In wat voor n wagen les je? Ben zelf ook al regelmatig op de snelweg geweest, maar heb nog nooit de 6e versnelling gebruiktquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:53 schreef Meddo het volgende:
Vandaag twee uur ingepland zodat ik eindelijk (22 lessen) naar de snelweg kon. Komt ie er halverwege achter dat zijn vrouw moet werken, en hij op zijn kinderen moet passen![]()
Nu mag ik volgende week de snelweg op, eindelijk een keer de 6e versnelling gebruiken
![]()
Heb een mercedes C220 CDI met 140 pkquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:46 schreef nattermann het volgende:
[..]
In wat voor n wagen les je? Ben zelf ook al regelmatig op de snelweg geweest, maar heb nog nooit de 6e versnelling gebruikt. Heb les in een Opel Astra 1.7CDTI.
Inhoudsopgave : http://i14.tinypic.com/4trj09u.jpgquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:13 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Wat staat er allemaal in dat boekje?![]()
Kan je S25 Afslaan en S30 rijstrookwisselen/zijdelingse verplaatsing scannen?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:41 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Inhoudsopgave : http://i14.tinypic.com/4trj09u.jpg
Alleen als je een uur op de snelweg zit, is het wel lekker.quote:
ik heb rijles van michel gerrits rijschool bravo klikquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:54 schreef lj_lightning het volgende:
Ik mag over 2 weken beginnen...eindelijk, jaren op gewachtMaarehm, nu is de vraag welke rijschool? Ik woon in Nijmegen, daar zit een goed bekende (Nova) die een slagingspercentage van iets van 47% heeft en een normale prijs.
Er zit er ook een iets verder (Weurt) die promoot met 'Rijopleiding in stappen' (http://www.v-o-n.nl/home.html) heeft iemand hier ervaring mee? (danwel met de rijschool als zo'n rijopleiding in stappen) Ik weet echt niet tussen welke ik moet kiezen...lastig!![]()
S25 Afslaan : Nee ( kijk eens op de vorige pagina lambalquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:48 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Kan je S25 Afslaan en S30 rijstrookwisselen/zijdelingse verplaatsing scannen?![]()
Met een beetje geluk, kom je uit in Wassenaar. Daar hebben auto's veelal voorrang bij rotondes op de fietsers en zijn er veel overzichtelijke kruispunten...quote:Op zondag 8 juli 2007 14:54 schreef bibi het volgende:
Ik heb al aardig wat lessen achter de rug, en mag opMaar door wat gedoe moet ik nu inplaats van Rijswijk gaan afrijden in Leiden
Ken daar de weg niet, heb er nooit gereden. Is het daar ok afrijden?
ik heb zo een 10 daagse cursus gedaan, t beviel goed, ik ben niet in 1 keer geslaagdquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hoi.
Ik ga mogelijk binnenkort stage lopen bij een bedrijf dat met OV moeilijk bereikbaar is, maar op slechts 15 a 20 minuutjes auto rijden ligt. Met OV zou ik ongeveer 4 of 5 keer zo lang onderweg zijn.
Het fijnste zou dus zijn om voor september mijn rijbewijs te hebben en een leuk auto'tje te kopen voor die maanden. Maar hoe denken mensen hier over een 10-daagse cursus bijvoorbeeld? Of zijn er ook cursussen die wel wat langer zijn, maar toch sneller dan regulier lessen (maandje ofzo, 2 desnoods)? En wat zijn ervaringen van de mensen hier?
En wellicht zijn er mensen die in de omgeving van Schagen wonen en ook ervaring hebben met de rijscholen hier (en wellicht de cursussen die zij aanbieden). Ook die hoor ik uiteraard graag.
Hoe veel ben je ervoor kwijt, als ik vragen mag? En hoe veel keer kun je examen doen zonder dat je extra moet betalen? En had je al rijervaring voor je met de cursus begon?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:08 schreef Remco_h het volgende:
[..]
ik heb zo een 10 daagse cursus gedaan, t beviel goed, ik ben niet in 1 keer geslaagddonderdag over een week weer afrijden...
1964 euro voor de 10 daagse cursus (totaal 35,5 uur les) ik had geen rijervaring voor ik er mee begon.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hoe veel ben je ervoor kwijt, als ik vragen mag? En hoe veel keer kun je examen doen zonder dat je extra moet betalen? En had je al rijervaring voor je met de cursus begon?
pff wat een geld man. Dan maar liever iets langer lessenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:55 schreef Remco_h het volgende:
[..]
1964 euro voor de 10 daagse cursus (totaal 35,5 uur les) ik had geen rijervaring voor ik er mee begon.
ze hebben tegen mij nooit iets gezegd over de rijbewijs garantie (extra betalen als je zakt)
dus ik kon nog een pleisterpakket afsluiten voor 436 euro...
totaal dus 2400 euro dat pleister pakket bestaat uit 5,5 uur les + examen.
t is niet goedkoop maar je hebt t wel sneller dan normaal 1 uur lessen per week... (dat zou dus 40 weken geduurd hebben en nu 4 weken)
wat is de prijs voor een les uur? 40 euro? praktijk examen kost ong 60 euro.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:10 schreef Vampz het volgende:
[..]
pff wat een geld man. Dan maar liever iets langer lessen
Niet verkeerd.quote:10 daagse opleiding
De 10 daagse opleiding is 40 uur verdeeld over 10 dagen. Je lest bij ons alleen, je hoeft dus niet 2 uur bij iemand op de achterbank te zitten. Je lest in de ochtend 2 uur, en in de middag of avond 2 uur.
Kosten ¤ 1699,- (40 uur les + ttt+ cbr examen). Als je niet in 1 keer slaagt, krijg je 1 herexamen bij het cbr gratis. (dit geldt alleen voor een 10 daagse opleiding van 40 uur)
naja goed ik betaal zowieso los dus het scheelt me al zeker 1000 euro gelukkig, hangt ook van de persoon af natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:47 schreef Remco_h het volgende:
[..]
wat is de prijs voor een les uur? 40 euro? praktijk examen kost ong 60 euro.
dan kom je totaal op iets van 1720 uit (op basis van 40 uur les)... nu betaal ik iets (680) meer maar als t mee zit ben ik wel snel klaar...
de keuze voor een korte cursus voor mij had ook met mijn werk te maken.
ik kan niet plannen dat ik 1 of 2 uur per week les heb...ik weet nooit hoelaat ik naar huis kan, soms is t 5 uur maar meestal veel later...
Ik heb in 2 verschillende plaatsen afgereden, in Stellendam afgelopen donderdag en vanmorgen in Breda. Voor mij was het juist beter dat het in een andere plaats was omdat je dan meer op de borden kijkt en extra goed oplet op moeilijke punten. Veel suc6quote:
niiiiicequote:Op woensdag 11 juli 2007 11:19 schreef nokyaaa het volgende:
[..]
Ik heb in 2 verschillende plaatsen afgereden, in Stellendam afgelopen donderdag en vanmorgen in Breda. Voor mij was het juist beter dat het in een andere plaats was omdat je dan meer op de borden kijkt en extra goed oplet op moeilijke punten. Veel suc6![]()
ps. mij is het vanmorgen gelukt![]()
Geficiteerdquote:Op woensdag 11 juli 2007 11:19 schreef nokyaaa het volgende:
[..]
Ik heb in 2 verschillende plaatsen afgereden, in Stellendam afgelopen donderdag en vanmorgen in Breda. Voor mij was het juist beter dat het in een andere plaats was omdat je dan meer op de borden kijkt en extra goed oplet op moeilijke punten. Veel suc6![]()
ps. mij is het vanmorgen gelukt![]()
Ik heb deze vragen niet gehad. Ik weet dat het bij 2 andere examens (later die dag) ook niet gevraagd is. Die stof staat in je theorieboek dus ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen en die stof uit je hoofd leren.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:32 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb een theorievraagje
Ik heb een beetje zitten leren en wat proefexamens gemaakt op een DVD, en ik had steeds alles met voorrang, borden, plaats op de weg, etc. allemaal goed. Ik had alleen vragen als "Hoe ver mag de lading aan de achterkant van een aanhangwagen uitsteken?" steeds fout, maar krijg je ook zulke vragen op je theorie?
Aightquote:Op woensdag 11 juli 2007 13:43 schreef nokyaaa het volgende:
[..]
Ik heb deze vragen niet gehad. Ik weet dat het bij 2 andere examens (later die dag) ook niet gevraagd is. Die stof staat in je theorieboek dus ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen en die stof uit je hoofd leren.
Ik heb zelf wel een paar van dat soort vragen bij mijn theorie-examen gehad, maar volgens mij waren ze allemaal meerkeuze.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:32 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb een theorievraagje
Ik heb een beetje zitten leren en wat proefexamens gemaakt op een DVD, en ik had steeds alles met voorrang, borden, plaats op de weg, etc. allemaal goed. Ik had alleen vragen als "Hoe ver mag de lading aan de achterkant van een aanhangwagen uitsteken?" steeds fout, maar krijg je ook zulke vragen op je theorie?
was dat de reden dat je gezakt was? zei die examinator verder nog wat?quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:47 schreef bibi het volgende:
Helaas gezaktMegaveel de auto af laten slaan, en dat doe ik anders nooit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |