Misschien is IMDb niet het meest geschikte referentiekader (qua bekendheid van films) voor de doorsnee Nederlander die ergens een forum bezoekt en dit topic tegenkomt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:11 schreef cwk het volgende:
Hoe je t ook wend of keert. 11.000 votes noem ik niet relatief onbekend. Maar goed dat woordje relatief he..
Dát en:quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien is IMDb niet het meest geschikte referentiekader (qua bekendheid van films) voor de doorsnee Nederlander die ergens een forum bezoekt en dit topic tegenkomt.
Ga Soldaat van Oranje kijken, dan zie je dat Verhoeven wel degelijk smaak heeftquote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:57 schreef Falco het volgende:
De eindscene is erg indrukwekkend en daarnaast vond ik het erg interessant om het Parijs rond 1960 te zien. Cijfer: 8
En het Gooi wat zo'n 20 meter boven de zeespiegel ligt, wordt ook compleet overspoeld, terwijl een stuk aan de monding van de Biesbosch wel droog blijftquote:Op zaterdag 20 januari 2007 09:46 schreef pberends het volgende:
An Inconvenient Truth van Al Gore.
[afbeelding]
6 meter zeespiegelstijging (als bijvoorbeeld de Noordpool compleet gesmolten is) wat zeker haalbaar is in 50 jaar.
Logisch, maar zo schokkend is dit ook weer niet. Dat land heeft namelijk de meeste inwoners die in hoge welvaart leven. Neemt niet weg dat het energieverbruik relatief gezien idd alsnog erg hoog is. Per persoon: ruim 2x zo hoog als de EUquote:
Volgens mij moet je hier links en rechts omdraaienquote:[afbeelding]
Nog het meest interessant plaatje:
Rechts het aantal wetenschappelijke artikelen waarin wetenschappers er aan twijfelen of de mens wel de oorzaak is van het broeikaseffect.
Links het aantal media publicaties waarin er getwijfeld wordt of de mens wel de oorzaak is van het broeikaseffect.
Die 100% slaat dan ook op het aantal artikelen waarin dit gesteld wordt, niet op de bijdrage van de mens.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:10 schreef Falco het volgende:
Volgens mij moet je hier links en rechts omdraaien. Maar zorgt de mens ook voor de volle 100% voor een temperatuurstijging, waardoor de poolkappen smelten en dergelijke? Het klimaat is nooit stabiel geweest namelijk... De mens lijkt me ook zeker verantwoordelijk voor het broeikaseffect, maar niet voor de volle 100% dus.
En hier ben ik over gevallen. De Noordpool bestaat namelijk alleen maar uit drijvend ijs (Zee-ijs). Heb je wel eens een ijsklontje in je glas water gedaan, volledig laten smelten en vervolgens naar het peil van het water in het glas gekeken? Zet maar eens een streepje op het glas waar het het peil van het water zich begeeft vóórdat het ijsklontje gesmolten is, en vergelijk dit met het peil van het water nadat het klontje volledig gesmolten is. Je zult zien dat het peil onveranderd blijft.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 09:46 schreef pberends het volgende:
6 meter zeespiegelstijging (als bijvoorbeeld de Noordpool compleet gesmolten is) wat zeker haalbaar is in 50 jaar.
Links en rechts waren inderdaad verkeerd.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:10 schreef Falco het volgende:
[..]
En het Gooi wat zo'n 20 meter boven de zeespiegel ligt, wordt ook compleet overspoeld, terwijl een stuk aan de monding van de Biesbosch wel droog blijft?
[..]
Logisch, maar zo schokkend is dit ook weer niet. Dat land heeft namelijk de meeste inwoners die in hoge welvaart leven. Neemt niet weg dat het energieverbruik relatief gezien idd alsnog erg hoog is. Per persoon: ruim 2x zo hoog als de EU
[..]
Volgens mij moet je hier links en rechts omdraaien. Maar zorgt de mens ook voor de volle 100% voor een temperatuurstijging, waardoor de poolkappen smelten en dergelijke? Het klimaat is nooit stabiel geweest namelijk... De mens lijkt me ook zeker verantwoordelijk voor het broeikaseffect, maar niet voor de volle 100% dus.
Ergens zou ik graag deze docu willen zien, maar bij het zien van dit soort plaatjes gaan mijn nekharen overeind staan.
Ik gebruikte die 100% (ik doelde namelijk niet op dat plaatje met die statistieken) eigenlijk wat ongelukkig in mijn vorige reply. Wat me soms tegenstaat is dat beweerd wordt dat het hele klimaatgebeuren alleen door de mens veroorzaakt wordt, iets wat mij onzin lijkt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Links en rechts waren inderdaad verkeerd.
Het gaat in die artikelen niet om of de mens 100% verantwoordelijk is, maar of de mens hoofdverantwoordelijk is.
Toch maar eens kijken dan, dit soort onderwerpen kunnen me wel boeienquote:Ik heb ook een tijd gewacht om de film te bekijken omdat het zo cliché overkwam, maar voor zowel links als rechts is het zeker de moeite waard.
dan zit ik nog lekker droog hier in de achterhoekquote:Op zaterdag 20 januari 2007 09:46 schreef pberends het volgende:
Ik ook, buurman.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:08 schreef pascalheister het volgende:
[..]
dan zit ik nog lekker droog hier in de achterhoek![]()
Leuke film met een flinke dosis humor.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:08 schreef kinky_queen het volgende:
SEVERANCE
CREEP regisseur Smith overtreft zijn vorige film die ik ook goed vind maar deze heeft net ff wat meer
Uitstekende horror met goed getimede humor
Aanrader
[afbeelding]
[afbeelding]
een tien voor een film kan niet naar mijn inziensquote:Op zondag 21 januari 2007 12:44 schreef cwk het volgende:
Geef em dan een 10 mejong.
Tja. Absolute perfectie bestaat misschien dan niet, maar als een film voor jou álles heeft. Is dat dan geen 10 waard?quote:Op zondag 21 januari 2007 13:11 schreef pascalheister het volgende:
[..]
een tien voor een film kan niet naar mijn inziens![]()
op de een of andere manier zie ik dat niet zo, hoe ik dat precies moet uitleggen is ook lastig. Perfectie bestaat ook niet denk ik, en dat zal ook geen enkele film kunnen halen, alleen het streven om er zo dichtbij mogelijk te komen. Maargoed andere mensen geven verschillende films 10en wat daar de gedachte van is, vind ik ook onduidelijk.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:18 schreef cwk het volgende:
[..]
Tja. Absolute perfectie bestaat misschien dan niet, maar als een film voor jou álles heeft. Is dat dan geen 10 waard?
Ik had dat onafgemaakte gevoel juist bij Magnolia. Het moest een onvergetelijke climax zijnquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:25 schreef Shogo het volgende:
Crash (2004)
De film heeft wat weg van 'Magnolia' en lijkt een aantal dingen ook wel geleent te hebben daarvan. Diverse levens die op een merkwaardige wijze verbonden worden. Het acteerwerk is prima, de cinematography vond ik best goed deed me denken aan 'Collateral' en de verhalen zijn best ok (alleen werdt ik moe van al dat racisme BS). Maar 'Magnolia' vind ik eigenlijk op alle fronten beter uitgewerkt, daar 'Crash' ook probeert iets emotioneels naar boven te halen deed het mij in ieder geval weinig in tegenstelling tot 'Magnolia' die ik pakkend vondt. Daarbij vind ik 'Crash' op het einde onafgemaakt, hoogstwaarschijnlijk dat dit de bedoeling is maar dat vind ik een minpunt. Al met al is het best aardig allemaal maar wil je zo'n soort film zien neem dan 'Magnolia'.
Zo zie je maar hoe dat verschilt.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:40 schreef sadbuttrue het volgende:
[..]
Ik had dat onafgemaakte gevoel juist bij Magnolia. Het moest een onvergetelijke climax zijnNou dat viel mij behoorlijk tegen. Crash daarintegen riep veel meer emotie bij me op.
Goeie vraag.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:09 schreef Doff het volgende:
Als een 10 halen niet kan, is het dan redelijk iets te beoordelen op een schaal van 10?
Dan Metropolis te kijken??quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:39 schreef JelleS het volgende:
Dan verdrink ik nog liever.
Heb 'm net gezien en vond 'm inderdaad supercool. Het verhaal is flinterdun maar dat geeft niets.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:08 schreef kinky_queen het volgende:
SEVERANCE
CREEP regisseur Smith overtreft zijn vorige film die ik ook goed vind maar deze heeft net ff wat meer
Uitstekende horror met goed getimede humor
Aanrader
[afbeelding]
[afbeelding]
Sommige meisjes zijn gewoon pienter. ze heeft wel iets weg van die trien van Vroege Vogels. Andrea van Polquote:Op maandag 15 januari 2007 00:42 schreef arneaux het volgende:
Hard Candy
Wat een kutfilm. Een of andere supervrouw op steroiden laat kunstjes zien waar MacGyver jaloers op zou worden. Bovendien komt ze buitensporig goed uit de hoek met elke opmerking die ze maakt en met die grote bambi bruine ogen zet ze elke opmerking zo veel mogelijk kracht bij. En dat is gewoon heel erg slecht.
cijfer 6.5 / imdb 5.6quote:Bundy was a very adept and glib con artist who faked a broken arm in a sling to convince young women to help him carry his textbooks to his car. Once there, he battered them with a baseball bat and carried them off for ghoulish rituals.
Ik vond het slappe verhaal juist afbreuk doen aan de film. Cliché na cliché na cliché, al moet ik toegeven dat het einde wel weer leuk bedacht was. Die hele romance tussen Byslan en Craig (ben effe zijn naam kwijt) sloeg helemaal nergens op. Als het een intelligent(er) verhaal had dan was het imho echt een topfilm geweest. Nu is het niets meer dan een leuke film die het vooral moet hebben van de fantastische Sin City-achtige beelden.quote:Op maandag 22 januari 2007 09:57 schreef Gorro het volgende:
Renaissance (Christian Volckman, 2006)
Damn, wat ziet deze film er tof uit. De hoog contrast zwart wit beelden zijn om van te smullen. Daarnaast heeft men ook nog allerlei toffe science fiction gadgets weten te bedenken en ziet het Parijs van 2054 er architectonisch gezien ook erg cool uit. Met name die glazen pleinen zijn tof. Met zo veel visueel bravoura is er geen baanbrekend verhaal nodig om mijn op het puntje van m'n stoel te houden. ***½
Ik vind het leuk om mezelf te kwellen met slechte films. Ik weet van 't weekend heb ik allemaal een zwak zesje bekeken. Het geeft een stoer gevoel dat je een film kan weerstaan waarbij Paris HIlton bv 80% van de screentijd voor zich opneemt.quote:Op maandag 22 januari 2007 09:50 schreef Sokolsky het volgende:
Waarom kijk jij eigenlijk zoveel films met lage IMDB-cijfers Lambiekje?
quote:Production
Most scenes in the film were unscripted and the characters are not actors with the exceptions of Borat, Azamat, Luenell the prostitute (portrayed by an actress/comedian[5]) and Pamela Anderson (who is an old friend of Cohen.[6]) The antique store scene was also staged, as Cohen was worried about breaking valuable items.[7] Filming was already underway in January 2005, when Cohen caused a near riot in what would ultimately be the rodeo scene in the final cut of the film.[8] Reportedly, Borat's antics led to police being called on Cohen 91 times during the production of the film.[9]
Inderdaad de eerste echte slechte rol van Scarlett. Toch de film uiteindelijk 4 sterren gegeven, waarvan 1 speciaal was voor de scene van Scarlett in dat rode badpak.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:50 schreef cwk het volgende:
Ik heb Scoop ook net gezien en was ook wel tevreden. Grootste probleem is eigenlijk Scarlett, die gewoon niet zo goed uit de voeten kan met het stuntelige Allen-dialoog. Het verhaaltje was ook wat summier maar het was toch goed vermaak, duurde gelukkig ook niet zo lang. Een zeven.
http://www.montrealfilmjournal.com/review.asp?R=R0001032quote:Op maandag 22 januari 2007 14:25 schreef Sokolsky het volgende:
Wat zijn jullie allemaal gul voor meneer Allen. Scoop is gewoon een prul.
*Kuch-The Island-Kuch*quote:Op maandag 22 januari 2007 14:06 schreef JelleS het volgende:
[..]
Inderdaad de eerste echte slechte rol van Scarlett.
Scarlett in The Island =quote:
En weer andere geven een 7 aan films waarin Paris Hilton dood gaat. Om even iets geks te noemen. Belachelijke films als Salo wordt ook algemeen een voldoende gegeven. Ookal is het concept extreem verwerpelijk. Misschien dat het op werkelijkheid berust.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Maar wel bij een prima vermakelijk filmpje. Sommige mensen geven een film pas een 10 als het absolute perfectie bereikt. Andere een film, die prima vermaakt voor 90 min. een 7.
quote:Er komen zoveel namen voorbij en op een gegeven moment weet je echt niet meer wie wie is, bij welke partij ze horen etc. Mijn interesse voor het plot daalde gaandeweg
nee hoorquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:29 schreef Kolkus het volgende:
Vozvrashcheniye
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik geloof dat iedereen hem hier onderhand heeft gezien dus ik hou het kort.
Schitterend gefilmd, opvallend goed geacteerd (zeker van de kinderen) en lekker ruw verhaal.
Ja echt verbijsterend was datquote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:02 schreef Sokolsky het volgende:
Ach, hij verloor gewoon met 3-1 van Svadba
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door linebear op 24-01-2007 13:07:03 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |