Gisteren en vandaag gezien:
Sherrybaby(2006)![]()
Deze film is een goede voorbeeld van 'n film die qua verhaal niet echt origineel en goed te noemen is,maar door het acteren boven de middelmaat komt.Met name door het acteren van Maggie Gyllenhaal is deze film nog aardig.Het verhaal gaat over 'n verslaafde vrouw,net vrijgelaten uit de gevangenis en die probeert haar leven,en dan vooral haar band met haar dochtertje,te verbeteren.Niet echt origineel dus.Gyllenhaal red deze film en ik had haar wel 'n Oscar-nominatie gegund.
Harsh Times(2005)![]()
Chistian Bale speelt 'n ex-soldaat die na jaren in de oorlog z'n leven weer probeert op te pakken.Hij heeft echter de nodige trauma's overgehouden,want hij heeft behoorlijke psycische problemen.De enige personen die hem enigszins rustig kunnen houden zijn z'n beste vriend en z'n vriendin,'n arme Mexicaanse vrouw.Maar ook voor hen word hij op 'n gegeven moment 'n gevaar.
Bale's personage is 'n soort mix tussen zijn personage uit American Psycho en Travis Bickle uit Taxi Driver.Hij speelt z'n rol overtuigend,al is 't af en toe iets té.De interactie tussen hem en Freddie Rodriguez is goed,maar voor de rest is de film niet echt boeiend.Aardig,meer niet.Verbaasde mij dan ook dat deze film zo'n vrij hoog cijfer op IMBD kreeg
Quinceañera(2006)![]()
De beste van de 3 films.De film gaat over 'n meisje die vanwege haar zwangerschap niet meer welkom is bij haar ouders en bij haar oude oom en homofiele neef gaat wonen.Intussen komt haar 15e verjaardag(quinceañera) steeds dichterbij en stapelen de problemen zich op.
Deze low-budget film geeft 'n mooie kijk op de Latino cultuur,maar gaat ook over volwassen worden en acceptatie.De film is af en toe wat sentimenteel,maar gelukkig zijn er ook genoeg leuke momenten.De jonge,onbekende acteurs verrasten mij in positieve zin.Kortom:een mooie film.
Mijn DVD's | RetroJunkThere's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.