Niet in je opgekomen dat ik de film wellicht nog niet afgekeken had?quote:
Wat een ontzettend toffe film, heerlijk Jaren '50 sfeertje, kijkt lekker weg ook, goed uitgewerkt, en blijft ook lekker boeien mede door de lekkere cast. Heb zitten genieten.quote:Eind jaren veertig hielden ze heel Amerika in angst als de Lonely Hearts killers, later ontmaskerd als Martha Beck (Salma Hayek) en Raymond Fernandez (Jared Leto). Hun aanpak was dodelijk eenvoudig: via contactadvertenties spoorden ze rijke weduwen op. Die werden na een romantische start genadeloos beroofd en op gruwelijke wijze vermoord. Als detective Elmer Robinson (John Travolta) hen op het spoor komt, laat hij niet meer los. Zijn partner Charles (James Gandolfini) probeert hem te remmen...
op de bbc toch gister?quote:Op zondag 14 januari 2007 22:57 schreef JelleS het volgende:
Five Graves To Cairo (1943)
[afbeelding]
Vroege film van Billy Wilder over een Britse corporaal die per ongeluk in het hoofdkwartier van het Afrikakorps vast zit. Visueel niet spectaculair, net als de acteerprestaties (op von Stroheim als Rommel na), maar de plot is geweldig. Ondanks de stomme grappen blijft daardoor toch een fijne spannende film over, die ook nog eens de duitsers niet als stereotypen neerzet, opvallend voor een film midden in de oorlog gemaakt. De Italianen worden dan wel weer belachelijk gemaakt, en het propaganda-tintje aan het einde mag niet ontbreken, maar ik was toch zeer positief.
Mijn Cijfer: 8,0
IMDB: 7,5
Ik vind de casting wel opvallend, die Martha Beck was een vrij onaantrekkelijke en vooral erg dikke vrouw met een minderwaardigheidscomplex, misschien ook één van de redenen waarom ze deed wat ze deed. En daar casten ze dan Hayek voor.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:28 schreef PeRi het volgende:
Lonely Hearts (2006)
[afbeelding]
[..]
Wat een ontzettend toffe film, heerlijk Jaren '50 sfeertje, kijkt lekker weg ook, goed uitgewerkt, en blijft ook lekker boeien mede door de lekkere cast. Heb zitten genieten..
Cijfer: 8.
Ohja, die had ik ook nog gezien. Ik vond de grapjes net niet grappig genoeg, maar misschien komt dat ook door de vertaling en soms was het allemaal veel te karikatuur-achtig: zo'n hoge VN-pief met een blonde secretaresse en strontvervelende journalistes enzo. Desondanks was het wel een aangename film met idd een passend einde. Cijfer: 7quote:Op maandag 15 januari 2007 15:32 schreef Gillingham het volgende:
No Man's Land (2001) 8/10
[afbeelding]
Dikke meevaller dat deze film op de tv kwam, uiteraard op een publieke zender. Enerzijds leuk en grappig, anderzijds serieus en kritisch. Toepasselijke combinatie om een boeiende film te maken over de conflicten in voormalig Joegoslavië zonder pretentieus te worden. Het comedy-gehalte in deze film staat de serieuze kant zeker niet in de weg. Helemaal geloofwaardig is het niet altijd, maar de kansloze missie van een gebrekkige VN-operatie wordt goed neergezet. Bureaucratie, nationalisme, onbegrip, hiërarchie en natuurlijk de media, het zit er allemaal in verwerkt. De anti-climax aan het einde van de film werkt ook nog eens des te beter.
Ik vond die VN-pief zelf eigenlijk niet zo geslaagd. Die secretaresse was inderdaad cliché, maar haar rol was dan ook erg klein. De journalisten vond ik daarentegen zeker toepasselijk bij deze film.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:13 schreef Falco het volgende:
[..]
Ohja, die had ik ook nog gezien. Ik vond de grapjes net niet grappig genoeg, maar misschien komt dat ook door de vertaling en soms was het allemaal veel te karikatuur-achtig: zo'n hoge VN-pief met een blonde secretaresse en strontvervelende journalistes enzo. Desondanks was het wel een aangename film met idd een passend einde. Cijfer: 7
Nog niet in je opgekomen om dan pas hier te schrijven wanneer je de film ook echt helemaal hebt gezien??quote:Op zondag 14 januari 2007 23:06 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Niet in je opgekomen dat ik de film wellicht nog niet afgekeken had?
Die heb ik ook gezien. Het was wat mij betreft een grote achtbaan... Het hield maar niet op. Bovendien, een erg slecht einde. Een 6,0 zou ik geven.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:21 schreef Crazykill het volgende:
Apocalypto
http://www.imdb.com/title/tt0472043/
Ik vond et wel oké. Niet echt super bijzonder, maar wel vermakelijk.
alleen vandaagquote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:24 schreef pascalheister het volgende:
in hoeveel dagen sok?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |