Dat moet ik ook. Ik nijg steeds meer naar rechts. Ram ik steeds bijna de geparkeerde wagens.quote:moest meer op t midden van de weg van m rijden
4 uur is een stuk makkelijker, je hoeft alleen het eerste kwartier te wennen aan de auto, en verder ben je gewoon bezig met lessen. De uren vliegen voorbij.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:40 schreef Stiekem88 het volgende:
VIER UUR?! Ik zou gek worden.
Heb ik ook, je moet je niet laten wegdrukken door de tegemoetkomende auto'squote:Op donderdag 14 juni 2007 17:31 schreef Plots het volgende:
[..]
Dat moet ik ook. Ik nijg steeds meer naar rechts. Ram ik steeds bijna de geparkeerde wagens.
Ik moet meer neer links dus, maar dat is eng man. Al die grote autos die op je afkomen.
ik heb zoiets van al die mensen met al die autos hebben veel meer ervaring en ik hou t verkeer achter mij op dus ik geef ze maar wat ruimte....quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:31 schreef Plots het volgende:
[..]
Dat moet ik ook. Ik nijg steeds meer naar rechts. Ram ik steeds bijna de geparkeerde wagens.
Ik moet meer neer links dus, maar dat is eng man. Al die grote autos die op je afkomen.
dat ligt aan de regio....quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:21 schreef Omaha het volgende:
Heb inmiddels 18 lessen gehad,
moet toch eens opschieten met het aanvragen van een theorie examen.
Hoe lang moet je meestal wachten.
Precies ja, diegene die het probleem had met 80 in de 4 is zeker niet de enige, en zeker ook niet de laatste.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het gaat ook niet persé om het kijken dat je terug moet schakelen, want afremmen doe je wel schrijf je.
Het gaat er om dat je de juiste versnelling gebruikt bij een bepaalde snelheid, ben je ook weer eerder op snelheid ná de rotonde.
Als je met je fiets bijna stil staat laat je'm toch ook niet in z'n 3 staan? Je trapt je dan de tering.....
Binnen 12 (of iets meer lessen):quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:35 schreef woutabest het volgende:
Ik heb nu iets van 12 lessen gehad... Ben goed bezig met spiegelen, heb eindelijk de auto goed onder controle, en we hebben het al gehad over m'n examen.
Ik zit bij zo'n groot lesbedrijf dat als ik zou willen, volgende week al wel zou kunnen afrijden...
Maargoed, eerst nog even goed achteruit en fileparkeren
Lees mijn post nog eens over...quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:35 schreef ChevyVanDude het volgende:
[..]
Binnen 12 (of iets meer lessen):
Jij bent gek!
Dit bedoel ik niet persoonlijk, maar je moet autorijden niet overschatten (en niet onderschatten).
Goedkoop is duurkoop spreekt een gezegde.
Minder lessen hoeft niet voor iedereen weggelegd te zijn, ik heb zelden mensen meegemaakt die zo weinig lessen nodig hebben.
ligt meer aan jezelf of het gunstig is.quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:40 schreef Snad het volgende:
Volgende week voor de tweede keer afrijden
Ben benieuwd... Is 09.50 - 10.45 een beetje een gunstige tijd?
Zie vorige pagina.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:21 schreef Omaha het volgende:
welke regio is dat?quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:24 schreef Stiekem88 het volgende:
[..]
Zie vorige pagina.
Ik belde dinsdagavond naar de reserveringslijn en vanochtend heb ik mn theorie gehaald.
toen ik 2 jaar geleden ttt had zat die vent ook alleen maar te zeiken over wat niet goed was. paar weken later moest ik op en slaagde zonder opmerkingen. je moet je echt niet gek laten maken door een ttt.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:50 schreef Game_Error het volgende:
Pff, ik heb net men tussentijdse toets gehad, ik heb welliswaar mn vrijstelling bijzondere verichtingen, echter, hij heeft 6 van de 10 kritiek punten op mijn rijden aangevinkt, en dat terwijl ik over 2 weken mn rij examen al heb, ik zie het niet zo zitten op het moment
Utrechtquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:28 schreef Remco_h het volgende:
vandaag de 2e les gehad, blok van 4 uur....
halve provincie utrecht gezien binnendoor, stukje a27 door nieuwegein terug naar utrecht.
onderweg straatje keren, helling proef en file parkeren gedaan....
t ging wel oke! toch best pittig zown blok van 4 uur...
bij de anwbquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:58 schreef Ozzlewozzle het volgende:
[..]
Utrecht. Zit je ook bij Bruinsma?
Ghandi-plein en daarna invoegen op zuilensering is best pittig.
In principe is het erg simpel, dat invoegen op de autoweg dmv korte invoegstrook. Alleen had ik de pech dat de hele rechterrijstrook helemaal vol was op m'n examenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:58 schreef Ozzlewozzle het volgende:
[..]
Utrecht. Zit je ook bij Bruinsma?
Ghandi-plein en daarna invoegen op zuilensering is best pittig.
Dat is precies het vervelende van korte invoegstrookquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:46 schreef Snad het volgende:
[..]
In principe is het erg simpel, dat invoegen op de autoweg dmv korte invoegstrook. Alleen had ik de pech dat de hele rechterrijstrook helemaal vol was op m'n examen![]()
Mja dat klinkt wel okay, dan is iedereen naar z'n werkquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:46 schreef Snad het volgende:
[..]Maar ja, rond 10 uur 's ochtends hoop ik dat het wat rustiger is op de weg![]()
hier in utrecht kan je niet voor eind juli terecht voor je theorie en praktijkexamensquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:21 schreef Omaha het volgende:
Lekkere tijd wel. Geen spitsuur, scholieren zitten al op school (mochten er nog scholieren naar school moeten dan, meeste hebben misschien wel vakantie of heel weinig lessen aan het eind van het schooljaar).quote:Op zondag 17 juni 2007 14:45 schreef hardcorebass het volgende:
kmoet woensdag om 10 voor 10 afrijden
hehe jup lekkere tijdquote:Op zondag 17 juni 2007 17:56 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Lekkere tijd wel. Geen spitsuur, scholieren zitten al op school (mochten er nog scholieren naar school moeten dan, meeste hebben misschien wel vakantie of heel weinig lessen aan het eind van het schooljaar).
Hoogstens kom je moeders tegen in nare Alto's, die zijn wel gevaarlijk.
Achja, beter nu dan voor het eerst tijdens je examenquote:Op maandag 18 juni 2007 15:35 schreef Renesite het volgende:
Hmmm, zometeen in stromende regen rijles... lekker hoooor
Hier hetzelfde, blijf te lang wachten op mijn voorrang.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:08 schreef Remco_h het volgende:
ik hou teveel rekening met de rest van het verkeer en pak mijn voorrang niet....
24 keer kijken....als mijn instructeur maar t halve idee heeft dat ik niet goed kijk bij fileparkeren trapt tie op de rem.... fijne vent is t....quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:06 schreef nattermann het volgende:
Zo, net terug.
Ging lekker, alleen op t laatste mislukte t fileparkeren achteruit
Daarna nog 2 keer geprobeerd, die gingen perfect![]()
Nacontrole krijg ik niet in mn kop geknald, vergeet dat constant![]()
Voor de rest ging t![]()
Nah, kijken is t probleem nietquote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:54 schreef Remco_h het volgende:
[..]
24 keer kijken....als mijn instructeur maar t halve idee heeft dat ik niet goed kijk bij fileparkeren trapt tie op de rem.... fijne vent is t....
Hoe doe je het dan? Ik heb geleerd: helemaal insturen als de achterbank gelijk is met de achterwielen van de andere auto. En volledig terugsturen als de spiegel gelijk is met de achterwielen. Het beste kan je iets later heen/terug sturen zodat je nog wat hebt om te corrigeren. Dan is het me nog nooit gelukt om te langzaam te rijden, zolang je maar op het goede moment instuurt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:58 schreef nattermann het volgende:
[..]
Nah, kijken is t probleem niet
Ik reed simpelweg te langzaam, liet de koppeling te weinig opkomen waardoor ik bijna stilviel maar toch het stuur bleef doordraaien. Kwam daardoor verkeerd te staan.
Inmiddels je 55ste les?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:30 schreef Renesite het volgende:
ik reed te hard op kruispunten af. Ik zag niet dat ik op sommige kruispunten wél voorang had aangezien ik voor sommigen van rechts kwam. En dan heb je dát op onoverzichtelijke kruispunten.![]()
Mijne laat mij door rijden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:54 schreef Remco_h het volgende:
[..]
24 keer kijken....als mijn instructeur maar t halve idee heeft dat ik niet goed kijk bij fileparkeren trapt tie op de rem.... fijne vent is t....
bijna examen dan?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:47 schreef Renesite het volgende:
[..]
nope. mijn 36e van 3 kwartier. hoezo?
Als ik geen wachtrij had, had ik hem eigenlijk al deze maand.quote:
en de rest weet wel dat ze voorrang hebbenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:30 schreef Renesite het volgende:
ik reed te hard op kruispunten af. Ik zag niet dat ik op sommige kruispunten wél voorang had aangezien ik voor sommigen van rechts kwam. En dan heb je dát op onoverzichtelijke kruispunten.![]()
lekkere rijinstructeur heb je danquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Als ik geen wachtrij had, had ik hem eigenlijk al deze maand.
Nu halverwege augustus.
atm doe ik ook al 1 keer per een ruime week. Zit altijd net wat meer dagen tussen.
Wel als je er iets te hard op af komt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:52 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
en de rest weet wel dat ze voorrang hebbenonoverzichtelijke kruispunten bestaan bijna niet.
Nou, hij heeft vrij veel in de eerste keer erdoor. En de keren dat er een examen is gereden - en ik word opgehaald door een examenkandidaat - zijn ze eigenlijk allemaal er voor de eerste keer doorquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:53 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
lekkere rijinstructeur heb je danzegt zeker ook dat ie slagingspercentage heeft van 86% ?
ja dat geloof ik jaquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wel als je er iets te hard op af komt.
Midden in de stad staan de huizen toch zo lekker dicht op de weg. Dát zijn onoverzichtelijke kruispunten.
Maar zoals ik al zei, ik had mijn dag/les niet... Het ging kut.
Wat hij heeft had ik in het begin ook. Als je wel stuurt maar je staat stil (rolt niet goed), kom je nooit goed uit. Je moet rustig blijven rollen én sturen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:35 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Hoe doe je het dan? Ik heb geleerd: helemaal insturen als de achterbank gelijk is met de achterwielen van de andere auto. En volledig terugsturen als de spiegel gelijk is met de achterwielen. Het beste kan je iets later heen/terug sturen zodat je nog wat hebt om te corrigeren. Dan is het me nog nooit gelukt om te langzaam te rijden, zolang je maar op het goede moment instuurt.
Nacontrole (beide buitenspiegels) boeit niet zo gek veel, zolang je maar altijd even in je binnenspiegel kijkt.
Niet om half 5 midden in de stad met uit elke weg van rechts wel een fiets, en aan de andere kant studenten/fietsen die van de gelegenheid gretig gebruik makenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:00 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
ja dat geloof ik jagewoon goed borden kijken... en dan kun je gewoon maximum snelheid de kruising over hoor... ze horen je gewoon voorrang te geven
de mijne ook niet....quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:12 schreef woutabest het volgende:
Ben echt zo blij dat mijn rijschool niet meedoet aan die wachtlijsten...
pffffffft 3 kwartier fietsenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:01 schreef hardcorebass het volgende:
ik mag morgen btw om 9:50 , hoop dat het net zo goed gaat als mijn TTT ..... werk nu voort 15 km bij me huis vandaan, dus autootje zou wel fijn zijn
Die van mij nog niet eens, als ik zak zou ik een week later alweer kunnenquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:42 schreef Remco_h het volgende:
[..]
de mijne ook niet....
bij de anwb kopen ze examens, daar bouwen ze rijlessen omheen....
als ik zak moet ik ook wachten tot augustus ofzo... grmbl...
dankjequote:Op woensdag 20 juni 2007 13:12 schreef Snad het volgende:
gefeliciteerd
ik overmorgen.
was het druk op de weg bij jou? om 10 voor 10?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |