abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:35:56 #201
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45626489
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:32 schreef Sokolsky het volgende:
Gelukkig verklap jij niets door daar dan weer een post aan te wijden...
Gelukkig heb ik 'm daarom expres niet gequote.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_45627451
zo beter !?
pi_45627653
Flags of Our Fathers van Clint Eastwood gisteren avond en Lucky Number Slevin eergisteren avond.
Beide films zijn absoluut de moeite waard om te kijken
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:28:56 #204
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_45631844
Scoop
ik ben net klaar met het kijken van de film, en in tegenstelling de eerdere samenwerking tussen Scarlett en meneer Allen, vond ik bij deze film Allen erg vervelend tussen het verhaal in.
Hij heeft volgens mij maar 10 zinnen maar 5 daarvan worden om het kwartier herhaald "i love this audience", "you are a contribution to your race". Dit vond ik erg storend.
Noise is all relative to the silence preceding it
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:30:01 #205
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45631874
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:28 schreef Undergod het volgende:
Hij heeft volgens mij maar 10 zinnen maar 5 daarvan worden om het kwartier herhaald "i love this audience", "you are a contribution to your race". Dit vond ik erg storend.
Dat was de grap..
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_45634162
Roma (Fellini's Roma) (Federico Fellini, 1972)
Fellini is de enige die scheldende, verveelde hoerenlopers, chagrijnige huisvrouwen en conservatieve, starre geestelijken als een gezellige en sympathieke groep mensen kan neerzetten. Prachtige beelden van alledaagse en minder alledaagse - maar net zo typische - voorvallen, sfeervolle muziek en een bonte verzameling aan allerlei figuren maken deze quasi-autobiografische en vrijwel plotloze film tot een fantastische en bijna magisch aandoende kijkervaring. Samen met Otto e Mezzo bovenaan mijn lijstje favorieten van Fellini. 4,5* Aanrader voor liefhebbers van Amarcord overigens.

The Serpent's Egg (Ingmar Bergman, 1977)
Ik begon te denken dat Bergman geen slechte films kon maken, maar dit is natuurlijk gewoon prul. Onbegrijpelijk dat hij deze bagger heeft geregisseerd. En waarom hij dat een-dimensionale hoofd van Carradine hiervoor heeft gecast is me ook een raadsel, de kerel acteert werkelijk als een houten plank. Ullmann heeft haar momenten maar kan natuurlijk ook wel beter, bovendien gaat de charme van het huilen in deze film ook al snel verloren. Fans van Bergman kunnen dit gerust overslaan. 1,5*

Kaze no Tani no Naushika (Nausicaa of the Valley of Wind) (Hayao Miyazaki, 1984)
Wederom prima film van Miyazaki. Ik heb niet zo genoten als van Sen to Chihiro no Kamikakushi of
Hauru no Ugoku Shiro maar al met al is mooi en kleurrijk sprookje dat nergens verveelt. 3,5*

Verder nog wat spul, maar dat komt wel met mijn maandlijstje.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:12:54 #207
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_45635471
Smokin' Aces (Joe Carnahan, 2006)
De film probeert net zo grappig en cool te zijn als films als Snatch. en die van Tarantino, maar schiet te kort. De personages en plot-hook zijn aanwezig maar uiteindelijk verzandt de film te veel in oninteressante karakter uitdieping. Daarnaast zijn de actiescenes waar de film duidelijk naartoe werkt, goed gemaakt, maar te kort om bevredigend te zijn. De film heeft zeker leuke momenten, zoals de meeste scenes met de Tremor broers. Plus puntje is toch ook de debuterende Alicia Keys, die een goede screen presence heeft. ***
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:07:13 #208
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45638931
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:33 schreef Doff het volgende:
Fellini is de enige die scheldende, verveelde hoerenlopers, chagrijnige huisvrouwen en conservatieve, starre geestelijken als een gezellige en sympathieke groep mensen kan neerzetten. Prachtige beelden van alledaagse en minder alledaagse - maar net zo typische - voorvallen, sfeervolle muziek en een bonte verzameling aan allerlei figuren maken deze quasi-autobiografische en vrijwel plotloze film tot een fantastische en bijna magisch aandoende kijkervaring. Samen met Otto e Mezzo bovenaan mijn lijstje favorieten van Fellini. 4,5* Aanrader voor liefhebbers van Amarcord overigens.
Klinkt goed
pi_45642859
Ik vond Roma net iets te wisselvallig om echt geweldig te noemen.
Een aantal scenes zijn overbodig of duren te lang (oa. scenes in het theater en het terras), maar daar tegenover staan ook weer enkele meesterlijke scenes.

Zo is voor mij de modeshow in de kerk (mede door de geweldige muziek) een van de meest indrukwekkende scenes uit de filmhistorie!
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:17:07 #210
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_45643895
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:33 schreef Doff het volgende:
Die draait volgende maand in de bios!

Eergisteren m'n broertje nog North by Northwest laten zien, en hij vond 'm gelukkig ook goed. Ik was weer trots op 'm toen 'ie zei "Hey, Cary Grant, die ken ik!".
pi_45644562
V for Vendetta
Deze film leek me na de Matrix-sequels helemaal niks. Maar nu toch maar gekeken en ik was heel blij verrast. Geen overdreven science-fiction maar een 1984-achtige thriller waarin, naast de messen, de verwijzingen naar de huidige War on Terror je om de oren vliegen. Verder een prima cast met o.a. Stephen Fry en John Hurt.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_45645734
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:17 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Die draait volgende maand in de bios!
Waar dan?!
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:22:10 #213
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45646382
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 00:10 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Gisteren en vandaag gezien:

Sherrybaby(2006)

[afbeelding]

Deze film is een goede voorbeeld van 'n film die qua verhaal niet echt origineel en goed te noemen is,maar door het acteren boven de middelmaat komt.Met name door het acteren van Maggie Gyllenhaal is deze film nog aardig.Het verhaal gaat over 'n verslaafde vrouw,net vrijgelaten uit de gevangenis en die probeert haar leven,en dan vooral haar band met haar dochtertje,te verbeteren.Niet echt origineel dus.Gyllenhaal red deze film en ik had haar wel 'n Oscar-nominatie gegund.
Hijs net klaar en ik vond t best een goede film. Het verhaal laat zich af toe voorspellen maar dat doet niets af aan het verhaal zelf, vind ik.

Maggie Gyllenhaal speelt echt fantastisch. Echt heel erg goed. En inderdaad, een Oscarnominatie was op zijn plaats geweest. Overigens moet de oscar naar Will Smtih gaan voor zijn rol in Persuit of Happyness.
  † In Memoriam † woensdag 24 januari 2007 @ 22:23:24 #214
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_45646432
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:02 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Waar dan?!
Dat wil je niet weten... daar heb je tegenwoordig een vignet voor nodig
Sheridana +1
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:32:16 #215
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45646765
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:23 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Dat wil je niet weten... daar heb je tegenwoordig een vignet voor nodig
Nu al? Volgens mij zou dat nog ff op zich laten wachten.
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:25:18 #216
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_45648765
Kidulthood(2006)

Een dag uit het leven van enkele tieners in London.De film is eigenlijk niks meer dan 'n soort Engelse versie van Kids,maar dan met meer geweld.We zien dus vechtende,zuipende,neukende tieners.Maar is dat niet gewoon de jeugd van tegenwoordig?.Enige pluspunten zijn de rauwe sfeer van de film(mede dankzij echte Engelse straattaal en geen BBC Engels) en de soundtrack.

Freedom Writers(2006)

Na 10 minuutjes denk je;dit komt me bekend voor.Yep,deze film lijkt vrij veel op Dangerous
Minds.Verwacht dus veel van 't zelfde.Tuurlijk is het verbijsterend dat deze scholieren nog nooit van de holocaust,Adolf Hitler of Anne Frank gehoord hebben,maar we hebben het natuurlijk wel over het geweldige onderwijs in Amerika.En ja,net als Dangerous Minds is dit verhaal ook waargebeurd(cliché).Ik hoop in ieder geval dat Hilary Swank niet teveel van dit soort films gaat maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dannie_Dorka op 24-01-2007 23:42:25 ]
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:31:50 #217
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45648991
The Queen (2006)
Alle lof voor Helen Mirren is meer dan terecht.
En Stephen Frears bewijst weer eens een begaafd filmmaker te zijn. Hij weet heel goed om van de royals echte mensen te maken. Mede door de film af en toe ook grappig en luchtig te maken.
Ook was ik blij verrast dat de film meer dan alleen over de weken na Diana's dood ging, maar het op een hoger plan tilde en het over een veranderde tijd, de clash tussen oud en nieuw, traditie en modernisatie ging.
cijfer: 8
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:32:39 #218
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45649018
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Queen (2006)
Alle lof voor Helen Mirren is meer dan terecht.
En Stephen Frears bewijst weer eens een begaafd filmmaker te zijn. Hij weet heel goed om van de royals echte mensen te maken. Mede door de film af en toe ook grappig en luchtig te maken.
Ook was ik blij verrast dat de film meer dan alleen over de weken na Diana's dood ging, maar het op een hoger plan tilde en het over een veranderde tijd, de clash tussen oud en nieuw, traditie en modernisatie ging.
cijfer: 8
Nu heb ik er al zoveel goede dingen over gelezen maar t staat me tegen om m te gaan zien. Toch maar doen misschien.
pi_45652440
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:07 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Klinkt goed
Geloof het of niet, dat laatste zinnetje was voornamelijk voor jou bedoeld .
pi_45652504
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:49 schreef Kolkus het volgende:
Ik vond Roma net iets te wisselvallig om echt geweldig te noemen.
Een aantal scenes zijn overbodig of duren te lang (oa. scenes in het theater en het terras), maar daar tegenover staan ook weer enkele meesterlijke scenes.

Zo is voor mij de modeshow in de kerk (mede door de geweldige muziek) een van de meest indrukwekkende scenes uit de filmhistorie!
Ik begrijp wat je bedoelt als je zegt dat sommige scenes wat lang duurden, maar toch heb ik niks als storend ervaren. Die in het theater vond ik bijvoorbeeld gewoon heel grappig en die op het terras eigenlijk ook. Het waren steeds de kleurrijke figuren en de mooie muziek die deze scenes zo leuk maakten. En dat gedoe met die modeshow is inderdaad onvergetelijk. Die kostuums, die beelden, die muziek, fantastisch gewoon .

En ben natuurlijk ook benieuwd waard ie draait, al vrees ik dat ik dat al weet.
  donderdag 25 januari 2007 @ 11:03:19 #221
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_45655618
Hehe, Goes natuurlijk.

36 Quai des Orfèvres degelijke politiethriller. Doet niet zo veel fout, en ook niet zo veel nieuws. De twee lelijkste neuzen van frankrijk leveren wel puik werk af.
pi_45658166
Little Miss Sunshine (2006) 8/10

De academy awards zitten er aan te komen en deze film is genomineerd voor beste film. Daarnaast werd het sowieso eens tijd dat ik deze film te zien kreeg. Er zijn al voldoende lovende kritieken gegeven door fokkers hier in dit topic, dus ik houd het kort. Grappig, aandoenlijk en goed geacteerd. Daar doe ik het even mee.
What's it going to be then, eh?
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:12:01 #223
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45659243
The Fountain (Darren Aronofsky, 2006)

Samen met INLAND EMPIRE was dit de film waar ik in 2007 het meest naar uitkeek, ik heb zelfs na het zien van de trailer gezegd: Dit wordt één van de beste films ooit. Wat overdreven natuurlijk, maar het concept was gewoon geweldig, visueel erg mooi, en ook nog eens een zeer talentvol regisseur.

Het verhaal ging eigenlijk iets anders dan ik had verwacht, het is meer een droste-effect, maar ik zal er niet te veel over verklappen. Ik had er voor de rest niks over gelezen, en dat was wel zo leuk. Zoals ik wel had verwacht was het behoorlijk filosofisch, en aangezien ik dat nu ook even studeer zat ik er meteen in.

Om het maar gewoon op tafel te gooien: ik dacht dat ik met INLAND EMPIRE wel meteen de beste film van 2007 had gezien. Niet dus! Het duurt even voordat je er in zit, maar de verschillende tijdslijnen, het idee van leven versus dood werkte geweldig. Dat komt vooral door de geweldige chemie tussen Hugh Jackman en Rachel Weisz, vooral die laatste speelt zo mooi, je zou er zelf verliefd op worden. Ik word niet snel geraakt door een film, maar in dit geval voelde ik compleet met Jackman mee. Het is dan bovenal een prachtig liefdesdrama, ook al is de filosofische boodschap erg belangrijk.

Visueel is het inderdaad een meesterwerk, zowel in de tijd van de Maya's, het heden en de verre toekomst. Allemaal een eigen stijl, maar de overeenkomst zit hem in het lichtgebruik. Muzikaal is het ook weer geweldig, maar je verwacht ook niet anders van Clint Mansell. Had ik verdomme toch gelijk, dit is wat mij betreft inderdaad één van de beste en mooiste films ooit gemaakt. Vandaar ook dat ik mijn 7e 10 op IMDB aan deze film geef. Niet iedereen zal het begrijpen of waarderen (een 'collega' begreep de boodschap niet eens, schreef vast voor de Telegraaf). Ik denk echter dat het over een aantal jaar, net zoals met 2001 (die is alleen veel abstracter), pas echt op waarde zal worden geschat. Een meesterwerk dat je niet mag missen dus!

Mijn cijfer: 9,5
IMDB: 7,7
pi_45659379
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:12 schreef JelleS het volgende:

[afbeelding]

Samen met INLAND EMPIRE was dit de film waar ik in 2007 het meest naar uitkeek, ik heb zelfs na het zien van de trailer gezegd: Dit wordt één van de beste films ooit. Wat overdreven natuurlijk, maar het concept was gewoon geweldig, visueel erg mooi, en ook nog eens een zeer talentvol regisseur.

Het verhaal ging eigenlijk iets anders dan ik had verwacht, het is meer een droste-effect, maar ik zal er niet te veel over verklappen. Ik had er voor de rest niks over gelezen, en dat was wel zo leuk. Zoals ik wel had verwacht was het behoorlijk filosofisch, en aangezien ik dat nu ook even studeer zat ik er meteen in.

Om het maar gewoon op tafel te gooien: ik dacht dat ik met INLAND EMPIRE wel meteen de beste film van 2007 had gezien. Niet dus! Het duurt even voordat je er in zit, maar de verschillende tijdslijnen, het idee van leven versus dood werkte geweldig. Dat komt vooral door de geweldige chemie tussen Hugh Jackman en Rachel Weisz, vooral die laatste speelt zo mooi, je zou er zelf verliefd op worden. Ik word niet snel geraakt door een film, maar in dit geval voelde ik compleet met Jackman mee. Het is dan bovenal een prachtig liefdesdrama, ook al is de filosofische boodschap erg belangrijk.

Visueel is het inderdaad een meesterwerk, zowel in de tijd van de Maya's, het heden en de verre toekomst. Allemaal een eigen stijl, maar de overeenkomst zit hem in het lichtgebruik. Muzikaal is het ook weer geweldig, maar je verwacht ook niet anders van Clint Mansell. Had ik verdomme toch gelijk, dit is wat mij betreft inderdaad één van de beste en mooiste films ooit gemaakt. Vandaar ook dat ik mijn 7e 10 op IMDB aan deze film geef. Niet iedereen zal het begrijpen of waarderen (een 'collega' begreep de boodschap niet eens, schreef vast voor de Telegraaf). Ik denk echter dat het over een aantal jaar, net zoals met 2001 (die is alleen veel abstracter), pas echt op waarde zal worden geschat. Een meesterwerk dat je niet mag missen dus!

Wow, klinkt goed . Ben erg benieuwd (zo mogelijk nog benieuwder, that is).
pi_45659791
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:12 schreef JelleS het volgende:

[...]

Na Inland Empire wederom een vette .

Ik kijk er naar uit.
What's it going to be then, eh?
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:46:34 #226
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45660342
Vraag ik me toch af wat die andere 6 10en waren?
Mullholand Drive vast. Herzog heeft er ook eentje gok ik.
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:50:59 #227
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45660477
Dat zie je goed.

Mulholland Dr.
Bin-Jip
Grizzly Man
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom
Elephant Man
The Thin Blue Line
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 13:53:13 #228
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_45660539
Wat recent allemaal
Sheridana +1
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:54:42 #229
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45660579
Jep, oude films doen het overall dan weer heel goed, maar komen niet verder dan een 9.
pi_45661315
Ben-Hur (#120)

Winnaar van 11 oscars in 1960. Een aantal daarvan waren absoluut terecht, zoals de oscar voor art directie. Op dat punt is dit een fantastische film. Door de prachtige decors en kostuums, en de mooie beelden, zie je haast niet dat deze film alweer bijna 50 jaar oud is. Helaas is het verhaal behoorlijk langdradig; wat mij betreft hadden een aantal verhaallijnen geschrapt mogen worden. 7.5/10 imdb 8.2
Who knew?
  donderdag 25 januari 2007 @ 17:04:07 #231
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_45666256
Strictly Ballroom
Vorig jaar kwam ik terug van een winterseizoen Club Med en de kenners weten dat je dan nogal een overdaad aan Moulin Rouge muziek, dans en toneel krijgt. Ik vond het supermooi dus toen ik thuis was gelijk weer Moulin Rouge gezien en ik kon hem toen nog meer waarderen dan de eerste keer dat ik hem zag. Romeo + Juliet was allang een favoriet en topper in mijn filmlijst dus dan mag het kijken van de allereerste film van deze allerbeste man natuurlijk niet ontbreken. De film lijkt eerst op een makkelijke Dirty Dancing alleen dan zonder al die overdreven romatische crap. Uiteindelijk komt er dan wel moraal en romantiek maar gelukkig niet storend. Ook word er trouwens erg goed gedanst in de film. Dit is iig wel op niveau. Ik kreeg ook meteen weer zin om te gaan dansen. Ik vond hem leuk om te zien . Pretendeert ook niet een grote film te zijn en duidelijk gemaakt door een dansliefhebber. Een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_45667131
Dat het een prikkelend onderwerp is, was duidelijk te zien in de demografische verdelingsgraad naar leeftijd en sekse in de zaal. Oude vrouwen van wie de menopauze al verscheidene jaren achter hen ligt, hunkerend naar de jonge lichamen van Haïtiaanse gigolo's op het zuidelijk halfrond. Rivaliteit over één die er tussenuit springt. Het is zo jammer dat Vers le Sud zich niet overtuigend in het thema weet vast te grijpen. En dat is mijns inziens vooral te wijten aan, opvallend genoeg, het spel van Charlotte Rampling.

Graag op anoniem
pi_45667562
The Prestige (#192)

Mooi script van Christopher Nolan (Memento) over goochelaars in het begin van de 20e eeuw. Eén truc die wordt opgevoerd door Christian Bale is zo bijzonder dat Hugh Jackman besluit hem te stelen. Uiteraard wil Bale dit tegengaan en zo ontstaan er talloze plotwendingen, die hun climax krijgen bij een erg verassend einde. Het acteerwerk is van iedereen goed. Michael Caine is erg leuk als de man achter de schermen bij Hugh Jackman. En Scarlett Johansson = 8.5/10 imdb 8.1
Who knew?
pi_45675316
Irréversible

Mijn hemel, niet echt een toegankelijke film. Nog nooit zoiets schokkends gezien als de brandblusser of de verkrachtings scene. Voor de rest wel een goede film maar ben nog wel impressed van die scenes.

7.5/10
pi_45676418
Rocky Balboa

IMDB 7.6/10
  donderdag 25 januari 2007 @ 22:24:57 #236
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_45679416
Glitter

Wat een film!

Glitter is een prachtig epos over een meisje dat alles tegen zit (huis brandt af, moeder doet haar naar een kindertehuis), maar toch nog een wereldberoemde zangeres wordt. Het verhaal is van een bijzondere originaliteit en innovatie en wordt wonderschoon in beeld gebracht. Mariah Carey speelt haar rol alsof ze nooit anders heeft gedaan dan in de beste films te spelen en weet de rol van Billie Frank op een overtuigende en meeslepende wijze neer te zetten. Gelukkig valt er ook wat te lachen, dankzij de comic relief van haar hartsvriendinnen. Dat alles gelardeerd met de prachtige muziek die Mariah's nachtegalenstem ten toon kan spreiden.

Ik schiet alweer vol.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_45679474
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 17:47 schreef washandje het volgende:
The Prestige (#192)

[afbeelding]

Mooi script van Christopher Nolan (Memento) over goochelaars in het begin van de 20e eeuw. Eén truc die wordt opgevoerd door Christian Bale is zo bijzonder dat Hugh Jackman besluit hem te stelen. Uiteraard wil Bale dit tegengaan en zo ontstaan er talloze plotwendingen, die hun climax krijgen bij een erg verassend einde. Het acteerwerk is van iedereen goed. Michael Caine is erg leuk als de man achter de schermen bij Hugh Jackman. En Scarlett Johansson = 8.5/10 imdb 8.1
ik heb die foto al een paar weken als bureaubladachtergrond, moet de film alleen nog zien
pi_45679774
gezien vanavond:

The Graduate (Nichols, 1967)

De tijdloze muziek van Simon and Garfunkel neemt je mee in deze heerlijke film. Hoffman en Bancroft spatten beide van het scherm af, heerlijke dialogen, prachtig camerawerk en een meer dan meesterlijk einde.

Cijfer 8,3

[ Bericht 3% gewijzigd door pascalheister op 25-01-2007 23:09:06 ]
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:01:23 #239
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45681238
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:31 schreef pascalheister het volgende:

een meer dan meesterlijk einde.

Cijfer 8,3
Af en toe zet ik die nog wel eens op om alleen maar het einde te kijken. Staat wat mij betreft gelijk met de slotscenes van bijv. Les Quatre cents coups en Paths of Glory

Rescue Dawn (Herzog, 2006)

Alleen al vanwege de naam Herzog natuurlijk het kijken waard, een grootheid. Als het dan ook nog is het verhaal van een prachtige docu van zijn hand is (Little Dieter Needs to Fly ) met een geweldig acteur in de hoofdrol (Bale), dan mag je wel van een film om naar uit te kijken spreken.

Het is duidelijk Herzog's meest mainstream film die het opzich goed zou kunnen doen aan de box-office, maar waarom de film nog niet echt gereleased is in Amerika snap ik ook niet. Het waargebeurge verhaal van Dieter, die helemaal niet de oorlog in wilde maar alleen maar wilde vliegen, grijpt je meteen, vooral als je de docu hebt gezien. Bale gaat zoals altijd weer helemaal in zijn rol op (behoorlijk obsessief), en ook Steve Zahn en Jeremy Davies geven een mooi beeld van wat er met je gebeurt na jarenlange martelingen. De spanning en actie zijn goed, het ziet er zoals je mag verwachten mooi uit, en de score is ook degelijk.

Wat Rescue Dawn boven de normale goede Hollywoodfilm doet uitstijgen zijn de typische Herzog-momentjes. Wie zijn werk kent snapt meteen wat ik bedoel, voor de rest een voorbeeldje: Een totaal doorgedraaide uitgeputte gevange kijkt verdwaasd voor zich uit, en ziet opeens dat de planten in de jungle, de eigenlijke gevangenis en zijn grootste vijhand, zich terugtrekken als hij ze aanraakt. Dat klinkt sentimenteel of niet zo bijzonder, maar ik kan er van genieten. Fijn is ook dat de film compleet a-politiek is, maar gewoon een ode aan een vriend. Wel weer absurd dat de normale release pas in juni hier zal zijn.

Mijn cijfer: 8,5
IMDB: 8,0

[ Bericht 0% gewijzigd door JelleS op 25-01-2007 23:18:33 ]
pi_45681592
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:01 schreef JelleS het volgende:

[..]

Af en toe zet ik die nog wel eens op om alleen maar het einde te kijken. Staat wat mij betreft gelijk met de slotscenes van bijv. Les Quatre cents coups en Paths of Glory

Rescue Dawn (Herzog, 2006)

Mijn cijfer: 8,5
IMDB: 8,0
je linkt naar The Graduate
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:21:22 #241
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45682063
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:10 schreef pascalheister het volgende:

[..]

je linkt naar The Graduate
Had geen zin om zelf te typen

Wat een mooi filmjaar trouwens al, dat 2007. Dieptepunt tot nu toe was Rocky Balboa. Was er als kind helemaal weg van, en ging dan ook voor een waardige afsluiter. Maar helaas, geen kippenvel momenten, ik stond niet op om Rocky aan te moedigen, dat was vroeger wel anders. Of het komt door de leeftijd of doordat het gewoon een matige film is mag je zel bepalen.
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:33:24 #242
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_45682481
The Motel(2005)

De film gaat over de 13-jarige Ernest,een Chineze jongen,die in zijn moeilijke weg van het volwassen worden hulp en steun krijgt van Sam,'n zuipende rokkenjager,die alles behalve 'n vaderfiguur is.Dit alles speelt zich grotendeels af in het goedkope motel van Ernest's ouderwetse en dominante moeder.
Ik heb al 'n hoop coming-of-age films gezien,maar deze is toch echt één van de betere.Niet in de laatste plaats vanwege het acteren van de jonge Jeffrey Chyau.Zijn band met de eveneens eenzame Sam word mooi in beeld gebracht.Regisseur Michael Kang zorgt gelukkig dat de film nooit te sentimenteel word en daarom blijft deze vrij korte film(nog geen 80 minuten) tot de laatste minuut boeien.The Motel bewijst maar weer eens dat je met beperkte middelen wel degelijk een mooie film kan maken!
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 01:15:01 #243
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45684935
Slither (2006)
Oké het verhaal en plot is niet bijster orgineel en voorspelbaar. Maar de film is zeer vermakelijk. Grappig op de juiste momenten, verschrikkelijk smerig en eng op andere, cool etc. Nu maar eens kijken of ik kan slapen.
cijfer: 7
pi_45685695
Hard Candy (2005)

Fijn kat-en-muis spel tussen een potentiele pedofiel en een lief aandoenlijk meisje die niet is zoals ze zich voordoet. Heb me erg vermaakt bij deze film, al was het bij vlagen zeer ongeloofwaardig. Vooral het einde was teleurstellend. Die ene scene was trouwens wel gruwelijk. Als man zijnde voel je 'm wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 08:59:11 #245
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_45686922
Night at the Museum
Fantastisch hoor. Een historisch museum waarbij snachts alles to leven komt. En jawel hoor weer een film met Ben Stiller EN Owen Wilson. Robin Williams heeft nog een rolletje als de 26e president.
Larry (Ben Stiller) wordt nachtbewaker van het museum. De eerste nacht schrikt ie van alles en iedereen...

Ik had het wel gehad na een nacht. Geweldig hoor z'n dinoskelet dat ze uit de computers hebben weten te halen.
Vond eigenlijk maar een slap filmpje.

Die scene met het aapje is gewoon ronduit flauw.

cijfer 5.5 / imdb 6.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:01:48 #246
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_45686956
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:10 schreef Guerra het volgende:
Irréversible

Mijn hemel, niet echt een toegankelijke film. Nog nooit zoiets schokkends gezien als de brandblusser of de verkrachtings scene. Voor de rest wel een goede film maar ben nog wel impressed van die scenes.

7.5/10
Het begin is vrij zwaar, mede ook door de muziek. Zulke zwaardiepe bastonen wat neerkomt op grondtonen. Daarmee kan je zwak ziek en misselijk van worden. Maar die brandblusserscene blijft je bij he.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:12:41 #247
19902 Hymn
CG Artist
pi_45691416
Apocalypto
Lekkere film, kijk hem niet voor geschiedenisles maar gewoon als een actie film en hij is wel degelijk te pruimen.

Flags of our fathers
Super film, legt de gebeurtenissen uit van de wereld beroemde 'raising of the flag' bij Iwo Jima en wat er echt gebeurt is. Wel schokkend om te zien hoe deze gewone mannen vervolgens worden uitgebuit en gedwongen worden om te liegen.

Locusts
Najah, hier zal ik geen woord vuil aan maken hehe
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:07:42 #248
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_45694871
Little Children (Todd Field, 2006)
Het acteerwerk is voortreffelijk in de film. Met name Jackie Earle Haley zet een goede rol neer als de pas vrijgekomen pedofiel. Net als in In the Bedroom maakt Todd Field opvallende keuzes in wat hij wel en niet laat zien. Vaak laat hij de oorzaak en de gevolgen van een gebeurtenis zien, maar de daadwerkelijke gebeurtenis niet. Een boeiende vertelstructuur aangezien de kijker zo zelf de gaten in moet vullen en dus betrokken blijft bij het verhaal. Het einde vond ik initieel een beetje suf, maar nu de film wat bezonken is kan ik het wat beter waarderen. De alwetende verteller had wat mij betreft beter achterwege kunnen blijven. ****
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:45:53 #249
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_45698261
If I had a Hammer...
pi_45705163
United 93... (2006)
De stukjes in het vliegtuig zijn echt super indrukwekkend.
en ook de extra feature familie of the people on the plaine is erg mooi.
Er wordt gewoon heel goed gespeelt en je voelt je alsof je in het vliegtuig zit.
Helaas zitten er ook politieke stukjes in en zie je allemaal verkeers leidings voorbijkomen en dat haalt voor mij het tempo van de film een beetje onderuit all met al een 9 voor de stukjes in het vliegtuig maar een 6 voor het politieke&verkeers regeling gedoe dat had er van mij niet ingehoeven.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')