hier in utrecht kan je niet voor eind juli terecht voor je theorie en praktijkexamensquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:21 schreef Omaha het volgende:
Heb inmiddels 18 lessen gehad,
moet toch eens opschieten met het aanvragen van een theorie examen.
Hoe lang moet je meestal wachten.
Lekkere tijd wel. Geen spitsuur, scholieren zitten al op school (mochten er nog scholieren naar school moeten dan, meeste hebben misschien wel vakantie of heel weinig lessen aan het eind van het schooljaar).quote:Op zondag 17 juni 2007 14:45 schreef hardcorebass het volgende:
kmoet woensdag om 10 voor 10 afrijden
hehe jup lekkere tijdquote:Op zondag 17 juni 2007 17:56 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Lekkere tijd wel. Geen spitsuur, scholieren zitten al op school (mochten er nog scholieren naar school moeten dan, meeste hebben misschien wel vakantie of heel weinig lessen aan het eind van het schooljaar).
Hoogstens kom je moeders tegen in nare Alto's, die zijn wel gevaarlijk.
Achja, beter nu dan voor het eerst tijdens je examenquote:Op maandag 18 juni 2007 15:35 schreef Renesite het volgende:
Hmmm, zometeen in stromende regen rijles... lekker hoooor
Hier hetzelfde, blijf te lang wachten op mijn voorrang.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:08 schreef Remco_h het volgende:
ik hou teveel rekening met de rest van het verkeer en pak mijn voorrang niet....
24 keer kijken....als mijn instructeur maar t halve idee heeft dat ik niet goed kijk bij fileparkeren trapt tie op de rem.... fijne vent is t....quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:06 schreef nattermann het volgende:
Zo, net terug.
Ging lekker, alleen op t laatste mislukte t fileparkeren achteruit
Daarna nog 2 keer geprobeerd, die gingen perfect![]()
Nacontrole krijg ik niet in mn kop geknald, vergeet dat constant![]()
Voor de rest ging t![]()
Nah, kijken is t probleem nietquote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:54 schreef Remco_h het volgende:
[..]
24 keer kijken....als mijn instructeur maar t halve idee heeft dat ik niet goed kijk bij fileparkeren trapt tie op de rem.... fijne vent is t....
Hoe doe je het dan? Ik heb geleerd: helemaal insturen als de achterbank gelijk is met de achterwielen van de andere auto. En volledig terugsturen als de spiegel gelijk is met de achterwielen. Het beste kan je iets later heen/terug sturen zodat je nog wat hebt om te corrigeren. Dan is het me nog nooit gelukt om te langzaam te rijden, zolang je maar op het goede moment instuurt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:58 schreef nattermann het volgende:
[..]
Nah, kijken is t probleem niet
Ik reed simpelweg te langzaam, liet de koppeling te weinig opkomen waardoor ik bijna stilviel maar toch het stuur bleef doordraaien. Kwam daardoor verkeerd te staan.
Inmiddels je 55ste les?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:30 schreef Renesite het volgende:
ik reed te hard op kruispunten af. Ik zag niet dat ik op sommige kruispunten wél voorang had aangezien ik voor sommigen van rechts kwam. En dan heb je dát op onoverzichtelijke kruispunten.![]()
Mijne laat mij door rijden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:54 schreef Remco_h het volgende:
[..]
24 keer kijken....als mijn instructeur maar t halve idee heeft dat ik niet goed kijk bij fileparkeren trapt tie op de rem.... fijne vent is t....
bijna examen dan?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:47 schreef Renesite het volgende:
[..]
nope. mijn 36e van 3 kwartier. hoezo?
Als ik geen wachtrij had, had ik hem eigenlijk al deze maand.quote:
en de rest weet wel dat ze voorrang hebbenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:30 schreef Renesite het volgende:
ik reed te hard op kruispunten af. Ik zag niet dat ik op sommige kruispunten wél voorang had aangezien ik voor sommigen van rechts kwam. En dan heb je dát op onoverzichtelijke kruispunten.![]()
lekkere rijinstructeur heb je danquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Als ik geen wachtrij had, had ik hem eigenlijk al deze maand.
Nu halverwege augustus.
atm doe ik ook al 1 keer per een ruime week. Zit altijd net wat meer dagen tussen.
Wel als je er iets te hard op af komt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:52 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
en de rest weet wel dat ze voorrang hebbenonoverzichtelijke kruispunten bestaan bijna niet.
Nou, hij heeft vrij veel in de eerste keer erdoor. En de keren dat er een examen is gereden - en ik word opgehaald door een examenkandidaat - zijn ze eigenlijk allemaal er voor de eerste keer doorquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:53 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
lekkere rijinstructeur heb je danzegt zeker ook dat ie slagingspercentage heeft van 86% ?
ja dat geloof ik jaquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wel als je er iets te hard op af komt.
Midden in de stad staan de huizen toch zo lekker dicht op de weg. Dát zijn onoverzichtelijke kruispunten.
Maar zoals ik al zei, ik had mijn dag/les niet... Het ging kut.
Wat hij heeft had ik in het begin ook. Als je wel stuurt maar je staat stil (rolt niet goed), kom je nooit goed uit. Je moet rustig blijven rollen én sturen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:35 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Hoe doe je het dan? Ik heb geleerd: helemaal insturen als de achterbank gelijk is met de achterwielen van de andere auto. En volledig terugsturen als de spiegel gelijk is met de achterwielen. Het beste kan je iets later heen/terug sturen zodat je nog wat hebt om te corrigeren. Dan is het me nog nooit gelukt om te langzaam te rijden, zolang je maar op het goede moment instuurt.
Nacontrole (beide buitenspiegels) boeit niet zo gek veel, zolang je maar altijd even in je binnenspiegel kijkt.
Niet om half 5 midden in de stad met uit elke weg van rechts wel een fiets, en aan de andere kant studenten/fietsen die van de gelegenheid gretig gebruik makenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:00 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
ja dat geloof ik jagewoon goed borden kijken... en dan kun je gewoon maximum snelheid de kruising over hoor... ze horen je gewoon voorrang te geven
de mijne ook niet....quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:12 schreef woutabest het volgende:
Ben echt zo blij dat mijn rijschool niet meedoet aan die wachtlijsten...
pffffffft 3 kwartier fietsenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:01 schreef hardcorebass het volgende:
ik mag morgen btw om 9:50 , hoop dat het net zo goed gaat als mijn TTT ..... werk nu voort 15 km bij me huis vandaan, dus autootje zou wel fijn zijn
Die van mij nog niet eens, als ik zak zou ik een week later alweer kunnenquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:42 schreef Remco_h het volgende:
[..]
de mijne ook niet....
bij de anwb kopen ze examens, daar bouwen ze rijlessen omheen....
als ik zak moet ik ook wachten tot augustus ofzo... grmbl...
dankjequote:Op woensdag 20 juni 2007 13:12 schreef Snad het volgende:
gefeliciteerd
ik overmorgen.
was het druk op de weg bij jou? om 10 voor 10?
beter dan jouw gemiep over nederlands....quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:59 schreef hardcorebass het volgende:
Het rijden ging net zo goed als dat je Nederlands kunt?flauw ik weet het..
Maarre, hoe bevalt dat nou zo'n snelcursus?
flotterquote:Op woensdag 20 juni 2007 20:48 schreef Remco_h het volgende:
[..]
beter dan jouw gemiep over nederlands....![]()
zo een snelcursus bevalt wel, je maakt veel kilometers, veel tijd in de auto, denk dat het wel een positieve uitwerking heeft (op mij dan) ik kan mij ook heel goed voorstellen dat t niks voor je is... je zit tenslotte 4 uur per dag in een auto en dat is best een lange zit...
volgende week woensdag zullen we zien of het het geld waard is geweest
takenhofplein en kk-plein zeker? vreselijk zijn ze, ik weet hetquote:Op donderdag 21 juni 2007 19:04 schreef swarmahoer het volgende:
ging goed, alleen rotondes nog steeds vervelend
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:51 schreef Cyclonist het volgende:
Oooh vanmiddag bijna iemand aangereden
[...]
gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:51 schreef Snad het volgende:
HATSEEEE, GESLAAGDD!
Een foutloze rit neergezet
Geen enkele opmerking. Wel bijna spookgereden bij gescheiden rijbanen, maar ik kwam er net op tijd achter.![]()
Echt kicken!
Jammer dat ik tot maandag moet wachten tot ik hem aan kan vragen
bij mij trapte hij ook weer eens flink op de rem... stopbord...reed stapvoets en de weg was vrij dus wilde doorgaan..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:51 schreef Cyclonist het volgende:
Oooh vanmiddag bijna iemand aangereden
Niet mijn schuld btw, maar ik schrok wel toen m'n rij-instructeur ingreep!
haha dat had ik ook woensdag!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:26 schreef Remco_h het volgende:
[..]
bij mij trapte hij ook weer eens flink op de rem... stopbord...reed stapvoets en de weg was vrij dus wilde doorgaan..
nog geen bijna aanrijdingen gehad... denk dat ik die bewaar voor tijdens mijn examen
ben je toevallig 62 jaar, surinamer en heet je max? dat is precies wat mijn instructeur zei... inc de smiley...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:41 schreef woutabest het volgende:
Tsja... STOP = Stoppen en niet stapvoets doorrijden. Je kunt er ook op zakken.
In theorie (gaan we weerquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:20 schreef M42 het volgende:
Ik ben na jaaaren toch maar eens aan mijn rijbewijs begonnen en merk in de praktijk tegenstrijdige zaken mbt de theorie
Waarom is het zo dat (wat ik zo hoor en zelf ervaar) men soms zegt dat je bij een zebrapad moet doorrijden en de andere keer laten ze op hetzelfde punt een ander zakken omdat die juist had moeten stoppen en andersom... ???
De theorie is er vrij duidelijk in en ik snap ook als de situatie te gevaarlijk is om te stoppen (te hoge snelheid en veel verkeer achter je) dat je beter kan doorrijden, mits de voetganger nog niet aan het oversteken is.
Weet iemand hoe dit exact zit?
Hetzelfde gezeik met rotondes, de ene keer moet je er gewoon voorschieten en de andere keer als de auto's even ver zijn moet je wachten! ???
Ook handig als het verkeer op de rotonde geen richting aangeeft, dan is het toch logisch dat je wacht? dan verwacht je toch niet dat ze de afslag voor je nemen? hoe kan het dan fout zijn om te wachten?
pfoe had ik dat eerder geweten....quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:56 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ik kwam deze site nog tegen: www.rijschoolvergelijker.net
Misschien wel handig voor in de OP voor beginnelingen. Kan je zoeken naar goede rijscholen bij jou in de buurt en staan ook wat ervaringen bij. Je kan geloof ik zelfs nog een I-pod 'winnen' als je je ervaringen deelt.
Nou... neequote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:23 schreef Remco_h het volgende:
[..]
ben je toevallig 62 jaar, surinamer en heet je max? dat is precies wat mijn instructeur zei... inc de smiley...
Huh? Waarom zou je een natuurtalent zijn als je net 2 lessen hebt gehad en binnenkort weer 2 lessen hebt?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:45 schreef Grulez het volgende:
Net 2 lessen gehad. Maandag en dinsdag weer. En nee ik ben geen natuurtalent
Ja, Theorie is idd makkelijk. Ik weet niet wat zo moeilijk is aan 50 vragen.quote:
mijn rijschool slaagt vanaf 1 januari 2007 tot nu , 77% ... echt achterlijk hoogquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:27 schreef Remco_h het volgende:
[..]
pfoe had ik dat eerder geweten....
ik les bij de anwb.....
Geslaagd 1e examen: 28 - 32 %
Geslaagd 2e examen: 41 - 45 %
zal ik maar 1 van die 28-32% moeten zijn....
Waarom 5 keer?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, Theorie is idd makkelijk. Ik weet niet wat zo moeilijk is aan 50 vragen.
Okee, in principe moet je een 8.8 halen (schaal 10) om te slagen. Ik weet ook niet hoe het met anderen zit, maar ik heb vaak zat meegemaakt dat men 3 dagen voor het examen 'toch maar even' het theorieboek erbij pakt. En dat terwijl ze vinden dat het halen van een rijbewijs zo'n beetje het belangrijkste is.
Ik heb zelf zo'n 5 keer theorie gedaan (alle 5 geslaagd overigens, met niet meer dan 3 fout), en dat was voor mij met 2 vingers in de neus. Ik moet zeggen dat ik er ook voor heb geblokt: boeken erbij, oefenexamens gemaakt, internet afgestruind... Als je me nu een theorie-examen zou laten afnemen zou ik in alle bescheidenheid kunnen zeggen dat ik er nog voor slaag ook.
Auto 1x,quote:
Vreemd, ze geven het namelijk de zelfde dag nog door. Ik was rond 11 uur geslaagd (op een donderdag) en ben 's avonds mijn rijbewijs gaan aanvragen. Misschien omdat het weekend was ofzo?quote:Op maandag 25 juni 2007 12:13 schreef Vector_SLD het volgende:
Zaterdag geslaagd, maar toen ik net bij het gemeentehuis mijn rijbewijs wilde gaan aanvragen, zeiden ze dat het CBR het nog niet had doorgegeven dat ik geslaagd ben. Weet iemand hoelaat dat meestal gebeurt?
Ben net geweest. Het werd zo rond het middaguur doorgegeven. Ik was de laatste op zaterdag.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:54 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Vreemd, ze geven het namelijk de zelfde dag nog door. Ik was rond 11 uur geslaagd (op een donderdag) en ben 's avonds mijn rijbewijs gaan aanvragen. Misschien omdat het weekend was ofzo?
waar ik bij ga lessen zijn dit de gegevens vanquote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:56 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ik kwam deze site nog tegen: www.rijschoolvergelijker.net
Misschien wel handig voor in de OP voor beginnelingen. Kan je zoeken naar goede rijscholen bij jou in de buurt en staan ook wat ervaringen bij. Je kan geloof ik zelfs nog een I-pod 'winnen' als je je ervaringen deelt.
Hehehe, wanneer ga jij het verkeersplein doenquote:Op maandag 25 juni 2007 17:50 schreef Grulez het volgende:
Het ging wel goed3e les gehad (eerste keer 2 uur achtereen) snelweg op geweest en wat in de rondte gereden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |