mooi zo!! best appart zown snelweg he?quote:Op maandag 23 juli 2007 13:08 schreef Addict89 het volgende:
Zoo, de snelweg opgeweestEn het schakelen gaat echt lekker, dus ik ben blij.
Ja, best wel. Wel lekker om het gas goed in te trappen, heb met 50 rijden altijd de neiging om iets te hard te gaan rijden dus dan moet je je echt inhouden. Voel me ook wel zelfverzekerd in de auto, dus de snelweg viel best mee.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:47 schreef Remco_h het volgende:
[..]
mooi zo!! best appart zown snelweg he?
tot vrijdag dan maar!!!quote:Op maandag 23 juli 2007 14:55 schreef Addict89 het volgende:
[..]
En je mag hier de auto wel lenen, ouders zijn 3 weken weg en hij staat maar op de oprit mooi te wezen![]()
![]()
ik heb ze niet hoeven te doen tijdens mijn examen, heb ook geen tussentijdse toets gehad.quote:Op woensdag 25 juli 2007 02:18 schreef Webgangster het volgende:
Even vraagje: Als je bijzondereverichtingen vrijstelling hebt, en je zakt op je praktijk examen moet je dan de bijzondereverichtingen ook weer overnieuw doen of bijft dat gelden ?
nee als je zo een tussentijdse toets hebt gedaan en die onderdelen gehaald hebt, heb je vrijstelling op je examen voor die onderdelen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:05 schreef Viking84 het volgende:
Waarom zou je een vrijstelling voor bijzondere verrichtingen krijgen? Als je die al eens gedaan hebt? Dus als ik bij de eerste gelegenheid slaag voor fileparkeren, hellingproef e.d. dan hoef ik die niet weer te doen?
Ze blijven maar 1 keer geldig: dus als je je examen verknalt, mag je opnieuw bijzondere verrichtingen doen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 02:18 schreef Webgangster het volgende:
Even vraagje: Als je bijzondereverichtingen vrijstelling hebt, en je zakt op je praktijk examen moet je dan de bijzondereverichtingen ook weer overnieuw doen of bijft dat gelden ?
Waarom niet schakelen dan?quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:51 schreef lj_lightning het volgende:
Gister eerste rijles gehadop mijn verjaardag!
![]()
Bochtjes naar links....bochtjes naar rechts... Was erg koelmocht alleen sturen en richtingaanwijzer aanzetten maar dat was al tov
![]()
Ik rij in een toffe Dodge Caliber 2.0DPuik ding!
Lijkt me dat je op zn minst eerst moet kunnen remmen en gas geven voordat je gaat schakelen..quote:
is dat nu wel verstandig? Als je lest + examen doet in een automaat, krijg je een aantekening op je rijbewijs en mag je nooit in een schakelauto rijden.quote:
Ik heb al lang mijn rijbewijs hoorquote:Op woensdag 25 juli 2007 12:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
is dat nu wel verstandig? Als je lest + examen doet in een automaat, krijg je een aantekening op je rijbewijs en mag je nooit in een schakelauto rijden.
Volgens mij is de automaat per 2005 al niet meer toegestaan als examenvoertuig?quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
is dat nu wel verstandig? Als je lest + examen doet in een automaat, krijg je een aantekening op je rijbewijs en mag je nooit in een schakelauto rijden.
Is dat zo?quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:25 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Volgens mij is de automaat per 2005 al niet meer toegestaan als examenvoertuig?
Er zijn nog veel rijscholen die lessen met een automaat hoor, een vriend van me doet dat ook.quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:25 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Volgens mij is de automaat per 2005 al niet meer toegestaan als examenvoertuig?
Ik meen me te herinneren dat een examen in een automaat alleen nog maar toegestaan was als je een handicap had waardoor een normale auto niet te doen zou zijn, maar kan er gewoon helemaal naast zittenquote:Op woensdag 25 juli 2007 17:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik bleef problemen houden met schakelen en toen is ter sprake geweest dat ik misschien naar een automaat zou moeten overstappen. Maar ik weet niet meer of mijn vader dat alleen maar zei of dat dat ook echt met de instructeur is overlegd. Maar goed, schakelen gaat nu veel beter, dus is niet meer nodig.
Kan me voorstellen dat autistische mensen (of mensen met autistische trekjes) wel veel moeite hebben met schakelen. Autorijden is voor veel van hen een hele opgave, omdat ze heel veel prikkels te verwerken krijgen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:28 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat een examen in een automaat alleen nog maar toegestaan was als je een handicap had waardoor een normale auto niet te doen zou zijn, maar kan er gewoon helemaal naast zitten
Zonder stok geen auto is mijn mening echter hoe dan ook...
Ik zat meer te denken aan mensen met maar 1 been bijvoorbeeld (amputatie, plaatselijke verlamming, dat soort dingen)quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat autistische mensen (of mensen met autistische trekjes) wel veel moeite hebben met schakelen. Autorijden is voor veel van hen een hele opgave, omdat ze heel veel prikkels te verwerken krijgen.
Veel instinkers ook, althans, dat je al snel focussed op de borden en andere dingen en de rest negeertquote:Op donderdag 26 juli 2007 13:32 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik heb m'n theorieboekje uit. Vanaf dit weekend oefenen met de cd-rom. Wat veel 'onzindingen' staan er trouwens in, zeg. Maar je zult zien dat het CBR dat geen onzin vindt, dus ik ga alles maar zo goed mogelijk leren
. En zijn er echt vragen over afmetingen enzo
.
Klinkt mooi meester. Had je liever een juf gehad?quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:27 schreef Plots het volgende:
Vandaag lekker gereden. Maarja mn meester gaat 3,5 week op vakantie.
Dit krijg je wel als je 27,50 per les betaald.
blehquote:Op donderdag 26 juli 2007 13:36 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Veel instinkers ook, althans, dat je al snel focussed op de borden en andere dingen en de rest negeert
quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:54 schreef Grulez het volgende:
[..]
Klinkt mooi meester. Had je liever een juf gehad?
Waarom dan pas?quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:59 schreef AbeSapien het volgende:
Woeiwoei, 17 lesjes gehad. Half september theorie...
Ga je hem elders halen, jeesh... Ik haal mijn theorie in Haarlem, mijn praktijk in Tilburg en mijn rijbewijs zelf gewoon in Amsterdam, dat kan gelukkig ook gewoon allemaalquote:
Ik heb geen zin om er ver voor te reizenquote:Op donderdag 26 juli 2007 15:29 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ga je hem elders halen, jeesh... Ik haal mijn theorie in Haarlem, mijn praktijk in Tilburg en mijn rijbewijs zelf gewoon in Amsterdam, dat kan gelukkig ook gewoon allemaal
Volgens mij lopen wij gelijkquote:Op donderdag 26 juli 2007 22:23 schreef CasB het volgende:
Ik mag 16 augustus m'n theorie 'halen'
vandaag over de snelweg gereden en m'n eerste kijklessen gehad
Ik een weekje laterquote:Op donderdag 26 juli 2007 22:23 schreef CasB het volgende:
Ik mag 16 augustus m'n theorie 'halen'
vandaag over de snelweg gereden en m'n eerste kijklessen gehad
Dat is soms echt zoooo nutteloos. Rij je op eens eenbaansweg met aan beide kanten van die verhoogde grasveldjes met stenen eromheen (dus niemand kan je rijbaan op en langs) en dan moet je alsnog kijken voordat je richting geeft.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:31 schreef CasB het volgende:
In het begin deed ik m'n richtingaanwijzer aan voordat ik had gekeken, maar dat zit er nu al wat beter inRaak ook al wat meer gewend aan de auto en schakelen gaat een stuk beter (vooral het wegrijden)
Ehm...ja dat wil hij de volgende keer gaan doen... ik moest bij het begin beginnenquote:
Eikelquote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:40 schreef Bigfoot414 het volgende:
Ik heb nu net 1 week mijn auto, en ik rijd nu al zodanig dat ik al minstens 3 keer gezakt zou zijn![]()
I don't give a fuck![]()
Jammer! volgende keer t gewoon wel halenquote:gvd gezakt!
ik deed dat ook, mijn instructeur zei de volgende naar links, deed ik mijn richtingaanwijzer al aan...quote:In het begin deed ik m'n richtingaanwijzer aan voordat ik had gekeken, maar dat zit er nu al wat beter in Raak ook al wat meer gewend aan de auto en schakelen gaat een stuk beter (vooral het wegrijden)
heb t vaak gehad tijdens de les dat de instructeur op de rem trapt omdat ik te weinig in de dode hoek keek...hallo, ik heb niks ingehaald er is geen afslag geweest en ik mijn spiegels is niks, er is geen verkeer dus kan ik lekker door... fout afremmen en tig keer kijken...quote:Dat is soms echt zoooo nutteloos. Rij je op eens eenbaansweg met aan beide kanten van die verhoogde grasveldjes met stenen eromheen (dus niemand kan je rijbaan op en langs) en dan moet je alsnog kijken
Hmm, (ook autistisch is) daar heb ik weinig problemen mee, maar inderdaad:quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat autistische mensen (of mensen met autistische trekjes) wel veel moeite hebben met schakelen. Autorijden is voor veel van hen een hele opgave, omdat ze heel veel prikkels te verwerken krijgen.
Ik zette hem bij mijn laatste les ipv in zn 5 in zn achteruit omdat we daarvoor veel met achteruit bezig waren geweestquote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:11 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Daarnaast schakelde ik de auto steeds in z`n 5 toen de instructeur zei dat 'ie in z`n 3 moest, echt een stomme fout wat alleen bij die versnelling gebeurde.
had ik in t begin ook telkens..... een paar keer in zijn 5 ipv zijn 3.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:11 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Daarnaast schakelde ik de auto steeds in z`n 5 toen de instructeur zei dat 'ie in z`n 3 moest, echt een stomme fout wat alleen bij die versnelling gebeurde.
Ik de 16e, eindelijk.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:20 schreef nattermann het volgende:
Eindelijk mijn examendatum, 28 augustus![]()
6 zit altijd direct onder de 5, net zo makkelijk als van 3 naar 4 (4 naar 5 is iets lastiger.. maar dat hangt ook maar van de bak af)quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:45 schreef matthendriks het volgende:
Ik gebruikte het toen het trucje:1e en 2e versnelling: Hand rechts van pook, zodat je echt druk naar links uitoefent; 3e versnelling: Hand losjes op de pook en gewoon naar voren duwen; 4e en 5e versnelling: Hand links van de pook en van je af duwen; 6e... Weet ik niet, had ik niet
Maargoed, het is bij elke auto weer anders. Ik lesde in een Skoda en rij nu in een Mazda.
De Skoda had wat langere slagen, terwijl de Mazda wat stugger en directer schakelwerk nodig heeft...
Mijn instructeur houdt daarom altijd zn voet voor de koppeling zodat dit niet gebeurd. Het is alleen maar lullig en niemand schiet er iets mee op.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:42 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Mooie tips. Vandaag had ik geen enkele keer de 5e versnelling aangeraakt, het schakelen en (ont)koppelen ging vandaag stukken beter dan gisteren. Wel had ik hem per ongeluk in z`n 3 i.pv. in z`n 1 gezet vlak voor een rotonde. Gevolg weten jullie waarschijnlijk al, schokkend naar voren, en vervolgens de motor die afslaat (wat jammer genoeg ook best vaak voor was gekomen vandaag). Vooral bij een stoplicht wil ik nog weleens een klein beetje in de stress raken, de motor was 2 keer voor hetzelfde stoplicht afgeslagen, waardoor ik en iedereen achter me weer rood had gekregen. Gelukkig gingen ze niet toeteren zoals bij de eerste rijles waarbij ik per ongeluk de rem i.p.v. de koppeling (gelukkig op hele lage snelheid) intrapte.![]()
Volgende rijles gaan we een hellingproef doen en achteruitrijden, dat belooft wat.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |