abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51650435
Ik was 17 juli ook weer gezakt voor de 2e keer nu.

Ik haalde te dicht voor een helling ÉÉN fietser in en ik naderde een auto die uit een uitrit kwam rijden en die dus van rechts kwam. de examinator vond dat ik op zo'n moment beter om me heen en in de achteruit kijk spiegel moest kijken in plaats van veel naar de auto van recht te kijken.

Normaal tijdens de lessen gaat het altijd echt perfect alleen door verschrikkelijke concentratie en spanning gaan de examen nooit zo goed als de lessen. Ik ben in zo'n examen zo bang om wat fout te doen. en als ik maar een klein foutje maak wat eigenlijk niks uit maakt dan blijf ik daar over na denken en maak ik juist meer fouten.

Me instructeur vind dit ook een lastig probleem

Ik mag pas in oktober weer

Ik baal nog steeds er van dat ik de eerste keer gezakt ben omdat volgens mij en me instructeur echt volledig onterecht was.
pi_51655603
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 08:15 schreef dynamiet het volgende:

Ik haalde te dicht voor een helling ÉÉN fietser in en ik naderde een auto die uit een uitrit kwam rijden en die dus van rechts kwam. de examinator vond dat ik op zo'n moment beter om me heen en in de achteruit kijk spiegel moest kijken in plaats van veel naar de auto van recht te kijken.

Normaal tijdens de lessen gaat het altijd echt perfect alleen door verschrikkelijke concentratie en spanning gaan de examen nooit zo goed als de lessen. Ik ben in zo'n examen zo bang om wat fout te doen. en als ik maar een klein foutje maak wat eigenlijk niks uit maakt dan blijf ik daar over na denken en maak ik juist meer fouten.

Me instructeur vind dit ook een lastig probleem

Ik mag pas in oktober weer

Ik baal nog steeds er van dat ik de eerste keer gezakt ben omdat volgens mij en me instructeur echt volledig onterecht was.
fietsers zijn heilig verklaard op de weg... door een soort gelijke fietser actie ben ik de de eerste keer ook gezakt....

spanning...tja...gisteren was ik ook niet erg relaxed voor mijn examen t had er zeker mee te maken dat ik al eens gezakt was terwijl ik toen ook al goed reed. ik moest afrijden in een andere auto als waar ik in gelest had, werkt ook niet mee.

gelukkig was de examinatrice een erg relaxed mens en hebben we leuk zitten kletsen daar werd ik wel wat rustiger van, de eerste keer hield die eikel zijn mond dicht en was echt niet in de mood voor een gesprek... wel beroerd die wacht tijden...oktober pas weer...

vanmorgen op t gemeentehuis mijn rijbewijs aangevraagd.
Remco_h : goedemorgen ik kom mijn rijbewijs aanvragen
gemeentemuts : o bent u geslaagd?
Remco_h : nee ik dacht dat je ze zo kon halen hier.
gemeentemuts :
Remco_h : natuurlijk ben ik geslaagd......
suck my asshole taco bender
  vrijdag 20 juli 2007 @ 13:34:50 #178
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_51659240
"Ik kom een rijbewijs kopen..."
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_51661026
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 08:15 schreef dynamiet het volgende:
Ik ook
pi_51668094
Ik moet de 25e in Den Bosch afrijden!
Hopelijk haal ik het wel in 1x, want volgens mij zijn hierna pas weer plaatsen in November.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:36:25 #181
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51687656
Hai! Ik post hier nooit, maar ik heb een vraagje. Donderdag 2 augustus heb ik m'n theorie examen. Het reserveren ging een beetje vreemd. Kon niet via internet (want ik woon in Groningen), heel verhaal aan de telefoon... bla bla bla... maar wat nu niet helemaal duidelijk is, is hoe ik moet betalen. Dat moet van tevoren. Maar kan ik gewoon daarheen fietsen één dezer dagen om te betalen? Hoe werkt dat? . Hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.
Niet meer actief op Fok!
pi_51687890
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:36 schreef Viking84 het volgende:
Hai! Ik post hier nooit, maar ik heb een vraagje. Donderdag 2 augustus heb ik m'n theorie examen. Het reserveren ging een beetje vreemd. Kon niet via internet (want ik woon in Groningen), heel verhaal aan de telefoon... bla bla bla... maar wat nu niet helemaal duidelijk is, is hoe ik moet betalen. Dat moet van tevoren. Maar kan ik gewoon daarheen fietsen één dezer dagen om te betalen? Hoe werkt dat? . Hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.
Gewoon op de dag zelf kan je daar betalen bij de balie, althans in mijn tijd!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:38:53 #183
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_51688534
Kan nog steeds in Groningen idd, je maakt een afspraak, komt op en betaald aan de balie
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_51693233
Vandaag ging het opzich goed, op het wegrijden na. Ik weet niet hoe vaak ik hem af heb laten slaan, maar het was vaak

M'n linkervoer is te snel en m'n rechter te langzaam...

Maargoed, donderdag ga ik de snelweg op
  Moderator zaterdag 21 juli 2007 @ 15:20:42 #185
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_51693396
Over 3 week afrijden
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zaterdag 21 juli 2007 @ 15:21:14 #186
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_51693409
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 11:38 schreef Skull-splitter het volgende:
Kan nog steeds in Groningen idd, je maakt een afspraak, komt op en betaald aan de balie
true, ik belde trouwens, ik kreeg te horen dat ik meteen 2 dagen later óf 4 weken later kon komen !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_51696174
Jeej, ik ben ook begonnen met m'n rijlessen (eindelijk) heb er nu al 4 opzitten en vind het onwijs leuk!
Alleen het koppelingspedaal en ik hebben nog niet zo'n goeie band, waardoor ik hem elke keer te snel op laat komen.
31 oktober mag ik afrijden!!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:43:25 #188
12888 Skull-splitter
pi_51697228
Kreeg vandaag brief binnen van ANWB, schrok even (stel dat erin staat dat mijn examen niet kan doorgaan ) waarin staat dat ik slechts een uurtje later ga beginnen aan de lessen

Kheb er zin in
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:45:21 #189
186260 MrHoodigan
Weet je wat het is ?
pi_51697272
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:43 schreef Skull-splitter het volgende:
Kreeg vandaag brief binnen van ANWB, schrok even (stel dat erin staat dat mijn examen niet kan doorgaan ) waarin staat dat ik slechts een uurtje later ga beginnen aan de lessen

Kheb er zin in
GO GO skullie met je grote lullie !!!!
Sperma is dikker dan pis...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 18:29:18 #190
12888 Skull-splitter
pi_51698424
Dude , ongepast.

I have big chram... you want to touch?
pi_51702067
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:36 schreef Viking84 het volgende:
Je kunt inderdaad gewoon van te voren ( dus voordat je begint ) afrekenen Succes ermee trouwens. Ik ben vorige week geslaagd en probeer nou de benzine-auto van m'n ouders onder de knie te krijgen, maar dat valt wel een beetje tegen. Ben ook niet zo technisch aangelegd
  zaterdag 21 juli 2007 @ 20:49:06 #192
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51702171
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 20:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad gewoon van te voren ( dus voordat je begint ) afrekenen Succes ermee trouwens. Ik ben vorige week geslaagd en probeer nou de benzine-auto van m'n ouders onder de knie te krijgen, maar dat valt wel een beetje tegen. Ben ook niet zo technisch aangelegd
feli .

Ik kan iig diesel tanken (vorige week gedaan met m'n pa ). Is benzine zo anders dan?
Niet meer actief op Fok!
pi_51702272
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 20:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

feli .

Ik kan iig diesel tanken (vorige week gedaan met m'n pa ). Is benzine zo anders dan?
Dankjewel

Het koppelt anders. M'n ouders hebben een Mitsubishi, en die kun je nog net op de koppeling weg laten rijden, maar dan moet je daarna wel gas bij geven. M'n lesauto ( een Golf ) had een heel gevoelige rem en een vrij ongevoelig gaspedaal, en nou is dat net andersom. Je bent dus eerst weer meer bezig met de bediening dan met het kijken ed.

Anderen zullen het misschien makkelijk vinden, maar ik heb vanmiddag nog maar een paar rondjes op het parkeerterrein voor ons gemaakt
  zaterdag 21 juli 2007 @ 20:59:42 #194
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51702443
Oh ja, ik ken het .

Normaal rijd ik in een Mazda en de afgelopen 2 keer in een Toyota Corolla. Groot verschil, hoor. Vind die Toyota lekkerder rijden. Rijdt lichter en bij de hellingproef hoef ik alleen maar de koppeling los te laten. Bovendien gaat 'ie niet zo snel horten en stoten als ik in de 2 blijf rijden als ik eigenlijk in de 1 moet (bijv bij een rotonde wil ik liever niet schakelen naar 1, omdat ik snel weer terug zal moeten schakelen naar 2).
Niet meer actief op Fok!
pi_51702651
Ik rij ook Toyota Corolla, .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_51704095
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 20:59 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, ik ken het .

Normaal rijd ik in een Mazda en de afgelopen 2 keer in een Toyota Corolla. Groot verschil, hoor. Vind die Toyota lekkerder rijden. Rijdt lichter en bij de hellingproef hoef ik alleen maar de koppeling los te laten. Bovendien gaat 'ie niet zo snel horten en stoten als ik in de 2 blijf rijden als ik eigenlijk in de 1 moet (bijv bij een rotonde wil ik liever niet schakelen naar 1, omdat ik snel weer terug zal moeten schakelen naar 2).
bekend verhaal...

had ook zo een corolla diesel erg prettige lesauto, koppeling los en rijden...
mijn pleisterpakket moest ik doen in een opel astra diesel, die net zo rijd als een benzine auto.
eerste les in dat ding moest ik wel een keer of 15 opnieuw starten...

waarom ga je over een rotonde in zijn 1? of bedoel je uit stilstand? ik ging lekker in zijn 2 erover.
wat ik wel beroerd vind is vanuit stilstand die rotonde op (na voorrang verlenen aan fietsers ofzo)
wegrijden in zijn 1 bocht inzetten schakelen richting aangeven kijken..... alles tegelijk....

mahja...ik hoef niet meer te lessen (en ben nogsteeds blij )

vrijdag mijn rijbewijs ophalen en eens kijken of ik een auto kan huren

tijdens mijn examen hoefde ik geen speciale handelingen te doen, hebben andere dat ook gehad?
pi_51704300
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:12 schreef CasB het volgende:
Vandaag ging het opzich goed, op het wegrijden na. Ik weet niet hoe vaak ik hem af heb laten slaan, maar het was vaak

M'n linkervoer is te snel en m'n rechter te langzaam...

Maargoed, donderdag ga ik de snelweg op
hoe veel uur in de week les je? en na hoeveel lessen mag je de snelweg op?
ik heb de eerste dag (2 uur) een beetje rondjes gedraaid op een parkeerplaats en rondjes gereden over de weg met de meeste drempels in utrecht...

de 2e dag (4 uur les) ging ik al in t 3e uur de snelweg op....klein stukje wel... maar toch... al die snelle autos die links en rechts bij je voorbij gaan..... dat was even slikken....

waar ik heel erg aan moest wennen waren die 1baans 80 km wegen dat tegemoet komend verkeer vlak langs je heen rijd..
pi_51704326
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:43 schreef Skull-splitter het volgende:

Kheb er zin in
heb je een korte cursus genomen of reguliere lessen?
pi_51704577
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 22:01 schreef Remco_h het volgende:

[..]

hoe veel uur in de week les je? en na hoeveel lessen mag je de snelweg op?
ik heb de eerste dag (2 uur) een beetje rondjes gedraaid op een parkeerplaats en rondjes gereden over de weg met de meeste drempels in utrecht...

de 2e dag (4 uur les) ging ik al in t 3e uur de snelweg op....klein stukje wel... maar toch... al die snelle autos die links en rechts bij je voorbij gaan..... dat was even slikken....

waar ik heel erg aan moest wennen waren die 1baans 80 km wegen dat tegemoet komend verkeer vlak langs je heen rijd..
3e les ga ik de snelweg op. 1e les zijn we door Zoetermeer wezen karren, eerst alleen sturen, toen gas geven en remmen, daarna ook schakelen erbij. Vandaag naar Pijnacker en Den Haag geweest
pi_51704811
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 22:10 schreef CasB het volgende:

[..]

3e les ga ik de snelweg op. 1e les zijn we door Zoetermeer wezen karren, eerst alleen sturen, toen gas geven en remmen, daarna ook schakelen erbij. Vandaag naar Pijnacker en Den Haag geweest
vreemd dat er zoveel verschil zit tussen jouw lessen en de mijne....ik kwam daar voor mijn 1e rijles... ga zitten, zo stel je je stoel in, spiegels hoef je nog niet te doen, ik kijk voor je...zo start je dat zijn je rem koppeling en gas, zo werkt de bak.

start m maar, voel even wanneer de koppeling aangrijpt en rij maar weg.....

10 minuten in de auto gelijk al bijna alles zelf doen...

half uurtje rondjes gedraaid daarna die drempelweg...aanrijden afremmen terugschakelen rustig over dat dng heen gas geven en door schakelen...

de 2e dag legde hij pas uit over de spiegels en kon dat er gelijk bij doen...

misschien kwam t doordat ik zo een korte cursus had ofzo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')