quote:Achterin mijn theorieboek staat een hoofdstukkie 'theorie van de praktijk' dat vertelt HOE je moet schakelen, sturen, parkeren, starten, bijzondere verrichtingen moet uitvoeren, je voertuig moet controleren, je onderdelen in de auto moet afstellen, enz... Dit hoef je toch niet te kennen voor het theorie-examen?
Ze vragen toch niet van: Hoe ver van de parkeerplaatsen moet je ongeveer stoppen om achteruit te kunnen parkeren in garage (oprit) of parkeervak? Of: Hoe moet je het keren uitvoeren?
Ik heb dat onder het lessen, kom telkens ontzettend veel lesauto's tegen..quote:Op maandag 11 juni 2007 18:56 schreef sandertjuh het volgende:
Het lijkt ook wel of je steeds meer lesauto's op de weg gaat zien! ook van die gare rammelbakjes die nog net niet uit elkaar vallen, verbaast me dat daar ook gewoon mensen in lessen![]()
tevens weer een tvp!
nee, dat wordt niet gevraagd, het is wel handig dat de theorie van de praktijk in je boek staat, zo kan je vooruitlopen op de zakenquote:
CBR kantoren waar men 14 dagen van te voren nog een examendatum kunnen aanvragenquote:Op maandag 11 juni 2007 21:14 schreef hardcorebass het volgende:
tvp, examendatum wordt naar gekeken en is waarschijnlijk eind deze maand
hij koopt examendatums inquote:Op maandag 11 juni 2007 21:26 schreef Renesite het volgende:
[..]
CBR kantoren waar men 14 dagen van te voren nog een examendatum kunnen aanvragen
na 0quote:Op maandag 11 juni 2007 21:28 schreef nattermann het volgende:
Na hoeveel lessen werd er bij jullie gekeken naar een eventuele examendatum? Ik heb nu pas 12 lessen erop zitten, heb een lessenpakket van 38 lessen.
25 juni theorie examen
31 juli TTT
Bij mij ook, De complete planning van intest tot examen wordt op papier gezet, of je krijgt 'm via e-mail.quote:
na de intest keken ze bij mij wanneer ze een examen hadden en daar 10 dagen omheen konden plannen...quote:Op maandag 11 juni 2007 22:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bij mij ook, De complete planning van intest tot examen wordt op papier gezet, of je krijgt 'm via e-mail.
ik heb m daar gekocht en had dus niet zo een nummer, dat was geen probleem...quote:Op maandag 11 juni 2007 23:47 schreef Marurk het volgende:
OK. Heb nog een klein vraagje.Heb dus zo'n theorie-examenkaart van de rijschool gekregen en daar vragen ze om een 'Registratienummer rijschool [stempel]'. Moet ik dit invullen en boeit 't als ik dat niet heb? Mag ik dan geen examen afleggen?
Die theorie-examenkaart, krijgen jullie die normaal van de rijschool of worden die ook los verkocht bij het CBR als je theorie-examen kan doen? Want dan kan ik bepalen of dit registratienummer wel of niet noodzakelijk zou zijn...
Okidoki.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:50 schreef Remco_h het volgende:
[..]
ik heb m daar gekocht en had dus niet zo een nummer, dat was geen probleem...
dat word mij ook vaak verteldquote:
Ik heb hier ook last van, zo stomquote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:33 schreef Omaha het volgende:
Waarom ben ik opeens zenuwachtig voor een normale les, slaat nergens op![]()
Les 17 komt eraan, pfff het begint aardig te vervelen al![]()
Zie de OP.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:01 schreef Stiekem88 het volgende:
[..]
Ik heb hier ook last van, zo stom![]()
Wie kan mij zeggen of je nou wel of geen uitreksel van het bevolkingsregister moet hebben voor theorie examen?
quote:Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het cbr op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost zo'n 30 euro en contant betalen kan niet.
Terugschakelen voor 'n rotonde?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:06 schreef nattermann het volgende:
Net weer 2 uurtjes gereden, gaat lekker.. wel pas 14 lessen gehad
Aandachtspunten zijn:Het spiegelen, zijn we pas een paar weken mee bezig, dus nog alle tijd om aan te werken. Nacontrole, zelfde verhaal. Korte bocht naar rechts, neem deze steeds te breed Terugschakelen voor een rotonde, ben steeds te laat ![]()
Voor de rest gaat het lekker
Haha, ja heb wel de neiging om steeds met zulke snelheden over een rotonde te knallenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Terugschakelen voor 'n rotonde?
gewoon in zn 3 er over met ~55![]()
Hmm overmorgen dus hehe. Dat wordt morgen ff leren danquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:21 schreef Stiekem88 het volgende:
[..]
Ok, ik zal eens even bellen wanneer ik kan.
Of is hier geen wachtlijst voor?
Tuurlijk mag dat!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:13 schreef nattermann het volgende:
[..]
Snap dat niet, als er toch niks komt, mag ik toch wel meteen doorrijden? Ik hoef toch niet te wachten op niks?
Nee, kom lekker aankarren vanaf een 80km weg, hij staat dus in zn 4quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat!
Maar je moet wel je snelheid aanpassen aan de situatie, terugschakelen dus.
Of kom je al in z'n 2 aanrijden?
Met een lage snelheid is je auto beter te controleren. vandaar in 2. Een standaard rotonde in 3 geeft het gevoel dat de auto jou rijdt, in plaats van andersom.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:55 schreef nattermann het volgende:
[..]
Nee, kom lekker aankarren vanaf een 80km weg, hij staat dus in zn 4
Dat ik af moet remmen, snap ik. Het is een hele lage rotonde, waardoor je er makkelijk overheen kunt kijken en de verkeerssituatie moet inschatten, maar toch moet hij terug naar zn 2
Achja, regels zijn regels.
Het gaat ook niet persé om het kijken dat je terug moet schakelen, want afremmen doe je wel schrijf je.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:55 schreef nattermann het volgende:
[..]
Nee, kom lekker aankarren vanaf een 80km weg, hij staat dus in zn 4
Dat ik af moet remmen, snap ik. Het is een hele lage rotonde, waardoor je er makkelijk overheen kunt kijken en de verkeerssituatie moet inschatten, maar toch moet hij terug naar zn 2
Achja, regels zijn regels.
Daar heb je gelijk in, beetje lastig om rustig weg te rijden in zn 3..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het gaat ook niet persé om het kijken dat je terug moet schakelen, want afremmen doe je wel schrijf je.
Het gaat er om dat je de juiste versnelling gebruikt bij een bepaalde snelheid, ben je ook weer eerder op snelheid ná de rotonde.
Als je met je fiets bijna stil staat laat je'm toch ook niet in z'n 3 staan? Je trapt je dan de tering.....
als ie pech heeft duurt het zelfs al tot oktober/november heb ik gehoord. althans hier in het zuiden tenminste.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:13 schreef Ridocar het volgende:
Op z'n vroegst augustus. September is wat reëler. Of je instructeur moet al een aantal examens hebben ingekocht.
Had ik ook vorige keer. Lekker is dat, eh?quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:59 schreef Crappery het volgende:
Zo, net weer lesje gehad, ging echt goed. Geen enkele fout![]()
Met je eerste rijles?quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:31 schreef Remco_h het volgende:
morgen beginnen!!!
4 uur rijden en 4 uur achter in mee rijden....quote:
voor mijn werk is t op deze manier makkelijker te plannen... ik ben nu gewoon 2 weken niet beschikbaar..quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:58 schreef Crappery het volgende:
Snelcursus suckt. Heb geen zin om uren te rijden, dan is mijn verstand er al niet bij. 1 uurtje per keer vind ik lang zat. En 1 les per week, omdat ik rustig aan wil doen met mijn geld.
Theorie moet ik nog halen, ben wel al aan het "" leren". Heb btw al 11 lessen gehad nu
WTF: 4 uur achterin?quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:46 schreef Crappery het volgende:
4 uur achterin zitten is echt zwaar
zou ik niet kunnen
Waarom 4 uur achterin meerijdenquote:Op woensdag 13 juni 2007 16:39 schreef Remco_h het volgende:
[..]
4 uur rijden en 4 uur achter in mee rijden....
dat laatste zuigt...
mja...we zullen wel zien hoe dat gaat allemaalquote:Op woensdag 13 juni 2007 16:52 schreef Marurk het volgende:
[..]
WTF: 4 uur achterin?Dat is zowat van Maastricht naar Utrecht en dan terug.
Ik zou met de bus trein autoped fiets benenwagen kruiwagen of pongostick naar huis gaanquote:Op woensdag 13 juni 2007 19:33 schreef Remco_h het volgende:
[..]
mja...we zullen wel zien hoe dat gaat allemaal![]()
ik vermoed dat t een uur rijden een uur achterin zitten is....quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:45 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik zou met de bus trein autoped fiets benenwagen kruiwagen of pongostick naar huis gaan![]()
4 foutquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:27 schreef Stiekem88 het volgende:
[..]
Hmm overmorgen dus hehe. Dat wordt morgen ff leren dan![]()
Dat moet ik ook. Ik nijg steeds meer naar rechts. Ram ik steeds bijna de geparkeerde wagens.quote:moest meer op t midden van de weg van m rijden
4 uur is een stuk makkelijker, je hoeft alleen het eerste kwartier te wennen aan de auto, en verder ben je gewoon bezig met lessen. De uren vliegen voorbij.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:40 schreef Stiekem88 het volgende:
VIER UUR?! Ik zou gek worden.
Heb ik ook, je moet je niet laten wegdrukken door de tegemoetkomende auto'squote:Op donderdag 14 juni 2007 17:31 schreef Plots het volgende:
[..]
Dat moet ik ook. Ik nijg steeds meer naar rechts. Ram ik steeds bijna de geparkeerde wagens.
Ik moet meer neer links dus, maar dat is eng man. Al die grote autos die op je afkomen.
ik heb zoiets van al die mensen met al die autos hebben veel meer ervaring en ik hou t verkeer achter mij op dus ik geef ze maar wat ruimte....quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:31 schreef Plots het volgende:
[..]
Dat moet ik ook. Ik nijg steeds meer naar rechts. Ram ik steeds bijna de geparkeerde wagens.
Ik moet meer neer links dus, maar dat is eng man. Al die grote autos die op je afkomen.
dat ligt aan de regio....quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:21 schreef Omaha het volgende:
Heb inmiddels 18 lessen gehad,
moet toch eens opschieten met het aanvragen van een theorie examen.
Hoe lang moet je meestal wachten.
Precies ja, diegene die het probleem had met 80 in de 4 is zeker niet de enige, en zeker ook niet de laatste.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het gaat ook niet persé om het kijken dat je terug moet schakelen, want afremmen doe je wel schrijf je.
Het gaat er om dat je de juiste versnelling gebruikt bij een bepaalde snelheid, ben je ook weer eerder op snelheid ná de rotonde.
Als je met je fiets bijna stil staat laat je'm toch ook niet in z'n 3 staan? Je trapt je dan de tering.....
Binnen 12 (of iets meer lessen):quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:35 schreef woutabest het volgende:
Ik heb nu iets van 12 lessen gehad... Ben goed bezig met spiegelen, heb eindelijk de auto goed onder controle, en we hebben het al gehad over m'n examen.
Ik zit bij zo'n groot lesbedrijf dat als ik zou willen, volgende week al wel zou kunnen afrijden...
Maargoed, eerst nog even goed achteruit en fileparkeren
Lees mijn post nog eens over...quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:35 schreef ChevyVanDude het volgende:
[..]
Binnen 12 (of iets meer lessen):
Jij bent gek!
Dit bedoel ik niet persoonlijk, maar je moet autorijden niet overschatten (en niet onderschatten).
Goedkoop is duurkoop spreekt een gezegde.
Minder lessen hoeft niet voor iedereen weggelegd te zijn, ik heb zelden mensen meegemaakt die zo weinig lessen nodig hebben.
ligt meer aan jezelf of het gunstig is.quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:40 schreef Snad het volgende:
Volgende week voor de tweede keer afrijden
Ben benieuwd... Is 09.50 - 10.45 een beetje een gunstige tijd?
Zie vorige pagina.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:21 schreef Omaha het volgende:
welke regio is dat?quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:24 schreef Stiekem88 het volgende:
[..]
Zie vorige pagina.
Ik belde dinsdagavond naar de reserveringslijn en vanochtend heb ik mn theorie gehaald.
toen ik 2 jaar geleden ttt had zat die vent ook alleen maar te zeiken over wat niet goed was. paar weken later moest ik op en slaagde zonder opmerkingen. je moet je echt niet gek laten maken door een ttt.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:50 schreef Game_Error het volgende:
Pff, ik heb net men tussentijdse toets gehad, ik heb welliswaar mn vrijstelling bijzondere verichtingen, echter, hij heeft 6 van de 10 kritiek punten op mijn rijden aangevinkt, en dat terwijl ik over 2 weken mn rij examen al heb, ik zie het niet zo zitten op het moment
Utrechtquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:28 schreef Remco_h het volgende:
vandaag de 2e les gehad, blok van 4 uur....
halve provincie utrecht gezien binnendoor, stukje a27 door nieuwegein terug naar utrecht.
onderweg straatje keren, helling proef en file parkeren gedaan....
t ging wel oke! toch best pittig zown blok van 4 uur...
bij de anwbquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:58 schreef Ozzlewozzle het volgende:
[..]
Utrecht. Zit je ook bij Bruinsma?
Ghandi-plein en daarna invoegen op zuilensering is best pittig.
In principe is het erg simpel, dat invoegen op de autoweg dmv korte invoegstrook. Alleen had ik de pech dat de hele rechterrijstrook helemaal vol was op m'n examenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:58 schreef Ozzlewozzle het volgende:
[..]
Utrecht. Zit je ook bij Bruinsma?
Ghandi-plein en daarna invoegen op zuilensering is best pittig.
Dat is precies het vervelende van korte invoegstrookquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:46 schreef Snad het volgende:
[..]
In principe is het erg simpel, dat invoegen op de autoweg dmv korte invoegstrook. Alleen had ik de pech dat de hele rechterrijstrook helemaal vol was op m'n examen![]()
Mja dat klinkt wel okay, dan is iedereen naar z'n werkquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:46 schreef Snad het volgende:
[..]Maar ja, rond 10 uur 's ochtends hoop ik dat het wat rustiger is op de weg![]()
hier in utrecht kan je niet voor eind juli terecht voor je theorie en praktijkexamensquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:21 schreef Omaha het volgende:
Lekkere tijd wel. Geen spitsuur, scholieren zitten al op school (mochten er nog scholieren naar school moeten dan, meeste hebben misschien wel vakantie of heel weinig lessen aan het eind van het schooljaar).quote:Op zondag 17 juni 2007 14:45 schreef hardcorebass het volgende:
kmoet woensdag om 10 voor 10 afrijden
hehe jup lekkere tijdquote:Op zondag 17 juni 2007 17:56 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Lekkere tijd wel. Geen spitsuur, scholieren zitten al op school (mochten er nog scholieren naar school moeten dan, meeste hebben misschien wel vakantie of heel weinig lessen aan het eind van het schooljaar).
Hoogstens kom je moeders tegen in nare Alto's, die zijn wel gevaarlijk.
Achja, beter nu dan voor het eerst tijdens je examenquote:Op maandag 18 juni 2007 15:35 schreef Renesite het volgende:
Hmmm, zometeen in stromende regen rijles... lekker hoooor
Hier hetzelfde, blijf te lang wachten op mijn voorrang.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:08 schreef Remco_h het volgende:
ik hou teveel rekening met de rest van het verkeer en pak mijn voorrang niet....
24 keer kijken....als mijn instructeur maar t halve idee heeft dat ik niet goed kijk bij fileparkeren trapt tie op de rem.... fijne vent is t....quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:06 schreef nattermann het volgende:
Zo, net terug.
Ging lekker, alleen op t laatste mislukte t fileparkeren achteruit
Daarna nog 2 keer geprobeerd, die gingen perfect![]()
Nacontrole krijg ik niet in mn kop geknald, vergeet dat constant![]()
Voor de rest ging t![]()
Nah, kijken is t probleem nietquote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:54 schreef Remco_h het volgende:
[..]
24 keer kijken....als mijn instructeur maar t halve idee heeft dat ik niet goed kijk bij fileparkeren trapt tie op de rem.... fijne vent is t....
Hoe doe je het dan? Ik heb geleerd: helemaal insturen als de achterbank gelijk is met de achterwielen van de andere auto. En volledig terugsturen als de spiegel gelijk is met de achterwielen. Het beste kan je iets later heen/terug sturen zodat je nog wat hebt om te corrigeren. Dan is het me nog nooit gelukt om te langzaam te rijden, zolang je maar op het goede moment instuurt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:58 schreef nattermann het volgende:
[..]
Nah, kijken is t probleem niet
Ik reed simpelweg te langzaam, liet de koppeling te weinig opkomen waardoor ik bijna stilviel maar toch het stuur bleef doordraaien. Kwam daardoor verkeerd te staan.
Inmiddels je 55ste les?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:30 schreef Renesite het volgende:
ik reed te hard op kruispunten af. Ik zag niet dat ik op sommige kruispunten wél voorang had aangezien ik voor sommigen van rechts kwam. En dan heb je dát op onoverzichtelijke kruispunten.![]()
Mijne laat mij door rijden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:54 schreef Remco_h het volgende:
[..]
24 keer kijken....als mijn instructeur maar t halve idee heeft dat ik niet goed kijk bij fileparkeren trapt tie op de rem.... fijne vent is t....
bijna examen dan?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:47 schreef Renesite het volgende:
[..]
nope. mijn 36e van 3 kwartier. hoezo?
Als ik geen wachtrij had, had ik hem eigenlijk al deze maand.quote:
en de rest weet wel dat ze voorrang hebbenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:30 schreef Renesite het volgende:
ik reed te hard op kruispunten af. Ik zag niet dat ik op sommige kruispunten wél voorang had aangezien ik voor sommigen van rechts kwam. En dan heb je dát op onoverzichtelijke kruispunten.![]()
lekkere rijinstructeur heb je danquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Als ik geen wachtrij had, had ik hem eigenlijk al deze maand.
Nu halverwege augustus.
atm doe ik ook al 1 keer per een ruime week. Zit altijd net wat meer dagen tussen.
Wel als je er iets te hard op af komt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:52 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
en de rest weet wel dat ze voorrang hebbenonoverzichtelijke kruispunten bestaan bijna niet.
Nou, hij heeft vrij veel in de eerste keer erdoor. En de keren dat er een examen is gereden - en ik word opgehaald door een examenkandidaat - zijn ze eigenlijk allemaal er voor de eerste keer doorquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:53 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
lekkere rijinstructeur heb je danzegt zeker ook dat ie slagingspercentage heeft van 86% ?
ja dat geloof ik jaquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wel als je er iets te hard op af komt.
Midden in de stad staan de huizen toch zo lekker dicht op de weg. Dát zijn onoverzichtelijke kruispunten.
Maar zoals ik al zei, ik had mijn dag/les niet... Het ging kut.
Wat hij heeft had ik in het begin ook. Als je wel stuurt maar je staat stil (rolt niet goed), kom je nooit goed uit. Je moet rustig blijven rollen én sturen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:35 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Hoe doe je het dan? Ik heb geleerd: helemaal insturen als de achterbank gelijk is met de achterwielen van de andere auto. En volledig terugsturen als de spiegel gelijk is met de achterwielen. Het beste kan je iets later heen/terug sturen zodat je nog wat hebt om te corrigeren. Dan is het me nog nooit gelukt om te langzaam te rijden, zolang je maar op het goede moment instuurt.
Nacontrole (beide buitenspiegels) boeit niet zo gek veel, zolang je maar altijd even in je binnenspiegel kijkt.
Niet om half 5 midden in de stad met uit elke weg van rechts wel een fiets, en aan de andere kant studenten/fietsen die van de gelegenheid gretig gebruik makenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:00 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
ja dat geloof ik jagewoon goed borden kijken... en dan kun je gewoon maximum snelheid de kruising over hoor... ze horen je gewoon voorrang te geven
de mijne ook niet....quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:12 schreef woutabest het volgende:
Ben echt zo blij dat mijn rijschool niet meedoet aan die wachtlijsten...
pffffffft 3 kwartier fietsenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:01 schreef hardcorebass het volgende:
ik mag morgen btw om 9:50 , hoop dat het net zo goed gaat als mijn TTT ..... werk nu voort 15 km bij me huis vandaan, dus autootje zou wel fijn zijn
Die van mij nog niet eens, als ik zak zou ik een week later alweer kunnenquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:42 schreef Remco_h het volgende:
[..]
de mijne ook niet....
bij de anwb kopen ze examens, daar bouwen ze rijlessen omheen....
als ik zak moet ik ook wachten tot augustus ofzo... grmbl...
dankjequote:Op woensdag 20 juni 2007 13:12 schreef Snad het volgende:
gefeliciteerd
ik overmorgen.
was het druk op de weg bij jou? om 10 voor 10?
beter dan jouw gemiep over nederlands....quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:59 schreef hardcorebass het volgende:
Het rijden ging net zo goed als dat je Nederlands kunt?flauw ik weet het..
Maarre, hoe bevalt dat nou zo'n snelcursus?
flotterquote:Op woensdag 20 juni 2007 20:48 schreef Remco_h het volgende:
[..]
beter dan jouw gemiep over nederlands....![]()
zo een snelcursus bevalt wel, je maakt veel kilometers, veel tijd in de auto, denk dat het wel een positieve uitwerking heeft (op mij dan) ik kan mij ook heel goed voorstellen dat t niks voor je is... je zit tenslotte 4 uur per dag in een auto en dat is best een lange zit...
volgende week woensdag zullen we zien of het het geld waard is geweest
takenhofplein en kk-plein zeker? vreselijk zijn ze, ik weet hetquote:Op donderdag 21 juni 2007 19:04 schreef swarmahoer het volgende:
ging goed, alleen rotondes nog steeds vervelend
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:51 schreef Cyclonist het volgende:
Oooh vanmiddag bijna iemand aangereden
[...]
gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:51 schreef Snad het volgende:
HATSEEEE, GESLAAGDD!
Een foutloze rit neergezet
Geen enkele opmerking. Wel bijna spookgereden bij gescheiden rijbanen, maar ik kwam er net op tijd achter.![]()
Echt kicken!
Jammer dat ik tot maandag moet wachten tot ik hem aan kan vragen
bij mij trapte hij ook weer eens flink op de rem... stopbord...reed stapvoets en de weg was vrij dus wilde doorgaan..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:51 schreef Cyclonist het volgende:
Oooh vanmiddag bijna iemand aangereden
Niet mijn schuld btw, maar ik schrok wel toen m'n rij-instructeur ingreep!
haha dat had ik ook woensdag!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:26 schreef Remco_h het volgende:
[..]
bij mij trapte hij ook weer eens flink op de rem... stopbord...reed stapvoets en de weg was vrij dus wilde doorgaan..
nog geen bijna aanrijdingen gehad... denk dat ik die bewaar voor tijdens mijn examen
ben je toevallig 62 jaar, surinamer en heet je max? dat is precies wat mijn instructeur zei... inc de smiley...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:41 schreef woutabest het volgende:
Tsja... STOP = Stoppen en niet stapvoets doorrijden. Je kunt er ook op zakken.
In theorie (gaan we weerquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:20 schreef M42 het volgende:
Ik ben na jaaaren toch maar eens aan mijn rijbewijs begonnen en merk in de praktijk tegenstrijdige zaken mbt de theorie
Waarom is het zo dat (wat ik zo hoor en zelf ervaar) men soms zegt dat je bij een zebrapad moet doorrijden en de andere keer laten ze op hetzelfde punt een ander zakken omdat die juist had moeten stoppen en andersom... ???
De theorie is er vrij duidelijk in en ik snap ook als de situatie te gevaarlijk is om te stoppen (te hoge snelheid en veel verkeer achter je) dat je beter kan doorrijden, mits de voetganger nog niet aan het oversteken is.
Weet iemand hoe dit exact zit?
Hetzelfde gezeik met rotondes, de ene keer moet je er gewoon voorschieten en de andere keer als de auto's even ver zijn moet je wachten! ???
Ook handig als het verkeer op de rotonde geen richting aangeeft, dan is het toch logisch dat je wacht? dan verwacht je toch niet dat ze de afslag voor je nemen? hoe kan het dan fout zijn om te wachten?
pfoe had ik dat eerder geweten....quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:56 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ik kwam deze site nog tegen: www.rijschoolvergelijker.net
Misschien wel handig voor in de OP voor beginnelingen. Kan je zoeken naar goede rijscholen bij jou in de buurt en staan ook wat ervaringen bij. Je kan geloof ik zelfs nog een I-pod 'winnen' als je je ervaringen deelt.
Nou... neequote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:23 schreef Remco_h het volgende:
[..]
ben je toevallig 62 jaar, surinamer en heet je max? dat is precies wat mijn instructeur zei... inc de smiley...
Huh? Waarom zou je een natuurtalent zijn als je net 2 lessen hebt gehad en binnenkort weer 2 lessen hebt?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:45 schreef Grulez het volgende:
Net 2 lessen gehad. Maandag en dinsdag weer. En nee ik ben geen natuurtalent
Ja, Theorie is idd makkelijk. Ik weet niet wat zo moeilijk is aan 50 vragen.quote:
mijn rijschool slaagt vanaf 1 januari 2007 tot nu , 77% ... echt achterlijk hoogquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:27 schreef Remco_h het volgende:
[..]
pfoe had ik dat eerder geweten....
ik les bij de anwb.....
Geslaagd 1e examen: 28 - 32 %
Geslaagd 2e examen: 41 - 45 %
zal ik maar 1 van die 28-32% moeten zijn....
Waarom 5 keer?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, Theorie is idd makkelijk. Ik weet niet wat zo moeilijk is aan 50 vragen.
Okee, in principe moet je een 8.8 halen (schaal 10) om te slagen. Ik weet ook niet hoe het met anderen zit, maar ik heb vaak zat meegemaakt dat men 3 dagen voor het examen 'toch maar even' het theorieboek erbij pakt. En dat terwijl ze vinden dat het halen van een rijbewijs zo'n beetje het belangrijkste is.
Ik heb zelf zo'n 5 keer theorie gedaan (alle 5 geslaagd overigens, met niet meer dan 3 fout), en dat was voor mij met 2 vingers in de neus. Ik moet zeggen dat ik er ook voor heb geblokt: boeken erbij, oefenexamens gemaakt, internet afgestruind... Als je me nu een theorie-examen zou laten afnemen zou ik in alle bescheidenheid kunnen zeggen dat ik er nog voor slaag ook.
Auto 1x,quote:
Vreemd, ze geven het namelijk de zelfde dag nog door. Ik was rond 11 uur geslaagd (op een donderdag) en ben 's avonds mijn rijbewijs gaan aanvragen. Misschien omdat het weekend was ofzo?quote:Op maandag 25 juni 2007 12:13 schreef Vector_SLD het volgende:
Zaterdag geslaagd, maar toen ik net bij het gemeentehuis mijn rijbewijs wilde gaan aanvragen, zeiden ze dat het CBR het nog niet had doorgegeven dat ik geslaagd ben. Weet iemand hoelaat dat meestal gebeurt?
Ben net geweest. Het werd zo rond het middaguur doorgegeven. Ik was de laatste op zaterdag.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:54 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Vreemd, ze geven het namelijk de zelfde dag nog door. Ik was rond 11 uur geslaagd (op een donderdag) en ben 's avonds mijn rijbewijs gaan aanvragen. Misschien omdat het weekend was ofzo?
waar ik bij ga lessen zijn dit de gegevens vanquote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:56 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Misschien wel handig voor in de OP voor beginnelingen. Kan je zoeken naar goede rijscholen bij jou in de buurt en staan ook wat ervaringen bij. Je kan geloof ik zelfs nog een I-pod 'winnen' als je je ervaringen deelt.
Hehehe, wanneer ga jij het verkeersplein doenquote:Op maandag 25 juni 2007 17:50 schreef Grulez het volgende:
Het ging wel goed3e les gehad (eerste keer 2 uur achtereen) snelweg op geweest en wat in de rondte gereden.
Wees blij, ik heb nog nooit in de regen gereden en ik zie dat dat wel gaat gebeuren bij m'n examenquote:
vandaag weer lekker in de regen gereden.......ben wel blij dat ik al een paar keer noodweer heb gehad tijdens de lessen, flink stuk gereden vandaag en wat voorbereiding gedaan op t examen van woensdag.quote:Op maandag 25 juni 2007 19:02 schreef woutabest het volgende:
[..]
Wees blij, ik heb nog nooit in de regen gereden en ik zie dat dat wel gaat gebeuren bij m'n examen
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:34 schreef Grulez het volgende:
[..]
Ik om 11 uur![]()
Dat plein duurt denk ik nog wel ff....
Tofquote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:52 schreef Grulez het volgende:
[..]
Ik zwaai wel even als we morgen de schade aan het opnemen zijn.
Silver/Grijzequote:Op dinsdag 26 juni 2007 01:02 schreef Grulez het volgende:
[..]
Bij welke rijschool? Ik zit bij spits92 (blauwe golf meen ik).
Succes!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:04 schreef Remco_h het volgende:
laatste les gehad vandaag,ging goed ondanks t noodweer zo nu en dan!
morgenochtend een half uurtje warm rijden en om 8 uur examen!
dank je, zal t nodig hebbenquote:
Deze slagingspercentage's zijn toch een stuk anders dan de percentage op de CBR site.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:56 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Precies, dat is ook veel leuker. Doet die van mij nu ook steeds vaker, vanmiddag ook, zegt hij: rij maar richting autosnelweg, en dan richting daar en daar. Ookal weet je dat hij dan nog goed oplet, is het toch een stuk meer ontspannen rijden. En je mag natuurlijk je eigen route rijden, die je gewend bentquote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:53 schreef Renesite het volgende:
Ik vind dingen als zelfstandig rijden veel toffer dan dat hij er de hele tijd bij zit.
Die van mij deed laatst zijn zonnebril op, deed zijn dakje open en ging er eventjes goed voor zitten.
"Ga maar weer naar huis toe René"
En vorige week
"We moeten naar achter de V&D. Zie maar dat je er komt"
Daaromquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:01 schreef nattermann het volgende:
[..]
Precies, dat is ook veel leuker. Doet die van mij nu ook steeds vaker, vanmiddag ook, zegt hij: rij maar richting autosnelweg, en dan richting daar en daar. Ookal weet je dat hij dan nog goed oplet, is het toch een stuk meer ontspannen rijden. En je mag natuurlijk je eigen route rijden, die je gewend bent
naar mijn idee zijn dat wel de betere instructeurs.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:03 schreef Game_Error het volgende:
Ik krijg bijna nooit complimentjes van mn rijinstructeur en hij loopt constant op de kleine dingen te zeiken, dat is echt heel irritant
en ik moet binnenkort afrijden...
Als ik zulke complimenten zou krijgen van mijn instructeur zou ik me er alleen maar aan ergeren.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:04 schreef Renesite het volgende:
Is maar net hoe je er als persoon mee om gaat. Ik moet ook POSITIEVE feedback hebben.
Vandaag "Je voegde netjes in!Goed gekeken!"
Ik "Nah, ik vond het nogal slordig"
Hij: "Dat is niet waar, je herstelde jezelf keurig! Je had het zelf door, en dat is perfect! Je weet wat je fout kan doen, en hoe je er mee om moet gaan"
Tja, krijg je alleen negatieve dingen te horen voel je je gelijk zo useless en heb je niet het idee dat je je hebt verbeterd die dag.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:49 schreef Snad het volgende:
[..]
Als ik zulke complimenten zou krijgen van mijn instructeur zou ik me er alleen maar aan ergeren.
Op de één of andere manier kan ik zo onstellend slecht tegen zo'n manier van praten![]()
Ik hoor liever gewoon "goed zo", dan "perfect gedaan jongen, je hebt het goed opgelost".
Ja ik ben raar, ik weet het![]()
Das wel een beetje overdreven positief. Ga dan meteen afrijden.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:04 schreef Renesite het volgende:
Is maar net hoe je er als persoon mee om gaat. Ik moet ook POSITIEVE feedback hebben.
Vandaag "Je voegde netjes in!Goed gekeken!"
Ik "Nah, ik vond het nogal slordig"
Hij: "Dat is niet waar, je herstelde jezelf keurig! Je had het zelf door, en dat is perfect! Je weet wat je fout kan doen, en hoe je er mee om moet gaan"
Ik had heus eind juni begin juli af kunnen rijden als ik niet op vakantie ging - of als er geen wachtrijen warenquote:Op woensdag 27 juni 2007 01:43 schreef Grulez het volgende:
[..]
Das wel een beetje overdreven positief. Ga dan meteen afrijden.
Halverwege augustusquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:09 schreef Grulez het volgende:
Wanneer kan je nu afrijden dan?
35 van 3 kwartierquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:07 schreef hardcorebass het volgende:
hoeveel rijlessen heb je gehad dan renesite?
ik heb bijna de helft van mijn lessen om 8 uur 's morgens gehad, kwam goed uit met school (10u beginnen daar)quote:
kijk als ik beroerd zou rijden zeg ik ja......quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:08 schreef woutabest het volgende:
Ja, helaas staat of valt alles met het humeur van de examinator. Ikzelf verwacht ook de eerste keer niet te slagen, hoe goed ik ook rij.
De wachttijd bij het CBR is al langer...quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:22 schreef dynamiet het volgende:
Ik mag zelf 15juli weer afrijden![]()
Vandaag is een maat van mij geslaagd is 13 lessen van een uur, Ik heb zelf zijn lessenkaart gezien hij heeft hier totaal 7 weken over gedaan! ik begrijp nog steeds niet hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen![]()
Hoelaat en waar moet je op de 17e afrijden?quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:22 schreef dynamiet het volgende:
Ik mag zelf 17juli weer afrijden![]()
Vandaag is een maat van mij geslaagd is 13 lessen van een uur, Ik heb zelf zijn lessenkaart gezien hij heeft hier totaal 7 weken over gedaan! ik begrijp nog steeds niet hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen![]()
Volgens mij maakt BOVAG niet zoveel uit.. Als je maar een erkende (CBR-erkende?) rijschool hebt, zit je altijd wel goed.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:14 schreef teig het volgende:
Ik wil beginnen met lessen, is er ook een site waar ik rijscholen kan vergelijken. Ik ben net verhuisd en ken hier weinig mensen in de buurt. En zie door de bomen het bos niet meer. Ben iig wel aan het kijken naar een bovag school. Of maakt dat niet zoveel uit???
Tsja dat scheelt toch hooguit 5 lessen lijkt me.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:00 schreef hardcorebass het volgende:
mijn rijinstructeur zei dat er ook al vaak mensen kwamen die al rijervaring hadden, (op eigen terrein, heftruck) etc. of al gewoon wel eens hadden gereden, dat scheelt veel qua schakelen en koppelen, die zijn al een hele stap verder
Nou, gefeliciteerd dan maar.quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:23 schreef Game_Error het volgende:
Ik ben geslaaaaaaaaaaaaagd
in 1 keer!!!!!!
Eerste keer de snelweg op? Ben je al lang aan het lessen dan, want ik heb dat nl maandag gedaan bij mn 3e les.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:30 schreef woutabest het volgende:
[..]
Nou, gefeliciteerd dan maar.
Ik heb net weer eens een lesje gehad, op 2x motor af laten slaan ging het echt foutloos!
Ook heb ik net straatje gekeerd, wat redelijk goed ging. Na mijn vakantie ga ik de snelweg op, omdat het dan veel rustiger is
Vandaag iets van m'n 15e les. Mij maakt het niet echt uit wanneer ik de snelweg op ga, als ik het uiteindelijk maar leer.quote:Op donderdag 28 juni 2007 19:56 schreef Grulez het volgende:
[..]
Eerste keer de snelweg op? Ben je al lang aan het lessen dan, want ik heb dat nl maandag gedaan bij mn 3e les.
Ja dat klopt. Ik vroeg me alleen af of dat verschilt per school enzo.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:17 schreef woutabest het volgende:
[..]
Vandaag iets van m'n 15e les. Mij maakt het niet echt uit wanneer ik de snelweg op ga, als ik het uiteindelijk maar leer.
Ben overigens wel blij dat ik eerst de kans heb gehad om de auto volledig onder controle te krijgen
Moet je geen knopje indrukken om hem naar z'n R te krijgen? Ikzelf rij in een Opel Astra en dat is ook een 6-bak.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:29 schreef Snad het volgende:
Net voor het eerst zelf gereden in de auto van mijn ouders
Het is een 6-bak, dus de achteruit zit links van de 1
Ik ben telkens bang dat ik hem in z'n achteruit zet ipv z'n 1 waardoor ik hem per ongeluk in z'n 3 zet. Vervolgens slaat ie dus af. Daar moet ik echt heel erg aan wennen.
Verder ging het erg goed
gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:23 schreef Game_Error het volgende:
Ik ben geslaaaaaaaaaaaaagd
in 1 keer!!!!!!
Bij die van ons niet, je moet wel extra veel kracht zetten om hem in zn R te krijgen (kwam ik op het eind achter, toen ik de auto parkeerde :quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:06 schreef dennistd het volgende:
in de golf waarin ik les zit de R ook naast de 1, hoewel het maar een 5-versnellingen is
ik moet de pook altijd naar beneden duwen, en dat wil ie pas naar R toe
Dat had ik ook toen ik nog in de mercedes ging lessen. Maar toen moest je toch aardig wat kracht zetten om hem in zn achteruit te krijgen hoorquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:34 schreef Snad het volgende:
[..]
Bij die van ons niet, je moet wel extra veel kracht zetten om hem in zn R te krijgen (kwam ik op het eind achter, toen ik de auto parkeerde :)
Volgende keer zal ik er eens meer op letten.
Je kunt nog lang wachten op dat papiertje, ze geven tegenwoordig roze pasjesquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:20 schreef Game_Error het volgende:
Nu nog die lange week wachten tot ik daadwerkelijk dat roze papiertje heb
Klopt, kwam ik ook achter toen ik m ging parkerenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:27 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Dat had ik ook toen ik nog in de mercedes ging lessen. Maar toen moest je toch aardig wat kracht zetten om hem in zn achteruit te krijgen hoor![]()
Gefeliciteerd. Het is dus mogelijkquote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:01 schreef geenaam het volgende:
Geslaagd!!Auto sloeg al af toen ik aan het begin wegreed, maar voor de rest ging het super..
![]()
reageer hier dan niet als je t in je eigen topic afzeikt pannekoekquote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:00 schreef junkiesietze het volgende:
Ik ben ook geslaagd vandaag voor me rijexamen praktijk!
wat zeik ik af dan? het is waar hoorquote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:08 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
reageer hier dan niet als je t in je eigen topic afzeikt pannekoek
![]()
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:57 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
wat zeik ik af dan? het is waar hoorzal volgende week als ik m heb wel een foto laten zien van me rijbewijsje
Jij bent te dom om ook maar iets te snappen.quote:
hoop t nietquote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:29 schreef geenaam het volgende:
[..]
Jij bent te dom om ook maar iets te snappen.Ik hoop dat je binnen het half jaar tegen een boom crasht..
![]()
Wow dat is best wel veel. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op zondag 1 juli 2007 17:48 schreef Plots het volgende:
Ik moet morgen voor theorie. Leer nu al 2 dagen, bij een oefenexamen haal ik steeds tussen 17 en 10 fouten. Dat gaat nooit goed komen!!!
Jaar geleden nog niet, hoop nu nog steeds niet heb namelijk een 3 jaar oude foto gebruiktquote:Op zondag 1 juli 2007 17:48 schreef Plots het volgende:
Wordt de foto op je theorie "diploma" gebruikt voor op je echte rijbewijs daarna?
Of moet je dan weer nieuwe foto maken en inleveren?
Dat probleem had ik ook, amper geleerd en telkens 18 fouten bij oefenexamens. Bij het echte examen moet je je goed concentreren op de vragen, de situatie goed bekijken, en dan heb je grote kans dat je de vraag goed hebt. Gewoon logisch kijken/nadenken.quote:Op zondag 1 juli 2007 17:48 schreef Plots het volgende:
Ik moet morgen voor theorie. Leer nu al 2 dagen, bij een oefenexamen haal ik steeds tussen 17 en 10 fouten. Dat gaat nooit goed komen!!!
Wordt de foto op je theorie "diploma" gebruikt voor op je echte rijbewijs daarna?
Of moet je dan weer nieuwe foto maken en inleveren?
En kijk.. stel als ik zak.. waar ik vanuit ga.. dan moet ik in Noord-Holland, Flevoland en nog een paar provincies opnieuw reserveren. Maar kan je in Friesland gewoon naar het CBR daar en dan de volgende dag her-examen doen? Anders moet ik weer een maand wachten.
OK.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:53 schreef Game_Error het volgende:
alleen al sje je auto langs de kant wil zetten meot je richting aangeven, daarna kan je tijdens het daadwerkelijke fileparkeren je richting gewoon uitlaten
binnenwandelen kaart kopen en vragen of je op de reserve lijst kan/magquote:Op maandag 2 juli 2007 16:46 schreef Plots het volgende:
GVD!!! GEZAKT !!!!!!!!!![]()
![]()
9 fouten.. kut kut kut.. ik spoel mn verdriet nu weg met chocola.
Ik kom uit Noord-Holland en wil dus voor zo snel mogelijk een nieuwe afspraak maken.
Nu staat er dit op de site:
Wie theorie-examen wil doen in Overijssel, Gelderland, Flevoland, Noord-Holland of Utrecht kan alléén reserveren via de rijschool of via de reserveringswebsite.
En ik kan donderdag naar een andere provincie met mijn OV jaar kaart. Bijvoorbeeld Zuid-Holland.
Die is niet opgenoemd, kan ik bij het CBR daar meteen naar binnenwandelen.. en de examen maken als er plaats is?
Want ik wil niet een maand wachten, en dat moet ik dus aangezien ik in Noord Holland woon.
Please help !!
Wat is dat nou weer?quote:Op maandag 2 juli 2007 17:15 schreef Plots het volgende:
Als je in een bocht gas geeft, wat gebeurt er dan met de centrifugeschaal?
Rare vraagstellingen, geen wonder dat je bij de proefexamens zoveel fouten had.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:15 schreef Plots het volgende:
Yo.. het is gelukt
Heb gebeld naar gewoon een reserveringsnummer van een andere provincie.
Heb het netnummer ingevuld en kreeg een plaats voor aanstaande donderdag al toegewezen.
Het is wel om 9:00 in Hoogeveen (geen flauw idee waar dat is).
Paar vragen die ik had:
Als je in een bocht gas geeft, wat gebeurt er dan met de centrifugeschaal?
Iemand van 21, hoeveel alcohol mag die in zn bloed hebben?
En nog een paar vage vragen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |