Hou het gezellig a.u.bquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:44 schreef DarkElf het volgende:
een beetje slowchat is niets mis mee, hoor je ons ook nooit over.
maar dit loopt de spuigaten uit. Graag weer ontopic en een stuk minder offtopic kletsen![]()
Haha, dat klinkt wel heel fout..quote:
quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:24 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zie nu op dieetweb dat ik in juli vorig jaar al 65 kilo woog! Heb het dus een hele tijd vast kunnen houden!
Ach, die ene kilo, dat is er zo weer af!quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:39 schreef Quinazoline het volgende:
Alleen nu weeg ik dus weer 66 he...
Maargoed, dat moet er wel weer af kunnen
Dat ga ik ook doen! Ze hebben hier in de buurt een enorm zwembad wat net open is na een renovatie waar ik vorige week voor het eerst ben geweest. Dat was lekker zeg!quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:22 schreef Alcarin het volgende:
Wat is zwemmen toch geweldig![]()
Ik heb toch maar eens een tienbadenkaart aangeschaft![]()
[..]
Ik had dat ding ook al gezien ja, maar blijft hij wel een beetje scherp?quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:07 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb bij de Ikea een hendig sjiek ding gekocht om in één keer het klokhuis eruit te halen en de appel in partjes te verdelen. Sindsdien eet ik veel meer appels omdat het geen moeite meer kost om de appel te ontleden.
Volgens mij omdat er veel suiker inzit, en omdat je er van kan gaan verstoppen. (of juist andersom, maar dat weet ik even niet meer)quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:15 schreef Ticootje het volgende:
Wat een handige tip kim, ik vind het zo'n gedoe die appels.
Verder staat er in het sonja bakker boek dat je het aantal bananen moet beperken tot maximaal 2 in de week. Laat dat nu net een fruit zijn dat ik wel lust. Heeft iemand misschiene en idee waarom dat zo is?
Jahoor! Geen klagen, maar ik ben dan ook nog niet honderden appels verderquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik had dat ding ook al gezien ja, maar blijft hij wel een beetje scherp?
Er zitten een beetje veel calorieen in, voor fruit dan. Maar een banaan is altijd beter dan een gevulde koek. En ach, die Sonja Bakker...quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:15 schreef Ticootje het volgende:
Verder staat er in het sonja bakker boek dat je het aantal bananen moet beperken tot maximaal 2 in de week. Laat dat nu net een fruit zijn dat ik wel lust. Heeft iemand misschiene en idee waarom dat zo is?
Er zitten in een banaan niet zoveel kcal als in Sonja's eierkoeken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:23 schreef Alcarin het volgende:
Er zitten een beetje veel calorieen in, voor fruit dan. Maar een banaan is altijd beter dan een gevulde koek. En ach, die Sonja Bakker...![]()
Ja, maar per stuk bevat een banaan toch wel 13 kcal meer dan een eierkoek!quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:43 schreef Isabeau het volgende:
Er zitten in een banaan niet zoveel kcal als in Sonja's eierkoeken.
banaan 83 kcal/100 gram (gemiddeld 123 kcal per banaan) + heel veel gezonde vitaminen en mineralen
eierkoek 325 kcal/100 gram (110 kcal per stuk) + geklopt eiwit en héél veel suiker
OK, bij deze issie gebookmarktquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:40 schreef Isabeau het volgende:
heaven7, je stofwisseling is een heel mooi iets wat niet echt in spaarstand gaat na een bepaald tijdstip. Je stofwisseling wordt meetbaar wel iets trager, maar het gaat dan om zo weinig dat het in de praktijk nauwelijks iets uitmaakt. Waar het voor je lijf om gaat is de hoeveelheid energie die je over de hele dag binnenkrijgt, of zelfs over de hele week of een hele maand. Al die kcal worden gelijk behandeld, je lijf discrimineert niet tussen kcal die 's morgens, 's middags of 's avonds binnenkomen.
Het is zelfs zo dat de piek van verwerking van je eten zo rond 7 uur na een maaltijd zit. Dat is voor de meeste mensen dus sowieso al in bed. Als je nu om 12 uur 's nachts nog iets eet, dan is die piek er juist 's morgens. Dus je kan zelfs de boel (theoretisch hè) net zo goed omdraaien met fraaie argumenten.![]()
Maar waarom lees je bij zoveel diëten dan dat je na een bepaald tijdstip niet meer moet eten? Nou, dat is niet eens zo'n slecht idee, maar dan moeten ze niet aankomen met het stofwisselingsfabeltje. Het is een goed idee omdat je meestal na een bepaald tijdstip geen gezonde dingen meer eet maar nootjes, chipjes, koekjes, zoutjes, kaas, worst, frisdrank, bier etc etc. En als je nu mensen laat onthouden dat je na 20:00 niets meer mag eten dan hoeven ze ook niet na te denken of die chips wel zo'n goed idee zijn.
Wat ook in onderzoek naar voren is gekomen is dat hoe later op de dag je iets eet, hoe minder verzadiging het geeft. Vandaar onder andere dat een goed ontbijt wordt aanbevolen: geeft vaak een goede verzadiging, terwijl het avondeten en de snacks die je 's avonds eet een matig gevoel van verzadiging geven. Dus ook een reden om niet 's avons laat aan het knabbelen te slaan; het verzadigt een stuk minder dan als je datzelfde overdag zou eten en dus eet je sneller te veel.
En nog een reden om 's avonds niet nog iets te eten is dat sommige mensen gewoon niet prettig slapen met een volle maag.
Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom je beter 's avonds laat niet meer kan eten, maar het idee dat voedsel dat je 's avonds eet anders wordt behandeld door je lichaam is een fabeltje.
Rijstewafels bevatten ong. 350 kcal/100 gram geloof ik. Dat is best wel veel, en een erg groot deel ervan is koolhydraat. het punt is (denk ik?) dat die dingen zo licht zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:21 schreef Ticootje het volgende:
Maar het zijn ook allemaal tussendoortjes..
En zitten er in rijstewafels ook veel calorieen, het leek mij wel een veilig tussendoortje...
Mwah, 26 volgens een of andere site, in een suikerklontje zitten er maar 20!quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:21 schreef Ticootje het volgende:
Maar het zijn ook allemaal tussendoortjes..
En zitten er in rijstewafels ook veel calorieen, het leek mij wel een veilig tussendoortje...
Dat heb ik proberen op te zoeken voor je, maar ik kan wel het onderzoek vinden waar dat bij naar voren is gekomen, maar het waarom niet. Ik ben er zelf ook benieuwd naar, dus ik kom er nog een keer op terug.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:56 schreef heaven7 het volgende:
Dankjewel voor de uitleg Isa! Heel helder.
Dat van die verzadiging zou ook verklaren waarom ik dus de hele dag kan doen op 2 bammetjes en 's avonds, na de zware maaltijd, heel gauw alweer zin krijg.. waarom is dit dan?
Rijswafels hebben een hele hoge GI. Dat wil zeggen dat ze je suikerspiegel sterk laten stijgen, waarna deze ook weer sterk daalt -> hongerklopquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:27 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Mwah, 26 volgens een of andere site, in een suikerklontje zitten er maar 20!
En het vult ongeveer even goed, want die rijstwafel is bijna net zo snel in je bloed opgenomen. Lucht en koolhydraten. Net als een suikerklontje![]()
Goedzoquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:44 schreef Miss_S het volgende:
zo ik ben er weer
de examen activiteit ging erg goedde kinderen waren helemaal enthousiast
quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:44 schreef Miss_S het volgende:
zo ik ben er weer
de examen activiteit ging erg goedde kinderen waren helemaal enthousiast
Hiero lekker twee appelsquote:
Lijkt me erg moeilijk lijnen als je ouders niet meewerkenquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:05 schreef Chicolate het volgende:
Zometeen eten we patat. Dringt maar niet tot ze (=ouders) door dat ik af wil vallen helaas. Denk dat ik het maar op de sla en een hamburger ofzo hou. (toch niet zoveel honger, net redelijk wat gegeten voor mijn doen)
ik had ook altijd ouders die niet meededenquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:15 schreef -Trinity- het volgende:
Leuk shirt!
[..]
Lijkt me erg moeilijk lijnen als je ouders niet meewerken. Mijn moeder werkt wel redelijk mee en wil ook afvallen, maar als zij zich totaal niet zou aanpassen zou ik het supermoeilijk vinden, aangezien ik geen nee kan zeggen (tegen mezelf). Dus als ik iets niet in huis heb, eet ik het niet, maar zodra het er is...
Ik ga zometeen risotto maken.
ja dat heb ik ook jaquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:37 schreef heaven7 het volgende:
Leuk shirt en leuke foto!!
Ik vertrek zo voor de fitnessIk zie er alleen enorm tegenop, ik ben al vanaf half 1 vrij en heb geen rust in m'n kont als ik nog iets 'moet' doen die dag, maakt niet uit wat.. hebben jullie dat ook?
Ik heb hem via www.opperbest.nl. Op www.freshcotton.nl heb je ook toffe, maar deze hadden ze daar alleen nog in xxl...quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:42 schreef mordradead het volgende:
Inderdaad wel leuk shirt jawaar heb je die gekocht als ik vragen mag
Ik heb trouwens op dit moment wel honger maar de sla wordt gemaakt, niet lekker maar dat maakt niet uit
ja dat heb ik ook was vroeg thuis vandaag (half 3)quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:37 schreef heaven7 het volgende:
Leuk shirt en leuke foto!!
Ik vertrek zo voor de fitnessIk zie er alleen enorm tegenop, ik ben al vanaf half 1 vrij en heb geen rust in m'n kont als ik nog iets 'moet' doen die dag, maakt niet uit wat.. hebben jullie dat ook?
Oke, Freshcotton kende ik wel maar die andere nog nietquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:53 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Ik heb hem via www.opperbest.nl. Op www.freshcotton.nl heb je ook toffe, maar deze hadden ze daar alleen nog in xxl...
Nou, voor zover ik het college begreep: jodium zit niet specifiek in brood, maar in het zout waarmee het gebakken wordt. Dus als je voldoende zout zou eten zou je mijns inziens ook genoeg jodium binnen kunnen krijgen. Echter, veel zout heeft weer andere negatieve effecten, zoals een hoge bloeddruk. Ik weet zo even niet uit mijn hoofd of men in Spanje ook jodium bij het zout doet.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:15 schreef runaway het volgende:
Ik eet de laatste tijd geen brood meer (woon in spanje, reputatie van broden is niet al te hoog) en ontbijt nu met magere yoghurt en aardbeien of cornflakes. Dit is meestal tevens mijn lunch (dus 2 keer per dag). Verder eet ik veel fruit (ongeveer 4 stuks per dag) en iedere avond groenten. Als tussendoortje eet ik hier maar bisquitjes........
Kom ik nu qua voedingsstoffen iets tekort? (las net hierboven dat schildklier-verhaal)
Jodium is van nature heel wijd verbreid en zit oa in alle rotsgesteenten en ertsen en wordt in alle soorten water aangetroffen. Dat er in Nederland weinig jodium in de bodem zit, wil niet zeggen dat dat in Spanje ook zo is. In hooggebergte gebieden heb je wel meer kans op een jodiumtekort.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:15 schreef runaway het volgende:
Ik eet de laatste tijd geen brood meer (woon in spanje, reputatie van broden is niet al te hoog) en ontbijt nu met magere yoghurt en aardbeien of cornflakes. Dit is meestal tevens mijn lunch (dus 2 keer per dag). Verder eet ik veel fruit (ongeveer 4 stuks per dag) en iedere avond groenten. Als tussendoortje eet ik hier maar bisquitjes........
Kom ik nu qua voedingsstoffen iets tekort? (las net hierboven dat schildklier-verhaal)
Dat bodemverhaal wist ik niet! Wel dat dat ook zo is met selenium. Goh, weer wat geleerd, thnx Isabeau.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jodium is van nature heel wijd verbreid en zit oa in alle rotsgesteenten en ertsen en wordt in alle soorten water aangetroffen. Dat er in Nederland weinig jodium in de bodem zit, wil niet zeggen dat dat in Spanje ook zo is. In hooggebergte gebieden heb je wel meer kans op een jodiumtekort.
Jodium zit bijv. ook veel in groente (vooral zeekraal), in zuivel en in vis (veel in zoutwatervis). Kleigrond bevat van nature al veel jodium, maar we hebben niet overal kleigrond in Nederland. Daarom wordt die bodem bemest met jodiumhoudende bemesting waardoor groente ook meer jodium bevat.
Was het lekker?quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:14 schreef Isabeau het volgende:
Zeekraal smaakt een beetje zout, ik heb het wel eens gegeten ja.
Ik denk dat ik het te lang heb gekookt oid, ik vond het nogal smaakloosquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:26 schreef Plukie86 het volgende:
Was het lekker?
oerbroodquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:28 schreef heaven7 het volgende:
Veel plezier miss s!!
Ik ben terug van de sportschool. Niet bijzonder veel gedaan. Wat beenspieroefeningen en 25 minuten op de hometrainerMaargoed! Avondeten hier is niks.. dus zit maar aan de oerboterhammen
Zeekraal is rauw wel lekkerquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het te lang heb gekookt oid, ik vond het nogal smaakloosIk had gehoord dat het zout zou smaken en dat vond ik wel meevallen.
Zeekraal moet je heel eventjes (3 min. of zo) roerbakken met een kleine beetje boter/olie.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat ik het te lang heb gekookt oid, ik vond het nogal smaakloosIk had gehoord dat het zout zou smaken en dat vond ik wel meevallen.
60.8 en nu 58.4 en doe maar 55, liefst wat lager maar ook ok.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:02 schreef Plukie86 het volgende:
Welkom Wessiej,
Hoeveel weeg je dan en hoeveel wil je wegen?
Op zich is bruin brood wel gezond, maar het kan ook bruin gemaakt zijn met kleurstoffen. Dan is het niet zo gezond (lees: bevat veel vezels) als gewoon volkorenbrood. Kweenie hoe dat met oerbrood zit, maar lekker is het wel!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:05 schreef heaven7 het volgende:
Oerbrood is toch gezond dacht ik? Bruin brood met pitjes en vezels enzo
Is dat goed of niet goed?quote:Vanavond op de sportschool zei de weegschaal 69,6...
Lengte?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:10 schreef Wessiej het volgende:
[..]
60.8 en nu 58.4 en doe maar 55, liefst wat lager maar ook ok.
Is slecht voor je haarquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:25 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat ga ik ook doen! Ze hebben hier in de buurt een enorm zwembad wat net open is na een renovatie waar ik vorige week voor het eerst ben geweest. Dat was lekker zeg!.
Die cursus heb ik vorig jaar (toen ik nog in Groningen woonde (woonde ik er nog maarquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:16 schreef Viking84 het volgende:
Oh, en ik wil even van Saskia weten hoe streetdance was, want op zich lijkt het mij ook wel wat. De Aclo biedt deze cursus ook aan, dus als het echt wat is en het mij door haar verhalen ook wat lijkt, moet ik ook maar eens mee doen bij de Aclo.
Ik had het ook kort geroerbakt, maar ik denk nog steeds te lang. Helaas, andere keer beterquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:07 schreef Bluezz het volgende:
Zeekraal moet je heel eventjes (3 min. of zo) roerbakken met een kleine beetje boter/olie.
Het is al zilt van zichzelf
dit is officieel ook hip hopquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:40 schreef runaway het volgende:
hiphop les is trouwens ook leukzit hier toevallig gecombineerd met salsa les (jaja rare combi maar wel leuk!!!)
Plukie : aardbeien genoeg hier, heb ze standaard in huis!
Wb Conlechequote:Op woensdag 9 mei 2007 22:45 schreef conleche het volgende:
Damn, ga je een weekje op vakantie en moet je als je terugkomt een uur bijlezen....(en niet geheel tot mijn plezier moet ik zeggen! Wat een gehaaibaai, lijkt wel of sommigen er op klaarkomen) Was toch al in opperbeste stemming (NOT) wegens fuckweer in Frankrijk én dito bij thuiskomst.
Ik heb me behoorlijk aan het gezonde eten gehouden, geen croissantjes gepeuzeld en geen ijsjes. Heb alleen helemaal niet gesport, dus ben wel een beetje benieuwd wat ik morgen weeg.
Verder vind ik het jammer dat Sylvana weg is. (hoop dat ze zich bedenkt)
en je komt steeds weer terug op dat gewicht? Of blijf je wel afvallen? (het idee van 1 erbij, 2 eraf, zeg maar).quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Na veel ge-jojo ben ik weer rond de 63 kilo. Ik snap niet dat ik af en toe opeens 1,5 kilo meer weeg. Ik doe naar mijn weten echt niets raars.![]()
quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:51 schreef Tangarine het volgende:
oe oe bijna onder de 84 voor mij vanmorgen!!
Hardlopen jij! 'Als ik onder de 77 zit' Waar wacht je nog op, rennen krengquote:Op donderdag 10 mei 2007 08:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]Goed zo. Ik ben inderdaad onder de 76 gekomen, zoals je ziet. En hoe. Het helpt toch wel om even een grote boodschap te doen voor je je gaat wegen
.
Nou ja, het is eerder dat er nu weer 1,5 af is, gelukkig. Ik ben niet echt actief aan het lijnen, ik zit even niet zo lekker in mijn vel. Maar het blijft raar, juist omdat ik niet heel actief bezig ben...quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en je komt steeds weer terug op dat gewicht? Of blijf je wel afvallen? (het idee van 1 erbij, 2 eraf, zeg maar).
Bij mij is er twee keer ook ineens een kilo bij gekomen. De eerste keer duurde het twee weken voor die kilo weer weg was en de tweede keer was ie na drie dagen alweer weg.
Met dit weer zeker? Ik zat nu al te twijfelen vandaag of ik niet met het OV naar de uni zou gaan (ook omdat ik straks moet werken en daar wel echt voor met het OV moet maar toch). Toen bedacht ik dat ik ook wel nat zou regenen bij het wachten op de tram, dus ben ik toch maar op m'n fietsje gestaptquote:Op donderdag 10 mei 2007 08:57 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Hardlopen jij! 'Als ik onder de 77 zit' Waar wacht je nog op, rennen kreng
als m'n cursussen afgelopen zijn, dan ga ik, echt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:57 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Hardlopen jij! 'Als ik onder de 77 zit' Waar wacht je nog op, rennen kreng
wat een slimme redenering van jouquote:Op donderdag 10 mei 2007 09:01 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Met dit weer zeker? Ik zat nu al te twijfelen vandaag of ik niet met het OV naar de uni zou gaan (ook omdat ik straks moet werken en daar wel echt voor met het OV moet maar toch). Toen bedacht ik dat ik ook wel nat zou regenen bij het wachten op de tram, dus ben ik toch maar op m'n fietsje gestapt.
Ohja, een eventuele tv tip voor vanavond: VPRO's thema avond over afvallen (ofzoiets).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |