abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:35:56 #201
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45626489
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:32 schreef Sokolsky het volgende:
Gelukkig verklap jij niets door daar dan weer een post aan te wijden...
Gelukkig heb ik 'm daarom expres niet gequote.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_45627451
zo beter !?
pi_45627653
Flags of Our Fathers van Clint Eastwood gisteren avond en Lucky Number Slevin eergisteren avond.
Beide films zijn absoluut de moeite waard om te kijken
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:28:56 #204
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_45631844
Scoop
ik ben net klaar met het kijken van de film, en in tegenstelling de eerdere samenwerking tussen Scarlett en meneer Allen, vond ik bij deze film Allen erg vervelend tussen het verhaal in.
Hij heeft volgens mij maar 10 zinnen maar 5 daarvan worden om het kwartier herhaald "i love this audience", "you are a contribution to your race". Dit vond ik erg storend.
Noise is all relative to the silence preceding it
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:30:01 #205
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45631874
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:28 schreef Undergod het volgende:
Hij heeft volgens mij maar 10 zinnen maar 5 daarvan worden om het kwartier herhaald "i love this audience", "you are a contribution to your race". Dit vond ik erg storend.
Dat was de grap..
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_45634162
Roma (Fellini's Roma) (Federico Fellini, 1972)
Fellini is de enige die scheldende, verveelde hoerenlopers, chagrijnige huisvrouwen en conservatieve, starre geestelijken als een gezellige en sympathieke groep mensen kan neerzetten. Prachtige beelden van alledaagse en minder alledaagse - maar net zo typische - voorvallen, sfeervolle muziek en een bonte verzameling aan allerlei figuren maken deze quasi-autobiografische en vrijwel plotloze film tot een fantastische en bijna magisch aandoende kijkervaring. Samen met Otto e Mezzo bovenaan mijn lijstje favorieten van Fellini. 4,5* Aanrader voor liefhebbers van Amarcord overigens.

The Serpent's Egg (Ingmar Bergman, 1977)
Ik begon te denken dat Bergman geen slechte films kon maken, maar dit is natuurlijk gewoon prul. Onbegrijpelijk dat hij deze bagger heeft geregisseerd. En waarom hij dat een-dimensionale hoofd van Carradine hiervoor heeft gecast is me ook een raadsel, de kerel acteert werkelijk als een houten plank. Ullmann heeft haar momenten maar kan natuurlijk ook wel beter, bovendien gaat de charme van het huilen in deze film ook al snel verloren. Fans van Bergman kunnen dit gerust overslaan. 1,5*

Kaze no Tani no Naushika (Nausicaa of the Valley of Wind) (Hayao Miyazaki, 1984)
Wederom prima film van Miyazaki. Ik heb niet zo genoten als van Sen to Chihiro no Kamikakushi of
Hauru no Ugoku Shiro maar al met al is mooi en kleurrijk sprookje dat nergens verveelt. 3,5*

Verder nog wat spul, maar dat komt wel met mijn maandlijstje.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:12:54 #207
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_45635471
Smokin' Aces (Joe Carnahan, 2006)
De film probeert net zo grappig en cool te zijn als films als Snatch. en die van Tarantino, maar schiet te kort. De personages en plot-hook zijn aanwezig maar uiteindelijk verzandt de film te veel in oninteressante karakter uitdieping. Daarnaast zijn de actiescenes waar de film duidelijk naartoe werkt, goed gemaakt, maar te kort om bevredigend te zijn. De film heeft zeker leuke momenten, zoals de meeste scenes met de Tremor broers. Plus puntje is toch ook de debuterende Alicia Keys, die een goede screen presence heeft. ***
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:07:13 #208
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45638931
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:33 schreef Doff het volgende:
Fellini is de enige die scheldende, verveelde hoerenlopers, chagrijnige huisvrouwen en conservatieve, starre geestelijken als een gezellige en sympathieke groep mensen kan neerzetten. Prachtige beelden van alledaagse en minder alledaagse - maar net zo typische - voorvallen, sfeervolle muziek en een bonte verzameling aan allerlei figuren maken deze quasi-autobiografische en vrijwel plotloze film tot een fantastische en bijna magisch aandoende kijkervaring. Samen met Otto e Mezzo bovenaan mijn lijstje favorieten van Fellini. 4,5* Aanrader voor liefhebbers van Amarcord overigens.
Klinkt goed
pi_45642859
Ik vond Roma net iets te wisselvallig om echt geweldig te noemen.
Een aantal scenes zijn overbodig of duren te lang (oa. scenes in het theater en het terras), maar daar tegenover staan ook weer enkele meesterlijke scenes.

Zo is voor mij de modeshow in de kerk (mede door de geweldige muziek) een van de meest indrukwekkende scenes uit de filmhistorie!
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:17:07 #210
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_45643895
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:33 schreef Doff het volgende:
Die draait volgende maand in de bios!

Eergisteren m'n broertje nog North by Northwest laten zien, en hij vond 'm gelukkig ook goed. Ik was weer trots op 'm toen 'ie zei "Hey, Cary Grant, die ken ik!".
pi_45644562
V for Vendetta
Deze film leek me na de Matrix-sequels helemaal niks. Maar nu toch maar gekeken en ik was heel blij verrast. Geen overdreven science-fiction maar een 1984-achtige thriller waarin, naast de messen, de verwijzingen naar de huidige War on Terror je om de oren vliegen. Verder een prima cast met o.a. Stephen Fry en John Hurt.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_45645734
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:17 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Die draait volgende maand in de bios!
Waar dan?!
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:22:10 #213
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45646382
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 00:10 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Gisteren en vandaag gezien:

Sherrybaby(2006)

[afbeelding]

Deze film is een goede voorbeeld van 'n film die qua verhaal niet echt origineel en goed te noemen is,maar door het acteren boven de middelmaat komt.Met name door het acteren van Maggie Gyllenhaal is deze film nog aardig.Het verhaal gaat over 'n verslaafde vrouw,net vrijgelaten uit de gevangenis en die probeert haar leven,en dan vooral haar band met haar dochtertje,te verbeteren.Niet echt origineel dus.Gyllenhaal red deze film en ik had haar wel 'n Oscar-nominatie gegund.
Hijs net klaar en ik vond t best een goede film. Het verhaal laat zich af toe voorspellen maar dat doet niets af aan het verhaal zelf, vind ik.

Maggie Gyllenhaal speelt echt fantastisch. Echt heel erg goed. En inderdaad, een Oscarnominatie was op zijn plaats geweest. Overigens moet de oscar naar Will Smtih gaan voor zijn rol in Persuit of Happyness.
  † In Memoriam † woensdag 24 januari 2007 @ 22:23:24 #214
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_45646432
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:02 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Waar dan?!
Dat wil je niet weten... daar heb je tegenwoordig een vignet voor nodig
Sheridana +1
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:32:16 #215
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45646765
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:23 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Dat wil je niet weten... daar heb je tegenwoordig een vignet voor nodig
Nu al? Volgens mij zou dat nog ff op zich laten wachten.
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:25:18 #216
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_45648765
Kidulthood(2006)

Een dag uit het leven van enkele tieners in London.De film is eigenlijk niks meer dan 'n soort Engelse versie van Kids,maar dan met meer geweld.We zien dus vechtende,zuipende,neukende tieners.Maar is dat niet gewoon de jeugd van tegenwoordig?.Enige pluspunten zijn de rauwe sfeer van de film(mede dankzij echte Engelse straattaal en geen BBC Engels) en de soundtrack.

Freedom Writers(2006)

Na 10 minuutjes denk je;dit komt me bekend voor.Yep,deze film lijkt vrij veel op Dangerous
Minds.Verwacht dus veel van 't zelfde.Tuurlijk is het verbijsterend dat deze scholieren nog nooit van de holocaust,Adolf Hitler of Anne Frank gehoord hebben,maar we hebben het natuurlijk wel over het geweldige onderwijs in Amerika.En ja,net als Dangerous Minds is dit verhaal ook waargebeurd(cliché).Ik hoop in ieder geval dat Hilary Swank niet teveel van dit soort films gaat maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dannie_Dorka op 24-01-2007 23:42:25 ]
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:31:50 #217
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45648991
The Queen (2006)
Alle lof voor Helen Mirren is meer dan terecht.
En Stephen Frears bewijst weer eens een begaafd filmmaker te zijn. Hij weet heel goed om van de royals echte mensen te maken. Mede door de film af en toe ook grappig en luchtig te maken.
Ook was ik blij verrast dat de film meer dan alleen over de weken na Diana's dood ging, maar het op een hoger plan tilde en het over een veranderde tijd, de clash tussen oud en nieuw, traditie en modernisatie ging.
cijfer: 8
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:32:39 #218
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45649018
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Queen (2006)
Alle lof voor Helen Mirren is meer dan terecht.
En Stephen Frears bewijst weer eens een begaafd filmmaker te zijn. Hij weet heel goed om van de royals echte mensen te maken. Mede door de film af en toe ook grappig en luchtig te maken.
Ook was ik blij verrast dat de film meer dan alleen over de weken na Diana's dood ging, maar het op een hoger plan tilde en het over een veranderde tijd, de clash tussen oud en nieuw, traditie en modernisatie ging.
Nu heb ik er al zoveel goede dingen over gelezen maar t staat me tegen om m te gaan zien. Toch maar doen misschien.
pi_45652440
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:07 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Klinkt goed
Geloof het of niet, dat laatste zinnetje was voornamelijk voor jou bedoeld .
pi_45652504
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:49 schreef Kolkus het volgende:
Ik vond Roma net iets te wisselvallig om echt geweldig te noemen.
Een aantal scenes zijn overbodig of duren te lang (oa. scenes in het theater en het terras), maar daar tegenover staan ook weer enkele meesterlijke scenes.

Zo is voor mij de modeshow in de kerk (mede door de geweldige muziek) een van de meest indrukwekkende scenes uit de filmhistorie!
Ik begrijp wat je bedoelt als je zegt dat sommige scenes wat lang duurden, maar toch heb ik niks als storend ervaren. Die in het theater vond ik bijvoorbeeld gewoon heel grappig en die op het terras eigenlijk ook. Het waren steeds de kleurrijke figuren en de mooie muziek die deze scenes zo leuk maakten. En dat gedoe met die modeshow is inderdaad onvergetelijk. Die kostuums, die beelden, die muziek, fantastisch gewoon .

En ben natuurlijk ook benieuwd waard ie draait, al vrees ik dat ik dat al weet.
  donderdag 25 januari 2007 @ 11:03:19 #221
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_45655618
Hehe, Goes natuurlijk.

36 Quai des Orfèvres degelijke politiethriller. Doet niet zo veel fout, en ook niet zo veel nieuws. De twee lelijkste neuzen van frankrijk leveren wel puik werk af.
pi_45658166
Little Miss Sunshine (2006) 8/10

De academy awards zitten er aan te komen en deze film is genomineerd voor beste film. Daarnaast werd het sowieso eens tijd dat ik deze film te zien kreeg. Er zijn al voldoende lovende kritieken gegeven door fokkers hier in dit topic, dus ik houd het kort. Grappig, aandoenlijk en goed geacteerd. Daar doe ik het even mee.
What's it going to be then, eh?
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:12:01 #223
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45659243
The Fountain (Darren Aronofsky, 2006)

Samen met INLAND EMPIRE was dit de film waar ik in 2007 het meest naar uitkeek, ik heb zelfs na het zien van de trailer gezegd: Dit wordt één van de beste films ooit. Wat overdreven natuurlijk, maar het concept was gewoon geweldig, visueel erg mooi, en ook nog eens een zeer talentvol regisseur.

Het verhaal ging eigenlijk iets anders dan ik had verwacht, het is meer een droste-effect, maar ik zal er niet te veel over verklappen. Ik had er voor de rest niks over gelezen, en dat was wel zo leuk. Zoals ik wel had verwacht was het behoorlijk filosofisch, en aangezien ik dat nu ook even studeer zat ik er meteen in.

Om het maar gewoon op tafel te gooien: ik dacht dat ik met INLAND EMPIRE wel meteen de beste film van 2007 had gezien. Niet dus! Het duurt even voordat je er in zit, maar de verschillende tijdslijnen, het idee van leven versus dood werkte geweldig. Dat komt vooral door de geweldige chemie tussen Hugh Jackman en Rachel Weisz, vooral die laatste speelt zo mooi, je zou er zelf verliefd op worden. Ik word niet snel geraakt door een film, maar in dit geval voelde ik compleet met Jackman mee. Het is dan bovenal een prachtig liefdesdrama, ook al is de filosofische boodschap erg belangrijk.

Visueel is het inderdaad een meesterwerk, zowel in de tijd van de Maya's, het heden en de verre toekomst. Allemaal een eigen stijl, maar de overeenkomst zit hem in het lichtgebruik. Muzikaal is het ook weer geweldig, maar je verwacht ook niet anders van Clint Mansell. Had ik verdomme toch gelijk, dit is wat mij betreft inderdaad één van de beste en mooiste films ooit gemaakt. Vandaar ook dat ik mijn 7e 10 op IMDB aan deze film geef. Niet iedereen zal het begrijpen of waarderen (een 'collega' begreep de boodschap niet eens, schreef vast voor de Telegraaf). Ik denk echter dat het over een aantal jaar, net zoals met 2001 (die is alleen veel abstracter), pas echt op waarde zal worden geschat. Een meesterwerk dat je niet mag missen dus!

Mijn cijfer: 9,5
IMDB: 7,7
pi_45659379
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:12 schreef JelleS het volgende:

[afbeelding]

Samen met INLAND EMPIRE was dit de film waar ik in 2007 het meest naar uitkeek, ik heb zelfs na het zien van de trailer gezegd: Dit wordt één van de beste films ooit. Wat overdreven natuurlijk, maar het concept was gewoon geweldig, visueel erg mooi, en ook nog eens een zeer talentvol regisseur.

Het verhaal ging eigenlijk iets anders dan ik had verwacht, het is meer een droste-effect, maar ik zal er niet te veel over verklappen. Ik had er voor de rest niks over gelezen, en dat was wel zo leuk. Zoals ik wel had verwacht was het behoorlijk filosofisch, en aangezien ik dat nu ook even studeer zat ik er meteen in.

Om het maar gewoon op tafel te gooien: ik dacht dat ik met INLAND EMPIRE wel meteen de beste film van 2007 had gezien. Niet dus! Het duurt even voordat je er in zit, maar de verschillende tijdslijnen, het idee van leven versus dood werkte geweldig. Dat komt vooral door de geweldige chemie tussen Hugh Jackman en Rachel Weisz, vooral die laatste speelt zo mooi, je zou er zelf verliefd op worden. Ik word niet snel geraakt door een film, maar in dit geval voelde ik compleet met Jackman mee. Het is dan bovenal een prachtig liefdesdrama, ook al is de filosofische boodschap erg belangrijk.

Visueel is het inderdaad een meesterwerk, zowel in de tijd van de Maya's, het heden en de verre toekomst. Allemaal een eigen stijl, maar de overeenkomst zit hem in het lichtgebruik. Muzikaal is het ook weer geweldig, maar je verwacht ook niet anders van Clint Mansell. Had ik verdomme toch gelijk, dit is wat mij betreft inderdaad één van de beste en mooiste films ooit gemaakt. Vandaar ook dat ik mijn 7e 10 op IMDB aan deze film geef. Niet iedereen zal het begrijpen of waarderen (een 'collega' begreep de boodschap niet eens, schreef vast voor de Telegraaf). Ik denk echter dat het over een aantal jaar, net zoals met 2001 (die is alleen veel abstracter), pas echt op waarde zal worden geschat. Een meesterwerk dat je niet mag missen dus!

Wow, klinkt goed . Ben erg benieuwd (zo mogelijk nog benieuwder, that is).
pi_45659791
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:12 schreef JelleS het volgende:

[...]

Na Inland Empire wederom een vette .

Ik kijk er naar uit.
What's it going to be then, eh?
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:46:34 #226
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45660342
Vraag ik me toch af wat die andere 6 10en waren?
Mullholand Drive vast. Herzog heeft er ook eentje gok ik.
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:50:59 #227
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45660477
Dat zie je goed.

Mulholland Dr.
Bin-Jip
Grizzly Man
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom
Elephant Man
The Thin Blue Line
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 13:53:13 #228
4571 Sokolsky
pi_45660539
Wat recent allemaal
Sheridana +1
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:54:42 #229
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45660579
Jep, oude films doen het overall dan weer heel goed, maar komen niet verder dan een 9.
pi_45661315
Ben-Hur (#120)

Winnaar van 11 oscars in 1960. Een aantal daarvan waren absoluut terecht, zoals de oscar voor art directie. Op dat punt is dit een fantastische film. Door de prachtige decors en kostuums, en de mooie beelden, zie je haast niet dat deze film alweer bijna 50 jaar oud is. Helaas is het verhaal behoorlijk langdradig; wat mij betreft hadden een aantal verhaallijnen geschrapt mogen worden. 7.5/10 imdb 8.2
Who knew?
  donderdag 25 januari 2007 @ 17:04:07 #231
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_45666256
Strictly Ballroom
Vorig jaar kwam ik terug van een winterseizoen Club Med en de kenners weten dat je dan nogal een overdaad aan Moulin Rouge muziek, dans en toneel krijgt. Ik vond het supermooi dus toen ik thuis was gelijk weer Moulin Rouge gezien en ik kon hem toen nog meer waarderen dan de eerste keer dat ik hem zag. Romeo + Juliet was allang een favoriet en topper in mijn filmlijst dus dan mag het kijken van de allereerste film van deze allerbeste man natuurlijk niet ontbreken. De film lijkt eerst op een makkelijke Dirty Dancing alleen dan zonder al die overdreven romatische crap. Uiteindelijk komt er dan wel moraal en romantiek maar gelukkig niet storend. Ook word er trouwens erg goed gedanst in de film. Dit is iig wel op niveau. Ik kreeg ook meteen weer zin om te gaan dansen. Ik vond hem leuk om te zien . Pretendeert ook niet een grote film te zijn en duidelijk gemaakt door een dansliefhebber. Een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_45667131
Dat het een prikkelend onderwerp is, was duidelijk te zien in de demografische verdelingsgraad naar leeftijd en sekse in de zaal. Oude vrouwen van wie de menopauze al verscheidene jaren achter hen ligt, hunkerend naar de jonge lichamen van Haïtiaanse gigolo's op het zuidelijk halfrond. Rivaliteit over één die er tussenuit springt. Het is zo jammer dat Vers le Sud zich niet overtuigend in het thema weet vast te grijpen. En dat is mijns inziens vooral te wijten aan, opvallend genoeg, het spel van Charlotte Rampling.

Graag op anoniem
pi_45667562
The Prestige (#192)

Mooi script van Christopher Nolan (Memento) over goochelaars in het begin van de 20e eeuw. Eén truc die wordt opgevoerd door Christian Bale is zo bijzonder dat Hugh Jackman besluit hem te stelen. Uiteraard wil Bale dit tegengaan en zo ontstaan er talloze plotwendingen, die hun climax krijgen bij een erg verassend einde. Het acteerwerk is van iedereen goed. Michael Caine is erg leuk als de man achter de schermen bij Hugh Jackman. En Scarlett Johansson = 8.5/10 imdb 8.1
Who knew?
pi_45675316
Irréversible

Mijn hemel, niet echt een toegankelijke film. Nog nooit zoiets schokkends gezien als de brandblusser of de verkrachtings scene. Voor de rest wel een goede film maar ben nog wel impressed van die scenes.

7.5/10
pi_45676418
Rocky Balboa

IMDB 7.6/10
  donderdag 25 januari 2007 @ 22:24:57 #236
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_45679416
Glitter

Wat een film!

Glitter is een prachtig epos over een meisje dat alles tegen zit (huis brandt af, moeder doet haar naar een kindertehuis), maar toch nog een wereldberoemde zangeres wordt. Het verhaal is van een bijzondere originaliteit en innovatie en wordt wonderschoon in beeld gebracht. Mariah Carey speelt haar rol alsof ze nooit anders heeft gedaan dan in de beste films te spelen en weet de rol van Billie Frank op een overtuigende en meeslepende wijze neer te zetten. Gelukkig valt er ook wat te lachen, dankzij de comic relief van haar hartsvriendinnen. Dat alles gelardeerd met de prachtige muziek die Mariah's nachtegalenstem ten toon kan spreiden.

Ik schiet alweer vol.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_45679474
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 17:47 schreef washandje het volgende:
The Prestige (#192)

[afbeelding]

Mooi script van Christopher Nolan (Memento) over goochelaars in het begin van de 20e eeuw. Eén truc die wordt opgevoerd door Christian Bale is zo bijzonder dat Hugh Jackman besluit hem te stelen. Uiteraard wil Bale dit tegengaan en zo ontstaan er talloze plotwendingen, die hun climax krijgen bij een erg verassend einde. Het acteerwerk is van iedereen goed. Michael Caine is erg leuk als de man achter de schermen bij Hugh Jackman. En Scarlett Johansson = 8.5/10 imdb 8.1
ik heb die foto al een paar weken als bureaubladachtergrond, moet de film alleen nog zien
pi_45679774
gezien vanavond:

The Graduate (Nichols, 1967)

De tijdloze muziek van Simon and Garfunkel neemt je mee in deze heerlijke film. Hoffman en Bancroft spatten beide van het scherm af, heerlijke dialogen, prachtig camerawerk en een meer dan meesterlijk einde.

Cijfer 8,3

[ Bericht 3% gewijzigd door pascalheister op 25-01-2007 23:09:06 ]
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:01:23 #239
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45681238
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:31 schreef pascalheister het volgende:

een meer dan meesterlijk einde.

Cijfer 8,3
Af en toe zet ik die nog wel eens op om alleen maar het einde te kijken. Staat wat mij betreft gelijk met de slotscenes van bijv. Les Quatre cents coups en Paths of Glory

Rescue Dawn (Herzog, 2006)

Alleen al vanwege de naam Herzog natuurlijk het kijken waard, een grootheid. Als het dan ook nog is het verhaal van een prachtige docu van zijn hand is (Little Dieter Needs to Fly ) met een geweldig acteur in de hoofdrol (Bale), dan mag je wel van een film om naar uit te kijken spreken.

Het is duidelijk Herzog's meest mainstream film die het opzich goed zou kunnen doen aan de box-office, maar waarom de film nog niet echt gereleased is in Amerika snap ik ook niet. Het waargebeurge verhaal van Dieter, die helemaal niet de oorlog in wilde maar alleen maar wilde vliegen, grijpt je meteen, vooral als je de docu hebt gezien. Bale gaat zoals altijd weer helemaal in zijn rol op (behoorlijk obsessief), en ook Steve Zahn en Jeremy Davies geven een mooi beeld van wat er met je gebeurt na jarenlange martelingen. De spanning en actie zijn goed, het ziet er zoals je mag verwachten mooi uit, en de score is ook degelijk.

Wat Rescue Dawn boven de normale goede Hollywoodfilm doet uitstijgen zijn de typische Herzog-momentjes. Wie zijn werk kent snapt meteen wat ik bedoel, voor de rest een voorbeeldje: Een totaal doorgedraaide uitgeputte gevange kijkt verdwaasd voor zich uit, en ziet opeens dat de planten in de jungle, de eigenlijke gevangenis en zijn grootste vijhand, zich terugtrekken als hij ze aanraakt. Dat klinkt sentimenteel of niet zo bijzonder, maar ik kan er van genieten. Fijn is ook dat de film compleet a-politiek is, maar gewoon een ode aan een vriend. Wel weer absurd dat de normale release pas in juni hier zal zijn.

Mijn cijfer: 8,5
IMDB: 8,0

[ Bericht 0% gewijzigd door JelleS op 25-01-2007 23:18:33 ]
pi_45681592
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:01 schreef JelleS het volgende:

[..]

Af en toe zet ik die nog wel eens op om alleen maar het einde te kijken. Staat wat mij betreft gelijk met de slotscenes van bijv. Les Quatre cents coups en Paths of Glory

Rescue Dawn (Herzog, 2006)

Mijn cijfer: 8,5
IMDB: 8,0
je linkt naar The Graduate
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:21:22 #241
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45682063
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:10 schreef pascalheister het volgende:

[..]

je linkt naar The Graduate
Had geen zin om zelf te typen

Wat een mooi filmjaar trouwens al, dat 2007. Dieptepunt tot nu toe was Rocky Balboa. Was er als kind helemaal weg van, en ging dan ook voor een waardige afsluiter. Maar helaas, geen kippenvel momenten, ik stond niet op om Rocky aan te moedigen, dat was vroeger wel anders. Of het komt door de leeftijd of doordat het gewoon een matige film is mag je zel bepalen.
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:33:24 #242
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_45682481
The Motel(2005)

De film gaat over de 13-jarige Ernest,een Chineze jongen,die in zijn moeilijke weg van het volwassen worden hulp en steun krijgt van Sam,'n zuipende rokkenjager,die alles behalve 'n vaderfiguur is.Dit alles speelt zich grotendeels af in het goedkope motel van Ernest's ouderwetse en dominante moeder.
Ik heb al 'n hoop coming-of-age films gezien,maar deze is toch echt één van de betere.Niet in de laatste plaats vanwege het acteren van de jonge Jeffrey Chyau.Zijn band met de eveneens eenzame Sam word mooi in beeld gebracht.Regisseur Michael Kang zorgt gelukkig dat de film nooit te sentimenteel word en daarom blijft deze vrij korte film(nog geen 80 minuten) tot de laatste minuut boeien.The Motel bewijst maar weer eens dat je met beperkte middelen wel degelijk een mooie film kan maken!
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 01:15:01 #243
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45684935
Slither (2006)
Oké het verhaal en plot is niet bijster orgineel en voorspelbaar. Maar de film is zeer vermakelijk. Grappig op de juiste momenten, verschrikkelijk smerig en eng op andere, cool etc. Nu maar eens kijken of ik kan slapen.
cijfer: 7
pi_45685695
Hard Candy (2005)

Fijn kat-en-muis spel tussen een potentiele pedofiel en een lief aandoenlijk meisje die niet is zoals ze zich voordoet. Heb me erg vermaakt bij deze film, al was het bij vlagen zeer ongeloofwaardig. Vooral het einde was teleurstellend. Die ene scene was trouwens wel gruwelijk. Als man zijnde voel je 'm wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 08:59:11 #245
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_45686922
Night at the Museum
Fantastisch hoor. Een historisch museum waarbij snachts alles to leven komt. En jawel hoor weer een film met Ben Stiller EN Owen Wilson. Robin Williams heeft nog een rolletje als de 26e president.
Larry (Ben Stiller) wordt nachtbewaker van het museum. De eerste nacht schrikt ie van alles en iedereen...

Ik had het wel gehad na een nacht. Geweldig hoor z'n dinoskelet dat ze uit de computers hebben weten te halen.
Vond eigenlijk maar een slap filmpje.

Die scene met het aapje is gewoon ronduit flauw.

cijfer 5.5 / imdb 6.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:01:48 #246
52357 Lambiekje
pi_45686956
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:10 schreef Guerra het volgende:
Irréversible

Mijn hemel, niet echt een toegankelijke film. Nog nooit zoiets schokkends gezien als de brandblusser of de verkrachtings scene. Voor de rest wel een goede film maar ben nog wel impressed van die scenes.

7.5/10
Het begin is vrij zwaar, mede ook door de muziek. Zulke zwaardiepe bastonen wat neerkomt op grondtonen. Daarmee kan je zwak ziek en misselijk van worden. Maar die brandblusserscene blijft je bij he.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:12:41 #247
19902 Hymn
CG Artist
pi_45691416
Apocalypto
Lekkere film, kijk hem niet voor geschiedenisles maar gewoon als een actie film en hij is wel degelijk te pruimen.

Flags of our fathers
Super film, legt de gebeurtenissen uit van de wereld beroemde 'raising of the flag' bij Iwo Jima en wat er echt gebeurt is. Wel schokkend om te zien hoe deze gewone mannen vervolgens worden uitgebuit en gedwongen worden om te liegen.

Locusts
Najah, hier zal ik geen woord vuil aan maken hehe
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:07:42 #248
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_45694871
Little Children (Todd Field, 2006)
Het acteerwerk is voortreffelijk in de film. Met name Jackie Earle Haley zet een goede rol neer als de pas vrijgekomen pedofiel. Net als in In the Bedroom maakt Todd Field opvallende keuzes in wat hij wel en niet laat zien. Vaak laat hij de oorzaak en de gevolgen van een gebeurtenis zien, maar de daadwerkelijke gebeurtenis niet. Een boeiende vertelstructuur aangezien de kijker zo zelf de gaten in moet vullen en dus betrokken blijft bij het verhaal. Het einde vond ik initieel een beetje suf, maar nu de film wat bezonken is kan ik het wat beter waarderen. De alwetende verteller had wat mij betreft beter achterwege kunnen blijven. ****
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:45:53 #249
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_45698261
If I had a Hammer...
pi_45705163
United 93... (2006)
De stukjes in het vliegtuig zijn echt super indrukwekkend.
en ook de extra feature familie of the people on the plaine is erg mooi.
Er wordt gewoon heel goed gespeelt en je voelt je alsof je in het vliegtuig zit.
Helaas zitten er ook politieke stukjes in en zie je allemaal verkeers leidings voorbijkomen en dat haalt voor mij het tempo van de film een beetje onderuit all met al een 9 voor de stukjes in het vliegtuig maar een 6 voor het politieke&verkeers regeling gedoe dat had er van mij niet ingehoeven.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:28:49 #251
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45706775
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 02:25 schreef Doff het volgende:

[..]

Geloof het of niet, dat laatste zinnetje was voornamelijk voor jou bedoeld .

yeah right

Woensdag gezien:

Blood Diamond
Zeer degelijke, goed gemaakte actie film over diamanten smokkel in Sierra Leone. Het verhaal is wellicht wat over de top maar door het hoge tempo vliegt ie voorbij. Het acteerwerk is heel erg goed, vooral Djimon Hounsou is echt ge-wel-dig. Wat geeft die gast een performance!! Di Caprio is ook erg goed en jammer genoeg is de rol van Connely wat klein. Verder wil de film ook nog een boodschap meegeven die wel goed over komt maar toch een beetje te geforceerd aan voelt. Het einde is dan ook wat overdreven maar doet niets af aan `t feit dat Blood Diamond een fantastische actiefilm met een goede boodschap is.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  vrijdag 26 januari 2007 @ 21:46:18 #252
140245 base3ball
State Of Mind
pi_45709333
Weer een beetje lang, maar ja standaard bij mij

Casino Royale (2006) Actie
Regie: Martin Campbell Cast: Daniel Craig, Eva Green, Mads Mikkelsen, Judi Dench, Jeffrey Wright,
Giancarlo Nannini, Caterina Munro, Simon Abkarian e.a.

De nieuwbakken 00 agent James Bond verpest zijn laatste klus voor MI:6, waardoor hij op non-actief wordt gesteld. Ondertussen komt hij op het spoor van de topcrimineel Le Chiffre die terroristen financiert.
Bond moet samen met de mooie advocate Vesper Lynd afreizen naar Montenegro, waar hij met Le Chiffre een pokerspel zal spelen. Er staat veel op het spel, kan Bond de gehaaide pokerspeler pakken of zal hij verliezen...

Inmiddels alweer de 21e bond film van de serie. Na wat tegenvallende resultaten van de laatste bond film besloten de producenten het roer om te gooien. Pierce Brosnan werd de laan uitgestuurd en de zoektocht naar een nieuwe 007 kon beginnen. Uit deze zoektocht kwam de brit Daniel Craig (Layer Cake, Munich) tevoorschijn.
Dit zorgde voor veel scepsische reacties, want een Bond acteur die blond was, dat kon toch niet?

Craig veegt echter meteen met zijn eerste Bond vertolking alle kritiek van tafel. Buiten het feit dat hij een zeer goede charmeur neerzet en zich meer dan staande houd in de actiescenes, geeft hij de Bond wat meer diepte.
007 komt heel wat minder ongeschonden uit de strijd dan in de voorgaande delen, bovendien zien we dat hij meer is dan die charmeur die in koelen bloede zijn opdrachten uitvoert. Craig geeft hem een hart, daarnaast loopt hij gedurende de film de nodige littekens op.

Een nieuwe acteur, was niet de enige verandering die werd doorgevoerd. De makers zijn helemaal terug naar de basis gegaan. En dat betekend dus geen hele dozijnen exotische gadgets en extravagante wapens meer.
Nu is het slechts bond bewapend met zijn pistool, vuisten en gevatte karakter.
Een slimme zet was daarom ook om Martin Campbell (The Mask en The Legend of Zorro) weer terug te laten keren nadat hij in '95 al Goldeneye regisseerde. Goldeneye luidde de terugkeer van de serie in. En ook in deze editie zorgt Campbell ervoor dat zowel de bond- als de actieliefhebbers op hun wenken bediend worden.
Na een kort voorstukje, opent de film met een achtervolging over de daken van Madagascar en dit hakt er meteen in. Deze achtervolgings scene kan meteen al tot een van de beste Bond achtervolgingen van de hele serie gezien worden (en dat nagenoeg zonder voertuigen). En ook met de andere actiescenes zit het meer dan snor.

De film voert ouderwets langs diverse exotische locaties over de hele wereld. Deze worden zoals vanouds weer erg fraai in beeld gebracht. Maar ook de minder vrolijke locaties komen geheel tot hun recht door de grauwe, donkere stijl.
Over schoonheid gesproken. Een nieuwe Bond film betekent ook weer mooie Bondgirls. Zo weet James het mooie liefje (Caterina Murino) van een handlanger van Le Chiffre om zijn vingers te winden en krijgt hij in Eva Green (The Dreamers, Kingdom Of Heaven) als de verleidelijke Vesper Lynd eindelijk eens een vrouwelijke tegenhanger. Green zet de advocate neer als iemand die qua gevatheid tenminst gelijkwaardig is aan Bond.
Een scene die zich tussen de twee afspeelt in de trein is zelfs een van de betere van de hele film. En dat is voor een film met 007 opvallend te noemen.

En dan is er nog de bondschurk. Waar in de voorgaande delen van de serie, de bondschurk altijd een ingenieus, maar belachelijk plan smeedde om over de wereld te kunnen heersen. Is Le Chiffre van een heel ander kaliber. In een tijd waar terrorisme aan de orde van de dag is, financiert hij diverse terroristische organisaties. Het is hem daarom vooral om geld te doen. Als hij echter, door een actie van 007, in het nauw gedreven wordt moet hij wel iets doen om weer aan geld te komen. Een pokerspel met oa Bond moet hem weer het nodige geld leveren.
Mads Mikkelsen, die Le Chiffre speelt, is een uitstekende bondschurk, die met name in het psychologische spel wat zich rond de pokertafel afspeelt goed uit de verf komt. Hij geeft de schurk een realistische maar toch ijzijngwekkende kant mee.

Zijn er geen minpuntjes te vinden bij deze nieuwe Bondfilm? Jawel, naar het einde toe zakt de film door de liefdesperikelen van Bond een beetje in. Dit wordt echter meer dan goed gemaakt met een verassend en zeer fraai gefilmd einde.

James Bond is eindelijk volwassen geworden in Casino Royale, en dat weet deze Bond liefhebber aangenaam te verrassen. Een aanrader voor de actieliefhebbers en verplichte kost voor de 007 fan.

Cijfer: 8,2/10
Imdb: 7,9/10
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
  zaterdag 27 januari 2007 @ 00:51:04 #253
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_45715442
Alpha Dog(2006)

Gebasseerd op het waargebeurd verhaal van Jesse James Hollywood,gaat Apha Dog over 'n jonge drugsdealer,die besluit 'n jongen te ontvoeren omdat diens broer hem nog veel geld schuldig is.Natuurlijk met alle gevolgen van dien.
Alpha Dog begint aardig,maar daarna is de regisseur effe de weg kwijt.We zien ineens minutenlang blowende,feestende jongeren.Tegen het einde probeert de regisseur er weer 'n serieuzere draai aan te geven.De acteerprestaties van de jonge cast laat ook veel te wensen over.Ze willen soms zo cool en stoer overkomen dat het lachwekkend is.Zegt eigenlijk genoeg dat Justin Timberlake één van de betere acteurs is.Dieptepunt is echter een van de laatste scènes waarin Sharon Stone laat zien dat ze nog slechter kan acteren dan in Basic Instinct 2.Het lijkt net of ze rechstreeks van de set van Shallow Hal of Big Momma's House afkomt.

The Good German(2006)

Steven Soderbergh's nieuwste fim vind plaats in het Berlijn van na WO2.We zien hoe de Amerikanen en Russen beide achter Duitse geleerden aanzitten,om voor hun eigen doeleinden te gebruiken.Centraal hierin staan Lena Brandt en haar man Emil.
The Good German ziet er visuel pachtig uit:van het camerawerk tot het geluid,het ademt mooi de sfeer van films uit de jaren '40 uit.Cate Blanchett(is ze wel eens echt slecht?) doet haar beste Marlene Diettrich-imitatie en het verhaal is vrij spannend.Toch heb je af en toe het gevoel dat je dit allemaal al eens eerder hebt gezien.Je merkt gewoon dat Soderbergh goed gekeken heeft naar klassiekers als Casablanca en The Third Man.Ook de chemie tussen Blanchett en Clooney is af en toe ver te zoeken.Ik vond het 'n goede film(vooral het visuele gedeelte),maar ik had na afloop toch 'n beetje 'n onvoldaan gevoel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dannie_Dorka op 27-01-2007 01:09:09 ]
Mijn DVD's | RetroJunk
pi_45718508
Ik heb eindelijk Jackass Number Two gezien en wat heb ik weer gelachen. Misschien vond ik de "Bad Granpa" scene wel het leukst.. "where're you guys from?" "we're from your face."
  zaterdag 27 januari 2007 @ 05:26:00 #255
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45719011

Ik begrijp niet helemaal waar de ruim voldoende voor The Good Girl op IMDb vandaan komt. Het is waar dat de film een paar clichés weet te omzeilen, en het merendeel van de cast toch van goede huize komt, maar eigenlijk was het gewoon een rommeltje. Typisch zo'n film die wat wil zeggen maar dat zo lullig verpakt (Annistion + mislukt zuidelijk accentje draagt daar aan bij) dat je naderhand wegloopt wondering what the hell you just watched. Matig allemaal, Reilly was nog wel geestig trouwens. **½

Nolan zal ongetwijfeld lekker aan het masturberen zijn bij de gedachte aan de theorieën die de rondte doen wat betreft The Prestige. Hij neemt je weer links en rechts in het ootje, wat is waar? wat is onwaar? De clou heeft meerdere lagen en is onvermijdelijk verrassend maar niet per sé onthutsend. Anderen zoeken er weer meer achter, toen ik de comments op IMDb las bekroop me zo'n heel vervelend Revolver-gevoel. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om deze film een tweede keer te kijken om nog van alles te 'zien'. Goede performances, dat wel, maar geen meesterwerk. Zal ook wel snel zakken uit de top-250. ***½

Blood Diamond was daarentegen wel een topper. Leo levert een zéér oscarwaardige prestatie in zijn allerstoerste rol ooit. Top productie die gelukkig nooit te prekerig wordt, daar is ook niet heel veel tijd voor omdat er zoveel geknald wordt. Ik geniet van dit soort Hollywood producties met een politieke boodschap omdát ze juist Hollywood zijn, ze kunnen het wel. Zwick deelt met Blood Diamond rake klappen uit en dat vind ik deze keer helemaal terecht. Honsou "give us free" was ook super trouwens. Niet missen. ****

En Bad Santa was het grappigste wat ik in tijden heb gezien. Gelukkig de directors cut gezien, want de studio had bij de originele release "een klein beetje" zitten knippen en een ander einde eraan geplakt. Zwigoff had op de 'minimale' ingrepen het volgende te zeggen: "Als ik een glas heb, en daar zit voor 90% een lekker biertje in, en dan pis jij er de overige 10% in, dan hoef ik dat biertje echt niet meer." Geniaal natuurlijk, en dat is Bad Santa ook. Ben blij dat ik hem voor 3 euro bij de BRAVO vond. ****
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 10:10:33 #256
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_45720020
Hm, ik vond Blood Diamond niet zo geweldig. Op een of andere manier kan ik niet zo 'genieten' van dit soort films die als actie film gepresenteert worden. De soort van romance stond me ook niet zo aan. En om toch maar bij het punt te blijven nog even die scène in Londen erachter geplakt. Nogal gemakzuchtig. Leo en Hounsou deden het daarentegen wel goed, en Connelly is knap. Zesje.
  † In Memoriam † zaterdag 27 januari 2007 @ 13:33:16 #257
4571 Sokolsky
pi_45723777
Tijd om weer eens een stukkie te tikken. Letyat zhuravli ligt cinematografisch op een héél hoog niveau. Over het wat triviale verhaal ben ik wat minder te spreken, maar het is zeker een film die ik nog eens wil zien. Voorlopig een 8-. Ongeveer hetzelfde gaat op voor Mikhalkovs Sibirskiy tsiryulnik. Prachtige beelden, maar met 3 uur wat te lang voor het verhaal dat het wil vertellen. Bovendien slaat Mikhalkov met zijn komische noten hier en daar de plank mis, met name in het eerste uur; daarna wordt het beter. Ormond speelt de hoofdrol overtuigend; Menshikov doet zijn best, maar heeft last van het script. 7-.

Manhunter is heel behoorlijk. De nogal aanwezige jaren '80-muziek vond ik niet storend, en af en toe zelfs heel goed werken. Cox geeft een andere invulling aan Lecktor dan Hopkins; de laatste heeft mijn voorkeur, maar deze is zeker niet slecht. Overall vind ik de film iets beter dan Red Dragon, met name omdat ik daar moeite had met Norton. Het is echter nog lang geen Silence; 7+. Popcorn in de jaren '70: Murder on the Orient Express is te karikaturaal voor woorden, maar kijkt erg lekker weg. Van Lumet met een absolute droomcast verwachtte ik eigenlijk iets meer, maar Christie zelf scheen wel tevreden te zijn. 7.

Dan de twee goochelfilms. Ze hebben meer overeenkomsten dan je op het eerste gezicht zou zeggen, maar The Prestige wint op punten. The Illusionist probeert ook een slim verhaal te vertellen, maar faalt daarin (Hollywoodconventies staan de verrassing in de weg), en blijft dan steken bij mooie plaatjes, een erg sterke Norton en ook leuke Giamatti. Genoeg voor een 7-, dat nog wel. Biel had hierin overigens nooit gecast mogen worden. Ook de dames in het werk van Nolan weten niet te overtuigen, misschien moet Scarlett zich niet meer met goochelaars in laten... zoals gesteld werkt het verhaal een stuk beter; ik vind het multi-interpretabel, maar anderen zullen het wel teveel voorgekauwd vinden. Leuke bijrollen (Serkis, Bowie), Jackman blijkt tegenwoordig gewoon een sterk acteur te zijn en Caine is altijd geweldig. Een 8-, maar de Top 250-plek is wat overdreven.

Tenslotte Dreamgirls. Het swingt de pan uit, en de Oscarnominatie van Hudson begrijp ik wat beter dan die van Murphy. Groot minpunt zijn de kazige momenten, vooral dat liedje met "We are family" is de eerste keer werkelijk tenenkrommend. Over het geheel genomen is 't wel vermakelijk, dus een voldoende, zij het geen hele ruime.
Sheridana +1
pi_45725810
La Planète Sauvage

Geweldige muziek en af en toe leuke beelden, maar daar houdt het wat mij betreft dan ook echt op. Het verhaal interesseerde me niet en ze hadden met alleen muziek en geen dialogen volgens mij een veel betere film kunnen neerzetten. Ik viel af en toe bijna in slaap. 4/10 imdb 7.5
Who knew?
pi_45743630
Vandaag 3 films gezien:

The Killing (#127)

Begint nogal standaard, maar wordt in het laatste half uur erg interessant. Een mooie heist-film, waar alleen het uiterste einde wat mij betreft niet bepaald geloofwaardig is 7.5/10 imdb 8.2

Garden State

Toen ik hem ongeveer een jaar geleden zag was dit één van de twee films die ik ooit een 10 heb gegeven op imdb. Prachtig liefdesverhaal met een geweldig personage geschreven, geregisseerd en gespeeld door Zach Braff. Ook Natalie Portman is goed en door de mooie soundtrack heb ik een aantal geweldige nieuwe artiesten leren kennen. Het cijfer is inmiddels van een 10 bijgesteld naar 9/10 imdb 8.0

Little Children

Prachtig drama over ouders die elkaar ontmoeten via speeltuinen en zwembaden. Ondertussen ontwikkelen zich onderling verhoudingen en is er ook nog een vermoede pedofiel waar rekening mee gehouden moet worden. Ontwikkelt zich tot een zware emotionele climax met geweldig acteerwerk van alle kanten. De voice-over is in deze film niet irritant, maar voegt wat toe aan het verhaal. Had genomineerd moeten worden voor de Oscar voor beste film. 9/10 imdb 7.9
Who knew?
pi_45744693

Mooie film met een hele leuke sound track. Verder is het speel niveau van de acteurs erg hoog. Jammer alleen dat de film soms tijd sprongetjes maakt waardoor je niet meer weet in welke leeftijd fase ali zit.
Imdb cijfer 6.
Mijn cijfer. 7
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_45745449
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 05:26 schreef cwk het volgende:
[afbeelding]

Ik begrijp niet helemaal waar de ruim voldoende voor The Good Girl op IMDb vandaan komt. Het is waar dat de film een paar clichés weet te omzeilen, en het merendeel van de cast toch van goede huize komt, maar eigenlijk was het gewoon een rommeltje. Typisch zo'n film die wat wil zeggen maar dat zo lullig verpakt (Annistion + mislukt zuidelijk accentje draagt daar aan bij) dat je naderhand wegloopt wondering what the hell you just watched. Matig allemaal, Reilly was nog wel geestig trouwens. **½
Jennifer Aniston kan dan ook maar 1 typetje spelen, en dat is dat super-irritante Friends typetje.
  zondag 28 januari 2007 @ 01:37:35 #262
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45746466
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:20:46 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_45746575
Bin Jip
Ik loop wat achter, maar vandaag eindenlijk gezien. En net nog wat recensies gelezen.
Hoe komt iemand erbij om te spreken over " gratuite, seksueel getinte geweld " dat de film zou bevatten, zoals op www.cinema.nl wordt gedaan?
Het was overigens een prachtig gemaakte film; verder commentaar heb ik nog even niet.

Brotherhood of war.

Ook al Zuid-Koreaans. prachtige, fel-realistische maar melodramatische oorlogsfilm, zonder het patriotisme dat vergelijkbare Amerikaanse films vaak ontsiert.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoSigar op 29-01-2007 08:12:18 ]
Helpt waar hij kan!
  zondag 28 januari 2007 @ 02:25:44 #264
45532 ziggyziggyziggy
pi_45747661
Tian bian yi duo yun (The Wayward Cloud)
Ik hoorde al van filmhuiscollega's dat er tijdens iedere voorstelling weer mensen weglopen. Dat is bij ons ook niet zo gek, want Så Som i Himmelen begint al weken lang een kwartier eerder en is steeds weer uitverkocht. Mensen die te laat zijn voor een plaatsje bij dit uiterst populaire Zweedse juweeltje, kopen dan dus maar een kaartje voor Tian bian yi duo yun.

Dat hadden ze beter niet kunnen doen. Wie had verwacht een film te zien die qua sfeer nog enigzins te vergelijken valt met het lieve As It Is In Heaven, kon nog beter in Pieterburen gaan staan wachten op een demonstratie van zeehondenknuppelaars, want de kans daarop was groter.

The Wayward Cloud kan ik nog niet echt duiden en ik kwam er pas na de film achter dat er nog een film én een epiloog aan vooraf gaan: Ni neibian jidian en Tianqiao Bu Jianle. Die ga ik zeer binnenkort kijken. Tian bian yi duo yun is een vreemde, maar interessante mengeling van lange, zwijgende scenes, foute musicalliedjes, seksueel getinte activiteiten, liften en watermeloenen. Het woord porno neem ik met opzet niet in de mond (haha, een woordgarpje), want zo expliciet was het nu allemaal ook weer niet.

Ik kon het geheel echter wel waarderen. Er zitten een aantal prachtige scenes in om te zien, stukken waarin niet gepraat wordt kunnen mij sowieso wel bekoren en zelfs de climax (in meerdere opzichten) was verrassend en inventief.

[ Bericht 0% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 28-01-2007 23:04:15 ]
  zondag 28 januari 2007 @ 10:13:27 #265
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_45750278
Blood Diamond (Edward Zwick, 2006)
Goede onderhoudende actie-film, die ook de misstanden rondom de diamantenhandel aankaart. Edward Zwick vertilt zich ook in deze film weer een beetje aan overdaad. Sommige stukken zijn iets te dik aangezet. Ook is de film wat aan de lange kant. Echter dankzij de erg goede acteerprestaties van met name Djimon Hounsou, maar ook de voor een Oscar genomineerde Leonardo DiCaprio, blijft de kijker wel geboeid. ****
pi_45763196
All the King's men: Dat lag er allemaal wel erg dik bovenop
Lady in the Water: Ondergewaardeerd fijn filmpje
Graag op anoniem
pi_45763450
Saw 3 (2006)
Ondanks de her en der wat mindere recenties viel deze film helemaal niet tegen.
Met af en toe toch best wel indringende scenes!

Cube (1997)
Het viel mij op dat een film die zich eigenlijk in 1 ruimte afspeeld toch boeiend kan blijven.
Ik ben benieuwd of Cube 2 & 3 mij ook kunnen vermaken, of dat deze juist het aparte "open einde" verhaal van "Cube" verpesten.
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
  zondag 28 januari 2007 @ 17:46:33 #268
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45764004
The Queen

Mooie film met een ijzersterke Helen Mirren. Ik vond de mengeling tussen echte en 'neppe' beelden sterk uitgewerkt trouwens.
  zondag 28 januari 2007 @ 17:53:42 #269
45532 ziggyziggyziggy
pi_45764210
The Thing (#209)
Fijne Zuidpoolhorror. Het gegeven (eng beest wordt per ongeluk met een enorm ochtendhumeur wakker gemaakt, en wil daarom iedereen doodmaken) deed me heel sterk denken aan Alien en ook de uitwerking had er veel weg van. Daardoor vond ik het af en toe een beetje in de standaard horrorcliché's vervallen.
pi_45767123
The Good Shepherd

Matt Damon is oprichter van de CIA en heeft daardoor nogal een clash tussen zijn persoonlijke en werkleven. Eigenlijk zijn beide verhaallijnen niet echt interessant, duurt de film te lang en is hij te langdradig. Robert DeNiro moet vooral blijven acteren, maar wat mij betreft mag hij het regisseren aan anderen overlaten. De optredens van Damon, Jolie e.a. zijn wel geslaagd. 4/10 imdb 7.0
Who knew?
pi_45767352
Vandaag gezien:

- Blood diamond: erg goede actiefilm. Triest te bedenken dat het echt zo gegaan is met die kindsoldaten
- Little Children: Heerlijke film. Echt van genoten....

Over beide films is al veel gezegd hier, dus waarom veel woorden aan vuilen maken. Beide top films
  zondag 28 januari 2007 @ 22:34:58 #272
52357 Lambiekje
pi_45774769
My Life without Me (2003)
Ann (Sara Polley) is een meid met 2 kinderen en een leuke gozer wonen ze in een trailer op het terrein van haar moeder. Als ze een beetje buikpijn er achter komt dat ze kankeruitzaaiing heeft. Ze besluit om het voor zich te houden, de komende 3 maanden, want dat is haar levensverwachting. En stelt een lijst van dingetjes op die ze nog wil doen voor dat ze er niet meer is. Kan niets anders zeggen dan dat goed, degelijk en sterk is uitgewerkt.

cijfer 7.5 / imdb 7.6

Tesis (1996)
Een studente doet een scriptie over gruwelijke beeldmateriaal. Als een van de professoren voor haar in het archief een tape regeld gaat hij dood na het bekijken van die tape.. Als zij en een 'vriend' , die ze heeft leren kennen op school omdat hij bekend staat dat hij een collectie van ranzige videotapes heeft, gaan ze het samen onderzoeken en belanden ze in een Snuff-wereld terecht ...

cijfer 7 / imdb 7.6

Naked (1993)
mmmm vind maar een vage film ... Er zitten wel aardige filosofische gesprekjes in.
cijfer 6 / imdb 7.8

Zoom (2006)
Jezus tering griebel wat is dit!?! . Het is een Sky High wannabe maar mijn-grote-god wat is dit slecht .
Tim Alleen is Zoom, een superhero. (man ó man wat een bigtime Loser) en Courtney Cox als domme troel tjonge jonge 5 kids hebben superpower. (Meisje van 6 met powerskills) tjoh waar ken ik het van .. Danoontje. Enig lichtpuntje in dit gedrocht is dat Kate Mara er wel aardig uit ziet. Ohja Chavy Chase is een sullige professor die alles leidt.

Ja ik weet het is belachelijk dat ik 3 films heb bekeken van 't weekend die hoger hebben dan een 7.5 en dan deze die nog niet eens een 2 weet te scoren. Maar kon het niet laten ....

cijfer 2.5 / imdb 1.9 #17
  zondag 28 januari 2007 @ 22:56:25 #273
45532 ziggyziggyziggy
pi_45775563
Son of the Mask (#27)
Tot vanavond waren er drie films die ik absoluut tenenkrommend slecht vond: Manos: The Hands of Fate, Home Alone en Glitter. De eerste twee heb ik nog helemaal gezien, Glitter heb ik toch nog tot de helft volgehouden, maar Son of the Mask slaat werkelijk alles. Deze film is niet eens per ongeluk grappig. Ik heb het eerste kwartier gezien en hield het toen niet meer vol. Nog even snel door de rest van de dvd gezapt met de ijdele hoop dat het misschien toch nog beter werd, maar het ging van kwaad tot erger. Deze film is echt, echt, echt heel erg slecht.

[ Bericht 1% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 28-01-2007 23:03:54 ]
  maandag 29 januari 2007 @ 02:01:25 #274
45532 ziggyziggyziggy
pi_45779745
Van de weeromstuit maar even een Hitchcock gekeken: Strangers on a Train (#87). Hitchcocks zijn altijd leuk, al vond ik deze wel wat lichtvoetiger en makkelijker. De tennisscene is fantastisch, de gebeurtenissen buiten de tennisbaan lopen mooi synchroon met de score op de baan.
pi_45781122
The Illusionist
Ik heb me prima vermaakt vandaag dankzij het acteerwerk (en het hoofd ) van Edward Norton als briljante goochelaar die er veel voor over heeft om zijn jeugdliefde uit de handen van en een huewelijk met de wrede kroonprins (Rufus Sewell, prima geacteerd) te redden. Plotgewijs is dit niet bepaald de sterkste film aller tijden, maar dat wordt rúim gecompenseerd door het uiterlijk van de film. De trucs zijn verbazingwekkend, de personages zijn sterk en de sfeer van Wenen in de jaren 1900 is goed neergezet. De film wordt nergens saai of langdradig en ondanks het dat het einde voorspelbaar is, is het bevredigend.
7,5/10

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2007 07:30:18 ]
  maandag 29 januari 2007 @ 09:10:06 #276
52357 Lambiekje
pi_45781873
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Son of the Mask (#27)
Tot vanavond waren er drie films die ik absoluut tenenkrommend slecht vond: Manos: The Hands of Fate, Home Alone en Glitter. De eerste twee heb ik nog helemaal gezien, Glitter heb ik toch nog tot de helft volgehouden, maar Son of the Mask slaat werkelijk alles. Deze film is niet eens per ongeluk grappig. Ik heb het eerste kwartier gezien en hield het toen niet meer vol. Nog even snel door de rest van de dvd gezapt met de ijdele hoop dat het misschien toch nog beter werd, maar het ging van kwaad tot erger. Deze film is echt, echt, echt heel erg slecht.
Home Alone 1 ??? slecht .. noway. Deel 1 is een uitermate vermakelijke film en heeft ook een aardige raplay-waarde of heb je over Home Alone 3 en 4. Dat zijn wel wanproducties.

Son of The Mask is idd een beroerde film...Je gaat je echt afvragen wie invrede durft dit te prodcuren.

Nu mag je ook nog eventjes naar Zoom (2006) gaan kijken, wat ik gister heb gedaan.. dan vind ook troep. En ken je Dumb and Dumberer 2. Griebel wat wordt er een hoop troep gemaakt met 'grote' namen.
  maandag 29 januari 2007 @ 10:08:32 #277
18008 hornage
pi_45782692
Blood Diamond
Deze gezien met de FTR meet. Leo was genomineerd voor beste acteur bij oscars voor deze dus het moest wel wat wezen. Nou dat was het ook. Hij zet een cool karakter neer. Het verhaal is daarnaast ook zeer goed te doen. Er wordt niet gekozen voor standaard cliche gebeurtenissen maar het verhaal volgt een iets wat realistischere lijn. De held neukt niet het lekkere wijf etc. Ook goede bijrollen en subverhalen die allemaal met behulp van mooie plaatjes sterk overkomen. Zeker genoten van de film. Dit in zaal 1 in Tuschinski ernaast en ik zeg een topmiddag in Amsterdam Een 8 voor deze.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:22:34 #278
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45785919
Blood Diamond (2006)
Verrassing, ik heb toevallig ook deze gezien zaterdag.
Het is idd een goede spannende actie-avonturen film met een duidelijke onderliggende boodschap. Al komt die boodschap, doordat deze film iets meer actie bevat, minder sterk naar voren dan in die andere Afrika films. Maar de film is hierdoor juist wel weer toegankelijker en vermakelijker. De film bevat zeer sterke acteerprestaties van DiCaprio, Hounsou en de altijd sexy Jennifer Connelly.

The Thing (1982)
Eigenlijk ben ik het wel eens met ziggy3 laatst schreef hierover. Het is een vermakelijk monster slacht wetenschappers af film, maar heel bijzonder vond ik het ook weer niet. En dat dit de winnaar van het horror tournament is geworden, snap ik eigenlijk helemaal niet.
cijfer: 7
  maandag 29 januari 2007 @ 12:27:20 #279
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45786025
Wegens stukke pc, beperk ik me tot wat de TV me te bieden heeft .

Phone Booth: Redelijk origineel en het heeft best grappige dingen. Cijfer: 7,5

Rocky V: Waarom kijk ik ook naar dit soort dingen . Cijfer: 3,5

The Contender: Redelijk interessante thriller (met een vleugje ethiek) over een vrouw die vice-president gaat worden. De thematiek is nu met Hilary Clinton opvallend actueel geworden. Het einde was echter te suf voor woorden en het refereren naar vrijwel alle 42 Amerikaanse presidenten is ook bijzonder suf. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 29 januari 2007 @ 13:22:40 #280
13148 Shogo
Psycho...
pi_45787698
Match Point (2005)
Een tennisspeler die in contact komt met een rijke familie, daarbij de verloofde van zijn vriend ontmoet en met de zus van zijn vriend gaat, maar daarbij die verloofde aantrekkelijk vind, maar toch met die zus trouwt. En tijdens het getrouwde leven begint het te knagen. Vanaf het begin maak je kennis met de hoofdrolspeler en gedurende de film leef je wel met hem mee, daarbij in het oog genomen dat hij 'Nola' ontmoet een zeer mooie dame (Scarlett Johansson ) maar waarbij het niet mogelijk is gedurende die tijd voor die twee om samen te zijn, daarbij voel je de spanning tussen die twee. De film pakt je in het begin en bouwt duidelijk op naar iets (maar wat blijft gissen) en je wordt geabsorbeerd door de verhaallijn, echt heel goed.
  maandag 29 januari 2007 @ 16:04:21 #281
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45792741
Severance (2006)
Coole horror film over een groep werknemers van een wapenindustrie-bedrijf, die ergens in Oost-Europa aan een teambuilding weekeind doen. Maar in de bozen schuilen een paar lunatics. De film weet gelukkig de doodsteek voor horrors te omzeilen: de ergerlijke irritante cliché's. De film is spannend en eng op de juiste momenten. En (extreem) grappig op andere momenten. Verder bevat de film ook nog een hoeveelheid gore. Genoeg voor een
cijfer: 7.5
  maandag 29 januari 2007 @ 16:11:29 #282
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45793025
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Severance (2006)
Coole horror film over een groep werknemers van een wapenindustrie-bedrijf, die ergens in Oost-Europa aan een teambuilding weekeind doen. Maar in de bozen schuilen een paar lunatics. De film weet gelukkig de doodsteek voor horrors te omzeilen: de ergerlijke irritante cliché's. De film is spannend en eng op de juiste momenten. En (extreem) grappig op andere momenten. Verder bevat de film ook nog een hoeveelheid gore. Genoeg voor een
cijfer: 7.5
Dit is inderdaad een goede omschrijving van de film.
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:22 schreef Shogo het volgende:
Match Point (2005)
Een tennisspeler die in contact komt met een rijke familie, daarbij de verloofde van zijn vriend ontmoet en met de zus van zijn vriend gaat, maar daarbij die verloofde aantrekkelijk vind, maar toch met die zus trouwt. En tijdens het getrouwde leven begint het te knagen. Vanaf het begin maak je kennis met de hoofdrolspeler en gedurende de film leef je wel met hem mee, daarbij in het oog genomen dat hij 'Nola' ontmoet een zeer mooie dame (Scarlett Johansson ) maar waarbij het niet mogelijk is gedurende die tijd voor die twee om samen te zijn, daarbij voel je de spanning tussen die twee. De film pakt je in het begin en bouwt duidelijk op naar iets (maar wat blijft gissen) en je wordt geabsorbeerd door de verhaallijn, echt heel goed.
[afbeelding]
Ik ga 'm toch maar zien dan, nu heb ik er al zoveel goede dingen over gelezen.
  maandag 29 januari 2007 @ 16:32:15 #283
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45793860
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:11 schreef arneaux het volgende:
Ik ga 'm toch maar zien dan, nu heb ik er al zoveel goede dingen over gelezen.
Het karakter van Rhys Meyers heeft de hele film eigenlijk voor mij verpest. Wat een intens onuitstaanbaar personage. Maar hij schijnt goed te zijn, het zal wel.
  maandag 29 januari 2007 @ 16:50:51 #284
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_45794466

Fantastische doordachte en briljante film, waarbij je tot het einde totaal geen idee hebt, wie er eigenlijk nou allemaal in het complot zitten
9.5/10

Aardig film ,vrij voorspelbaar ,flauwe humor,te langdradig.Zat een paar leuke schrikmomenten tussen.Dta zegt genoeg
6/10

Gewoon droog en erg leuke animatie film
7.5/10
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 januari 2007 @ 17:36:43 #285
862 Arcee
Look closer
pi_45796015
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:31 schreef pascalheister het volgende:
gezien vanavond:

The Graduate (Nichols, 1967)

[afbeelding]

De tijdloze muziek van Simon and Garfunkel neemt je mee in deze heerlijke film. Hoffman en Bancroft spatten beide van het scherm af, heerlijke dialogen, prachtig camerawerk en een meer dan meesterlijk einde.

Cijfer 8,3

Mrs. Robinson spat idd van het scherm af.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_45796944
Blood Diamond (Zwick, 2006)

Wat een toeval heb deze film zaterdag ook gezien in Tuschinski
Prima film, genoeg actie, mooie shots en een goede keuze van verhaallijn, misschien iets te langdradig maar ok. Acteerwerk van Leo mag er ook wezen en dat van Hounsou en Connely natuurlijk ook.

Cijfer: 8

gister nog gezien:

The Man Who Knew Too Much (Hitchcock, 1956)

Leuke film, maar mist toch soms de echte hitchcock elementen, verhaallijn in het 2e gedeelte zakt wat weg en had korter gekund. Daar niet van prima acteerwerk van Stewart en Day.

Cijfer: 7,4

Topkapi (Dassin, 1964)

Met de nodige spanning en humor werkt deze film zich toe naar de diamantroof, leuk verhaal met leuke karakters, sterk acteerwerk en setting.

Cijfer: 7,8

Harvey (H. Koster, 1950)

Vriend Harvey zoals (alleen) Elwood P. Dowd hem kan zien.
Geinig plot wat erg leuk is uitgewerkt. Stewart als vanouds natuurlijk weer erg goed met zijn grappige rol.
De dialogen maken deze film helemaal af.

Cijfer: 8,2
pi_45806526
Idiocracy (Mike Judge, 2006)

Geinig verhaal over een soldaat die wordt ingevroren voor 1 jaar maar pas in de 26e eeuw ontwaakt.
Uitwerking kan veel beter, maar het idee is wel leuk, het zou over 100en jaren zowaar werkelijkheid kunnen worden.

Cijfer: 6
  maandag 29 januari 2007 @ 22:30:14 #288
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45807910
Zaterdag:

A Woman Under The Influence
Afgelopen week heb ik de Cassavetes box van Criterion ontvangen en ben gisteren begonnen met het bekijken van de films. Er werd me aangeraden (he Maikel ) om eerst A Woman Under The Influence te kijken. En terecht, zo blijkt.
Want wat een fan-tas-tische film is dit!!! Hij duurt dan wel bijna 2,5 uur maar die waren zo voorbij. Ongeveer alles klopt aan dit meesterwerk. Het verhaal over een vrouw (Gena Rowlands) die door haar mentale instabiliteit haar man (Peter Falk) gek maakt is dan misschien niet super origineel maar de manier waarop het is uitgevoerd is ronduit briljant. Geen moeilijke trucs bij het camera werk: een bepaald shot niet helemaal scherp? iemand die per ongeluk het frame uitloopt? het maakt niet uit, het komt de film juist ten goede. Veelal wordt er gebruik gemaakt van het al aanwezige licht waardoor het een realistischer geheel wordt. Ook het geluid vond ik "opvallend": er is bijvoorbeeld een scene in een bar waar er veel geluid is en de dialogen tussen de personages wat moeilijk te verstaan zijn. Dat wordt niet bijgewerkt achteraf maar gewoon gelaten zoals het is. Geweldig!
Over geweldig gesproken: het acteerwerk is echt fantastisch! Gena Rowlands geeft één van de meest beklijvende en fascinerende performances die ik ooit heb gezien. Iedere scene waar ze in voorkomt (en dat zijn er nogal wat) is een beleving op zich en heeft wat extra`s doordat Rowlands erin voorkomt. Heb echt gefascineerd zitten kijken, dit is echt een prestatie zoals je ze bijna nooit zult zien. De beelden van de scene waarin ze helemaal uitflipt is één van de beste ooit en zal nog lang bij je blijven. Peter Falk geeft heel goed gas terug en ook Lady Rowlands ( een rol van Cassavetes`moeder) is subliem als Martha Mortensen.
Kortom: A Woman Under The Influence is niets minder dan een meesterwerk dat iedereen gezien moet hebben. Zelf zal ik `m ook nog vaak kijken en kan ie zomaar in m`n Top 20 terecht komen.
FAN-TAS-TISCH!!!

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

Vanavond:

Shadows
Cassavetes` debuut film wist me niet helemaal te overtuigen. Het duurt nogal lang voordat je echt in de film zit en je een feeling hebt met de personages. Voordat je goed en wel in de film zit is ie al afgelopen, hij duurt dus eigenlijk te kort. Er zitten overduidelijk wel een paar geniale dingen in: de manier van filmen, waarbij vooral het veelvuldig gebruik van close-ups opvalt, is mooi en er wordt handig gebruik gemaakt van de heerlijke jazzy soundtrack. In een paar scenese wordt een schoolvoorbeeld gegeven van hoe het op een juiste manier gebruiken van muziek de sfeer van een film kan bepalen. Briljant.
Het is nog steeds beter dan menig film van tegenwoordig, maar heel overtuigend vond ik het (nog) niet.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 29-01-2007 22:56:23 ]
pi_45808310
Shadows is veel meer waard jongen

had je gister niks beters te doen
  maandag 29 januari 2007 @ 22:41:16 #290
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45808372
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:39 schreef pascalheister het volgende:
Shadows is veel meer waard jongen

had je gister niks beters te doen
Gisteren had ik zeker wat beters te doen
Hele weekend was in 1,5 uur weer goed
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 januari 2007 @ 22:47:27 #291
862 Arcee
Look closer
pi_45808634
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:30 schreef Timo20 het volgende:
Zaterdag:

A Woman Under The Influence

Gena Rowlands geeft één van de meest beklijvende en fascinerende performances die ik ooit heb gezien. Iedere scene waar ze in voorkomt (en dat zijn er nogal wat) is een beleving op zich en heeft wat extra`s doordat Rowlands erin voorkomt. Heb echt gefascineerd zitten kijken, dit is echt een prestatie zoals je ze bijna nooit zult zijn. De beelden van de scene waarin ze helemaal uitflipt is één van de beste ooit en zal nog lang bij je blijven.
Helemaal mee eens!
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 29 januari 2007 @ 22:55:56 #292
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45809058
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:47 schreef Arcee het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!
pi_45810004
Children of Men bouwt zo mooi op, en net als je er helemaal inzit, is het afgelopen. Anderhalf uur is veel te kort om zo'n futuristisch dystopisch epos overtuigend te creëren. Ondanks de mooie beelden krijg je nauwelijks binding, er worden met gemak personages geïntroduceerd en weer aan de kant gedaan. Het hele idee van geen kinderen meer kunnen krijgen en de oorlogen die daar kennelijk bijhoren worden als gegeven gezien en verder niets, laat staan dat er een einde aan gebreid wordt.
Graag op anoniem
  maandag 29 januari 2007 @ 23:20:51 #294
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45810172
Casablanca

Jajaja, wel een goede klassieker is dit. Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 29 januari 2007 @ 23:22:28 #295
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45810220
Little Children

Ik vond ´m goed, maar niet zó goed. Kate Winslet zet een goede rol weg en de chemie tussen de hoofdrolspelers is goed. Ik vind alleen dat de onvrede te slecht word weggezet. Zeker op t einde waarbij alles opeens koek-en-ei is vond ik slecht.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 00:02:20 #296
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45811600
quote:
Op maandag 29 januari 2007 23:17 schreef Mainport het volgende:
Children of Men bouwt zo mooi op, en net als je er helemaal inzit, is het afgelopen. Anderhalf uur is veel te kort om zo'n futuristisch dystopisch epos overtuigend te creëren. Ondanks de mooie beelden krijg je nauwelijks binding, er worden met gemak personages geïntroduceerd en weer aan de kant gedaan. Het hele idee van geen kinderen meer kunnen krijgen en de oorlogen die daar kennelijk bijhoren worden als gegeven gezien en verder niets, laat staan dat er een einde aan gebreid wordt.
Ten eerste: de film duurt langer dan 1.5 uur.
Ten tweede: uiteraard is het een gegeven dat men geen kinderen meer kan krijgen. Maar het is natuurlijk wel het gegeven waarom de hele film draait. Daar wordt dus zeker wat mee gedaan, nl. een hele film om heen gemaakt.
Ten derde: zoals ik al zovaak heb gezegd: Children Of Men heeft geen uitleggerig einde nodig. Het is juist perfect zoals ie nu is. Waarom wilt iedereen dat altijd alles wordt uitgekauwd en uitgelegd?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 01:58:16 #297
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45814262
Terminator 3

Ik heb 'm nu voor de 6e of 7e keer gezien en ik blijf 'm geweldig vinden.
pi_45814453
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 00:02 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Ten eerste: de film duurt langer dan 1.5 uur.
Ten tweede: uiteraard is het een gegeven dat men geen kinderen meer kan krijgen. Maar het is natuurlijk wel het gegeven waarom de hele film draait. Daar wordt dus zeker wat mee gedaan, nl. een hele film om heen gemaakt.
Ten derde: zoals ik al zovaak heb gezegd: Children Of Men heeft geen uitleggerig einde nodig. Het is juist perfect zoals ie nu is. Waarom wilt iedereen dat altijd alles wordt uitgekauwd en uitgelegd?
Jawel. Al die rare films met open eindes, heb je toch helemaal niks aan? Regisseurs die met films aankomen met expres open eindes en van die rare verhaalkronkels zoals in Donnie Darko en Memento... dat soort shit zouden ze moeten verbieden!

Laat de bazen in Hollywood maar beslissen wat goed of slecht is. Het gepeupel aanzetten tot nadenken is vragen om problemen. Gesnopen, ventje?

Hollywood
  dinsdag 30 januari 2007 @ 04:42:14 #299
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45814912
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 02:18 schreef PDOA het volgende:

[..]

Jawel. Al die rare films met open eindes, heb je toch helemaal niks aan? Regisseurs die met films aankomen met expres open eindes en van die rare verhaalkronkels zoals in Donnie Darko en Memento... dat soort shit zouden ze moeten verbieden!

Laat de bazen in Hollywood maar beslissen wat goed of slecht is. Het gepeupel aanzetten tot nadenken is vragen om problemen. Gesnopen, ventje?

Hollywood
Donnie Darko een open einde? Volgens mij is dat einde juist behoorlijk gesloten. . t Zelfde geld in mindere mate voor Memento trouwens.

Als jij simpele films wil zien moet je Crossroads van Britney Spears kijken, of American Pie.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 10:15:09 #300
18008 hornage
pi_45817087
#205 Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit
Oscarwinnaar van beste animatie vorig jaar. Dan moet het visueel iig wel snor zitten. En dat was ook zo. Gedurende de hele film ziet alles er echt heel mooi uit. Alles gaat ongelofelijk vloeiend en soms zijn er shots in waarin ik me echt afvraag hoe ze het ooit voor elkaar hebben gekregen om het zo mooi te maken. Knap dit. Daarnaast krijgen we een fijne gezellige film met lekkere typische britse humor. Gromit is echt de man/hond van de film. Altijd cool. altijd stil, niet gek te krijgen en zo trouw als wat. Het verhaal is eigenlijk heel simpel en biedt ook weinig diepgang. Dit is voor de lol van de film niet storend maar toch vind ik het wat oppervlakkig. Eigenlijk iets te oppervlakkig om het geniaal te vinden. Hetzelfde verhaal in een gewone animatie of tekenfilm had stukken minder gescoord denk ik. Hierdoor een 7,5 voor deze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')