Niet in je opgekomen dat ik de film wellicht nog niet afgekeken had?quote:
Wat een ontzettend toffe film, heerlijk Jaren '50 sfeertje, kijkt lekker weg ook, goed uitgewerkt, en blijft ook lekker boeien mede door de lekkere cast. Heb zitten genieten.quote:Eind jaren veertig hielden ze heel Amerika in angst als de Lonely Hearts killers, later ontmaskerd als Martha Beck (Salma Hayek) en Raymond Fernandez (Jared Leto). Hun aanpak was dodelijk eenvoudig: via contactadvertenties spoorden ze rijke weduwen op. Die werden na een romantische start genadeloos beroofd en op gruwelijke wijze vermoord. Als detective Elmer Robinson (John Travolta) hen op het spoor komt, laat hij niet meer los. Zijn partner Charles (James Gandolfini) probeert hem te remmen...
op de bbc toch gister?quote:Op zondag 14 januari 2007 22:57 schreef JelleS het volgende:
Five Graves To Cairo (1943)
[afbeelding]
Vroege film van Billy Wilder over een Britse corporaal die per ongeluk in het hoofdkwartier van het Afrikakorps vast zit. Visueel niet spectaculair, net als de acteerprestaties (op von Stroheim als Rommel na), maar de plot is geweldig. Ondanks de stomme grappen blijft daardoor toch een fijne spannende film over, die ook nog eens de duitsers niet als stereotypen neerzet, opvallend voor een film midden in de oorlog gemaakt. De Italianen worden dan wel weer belachelijk gemaakt, en het propaganda-tintje aan het einde mag niet ontbreken, maar ik was toch zeer positief.
Mijn Cijfer: 8,0
IMDB: 7,5
Ik vind de casting wel opvallend, die Martha Beck was een vrij onaantrekkelijke en vooral erg dikke vrouw met een minderwaardigheidscomplex, misschien ook één van de redenen waarom ze deed wat ze deed. En daar casten ze dan Hayek voor.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:28 schreef PeRi het volgende:
Lonely Hearts (2006)
[afbeelding]
[..]
Wat een ontzettend toffe film, heerlijk Jaren '50 sfeertje, kijkt lekker weg ook, goed uitgewerkt, en blijft ook lekker boeien mede door de lekkere cast. Heb zitten genieten..
Cijfer: 8.
Ohja, die had ik ook nog gezien. Ik vond de grapjes net niet grappig genoeg, maar misschien komt dat ook door de vertaling en soms was het allemaal veel te karikatuur-achtig: zo'n hoge VN-pief met een blonde secretaresse en strontvervelende journalistes enzo. Desondanks was het wel een aangename film met idd een passend einde. Cijfer: 7quote:Op maandag 15 januari 2007 15:32 schreef Gillingham het volgende:
No Man's Land (2001) 8/10
[afbeelding]
Dikke meevaller dat deze film op de tv kwam, uiteraard op een publieke zender. Enerzijds leuk en grappig, anderzijds serieus en kritisch. Toepasselijke combinatie om een boeiende film te maken over de conflicten in voormalig Joegoslavië zonder pretentieus te worden. Het comedy-gehalte in deze film staat de serieuze kant zeker niet in de weg. Helemaal geloofwaardig is het niet altijd, maar de kansloze missie van een gebrekkige VN-operatie wordt goed neergezet. Bureaucratie, nationalisme, onbegrip, hiërarchie en natuurlijk de media, het zit er allemaal in verwerkt. De anti-climax aan het einde van de film werkt ook nog eens des te beter.
Ik vond die VN-pief zelf eigenlijk niet zo geslaagd. Die secretaresse was inderdaad cliché, maar haar rol was dan ook erg klein. De journalisten vond ik daarentegen zeker toepasselijk bij deze film.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:13 schreef Falco het volgende:
[..]
Ohja, die had ik ook nog gezien. Ik vond de grapjes net niet grappig genoeg, maar misschien komt dat ook door de vertaling en soms was het allemaal veel te karikatuur-achtig: zo'n hoge VN-pief met een blonde secretaresse en strontvervelende journalistes enzo. Desondanks was het wel een aangename film met idd een passend einde. Cijfer: 7
Nog niet in je opgekomen om dan pas hier te schrijven wanneer je de film ook echt helemaal hebt gezien??quote:Op zondag 14 januari 2007 23:06 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Niet in je opgekomen dat ik de film wellicht nog niet afgekeken had?
Die heb ik ook gezien. Het was wat mij betreft een grote achtbaan... Het hield maar niet op. Bovendien, een erg slecht einde. Een 6,0 zou ik geven.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:21 schreef Crazykill het volgende:
Apocalypto
http://www.imdb.com/title/tt0472043/
Ik vond et wel oké. Niet echt super bijzonder, maar wel vermakelijk.
alleen vandaagquote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:24 schreef pascalheister het volgende:
in hoeveel dagen sok?
Zojuist gezien, en hier ben ik het wel mee eens. Erg fijn om naar te kijken, alleen boet het soms wel in aan de lengte.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:15 schreef Sokolsky het volgende:
Breakfast on Pluto is een fijn filmpje van Neil Jordan met een leuke Cillian Murphy als travestiet. Sfeer en muziek zijn dik in orde, maar verhaaltechnisch neemt Jordan wat teveel hooi op zijn vork, door er allerlei politiek bij te willen slepen. 7+.
Of jij snapt de film nietquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:12 schreef sadbuttrue het volgende:
Gisteren Little Miss Sunshine gezien... wat een bagger film was dat zeg!! Snap af en toe echt niks van die cijfers op imdb.com
Hier kunnen 'n hoop slasher films inderdaad 'n dikke punt aan zuigen!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:14 schreef Timo20 het volgende:
Haute Tension
Kijk, dat is nog eens slasher. Lekker hard met een goede mix van recht-voor-z`n-raap slachtingen en de kunst van het weg laten. Sommige scenes zijn echt te goor, op het kost-neiging-achtige af. Aja`s regie is sterk en het verhaal is eigenlijk redelijk voorspelbaar, tot vlak voor het einde. Heerlijke twist, geweldig.
Veel beter dan de meeste soort gelijke films die we de afgelopen jaren gezien hebben.
IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
Cool! Vond de eerste wel gaaf. Snap eerlijk gezegd niet wat mensen er nou zo moeilijk aan vonden.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:49 schreef Falco het volgende:
Dnevnoy Dozor
De strijd tussen donker en licht is in het tweede deel van de Watch-trilogie van Bekmambetov niet over! Nog steeds woedt er de strijd tussen de vampieren en... degenen die geen vampier zijn. Ook in dit deel is het een grote warboel en moet het allemaal visueel overdonderend overkomen. Russische wansmaak op zijn best dus
. Cijfer: 5
Ik vond 't 'n aardige film en dan vooral vanwege 't visuele gedeelte.Het verhaal vond ik af en toe rommelig en aangezien alles vrij snel ging had ik af en toe echt 't gevoel dat ik iets gemist had.quote:Op woensdag 17 januari 2007 00:04 schreef PDOA het volgende:
[..]
Cool! Vond de eerste wel gaaf. Snap eerlijk gezegd niet wat mensen er nou zo moeilijk aan vonden.
Sinds donderdagavond geloof ik.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:24 schreef pascalheister het volgende:
in hoeveel dagen sok?
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Heb je ooit Final Fantasy gespeeld, Sok?
Ik snap niet wat er nu zo bijzonder aan zou zijn. Heb de film overigens nog niet gezien...quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:19 schreef washandje het volgende:
Dreamgirls
Qua plot vond ik het wat matigjes. De 'Dreams' zijn al gauw een hit, maar krijgen dan te maken met de muziekindustrie waar plagiaat wordt gepleegd, er breekt ruzie uit tussen de meiden, er gaat iemand verbazingwekkend kort aan de drugs, enz. Vrij standaard, maar niet vervelend. Qua muziek zit het allemaal wel in orde. Vooral de up-tempo nummers zijn erg geslaagd. Af en toe echt lekker swingen. Jennifer Hudson heeft echt een geweldige stem, maar ook Beyoncé en verassend genoeg Eddie Murphy mogen er zijn. Meest geslaagde musical van vorig jaar8/10 imdb 7.0
Wat was dan de op-één-na-meest-geslaagde?quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:19 schreef washandje het volgende:
Meest geslaagde musical van vorig jaar
Er is geen op één na meest geslaagde, dat was de grapquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:25 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Wat was dan de op-één-na-meest-geslaagde?
En die 8 vind ik ook wat hoog lijken voor zo'n stukje.
Moet zeggen ik vond hem ook niet zo heel bijzonder. Hij is leuk ja, maar qua zwarte comedy speelt de regisseur het veel TE veel op safe. Want ojee ze kunnen natuurlijk niet te controversieel worden. Anders gaan de diverse focusgroups klagen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:25 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Of jij snapt de film niet![]()
Geweldige film
Klinkt interessant, even onthouden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:55 schreef Gorro het volgende:
(#690) Orlando (Sally Potter, 1992)
Hoeveel films je ook ziet er zijn altijd van die verborgen juweeltjes die totaal anders zijn dan welke film je ooit eerder hebt gezien. Dit is er zo een. Beginnend in 1600 volgen we het leven van een onsterfelijke man, die later een vrouw wordt. Door de vaak gevatte dialogen krijgen we een beeld van de rol van mannen en vrouwen door de jaren heen. De verschillende eeuwen zijn overigens fantastisch tot leven gewekt in de art-direction en kostuums en de film ziet er derhalve ook prachtig uit. ****
Deze heb ik ook gezien. Ik vond hem steengoed.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:26 schreef Shogo het volgende:
Paths of Glory (1957)
Franse soldaten dienen 'ant-hill' in te nemen enig probleem is dat de duitsers het strategisch in de hand houden, maar door generalen van het leger wordt besloten dat het leger de 'ant-hill' dient in te nemen, daar dit onmogelijk blijkt en velen sneuvelen zijn er enkelen die terugkeren. Volgens de generalen onacceptabel en hierbij volgt de film het onrecht wat deze soldaten wordt aangedaan alleen om een voorbeeld te stellen. Zeer intelligente film die van een oorlogsfilm naar een 'politiek' drama omslaat. Briljant geacteerd en de set (bij de loopgraven) ziet er heel goed uit. Een aanrader.
[afbeelding]
Dat is het inderdaad.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:35 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Deze heb ik ook gezien. Ik vond hem steengoed.
hehequote:
Herkenbaar ditquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:27 schreef Gillingham het volgende:
[..]
hehe
Eigenlijk geef ik sowieso geen tienen als ik een film maar één keer heb gezien.
Meestal zijn er zelfs nog meer kijkbeurten voor nodig, daar de eerste twee vaak snel achter elkaar zijn. Een echte 10 moet je kunnen blijven kijken.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:34 schreef Falco het volgende:
[..]
Herkenbaar dit. Als de tweede kijkbeurt evenveel indruk maakt als de eerste, ga ik wel soms over tot een 10
.
Niet altijd natuurlijk..een keertje per jaar ofzo, dat kan nog. Maar één keer per maand gaat me toch te ver. Een film voor de tweede keer kijken en al weten hoe de film gaat, vind ik niks aan.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:37 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Meestal zijn er zelfs nog meer kijkbeurten voor nodig, daar de eerste twee vaak snel achter elkaar zijn. Een echte 10 moet je kunnen blijven kijken.
Sowieso niet elke week ofzo inderdaad. Elke maand zou theoretisch nog kunnen, maar dan zie ik toch veel liever een nieuwe film. Een paar keer per jaar kan, maar is niet nodig. Het gaat me er meer om dat het niet zo veel uitmaakt of je de film voor de 5e, 10e of 20e keer kijkt bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:44 schreef WjeroneW het volgende:
[..]
Niet altijd natuurlijk..een keertje per jaar ofzo, dat kan nog. Maar één keer per maand gaat me toch te ver. Een film voor de tweede keer kijken en al weten hoe de film gaat, vind ik niks aan.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:34 schreef Falco het volgende:
[..]
Herkenbaar dit. Als de tweede kijkbeurt evenveel indruk maakt als de eerste, ga ik wel soms over tot een 10
.
Hej, da's toevallig, die heb ik ook gisteravond gezienquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:54 schreef Gillingham het volgende:
Smultronstället or: Wild Strawberries (1957) 9/10
[afbeelding]
Mijn favoriete Bergman tot nu toe. Al is Det Sjunde Inseglet nodig toe aan een herkijkbeurt. Deze Bergman vind ik desondanks meer diepgang hebben dan de andere films die ik van hem heb gezien. Tevens zijn de dialogen en thema's wat actueler in mijn ogen. Het acteerwerk is ook erg sterk, met name van Victor Sjöström. De droomscènes waren intrigrerend en de herinnering aandoenlijk, terwijl de 'werkelijkheid' het tot een mooi, passend en depressief geheel smeedde. De muziek was toepasselijk en bij vlagen intens. Mijn respect voor Bergman's werk begint duidelijk toe te nemen. Op naar de volgende.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:18 schreef Doff het volgende:
[..]
Hej, da's toevallig, die heb ik ook gisteravond gezien.
Ik vond 'm ook tof, maar zit nog op de 8,5 denk ik. Hoogtepunten waren absoluut de droomscenes. Verder helemaal eens met Gillingham.
Relatief inderdaad.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:23 schreef Sokolsky het volgende:
Relatief onbekend? Staat 'ie niet gewoon in de IMDB Top 250?
Misschien is IMDb niet het meest geschikte referentiekader (qua bekendheid van films) voor de doorsnee Nederlander die ergens een forum bezoekt en dit topic tegenkomt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:11 schreef cwk het volgende:
Hoe je t ook wend of keert. 11.000 votes noem ik niet relatief onbekend. Maar goed dat woordje relatief he..
Dát en:quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien is IMDb niet het meest geschikte referentiekader (qua bekendheid van films) voor de doorsnee Nederlander die ergens een forum bezoekt en dit topic tegenkomt.
Ga Soldaat van Oranje kijken, dan zie je dat Verhoeven wel degelijk smaak heeftquote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:57 schreef Falco het volgende:
De eindscene is erg indrukwekkend en daarnaast vond ik het erg interessant om het Parijs rond 1960 te zien. Cijfer: 8
En het Gooi wat zo'n 20 meter boven de zeespiegel ligt, wordt ook compleet overspoeld, terwijl een stuk aan de monding van de Biesbosch wel droog blijftquote:Op zaterdag 20 januari 2007 09:46 schreef pberends het volgende:
An Inconvenient Truth van Al Gore.
[afbeelding]
6 meter zeespiegelstijging (als bijvoorbeeld de Noordpool compleet gesmolten is) wat zeker haalbaar is in 50 jaar.
Logisch, maar zo schokkend is dit ook weer niet. Dat land heeft namelijk de meeste inwoners die in hoge welvaart leven. Neemt niet weg dat het energieverbruik relatief gezien idd alsnog erg hoog is. Per persoon: ruim 2x zo hoog als de EUquote:
Volgens mij moet je hier links en rechts omdraaienquote:[afbeelding]
Nog het meest interessant plaatje:
Rechts het aantal wetenschappelijke artikelen waarin wetenschappers er aan twijfelen of de mens wel de oorzaak is van het broeikaseffect.
Links het aantal media publicaties waarin er getwijfeld wordt of de mens wel de oorzaak is van het broeikaseffect.
Die 100% slaat dan ook op het aantal artikelen waarin dit gesteld wordt, niet op de bijdrage van de mens.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:10 schreef Falco het volgende:
Volgens mij moet je hier links en rechts omdraaien. Maar zorgt de mens ook voor de volle 100% voor een temperatuurstijging, waardoor de poolkappen smelten en dergelijke? Het klimaat is nooit stabiel geweest namelijk... De mens lijkt me ook zeker verantwoordelijk voor het broeikaseffect, maar niet voor de volle 100% dus.
En hier ben ik over gevallen. De Noordpool bestaat namelijk alleen maar uit drijvend ijs (Zee-ijs). Heb je wel eens een ijsklontje in je glas water gedaan, volledig laten smelten en vervolgens naar het peil van het water in het glas gekeken? Zet maar eens een streepje op het glas waar het het peil van het water zich begeeft vóórdat het ijsklontje gesmolten is, en vergelijk dit met het peil van het water nadat het klontje volledig gesmolten is. Je zult zien dat het peil onveranderd blijft.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 09:46 schreef pberends het volgende:
6 meter zeespiegelstijging (als bijvoorbeeld de Noordpool compleet gesmolten is) wat zeker haalbaar is in 50 jaar.
Links en rechts waren inderdaad verkeerd.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:10 schreef Falco het volgende:
[..]
En het Gooi wat zo'n 20 meter boven de zeespiegel ligt, wordt ook compleet overspoeld, terwijl een stuk aan de monding van de Biesbosch wel droog blijft?
[..]
Logisch, maar zo schokkend is dit ook weer niet. Dat land heeft namelijk de meeste inwoners die in hoge welvaart leven. Neemt niet weg dat het energieverbruik relatief gezien idd alsnog erg hoog is. Per persoon: ruim 2x zo hoog als de EU
[..]
Volgens mij moet je hier links en rechts omdraaien. Maar zorgt de mens ook voor de volle 100% voor een temperatuurstijging, waardoor de poolkappen smelten en dergelijke? Het klimaat is nooit stabiel geweest namelijk... De mens lijkt me ook zeker verantwoordelijk voor het broeikaseffect, maar niet voor de volle 100% dus.
Ergens zou ik graag deze docu willen zien, maar bij het zien van dit soort plaatjes gaan mijn nekharen overeind staan.
Ik gebruikte die 100% (ik doelde namelijk niet op dat plaatje met die statistieken) eigenlijk wat ongelukkig in mijn vorige reply. Wat me soms tegenstaat is dat beweerd wordt dat het hele klimaatgebeuren alleen door de mens veroorzaakt wordt, iets wat mij onzin lijkt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Links en rechts waren inderdaad verkeerd.
Het gaat in die artikelen niet om of de mens 100% verantwoordelijk is, maar of de mens hoofdverantwoordelijk is.
Toch maar eens kijken dan, dit soort onderwerpen kunnen me wel boeienquote:Ik heb ook een tijd gewacht om de film te bekijken omdat het zo cliché overkwam, maar voor zowel links als rechts is het zeker de moeite waard.
dan zit ik nog lekker droog hier in de achterhoekquote:Op zaterdag 20 januari 2007 09:46 schreef pberends het volgende:
Ik ook, buurman.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:08 schreef pascalheister het volgende:
[..]
dan zit ik nog lekker droog hier in de achterhoek![]()
Leuke film met een flinke dosis humor.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:08 schreef kinky_queen het volgende:
SEVERANCE
CREEP regisseur Smith overtreft zijn vorige film die ik ook goed vind maar deze heeft net ff wat meer
Uitstekende horror met goed getimede humor
Aanrader
[afbeelding]
[afbeelding]
een tien voor een film kan niet naar mijn inziensquote:Op zondag 21 januari 2007 12:44 schreef cwk het volgende:
Geef em dan een 10 mejong.
Tja. Absolute perfectie bestaat misschien dan niet, maar als een film voor jou álles heeft. Is dat dan geen 10 waard?quote:Op zondag 21 januari 2007 13:11 schreef pascalheister het volgende:
[..]
een tien voor een film kan niet naar mijn inziens![]()
op de een of andere manier zie ik dat niet zo, hoe ik dat precies moet uitleggen is ook lastig. Perfectie bestaat ook niet denk ik, en dat zal ook geen enkele film kunnen halen, alleen het streven om er zo dichtbij mogelijk te komen. Maargoed andere mensen geven verschillende films 10en wat daar de gedachte van is, vind ik ook onduidelijk.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:18 schreef cwk het volgende:
[..]
Tja. Absolute perfectie bestaat misschien dan niet, maar als een film voor jou álles heeft. Is dat dan geen 10 waard?
Ik had dat onafgemaakte gevoel juist bij Magnolia. Het moest een onvergetelijke climax zijnquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:25 schreef Shogo het volgende:
Crash (2004)
De film heeft wat weg van 'Magnolia' en lijkt een aantal dingen ook wel geleent te hebben daarvan. Diverse levens die op een merkwaardige wijze verbonden worden. Het acteerwerk is prima, de cinematography vond ik best goed deed me denken aan 'Collateral' en de verhalen zijn best ok (alleen werdt ik moe van al dat racisme BS). Maar 'Magnolia' vind ik eigenlijk op alle fronten beter uitgewerkt, daar 'Crash' ook probeert iets emotioneels naar boven te halen deed het mij in ieder geval weinig in tegenstelling tot 'Magnolia' die ik pakkend vondt. Daarbij vind ik 'Crash' op het einde onafgemaakt, hoogstwaarschijnlijk dat dit de bedoeling is maar dat vind ik een minpunt. Al met al is het best aardig allemaal maar wil je zo'n soort film zien neem dan 'Magnolia'.
Zo zie je maar hoe dat verschilt.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:40 schreef sadbuttrue het volgende:
[..]
Ik had dat onafgemaakte gevoel juist bij Magnolia. Het moest een onvergetelijke climax zijnNou dat viel mij behoorlijk tegen. Crash daarintegen riep veel meer emotie bij me op.
Goeie vraag.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:09 schreef Doff het volgende:
Als een 10 halen niet kan, is het dan redelijk iets te beoordelen op een schaal van 10?
Dan Metropolis te kijken??quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:39 schreef JelleS het volgende:
Dan verdrink ik nog liever.
Heb 'm net gezien en vond 'm inderdaad supercool. Het verhaal is flinterdun maar dat geeft niets.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:08 schreef kinky_queen het volgende:
SEVERANCE
CREEP regisseur Smith overtreft zijn vorige film die ik ook goed vind maar deze heeft net ff wat meer
Uitstekende horror met goed getimede humor
Aanrader
[afbeelding]
[afbeelding]
Sommige meisjes zijn gewoon pienter. ze heeft wel iets weg van die trien van Vroege Vogels. Andrea van Polquote:Op maandag 15 januari 2007 00:42 schreef arneaux het volgende:
Hard Candy
Wat een kutfilm. Een of andere supervrouw op steroiden laat kunstjes zien waar MacGyver jaloers op zou worden. Bovendien komt ze buitensporig goed uit de hoek met elke opmerking die ze maakt en met die grote bambi bruine ogen zet ze elke opmerking zo veel mogelijk kracht bij. En dat is gewoon heel erg slecht.
cijfer 6.5 / imdb 5.6quote:Bundy was a very adept and glib con artist who faked a broken arm in a sling to convince young women to help him carry his textbooks to his car. Once there, he battered them with a baseball bat and carried them off for ghoulish rituals.
Ik vond het slappe verhaal juist afbreuk doen aan de film. Cliché na cliché na cliché, al moet ik toegeven dat het einde wel weer leuk bedacht was. Die hele romance tussen Byslan en Craig (ben effe zijn naam kwijt) sloeg helemaal nergens op. Als het een intelligent(er) verhaal had dan was het imho echt een topfilm geweest. Nu is het niets meer dan een leuke film die het vooral moet hebben van de fantastische Sin City-achtige beelden.quote:Op maandag 22 januari 2007 09:57 schreef Gorro het volgende:
Renaissance (Christian Volckman, 2006)
Damn, wat ziet deze film er tof uit. De hoog contrast zwart wit beelden zijn om van te smullen. Daarnaast heeft men ook nog allerlei toffe science fiction gadgets weten te bedenken en ziet het Parijs van 2054 er architectonisch gezien ook erg cool uit. Met name die glazen pleinen zijn tof. Met zo veel visueel bravoura is er geen baanbrekend verhaal nodig om mijn op het puntje van m'n stoel te houden. ***½
Ik vind het leuk om mezelf te kwellen met slechte films. Ik weet van 't weekend heb ik allemaal een zwak zesje bekeken. Het geeft een stoer gevoel dat je een film kan weerstaan waarbij Paris HIlton bv 80% van de screentijd voor zich opneemt.quote:Op maandag 22 januari 2007 09:50 schreef Sokolsky het volgende:
Waarom kijk jij eigenlijk zoveel films met lage IMDB-cijfers Lambiekje?
quote:Production
Most scenes in the film were unscripted and the characters are not actors with the exceptions of Borat, Azamat, Luenell the prostitute (portrayed by an actress/comedian[5]) and Pamela Anderson (who is an old friend of Cohen.[6]) The antique store scene was also staged, as Cohen was worried about breaking valuable items.[7] Filming was already underway in January 2005, when Cohen caused a near riot in what would ultimately be the rodeo scene in the final cut of the film.[8] Reportedly, Borat's antics led to police being called on Cohen 91 times during the production of the film.[9]
Inderdaad de eerste echte slechte rol van Scarlett. Toch de film uiteindelijk 4 sterren gegeven, waarvan 1 speciaal was voor de scene van Scarlett in dat rode badpak.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:50 schreef cwk het volgende:
Ik heb Scoop ook net gezien en was ook wel tevreden. Grootste probleem is eigenlijk Scarlett, die gewoon niet zo goed uit de voeten kan met het stuntelige Allen-dialoog. Het verhaaltje was ook wat summier maar het was toch goed vermaak, duurde gelukkig ook niet zo lang. Een zeven.
http://www.montrealfilmjournal.com/review.asp?R=R0001032quote:Op maandag 22 januari 2007 14:25 schreef Sokolsky het volgende:
Wat zijn jullie allemaal gul voor meneer Allen. Scoop is gewoon een prul.
*Kuch-The Island-Kuch*quote:Op maandag 22 januari 2007 14:06 schreef JelleS het volgende:
[..]
Inderdaad de eerste echte slechte rol van Scarlett.
Scarlett in The Island =quote:
En weer andere geven een 7 aan films waarin Paris Hilton dood gaat. Om even iets geks te noemen. Belachelijke films als Salo wordt ook algemeen een voldoende gegeven. Ookal is het concept extreem verwerpelijk. Misschien dat het op werkelijkheid berust.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Maar wel bij een prima vermakelijk filmpje. Sommige mensen geven een film pas een 10 als het absolute perfectie bereikt. Andere een film, die prima vermaakt voor 90 min. een 7.
quote:Er komen zoveel namen voorbij en op een gegeven moment weet je echt niet meer wie wie is, bij welke partij ze horen etc. Mijn interesse voor het plot daalde gaandeweg
nee hoorquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:29 schreef Kolkus het volgende:
Vozvrashcheniye
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik geloof dat iedereen hem hier onderhand heeft gezien dus ik hou het kort.
Schitterend gefilmd, opvallend goed geacteerd (zeker van de kinderen) en lekker ruw verhaal.
Ja echt verbijsterend was datquote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:02 schreef Sokolsky het volgende:
Ach, hij verloor gewoon met 3-1 van Svadba
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door linebear op 24-01-2007 13:07:03 ]
Gelukkig heb ik 'm daarom expres niet gequote.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:32 schreef Sokolsky het volgende:
Gelukkig verklap jij niets door daar dan weer een post aan te wijden...
Dat was de grap..quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:28 schreef Undergod het volgende:
Hij heeft volgens mij maar 10 zinnen maar 5 daarvan worden om het kwartier herhaald "i love this audience", "you are a contribution to your race". Dit vond ik erg storend.
Klinkt goedquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:33 schreef Doff het volgende:
Roma (Fellini's Roma) (Federico Fellini, 1972)
Fellini is de enige die scheldende, verveelde hoerenlopers, chagrijnige huisvrouwen en conservatieve, starre geestelijken als een gezellige en sympathieke groep mensen kan neerzetten. Prachtige beelden van alledaagse en minder alledaagse - maar net zo typische - voorvallen, sfeervolle muziek en een bonte verzameling aan allerlei figuren maken deze quasi-autobiografische en vrijwel plotloze film tot een fantastische en bijna magisch aandoende kijkervaring. Samen met Otto e Mezzo bovenaan mijn lijstje favorieten van Fellini. 4,5* Aanrader voor liefhebbers van Amarcord overigens.
Die draait volgende maand in de bios!quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:33 schreef Doff het volgende:
Roma (Fellini's Roma) (Federico Fellini, 1972)
Fellini is de enige die scheldende, verveelde hoerenlopers, chagrijnige huisvrouwen en conservatieve, starre geestelijken als een gezellige en sympathieke groep mensen kan neerzetten. Prachtige beelden van alledaagse en minder alledaagse - maar net zo typische - voorvallen, sfeervolle muziek en een bonte verzameling aan allerlei figuren maken deze quasi-autobiografische en vrijwel plotloze film tot een fantastische en bijna magisch aandoende kijkervaring. Samen met Otto e Mezzo bovenaan mijn lijstje favorieten van Fellini. 4,5* Aanrader voor liefhebbers van Amarcord overigens.
Waar dan?!quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:17 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Die draait volgende maand in de bios!![]()
Hijs net klaar en ik vond t best een goede film. Het verhaal laat zich af toe voorspellen maar dat doet niets af aan het verhaal zelf, vind ik.quote:Op woensdag 24 januari 2007 00:10 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Gisteren en vandaag gezien:
Sherrybaby(2006)
[afbeelding]
Deze film is een goede voorbeeld van 'n film die qua verhaal niet echt origineel en goed te noemen is,maar door het acteren boven de middelmaat komt.Met name door het acteren van Maggie Gyllenhaal is deze film nog aardig.Het verhaal gaat over 'n verslaafde vrouw,net vrijgelaten uit de gevangenis en die probeert haar leven,en dan vooral haar band met haar dochtertje,te verbeteren.Niet echt origineel dus.Gyllenhaal red deze film en ik had haar wel 'n Oscar-nominatie gegund.
Nu al? Volgens mij zou dat nog ff op zich laten wachten.quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:23 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Dat wil je niet weten... daar heb je tegenwoordig een vignet voor nodig
Nu heb ik er al zoveel goede dingen over gelezen maar t staat me tegen om m te gaan zien. Toch maar doen misschien.quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Queen (2006)
Alle lof voor Helen Mirren is meer dan terecht.
En Stephen Frears bewijst weer eens een begaafd filmmaker te zijn. Hij weet heel goed om van de royals echte mensen te maken. Mede door de film af en toe ook grappig en luchtig te maken.
Ook was ik blij verrast dat de film meer dan alleen over de weken na Diana's dood ging, maar het op een hoger plan tilde en het over een veranderde tijd, de clash tussen oud en nieuw, traditie en modernisatie ging.
cijfer: 8
Geloof het of niet, dat laatste zinnetje was voornamelijk voor jou bedoeldquote:
Ik begrijp wat je bedoelt als je zegt dat sommige scenes wat lang duurden, maar toch heb ik niks als storend ervaren. Die in het theater vond ik bijvoorbeeld gewoon heel grappig en die op het terras eigenlijk ook. Het waren steeds de kleurrijke figuren en de mooie muziek die deze scenes zo leuk maakten. En dat gedoe met die modeshow is inderdaad onvergetelijk. Die kostuums, die beelden, die muziek, fantastisch gewoonquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:49 schreef Kolkus het volgende:
Ik vond Roma net iets te wisselvallig om echt geweldig te noemen.
Een aantal scenes zijn overbodig of duren te lang (oa. scenes in het theater en het terras), maar daar tegenover staan ook weer enkele meesterlijke scenes.
Zo is voor mij de modeshow in de kerk (mede door de geweldige muziek) een van de meest indrukwekkende scenes uit de filmhistorie!
Wow, klinkt goedquote:Op donderdag 25 januari 2007 13:12 schreef JelleS het volgende:
The Fountain (Darren Aronofsky, 2006)
[afbeelding]
Samen met INLAND EMPIRE was dit de film waar ik in 2007 het meest naar uitkeek, ik heb zelfs na het zien van de trailer gezegd: Dit wordt één van de beste films ooit. Wat overdreven natuurlijk, maar het concept was gewoon geweldig, visueel erg mooi, en ook nog eens een zeer talentvol regisseur.
Het verhaal ging eigenlijk iets anders dan ik had verwacht, het is meer een droste-effect, maar ik zal er niet te veel over verklappen. Ik had er voor de rest niks over gelezen, en dat was wel zo leuk. Zoals ik wel had verwacht was het behoorlijk filosofisch, en aangezien ik dat nu ook even studeer zat ik er meteen in.
Om het maar gewoon op tafel te gooien: ik dacht dat ik met INLAND EMPIRE wel meteen de beste film van 2007 had gezien. Niet dus! Het duurt even voordat je er in zit, maar de verschillende tijdslijnen, het idee van leven versus dood werkte geweldig. Dat komt vooral door de geweldige chemie tussen Hugh Jackman en Rachel Weisz, vooral die laatste speelt zo mooi, je zou er zelf verliefd op worden. Ik word niet snel geraakt door een film, maar in dit geval voelde ik compleet met Jackman mee. Het is dan bovenal een prachtig liefdesdrama, ook al is de filosofische boodschap erg belangrijk.
Visueel is het inderdaad een meesterwerk, zowel in de tijd van de Maya's, het heden en de verre toekomst. Allemaal een eigen stijl, maar de overeenkomst zit hem in het lichtgebruik. Muzikaal is het ook weer geweldig, maar je verwacht ook niet anders van Clint Mansell. Had ik verdomme toch gelijk, dit is wat mij betreft inderdaad één van de beste en mooiste films ooit gemaakt. Vandaar ook dat ik mijn 7e 10 op IMDB aan deze film geef. Niet iedereen zal het begrijpen of waarderen (een 'collega' begreep de boodschap niet eens, schreef vast voor de Telegraaf). Ik denk echter dat het over een aantal jaar, net zoals met 2001 (die is alleen veel abstracter), pas echt op waarde zal worden geschat. Een meesterwerk dat je niet mag missen dus!
Mijn cijfer: 9,5
IMDB: 7,7
Na Inland Empire wederom een vettequote:Op donderdag 25 januari 2007 13:12 schreef JelleS het volgende:
The Fountain (Darren Aronofsky, 2006)
[...]
Mijn cijfer: 9,5
IMDB: 7,7
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
ik heb die foto al een paar weken als bureaubladachtergrond, moet de film alleen nog zienquote:Op donderdag 25 januari 2007 17:47 schreef washandje het volgende:
The Prestige (#192)
[afbeelding]
Mooi script van Christopher Nolan (Memento) over goochelaars in het begin van de 20e eeuw. Eén truc die wordt opgevoerd door Christian Bale is zo bijzonder dat Hugh Jackman besluit hem te stelen. Uiteraard wil Bale dit tegengaan en zo ontstaan er talloze plotwendingen, die hun climax krijgen bij een erg verassend einde. Het acteerwerk is van iedereen goed. Michael Caine is erg leuk als de man achter de schermen bij Hugh Jackman. En Scarlett Johansson =8.5/10 imdb 8.1
Af en toe zet ik die nog wel eens op om alleen maar het einde te kijken. Staat wat mij betreft gelijk met de slotscenes van bijv. Les Quatre cents coups en Paths of Gloryquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:31 schreef pascalheister het volgende:
een meer dan meesterlijk einde.
Cijfer 8,3
je linkt naar The Graduatequote:Op donderdag 25 januari 2007 23:01 schreef JelleS het volgende:
[..]
Af en toe zet ik die nog wel eens op om alleen maar het einde te kijken. Staat wat mij betreft gelijk met de slotscenes van bijv. Les Quatre cents coups en Paths of Glory
Rescue Dawn (Herzog, 2006)
Mijn cijfer: 8,5
IMDB: 8,0
Had geen zin om zelf te typenquote:Op donderdag 25 januari 2007 23:10 schreef pascalheister het volgende:
[..]
je linkt naar The Graduate
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het begin is vrij zwaar, mede ook door de muziek. Zulke zwaardiepe bastonen wat neerkomt op grondtonen. Daarmee kan je zwak ziek en misselijk van worden. Maar die brandblusserscene blijft je bij he.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:10 schreef Guerra het volgende:
Irréversible
Mijn hemel, niet echt een toegankelijke film. Nog nooit zoiets schokkends gezien als de brandblusser of de verkrachtings scene. Voor de rest wel een goede film maar ben nog wel impressed van die scenes.
7.5/10
quote:Op donderdag 25 januari 2007 02:25 schreef Doff het volgende:
[..]
Geloof het of niet, dat laatste zinnetje was voornamelijk voor jou bedoeld.
Jennifer Aniston kan dan ook maar 1 typetje spelen, en dat is dat super-irritante Friends typetje.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 05:26 schreef cwk het volgende:
[afbeelding]
Ik begrijp niet helemaal waar de ruim voldoende voor The Good Girl op IMDb vandaan komt. Het is waar dat de film een paar clichés weet te omzeilen, en het merendeel van de cast toch van goede huize komt, maar eigenlijk was het gewoon een rommeltje. Typisch zo'n film die wat wil zeggen maar dat zo lullig verpakt (Annistion + mislukt zuidelijk accentje draagt daar aan bij) dat je naderhand wegloopt wondering what the hell you just watched. Matig allemaal, Reilly was nog wel geestig trouwens. **½
Home Alone 1 ??? slecht .. noway. Deel 1 is een uitermate vermakelijke film en heeft ook een aardige raplay-waarde of heb je over Home Alone 3 en 4. Dat zijn wel wanproducties.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Son of the Mask (#27)
Tot vanavond waren er drie films die ik absoluut tenenkrommend slecht vond: Manos: The Hands of Fate, Home Alone en Glitter. De eerste twee heb ik nog helemaal gezien, Glitter heb ik toch nog tot de helft volgehouden, maar Son of the Mask slaat werkelijk alles. Deze film is niet eens per ongeluk grappig. Ik heb het eerste kwartier gezien en hield het toen niet meer vol. Nog even snel door de rest van de dvd gezapt met de ijdele hoop dat het misschien toch nog beter werd, maar het ging van kwaad tot erger. Deze film is echt, echt, echt heel erg slecht.
Dit is inderdaad een goede omschrijving van de film.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Severance (2006)
Coole horror film over een groep werknemers van een wapenindustrie-bedrijf, die ergens in Oost-Europa aan een teambuilding weekeind doen. Maar in de bozen schuilen een paar lunatics. De film weet gelukkig de doodsteek voor horrors te omzeilen: de ergerlijke irritante cliché's. De film is spannend en eng op de juiste momenten. En (extreem) grappig op andere momenten. Verder bevat de film ook nog een hoeveelheid gore. Genoeg voor een
cijfer: 7.5
Ik ga 'm toch maar zien dan, nu heb ik er al zoveel goede dingen over gelezen.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:22 schreef Shogo het volgende:
Match Point (2005)
Een tennisspeler die in contact komt met een rijke familie, daarbij de verloofde van zijn vriend ontmoet en met de zus van zijn vriend gaat, maar daarbij die verloofde aantrekkelijk vind, maar toch met die zus trouwt. En tijdens het getrouwde leven begint het te knagen. Vanaf het begin maak je kennis met de hoofdrolspeler en gedurende de film leef je wel met hem mee, daarbij in het oog genomen dat hij 'Nola' ontmoet een zeer mooie dame (Scarlett Johansson) maar waarbij het niet mogelijk is gedurende die tijd voor die twee om samen te zijn, daarbij voel je de spanning tussen die twee. De film pakt je in het begin en bouwt duidelijk op naar iets (maar wat blijft gissen) en je wordt geabsorbeerd door de verhaallijn, echt heel goed.
[afbeelding]
Het karakter van Rhys Meyers heeft de hele film eigenlijk voor mij verpest. Wat een intens onuitstaanbaar personage. Maar hij schijnt goed te zijn, het zal wel.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:11 schreef arneaux het volgende:
Ik ga 'm toch maar zien dan, nu heb ik er al zoveel goede dingen over gelezen.
quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:31 schreef pascalheister het volgende:
gezien vanavond:
The Graduate (Nichols, 1967)
[afbeelding]
De tijdloze muziek van Simon and Garfunkel neemt je mee in deze heerlijke film. Hoffman en Bancroft spatten beide van het scherm af, heerlijke dialogen, prachtig camerawerk en een meer dan meesterlijk einde.
Cijfer 8,3
Gisteren had ik zeker wat beters te doenquote:Op maandag 29 januari 2007 22:39 schreef pascalheister het volgende:
Shadows is veel meer waard jongen
had je gister niks beters te doen
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 29 januari 2007 22:30 schreef Timo20 het volgende:
Zaterdag:
A Woman Under The Influence
Gena Rowlands geeft één van de meest beklijvende en fascinerende performances die ik ooit heb gezien. Iedere scene waar ze in voorkomt (en dat zijn er nogal wat) is een beleving op zich en heeft wat extra`s doordat Rowlands erin voorkomt. Heb echt gefascineerd zitten kijken, dit is echt een prestatie zoals je ze bijna nooit zult zijn. De beelden van de scene waarin ze helemaal uitflipt is één van de beste ooit en zal nog lang bij je blijven.
Ten eerste: de film duurt langer dan 1.5 uur.quote:Op maandag 29 januari 2007 23:17 schreef Mainport het volgende:
Children of Men bouwt zo mooi op, en net als je er helemaal inzit, is het afgelopen. Anderhalf uur is veel te kort om zo'n futuristisch dystopisch epos overtuigend te creëren. Ondanks de mooie beelden krijg je nauwelijks binding, er worden met gemak personages geïntroduceerd en weer aan de kant gedaan. Het hele idee van geen kinderen meer kunnen krijgen en de oorlogen die daar kennelijk bijhoren worden als gegeven gezien en verder niets, laat staan dat er een einde aan gebreid wordt.
Jawel. Al die rare films met open eindes, heb je toch helemaal niks aan? Regisseurs die met films aankomen met expres open eindes en van die rare verhaalkronkels zoals in Donnie Darko en Memento... dat soort shit zouden ze moeten verbieden!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:02 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Ten eerste: de film duurt langer dan 1.5 uur.
Ten tweede: uiteraard is het een gegeven dat men geen kinderen meer kan krijgen. Maar het is natuurlijk wel het gegeven waarom de hele film draait. Daar wordt dus zeker wat mee gedaan, nl. een hele film om heen gemaakt.
Ten derde: zoals ik al zovaak heb gezegd: Children Of Men heeft geen uitleggerig einde nodig. Het is juist perfect zoals ie nu is. Waarom wilt iedereen dat altijd alles wordt uitgekauwd en uitgelegd?
Donnie Darko een open einde? Volgens mij is dat einde juist behoorlijk gesloten.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 02:18 schreef PDOA het volgende:
[..]
Jawel. Al die rare films met open eindes, heb je toch helemaal niks aan? Regisseurs die met films aankomen met expres open eindes en van die rare verhaalkronkels zoals in Donnie Darko en Memento... dat soort shit zouden ze moeten verbieden!
Laat de bazen in Hollywood maar beslissen wat goed of slecht is. Het gepeupel aanzetten tot nadenken is vragen om problemen. Gesnopen, ventje?
Hollywood
Zes minuten langer, inderdaad.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:02 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Ten eerste: de film duurt langer dan 1.5 uur.
Het hoe en waarom komt totaal niet aan bod,quote:Ten tweede: uiteraard is het een gegeven dat men geen kinderen meer kan krijgen. Maar het is natuurlijk wel het gegeven waarom de hele film draait. Daar wordt dus zeker wat mee gedaan, nl. een hele film om heen gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind een open einde wel wat anders danquote:Ten derde: zoals ik al zovaak heb gezegd: Children Of Men heeft geen uitleggerig einde nodig. Het is juist perfect zoals ie nu is. Waarom wilt iedereen dat altijd alles wordt uitgekauwd en uitgelegd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik ben totaal niet het type dat een hekel heeft aan open eindes, hou er juist van. Maar dit is geen open einde, dit zijn losse eindjes aan elkaar vastgeknoopt met het excuus van een open einde.Graag op anoniem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |