abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:13:47 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50891530

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80
81|82|83|84|85|86|87

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je in geen enkel lijstje.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
STING = Thomas

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S
Sylvana

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
Niet meer actief op Fok!
pi_50891594
* Mini_rulez zou eigenlijk tentamens moeten leren maar is door het huis aan het springen op 80's poedelrock.
Daar verbrand je vast ook wel wat energie mee. "Whoohoo, livin' on a prayer!"
Are you pondering what I'm pondering?
pi_50891598
en ook hier weer een meelees- tvp
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_50891602
nog steeds erg blij

heb ontbeten met gerookte zalm, had geen zin in brood of zo dus alleen maar de zalm
pi_50891646
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:15 schreef Miss_S het volgende:
nog steeds erg blij

heb ontbeten met gerookte zalm, had geen zin in brood of zo dus alleen maar de zalm
Atkins zou het geweldig vinden.
pi_50891719
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:17 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Atkins zou het geweldig vinden.
zo past altijd alles wel bij een of ander dieet
pi_50891736
Oh trouwens, als je een resultaat gaat toevoegen kun je ook je omtrek invullen maar ik snap het niet helemaal. Je buikomtrek, is dat je taille of onder je navel? En je borstomtrek, is dat met of zonder bh?
pi_50891790
buikomtrek is je taille
en borstomtrek is met een goedzittende BH
(dus niet echt padded of push up gewoon een normale die steungeeft)
pi_50891871
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:20 schreef Mini_rulez het volgende:
Oh trouwens, als je een resultaat gaat toevoegen kun je ook je omtrek invullen maar ik snap het niet helemaal. Je buikomtrek, is dat je taille of onder je navel? En je borstomtrek, is dat met of zonder bh?
buikomtrek is onduidelijk
op sommige sites staat buikomtrek en op andere het smalste punt
ik meet gewoon mijn taille
pi_50892038
je taille is toch het smalste punt?
iig het zit tussen je navel en je onderste rib op de helft
pi_50892117
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
je taille is toch het smalste punt?
iig het zit tussen je navel en je onderste rib op de helft
ja maar dat is niet bij iedereen op hetzelfde punt
pi_50892149
mijn taille is het dikste daarom ben ik ook hier
pi_50892172
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:32 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
mijn taille is het dikste daarom ben ik ook hier
ja maar dan is het toch niet je taille?
pi_50892229
Borstomtrek is ook wel vaag om te meten ja.. ik doe het zonder bh, maar met pyama.. nouja.. die borstomtrek vind ik niet het spannendste om af te vallen..
in 3 weken 5 cm bij mn taille en 2,2 kg kwijtgeraakt!!!

pi_50892231

beetje overdreven
maar mn buik is t dikst en dan kan er ook geen taille zijn
pi_50892290
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[afbeelding]
beetje overdreven
maar mn buik is t dikst en dan kan er ook geen taille zijn
net onder je borsten toch?
kan me herinneren dat renske dat ook ooit zei
pi_50892330
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:36 schreef Miss_S het volgende:

[..]

net onder je borsten toch?
kan me herinneren dat renske dat ook ooit zei
nee gewoon vanaf mn navel en dan steeds dikker
alsof dat t midden is van een bolletje

nja beetje vaag

maar jij hebt peervorm en ik dus appelvorm
pi_50892362
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

nee gewoon vanaf mn navel en dan steeds dikker
alsof dat t midden is van een bolletje

nja beetje vaag

maar jij hebt peervorm en ik dus appelvorm
ik ben geen peer maar zandloper
pi_50892402
Tall & Thin
Pear Shaped
Petite Apple
Shaped
Hourglass
Broad Shoulders
Full-Figured
Big Busted
Athletic
Small Busted

die heb je allemaal
ik weet ook niet preciess wat ik ben.. gewoon normaal met een dikke buik
pi_50892518
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Tall & Thin
Pear Shaped
Petite Apple
Shaped
Hourglass
Broad Shoulders
Full-Figured
Big Busted
Athletic
Small Busted

die heb je allemaal
ik weet ook niet preciess wat ik ben.. gewoon normaal met een dikke buik
een peer is veel smaller boven
ik heb echt een taille (en die blijf je altijd zien ook als ik aan kom)
en boven en onder ongeveer even breed
dus dat is zandloper en geen peer

en een appel zit inderdaad alles rond de buik en weer hele smalle benen
pi_50892883
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Tall & Thin
Pear Shaped
Petite Apple
Shaped
Hourglass
Broad Shoulders
Full-Figured
Big Busted
Athletic
Small Busted
Waar haal je dat lijstje vandaan? (en zit er ook een beschrijving bij?) Ik wil wel eens weten wat voor vreemd figuur ik ben xD

En ik kan het ik kan gewoon weer gezond eten zonder de neiging te hebben om te gaan snoepen! Heerlijk, komt gewoon door de kipfilet op brood (ik heb vandaag ontdekt dat ik kipfilet heerlijk vind, en daarna ook meteen geen behoefte meer heb aan zoetigheid of chocola)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_50892934
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:51 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Waar haal je dat lijstje vandaan? (en zit er ook een beschrijving bij?) Ik wil wel eens weten wat voor vreemd figuur ik ben xD

En ik kan het ik kan gewoon weer gezond eten zonder de neiging te hebben om te gaan snoepen! Heerlijk, komt gewoon door de kipfilet op brood (ik heb vandaag ontdekt dat ik kipfilet heerlijk vind, en daarna ook meteen geen behoefte meer heb aan zoetigheid of chocola)
kipfilet heb ik ook veel op brood gegeten maar ben ik nu een beetje tegen gegeten
ik probeer nu ook echt heel gevarieerd te eten
dus geen 2 dagen hetzelde ontbijt, of dezelfde dingen op brood
pi_50893175
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:51 schreef Chicolate het volgende:

[..]

ik googlede op apple shaped figure

http://www.edressme.com/dressesshape.html#SmallBusted
pi_50893852
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:15 schreef DarkElf het volgende:
en ook hier weer een meelees- tvp
Voyeur
pi_50894611
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:42 schreef Miss_S het volgende:

[..]

een peer is veel smaller boven
ik heb echt een taille (en die blijf je altijd zien ook als ik aan kom)
en boven en onder ongeveer even breed
dus dat is zandloper en geen peer

en een appel zit inderdaad alles rond de buik en weer hele smalle benen
Nou, dan vraag ik me wel af wat ik dan ben, want ik heb en een dikke buik, en dikke benen

Over de TT, ik heb binnenkort geen vakantie meer als het goed is, wordt hopelijk snel gebeld om toch als alphahulp te gaan werken de komende 2 maanden

Pirates of the Caribbean3 was erg gaaf gister, alleen bij het kaartje in zat ook een grote bak met popcorn en een cola, en dat heb ik dus wel gehad, want betaal er wel voor. Vandaag dus maar weer een dagje gezond doen. Sporten zit er ook nog steeds niet in, dus deze week beschouw ik maar als een verloren week en dan gaan we er volgende week wel weer hard tegen aan als ik niet meer ongesteld ben
pi_50894638
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:34 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nou, dan vraag ik me wel af wat ik dan ben, want ik heb en een dikke buik, en dikke benen
dan ben je dik
pi_50894811
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

dan ben je dik
ja duh

maar onder welk figuur dat valt
pi_50896032
Nog even over buikomtrek: Deze meet je tussen je onderste rib en de bovenkant van je heupbot in. Bij mij valt dat net tussen het smalste (vlak onder borsten) en breedste (iets onder navel) in. Het moet ongeveer een klein stukje boven de navel zijn dan.
pi_50896410

Mijn pakje van Esprit is gearriveerd. Nou zit er een hele mooie broek in, maar hij is wel heeeeeeeeeeel erg laag. Als ik ga zitten ben ik echt een bouwvakker. Ook zie je mijn spekrichels nogal er bovenuit steken.

Maar hij is zo mooi! Zal k 'm houden of terugsturen? Oja in tegenstelling tot de dame op het plaatje vullen mijn benen de broek wél fatsoenlijk op.

woensdag 27 juni 2007 @ 13:29:28 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50896574
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:24 schreef Plukie86 het volgende:

Mijn pakje van Esprit is gearriveerd. Nou zit er een hele mooie broek in, maar hij is wel heeeeeeeeeeel erg laag. Als ik ga zitten ben ik echt een bouwvakker. Ook zie je mijn spekrichels nogal er bovenuit steken.

Maar hij is zo mooi! Zal k 'm houden of terugsturen? Oja in tegenstelling tot de dame op het plaatje vullen mijn benen de broek wél fatsoenlijk op.

[afbeelding]
houden .
Goede motivatie om je spekribbels weg te krijgen . En als je een niet al te strak shirtje eronder doet kan het prima . En als je spekribbels weg zijn, staat 'ie helemaal mooi .
Niet meer actief op Fok!
pi_50896609
Denk je dat je hem graag zult dragen en dat je je op je gemak voelt als je hem aanhebt?
Zo ja: houden! Zo nee: terugsturen en verder zoeken. Een goed zittende spijkerbroek kan je figuur redden, maar een slecht zittende kan het ook verpesten.
pi_50896636
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

houden .
Goede motivatie om je spekribbels weg te krijgen . En als je een niet al te strak shirtje eronder doet kan het prima . En als je spekribbels weg zijn, staat 'ie helemaal mooi .
Haha das wel een goeie! Als ik 'm hou, kan ik 'm de eerste tijd dan alleen met een lang shirt of een jasje aan. Maar acht, het is toch zomer dus ik zal de broek in september denk ik pas vaak dragen.
Het is gewoon zo'n mooie broek, en ook nog eens enorm afgeprijsd (je dacht toch niet dat ik 80 euro voor een broek ging neerleggen....)
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:30 schreef Mini_rulez het volgende:
Denk je dat je hem graag zult dragen en dat je je op je gemak voelt als je hem aanhebt?
Zo ja: houden! Zo nee: terugsturen en verder zoeken. Een goed zittende spijkerbroek kan je figuur redden, maar een slecht zittende kan het ook verpesten.
Ik denk dat ik de broek de hele middag maar aan ga houden om te kijken of ik me er lekker genoeg in voel. Anders doe ik 'm inderdaad niet vaak aan...
pi_50896813
Ik ben een hourglassfiguurtje volgens mij .
Ik zou een broek die niet lekekr zit terugsturen denk ik. Ik heb liever een broek die goed zit als ik hem net heb, dan dat ik me erin moet 'lijnen' ofzo: je weet niet zeker of 'ie dan wel goed zit...
pi_50896963
Ik zou idd eerst kijken of je je er in op je gemak voelt en het lekker zit als je hem een tijd aan hebt en dan kijken of je hem houdt of terugstuurt.

Heeft iemand tips over gezond broodbeleg, want eet nu eigenlijk altijd 20+ smeerkaas of tosti's, maar zou niet weten wat nog meer gezond is, kipfilet vind ik niet echt lekker nl
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:43:31 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50897021
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:41 schreef Sylvana het volgende:
Ik zou idd eerst kijken of je je er in op je gemak voelt en het lekker zit als je hem een tijd aan hebt en dan kijken of je hem houdt of terugstuurt.

Heeft iemand tips over gezond broodbeleg, want eet nu eigenlijk altijd 20+ smeerkaas of tosti's, maar zou niet weten wat nog meer gezond is, kipfilet vind ik niet echt lekker nl
sandwichspread? Aardbeien? Tomaat?
En gewone 20/30+ kaas kan ook best.

Ik eet vanavond kip van de Jumbo. Moet weer vroeg eten enzo ivm bootcamp. En dan morgen weer even normaal, hoor .

/slaps herself.

Na vanavond zijn m'n sportcursussen voorbij, dus kan ik alleen nog maar hardlopen en fietsen. Fietsen wordt niks met dit weer, maar met hardlopen ga ik zekers door .
Niet meer actief op Fok!
pi_50897158
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

sandwichspread? Aardbeien? Tomaat?
En gewone 20/30+ kaas kan ook best.

.
sandwichspread en gewone kaas hou ik niet van ( ben sowieso al geen brood eter) maar kan idd wel es gewoon wat fruit op brood doen ja
pi_50897191
Met de lunch o.a. lekker witte boterhammen met aardbeien met een klein beetje suiker gegeten
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:49:18 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50897230
witte boterhammen, foei .

Ik vind grof volkoren echt het allerlekkerst. Of anders waldkorn of mueslibollen oid. Donker + pitten = .
Niet meer actief op Fok!
pi_50897282
Fruit op boterhammen? Rare combinatie denk ik momenteel

Ik vanmiddag boterhammen met kipfilet en filet de saxe gegeten. Daarnaast een kom soep. Vanavond eten we waarschijnlijk kip met aardappelen en appelmoes. Verder nog niet veel gesnoept en het aantal cl ( ) water op een dag gaat ook omhoog
pi_50897284
quote:

Rosbief, fricandeau, casselerrib, achterham en dat soort dingen, lekker met peper en zout of een beetje mosterd. Filet Americain is ook mager, of magere leverworst/paté. Anders kun je ook bijv. tzaziki of magere kruidenkaas met plakjes komkommer op brood eten, da's ook weer eens wat anders.
-edit- Soep is natuurlijk ook altijd lekker bij brood.
pi_50897323
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:50 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Rosbief, fricandeau, casselerrib en dat soort dingen, lekker met peper en zout of een beetje mosterd. Filet Americain is ook mager, of magere leverworst/paté. Anders kun je ook bijv. tzaziki of magere kruidenkaas met plakjes komkommer op brood eten, da's ook weer eens wat anders.
-edit- Soep is natuurlijk ook altijd lekker bij brood.
Ja uhm, niks van wat je zegt lust ik dus Maar toch bedankt hoor

Met brood ben ik echt een moeilijke eter

Weer eens soep maken kan ik ook wel doen ja, heb ik ook een tijdje gedaan, dat vind ik wel lekker
pi_50897352
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:49 schreef Viking84 het volgende:
witte boterhammen, foei .

Ik vind grof volkoren echt het allerlekkerst. Of anders waldkorn of mueslibollen oid. Donker + pitten = .
Ik ben ook voornamelijk van de volkoren (brood, knackebrod) en de vezels (all bran plus)
Maar aardbeien moet gewoon op wit brood
pi_50897422
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:50 schreef StefanieV het volgende:
Fruit op boterhammen? Rare combinatie denk ik momenteel
Brood met aardbeien Daar kun je me midden in de nacht voor wakker maken.

@ Sylvana: Misschien rookvlees of filet americain? Ik eet zelf wel vaak 30+ kaas op brood, en dan met tomaat en/of komkommer. Ham is volgens mij ook best mager. En jam en appelstroop vallen ook best mee, er zit wel suiker in maar geen vet.
Volgens mij valt er op broodbeleg niet echt enorm veel te bezuinigen, het zal misschien 20 kcal per boterham schelen. Zolang je geen dikke klodders boter of andere dingen dik erop smeert zal het wel meevallen.
pi_50897462
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:52 schreef STING het volgende:
Maar aardbeien moet gewoon op wit brood
Nietes, gewoon op bruin brood. Of op een beschuitje
pi_50897507
quote:

Rinse appelstroop?
pi_50897615
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:57 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Rinse appelstroop?

Is inderdaad gezond, goed voor je ijzer, wat je als sporter harder nodig hebt
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:03:01 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50897704
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:55 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Nietes, gewoon op bruin brood. Of op een beschuitje
uhuh .

Bruin brood heerst . En ik wil idd ook nog eens met m'n boterhammen experimenteren.

Ham is niet per definitie mager. Schouderham en achterham wel, Yorkham niet (maar dat zie je zelf wel aan die dikke vetranden ).
Niet meer actief op Fok!
pi_50897753
Bruinbrood fanaten
Die hetze tegen wit brood, onbegrijpelijk
pi_50897770
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:54 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Brood met aardbeien Daar kun je me midden in de nacht voor wakker maken.

@ Sylvana: Misschien rookvlees of filet americain? Ik eet zelf wel vaak 30+ kaas op brood, en dan met tomaat en/of komkommer. Ham is volgens mij ook best mager. En jam en appelstroop vallen ook best mee, er zit wel suiker in maar geen vet.
Volgens mij valt er op broodbeleg niet echt enorm veel te bezuinigen, het zal misschien 20 kcal per boterham schelen. Zolang je geen dikke klodders boter of andere dingen dik erop smeert zal het wel meevallen.
jam en appelstroop lust ik wel, en van jam heb je ook een light versie toch?

ik vind aardbeien vooral lekker op een beschuitje
pi_50898004
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:04 schreef STING het volgende:
Bruinbrood fanaten
Die hetze tegen wit brood, onbegrijpelijk
Juist heel begrijpelijk. Witbrood is gewoon minder gezond dan bruin brood. En ik word er niet vol van, dus dat schiet niet op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')