgende:
Ik mag 16 augustus m'n theorie 'halen'
vandaag over de snelweg gereden en m'n eerste kijklessen gehad
Ik een weekje laterquote:Op donderdag 26 juli 2007 22:23 schreef CasB het volgende:
Ik mag 16 augustus m'n theorie 'halen'
vandaag over de snelweg gereden en m'n eerste kijklessen gehad
Dat is soms echt zoooo nutteloos. Rij je op eens eenbaansweg met aan beide kanten van die verhoogde grasveldjes met stenen eromheen (dus niemand kan je rijbaan op en langs) en dan moet je alsnog kijken voordat je richting geeft.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:31 schreef CasB het volgende:
In het begin deed ik m'n richtingaanwijzer aan voordat ik had gekeken, maar dat zit er nu al wat beter inRaak ook al wat meer gewend aan de auto en schakelen gaat een stuk beter (vooral het wegrijden)
Ehm...ja dat wil hij de volgende keer gaan doen... ik moest bij het begin beginnenquote:
Eikelquote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:40 schreef Bigfoot414 het volgende:
Ik heb nu net 1 week mijn auto, en ik rijd nu al zodanig dat ik al minstens 3 keer gezakt zou zijn![]()
I don't give a fuck![]()
Jammer! volgende keer t gewoon wel halenquote:gvd gezakt!
ik deed dat ook, mijn instructeur zei de volgende naar links, deed ik mijn richtingaanwijzer al aan...quote:In het begin deed ik m'n richtingaanwijzer aan voordat ik had gekeken, maar dat zit er nu al wat beter in Raak ook al wat meer gewend aan de auto en schakelen gaat een stuk beter (vooral het wegrijden)
heb t vaak gehad tijdens de les dat de instructeur op de rem trapt omdat ik te weinig in de dode hoek keek...hallo, ik heb niks ingehaald er is geen afslag geweest en ik mijn spiegels is niks, er is geen verkeer dus kan ik lekker door... fout afremmen en tig keer kijken...quote:Dat is soms echt zoooo nutteloos. Rij je op eens eenbaansweg met aan beide kanten van die verhoogde grasveldjes met stenen eromheen (dus niemand kan je rijbaan op en langs) en dan moet je alsnog kijken
Hmm, (ook autistisch is) daar heb ik weinig problemen mee, maar inderdaad:quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat autistische mensen (of mensen met autistische trekjes) wel veel moeite hebben met schakelen. Autorijden is voor veel van hen een hele opgave, omdat ze heel veel prikkels te verwerken krijgen.
Ik zette hem bij mijn laatste les ipv in zn 5 in zn achteruit omdat we daarvoor veel met achteruit bezig waren geweestquote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:11 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Daarnaast schakelde ik de auto steeds in z`n 5 toen de instructeur zei dat 'ie in z`n 3 moest, echt een stomme fout wat alleen bij die versnelling gebeurde.
had ik in t begin ook telkens..... een paar keer in zijn 5 ipv zijn 3.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:11 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Daarnaast schakelde ik de auto steeds in z`n 5 toen de instructeur zei dat 'ie in z`n 3 moest, echt een stomme fout wat alleen bij die versnelling gebeurde.
Ik de 16e, eindelijk.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:20 schreef nattermann het volgende:
Eindelijk mijn examendatum, 28 augustus![]()
6 zit altijd direct onder de 5, net zo makkelijk als van 3 naar 4 (4 naar 5 is iets lastiger.. maar dat hangt ook maar van de bak af)quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:45 schreef matthendriks het volgende:
Ik gebruikte het toen het trucje:1e en 2e versnelling: Hand rechts van pook, zodat je echt druk naar links uitoefent; 3e versnelling: Hand losjes op de pook en gewoon naar voren duwen; 4e en 5e versnelling: Hand links van de pook en van je af duwen; 6e... Weet ik niet, had ik niet
Maargoed, het is bij elke auto weer anders. Ik lesde in een Skoda en rij nu in een Mazda.
De Skoda had wat langere slagen, terwijl de Mazda wat stugger en directer schakelwerk nodig heeft...
Mijn instructeur houdt daarom altijd zn voet voor de koppeling zodat dit niet gebeurd. Het is alleen maar lullig en niemand schiet er iets mee op.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:42 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Mooie tips. Vandaag had ik geen enkele keer de 5e versnelling aangeraakt, het schakelen en (ont)koppelen ging vandaag stukken beter dan gisteren. Wel had ik hem per ongeluk in z`n 3 i.pv. in z`n 1 gezet vlak voor een rotonde. Gevolg weten jullie waarschijnlijk al, schokkend naar voren, en vervolgens de motor die afslaat (wat jammer genoeg ook best vaak voor was gekomen vandaag). Vooral bij een stoplicht wil ik nog weleens een klein beetje in de stress raken, de motor was 2 keer voor hetzelfde stoplicht afgeslagen, waardoor ik en iedereen achter me weer rood had gekregen. Gelukkig gingen ze niet toeteren zoals bij de eerste rijles waarbij ik per ongeluk de rem i.p.v. de koppeling (gelukkig op hele lage snelheid) intrapte.![]()
Volgende rijles gaan we een hellingproef doen en achteruitrijden, dat belooft wat.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |