abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juli 2007 @ 22:23:01 #201
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_51704905
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 21:55 schreef Remco_h het volgende:

[..]
tijdens mijn examen hoefde ik geen speciale handelingen te doen, hebben andere dat ook gehad?
Bijzondere verrichtingen doen ze niet zo moeilijk over als je al een keer eerder examen hebt gedaan. Ik hoefde er de laatste keer ook maar één te doen (achteruit in een vak) en waarschijnlijk hebben ze het parkeren als voorruit fileparkeren gedaan.

Bij mijn eerste les werd mij ook eerst wat uitgelegd. Vervolgens heb ik een kwartiertje rondjes gereden op het industrieterrein, om daarna buitenaf de rest van de tijd (1,5 uur) vol te rijden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Thormodo op 21-07-2007 22:28:33 ]
  zaterdag 21 juli 2007 @ 22:36:48 #202
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_51705206
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 20:59 schreef Viking84 het volgende:
Bovendien gaat 'ie niet zo snel horten en stoten als ik in de 2 blijf rijden als ik eigenlijk in de 1 moet (bijv bij een rotonde wil ik liever niet schakelen naar 1, omdat ik snel weer terug zal moeten schakelen naar 2).
Terugschakelen naar zijn 1?

Ik ging mijn eerste les bij de ANWB (najah, les, intake) rijden in een Corolla met een Avensis motor erin, was nogal een verschil in kracht dan dat ik gewend was... Ineens was de snelweg heerlijk om doorheen te stuiven
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 22 juli 2007 @ 08:44:35 #203
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51711622
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 21:55 schreef Remco_h het volgende:
waarom ga je over een rotonde in zijn 1? of bedoel je uit stilstand? ik ging lekker in zijn 2 erover.
wat ik wel beroerd vind is vanuit stilstand die rotonde op (na voorrang verlenen aan fietsers ofzo)
wegrijden in zijn 1 bocht inzetten schakelen richting aangeven kijken..... alles tegelijk....
normaal ga ik er in z'n 2 over (soms als het heel rustig is en het een grote rotonde is, zelfs in z'n 3, als ik toch op een 50 km-weg zit), maar soms is het erg druk op de rotonde, dat ik bijna stilsta dus, en dan zit ik soms op 10 km/u. Dan merk ik dat die auto daar toch wat moeite mee heeft en schakel ik terug naar de 1. Of is dat niet nodig? Vanaf welke snelheid kun je eigenlijk in de 2 rijden? Ik let daar niet zo op. Ik rijd weg en schakel vrijwel meteen door naar de 2.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 22 juli 2007 @ 09:01:56 #204
12888 Skull-splitter
pi_51711706
Dan schat je het verkeer mijn inziens gewoon verkeerd in: OF je stopt voor verkeer op een rotonde, want voorrang, dus starten vanaf 0, of je remt af en schat het het verkeer in en gaat gewoon smooth in zijn 2 erover...

Anders heb je idd het risico dat je een paar dingen tegelijk mag doen (Insturen, gas geven, opschakelen, koppeling omhoog laten komen en intussen rondkijken, eventueel richting aangeven, verkeer inschatten en weer uitsturen), wat het voor jou weer onnodig ingewikkeld maakt. Probeer er een lesje of wat aandacht aan te geven als het je niet lekker zit, je lest immers maar voor 1 persoon en dat ben jij
  zondag 22 juli 2007 @ 09:24:34 #205
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51711810
Dank je . Zal er eens op letten de volgende keer!
Niet meer actief op Fok!
  zondag 22 juli 2007 @ 09:41:13 #206
12888 Skull-splitter
pi_51711893
Tis maar hoe ik het zie/ervaren heb op de weg natuurlijjk, maar serieus, werk aan de dingen waar jij je (nog) niet prettig bij voelt

Ik kan normaal wel rijden, alleen moet van mezelf werken aan bijzondere verrichtingen, fileparkeren en dergelijke, maar daar heb ik gelukkig 20 uur voor
pi_51712275
Ik schakel ook nooit naar z'n 1 voor een rotonde, tenzij ik echt moet stoppen.
In Groningen hebben fietsers trouwens zover ik weet altijd voorrang op rotondes, da's in Leeuwarden anders. Dat is wel even wennen in het begin
  zondag 22 juli 2007 @ 10:37:56 #208
12888 Skull-splitter
pi_51712424
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 22 juli 2007 @ 10:39:40 #209
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51712451
Het is inderdaad wel wat verwarrend, ja. Ik rijd vrijwel altijd in Heerenveen en bij de meeste, zo niet, alle, rotondes hebben motorvoertuigen voorrang. Wat ik wel irritant vind: dan laat iemand voor mij een fietser toch voorgaan terwijl die geen voorrang heeft . Ik ben daar niet op voorbereid en moet dan keihard op de rem trappen .
Niet meer actief op Fok!
pi_51714630
Morgen kan ik mn rijbewijs ophalen.
pi_51714917
quote:
Op zondag 22 juli 2007 08:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

normaal ga ik er in z'n 2 over (soms als het heel rustig is en het een grote rotonde is, zelfs in z'n 3, als ik toch op een 50 km-weg zit), maar soms is het erg druk op de rotonde, dat ik bijna stilsta dus, en dan zit ik soms op 10 km/u. Dan merk ik dat die auto daar toch wat moeite mee heeft en schakel ik terug naar de 1. Of is dat niet nodig? Vanaf welke snelheid kun je eigenlijk in de 2 rijden? Ik let daar niet zo op. Ik rijd weg en schakel vrijwel meteen door naar de 2.
Je kan stationair nog makkelijk 10 km per uur in de 2e versnelling rijden hoor. De 1e versnelling is alleen als je helemaal stil staat, maar zelfs kan je met de meeste auto's dan nog gewoon in de 2e versnelling optrekken, gaat alleen wat langzamer.
pi_51716326
quote:
Op zondag 22 juli 2007 10:39 schreef Viking84 het volgende:
Het is inderdaad wel wat verwarrend, ja. Ik rijd vrijwel altijd in Heerenveen en bij de meeste, zo niet, alle, rotondes hebben motorvoertuigen voorrang. Wat ik wel irritant vind: dan laat iemand voor mij een fietser toch voorgaan terwijl die geen voorrang heeft . Ik ben daar niet op voorbereid en moet dan keihard op de rem trappen .
vraag een les aan van 4 uur, rijd naar nieuwegein (kom ff koffie drinken dan ) hier hebben we zown beetje 50 (mini) rotondes waar de regels elke keer weer anders zijn .

wat skullsplitter al zei, kijk waar je zwakke punten zitten en oefen er op... zo zijn mijn lessen ook geweest.
ik ging niet goed over rotondes 2 uur alleen maar over mini en normale rotondes gereden... ik ging te hard over gelijkwaardige kruisingen en keek te weinig... 2 uur door een woonwijk met alleen maar kruisingen van rechts die onoverzichtelijk zijn, dan rem je vanzelf wel af...
suck my asshole taco bender
pi_51725027
quote:
Op zondag 22 juli 2007 13:49 schreef Remco_h het volgende:

[..]

vraag een les aan van 4 uur, rijd naar nieuwegein (kom ff koffie drinken dan ) hier hebben we zown beetje 50 (mini) rotondes waar de regels elke keer weer anders zijn .
Dan hoop ik dat ik nooit in Nieuwegein hoef te rijden zeg!
pi_51725708
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:20 schreef Jacqie het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat ik nooit in Nieuwegein hoef te rijden zeg!
minirotondes zijn leuk (en 50 misschien iets overdreven)
pi_51726047
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:52 schreef sjimz het volgende:

[..]

Je kan stationair nog makkelijk 10 km per uur in de 2e versnelling rijden hoor. De 1e versnelling is alleen als je helemaal stil staat, maar zelfs kan je met de meeste auto's dan nog gewoon in de 2e versnelling optrekken, gaat alleen wat langzamer.
bij mij zit de ondergrens van de 2e versnelling (zonder gas geven) op 15 km/h. Als je dan nog wilt af remmen begint de motor toch wel tegen te sputteren. Als je dan naar de 1 schakelt trekt ie hem direct naar 10 km/u, dus rij ik gewoon in de 2e met ingetrapte koppeling.
En zolang de auto maar rolt is optrekken in de 2e niet moeilijk. Alleen bij het vanuit stilstand wegrijden in de 2e versnelling is het even met het gas en de koppeling spelen.
You dream it, I live it.
pi_51726390
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:47 schreef Remco_h het volgende:

[..]

minirotondes zijn leuk (en 50 misschien iets overdreven)
Hahaha, dat die 50 een beetje overdreven is vind ik toch wel heel fijn om te horen. Maakt het weer een stuk minder erg.
Maar ik heb meer de andere richting op gereden (Schalkwijk, Odijk enz.) Nog niet heel ver opzich, maar heb ook pas 8 uur les gehad!
pi_51726941
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:15 schreef Jacqie het volgende:

[..]

Hahaha, dat die 50 een beetje overdreven is vind ik toch wel heel fijn om te horen. Maakt het weer een stuk minder erg.
Maar ik heb meer de andere richting op gereden (Schalkwijk, Odijk enz.) Nog niet heel ver opzich, maar heb ook pas 8 uur les gehad!
als je van nieuwegein centrum naar utrecht gaat binnendoor zou je er een stuk of 10 kunnen tegenkomen
de binnendoor weggetjes tussen schalkwijk en odijk zijn leuk!
pi_51727237
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:35 schreef Remco_h het volgende:

[..]

als je van nieuwegein centrum naar utrecht gaat binnendoor zou je er een stuk of 10 kunnen tegenkomen
de binnendoor weggetjes tussen schalkwijk en odijk zijn leuk!
Dan denk ik niet dat ik die route ga rijden...
De omgeving hier is erg leuk (en vooral mooi) om te rijden. Woon hier nu een jaar, maar zie nu pas wat van de omgeving voor zover het kijken te combineren is met opletten of course
Woensdag mag ik weer 2 uurtjes!!
pi_51727629
Je kan altijd in zijn 2 blijven rijden. Ookal ga je maar 2 kilometer per uur. De eerste versnelling is toch alleen om weg te rijden en voor de rest onnodig.
pi_51733032
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:46 schreef Jacqie het volgende:

[..]

Dan denk ik niet dat ik die route ga rijden...
De omgeving hier is erg leuk (en vooral mooi) om te rijden. Woon hier nu een jaar, maar zie nu pas wat van de omgeving voor zover het kijken te combineren is met opletten of course
Woensdag mag ik weer 2 uurtjes!!
dat had ik dus ook, bij vianen de snelweg af en binnendoor naar leerdam!
leuke stukjes om te rijden!!
pi_51734263
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:50 schreef Remco_h het volgende:

[..]

dat had ik dus ook, bij vianen de snelweg af en binnendoor naar leerdam!
leuke stukjes om te rijden!!
Leerdam??
M'n rijles is meteen sightseeing voor mij! Zelfs in m'n woonplaats. Echt erg eigenlijk wel.
Maar ik vind het rijden wel leuker dan het rondkijken hoor!!
Kan niet wachten tot ik dat roze papiertje af mag gaan halen op het gemeentehuis!!
pi_51741293
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:59 schreef Unhuman het volgende:
Je kan altijd in zijn 2 blijven rijden. Ookal ga je maar 2 kilometer per uur. De eerste versnelling is toch alleen om weg te rijden en voor de rest onnodig.
Daar ben ik het niet mee eens, als ik op een heel onoverzichtelijk kruispunt aankom, schakel ik terug naar de 1, en rijd ik ronde de 10 kilometer per uur, in de 2 blijven rijden is dan niet echt een fijne optie vind ik.

Overigens, wat moet ik meenemen naar het stadhuis? Pasfoto en hoeveel geld?
pi_51741327
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:47 schreef honderd het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, als ik op een heel onoverzichtelijk kruispunt aankom, schakel ik terug naar de 1, en rijd ik ronde de 10 kilometer per uur, in de 2 blijven rijden is dan niet echt een fijne optie vind ik.

Kom je op dat onoverzichtelijk kruispunt niet tot stilstand dan kan je beter gewoon in zijn 2 blijven rijden Kwestie van feeling met de auto hebben.
pi_51741508
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:47 schreef honderd het volgende:

[..]

Mij is geleerd dat de 1 is om weg te rijden, zodra je snelheid hebt kan je al naar zijn 2... langzaam rollen dus in zijn 2....

je moet 1 pasfoto mee nemen, identificatie en 40,80 euro (weet niet of dat in alle gemeentes dezelfde prijs is, kan je op de site van je gemeente vast wel vinden)
pi_51742077
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:50 schreef sjimz het volgende:

[..]

Kom je op dat onoverzichtelijk kruispunt niet tot stilstand dan kan je beter gewoon in zijn 2 blijven rijden Kwestie van feeling met de auto hebben.
Mij werd het echt duidelijk verteld dat ik naar de 1 moest. Op de meeste kruispunten ga ik inderdaad door met de in de twee. Soms zijn ze echter te onoverzichtelijk dat je eigenlijk moet stoppen, maar je kan hem ook door laten rollen in zijn één, is stuk fijner. Vooral als je totaal geen zich hebt op rechts met een kruisende smalle weg. Als je hier rechts afslaat, en lekker door rijdt in een snelheid voor versnelling twee wil je nog weleens breed uitkomen, wat nogal lastig is als je er kruisend verkeer aan zou komen.
pi_51745177
Zoo, de snelweg opgeweest En het schakelen gaat echt lekker, dus ik ben blij.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_51748209
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:08 schreef Addict89 het volgende:
Zoo, de snelweg opgeweest En het schakelen gaat echt lekker, dus ik ben blij.
mooi zo!! best appart zown snelweg he?

vandaag wat verhuur bedrijven gemailed, overal moet je minimaal 1 jaar in t bezit zijn van je rijbewijs.
sommige verhuur centra zelfs langer...

daar gaat mijn autotje huren dit weekend

wrom zijn mijn pa en ma nou juist afg weekend 200 km verderop gaan wonen......
pi_51748426
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:47 schreef Remco_h het volgende:

[..]

mooi zo!! best appart zown snelweg he?
Ja, best wel. Wel lekker om het gas goed in te trappen, heb met 50 rijden altijd de neiging om iets te hard te gaan rijden dus dan moet je je echt inhouden. Voel me ook wel zelfverzekerd in de auto, dus de snelweg viel best mee.

En je mag hier de auto wel lenen, ouders zijn 3 weken weg en hij staat maar op de oprit mooi te wezen
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_51748624
Yeah, zojuist mn rijbewijs opgehaald van het stadskantoor. Nu mag ik dus legaal in mn eentje autorijden.
pi_51749338
Over dat te hard rijden: ik rijd bijna altijd minstens 10 km/h te hard. Das gewoonte denk ik, helemaal nu ik mn eerste eigen auto heb
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
  maandag 23 juli 2007 @ 16:20:51 #231
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_51751516
ik heb er ook last van, maar dat doe ik ook in me vaders auto, en in mn eigen auto
gewoon 135 over de snelweg oid
ff wachten nog
pi_51752088
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:55 schreef Addict89 het volgende:

[..]

En je mag hier de auto wel lenen, ouders zijn 3 weken weg en hij staat maar op de oprit mooi te wezen
tot vrijdag dan maar!!!

mijn ouders zijn vast verhuisd omdat ik mijn rijbewijs ging halen
pi_51806148
Even vraagje: Als je bijzondereverichtingen vrijstelling hebt, en je zakt op je praktijk examen moet je dan de bijzondereverichtingen ook weer overnieuw doen of bijft dat gelden ?
pi_51808144
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 02:18 schreef Webgangster het volgende:
Even vraagje: Als je bijzondereverichtingen vrijstelling hebt, en je zakt op je praktijk examen moet je dan de bijzondereverichtingen ook weer overnieuw doen of bijft dat gelden ?
ik heb ze niet hoeven te doen tijdens mijn examen, heb ook geen tussentijdse toets gehad.
zo ver ik weet heb je die verrichtingen al gehaald en die hoef je dan nooit meer te doen op je examen
  woensdag 25 juli 2007 @ 09:05:02 #235
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51808186
Waarom zou je een vrijstelling voor bijzondere verrichtingen krijgen? Als je die al eens gedaan hebt? Dus als ik bij de eerste gelegenheid slaag voor fileparkeren, hellingproef e.d. dan hoef ik die niet weer te doen?
Niet meer actief op Fok!
pi_51808456
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:05 schreef Viking84 het volgende:
Waarom zou je een vrijstelling voor bijzondere verrichtingen krijgen? Als je die al eens gedaan hebt? Dus als ik bij de eerste gelegenheid slaag voor fileparkeren, hellingproef e.d. dan hoef ik die niet weer te doen?
nee als je zo een tussentijdse toets hebt gedaan en die onderdelen gehaald hebt, heb je vrijstelling op je examen voor die onderdelen.
pi_51808673
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 02:18 schreef Webgangster het volgende:
Ze blijven maar 1 keer geldig: dus als je je examen verknalt, mag je opnieuw bijzondere verrichtingen doen.
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
pi_51812315
Gister eerste rijles gehad op mijn verjaardag!
Bochtjes naar links....bochtjes naar rechts... Was erg koel mocht alleen sturen en richtingaanwijzer aanzetten maar dat was al tov

Ik rij in een toffe Dodge Caliber 2.0D Puik ding!
Bram! Boterham!
pi_51813463
Niet gas gegeven etc?
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:36:12 #240
176521 Grulez
rasgroninger
pi_51813649
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:51 schreef lj_lightning het volgende:
Gister eerste rijles gehad op mijn verjaardag!
Bochtjes naar links....bochtjes naar rechts... Was erg koel mocht alleen sturen en richtingaanwijzer aanzetten maar dat was al tov

Ik rij in een toffe Dodge Caliber 2.0D Puik ding!
Waarom niet schakelen dan?
pi_51813686
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:36 schreef Grulez het volgende:

[..]

Lijkt me dat je op zn minst eerst moet kunnen remmen en gas geven voordat je gaat schakelen..
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:37:44 #242
176521 Grulez
rasgroninger
pi_51813696
Na gisteren vandaag wederom rijles en morgen ook. Dan 10 lesuren gehad, dan schiet het een beetje op. Over 12 lessen moet er wel een examen inzitten, schat ik zo.
pi_51813727
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:36 schreef Grulez het volgende:

[..]

Het was een automaat
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:41:37 #244
12888 Skull-splitter
pi_51813787
Wanneer mag ik beginnen? Oh, maandag pas?

I long for the day that I finally can drive on my own...
pi_51813887
Ik mag morgen weer En dan ga ik de snelweg op
pi_51813932
Ik mag ook morgen alweer Ga beginnen met de kijktechniek.
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:49:37 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51814030
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:39 schreef sjimz het volgende:

[..]

Het was een automaat
is dat nu wel verstandig? Als je lest + examen doet in een automaat, krijg je een aantekening op je rijbewijs en mag je nooit in een schakelauto rijden.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:50:18 #248
176521 Grulez
rasgroninger
pi_51814048
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:39 schreef sjimz het volgende:

[..]

Het was een automaat
ja dat kan ook... Lijkt me wel een beetje suf, alleen maar sturen en de richtingaanwijzers.
pi_51814063
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

is dat nu wel verstandig? Als je lest + examen doet in een automaat, krijg je een aantekening op je rijbewijs en mag je nooit in een schakelauto rijden.
Ik heb al lang mijn rijbewijs hoor
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:52:10 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51814115
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:50 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik heb al lang mijn rijbewijs hoor
oh ok .
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo