abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:04:03 #51
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45423120
Heb je ooit Final Fantasy gespeeld, Sok?
pi_45423437
Gisteren Little Miss Sunshine gezien... wat een bagger film was dat zeg!! Snap af en toe echt niks van die cijfers op imdb.com
pi_45423739
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:15 schreef Sokolsky het volgende:
Breakfast on Pluto is een fijn filmpje van Neil Jordan met een leuke Cillian Murphy als travestiet. Sfeer en muziek zijn dik in orde, maar verhaaltechnisch neemt Jordan wat teveel hooi op zijn vork, door er allerlei politiek bij te willen slepen. 7+.
Zojuist gezien, en hier ben ik het wel mee eens. Erg fijn om naar te kijken, alleen boet het soms wel in aan de lengte.
Graag op anoniem
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:25:42 #54
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45423872
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:12 schreef sadbuttrue het volgende:
Gisteren Little Miss Sunshine gezien... wat een bagger film was dat zeg!! Snap af en toe echt niks van die cijfers op imdb.com
Of jij snapt de film niet
Geweldige film
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:33:33 #55
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_45424129
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:14 schreef Timo20 het volgende:
Haute Tension
Kijk, dat is nog eens slasher. Lekker hard met een goede mix van recht-voor-z`n-raap slachtingen en de kunst van het weg laten. Sommige scenes zijn echt te goor, op het kost-neiging-achtige af. Aja`s regie is sterk en het verhaal is eigenlijk redelijk voorspelbaar, tot vlak voor het einde. Heerlijke twist, geweldig.
Veel beter dan de meeste soort gelijke films die we de afgelopen jaren gezien hebben.

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
Hier kunnen 'n hoop slasher films inderdaad 'n dikke punt aan zuigen!
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:49:35 #56
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45424671
Dnevnoy Dozor

De strijd tussen donker en licht is in het tweede deel van de Watch-trilogie van Bekmambetov niet over! Nog steeds woedt er de strijd tussen de vampieren en... degenen die geen vampier zijn . Ook in dit deel is het een grote warboel en moet het allemaal visueel overdonderend overkomen. Russische wansmaak op zijn best dus . Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_45425074
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:49 schreef Falco het volgende:
Dnevnoy Dozor

De strijd tussen donker en licht is in het tweede deel van de Watch-trilogie van Bekmambetov niet over! Nog steeds woedt er de strijd tussen de vampieren en... degenen die geen vampier zijn . Ook in dit deel is het een grote warboel en moet het allemaal visueel overdonderend overkomen. Russische wansmaak op zijn best dus . Cijfer: 5
Cool! Vond de eerste wel gaaf. Snap eerlijk gezegd niet wat mensen er nou zo moeilijk aan vonden.
  woensdag 17 januari 2007 @ 00:11:23 #58
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_45425248
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 00:04 schreef PDOA het volgende:

[..]

Cool! Vond de eerste wel gaaf. Snap eerlijk gezegd niet wat mensen er nou zo moeilijk aan vonden.
Ik vond 't 'n aardige film en dan vooral vanwege 't visuele gedeelte.Het verhaal vond ik af en toe rommelig en aangezien alles vrij snel ging had ik af en toe echt 't gevoel dat ik iets gemist had.
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  † In Memoriam † woensdag 17 januari 2007 @ 08:59:26 #59
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_45428491
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:24 schreef pascalheister het volgende:
in hoeveel dagen sok?
Sinds donderdagavond geloof ik.
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Heb je ooit Final Fantasy gespeeld, Sok?
Wat denk je zelf?
Sheridana +1
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:03:40 #60
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_45428553
Saw 3
Niet zo heel erg nodig deel. En zo schokkend vond ik de traps niet zo. Bovendien had ik een erg sterk dejavu gevoel erbij.

cijfer 4 / imdb 6.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_45431664
Dreamgirls

Qua plot vond ik het wat matigjes. De 'Dreams' zijn al gauw een hit, maar krijgen dan te maken met de muziekindustrie waar plagiaat wordt gepleegd, er breekt ruzie uit tussen de meiden, er gaat iemand verbazingwekkend kort aan de drugs, enz. Vrij standaard, maar niet vervelend. Qua muziek zit het allemaal wel in orde. Vooral de up-tempo nummers zijn erg geslaagd. Af en toe echt lekker swingen. Jennifer Hudson heeft echt een geweldige stem, maar ook Beyoncé en verassend genoeg Eddie Murphy mogen er zijn. Meest geslaagde musical van vorig jaar 8/10 imdb 7.0
Who knew?
pi_45431770
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:19 schreef washandje het volgende:
Dreamgirls

Qua plot vond ik het wat matigjes. De 'Dreams' zijn al gauw een hit, maar krijgen dan te maken met de muziekindustrie waar plagiaat wordt gepleegd, er breekt ruzie uit tussen de meiden, er gaat iemand verbazingwekkend kort aan de drugs, enz. Vrij standaard, maar niet vervelend. Qua muziek zit het allemaal wel in orde. Vooral de up-tempo nummers zijn erg geslaagd. Af en toe echt lekker swingen. Jennifer Hudson heeft echt een geweldige stem, maar ook Beyoncé en verassend genoeg Eddie Murphy mogen er zijn. Meest geslaagde musical van vorig jaar 8/10 imdb 7.0
Ik snap niet wat er nu zo bijzonder aan zou zijn. Heb de film overigens nog niet gezien...
What's it going to be then, eh?
  † In Memoriam † woensdag 17 januari 2007 @ 11:25:42 #63
4571 Sokolsky
pi_45431823
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:19 schreef washandje het volgende:
Meest geslaagde musical van vorig jaar
Wat was dan de op-één-na-meest-geslaagde?

En die 8 vind ik ook wat hoog lijken voor zo'n stukje.
Sheridana +1
pi_45436258
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:25 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Wat was dan de op-één-na-meest-geslaagde?

En die 8 vind ik ook wat hoog lijken voor zo'n stukje.
Er is geen op één na meest geslaagde, dat was de grap

En die 8; ik heb me vermaakt, en de muziek is voor mij verreweg het belangrijkst bij dit soort film. Het is zo'n film waar je eigenlijk net zo goed de soundtrack kan kopen, dan mis je niet zo veel. Dat wil niet zeggen dat het een slechte film is. Het verhaal is overigens niet slecht, maar is grotendeels al beter gedaan in films als Walk the Line en Ray.

Net gezien:

This Film Is Not Yet Rated

Geinige kritiek op het ratings-systeem van de MPAA. Ik was het niet overal mee eens (de film gaat af en toe iets te ver door in het 'hevige seksscenes moeten ook voor kleine kinderen beschikbaar zijn'-idee), maar de film levert bewijs dat het systeem voor het beoordelen van films raar in elkaar zit. Dmv private investigator worden de namen van het panel achterhaald die de taak hebben films te bekijken en ratings te geven. Deze namen worden normaal om duistere redenen geheim gehouden door de MPAA. Ondertussen leveren filmmakers als Matt Stone, Darren Aronofsky, Kevin Smith en enkele anderen commentaar op het systeem van de MPAA. 7/10 imdb 7.9
Who knew?
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:07:19 #65
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45453422
Chunking Express
Wong Kar-Wai`s tour de force is er één om van te genieten. Een vloeiende mix van flitsende beelden en heel rustige beelden. Die mix werkt heel goed, zo blijft de film boeien. De twee verhaaltjes worden goed met elkaar gemengd. Vond het ook opvallend dat Kim Ki-Duk`s Bin-Jip best wat weg had van Chunking Express. De scenes in het appartement deden me daar meteen aan denken. De stukjes die op film noir leken vond ik erg prettig, waarbij de uiterst relaxte soundtrack een grote rol speelt. Verder is het acteerwerk erg goed en heeft de film een mooi maar niet heel verassend einde.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
pi_45454074
Closer

Vier goede acteurs spelen zich door een iets te rustig voortkabbelend plot heen. Met name Clive Owen springt eruit met scherpe opmerkingen. Sowieso zijn de dialogen in Closer erg goed geschreven, maar helaas kon het verhaal me over het algemeen een stuk minder boeien en het einde was ook een anti-climax van jewelste. Echt een film waarvan ik over een jaar of wat graag een paar scènes terug zou willen zien, maar waarschijnlijk niet de hele film. 7/10 imdb 7.4
Who knew?
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:09:52 #67
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_45456347
The Good Shepherd(2006)

De film gaat over het onstaan van de CIA en wat er in die vroege jaren wel allemaal wel niet gebeurde.Zo zien we vanuit het oogpunt van Edward(Matt Damon),zeg maar dé grote man achter de CIA,hoe het er binnen de CIA aan toegaat.
Ik vond het een aardige film,maar meer ook niet.De film is eigenlijk één lange documentaire over de CIA,zonder dat het overigens spannend word.Dan gaan de 3 uurtjes die de film duurt,niet echt snel voorbij.Matt Damon zet een personage die totaal geen menselijke trekjes en emoties kent,met als gevolg dat je dus ook totaal niet met hem meeleefd.De cast is indrukwekkend(zelfs 'n hele kleine bijrol voor Joe Pesci),maar zelfs dat helpt de film niet.Verwacht dus geen spannende spionagefilm,maar een kleine kijk in de keuken van de CIA.Het moet je dus interesseren.Mij dus op een gegeven moment niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dannie_Dorka op 18-01-2007 00:16:53 ]
Mijn DVD's | RetroJunk
  donderdag 18 januari 2007 @ 03:46:12 #68
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_45460928

Beowulf and grendel
Niet een film die ik normaal zou kijken, maar ik moet zeggen, hij beviel me erg goed!
Het is een verfilming van een erg oud sprookje en doet erg denken aan een filmhuis film.. Maar is dat absoluut niet. Ik moet zeggen dat ik dit één van de beter films vind die ik de laatste tijd heb gezien, het is een film vol actie, maar gelukkig niet de hollywood actie die men zoveel ziet.
De locaties zijn perfect en je komt echt in het verhaal.. Ik vind het moeilijk uit te leggen wat deze film goed maakt maar het is een echte aanrader... Geen topper want ik kan wel een aantal betere films verzinnen. Maar wel een film die je niet wilt missen..
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
  donderdag 18 januari 2007 @ 07:19:27 #69
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_45461177
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:25 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Of jij snapt de film niet
Geweldige film
Moet zeggen ik vond hem ook niet zo heel bijzonder. Hij is leuk ja, maar qua zwarte comedy speelt de regisseur het veel TE veel op safe. Want ojee ze kunnen natuurlijk niet te controversieel worden. Anders gaan de diverse focusgroups klagen.

Maar goed gezien ik in dit topic reageer:

Vanavond gezien Arcadia Of My Youth

Classic scifi anime film over Captain Harlock. Melodramatisch ja maar ook een dijk van een space opera met stoere mannen praat, eer en loyaliteit in tijden van oorlog, genocide en meer van dat soort zware onderwerpen. Traag maar hij blijft indrukwekkend.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zeitgeist op 18-01-2007 07:24:37 ]
The Light Is Leaving Us All
  donderdag 18 januari 2007 @ 09:29:50 #70
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_45462340
Mysterious Skin
Gisteravond deze opgezet. Ik had hem al een jaar staan en eigenlijk was ik een beetje vergeten waarom ik deze film had. Na kortstondig gezocht te hebben hier op fok wist ik het alweer. Een flink aantal users hadden deze erg hoog staan in hun lijstje van beste film van 2005. Voor de rest wist ik totaal niet wat ik kon verwachten. Tijdens het zien van de film kon ik me voornamelijk bedenken dat dit geen gezellige film is. De film behandelt kindermisbruik op een manier die ongekend is. Ranzigheid en rauwe confrontatie wordt niet geschuwd maar toch gaat de film net niet te ver. De hele film is sterk en laat zien hoe zulke korte periodes of momenten in je jeugd zo'n grote impact kunnen hebben op de vorming van je persoon.
Voor de rest is het verhaal ook zeker niet gemaakt volgens hollywoodregels. Karakters veranderen niet opeens 180 graden, er wordt geen wraakactie uitgevoerd ofzo, de alienontvoering blijkt niets te wezen. We blijven gewoon down to earth. Aan het begin dacht ik dat we hier met een kunstzinnige the butterfly effect te maken hadden maar uiteindelijk bleek het zeker anders te wezen. Erg knappe film. Een 8,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:55:20 #71
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_45468176
(#690) Orlando (Sally Potter, 1992)
Hoeveel films je ook ziet er zijn altijd van die verborgen juweeltjes die totaal anders zijn dan welke film je ooit eerder hebt gezien. Dit is er zo een. Beginnend in 1600 volgen we het leven van een onsterfelijke man, die later een vrouw wordt. Door de vaak gevatte dialogen krijgen we een beeld van de rol van mannen en vrouwen door de jaren heen. De verschillende eeuwen zijn overigens fantastisch tot leven gewekt in de art-direction en kostuums en de film ziet er derhalve ook prachtig uit. ****

(#222) Masculin, féminin: 15 faits précis (Jean-Luc Godard, 1966)
Naar het schijnt is dit de laatste film van Godard waar zijn acteurs nog echte personages spelen in plaats van puur als doorgeefluiken voor z'n ideeën. Een aantal mensen spelen in de film ook min of meer zichzelf. Chantal Goya was bijvoorbeeld in het echt ook een yè-yè zangeresje. Ook het meisje wat door een magazine uitgekozen is en wat ondervraagt wordt door Paul speelt zichzelf. Het schijnt zelfs dat dit ook een echte ondervraging was waarin zij vooraf geen aanwijzingen of tekst verschaft was. Dat levert een boeiend gesprek op. De film kan dan ook vooral gezien worden als een beeld van de Parijse jeugd in de jaren '60. Een deel van de jeugd is alleen bezig met zichzelf en de popcultuur, in deze film de meisjes, terwijl de jongens vooral bezig zijn met de politiek en de wereld. In de film komen de twee stijlen van Godard samen. Aan de ene kant heb je de vrolijke speelse kant van de regisseur, waardoor de film allerlei kleine experimentjes bevat en nutteloze maar wel erg vermakelijke mini-sub-plotjes. Aan de andere kant heb je de politieke kant van Godard en in tegenstelling tot latere films weet hij deze kant goed in de film te integreren. Dat maakt deze film misschien wel hét ultieme voorbeeld van een Godard film. Let trouwens ook op de cameo van Brigitte Bardot, één van die aardige subplotjes. ****
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2007 @ 12:59:09 #72
4571 Sokolsky
pi_45468275
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:55 schreef Gorro het volgende:
(#690) Orlando (Sally Potter, 1992)
Hoeveel films je ook ziet er zijn altijd van die verborgen juweeltjes die totaal anders zijn dan welke film je ooit eerder hebt gezien. Dit is er zo een. Beginnend in 1600 volgen we het leven van een onsterfelijke man, die later een vrouw wordt. Door de vaak gevatte dialogen krijgen we een beeld van de rol van mannen en vrouwen door de jaren heen. De verschillende eeuwen zijn overigens fantastisch tot leven gewekt in de art-direction en kostuums en de film ziet er derhalve ook prachtig uit. ****
Klinkt interessant, even onthouden.
Sheridana +1
pi_45469181
Paths of Glory (1957)
Franse soldaten dienen 'ant-hill' in te nemen enig probleem is dat de duitsers het strategisch in de hand houden, maar door generalen van het leger wordt besloten dat het leger de 'ant-hill' dient in te nemen, daar dit onmogelijk blijkt en velen sneuvelen zijn er enkelen die terugkeren. Volgens de generalen onacceptabel en hierbij volgt de film het onrecht wat deze soldaten wordt aangedaan alleen om een voorbeeld te stellen. Zeer intelligente film die van een oorlogsfilm naar een 'politiek' drama omslaat. Briljant geacteerd en de set (bij de loopgraven) ziet er heel goed uit. Een aanrader.
pi_45469424
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:26 schreef Shogo het volgende:
Paths of Glory (1957)
Franse soldaten dienen 'ant-hill' in te nemen enig probleem is dat de duitsers het strategisch in de hand houden, maar door generalen van het leger wordt besloten dat het leger de 'ant-hill' dient in te nemen, daar dit onmogelijk blijkt en velen sneuvelen zijn er enkelen die terugkeren. Volgens de generalen onacceptabel en hierbij volgt de film het onrecht wat deze soldaten wordt aangedaan alleen om een voorbeeld te stellen. Zeer intelligente film die van een oorlogsfilm naar een 'politiek' drama omslaat. Briljant geacteerd en de set (bij de loopgraven) ziet er heel goed uit. Een aanrader.
[afbeelding]
Deze heb ik ook gezien. Ik vond hem steengoed.
pi_45472518
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:35 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Deze heb ik ook gezien. Ik vond hem steengoed.
Dat is het inderdaad.
pi_45472530
Smultronstället or: Wild Strawberries (1957) 9/10

Mijn favoriete Bergman tot nu toe. Al is Det Sjunde Inseglet nodig toe aan een herkijkbeurt. Deze Bergman vind ik desondanks meer diepgang hebben dan de andere films die ik van hem heb gezien. Tevens zijn de dialogen en thema's wat actueler in mijn ogen. Het acteerwerk is ook erg sterk, met name van Victor Sjöström. De droomscènes waren intrigrerend en de herinnering aandoenlijk, terwijl de 'werkelijkheid' het tot een mooi, passend en depressief geheel smeedde. De muziek was toepasselijk en bij vlagen intens. Mijn respect voor Bergman's werk begint duidelijk toe te nemen. Op naar de volgende.
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2007 @ 15:24:39 #77
4571 Sokolsky
pi_45473577
Een 9 maar?
Sheridana +1
pi_45473725
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:24 schreef Sokolsky het volgende:
Een 9 maar?
hehe
Tienen deel ik niet zo snel uit en vond deze film niet in die categorie passen. Eigenlijk geef ik sowieso geen tienen als ik een film maar één keer heb gezien.
  donderdag 18 januari 2007 @ 15:34:50 #79
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45474062
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:27 schreef Gillingham het volgende:

[..]

hehe
Eigenlijk geef ik sowieso geen tienen als ik een film maar één keer heb gezien.
Herkenbaar dit . Als de tweede kijkbeurt evenveel indruk maakt als de eerste, ga ik wel soms over tot een 10 .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_45474146
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:34 schreef Falco het volgende:

[..]

Herkenbaar dit . Als de tweede kijkbeurt evenveel indruk maakt als de eerste, ga ik wel soms over tot een 10 .
Meestal zijn er zelfs nog meer kijkbeurten voor nodig, daar de eerste twee vaak snel achter elkaar zijn. Een echte 10 moet je kunnen blijven kijken.
pi_45474502
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:37 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Meestal zijn er zelfs nog meer kijkbeurten voor nodig, daar de eerste twee vaak snel achter elkaar zijn. Een echte 10 moet je kunnen blijven kijken.
Niet altijd natuurlijk..een keertje per jaar ofzo, dat kan nog. Maar één keer per maand gaat me toch te ver. Een film voor de tweede keer kijken en al weten hoe de film gaat, vind ik niks aan.
BlaDieBla
pi_45474617
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:44 schreef WjeroneW het volgende:

[..]

Niet altijd natuurlijk..een keertje per jaar ofzo, dat kan nog. Maar één keer per maand gaat me toch te ver. Een film voor de tweede keer kijken en al weten hoe de film gaat, vind ik niks aan.
Sowieso niet elke week ofzo inderdaad. Elke maand zou theoretisch nog kunnen, maar dan zie ik toch veel liever een nieuwe film. Een paar keer per jaar kan, maar is niet nodig. Het gaat me er meer om dat het niet zo veel uitmaakt of je de film voor de 5e, 10e of 20e keer kijkt bij wijze van spreken.
  donderdag 18 januari 2007 @ 15:53:01 #83
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45474850
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:34 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik ook. Bij de eerste keer geef ik niet hoger dan een 9.5. Pas als die film de 2e keer weer echt een verpletterende indruk achter laat geef ik een 10.
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2007 @ 15:55:03 #84
4571 Sokolsky
pi_45474948
Volgens mij heb ik bij een eerste kijkbeurt nooit hoger gegeven dan een 9+. Smultronstället steeg bij de tweede kijkbeurt naar een 9½.
Sheridana +1
pi_45477136
Een 9.5 is voor mij een 10, mits naar onder afgerond.
Als ik op halve punten zou afronden zou hoogstens één film een 10 halen, met veel moeite. IMDb werkt zoals we weten enkel met hele punten.
pi_45478679
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:54 schreef Gillingham het volgende:
Smultronstället or: Wild Strawberries (1957) 9/10
[afbeelding]
Mijn favoriete Bergman tot nu toe. Al is Det Sjunde Inseglet nodig toe aan een herkijkbeurt. Deze Bergman vind ik desondanks meer diepgang hebben dan de andere films die ik van hem heb gezien. Tevens zijn de dialogen en thema's wat actueler in mijn ogen. Het acteerwerk is ook erg sterk, met name van Victor Sjöström. De droomscènes waren intrigrerend en de herinnering aandoenlijk, terwijl de 'werkelijkheid' het tot een mooi, passend en depressief geheel smeedde. De muziek was toepasselijk en bij vlagen intens. Mijn respect voor Bergman's werk begint duidelijk toe te nemen. Op naar de volgende.
Hej, da's toevallig, die heb ik ook gisteravond gezien .
Ik vond 'm ook tof, maar zit nog op de 8,5 denk ik. Hoogtepunten waren absoluut de droomscenes. Verder helemaal eens met Gillingham .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_45478844
Ik heb requiem gisteren gezien..een erg indrukwekkende film
Do one thing erveryday that scares you...Sing!
pi_45478889
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 17:18 schreef Doff het volgende:

[..]

Hej, da's toevallig, die heb ik ook gisteravond gezien .
Ik vond 'm ook tof, maar zit nog op de 8,5 denk ik. Hoogtepunten waren absoluut de droomscenes. Verder helemaal eens met Gillingham .

Tijd zal de rest van het werk wel doen. (voor een 9)
pi_45483161
Happy Feet (2006) (6/10)

Begon best schattig en grappig, alleen mist de film de originaliteit en humor naarmate de film vordert, ook de ongeloofwaardigheid aan het eind doet 't cijfer niet veel goed.

Millions (2004) (7/10)

Erg vermaakt met deze film, leuk fantasierijk verhaal.. met goede acteerprestaties en een erg leuk zangerig accent! Van mij mogen er meer van dit soort (kinder)films gemaakt worden.

The Illusionist (2006) (7/10)

Na lezen van veel lovende reviews, moest ik deze film ook gaan zien. Gelukkig viel het me alles mee,
De film is mooi gefilmd, mooie omgeving, originele situaties, mooie soundtrack, wel jammer van het nogal voorspelbare einde, die zo bijzonder moest zijn volgens de review, vandaar wel ruim voldoende maar niet meer dan dat.

Flushed Away (2006) (7-/10)

Verwachte niet veel van deze film, zeker nu met de animatiefilmstroom die niet snel lijkt te gaan eindigen.
Heb 'm gekeken met m'n neefjes, en was blij verrast. Leuke Britse humor, met vrije grappige en originele situaties! Best goed te pruimen dus.

Everything Is Illuminated (2005) (8-/10)

Al lang willen kijken, maar er nooit van gekomen. Bijzondere film over het botsen van de westerse en oosterse cultuur. Sommige dingen hadden wat beter uitgewerkt kunnen worden, maar vooral de acteerprestatie van Eugene Hutz maken veel goed!

vanavond staat "Das Leben Der Anderen" op de planning

[ Bericht 22% gewijzigd door edejong op 18-01-2007 19:47:29 ]
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:57:28 #90
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45490261
Vanavond gezien:

Addams Family Values
Had deze al een hele tijd niet meer gezien, maar toen ik `m keek bleek dat ik `m nog steeds ongeveer van buiten kende. Da`s wel erg
Heb dit deel atlijd leuker gevonden dan het eerste deel. Leuker verhaal, meer en meer gevatte humor. De show wordt gestolen door Christina Ricci die een heerlijke rol neerzet. Ook Joan Cusack is erg cool als de zwarte weduwe. Al met al heel leuk voor zolang ie duurt maar wanneer de eind titels over het scherm rollen ben je het ook weer zo vergeten. Wat ik niet heel erg vind, de 1,5 die de film duurt zijn tenminste wel goed besteed.

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_45491926
Scoop (2006)
Een aparte film. Het is allemaal wel leuk, het verhaal, de personages, de grappen. Maar tegelijkertijd is het het ook 'net' niet. Het acteren is wel leuk gedaan en Scarlett ziet er zoals vaak weer charmant uit. Een gemengd gevoel maar wel leuk en ik heb er wel van genoten.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 00:10:33 #92
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_45494801
Little Children(2006)

Over deze film kan ik kort zijn:ik vond 'm gewoon erg goed,deze film over de suburbs.De bekrompenheid van de inwoners,de hoofdpersonages die niet weten wat ze nou eigenlijk willen(en eigenlijk de echte Little Children zijn),alles word met de nodige humor en drama gebracht.De ruim 2 uurtjes die de film duurde vlogen snel voorbij.Er word goed geacteerd(oa Kate Winslet) maar vooral Jackie Earle Haley als Ronnie,de pas vrijgekomen pedofiel maakte indruk op mij.De film maakt gebruik van 'n voice-over maar dat irriteert geen moment.Één van de betere films die ik dit jaar gezien heb.
Mijn DVD's | RetroJunk
pi_45495904
My Neighbor Totoro (Tonari no Totoro) (1988)

Wat een briljante film! De beste feel-good movie die er is, eigenlijk. Vanaf het begin tot het aan het eind zit je gewoon met een big smile op je smoel te kijken. Animatie is geweldig, maar wat wil je: Studio Ghibli en Hayao Miyazaki, kan niet slecht zijn! Het is dat het al zo laat is en ik morgen weer om 7 uur paraat moet staan, anders had ik deze film nog een keer gekeken!!! Who needs Disney if you got this? Awesome!!!!

IMDB: 8.0/10
PDOA: 9.0/10
  vrijdag 19 januari 2007 @ 09:50:54 #94
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_45499150
Lonely Hearts (2006)
Misdaadfilm met Travolta. Travolta is een agent die achter een moord-stel aangaat. Jared Leto 'trouwt' zeg maar weduwen en als hij tot hun bankaccount kunnen worden ze op gruwelijke wijze geslacht.
De film deed me heel sterk denken aan Bonnie & Clyde.

cijfer 6.5 / imdb 7.1
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_45499554
Als je vastzit op Utrecht CS moet je wat he... Na geshopt te hebben ben ik naar Rocky 6 geweest (wat is dat een klote bios daar op hoog Catherijne, zeg. Ook nog een pauze)

Rocky was aardig... duurde veel te lang voordat het om het vechten ging. Veel te veel geneuzel
  vrijdag 19 januari 2007 @ 10:14:24 #96
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_45499617
Elephant (2003)
Plotloze maar uitermate sfeervolle registratie van een schietpartij op een fictieve highschool (lees: Columbine) en de paar uren die eraan voorafgaan.
Realistisch, heerlijk traag en had ik al gezegd: uitermate sfeervol?

mijn cijfer: 8 / IMDb: 7.2

Het werd een Gus Van Sant-avondje, want daarna ging ik verder met:

Drugstore Cowboy (1989)
Roadmovie over een stel pharmaceuticajunks (onder aanvoering van Matt Dillon) die op allerlei slinkse manieren aan hun drugs komen, maar op een gegeven moment het onheil over zich afroepen en uiteindelijk verschillende wegen in het leven inslaan.
Meer verhaal-driven dan Elephant en absoluut onderhoudend, maar om een reden die ik niet goed kan aangeven toch minder indrukwekkend. Wel met een piepjonge Heather Graham!

mjin cijfer: 7 / IMDb: 7.3
pi_45499736
The Killing (1956) 9/10

Een relatief onbekend pareltje van Stanley Kubrick. Meesterlijke vertellings-chronologie. Laat men maar lekker denken dat Tarantino dat 'truckje' heeft uitgevonden. Hayden is fantastisch als crimineel brein Johnny Clay. De rest van de cast voldoet ook prima, alhoewel Marie Windsor eerlijk gezegd niet bepaald een mooie vrouw is. Fatale is ze desalniettemin zeker wel. Meer misdaad dan film-noir, maar de film bevat zeker film-noir elementen. Grappig dat Brando en Douglas Kubrick aan de hand van deze film 'ontdekt' hebben. Die titel ook, geweldig. Ondanks dat het niet Kubrick's beste is, toch nog een negentje.
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 10:23:50 #98
4571 Sokolsky
pi_45499804
Relatief onbekend? Staat 'ie niet gewoon in de IMDB Top 250?
Sheridana +1
pi_45499892
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:23 schreef Sokolsky het volgende:
Relatief onbekend? Staat 'ie niet gewoon in de IMDB Top 250?
Relatief inderdaad.
The Killing heeft nog geen 11.000 votes, terwijl films van Kubrick als The Shining ruim 75.000, A Clockwork Orange ruim 92.000, 2001: ASP ruim 86.000 en Dr. Strangelove ruim 87.000 votes hebben. Vooral voor mensen zonder een Kobayashi-award op zak zeer zeker relatief onbekend.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:11:41 #100
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45504368
Hoe je t ook wend of keert. 11.000 votes noem ik niet relatief onbekend. Maar goed dat woordje relatief he..
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')