abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:25:08 #101
13148 Shogo
Psycho...
pi_45504826
Crash (2004)
De film heeft wat weg van 'Magnolia' en lijkt een aantal dingen ook wel geleent te hebben daarvan. Diverse levens die op een merkwaardige wijze verbonden worden. Het acteerwerk is prima, de cinematography vond ik best goed deed me denken aan 'Collateral' en de verhalen zijn best ok (alleen werdt ik moe van al dat racisme BS). Maar 'Magnolia' vind ik eigenlijk op alle fronten beter uitgewerkt, daar 'Crash' ook probeert iets emotioneels naar boven te halen deed het mij in ieder geval weinig in tegenstelling tot 'Magnolia' die ik pakkend vondt. Daarbij vind ik 'Crash' op het einde onafgemaakt, hoogstwaarschijnlijk dat dit de bedoeling is maar dat vind ik een minpunt. Al met al is het best aardig allemaal maar wil je zo'n soort film zien neem dan 'Magnolia'.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:28:16 #102
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_45504934
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:11 schreef cwk het volgende:
Hoe je t ook wend of keert. 11.000 votes noem ik niet relatief onbekend. Maar goed dat woordje relatief he..
Misschien is IMDb niet het meest geschikte referentiekader (qua bekendheid van films) voor de doorsnee Nederlander die ergens een forum bezoekt en dit topic tegenkomt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:30:01 #103
67089 Gillingham
The horror...
pi_45507109
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:28 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Misschien is IMDb niet het meest geschikte referentiekader (qua bekendheid van films) voor de doorsnee Nederlander die ergens een forum bezoekt en dit topic tegenkomt.
Dát en:

re·la·tief2 (bn.)
1 beschouwd ten opzichte van iets anders => betrekkelijk; <=> absoluut

Dat ten opzichte van iets anders slaat dus op andere films van Kubrick.
Als we toch met mierenneuken bezig zijn, ik kan er ook wat van.
What's it going to be then, eh?
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:47:33 #104
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45509390
Hard Candy (2005)
Ik heb altijd respect gehad voor regisseurs, die films waarin 2 mensen in één setting met een simpel verhaal van begin tot eind boeiend kunnen maken. Hard Candy is zo'n film. Ik zat van begin tot het eind op het randje van mijn stoel. Als dit dan ook nog eens je eerste lange speelfilm is verdien je alle respect. Respect gaat ook uit naar Ellen Page en in iets mindere mate naar Patrick Wilson.
cijfer: 8.5

13 Tzameti (2005)
Géla Babluani had ooit eens Deer Hunter gekeken, daarin zag hij een verschrikkelijk spannende beruchte scené. Toen dacht hij bij zichzelf, daar kan ik ook een film over maken. En zo geschiedde.
Het middelstuk van de film gebasseerd op deze berucht Deer Hunter-episode is spannend en onderhoudend (om het zo te noemen). Maar de stukken daarvoor en daarna, konden mij nauwlijks boeien. En kwamen me iets te veel artsyflatsy, "kijk ons eens in zwart-wit schieten", over.
cijfer: 7.5

Taegukgi hwinalrimyeo (Tae Guk Gi: The Brotherhood of War) (2004)
We hadden het over films, die na de tweede keer kijken een even verbluffende indruk achter laten. En daarom een 10 verdienen.
Voilá:
cijfer: 10
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:50:28 #105
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45509474
Opvallend Lonewolf, Taegukgi lijkt me juist zo'n film die je de tweede keer een stuk minder vindt. De eerste keer was het immers een haast nieuwe oorlogservaring, waardoor je de af en toe wat zwakke acteerprestaties maar vergat. Toch ook maar eens een tweede keer kijken.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 17:15:00 #106
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_45510236
Ik stoorde me wat aan de meligheid, deze had niet die typische Koreaanse sentimentaliteit, maar was veel meer full blown Hollywood-melodrama, tegen het aan. Hij wordt soms omschreven als Saving Private Ryan in het kwadraat, jammer genoeg geldt dat ook voor de laatste 5 minuten van SPR.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_45511118
Who's Afraid of Virginia Woolf?

Zo maken ze ze niet meer. Geslaagde toneeladaptie van Mike Nichols met sterk acteerwerk van alle vier de betrokken acteurs. Hoewel de film puur draait op dialoog en niet op enige vorm van actie blijft het toch boeiend. Enige minpunt is dat hij richting het einde een beetje inzakt. 8/10 imdb 7.9
Who knew?
pi_45517882
Jesus Camp
De documentaire zelf zal de grondvesten niet doen schudden en eigenlijk bevestigt het een beeld waar iedereen wel van op de hoogte is. En tóch blijft het min of meer schokkend om te zien in welke mate mensen zich laten indoctrineren. En nog belangrijker: hoe zij daar hun kinderen in betrekken. Daardoor toch wel een aardige docu.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 22:39:08 #109
13148 Shogo
Psycho...
pi_45520214
The Black Dahlia (2006)
Allereerst het positieve punt dat de (film-noir) sfeer dik in orde was. Maar een belangrijk ding zijn ze toch vergeten voor deze film, het plot... Sowieso wordt er vrij omgegaan met hoe de echte situatie was bij de 'Black Dahlia' moord, dat is opzich prima en niet storend, maar merendeel van de film bestaat uit doelloze scenes. Dan krijgen we nog een plottwist toegeworpen terwijl het einde nadert en dat gaat ook al nergens over. Het acteerwerk was tevens ook matig. Jammer, ik had er goede verwachtingen van maar dit is prul gehuld in een leuk jasje.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 22:57:57 #110
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45520793
Dogville

De altijd innovatieve regisseur Lars von Trier levert met Dogville een originele film af: krijt in een fabriekshal wat straten, leg wat attributen neer en laat een stuk of 25 acteurs en actrices een film spelen. Het idee achter dit kon ik erg waarderen . Het verhaal wat Dogville heeft te vertellen, is over het algemeen ook wel aardig. Toch mankeert er wel iets: doordat alles zo minimalistisch is opgezet leiden de verschillende shots en het gezwaai met de camera soms best af. Langere stilstaande shots zouden de film denk ik beter maken, maar misschien ook weer saaier, aangezien ik het verhaal soms niet altijd even boeiend vond. Ook krijg je dan echt het gevoel dat je naar een toneelstuk zit te kijken en het is de vraag of dat nou zo goed zou hebben uitgepakt. Desalniettemin toch een redelijk goede film. Cijfer: 7

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb

Mooi satirisch stuk . Natuurlijk speelt Peter Sellers knap drie verschillende rollen, maar George C. Scott als General Turgidson en Slim Pickens als 'Cowboy' Kong verdienen wat mij betreft evenveel credits . Cijfer: 8,5

Les quatre cents coups

Mooie debuutfilm van de Franse regisseur Truffaut, waarin het jochie Antoine Doinel zich miskend voelt en veel problemen ondervindt. Opvallend is dat hij toch plezierige momenten beleeft, zoals het bekijken van een poppenkastvoorstelling, naar de film gaan of in een kermisattractie zitten. Desondanks belandt Antoine steeds meer in de goot. De eindscene is erg indrukwekkend en daarnaast vond ik het erg interessant om het Parijs rond 1960 te zien. Cijfer: 8
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  vrijdag 19 januari 2007 @ 22:59:54 #111
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45520849
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 22:57 schreef Falco het volgende:
De eindscene is erg indrukwekkend en daarnaast vond ik het erg interessant om het Parijs rond 1960 te zien. Cijfer: 8
Ga Soldaat van Oranje kijken, dan zie je dat Verhoeven wel degelijk smaak heeft

Ye Ben (Fleeing By Night) (200)
De Chinese (eigenlijk Taiwan, denk niet dat deze in China heeft mogen draaien) Brokeback Mountain zou je het kunnen noemen. Een jongen en meisje schrijven al gedurende hun leven naar elkaar en ontmoeten elkaar ook rond hun 18e, met als doel uiteindelijk te gaan trouwen. De vader van het meisje heeft een eigen theater waar een operagroep komt optreden. De ster van de opera raakt bevriend met de twee, en beiden worden uiteindelijk verliefd op de acteur. Het blijft allemaal wat op de achtergrond, visueel en muzikaal is het allemaal goed maar ook niet meer dan dat, maar uiteindelijk raakte het me toch wel. Iets minder dan Brokeback Mountain, en dat ligt vooral aan de acteerprestaties.

Opvallend is trouwens wel de overeenkomst met die Amerikaanse film. Ik denk zelf dat Ang Lee, zelf geboren in Taiwan, deze film voor het maken van BM gezien heeft. Niet dat hij het naar aanleiding van deze film is gaan maken lijkt me, maar er zitten bepaalde elementen en scenes in die behoorlijk overeenkomen.

Mijn cijfer: 8,0
IMDB: 7,5

[ Bericht 26% gewijzigd door JelleS op 19-01-2007 23:19:59 ]
  zaterdag 20 januari 2007 @ 08:10:37 #112
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_45527053
Eden - Neeeeeeee, wat een ondragelijke kutfilm. Tijdens het kijken had ik het gevoel dat alle puisten die ik ooit gehad heb tegelijkertijd opensprongen en er een soort zuur uitkwam dat m'n gezicht verbrandde. Ik wilde uit m'n bioscoopstoel springen, het doek aan stukjes scheuren en er daarna op kotsen. Wat was dit een vreselijke zit! -25/10
pi_45527424
An Inconvenient Truth van Al Gore.

6 meter zeespiegelstijging (als bijvoorbeeld de Noordpool compleet gesmolten is) wat zeker haalbaar is in 50 jaar.

Amerika zit absurd hoog

Nog het meest interessant plaatje:
Links het aantal wetenschappelijke artikelen waarin wetenschappers er aan twijfelen of de mens wel de oorzaak is van het broeikaseffect.
Rechts het aantal media publicaties waarin er getwijfeld wordt of de mens wel de oorzaak is van het broeikaseffect.

8,5/10

[ Bericht 1% gewijzigd door pberends op 20-01-2007 10:47:29 ]
  zaterdag 20 januari 2007 @ 10:10:17 #114
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45527606
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 09:46 schreef pberends het volgende:
An Inconvenient Truth van Al Gore.

[afbeelding]
6 meter zeespiegelstijging (als bijvoorbeeld de Noordpool compleet gesmolten is) wat zeker haalbaar is in 50 jaar.
En het Gooi wat zo'n 20 meter boven de zeespiegel ligt, wordt ook compleet overspoeld, terwijl een stuk aan de monding van de Biesbosch wel droog blijft ?
quote:
[afbeelding]

[afbeelding]
Amerika zit absurd hoog
Logisch, maar zo schokkend is dit ook weer niet. Dat land heeft namelijk de meeste inwoners die in hoge welvaart leven. Neemt niet weg dat het energieverbruik relatief gezien idd alsnog erg hoog is. Per persoon: ruim 2x zo hoog als de EU
quote:
[afbeelding]
Nog het meest interessant plaatje:
Rechts het aantal wetenschappelijke artikelen waarin wetenschappers er aan twijfelen of de mens wel de oorzaak is van het broeikaseffect.
Links het aantal media publicaties waarin er getwijfeld wordt of de mens wel de oorzaak is van het broeikaseffect.
Volgens mij moet je hier links en rechts omdraaien . Maar zorgt de mens ook voor de volle 100% voor een temperatuurstijging, waardoor de poolkappen smelten en dergelijke? Het klimaat is nooit stabiel geweest namelijk... De mens lijkt me ook zeker verantwoordelijk voor het broeikaseffect, maar niet voor de volle 100% dus.

Ergens zou ik graag deze docu willen zien, maar bij het zien van dit soort plaatjes gaan mijn nekharen overeind staan.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  † In Memoriam † zaterdag 20 januari 2007 @ 10:32:52 #115
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_45527860
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 10:10 schreef Falco het volgende:
Volgens mij moet je hier links en rechts omdraaien . Maar zorgt de mens ook voor de volle 100% voor een temperatuurstijging, waardoor de poolkappen smelten en dergelijke? Het klimaat is nooit stabiel geweest namelijk... De mens lijkt me ook zeker verantwoordelijk voor het broeikaseffect, maar niet voor de volle 100% dus.
Die 100% slaat dan ook op het aantal artikelen waarin dit gesteld wordt, niet op de bijdrage van de mens.
Sheridana +1
pi_45527866
quote:

En hier ben ik over gevallen. De Noordpool bestaat namelijk alleen maar uit drijvend ijs (Zee-ijs). Heb je wel eens een ijsklontje in je glas water gedaan, volledig laten smelten en vervolgens naar het peil van het water in het glas gekeken? Zet maar eens een streepje op het glas waar het het peil van het water zich begeeft vóórdat het ijsklontje gesmolten is, en vergelijk dit met het peil van het water nadat het klontje volledig gesmolten is. Je zult zien dat het peil onveranderd blijft.

Gore zou zich enkel moeten focussen op het landijs van Antartica dat aan het smelten is. Desondanks focust hij zich heel erg op Groenland. Maar slechts 4% van al het ijs op de aarde bevindt zich op Groenland. Het ijs van de Zuidpool echter, beslaat zo'n 90% van het totale ijs aanwezig op onze globe.
En volgens metingen van het Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), het wetenschappelijk genootschap van de Verenigde Naties, neemt het ijs daar zelfs toe. De zeespiegel zou om die reden daar zelfs dalen in plaats van stijgen, zoals bij ons.

Ik vind het een geweldige, meeslepende documentaire. Laat ik dat voorop stellen. Ik geloof dat Gore een zeer nobel streven hanteert, maar je moet nooit vergeten dat statistieken niet persé de waarheid vertellen en dat Gore op veel punten simpelweg lijkt te overdrijven. Neemt niet weg, dat de boodschap een juiste is (denk ik).

The Aristocrats
Een vervelend gemonteerde documentaire, verteld door altijd irritante Amerikaanse comedians, over een grap die eigenlijk helemaal niet leuk is. Ik was hier, zoals al duidelijk is, niet erg over te spreken. Sterker nog: de gedachte kwam in me op om hem af te zetten.
pi_45528063
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 10:10 schreef Falco het volgende:

[..]

En het Gooi wat zo'n 20 meter boven de zeespiegel ligt, wordt ook compleet overspoeld, terwijl een stuk aan de monding van de Biesbosch wel droog blijft ?
[..]

Logisch, maar zo schokkend is dit ook weer niet. Dat land heeft namelijk de meeste inwoners die in hoge welvaart leven. Neemt niet weg dat het energieverbruik relatief gezien idd alsnog erg hoog is. Per persoon: ruim 2x zo hoog als de EU
[..]

Ergens zou ik graag deze docu willen zien, maar bij het zien van dit soort plaatjes gaan mijn nekharen overeind staan.
Links en rechts waren inderdaad verkeerd.

Het gaat in die artikelen niet om of de mens 100% verantwoordelijk is, maar of de mens hoofdverantwoordelijk is.

Ik heb ook een tijd gewacht om de film te bekijken omdat het zo cliché overkwam, maar voor zowel links als rechts is het zeker de moeite waard.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 11:27:09 #118
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45528652
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 10:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Links en rechts waren inderdaad verkeerd.

Het gaat in die artikelen niet om of de mens 100% verantwoordelijk is, maar of de mens hoofdverantwoordelijk is.
Ik gebruikte die 100% (ik doelde namelijk niet op dat plaatje met die statistieken) eigenlijk wat ongelukkig in mijn vorige reply. Wat me soms tegenstaat is dat beweerd wordt dat het hele klimaatgebeuren alleen door de mens veroorzaakt wordt, iets wat mij onzin lijkt.
quote:
Ik heb ook een tijd gewacht om de film te bekijken omdat het zo cliché overkwam, maar voor zowel links als rechts is het zeker de moeite waard.
Toch maar eens kijken dan, dit soort onderwerpen kunnen me wel boeien .
  zaterdag 20 januari 2007 @ 11:50:34 #119
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45529061
Opération Lune verdiend enig respect voor de opzet maar kan als mockumentary geen seconde overtuigen. Dat sommige mensen hier ingetrapt zijn is een diep triest feit. Hoe dan ook, de weduwe Kubrick strikken, beschimmelde politici zoals Kissinger en Rumsfeld en nog wat ander 'bekend' spul is dan wel weer leuk, mits je ze wat zinnige dingen laat zeggen. Ik zeg expres niets over de inhoud voor diegenen die nog verrast willen worden. **½

Drop Dead Gorgeous was eigenlijk ook huilen met de pet op. De film begon wel oké met een paar geslaagde grappen gaat véél te lang door en rekt en rekt maar, daar kan zelfs dat vrouwelijke schoon niets meer aan veranderen. De 'documentaire' stijl voegde in deze vorm ook te weinig toe, had veel beter uitgewerkt kunnen worden.**½

Ik heb zo mijn redenen om het onderwerp van F for Fake te waarderen. Daarnaast is het visueel overweldigend en haast hypnotiserend onder begeleiding van de baritonstem van Welles. Zijn vertelling van dit onware verhaal over fraudeurs en vervalsers is allercharmants gebracht. Dunne lijntjes filosofie en tjokvol met dure woorden, je zag de man op en top genieten en dat werkt door op mij als kijker. Zeker een van de origineelste in zijn genre. ****

This is Spinal Tap spreekt een beetje voor zichzelf. Al had ik er toch iets meer van verwacht. Het is vooral meer van hetzelfde, al is datzelfde wel vrij geestig. ***½
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_45529667
Requiem for a Dream

Vierde keer inmiddels. Wat een film zeg, laat elke keer weer een diepe indruk achter. Voor mij toch wel de beste drugsfilm ever. Die muziek blijft echt ongelovelijk mooi/depriminerend.

10.
pi_45531001
quote:

dan zit ik nog lekker droog hier in de achterhoek
pi_45531662
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:08 schreef pascalheister het volgende:

[..]

dan zit ik nog lekker droog hier in de achterhoek
Ik ook, buurman.
Graag op anoniem
pi_45531730
oja gisteravond eindelijk eens Metropolis gezien. Weer een bijzondere film van grootmeester Fritz Lang. Een prachtig muzikaal alsmede een visueel futuristisch plaatje.

Cijfer: 8,5
  zaterdag 20 januari 2007 @ 14:39:03 #124
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45532974
Dan verdrink ik nog liever.
pi_45538295
Bonnie and Clyde (Penn, 1967)

Heerlijke film met een prima cast en leuke personages, typisch past er in deze film ook een rol zoals die van de irritante Blanche. Mooie setting en een prima soundtrack. De eindscene is meesterlijk, ook al zie je deze wel aankomen.

Cijfer: 8,3
  zaterdag 20 januari 2007 @ 20:39:15 #126
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_45543070
Deliver Us From Evil(2006)

Deze documentaire gaat over 'n priester die jarenlang verschillende kinderen heeft misbruikt.De kerk wist hier vanaf en deed er nooit wat aan.Ik wilde deze film eigenlijk niet zien,omdat ik dacht de makers enkel één kant van 't verhaal zouden laten zien,maar verrassend genoeg wilde de priester in kwestie ook aan de documentaire meewerken.Ik was erg onder de indruk van deze film,niet alleen als de vele slachtoffers aan 't woord zijn,maar ook de dader zelf.Als je hem hoort praten,ben je sterk geneigd te zeggen dat deze man nooit uit de gevangenis vrijgelaten had mogen worden.Ook aan de misselijkmakende rol van de kerk word ruim aandacht besteed.Ook al weet je dat dit soort dingen gebeuren,blijft dit een vrij shockerende documentaire.
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
pi_45543996
SEVERANCE

CREEP regisseur Smith overtreft zijn vorige film die ik ook goed vind maar deze heeft net ff wat meer

Uitstekende horror met goed getimede humor

Aanrader

pi_45547602
RED HEAT

Na CHAINED HEAT zit La Blair weer achter tralies in deze leuke wipflick wat gezien word als een sequel op die film

Leuk maar niet de allerbeste Women-In-Prison movie

zondag 21 januari 2007 @ 00:10:29 #129
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_45548762
Night at the Museum

Vind er geen zak aan. kinderfilm.
Knappe acteurs hoeven niet te kunnen acteren of een originele rol neer te zetten.
Nieteens waard voor een toch al saaie avond.
If I had a Hammer...
  zondag 21 januari 2007 @ 00:25:11 #130
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_45549137
The Illusionist (Neil Burger, 2006)
Mooi staaltje vakmanschap van zo ongeveer iedereen die aan de film meegewerkt heeft. De film ziet er erg mooi uit, het acteerwerk is sterk, met name van Edward Norton en de muziek is misschien wel de beste filmscore van het afgelopen jaar. Het verhaal weet genoeg mysterie op te roepen om de kijker tot het einde geboeid te houden. Het einde zat er wel een beetje aan te komen, maar dit doet eigenlijk geen afbreuk aan de film. ****

Saw III (Darren Lynn Bousman, 2006)
Best aardige derde deel in de Saw-reeks. De film heeft niet zo veel nieuws te beiden, maar het concept blijft wel overeind. De sadistische spelletjes en mechanismen zorgen voor genoeg "vermaak" om de film interessant te houden. De film bevat, zeker naar het einde toe, alleen wel een overdaad aan uitleggende flashbacks. ***
  zondag 21 januari 2007 @ 02:06:50 #131
140245 base3ball
State Of Mind
pi_45550801
Even een kopie van mijn recensie van The Illusionist van mijn weblog. Plaats m even hier, is wel wat langer.
Maar aangezien het met mijn opleiding etc te maken heeft, even kijken wat kritische reacties opleveren.

The Illusionist (2006) Mystery/Drama
Regisseur: Neil Burger. Cast: Edward Norton, Jessica Biel, Paul Giamatti, Rufus Sewell e.a.

Wenen, begin twintigste eeuw. Een boerenzoon en een toekomstig hertogin beginnen een onmogelijke liefde.
Ze vluchten in de magie van de boerenzoon, maar ze worden gesnapt en uit elkaar gedreven. Jaren later keert hij terug als Eisenheim de illusionist. Hij doet iedereen versteld staan met zijn illusiies, zo ook een oude bekende, zijn vroegere vriendin die inmiddels hertogin is en op het punt staat te trouwen met de arrogante kroonprins Leopold. De twee groeien, tot ergernis van Leopold, weer naar elkaar toe. Hij stuurt de corrupte hoofdinspecteur Uhl op hem af, maar weet hij het mysterie wat aan het ontstaan is te ontcijferen?

'Eisenheim the illusionist' is een kort verhaal van schrijver Steven Millhauser. Een verhaal wat zo uit een sprookjesboek weg gelopen kan zijn, want dat is het verhaal over een illusionist, een muze en een slechte prins eigenlijk. Maar dan wel een heel mooi en toch ook donker sprookje.
Vanaf het begin is de toon gezet, als we in een groezelig theater Eisenheim in opperste concentratie een geest te voorschijn zien toveren, bekruipt gelijk een onbehagelijk gevoel. Er ontstaat wat rumoer en hoofdinspecteur Uhl besluit in te grijpen. Erg veel tijd krijgen we niet om het allemaal te bevatten, omdat we door middel van de voice-over van Uhl terug gevoerd worden naar de jeugdige jaren van EIsenheim.

Uhl, gestalte gegeven door (ja daar is ie weer) de altijd meer dan degelijke Paul Giamatti (American Splendor, Lady In The Water) is de centrale figuur die de film verbindt.En met hem proberen wij het mysterie dat uitgesponnen wordt te ontrafelen. In een film, waarin illusie een zeer voorname rol speelt, mogen filmische middelen natuurlijk niet ontbreken. Naast de eerder genoemde grauwe sfeer, die zorgt voor een constante dreiging, kunnen we onze ogen uitkijken. Het is dus niet altijd nodig, om groots uit te pakken om een visueel plaatje te maken. Hier moet echter wel bij gezegd worden dat de plaats van handeling overal had kunnen zijn, want als kijker heb je niet het idee dat het zich allemaal in Wenen afspeelt.

Dit is echter slechts een van de weinige minpunten van de film, want buiten de wat eendimensionale slechterik, de kroonprins Leopold, valt er weinig op de film aan te merken. De rollen zijn goed bezet. Zo speelt Edward Norton (American History X, Fight Club) het zeer ingetogen hoofdpersonage Eisenheim. Die ondanks zijn wat mysterieuze kanten toch veel sympathie opwekt bij de kijker. Daarnaast valt Jessica Biel (Blade: Trinity, The Texas Chainsaw Massacre) een positieve zin op. Zij speelt de in tweestrijd verkerende Sophie. ZIj zit in tweestrijd tussen het keurslijf waarin zij zich bevind als liefje van de kroonprins, en de gevoelens voor jeugdliefde Eisenheim. Voeg daarbij de eerder genoemde rol van hoofdinspecteur Uhl aan toe, en je hebt een uitstekende cast. Die goed uit de voeten kan met het twintigste eeuwse sprookje.

De film duurt een kleine twee uur, maar voelt veel korter aan, aangezien erg makkelijk wegkijkt. Dat terwijl je als kijker wel je concentratie erbij moet houden, want je wordt meerdere malen op het verkeerde been gezet.
Naarmate het einde dichterbij komt, wil je er achter komen hoe de vork in de steel zit. En of alles nog allemaal goed komt met Eisenheim. En als het einde dan echt nadert, wordt je alsnog verrast door de manier hoe het in elkaar steekt. Ookal kan het zijjn dat dit misschien toch in de lijn der verwachting ligt, maar misschien is dat wel een illusie?

The illusionist is een film, die niet erg lang zal blijven hangen, maar bied wel een zeer mooie kijkervaring. En zal je met een goed gevoel de bioscoopzaal doen verlaten.

***1/2
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
pi_45551061
BORAT: CULTURAL LEARNINGS OF AMERICA FOR MAKE BENEFIT GLORIOUS NATION OF KAZAKHSTAN

Who is this woman you have shrunk?

2e x

Na hem in de bios te hebben gezien dacht ik 'leuk voor één keer'

NOT!
  zondag 21 januari 2007 @ 04:01:33 #133
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_45551656
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 21:08 schreef kinky_queen het volgende:
SEVERANCE

CREEP regisseur Smith overtreft zijn vorige film die ik ook goed vind maar deze heeft net ff wat meer

Aanrader

[afbeelding]

[afbeelding]
Leuke film met een flinke dosis humor.
Wist je trouwens, dat na een onthoofding de hersenen van het slachtoffer nog enige tijd functioneren? Marie-Antoinette zag zo haar eigen romp op het schavot.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_45555012
Il Conformista (The Conformist) (Bertolucci, 1970)

Meesterwerkje van Bertolucci, overtuigend acteerwerk en een prachtige setting. Camerawerk en fotografie zijn meesterlijk gedaan.

Cijfer: 8,7

Chinatown (Polanski, 1974)

De beste film allertijden voor mij, blijft na zoveel kijkbeurten nog steeds fascinerend en geniaal om te zien, elke keer kom je weer leuke details tegen die deze film fantastisch maakt. Genieten!!!

Cijfer: 9,5
  zondag 21 januari 2007 @ 12:44:04 #135
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45555543
Geef em dan een 10 mejong.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:58:50 #136
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45556004
The China Syndrome, die ik al een tijdje geleden zag was erg tof. Na wat speurwerk bleek dat een paar facetten van de film wel wat ongeloofwaardig waren, maar dat doet verder niet zoveel af aan de ervaring. Solide thriller met meerdere boodschappen die geen seconde verveelt ondanks het lage tempo. Vervalt niet in cliche's (moest wel de hele tijd aan Anchorman denken ) en een puike performance van Lemmon. Aanrader. ****

Perfume was een prima boekverfilming. Muziek was een pluspunt evenals de productie, maar het overdonderde nergens omdat het vrij sloom ging. Jammer dat de beste scène van de film zo ontzettend afgezwakt is in vergelijking met het boek. Begrijpelijk, maar erg jammer. Whishaw was trouwens wel een goeie cast. ***½

Er zijn veel redenen om I Kina Spiser de Hunde een unieke film te noemen. De sterkste wat mij betreft was dat de film het voor elkaar kreeg om enige sympathie in mij op te wekken voor het eigen systeem van goed en kwaad. De vergelijking met lock stock e.d. is begrijpelijk maar wel wat kort door de bocht. Prima film met een erg verfrissende invalshoek. ****
pi_45556412
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:44 schreef cwk het volgende:
Geef em dan een 10 mejong.
een tien voor een film kan niet naar mijn inziens
pi_45556579
Ik ben grote fan van zowel Polanski als Nicholson, maar Chinatown deed me helemaal niks.

Misschien maar eens herkijken binnenkort...
  zondag 21 januari 2007 @ 13:17:35 #139
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45556615
Uzak (Distant) (N B Ceylan, 2002)

Won de Grand Prize op Cannes, en dat voor een simpel filmpje dat gewoon in de woning van de regisseur is gefilmd, met hulp van een aantal vrienden. Het is meteen al dudielijk tezien dat Ceylan een fotografie-achtergrond heeft, want het ziet er geweldig uit. Vooral de scenes in de sneeuw in de haven van Istanbul zijn prachtig, het stond in eerste instantie niet in eens in het script. Er is weinig dialoog, en van een plot is ook niet echt sprake, eerder een samenkomst van verschillende personages. Ceylan is duidelijk een fan van Tarkovsky (zo kijkt de hoofdpersoon Stalker), maar de symboliek etc. onbreekt hier. De schoonheid zit hem vooral in de kleine dingen, zoals de scene waarin na lang wachten eindelijk een muis wordt gevangen. Ze stoppen de muis in een plastic zak en zetten het op straat, maar als ze dan zien dat de katten erop af komen slaan ze de muis zelf maar dood, om te voorkomen dat hij langzaam door de katten wordt verslonden. Een klein meesterwerkje.

Mijn cijfer: 8,6
IMDB: 7,7
  zondag 21 januari 2007 @ 13:18:04 #140
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45556626
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:11 schreef pascalheister het volgende:

[..]

een tien voor een film kan niet naar mijn inziens
Tja. Absolute perfectie bestaat misschien dan niet, maar als een film voor jou álles heeft. Is dat dan geen 10 waard?
pi_45557062
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:18 schreef cwk het volgende:

[..]

Tja. Absolute perfectie bestaat misschien dan niet, maar als een film voor jou álles heeft. Is dat dan geen 10 waard?
op de een of andere manier zie ik dat niet zo, hoe ik dat precies moet uitleggen is ook lastig. Perfectie bestaat ook niet denk ik, en dat zal ook geen enkele film kunnen halen, alleen het streven om er zo dichtbij mogelijk te komen. Maargoed andere mensen geven verschillende films 10en wat daar de gedachte van is, vind ik ook onduidelijk.
pi_45557208
Gisteravond Click gezien... In het begin was hij nog wel leuk, maar op een gegeven moment werdt het meer een drama dan een comedie. Had dit niet verwacht van Sandler. Family first..... ok
pi_45557382
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:25 schreef Shogo het volgende:
Crash (2004)
De film heeft wat weg van 'Magnolia' en lijkt een aantal dingen ook wel geleent te hebben daarvan. Diverse levens die op een merkwaardige wijze verbonden worden. Het acteerwerk is prima, de cinematography vond ik best goed deed me denken aan 'Collateral' en de verhalen zijn best ok (alleen werdt ik moe van al dat racisme BS). Maar 'Magnolia' vind ik eigenlijk op alle fronten beter uitgewerkt, daar 'Crash' ook probeert iets emotioneels naar boven te halen deed het mij in ieder geval weinig in tegenstelling tot 'Magnolia' die ik pakkend vondt. Daarbij vind ik 'Crash' op het einde onafgemaakt, hoogstwaarschijnlijk dat dit de bedoeling is maar dat vind ik een minpunt. Al met al is het best aardig allemaal maar wil je zo'n soort film zien neem dan 'Magnolia'.
Ik had dat onafgemaakte gevoel juist bij Magnolia. Het moest een onvergetelijke climax zijn Nou dat viel mij behoorlijk tegen. Crash daarintegen riep veel meer emotie bij me op.
pi_45557824
Blood Diamonds
Goeie, en spannende film met een boodschap.
Gaat over de Diamant crisis in Afrika en het corrupte afrika
pi_45558377
Als een 10 halen niet kan, is het dan redelijk iets te beoordelen op een schaal van 10?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zondag 21 januari 2007 @ 14:20:28 #146
13148 Shogo
Psycho...
pi_45558737
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:40 schreef sadbuttrue het volgende:

[..]

Ik had dat onafgemaakte gevoel juist bij Magnolia. Het moest een onvergetelijke climax zijn Nou dat viel mij behoorlijk tegen. Crash daarintegen riep veel meer emotie bij me op.
Zo zie je maar hoe dat verschilt.
pi_45558931
CLEOPATRA JONES

Terechte blaxploitation classic met een charismatische Tamara Dobson, leuke dialogen en een goede carchase maar Tamara is geen Pam

Snel de sequel kijken

zondag 21 januari 2007 @ 14:30:55 #148
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45559076
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:09 schreef Doff het volgende:
Als een 10 halen niet kan, is het dan redelijk iets te beoordelen op een schaal van 10?
Goeie vraag.
  zondag 21 januari 2007 @ 14:42:25 #149
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_45559446
Letters From Iwo Jima(2006)

Eastwood's tweede deel van zijn verhaal over de slag bij Iwo Jima,maar nu uit 't oogpunt van de Japanners.Hoewel ik vind dat beide films moeilijk met elkaar te vergelijken zijn(deze film richt zich veel meer op wat er tijdens de slag gebeurde),vind ik deze film veel beter dan Flags of our Fathers.Van het verhaal tot 't acteerwerk;het is allemaal beter dan in FouF.Je leert de personages veel beter kennen in deze film,vooral naarmate de film vordert en de personages weten dat ze deze slag niet zullen overleven.Ken Watanabe word alom geprezen voor zijn,maar ik vind ook dat Tsuyoshi Ihara en vooral Kazunari Ninomiya evenveel lof verdienen.Camerawerk is net zo goed als in FouF,al zijn de beelden donkerder en grauwer van sfeer.Je ziet soms identieke scènes uit FoF,maar dan uit 't oogpunt van de Japanners.Ook het beruchte hijsen van de Amerikaanse vlag is in één van de scenes te zien.Ik vond 't wel opmerkelijk dat Eastwood de Amerikanen niet echt altijd positief afschilderde en de Japanners juist als 'n eervol volk,dat vond ik nogal gedurfd.Een mooie en aangrijpende film!

A Prairie Home Companion(2006)

Robert Altman's laatste film is gebasseerd op de gelijknamige radioshow.De film heeft 'n indrukwekkende cast(Meryl Streep,Kevin Kline,Tommy Lee Jones,Woody Harrelson,John C Reilly) en bevat af en toe hele leuke dialogen.Vooral Kevin Kline is weer eens ouderwets lekker in z'n element.Jammer genoeg zit er niet echt 'n storyline in de film.De film schijnt de sfeer van de radioshow perfect weer te geven en er zouden veel inside jokes in zitten,maar aangezien ik(en met mij volgens mij iedereen buiten de VS) niet bekend ben met de show,ging dat dus allemaal compleet aan mij voorbij.De film ademt wel 'n lekkere feelgood sfeer uit,al is 't alleen al vanwege de (live)country muziek die ontzettend vaak te horen is.Dit is zeker niet Altman's beste werk,maar nog wel 'n aardige film.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dannie_Dorka op 21-01-2007 14:50:43 ]
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  zondag 21 januari 2007 @ 17:56:13 #150
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45565629
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:39 schreef JelleS het volgende:
Dan verdrink ik nog liever.
Dan Metropolis te kijken??

Gisteren gezien:

Meshi (Repast)
Voordat ik de 3 disc set van The Masters Of Cinema kocht, had ik nog nooit een film van de in het Westen redelijk onbekende Mikio Naruse gezien. Dus het uitbrengen van de box was een uitgelezen mogelijkheid om daar verandering te brengen. Gisteren was het dus zover: m`n eerste ontmoeting met Naruse`s reportoir was een feit. En dat was geen slechte ervaring. Integendeel. Dit doet me uitkijken naar meer.

Repast vertelt, zoals veel van Naruse`s films, over het allerdaagse leven van de gewone mens. Ditmaal volgen we Michiyo (Setsuko Hara) die samen met haar man Hatsunosuke (Ken Uehara) in een buitenwijk van Osaka woont. Het huisje-boompje-beestje leven dat ze hebben begint Michiyo meer en meer tegen te staan. Het vuur is langzaam uit de relatie aan het verdwijnen en ze vraagt zich dan ook af of dit alles is dat het huwelijk en het leven als huisvrouw te bieden heeft. Ze twijfelt of ze de relatie nog moet voort zetten. Op een dag komt Hatsunosuke`s nichtje onverwacht op bezoek vanuit Tokyo. Tot haar afgunst ziet Michiyo hoe haar man meer aandacht aan z`n nichtje geeft dan aan z`n vrouw. Daarbij komt ook nog dat het nichtje Satoko haar gevoelens voor Hatsunosuke niet onder stoelen of banken steekt. Trekt Michiyo haar leventje zo nog langer? Of geeft ze er de brui aan?

Door het dagelijkse leven van de gewone mens portretteren kiest Naruse ervoor het risico te lopen dat de film saai wordt. Handig weet ie dat te vermijden, de film blijft interessant en mooi. Doordat de problemen waar de hoofdpersonages mee te maken hebben kun je je goed inleven in hun bestaan. Het acteerwerk is heel erg goed, waarbij Setsuko Hara er voor mij bovenuit steekt. Ook geven een aantal van de dialogen stof tot nadenken, de film is dus ook nu (ruim 50 jaar na `t verschijnen) nog steeds actueel en zal dat ook wel altijd blijven. Er is een goed oog voor detail waarbij het de kleine dingetjes zijn die het meeste opvallen. De manier van filmen is prachtig en rustig, het einde is mooi maar niet heel erg verassend.
Al met al een zeer mooie kennismaking met het werk van Mikio Naruse waardoor m`n nieuwsgierigheid naar meer van z`n werk is aangewakkerd.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Vanmiddag in de bios:

Little Children
Ook Todd Field`s nieuwe film Little Children vertelt over mensen die vast zitten in dood bloedende huwelijken. Zowel Sarah Pierce (Kate Winslet) als Brad Adamson (Patrick Wilson) zijn ongelukkig in hun huwelijk. Het enige plezier dat ze hebben is wanneer ze met hun kinderen naar de locale speeltuin gaan. Daar ontmoeten ze elkaar en vallen ze als een blok voor elkaar. Ondanks dat ze beiden getrouwd zijn hunkeren ze naar elkaar. Dat wordt steeds heftiger als blijkt dat ze met hun kinderen naar het zelfde zwembad gaan. Al gauw ontmoeten ze elkaar daar iedere dag en wordt hun relatie steeds inniger. Hoe gaan ze met deze situatie om en wat doen ze met hun huwelijken? Dan is daar ook nog een de veroordeelde maar inmiddels vrijgelaten pedofiel Ronnie J. McGorvey (een sterke rol van Jackie Earle Haley) die bij z`n moeder intrekt en zorgt voor de nodige commotie in de wijk...

De manier waarop de waanhoop van hun steeds verder afglijdende relaties wordt weergeven is erg goed en het eerste deel van de film is dan ook sterk. Door het gebruik van de voice-over leren we de personages snel kennen. Maar gedurende het verdere verloop van de film gaat diezelfde voice-over steeds meer nadelig werken. Er wordt overmatig gebruik van gemaakt en iedere keer wanneer je `m weer hoort heb je een gevoel van "laat dat nou, dat hoeft niet. Zonder de voice-over is de scene veel sterker". Ik ging me er dus steeds meer aan irriteren, wat natuurlijk nooit goed is.
Ook wordt er te veel van het echte verhaal afgeweken en zijweggetjes in geslagen. Dat haalt dus onnodig het tempo uit de film. Het echte verhaal is interessant genoeg en je krijgt er makkelijk een film van gemaakt. Erg jammer dus.
Aan de andere kant is het acteerwerk heel erg sterk, waarbij Kate Winslet opnieuw een hele goede rol neerzet, de sterke Jackie Earle Haley als pedofiel opvalt en Jennifer Connely zoals altijd een genot is om naar te kijken.
Little Children is dus zeker geen slechte film, maar het is een film van `net niet`. En dat is best zonde, want hier had absoluut meer van gemaakt kunnen worden.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  † In Memoriam † zondag 21 januari 2007 @ 18:13:32 #151
4571 Sokolsky
pi_45566102
Ik vond het juist sterk worden bij Haley (en vooral het einde), maar over die voice-over zijn we het eens. Behalve dan dat ik me er van het begin af aan al paars en oranje aan zat te ergeren.
Sheridana +1
pi_45566375
The Good Shepherd (De Niro, 2006)

Een film over de oprichting en ontsluiering van de CIA door de ogen van Edward Wilson.
Soms wat rommelig omdat het verhaal niet chronologisch verteld wordt, waardoor je goed moet blijven opletten. Acteerwerk is prima, casting is verder ook goed.

Cijfer: 7,5
  zondag 21 januari 2007 @ 18:49:07 #153
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45567219
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 21:08 schreef kinky_queen het volgende:
SEVERANCE

Aanrader

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb 'm net gezien en vond 'm inderdaad supercool. Het verhaal is flinterdun maar dat geeft niets.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  zondag 21 januari 2007 @ 21:52:15 #154
13148 Shogo
Psycho...
pi_45568833
The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning (2006)
Een sequel van een remake die best aardig was. Ik had niet veel verwachtingen om eerlijk te zijn. Laat ik maar beginnen dat het meer van hetzelfde was. Uiteraard worden we weer in het begin geintroduceerd aan een stel tieners waarvan je weet dat ze een lekke band of iets anders krijgen en dat er aan het eind in ieder geval een paar dood zijn. Daarbij kom ik op de gore die weer zeer sterk was. Al met al een aardige film (iets minder aardige dan de vorige) die richting het einde wel een spanning weet op te bouwen, alleen het einde zelf zag ik wel van mijlen aankomen zeg...
pi_45568929
The Apartment (Wilder, 1960)

Heerlijke romantische komedie met dialogen om van te genieten, overtuigende rollen van Maclaine en MacMurray maar Lemmon steelt pas echt de show in deze film. Plot zit leuk in mekaar en heeft leuke wendingen.

Cijfer: 8,6
pi_45569269
Tideland

In het eerste half uur had ik grote hoop voor deze film. Het camerawerk was prachtig (dit is echt zo'n film waar de camera haast een personage is), de acteurs deden het goed en het verhaal stond me wel aan. Helaas viel er in het midden van de film nogal een diep zwart gat. Eigenlijk alle scènes met vingerpoppetjes vond ik oninteressant en dat waren er nogal wat. Ik ben wel blij dat ik de film heb afgekeken want het einde was wel erg leuk. Dit soort fantasy is sowieso al niet zo heel erg mijn ding en helaas boeide een groot deel van het verhaal me niet. 5/10 imdb 6.9
Who knew?
  maandag 22 januari 2007 @ 00:13:11 #157
67089 Gillingham
The horror...
pi_45569538
Vandaag en gisteren:

Gori Vatra or: Fuse (2003) 8/10

Hele aardige film over de burgeroorlog in Bosnie die me deed denken aan No Man's Land die ik vorige week had gezien. Uiteraard een vergelijkbare context, beide met zwarte humor en veel overeenkomstige thema's. Gori Vatra was echter nog iets absurder en bij vlagen zeker ook ontroerender. Volgende week zaterdag weer een film over en uit Bosnie-Hercegovina op Nederland 2/3?

Black Narcissus (1947) 6/10
Na enigszins teleurgesteld te zijn na afloop van deze film kwam ik tot de conclusie dat Black Narcissus weinig bijzonders biedt. De beelden zijn zo nu en dan best mooi, maar niet zo mooi als ik verwacht had, zeker niet gezien het feit dat de film zich afsleept in en rondom een klooster in het Himalaya-gebergte. Het verhaal is niet erg boeiend, maar ook niet erg slecht. Het acteerwerk is aardig, alhoewel ik Kathleen Byron als sister Ruth tegen het einde erg overdreven en onrealistisch vond overkomen.

Anatomy of a Murder (1959) 8/10
Geslaagde rechtbankfilm met o.a. James Stewart, George C. Scott en Ben Gazzara. Hij is wat aan de lange kant, maar het gros van de tijd weet de film toch wel te boeien. Voor een film in dit genre ook relatief geloofwaardig. Ik vroeg mezelf wel af waarom ik zo sympathiseerde met de zaak van de aangeklaagde. Lag het aan zijn onschuld, aan James Stewart of aan de gedwongen visie die opgelegd werd? Waarschijnlijk voornamelijk aan de laatste twee en dat beoordeel ik in dit geval als positief.

Spellbound (1945) 8/10

Voor mij Hitchcock nummer 7 (pas?). Wederom een geslaagde film, ik moet wachten op de dag dat ik een matige of zelfs redelijke film van hem te zien krijg. De psychoanalyse die veelvuldig terugkomt in deze film doet hier en daar wat overmatig en geforceerd aan, maar voor iemand met dergelijke interesses is het zeker ook interessant. Vooral ook met de wetenschap dat het behaviorisme in de tijd dat deze film uitkwam erg in zwang was in de VS. Bergman was goed en Peck minstens O.K. Aan het eind wel erg veel plotgetwist, maar niet op een flauwe of al te voorspelbare manier. Vooral de droomscenes (Salvador Dali) waren de moeite waard.

Thirteen (2003) 7/10
Daadwerkelijk een meevaller. Ik had hier en daar wel wat positiefs gehoord over Thirteen, maar ik bleef bovenal sceptisch. Dat heeft er uiteindelijk alleen maar toe bij gedragen dat ik deze film toch wel kon waarderen. Het camerawerk, de filters en de muziek zijn stuk voor stuk positieve en vooral best verrassende aspecten. Het acteerwerk voldoet en het verhaal bleek toch niet te cliche. Uiteraard geen topper, maar zoals gezegd wel degelijk een meevaller.
  maandag 22 januari 2007 @ 02:39:46 #158
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_45569620
The Sixth Sense (#115)
Tja. Natuurlijk heb ik veel te lang gewacht met deze film te kijken, zodat iedereen die ik ken me al drie keer de clue had verteld. Jammer, maar ook met de wetenschap dat het grapje was vastgeniet in het achterhoofd kon de film me niet echt boeien. Die akelige puppy-oogjes van Haley Joel Osment hebben me nooit aangestaan en ook Bruce Willis heeft wel eens betere rollen gespeeld.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 22 januari 2007 @ 09:04:22 #159
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_45570799
quote:
Op maandag 15 januari 2007 00:42 schreef arneaux het volgende:
Hard Candy

Wat een kutfilm. Een of andere supervrouw op steroiden laat kunstjes zien waar MacGyver jaloers op zou worden. Bovendien komt ze buitensporig goed uit de hoek met elke opmerking die ze maakt en met die grote bambi bruine ogen zet ze elke opmerking zo veel mogelijk kracht bij. En dat is gewoon heel erg slecht.
Sommige meisjes zijn gewoon pienter. ze heeft wel iets weg van die trien van Vroege Vogels. Andrea van Pol
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 22 januari 2007 @ 09:18:24 #160
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_45571007
Lord Of War
Gisteravond op een minder brakke zondagavond dan normaal eerst maar eens deze opgezet. Hij kreeg wel steeds aardige recensies dus ik was benieuwd wat er allemaal van klopte. Ten eerste begint de film al erg vet met de loop van een kogel. Ziet er erg gaaf uit en zet ook meteen de toon. Hierna volgt een intelligent verhaal hoe iemand vanuit helemaal niets de man wordt in de het wapenhandelen. Hij heeft goede praatjes, nog betere leugens en krijgt door slimme trucjes en het spreken van meerdere talen alles voor elkaar. Vooral die dingen vind ik sterk in de film. Vooral als hij zich ergens uitpraat vind ik de film erg sterk. Voor een film over wapenhandel wordt er eigenlijk ook maar weinig geknald. Dit is juist een voordeel te noemen. Het einde is trouwens helemaal de overtreffende trap van een goed verhaal. Zijn er ook nadelen? Jah, eigenlijk hebben we films als deze al heel vaak gezien, dat zorgt ervoor dat alles eigenlijk niet bijster origineel is. Toch zeker een 8 waard deze.

The Constant Gardener
De film waarmee Rachel Weisz een oscar voor beste vrouwelijke bijrol kreeg en geregisseerd door de man van Cidade De Deus. Dan zal het wel wat moeten wezen en dat is het ook. De film vertelt over de dood en het leven van de persoon die Rachel Weisz speelt en waarom ze dood is (lees vermoord). Ze is een vrouw die nogal fanatiek in haar werk was om de mensen te helpen in Afrika. Ze doet dit met behulp van haar man die eigenlijk een beetje een dromerige man is die eigenlijk een beetje zijn vertrouwen in haar was kwijtgeraakt. Uiteindelijk gaat hij op zoek wat er gebeurd is en dan gebeuren er vreemde dingen en komt ie achter de geheimen. Ook bij deze is het einde weer geniaal te noemen. Ik vond het een spannende mooie film met prachtige plaatjes. Het verhaal is intelligent en origineel te noemen. Het kom me iig flink boeien. Daarom deze ook een 8.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 22 januari 2007 @ 09:45:56 #161
52357 Lambiekje
pi_45571417
Ted Bundy
Griebel wat is dit een gruwelijk monster geweest zijn ...

Met z'n gladde praatjes lokt ie grietjes om hem te helpen. Arm in het gips doen en zwak zijn. (lijkt wel iets weg te hebben van de freak uit Spoorloos (1998).) En dan mept ie ze half dood. En gaat vervolgens met het halfdoodbloedend meisje verkrachten. Onder tussen heeft Ted gewoon een vreindin thuis zitten. Ze heeft nooit wat vernomen tot dat ie gepakt is. En tot 2 keer toe ontsnapt. Uiteindelijk krijgt hij dan toch de stoel.

Tijdens de film worden archieve footage gebruikt van de echte Ted Bundy. En om eerlijk te zijn die gast is redelijk goed looking. En dat is het venijnige een gruwelijk killer hoeft er dus helemaal niet freakerig uit te zien. Hij was gruwelijk uitgekookt en wist volgens my dondersgoed wat ie aan het doen was. Het was ook nog eens een knakker die rechten studeerde.

Er is eigenlijk maar een van de meisjes van de honderden die hij verkracht en vermoord heeft overleefd.
The Only living Witness

Ted Bundy - The most frightening of serial killers: a handsome, educated psychopathic law student who stalked and murdered dozens of young college women who looked very much like a young woman who broke off her relationship with him.
quote:
Bundy was a very adept and glib con artist who faked a broken arm in a sling to convince young women to help him carry his textbooks to his car. Once there, he battered them with a baseball bat and carried them off for ghoulish rituals.
cijfer 6.5 / imdb 5.6

Mini's First Time
Grietje gaat werken bij escort services. Op gegeven moment moet ze vrijen met haar eigen stiefvader (alec baldwin), omdat het donker is wist op het moment zelf van niets. En jawel hoor meneer wordt verliefd op haar. Een optie is maar mogelijk moederlief (Carrie-Anne Moss), een drankorgel, moet dood. En dan begint de ellende ...
Jeff Goldblum heeft nog een rolletje als buurman.

cijfer 6 / imdb 5.6

Dead End (1999/I)
Ex politie agent wordt thriller schrijver. Als plots een vermeende serial killer weer actief wordt word zijn raad gevraagd, het was zijn zaak 10 jaar eerder.
Simpel Australisch filmpie. Slecht is het ook weer niet.

cijfer 6 / imdb 5.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  † In Memoriam † maandag 22 januari 2007 @ 09:50:55 #162
4571 Sokolsky
pi_45571487
Waarom kijk jij eigenlijk zoveel films met lage IMDB-cijfers Lambiekje?
Sheridana +1
  maandag 22 januari 2007 @ 09:57:14 #163
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_45571598
Accepted (Steve Pink, 2006)
Aardige feel-good/high-school film die eigenlijk weinig bijzonders of nieuws te bieden heeft, maar best vermakelijk. De enthousiaste cast weet het clichematige verhaaltje leuk te brengen. ***

Hadaka no shima (The Naked Island) (Kaneto Shindô, 1960)
Mooie rustgevende film over een eenvoudige Japans gezin wat op een klein eilandje leeft. Het totaal ontbreken van dialogen bewijst maar weer eens hoe nutteloos ze af en toe zijn. Zeker voor het eenvoudige verhaal wat hier verteld wordt. Door de eenvoud laat de film zich makkelijk vertalen naar het universele. Dit en de mooie rustieke sfeer die de beelden en muziek oproepen maken het tot een memorabele en unieke film. ****

Renaissance (Christian Volckman, 2006)
Damn, wat ziet deze film er tof uit. De hoog contrast zwart wit beelden zijn om van te smullen. Daarnaast heeft men ook nog allerlei toffe science fiction gadgets weten te bedenken en ziet het Parijs van 2054 er architectonisch gezien ook erg cool uit. Met name die glazen pleinen zijn tof. Met zo veel visueel bravoura is er geen baanbrekend verhaal nodig om mijn op het puntje van m'n stoel te houden. ***½
pi_45571651
The Squid and the Whale
Normaal gesproken post ik zeer sporadisch over films die ik al eens eerder gezien heb, maar gezien de notering in de een tournament hiero, kan deze film alle aandacht gebruiken. Gewoon een geweldige film die helemaal af is. Jammer dat ie zo'n korte speelduur heeft, maar verder zou hij mogen aankloppen bij mijn top 10. Ik zou willen dat The Squid and the Whale meer aandacht zou krijgen, want dat verdient hij.
pi_45572682
quote:
Op maandag 22 januari 2007 09:57 schreef Gorro het volgende:
Renaissance (Christian Volckman, 2006)
Damn, wat ziet deze film er tof uit. De hoog contrast zwart wit beelden zijn om van te smullen. Daarnaast heeft men ook nog allerlei toffe science fiction gadgets weten te bedenken en ziet het Parijs van 2054 er architectonisch gezien ook erg cool uit. Met name die glazen pleinen zijn tof. Met zo veel visueel bravoura is er geen baanbrekend verhaal nodig om mijn op het puntje van m'n stoel te houden. ***½
Ik vond het slappe verhaal juist afbreuk doen aan de film. Cliché na cliché na cliché, al moet ik toegeven dat het einde wel weer leuk bedacht was. Die hele romance tussen Byslan en Craig (ben effe zijn naam kwijt) sloeg helemaal nergens op. Als het een intelligent(er) verhaal had dan was het imho echt een topfilm geweest. Nu is het niets meer dan een leuke film die het vooral moet hebben van de fantastische Sin City-achtige beelden.
  maandag 22 januari 2007 @ 11:53:22 #166
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45574252
Caché (2005)
Whodunnit over een vrouw en man, die videobanden van hun huis ed. ontvangen van een stalker. Ik vond de film in het begin redelijk saai, en had toch wel iets van is dit het. Maar als de film vordert lopen de spanningen tussen de man en de vrouw steeds verder op. Langzaam kreeg ik door dat ik het whodunnit gedeelte moest loslaten en de film zich veel meer richt op de gevolgen (en oorzaken) van zo'n actie. En de manier waarop de psychologische effecten van zoiets op mensen en hun relatie met elkaar wordt weergegeven is zeer sterk gedaan. Dit mede dankzij het zeer zeer sterke spel van Daniel Auteuil en Juliette Binoche.
cijfer: 8

Scoop (2006)
Een iets minder Allen (zeker ivm zijn vorige, maar dat is ook niet zo raar). Maar ik ben zo'n iemand die ook de mindere Allens altijd nog zeer vermakelijk vind. En het heeft Scarlett.
cijfer: 7.5
  maandag 22 januari 2007 @ 12:01:15 #167
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_45574483
Apocaliptico
Okee, mijn vrienden wilden weer eens ff een film zien. Het was deze of Eragon.

Pluspunt is dat deze film in een authentieke taal gesproken werd.

Minpuntje is dat de geschiedenis zwaar verkracht werd. Maya kwam eind 9e eeuw ten val. De Maya hebben wel mensen geofferd, maar niet op de schaal zoals het in de film te zien was.

Maar het is wel overduidelijk dat de hoofdrolspeler (Jaguar Paw) Conamn the Barbarian en Predator gezien heeft, gezien de tapir val die ze gebruikt hebben.

Overigens betwijfel ik of zij die val ook gebruikt zouden hebben als ze gifkikkers tot hun beschikking hadden- wat volgens mij niet kan, aangezien er op de Yucutan schiereiland geen gifkikker te vinden is.

Nou ja...de achtervolgings scenes waren iig wel mooi gedaan zal ik maar denken. Grappig dat de vrouwen er zo kuis gekleed uitzagen
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 22 januari 2007 @ 12:14:42 #168
52357 Lambiekje
pi_45574875
quote:
Op maandag 22 januari 2007 09:50 schreef Sokolsky het volgende:
Waarom kijk jij eigenlijk zoveel films met lage IMDB-cijfers Lambiekje?
Ik vind het leuk om mezelf te kwellen met slechte films. Ik weet van 't weekend heb ik allemaal een zwak zesje bekeken. Het geeft een stoer gevoel dat je een film kan weerstaan waarbij Paris HIlton bv 80% van de screentijd voor zich opneemt.

Al moet ik toegeven dat ik Serial Killing films wel kan bekoren....Dus dan maakt het niet uit of het nu een 4 of een 8 op imdb heeft.
  maandag 22 januari 2007 @ 12:50:40 #169
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45576052
Ik heb Scoop ook net gezien en was ook wel tevreden. Grootste probleem is eigenlijk Scarlett, die gewoon niet zo goed uit de voeten kan met het stuntelige Allen-dialoog. Het verhaaltje was ook wat summier maar het was toch goed vermaak, duurde gelukkig ook niet zo lang. Een zeven.
pi_45576138
Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (2006)

Cliché, saai en voorspelbaar. Ik had Borat al vele malen gezien bij de Ali G Show en dan komt bij zo'n film Borat een beetje je neus uit. Dan begint alles cliché te worden. Ook is de film vrij neppig omdat de helft in scene is gezet en de andere helft echt is.

4,0/10
quote:
Production
Most scenes in the film were unscripted and the characters are not actors with the exceptions of Borat, Azamat, Luenell the prostitute (portrayed by an actress/comedian[5]) and Pamela Anderson (who is an old friend of Cohen.[6]) The antique store scene was also staged, as Cohen was worried about breaking valuable items.[7] Filming was already underway in January 2005, when Cohen caused a near riot in what would ultimately be the rodeo scene in the final cut of the film.[8] Reportedly, Borat's antics led to police being called on Cohen 91 times during the production of the film.[9]

[ Bericht 40% gewijzigd door pberends op 22-01-2007 12:58:58 ]
  maandag 22 januari 2007 @ 14:06:15 #171
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45578408
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:50 schreef cwk het volgende:
Ik heb Scoop ook net gezien en was ook wel tevreden. Grootste probleem is eigenlijk Scarlett, die gewoon niet zo goed uit de voeten kan met het stuntelige Allen-dialoog. Het verhaaltje was ook wat summier maar het was toch goed vermaak, duurde gelukkig ook niet zo lang. Een zeven.
Inderdaad de eerste echte slechte rol van Scarlett. Toch de film uiteindelijk 4 sterren gegeven, waarvan 1 speciaal was voor de scene van Scarlett in dat rode badpak.
  † In Memoriam † maandag 22 januari 2007 @ 14:25:24 #172
4571 Sokolsky
pi_45578957
Wat zijn jullie allemaal gul voor meneer Allen. Scoop is gewoon een prul.
Sheridana +1
  maandag 22 januari 2007 @ 14:57:11 #173
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45579929
The Rutles: All You Need Is Cash (Eric Idle, 1978)

Juist, zo doe je dat. Reiner zal wel goed gespiekt hebben bij Idle's mockymentary The Rutles. De 'nieuwe versies' van alle Beatles hits zijn geweldig en heb gegierd van het lachen. Cameo's van Akryod, Belushi (the most feared promotor ) en 'interviews' met Mick Jagger en Paul Simon. Mooi afgewisseld met echte beelden van Beatles optreden, geniaal gepersifleerd met hier en daar een goeie doses Monty Python humor. Toppertje. ****
  maandag 22 januari 2007 @ 15:18:56 #174
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45580520
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:25 schreef Sokolsky het volgende:
Wat zijn jullie allemaal gul voor meneer Allen. Scoop is gewoon een prul.
http://www.montrealfilmjournal.com/review.asp?R=R0001032
pi_45580626
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:06 schreef JelleS het volgende:

[..]

Inderdaad de eerste echte slechte rol van Scarlett.
*Kuch-The Island-Kuch*
pi_45582531
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:21 schreef PDOA het volgende:

[..]

*Kuch-The Island-Kuch*
Scarlett in The Island = dus niet slecht.

Oh, en Scoop was geen troep (dat rijmt). Gewoon niet een hele bijzondere film, 7tje ofzo.
Who knew?
  † In Memoriam † maandag 22 januari 2007 @ 16:43:48 #177
4571 Sokolsky
pi_45583318
Een 7 is ruim voldoende, dat vind ik niet passen bij een "niet een hele bijzondere film".
Sheridana +1
  maandag 22 januari 2007 @ 16:52:28 #178
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45583610
Maar wel bij een prima vermakelijk filmpje. Sommige mensen geven een film pas een 10 als het absolute perfectie bereikt. Andere een film, die prima vermaakt voor 90 min. een 7.
  maandag 22 januari 2007 @ 17:12:56 #179
52357 Lambiekje
pi_45584319
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Maar wel bij een prima vermakelijk filmpje. Sommige mensen geven een film pas een 10 als het absolute perfectie bereikt. Andere een film, die prima vermaakt voor 90 min. een 7.
En weer andere geven een 7 aan films waarin Paris Hilton dood gaat. Om even iets geks te noemen. Belachelijke films als Salo wordt ook algemeen een voldoende gegeven. Ookal is het concept extreem verwerpelijk. Misschien dat het op werkelijkheid berust.
pi_45584469
Nou dan zal ik het maar even nuanceren. Ik vond Scoop vermakelijk. Inderdaad niet bijzonder, het had niet echt iets wat we nog nooit hadden gezien, maar ik heb me niet verveeld ofzo. Wat mij betreft krijgt zo'n film een 7. Dat is inderdaad ruim voldoende, maar dat vond ik die film ook.
Who knew?
  † In Memoriam † maandag 22 januari 2007 @ 19:21:38 #181
4571 Sokolsky
pi_45584616
Ok, duidelijk

Ik ben in de loop der jaren wel wat kritischer geworden geloof ik, tegenwoordig moet een film bij mij al iets bijzonders hebben om een 7 te halen.
Sheridana +1
  maandag 22 januari 2007 @ 19:46:55 #182
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_45584703
quote:
Er komen zoveel namen voorbij en op een gegeven moment weet je echt niet meer wie wie is, bij welke partij ze horen etc. Mijn interesse voor het plot daalde gaandeweg

[ Bericht 16% gewijzigd door dvdfreak op 22-01-2007 20:00:14 ]
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 00:53:49 #183
4571 Sokolsky
pi_45586233
(dubbel)

[ Bericht 99% gewijzigd door Sokolsky op 23-01-2007 01:02:38 ]
Sheridana +1
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 00:59:19 #184
4571 Sokolsky
pi_45586274
De laatste dagen wat modern Europees spul gezien. Laten we eens van onder naar boven werken.

Calvaire is geen slechte film. Integendeel, de echte horrorliefhebbers, zoals AntiChrist dat pleegt te noemen, schijnen er van te smullen. Zelf zie ik een niet zo origineel verhaaltje met veel gore, wat weliswaar mooi geschoten is, maar mij nu niet echt in vervoering brengt. 5½. Dat is trouwens nog wel een kwart punt hoger dan bijvoorbeeld die kettingzagen uit Texas.

Van Warmerdam is wel altijd origineel, maar draaft nog wel eens door in zijn pogingen. Dat gebeurt ook in Grimm; een intrigerend concept, met echter Derwig en Reijn in de hoofdrollen, die bij mij veelvuldig irritatie opwekten. Vooruit, een 6-, voor het idee.

Het idee achter Lila dit ça levert zeker geen bonuspunten op; sterker nog, het verhaal en de personages zijn zo magertjes dat het wellicht als short beter had gewerkt. Het ziet er namelijk wel prachtig uit; tel daarbij op de leuke, zomerse muziek en een betoverende Vahina Giocante (je zou bijna denken dat ze de rol op basis van haar naam heeft gekregen) en ik wil 't nog wel een 6 geven.

We maken even een sprongetje, en wel naar Ma femme est une actrice. Vooral meegenomen vanwege de medewerking van Charlotte Gainsbourg, die mij overdonderde in Science des rêves. Hier weet ze dat niveau niet te halen, maar nog steeds is ze een aanwinst. Verder een hip filmpje met een verzorgde soundtrack, op een manier zoals ze die alleen in Frankrijk maken. Vlak na de aftiteling krabbelde ik een 7 neer, maar een paar dagen later blijkt 'ie toch niet zo te beklijven, waardoor er nog een kwart af gaat.

De battre mon coeur s'est arrêté won vorig jaar de foreign BAFTA; het zou niet mijn keuze geweest zijn, maar het is natuurlijk altijd beter dan dat ding wat die categorie bij de Oscars binnensleepte. Een wat ongeloofwaardig verhaal (gangster goes pianist), maar Romain Duris zet zijn bijzonder moeilijke rol wel zeer overtuigend neer. Jammer dat zijn Vietnamese begeleidster (de mooie Linh Dan Pham) niet wat meer screentijd kreeg, want naast een prettige verschijning zorgt haar rol voor een paar leuke scènes.

Eén van de beste Franse acteurs is Daniel Auteuil; het enige bezwaar is dat er in zijn rollen wat weinig variatie zit. In L'adversaire is dat niet erg; de rol is hem op het lijf geschreven. Het schijnt op waarheid berust te zijn, het verhaal over een man die iedereen wijs maakte dat hij dokter was, in werkelijkheid maar wat uit zijn neus zat te vreten en intussen steeds verder verstrikt raakte in zijn eigen leugens. Zeer intrigerend, met een aardige flashbackstructuur en een paar flinke brok-in-keel-scènes. 7½.

Het hoogtepunt was het Finse Paha maa. Hoewel ik mij niet als Finlandkenner beschouw, durf ik wel te stellen dat het typisch Fins is. De mistroostige toonzetting gecombineerd met depressieve personages en vooral de inktzwarte humor vinden we hier helemaal terug. Het thema wordt in de eerste zin uiteengezet naar aanleiding van een verhaal van Tolstoj: ellende is overdraagbaar. De ene na de andere Fin raakt op soms hilarische, maar naarmate het verhaal vordert steeds meer op trieste wijze in het slop. Een origineel werkje, met wisselvallige cinematografie, dat zeker respect afdwingt. Jammer dat de tweede helft niet wat meer luchtige momenten kende; de diepe dalen sloegen echter in als een bom. 8-.
Sheridana +1
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 01:26:23 #185
4571 Sokolsky
pi_45586449
Ik vergat nog Sånger från Andra Våningen, een interessant project van Roy Andersson, bestaande uit allerlei droge filmpjes van mannen die de draad kwijt raken in de moderne tijd. Het doet enigszins denken aan Paha maa, maar is een stuk afstandelijker, mede door het statische camerawerk. Ook staan de verschillende verhalen hier los van elkaar en dat kijkt toch minder makkelijk dan het vloeiendere verhaal van de Finnen. 6½.
Sheridana +1
  dinsdag 23 januari 2007 @ 06:51:59 #186
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_45587077
Quill

Ik heb het helemaal niet zo op films over dieren maar deze deed me smelten. Heerlijk schattige Japanse film over een labrador retreiver die blinde geleide hond wordt.
I laughed I cried I went awwwwwwwww a zillion times.
Ja coolste hondjes film ever.
The Light Is Leaving Us All
  dinsdag 23 januari 2007 @ 08:46:23 #187
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_45587760
Sitcom (1998) Och, niet zo heel geweldig, ook niet heel kut. Zaten best geinige dingetjes in. Behang als David het goed komt maken, de hele spoof op 2001: ASO is ook best geslaagd.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 10:14:18 #188
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_45589210
Ik probeerde gisteren al te laten weten dat ik Mein Führer - Die wirklich wahrste Wahrheit über Adolf Hitler http://www.imdb.com/title/tt0780568/ had gezien en pijnlijk onleuk vond. Alleen Ulrich Mühe maakt zo'n film draaglijk.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 11:15:16 #189
67089 Gillingham
The horror...
pi_45590624
Walk the Line (2005) 7/10
Goed geacteerd, goede muziek en een geloofwaardige Johnny Cash. Dat zijn de belangrijkste pluspunten van deze film. Verder hebben we een dergelijk verhaal al vaak genoeg gezien, evenals dergelijke 'moeilijke' muzikanten. Uiteindelijk gewoon een hele degelijke film die Johnny Cash weer populair maakte.
pi_45604469
Vozvrashcheniye

Ik geloof dat iedereen hem hier onderhand heeft gezien dus ik hou het kort.

Schitterend gefilmd, opvallend goed geacteerd (zeker van de kinderen) en lekker ruw verhaal.
pi_45607330
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:29 schreef Kolkus het volgende:
Vozvrashcheniye

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik geloof dat iedereen hem hier onderhand heeft gezien dus ik hou het kort.

Schitterend gefilmd, opvallend goed geacteerd (zeker van de kinderen) en lekker ruw verhaal.
nee hoor
klinkt goed
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 20:02:26 #192
4571 Sokolsky
pi_45608258
Ach, hij verloor gewoon met 3-1 van Svadba
Sheridana +1
pi_45614183
Double Indemnity (Wilder, 1944)

Wederom een steengoede film van Wilder, die hiermee een van de beste film-noirs allertijden aflevert. Een heerlijk plot wat schitterend is uitgevoerd, prima sfeertje en sterk acteerwerk (noem een (MacMurray en Edward G. Robinson) en de typische kennmerkende details.

cijfer: 8,5
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:21:42 #194
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45616540
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:02 schreef Sokolsky het volgende:
Ach, hij verloor gewoon met 3-1 van Svadba
Ja echt verbijsterend was dat .

Letyat Zhuravli

Als WO II uitbreekt, verlaat Boris zijn geliefde Veronika om aan het oostfront te vechten, zoals een echte kameraad dat hoort te doen. Veronika blijft alleen en ongelukkig achter en trouwt met de neef van Boris. De invloed van Eisenstein is duidelijk aanwezig in deze film van Kalatozishvili. Vooral het camerawerk is in sommige gedeeltes erg indrukwekkend te noemen, evenals de grote mensenmassa's. Het verhaal zelf is ook goed, maar soms wel wat rommelig en overbodig her en der. Cijfer: 8

L'Avventura

Poeh, dat was flink doorbijten, deze film. De scenes op dat rotseiland waren wel oke en in de latere scenes weet Monica Vitti het weer niet helemaal onaangenaam te maken. Toch is het een nogal ondoordringbare film, die mij niet wist te raken. Cijfer: 6,5

[ Bericht 2% gewijzigd door Falco op 24-01-2007 12:53:00 ]
  woensdag 24 januari 2007 @ 00:10:08 #195
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_45618188
Gisteren en vandaag gezien:

Sherrybaby(2006)

Deze film is een goede voorbeeld van 'n film die qua verhaal niet echt origineel en goed te noemen is,maar door het acteren boven de middelmaat komt.Met name door het acteren van Maggie Gyllenhaal is deze film nog aardig.Het verhaal gaat over 'n verslaafde vrouw,net vrijgelaten uit de gevangenis en die probeert haar leven,en dan vooral haar band met haar dochtertje,te verbeteren.Niet echt origineel dus.Gyllenhaal red deze film en ik had haar wel 'n Oscar-nominatie gegund.

Harsh Times(2005)

Chistian Bale speelt 'n ex-soldaat die na jaren in de oorlog z'n leven weer probeert op te pakken.Hij heeft echter de nodige trauma's overgehouden,want hij heeft behoorlijke psycische problemen.De enige personen die hem enigszins rustig kunnen houden zijn z'n beste vriend en z'n vriendin,'n arme Mexicaanse vrouw.Maar ook voor hen word hij op 'n gegeven moment 'n gevaar.
Bale's personage is 'n soort mix tussen zijn personage uit American Psycho en Travis Bickle uit Taxi Driver.Hij speelt z'n rol overtuigend,al is 't af en toe iets té.De interactie tussen hem en Freddie Rodriguez is goed,maar voor de rest is de film niet echt boeiend.Aardig,meer niet.Verbaasde mij dan ook dat deze film zo'n vrij hoog cijfer op IMBD kreeg

Quinceañera(2006)

De beste van de 3 films.De film gaat over 'n meisje die vanwege haar zwangerschap niet meer welkom is bij haar ouders en bij haar oude oom en homofiele neef gaat wonen.Intussen komt haar 15e verjaardag(quinceañera) steeds dichterbij en stapelen de problemen zich op.
Deze low-budget film geeft 'n mooie kijk op de Latino cultuur,maar gaat ook over volwassen worden en acceptatie.De film is af en toe wat sentimenteel,maar gelukkig zijn er ook genoeg leuke momenten.De jonge,onbekende acteurs verrasten mij in positieve zin.Kortom:een mooie film.
Mijn DVD's | RetroJunk
  woensdag 24 januari 2007 @ 00:44:02 #196
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_45619062
Otto e Mezzo Eindelijk in de bios! Kickuuh!
pi_45621960
Perfume: Story of a Murderer

Na het boek gelezen te hebben was het tijd voor de film. Deze is prachtig in elkaar gezet; het oude Frankrijk wordt weer mooi tot leven gebracht, de kostuums zijn goed, enz. Helaas kan ik dit niet altijd zeggen over het acteerwerk. Ben Wishaw in de hoofdrol als Jean-Baptiste Grenouille is bij tijd en wijlen bijzonder vervelend en er zijn verspreid over de film tientallen shots waar je hem alleen maar heel geconcentreerd ziet ruiken: daar krijg ik dus echt de kriebels van. Ook Dustin Hoffman is niet altijd even leuk in zijn bijrol, maar Alan Rickman doet het wel erg goed. Het verhaal uit het boek is aardig in tact gebleven, maar wat mij betreft hadden er nog wat meer dingen uitgeknipt mogen worden. De film is nu iets te lang om boeiend te blijven. 6/10 imdb 7.4
Who knew?
pi_45625918
Smoking Aces in de sneak gisteren. Een goochelaar wordt een maffiagast. En nu wil een andere maffiabaas hem dood hebben en zet 1 miljoen op zijn hoofd. Op dat moment gaan een aantal groepen huurmoordenaars op zoek naar die maffiagast om hem om te leggen.

Vond het een erg goede film,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door linebear op 24-01-2007 13:07:03 ]
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:22:25 #199
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45626107
Zet dat laatste ff tussen spoilertags.

[ Bericht 51% gewijzigd door arneaux op 24-01-2007 12:36:38 ]
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  † In Memoriam † woensdag 24 januari 2007 @ 12:32:52 #200
4571 Sokolsky
pi_45626391
Gelukkig verklap jij niets door daar dan weer een post aan te wijden...
Sheridana +1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')