Hou het gezellig a.u.bquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:44 schreef DarkElf het volgende:
een beetje slowchat is niets mis mee, hoor je ons ook nooit over.
maar dit loopt de spuigaten uit. Graag weer ontopic en een stuk minder offtopic kletsen![]()
Haha, dat klinkt wel heel fout..quote:
quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:24 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zie nu op dieetweb dat ik in juli vorig jaar al 65 kilo woog! Heb het dus een hele tijd vast kunnen houden!
Ach, die ene kilo, dat is er zo weer af!quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:39 schreef Quinazoline het volgende:
Alleen nu weeg ik dus weer 66 he...
Maargoed, dat moet er wel weer af kunnen
Dat ga ik ook doen! Ze hebben hier in de buurt een enorm zwembad wat net open is na een renovatie waar ik vorige week voor het eerst ben geweest. Dat was lekker zeg!quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:22 schreef Alcarin het volgende:
Wat is zwemmen toch geweldig![]()
Ik heb toch maar eens een tienbadenkaart aangeschaft![]()
[..]
Ik had dat ding ook al gezien ja, maar blijft hij wel een beetje scherp?quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:07 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb bij de Ikea een hendig sjiek ding gekocht om in één keer het klokhuis eruit te halen en de appel in partjes te verdelen. Sindsdien eet ik veel meer appels omdat het geen moeite meer kost om de appel te ontleden.
Volgens mij omdat er veel suiker inzit, en omdat je er van kan gaan verstoppen. (of juist andersom, maar dat weet ik even niet meer)quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:15 schreef Ticootje het volgende:
Wat een handige tip kim, ik vind het zo'n gedoe die appels.
Verder staat er in het sonja bakker boek dat je het aantal bananen moet beperken tot maximaal 2 in de week. Laat dat nu net een fruit zijn dat ik wel lust. Heeft iemand misschiene en idee waarom dat zo is?
Jahoor! Geen klagen, maar ik ben dan ook nog niet honderden appels verderquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik had dat ding ook al gezien ja, maar blijft hij wel een beetje scherp?
Er zitten een beetje veel calorieen in, voor fruit dan. Maar een banaan is altijd beter dan een gevulde koek. En ach, die Sonja Bakker...quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:15 schreef Ticootje het volgende:
Verder staat er in het sonja bakker boek dat je het aantal bananen moet beperken tot maximaal 2 in de week. Laat dat nu net een fruit zijn dat ik wel lust. Heeft iemand misschiene en idee waarom dat zo is?
Er zitten in een banaan niet zoveel kcal als in Sonja's eierkoeken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:23 schreef Alcarin het volgende:
Er zitten een beetje veel calorieen in, voor fruit dan. Maar een banaan is altijd beter dan een gevulde koek. En ach, die Sonja Bakker...![]()
Ja, maar per stuk bevat een banaan toch wel 13 kcal meer dan een eierkoek!quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:43 schreef Isabeau het volgende:
Er zitten in een banaan niet zoveel kcal als in Sonja's eierkoeken.
banaan 83 kcal/100 gram (gemiddeld 123 kcal per banaan) + heel veel gezonde vitaminen en mineralen
eierkoek 325 kcal/100 gram (110 kcal per stuk) + geklopt eiwit en héél veel suiker
OK, bij deze issie gebookmarktquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:40 schreef Isabeau het volgende:
heaven7, je stofwisseling is een heel mooi iets wat niet echt in spaarstand gaat na een bepaald tijdstip. Je stofwisseling wordt meetbaar wel iets trager, maar het gaat dan om zo weinig dat het in de praktijk nauwelijks iets uitmaakt. Waar het voor je lijf om gaat is de hoeveelheid energie die je over de hele dag binnenkrijgt, of zelfs over de hele week of een hele maand. Al die kcal worden gelijk behandeld, je lijf discrimineert niet tussen kcal die 's morgens, 's middags of 's avonds binnenkomen.
Het is zelfs zo dat de piek van verwerking van je eten zo rond 7 uur na een maaltijd zit. Dat is voor de meeste mensen dus sowieso al in bed. Als je nu om 12 uur 's nachts nog iets eet, dan is die piek er juist 's morgens. Dus je kan zelfs de boel (theoretisch hè) net zo goed omdraaien met fraaie argumenten.![]()
Maar waarom lees je bij zoveel diëten dan dat je na een bepaald tijdstip niet meer moet eten? Nou, dat is niet eens zo'n slecht idee, maar dan moeten ze niet aankomen met het stofwisselingsfabeltje. Het is een goed idee omdat je meestal na een bepaald tijdstip geen gezonde dingen meer eet maar nootjes, chipjes, koekjes, zoutjes, kaas, worst, frisdrank, bier etc etc. En als je nu mensen laat onthouden dat je na 20:00 niets meer mag eten dan hoeven ze ook niet na te denken of die chips wel zo'n goed idee zijn.
Wat ook in onderzoek naar voren is gekomen is dat hoe later op de dag je iets eet, hoe minder verzadiging het geeft. Vandaar onder andere dat een goed ontbijt wordt aanbevolen: geeft vaak een goede verzadiging, terwijl het avondeten en de snacks die je 's avonds eet een matig gevoel van verzadiging geven. Dus ook een reden om niet 's avons laat aan het knabbelen te slaan; het verzadigt een stuk minder dan als je datzelfde overdag zou eten en dus eet je sneller te veel.
En nog een reden om 's avonds niet nog iets te eten is dat sommige mensen gewoon niet prettig slapen met een volle maag.
Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom je beter 's avonds laat niet meer kan eten, maar het idee dat voedsel dat je 's avonds eet anders wordt behandeld door je lichaam is een fabeltje.
Rijstewafels bevatten ong. 350 kcal/100 gram geloof ik. Dat is best wel veel, en een erg groot deel ervan is koolhydraat. het punt is (denk ik?) dat die dingen zo licht zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:21 schreef Ticootje het volgende:
Maar het zijn ook allemaal tussendoortjes..
En zitten er in rijstewafels ook veel calorieen, het leek mij wel een veilig tussendoortje...
Mwah, 26 volgens een of andere site, in een suikerklontje zitten er maar 20!quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:21 schreef Ticootje het volgende:
Maar het zijn ook allemaal tussendoortjes..
En zitten er in rijstewafels ook veel calorieen, het leek mij wel een veilig tussendoortje...
Dat heb ik proberen op te zoeken voor je, maar ik kan wel het onderzoek vinden waar dat bij naar voren is gekomen, maar het waarom niet. Ik ben er zelf ook benieuwd naar, dus ik kom er nog een keer op terug.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:56 schreef heaven7 het volgende:
Dankjewel voor de uitleg Isa! Heel helder.
Dat van die verzadiging zou ook verklaren waarom ik dus de hele dag kan doen op 2 bammetjes en 's avonds, na de zware maaltijd, heel gauw alweer zin krijg.. waarom is dit dan?
Rijswafels hebben een hele hoge GI. Dat wil zeggen dat ze je suikerspiegel sterk laten stijgen, waarna deze ook weer sterk daalt -> hongerklopquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:27 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Mwah, 26 volgens een of andere site, in een suikerklontje zitten er maar 20!
En het vult ongeveer even goed, want die rijstwafel is bijna net zo snel in je bloed opgenomen. Lucht en koolhydraten. Net als een suikerklontje![]()
Goedzoquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:44 schreef Miss_S het volgende:
zo ik ben er weer
de examen activiteit ging erg goedde kinderen waren helemaal enthousiast
quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:44 schreef Miss_S het volgende:
zo ik ben er weer
de examen activiteit ging erg goedde kinderen waren helemaal enthousiast
Hiero lekker twee appelsquote:
Lijkt me erg moeilijk lijnen als je ouders niet meewerkenquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:05 schreef Chicolate het volgende:
Zometeen eten we patat. Dringt maar niet tot ze (=ouders) door dat ik af wil vallen helaas. Denk dat ik het maar op de sla en een hamburger ofzo hou. (toch niet zoveel honger, net redelijk wat gegeten voor mijn doen)
ik had ook altijd ouders die niet meededenquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:15 schreef -Trinity- het volgende:
Leuk shirt!
[..]
Lijkt me erg moeilijk lijnen als je ouders niet meewerken. Mijn moeder werkt wel redelijk mee en wil ook afvallen, maar als zij zich totaal niet zou aanpassen zou ik het supermoeilijk vinden, aangezien ik geen nee kan zeggen (tegen mezelf). Dus als ik iets niet in huis heb, eet ik het niet, maar zodra het er is...
Ik ga zometeen risotto maken.
ja dat heb ik ook jaquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:37 schreef heaven7 het volgende:
Leuk shirt en leuke foto!!
Ik vertrek zo voor de fitnessIk zie er alleen enorm tegenop, ik ben al vanaf half 1 vrij en heb geen rust in m'n kont als ik nog iets 'moet' doen die dag, maakt niet uit wat.. hebben jullie dat ook?
Ik heb hem via www.opperbest.nl. Op www.freshcotton.nl heb je ook toffe, maar deze hadden ze daar alleen nog in xxl...quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:42 schreef mordradead het volgende:
Inderdaad wel leuk shirt jawaar heb je die gekocht als ik vragen mag
Ik heb trouwens op dit moment wel honger maar de sla wordt gemaakt, niet lekker maar dat maakt niet uit
ja dat heb ik ook was vroeg thuis vandaag (half 3)quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:37 schreef heaven7 het volgende:
Leuk shirt en leuke foto!!
Ik vertrek zo voor de fitnessIk zie er alleen enorm tegenop, ik ben al vanaf half 1 vrij en heb geen rust in m'n kont als ik nog iets 'moet' doen die dag, maakt niet uit wat.. hebben jullie dat ook?
Oke, Freshcotton kende ik wel maar die andere nog nietquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:53 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Ik heb hem via www.opperbest.nl. Op www.freshcotton.nl heb je ook toffe, maar deze hadden ze daar alleen nog in xxl...
Nou, voor zover ik het college begreep: jodium zit niet specifiek in brood, maar in het zout waarmee het gebakken wordt. Dus als je voldoende zout zou eten zou je mijns inziens ook genoeg jodium binnen kunnen krijgen. Echter, veel zout heeft weer andere negatieve effecten, zoals een hoge bloeddruk. Ik weet zo even niet uit mijn hoofd of men in Spanje ook jodium bij het zout doet.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:15 schreef runaway het volgende:
Ik eet de laatste tijd geen brood meer (woon in spanje, reputatie van broden is niet al te hoog) en ontbijt nu met magere yoghurt en aardbeien of cornflakes. Dit is meestal tevens mijn lunch (dus 2 keer per dag). Verder eet ik veel fruit (ongeveer 4 stuks per dag) en iedere avond groenten. Als tussendoortje eet ik hier maar bisquitjes........
Kom ik nu qua voedingsstoffen iets tekort? (las net hierboven dat schildklier-verhaal)
Jodium is van nature heel wijd verbreid en zit oa in alle rotsgesteenten en ertsen en wordt in alle soorten water aangetroffen. Dat er in Nederland weinig jodium in de bodem zit, wil niet zeggen dat dat in Spanje ook zo is. In hooggebergte gebieden heb je wel meer kans op een jodiumtekort.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:15 schreef runaway het volgende:
Ik eet de laatste tijd geen brood meer (woon in spanje, reputatie van broden is niet al te hoog) en ontbijt nu met magere yoghurt en aardbeien of cornflakes. Dit is meestal tevens mijn lunch (dus 2 keer per dag). Verder eet ik veel fruit (ongeveer 4 stuks per dag) en iedere avond groenten. Als tussendoortje eet ik hier maar bisquitjes........
Kom ik nu qua voedingsstoffen iets tekort? (las net hierboven dat schildklier-verhaal)
Dat bodemverhaal wist ik niet! Wel dat dat ook zo is met selenium. Goh, weer wat geleerd, thnx Isabeau.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jodium is van nature heel wijd verbreid en zit oa in alle rotsgesteenten en ertsen en wordt in alle soorten water aangetroffen. Dat er in Nederland weinig jodium in de bodem zit, wil niet zeggen dat dat in Spanje ook zo is. In hooggebergte gebieden heb je wel meer kans op een jodiumtekort.
Jodium zit bijv. ook veel in groente (vooral zeekraal), in zuivel en in vis (veel in zoutwatervis). Kleigrond bevat van nature al veel jodium, maar we hebben niet overal kleigrond in Nederland. Daarom wordt die bodem bemest met jodiumhoudende bemesting waardoor groente ook meer jodium bevat.
Was het lekker?quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:14 schreef Isabeau het volgende:
Zeekraal smaakt een beetje zout, ik heb het wel eens gegeten ja.
Ik denk dat ik het te lang heb gekookt oid, ik vond het nogal smaakloosquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:26 schreef Plukie86 het volgende:
Was het lekker?
oerbroodquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:28 schreef heaven7 het volgende:
Veel plezier miss s!!
Ik ben terug van de sportschool. Niet bijzonder veel gedaan. Wat beenspieroefeningen en 25 minuten op de hometrainerMaargoed! Avondeten hier is niks.. dus zit maar aan de oerboterhammen
Zeekraal is rauw wel lekkerquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het te lang heb gekookt oid, ik vond het nogal smaakloosIk had gehoord dat het zout zou smaken en dat vond ik wel meevallen.
Zeekraal moet je heel eventjes (3 min. of zo) roerbakken met een kleine beetje boter/olie.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat ik het te lang heb gekookt oid, ik vond het nogal smaakloosIk had gehoord dat het zout zou smaken en dat vond ik wel meevallen.
60.8 en nu 58.4 en doe maar 55, liefst wat lager maar ook ok.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:02 schreef Plukie86 het volgende:
Welkom Wessiej,
Hoeveel weeg je dan en hoeveel wil je wegen?
Op zich is bruin brood wel gezond, maar het kan ook bruin gemaakt zijn met kleurstoffen. Dan is het niet zo gezond (lees: bevat veel vezels) als gewoon volkorenbrood. Kweenie hoe dat met oerbrood zit, maar lekker is het wel!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:05 schreef heaven7 het volgende:
Oerbrood is toch gezond dacht ik? Bruin brood met pitjes en vezels enzo
Is dat goed of niet goed?quote:Vanavond op de sportschool zei de weegschaal 69,6...
Lengte?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:10 schreef Wessiej het volgende:
[..]
60.8 en nu 58.4 en doe maar 55, liefst wat lager maar ook ok.
Is slecht voor je haarquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:25 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat ga ik ook doen! Ze hebben hier in de buurt een enorm zwembad wat net open is na een renovatie waar ik vorige week voor het eerst ben geweest. Dat was lekker zeg!.
Die cursus heb ik vorig jaar (toen ik nog in Groningen woonde (woonde ik er nog maarquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:16 schreef Viking84 het volgende:
Oh, en ik wil even van Saskia weten hoe streetdance was, want op zich lijkt het mij ook wel wat. De Aclo biedt deze cursus ook aan, dus als het echt wat is en het mij door haar verhalen ook wat lijkt, moet ik ook maar eens mee doen bij de Aclo.
Ik had het ook kort geroerbakt, maar ik denk nog steeds te lang. Helaas, andere keer beterquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:07 schreef Bluezz het volgende:
Zeekraal moet je heel eventjes (3 min. of zo) roerbakken met een kleine beetje boter/olie.
Het is al zilt van zichzelf
dit is officieel ook hip hopquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:40 schreef runaway het volgende:
hiphop les is trouwens ook leukzit hier toevallig gecombineerd met salsa les (jaja rare combi maar wel leuk!!!)
Plukie : aardbeien genoeg hier, heb ze standaard in huis!
Wb Conlechequote:Op woensdag 9 mei 2007 22:45 schreef conleche het volgende:
Damn, ga je een weekje op vakantie en moet je als je terugkomt een uur bijlezen....(en niet geheel tot mijn plezier moet ik zeggen! Wat een gehaaibaai, lijkt wel of sommigen er op klaarkomen) Was toch al in opperbeste stemming (NOT) wegens fuckweer in Frankrijk én dito bij thuiskomst.
Ik heb me behoorlijk aan het gezonde eten gehouden, geen croissantjes gepeuzeld en geen ijsjes. Heb alleen helemaal niet gesport, dus ben wel een beetje benieuwd wat ik morgen weeg.
Verder vind ik het jammer dat Sylvana weg is. (hoop dat ze zich bedenkt)
en je komt steeds weer terug op dat gewicht? Of blijf je wel afvallen? (het idee van 1 erbij, 2 eraf, zeg maar).quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Na veel ge-jojo ben ik weer rond de 63 kilo. Ik snap niet dat ik af en toe opeens 1,5 kilo meer weeg. Ik doe naar mijn weten echt niets raars.![]()
quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:51 schreef Tangarine het volgende:
oe oe bijna onder de 84 voor mij vanmorgen!!
Hardlopen jij! 'Als ik onder de 77 zit' Waar wacht je nog op, rennen krengquote:Op donderdag 10 mei 2007 08:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]Goed zo. Ik ben inderdaad onder de 76 gekomen, zoals je ziet. En hoe. Het helpt toch wel om even een grote boodschap te doen voor je je gaat wegen
.
Nou ja, het is eerder dat er nu weer 1,5 af is, gelukkig. Ik ben niet echt actief aan het lijnen, ik zit even niet zo lekker in mijn vel. Maar het blijft raar, juist omdat ik niet heel actief bezig ben...quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en je komt steeds weer terug op dat gewicht? Of blijf je wel afvallen? (het idee van 1 erbij, 2 eraf, zeg maar).
Bij mij is er twee keer ook ineens een kilo bij gekomen. De eerste keer duurde het twee weken voor die kilo weer weg was en de tweede keer was ie na drie dagen alweer weg.
Met dit weer zeker? Ik zat nu al te twijfelen vandaag of ik niet met het OV naar de uni zou gaan (ook omdat ik straks moet werken en daar wel echt voor met het OV moet maar toch). Toen bedacht ik dat ik ook wel nat zou regenen bij het wachten op de tram, dus ben ik toch maar op m'n fietsje gestaptquote:Op donderdag 10 mei 2007 08:57 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Hardlopen jij! 'Als ik onder de 77 zit' Waar wacht je nog op, rennen kreng
als m'n cursussen afgelopen zijn, dan ga ik, echt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:57 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Hardlopen jij! 'Als ik onder de 77 zit' Waar wacht je nog op, rennen kreng
wat een slimme redenering van jouquote:Op donderdag 10 mei 2007 09:01 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Met dit weer zeker? Ik zat nu al te twijfelen vandaag of ik niet met het OV naar de uni zou gaan (ook omdat ik straks moet werken en daar wel echt voor met het OV moet maar toch). Toen bedacht ik dat ik ook wel nat zou regenen bij het wachten op de tram, dus ben ik toch maar op m'n fietsje gestapt.
Ohja, een eventuele tv tip voor vanavond: VPRO's thema avond over afvallen (ofzoiets).
Ik heb ook zo'n rokje in de kast liggen, ik denk dat ik over 2 weken voor de gein eens ga proberen....quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:38 schreef heaven7 het volgende:
MogguhDie 69,6 is niet bijster slecht maar had meer gehoopt. Echter, toen ik gisteravond mezelf in een rokje probeerde te wurmen die ik écht niet meer paste kreeg ik em wel aan en nog dicht ook!!! Spijkerrokje (geen rek) maat 36
Oké, hij zat niet lekker maar hij paste iig weer
Weken terug kreeg ik em zelfs niet verder dan halverwege mijn bovenbenen! Fuck de weegschaal dus
quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:03 schreef heaven7 het volgende:
Dat ik in mn rokje paste maakt de dag van vandaag ook echt helemaal supergoed dus ik snap hoe het voelt
Nieuwe kopen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:40 schreef k_i_m het volgende:
Nou weet ik weer waarom ik hem nooit gebruik.
Je weet eigenlijk nooit wat je ècht weegt. Ik heb wel eens op dezelfde dag op verschillende weegschalen in het ziekenhuis gestaan (je gaat er vanuit dat die geijkt zijn). Uiteraard overal een ander gewicht zonder eten of toiletbezoek tussendoor. Ik weet het niet precies meer, maar het scheelde zo 4 kg.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:07 schreef heaven7 het volgende:
Klootdingen die weegschalen he!! Ik hou er ook echt niet van!
je moet rechtopstaan anders is het logisch dat je minder weegtquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:01 schreef k_i_m het volgende:
Ja, het enige wat anders was, is dat ik een beetje vooroverboog om aan de knopjes te zitten.
Nouja, het zal wel. Ik probeer het morgen wel weer.
* citeert zus: "Alles waar het woord 'worst' in zit is funest"quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:11 schreef heaven7 het volgende:
Saksische leverworst (smeerspul).
Ossenworst: valt reuze meequote:Op donderdag 10 mei 2007 13:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
* citeert zus: "Alles waar het woord 'worst' in zit is funest".
Maar wel lekker.
O dan heb je zeker zo een digitale? Als ik 1x weeg dan geeft ie daarna 't zeflde aan ook al heb ik een glas water vast of zoquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:46 schreef k_i_m het volgende:
Nee, ik woog meer voorovergebogen. Maar ook toen ik weer rechtopstond.
Mij tweequote:Op donderdag 10 mei 2007 13:55 schreef k_i_m het volgende:
Ja, doe mij maar zo'n ouderwetse met zo'n schijf. Ik hoef niet te weten of ik een paar tiende ben afgevallen, ik vind het pas interessant op het moment dat het een kilo is.
Mijne is nu 90quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:46 schreef Sylvana het volgende:
ik geef jullie nog 1 kans, komt er weer gezeik, dan houdt het echt op, dus wees lief voor elkaar![]()
Maarten, leuk shirt en leuke foto
Heaven7, gaaf dat je je rokje weer aan past zegIk had het vandaag ook met een heupbroek, die kreeg ik eerst ook niet meer over mn bovenbenen heen, maar vandag lukte hte wel weer
Principessa.Farfalla, 20-30 cm van je taille af klinkt wel erg veel, maar ligt er natuurlijk ook aan hoe groot hij nu is. Ik heb een taille van 94 cm, en zou al blij zijn als er 10-15 cm afgaat
Ik heb een digitale weegschaal die op de 100 gram nauwkeurig weegt. Verder kan ie niks, dus geen vet- of waterpercentage meten ofzo. Vanochtend gaf ie iig 55,7 aan, dus weer 300 gram afgevallenIk weeg altijd 's ochtends na het naar de wc gaan en voor ik wat gegeten/dronken hebben en het enige wat ik op heb is mn bril, anders kan ik niet lezen wat hij aangeeft
je loopt risico als je taille groter is dan 88 cm, dus denk dat 75-80 cm een prima omvang is, 60-70 klinkt voor mij wel weer erg dunquote:Op donderdag 10 mei 2007 14:49 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Mijne is nu 90
ik dacht dat 60-70 wel normaal was
Idd een goed gevoel ja, en die weegschaal die ik heb is de Tefal PP1015BO Sense Personenweegschaalquote:Op donderdag 10 mei 2007 15:23 schreef heaven7 het volgende:
Haai SylvanaGoed dat je er weer bent. Fijn dat je een broek weer paste! Echt een supergevoel he
Welke weegschaal heb jij die zo nauwkeurig is? Ik zoek er nog altijd één. Wij hebben een schijfding en een digitale, die digitale zegt standaard dat ik 6 kilo lichter ben. Ik denk dat die ouderwetse beter klopt want die zegt 70 en dat zegt die op de sportschool ook.
zodat anderen erop kunnen reageren of ze een goed eetpatroon hebben of dat er wat dingen aan veranderd kunnen wordenquote:Op donderdag 10 mei 2007 15:42 schreef k_i_m het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid hoor; waarom vertelt iedereen hier zo precies wat ze allemaal eten?
Ben ik nou de enige die doordenkt?quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
* citeert zus: "Alles waar het woord 'worst' in zit is funest".
Maar wel lekker.
Hé dat is dat spul dat tegenwoordig op alle bushokjes hangt! Heeft iemand het al eens gehad? Het lijkt mij wel lekker, ijs met muesli en fruit. Maar hoe heet het, van welk merk, en is het lekker?quote:
Waar vind ik zo'n calorie-checker? klinkt wel handigquote:Op donderdag 10 mei 2007 18:32 schreef Ticootje het volgende:
Wie van jullie gebruiken caloriechecker?? Daar kan je precies bijhouden hoeveel je op welke dagen hebt gegeten. Ik vind het wel handig. Nu ben ik pas 3 dagen echt bezig... Maar mijn hoogste zit nu op 1178 calorieen per dag. En ik denk toch dat ik echt voldoende eet nu. 3 maaltijden, 2 tussendoortjes.
Ik hoop dat ik het ze lang genoeg ga volhouden.
Ik ben van plan om ongeveer 1 kilo per week kwijt te raken, tot de zomervakantie heb ik 14 weken. Ik hoop dan ongeveer 10 kilo kwijt te zijn.
Het is heerlijkquote:Op donderdag 10 mei 2007 17:46 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Hé dat is dat spul dat tegenwoordig op alle bushokjes hangt! Heeft iemand het al eens gehad? Het lijkt mij wel lekker, ijs met muesli en fruit. Maar hoe heet het, van welk merk, en is het lekker?
Edit: volgens google: het heet frusí, is van Ola. Heb ik alleen nog de vraag of het lekker is.
Het leek mij dus helemaal niet lekker, maar een vriendin had het in huis en gaf me een bakje.quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:46 schreef Plukie86 het volgende:
Hé dat is dat spul dat tegenwoordig op alle bushokjes hangt! Heeft iemand het al eens gehad? Het lijkt mij wel lekker, ijs met muesli en fruit. Maar hoe heet het, van welk merk, en is het lekker?
Edit: volgens google: het heet frusí, is van Ola. Heb ik alleen nog de vraag of het lekker is.
Yep, hier ook een enthousiast gebruiker, ik zit wel hoger qua calorieen, zo tussen de 1300 en 1600. En ik probeer zoveel mogelijk "groene" dingen te eten.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:32 schreef Ticootje het volgende:
Wie van jullie gebruiken caloriechecker?? Daar kan je precies bijhouden hoeveel je op welke dagen hebt gegeten. Ik vind het wel handig. Nu ben ik pas 3 dagen echt bezig... Maar mijn hoogste zit nu op 1178 calorieen per dag. En ik denk toch dat ik echt voldoende eet nu. 3 maaltijden, 2 tussendoortjes.
Ik hoop dat ik het ze lang genoeg ga volhouden.
Ik ben van plan om ongeveer 1 kilo per week kwijt te raken, tot de zomervakantie heb ik 14 weken. Ik hoop dan ongeveer 10 kilo kwijt te zijn.
Ik ben heel erg, maar ik weeg alles op zo'n electronische keukenweegschaal en voer het per gram in bij de caloriechecker. (vind ik echt leuk, weet het dan precies en niet maar zo'n beetje)quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:00 schreef heaven7 het volgende:
Het is wel lastig bijvoorbeeld pizza in te vullen kom ik nu achter. Ik heb nu 3 stukjes pizza pollo met dunne bodem en spinazie maar dan kun je kiezen uit een hoop verschillende soorten, en kan de beste niet vinden en dan hebben ze het over 'pizza groot', geen idee of deze groot is
Nu begin ik me toch af te vragen wat voor vreemd lichaam ik dan hebquote:Op donderdag 10 mei 2007 15:06 schreef colette het volgende:
Om het meetpunt van de taille vast te stellen: ga op een stoel zitten (of ga staan met je voeten op heupbreedte) en beweeg je bovenlichaam zoveel mogelijk naar een kant, je rekt de ene zijkant zeg maar. De andere zijkant zal nu ergens "knikken" dat is je middel en daar moet je meten. Bij de meeste mensen zal dit ook het smalste punt zijn en je navel zit vrijwel nooit ter hoogte van dat punt, meestal iets eronder.
Hoe zwaar ben je? Je staat niet in het lijstje, dus geen idee wat je BMI is! Als je niet zo veel te zwaar bent kan het langzaam gaan. Of stilstaan. Het komt vaker voor, ik heb geen idee hoe het kan. Misschien toch meer (of ongezonder) gegeten? Minder bewogen? Ik weet het niet hoor!quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:44 schreef runaway het volgende:
1,5 week gezond gegeten (1400 per dag) en gesport (50 min per dag gelopen en 20 gezwommen (on average). Niets eraf.
Is dat normaal?
kilo'tje of 70, en 1.67 lang.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:05 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Hoe zwaar ben je? Je staat niet in het lijstje, dus geen idee wat je BMI is! Als je niet zo veel te zwaar bent kan het langzaam gaan. Of stilstaan. Het komt vaker voor, ik heb geen idee hoe het kan. Misschien toch meer (of ongezonder) gegeten? Minder bewogen? Ik weet het niet hoor!
soms duurt het gewoon ffquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:11 schreef runaway het volgende:
[..]
kilo'tje of 70, en 1.67 lang.
ik heb juist supergezond gegeten, dit in tegenstelling tot de tijd ervoor (woon in spanje dus at veel chocoladebroodjes enzo, nu yoghurt en veeeeeeel fruit). En veel bewogen![]()
grrrrr![]()
Er zaten natuurlijk wel redelijk veel groenten in, en gehakt is volgens mij ook niet zo heel erg ongezond, en het is rode saus dat er bij zit, dus volgens mij is het best nog wel gezondquote:Op vrijdag 11 mei 2007 07:40 schreef heaven7 het volgende:
Aaaw ik wil ook weer slapenKofta is wel lekker he, vind ik ook
Is het nou eigenlijk een beetje een mager en gezond gerecht?
Fijne dag allemaal, ik ben weg
ik heb geen idee hoe dat zitquote:Op vrijdag 11 mei 2007 07:46 schreef Viking84 het volgende:
Kan iemand nog even reageren op mijn vraag over jeansmaten? Of weten jullie dat ook niet?
ah ok. Nee er is nooit wat van deze broek afgehaald en hele lange benen heb ik ook weer nietquote:Op vrijdag 11 mei 2007 07:49 schreef teigan het volgende:
31/34 staat voor de maat die je aankan(31 dan), en de lengtemaat van je benen(34). Dus jij hebt schijnbaar redelijk lange benen gok ik, of er is al een stuk van afgehaald ooit..
Lengte 34 is de normale maat, lengte 32 is kort en 36 is voor lange mensen. Ik heb breedte 30 en lengte 32, maar koop meestal lengte 34 omdat 32 er niet altijd is. Dan kort ik (of mijn moeder) de broel gewoon een stukje in.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 07:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ah ok. Nee er is nooit wat van deze broek afgehaald en hele lange benen heb ik ook weer niet.
Waarom douche je je nietquote:Op vrijdag 11 mei 2007 07:46 schreef Viking84 het volgende:
Ik zet de computer ook uit. Nog even lezen beneden, straks dus autorijden en dan weer naar Groningen. Bleh, voel me vies, want ik heb sinds woensdagavond niet meer gedoucht en normaal doe ik dat elke dag. En dan ben ik ook nog ongesteld. Maar ik pas in m'n oude jeans, dus m'n dag kan toch niet meer stuk.
Kan iemand nog even reageren op mijn vraag over jeansmaten? Of weten jullie dat ook niet?
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:50 schreef Qwea het volgende:
pff gisteren is het wat fout gegaan. Het was zo druk op stage dat ik amper tijd had om te eten, en mn brood was ook kei droog. Toen ik van stage kwam ben ik 2 min thuis geweest en kon ik 3.45 uur naar Den Helder treinen. En honger dat ik had
Dus ik heb ene patatje en een kitkat gekocht![]()
ach boeie. Ik zal er vast niet dood aan gaanquote:
Ik heb ook zo'n broek. Afgelopen winter gekocht, één keer aangehadquote:Op vrijdag 11 mei 2007 07:05 schreef Viking84 het volgende:
Weet iemand hoe dat precies zit met jeansmaten? 31 om 34 staat er op die broek die ik net aan kan. Van de Levi's weet ik het niet. Hetzelfde ongeveer, denk ik, kan straks nog wel ff kijken.
Als ik bij Wehkamp kijk, staat die 31 voor confectiemaat 38-40 en 34 voor 42 (in het geval van Levi's jeans). Zijn dat resp beenomvang en buikomvang? (dus zeg maar dat m'n benen in 38-40 passen en m'n buik in 42?). Ik vind mezelf nu nog steeds te dik, terwijl ik dat, toen ik nog in deze broek paste, nog wel mee vond vallen. Apart.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:39 schreef Ticootje het volgende:
kim, 3 jaar geleden had ik ook een maatje 27 (een echt maat 27) en ik had zelfs een broek maat 26....
De broek die ik nu aan heb (maat 28), die liegt gewoon tegen me...
-edit- ik heb nog een beetje een vies vraagje....
De stoelgang, dat is iets waar ik altijd al problemen mee heb (spastische darm). Ik ga dus echt niet elke dag, bij lange na niet. Zijn er (naast laxeermiddelen) misschien producten die ervoor zorgen dat ik vaker kan...
Sorry voor de vraag.
eet je dat met melk of met yoghurt. En is het ook nog een beetje lekker???quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:57 schreef Qwea het volgende:
[..]veel vezels. Ik heb ook een spastische darm, en sinds ik ontbijt met kellogs all bran flakes moet ik 2x per dag. Vroeger 1x per 4 dagen
quote:
Nee dat is niet hetzelfde je moet echt allbran hebben ,wel de gewone nemen. Die andere is niet best voor je lijnquote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
eet je dat met melk of met yoghurt. En is het ook nog een beetje lekker???
Ik wilde eigenlijk Special K van kellogs kopen. Is dat ongeveer hetzelfde? Verder van de vezels kan goed kloppen. Ik lust geen bruin brood. (en ook geen blue band) Dus ik eet op een dag 2 sneetjes wit brood. 's Ochtens wissel ik wel iets af, yogurt (geen vezels), cracker (ook al niet) of drinkontbijt (ckeck). Misschien dat ik iets vaker een drinkontbijtje moet nemen...
130 geloof ikquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:12 schreef Ticootje het volgende:
Heb je voor de gein wel eens gekeken hoeveel calorieen er in een flesje bier zitten...
Dan moet ik al mijn tussendoortjes laten staan...
Das niet langquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:26 schreef k_i_m het volgende:
Volgens mijn telefoon (met stappenteller) hoef je maar 2.7 km te lopen om 133.1 calorieën te verbranden. Dat is een half uurtje, en dan is het er alweer af.
dat is idd wel erg weinig dan jaquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:28 schreef Qwea het volgende:
Jouw totaal aantal kilocalorieën: 875
en daar zit mn lunch en aaf eten al bij in
best weinigsnie zo mooi, want ik heb hier ook geen fruit en/of tussendoortjes
ja want ik heb vanaaf enkel soep met 2 sneetjes bruin brood (lekker dippenquote:
ik heb ook geen trekquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:43 schreef Miss_S het volgende:
heb vandaag
cruesli light met peer op
en net een paar stukjes sushi als lunch
het is echt dat ik me dwing om te eten want honger heb ik niet
Omdat ik bij m'n ouders was en die zijn dus op vakantie. Ik wil niet allemaal dingen vies maken daar en besloot even te wachten tot ik thuis was. Nu ben ik thuis en ik duik zo dadelijk meteen onder de douche.quote:
geen idee,maar ik hap nu in mn broodje ei en ik ben best misselijkquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:17 schreef Chicolate het volgende:
Hoe krijgt iedereen het voor elkaar om geen honger te hebben?. Ik heb vandaag nu al de hele dag honger, maar moet me inhouden om niet vanalles te gaan eten. (en ik ga ook maar niet veel eten, want ik weet dat ik gewoon genoeg gegeten heb om normaal te functioneren).
Ik wil dat het vanavond is, dan mag ik weer trainen![]()
rond 18u altijd wel,maar rond de middag niet echt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:22 schreef Ticootje het volgende:
Nou kunnen degene die geen hongergevoel hebben een beetje van dat gevoel opsturen...
Ik merk wel dat veel drinken helpt tegen honger hebben, maar tegen de eettijden heb ik echt honger hoor.
Rond 12 uur en rond 17 uur begin ik echt enorme trek te krijgen....
Edit: Viking ik heb het waarschijnlijk verkeerd om gezegd. Het is zoals jij zegt. Ze bedonderen je met de broesmaten om je te laten geloven dat je nog steeds die maat hebt...
Leuk he, met appels. Ik heb er soms 3 mee naar school (als ik weer eens geen tijd heb in de ochtend omdat ik me weer eens verslaap) en verder niets. Dat zijn net de dagen dat de appels allemaal bruin, beurs en zacht zijn (of juist hard, zuur en onrijp). Tja, dan heb ik liever hongerquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:15 schreef Ticootje het volgende:
Ik wilde vandaag als tussendoortje een appel en een banaan eten. De appel was vies, die heb ik na 2 happen weggegooit
jij hebt teminste nog fruit. Ik wil wel naar de winkel,maar mn vent heb de schuursleutel mee waar mn fiets in staatquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:25 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb alleen nog maar een broodje en een appel gehad. En ik ga nu eerst douchen. Daarna twee boterhammen eten. Hoop dat er nog een banaan is zodat ik die zometeen nog even naar binnen kan schrokken
.
@ Miss_S: janken in de auto? Hoezo dat?
dan neem je de benenwagenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
jij hebt teminste nog fruit. Ik wil wel naar de winkel,maar mn vent heb de schuursleutel mee waar mn fiets in staat
ja,dat zou kunnen, ware het niet dat ik daar mega tegen op zie en liever lui dan moe benquote:
Okquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:22 schreef Ticootje het volgende:
Nou kunnen degene die geen hongergevoel hebben een beetje van dat gevoel opsturen...
Ik merk wel dat veel drinken helpt tegen honger hebben, maar tegen de eettijden heb ik echt honger hoor.
Rond 12 uur en rond 17 uur begin ik echt enorme trek te krijgen....
Edit: Viking ik heb het waarschijnlijk verkeerd om gezegd. Het is zoals jij zegt. Ze bedonderen je met de broesmaten om je te laten geloven dat je nog steeds die maat hebt...
ik at altijd 3 a 4 granny smiths op een dag, ben er nu wel tegen af een beetje. Geef mij maar peer,mandarijn,banaan,aardbei, druiven en sinaasappelquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:28 schreef Ticootje het volgende:
Eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n fan van appels. Appelmoes weer wel en appelsap ook.
Het is dat het een gezond tussendoortje is en dat het tevens lekker vult....daar is dan ook alles mee gezegd.
en als ik je vertel dat ik, toen ik na de eerste week dat ik 4 x 40 min per dag ging lopen, maar liefst 2 kg kwijt was?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja,dat zou kunnen, ware het niet dat ik daar mega tegen op zie en liever lui dan moe ben
Het gaat om de spijkerbroeken maat...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok. Ik dacht al: het is niet logisch dat mensen 40 gaan pakken, terwijl ze 38 aan kunnen, andersom wel
. Maar ik zal daar idd rekening mee houden. Dan zou ik nu al maat 38 aan moeten kunnen, aangezien m'n 'officiele' maat nu 40 á 42 is (hangt dus weer van broek af). Ik haat mijn bovenlijf, bleh
. Dat blijft maar groot.
Maar dan kan je wel wat extra eten door alles wat je verbrand hebtquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja,dat zou kunnen, ware het niet dat ik daar mega tegen op zie en liever lui dan moe ben
ik ga maar eens naar de winkelquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en als ik je vertel dat ik, toen ik na de eerste week dat ik 4 x 40 min per dag ging lopen, maar liefst 2 kg kwijt was?.
Je ging elke dag 4x per dag lopen 40 minuten lang???!!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en als ik je vertel dat ik, toen ik na de eerste week dat ik 4 x 40 min per dag ging lopen, maar liefst 2 kg kwijt was?.
Advies van de dag; laat hem daar staan! Ik heb me ook een keer een hernia gesjouwd aan een hometrainer en er vervolgens nooit meer mee gedaan dan ernaar kijken en me eraan stotenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je ging elke dag 4x per dag lopen 40 minuten lang???!!
Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moest halen. Ik zit er wel over te denken om mijn hometrainer maar weer uit de kelder te pakken. Ik had het ding net verbannen naar de kelder, ik haat dat ding.
ik maak altijd een salade van 2 mandarijnen 2 peren en 2 kiwi'squote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:33 schreef Chicolate het volgende:
Hihi ik ben dus helemaal gek op (groene) appels.Krijg er een vol gevoel door, ze zijn lekker sappig, het is fruit en ik kan het meenemen naar school. Veel van dat andere fruit krijg ik niet in een bakje mee naar school (en een banaan die overleeft het nooit een halve dag in mijn tas)
Weet je wat een lekkere fruitcombinatie is, voor thuis! (ga ik zo denk ik maar eens maken, als we genoeg fruit in huis hebben)
-prak een banaan
-rasp een appel
-pers een sinaasappel
Allemaal door elkaar scheppen in een bakje en dan heb je een soort 'fruithapje'. Heerlijkallemaal vers fruit
![]()
wat mijn moeder in de zomer vaak doet is een fruithapje maken van appels, banaan, ananas, aardbeien, meloen en druiven, en die dus allemaal in partjes/stukjes gesneden, ook erg lekkerquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:33 schreef Chicolate het volgende:
Hihi ik ben dus helemaal gek op (groene) appels.Krijg er een vol gevoel door, ze zijn lekker sappig, het is fruit en ik kan het meenemen naar school. Veel van dat andere fruit krijg ik niet in een bakje mee naar school (en een banaan die overleeft het nooit een halve dag in mijn tas)
Weet je wat een lekkere fruitcombinatie is, voor thuis! (ga ik zo denk ik maar eens maken, als we genoeg fruit in huis hebben)
-prak een banaan
-rasp een appel
-pers een sinaasappel
Allemaal door elkaar scheppen in een bakje en dan heb je een soort 'fruithapje'. Heerlijkallemaal vers fruit
![]()
Dat zijn subtiele hints van dat ding "He ik sta hier ook nog, ik wil gebruikt worden".quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:35 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Advies van de dag; laat hem daar staan! Ik heb me ook een keer een hernia gesjouwd aan een hometrainer en er vervolgens nooit meer mee gedaan dan ernaar kijken en me eraan stoten. Als je het ding haat ga je hem toch niet gebruiken
.
nee, foutjequote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je ging elke dag 4x per dag lopen 40 minuten lang???!!
Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moest halen. Ik zit er wel over te denken om mijn hometrainer maar weer uit de kelder te pakken. Ik had het ding net verbannen naar de kelder, ik haat dat ding.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:41 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind alleen de loopband leuk. Ik haat de fiets (gewoon fietsen vind ik wel leuk), ik haat de crosstrainer, en wat ik nog meer haat is het stepapparaat
. Oh, wat haat ik steppen
.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, foutje. Ik ging elke dag naar stage lopen. 20 min heen en 20 min terug en meestal moest ik ook nog van alles in de stad doen, dus vaak kwam ik wel op 1,5 uur lopen per dag uit
.
Dus 4 keer per week 40 minuten.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:15 schreef Sylvana het volgende:
ik vind alleen de crosstrainer leuknog 2 weken en dan mag ik weer naar de sportschool
![]()
![]()
Ik vind hardlopen op de hei (met mooi weer) ook leuk. En echte sporten zoals tennis, voetbal, basketbal, vechtsporten. Alles om maar niet te hoeven fitnessenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:01 schreef Viking84 het volgende:
[..].
ik vind helemaal niks leuk, alleen bootcampen.
En spinnen op de momenten dat ik niet zo zwaar hoef te trappen.
koop een wii, works herequote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:36 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik vind hardlopen op de hei (met mooi weer) ook leuk. En echte sporten zoals tennis, voetbal, basketbal, vechtsporten. Alles om maar niet te hoeven fitnessen.
4 jaar geleden had ik maat 27quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:39 schreef Ticootje het volgende:
kim, 3 jaar geleden had ik ook een maatje 27 (een echt maat 27) en ik had zelfs een broek maat 26....
De broek die ik nu aan heb (maat 28), die liegt gewoon tegen me...
-edit- ik heb nog een beetje een vies vraagje....
De stoelgang, dat is iets waar ik altijd al problemen mee heb (spastische darm). Ik ga dus echt niet elke dag, bij lange na niet. Zijn er (naast laxeermiddelen) misschien producten die ervoor zorgen dat ik vaker kan...
Sorry voor de vraag.
dankje welquote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:46 schreef Isabeau het volgende:
Miss_S: dikke knuffel, wat er ook aan de hand is, dingen zien er na een tijdje meestal weer beter uit dan het moment dat je je zo verdomde kut voelde![]()
Je moet naar Lowlands toequote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hallo allemaal!
Net gewogen: 62.6 kg. Aangezien het al middag is denk ik dat ik ongeveer stil sta. Helaas, maar het was eigenlijk wel te verwachten. Gelukkig niets erbij.
Bikini, wil ik eigenlijk ook wel, maar dat moet wel een fatsoenlijke zijn zeg maar qua bovenstuk zeker, niet zo'n triangelding in elk geval en een mooi broekje ook wel. Bij de hunkemoller en de H&M tot nu toe nog niet echt iets gevonden wat ik echt leuk vond.
Gaat er iemand van jullie trouwens nog naar een festival? Want dit jaar weet ik niet goed wat ik moet kiezen en ik wil wel graag![]()
ja en we konden er ook niets aan doenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:16 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
En andere keren vindt je het juist zo leuk? Wat jammer als er dingen ineens fout kunnen gaan, dan kan je je soms echt verschrikkelijk voelen...
Nou, je moet het zeker niet gaan opkroppen, daar heb je alleen jezelf maar mee. Je kan rustig in je eigen gezin je verhaal kwijt zonder de namen van de kinderen te noemen of wat dan ook. Op internet moet je logischerwijs voorzichtiger zijn, maar in je thuissituatie kun je het er gewoon over hebben hoor.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:21 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja en we konden er ook niets aan doen
maar wat het ook moeilijk maakt dat je het met bijna niemand erover kan hebben vanwege de privacy van de kinderen
dat doe ik dan ook welquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, je moet het zeker niet gaan opkroppen, daar heb je alleen jezelf maar mee. Je kan rustig in je eigen gezin je verhaal kwijt zonder de namen van de kinderen te noemen of wat dan ook. Op internet moet je logischerwijs voorzichtiger zijn, maar in je thuissituatie kun je het er gewoon over hebben hoor.
Ik ga volgende week donderdag naar Dauwpop en 17 juni naar Fields of Rockquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Gaat er iemand van jullie trouwens nog naar een festival? Want dit jaar weet ik niet goed wat ik moet kiezen en ik wil wel graag![]()
Edit: ben nu 3x naar pukkelpop geweest en 1x naar sziget. Sziget wordt het dit jaar iig. niet qua tijd. Was wel erg leuk, net als Pukkelpop, maar variatie is natuurlijk ook altijd leuk.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:29 schreef Qwea het volgende:
ik eet vanaaf soep met brood, maar nou vraag ik me af, maar ik daar pom du chettes/aardappelkroketten (beide uit de oven) bij? Of isch dat niet slim
pomme duchesse staat niet in de kcal checkerquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:51 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Offtopic: Wat ik nu kan rondsurfen vind ik pukkelpop nog wel het leukst eigenlijk, lowlands staan nog erg weinig bandjes op
. Toch geen variatie voor mij blijkbaar
![]()
Ontopic: Na naar de wc te zijn geweest was ik precies een kg lichterHet zal wel aan de weegschaal liggen.
Qwea: kijk op www.caloriechecker.nl of www.valtaf.nl Ik heb nog ergens een link voor de eetmeter, die is nog beter maar ik weet niet meer precies waar die stond. Het is iig. behoorlijk meer dan gewone aardappeltjes koken, maar qua ovengerecht lijkt me pomme duchesse sowieso lekkerder eigenlijk?
ja maar daar wil ik ook mee opletten omdat het hier niet echt een grote stad is kan het nog steeds wel duidelijk zijn over wie het gaatquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:59 schreef Viking84 het volgende:
@ Saskia: je kunt prima met anderen over je werk praten, als je maar zorgt dat je namen weglaat of verandert en de situatie niet al te herkenbaar is.
Ik heb zelf met bejaarden gewerkt en dan moest ik ook wel eens mijn verhaal kwijt aan anderen. Dan liet ik ook de namen gewoon weg.
Als je echt wilt afvallen, moet je zo'n 200 cal minder eten dan dat je verbruikt. Dus als je meer verbruikt, dan mag je idd meer eten, als het dus maar zo'n 200 cal minder blijftquote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:21 schreef heaven7 het volgende:
Nu vroeg ik mij eigenlijk af, moet je (veel) meer eten als je ook veel sport? Het is misschien een stomme vraag maar het voelt heel erg tegenstrijdig om eerst lekker 200 kcal op de fiets te verbranden en dan weer een boterham extra te eten omdat je er zo'n honger van hebt gekregen.. kun je (puur voor de kcal dan) net zo goed niks doen of zit ik erg fout hier?
ik ga niet echt veel meer eten als ik meer sportquote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:21 schreef heaven7 het volgende:
Nou ook zonder mij gaat het hard hierWat een toestanden allemaal!
Qua darmdingen en het een beetje door te laten lopen zou ik idd veel vezels aanraden, allbran! Niet te eten maar wel heel goedEn als je geen pruimen lust kun je ook van die minipotjes pruimenmoes kopen, 2 hapjes en het is weg en het helpt echt!
Ik heb vanmiddag een dikke 2 uur gesport! Wel honger gekregen natuurlijk dus in totaal 4 boterhammen gegeten, bak yoghurt, plak ontbijtkoek en glaasje sisi.
Nu vroeg ik mij eigenlijk af, moet je (veel) meer eten als je ook veel sport? Het is misschien een stomme vraag maar het voelt heel erg tegenstrijdig om eerst lekker 200 kcal op de fiets te verbranden en dan weer een boterham extra te eten omdat je er zo'n honger van hebt gekregen.. kun je (puur voor de kcal dan) net zo goed niks doen of zit ik erg fout hier?
ik ook niet, gek genoeg. Ik was eerst altijd heel bang dat ik enorme honger zou krijgen vh sporten, maar dat valt mee. Ik eet niet extra ofzo. Soms bewaar ik een banaan die ik normaal overdag zou eten voor na het sportenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ga niet echt veel meer eten als ik meer sport
maar gewoon een boterham extra moet kunnen
gaat wel weer hoorquote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:30 schreef heaven7 het volgende:
Dankje SylJa één boterham is ook niet veel maar het voelt een beetje stom
Zovan, eerst zoveel kcal verbranden en dan extra eten omdat je zo'n honger hebt gekregen
Puur gevoelsmatig dus.
Hoe gaat het miss s?
Als kiespijn!!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:38 schreef Viking84 het volgende:
Wat een vreedzaam sfeertje heerst hier ineens. Ga het gekat haast missen
![]()
.
komt wel weer als ik me beter voelquote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:38 schreef Viking84 het volgende:
Wat een vreedzaam sfeertje heerst hier ineens. Ga het gekat haast missen
![]()
.
foto?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Als kiespijn!!
@Alcarin: ik heb een leuke bikini bij de mango gekocht, zwart gehaakt, met huidskleurige stof eronder, lijkt dus net of ie doorschijnt, maar dat is niet zo. Hmmmm, zo klinkt ut eik weinig aantrekkelijk, maar ik vind hem leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |