Zojuist gezien, en hier ben ik het wel mee eens. Erg fijn om naar te kijken, alleen boet het soms wel in aan de lengte.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:15 schreef Sokolsky het volgende:
Breakfast on Pluto is een fijn filmpje van Neil Jordan met een leuke Cillian Murphy als travestiet. Sfeer en muziek zijn dik in orde, maar verhaaltechnisch neemt Jordan wat teveel hooi op zijn vork, door er allerlei politiek bij te willen slepen. 7+.
Of jij snapt de film nietquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:12 schreef sadbuttrue het volgende:
Gisteren Little Miss Sunshine gezien... wat een bagger film was dat zeg!! Snap af en toe echt niks van die cijfers op imdb.com
Hier kunnen 'n hoop slasher films inderdaad 'n dikke punt aan zuigen!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:14 schreef Timo20 het volgende:
Haute Tension
Kijk, dat is nog eens slasher. Lekker hard met een goede mix van recht-voor-z`n-raap slachtingen en de kunst van het weg laten. Sommige scenes zijn echt te goor, op het kost-neiging-achtige af. Aja`s regie is sterk en het verhaal is eigenlijk redelijk voorspelbaar, tot vlak voor het einde. Heerlijke twist, geweldig.
Veel beter dan de meeste soort gelijke films die we de afgelopen jaren gezien hebben.
IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
Cool! Vond de eerste wel gaaf. Snap eerlijk gezegd niet wat mensen er nou zo moeilijk aan vonden.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:49 schreef Falco het volgende:
Dnevnoy Dozor
De strijd tussen donker en licht is in het tweede deel van de Watch-trilogie van Bekmambetov niet over! Nog steeds woedt er de strijd tussen de vampieren en... degenen die geen vampier zijn. Ook in dit deel is het een grote warboel en moet het allemaal visueel overdonderend overkomen. Russische wansmaak op zijn best dus
. Cijfer: 5
Ik vond 't 'n aardige film en dan vooral vanwege 't visuele gedeelte.Het verhaal vond ik af en toe rommelig en aangezien alles vrij snel ging had ik af en toe echt 't gevoel dat ik iets gemist had.quote:Op woensdag 17 januari 2007 00:04 schreef PDOA het volgende:
[..]
Cool! Vond de eerste wel gaaf. Snap eerlijk gezegd niet wat mensen er nou zo moeilijk aan vonden.
Sinds donderdagavond geloof ik.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:24 schreef pascalheister het volgende:
in hoeveel dagen sok?
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Heb je ooit Final Fantasy gespeeld, Sok?
Ik snap niet wat er nu zo bijzonder aan zou zijn. Heb de film overigens nog niet gezien...quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:19 schreef washandje het volgende:
Dreamgirls
Qua plot vond ik het wat matigjes. De 'Dreams' zijn al gauw een hit, maar krijgen dan te maken met de muziekindustrie waar plagiaat wordt gepleegd, er breekt ruzie uit tussen de meiden, er gaat iemand verbazingwekkend kort aan de drugs, enz. Vrij standaard, maar niet vervelend. Qua muziek zit het allemaal wel in orde. Vooral de up-tempo nummers zijn erg geslaagd. Af en toe echt lekker swingen. Jennifer Hudson heeft echt een geweldige stem, maar ook Beyoncé en verassend genoeg Eddie Murphy mogen er zijn. Meest geslaagde musical van vorig jaar8/10 imdb 7.0
Wat was dan de op-één-na-meest-geslaagde?quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:19 schreef washandje het volgende:
Meest geslaagde musical van vorig jaar
Er is geen op één na meest geslaagde, dat was de grapquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:25 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Wat was dan de op-één-na-meest-geslaagde?
En die 8 vind ik ook wat hoog lijken voor zo'n stukje.
Moet zeggen ik vond hem ook niet zo heel bijzonder. Hij is leuk ja, maar qua zwarte comedy speelt de regisseur het veel TE veel op safe. Want ojee ze kunnen natuurlijk niet te controversieel worden. Anders gaan de diverse focusgroups klagen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:25 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Of jij snapt de film niet![]()
Geweldige film
Klinkt interessant, even onthouden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:55 schreef Gorro het volgende:
(#690) Orlando (Sally Potter, 1992)
Hoeveel films je ook ziet er zijn altijd van die verborgen juweeltjes die totaal anders zijn dan welke film je ooit eerder hebt gezien. Dit is er zo een. Beginnend in 1600 volgen we het leven van een onsterfelijke man, die later een vrouw wordt. Door de vaak gevatte dialogen krijgen we een beeld van de rol van mannen en vrouwen door de jaren heen. De verschillende eeuwen zijn overigens fantastisch tot leven gewekt in de art-direction en kostuums en de film ziet er derhalve ook prachtig uit. ****
Deze heb ik ook gezien. Ik vond hem steengoed.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:26 schreef Shogo het volgende:
Paths of Glory (1957)
Franse soldaten dienen 'ant-hill' in te nemen enig probleem is dat de duitsers het strategisch in de hand houden, maar door generalen van het leger wordt besloten dat het leger de 'ant-hill' dient in te nemen, daar dit onmogelijk blijkt en velen sneuvelen zijn er enkelen die terugkeren. Volgens de generalen onacceptabel en hierbij volgt de film het onrecht wat deze soldaten wordt aangedaan alleen om een voorbeeld te stellen. Zeer intelligente film die van een oorlogsfilm naar een 'politiek' drama omslaat. Briljant geacteerd en de set (bij de loopgraven) ziet er heel goed uit. Een aanrader.
[afbeelding]
Dat is het inderdaad.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:35 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Deze heb ik ook gezien. Ik vond hem steengoed.
hehequote:
Herkenbaar ditquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:27 schreef Gillingham het volgende:
[..]
hehe
Eigenlijk geef ik sowieso geen tienen als ik een film maar één keer heb gezien.
Meestal zijn er zelfs nog meer kijkbeurten voor nodig, daar de eerste twee vaak snel achter elkaar zijn. Een echte 10 moet je kunnen blijven kijken.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:34 schreef Falco het volgende:
[..]
Herkenbaar dit. Als de tweede kijkbeurt evenveel indruk maakt als de eerste, ga ik wel soms over tot een 10
.
Niet altijd natuurlijk..een keertje per jaar ofzo, dat kan nog. Maar één keer per maand gaat me toch te ver. Een film voor de tweede keer kijken en al weten hoe de film gaat, vind ik niks aan.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:37 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Meestal zijn er zelfs nog meer kijkbeurten voor nodig, daar de eerste twee vaak snel achter elkaar zijn. Een echte 10 moet je kunnen blijven kijken.
Sowieso niet elke week ofzo inderdaad. Elke maand zou theoretisch nog kunnen, maar dan zie ik toch veel liever een nieuwe film. Een paar keer per jaar kan, maar is niet nodig. Het gaat me er meer om dat het niet zo veel uitmaakt of je de film voor de 5e, 10e of 20e keer kijkt bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:44 schreef WjeroneW het volgende:
[..]
Niet altijd natuurlijk..een keertje per jaar ofzo, dat kan nog. Maar één keer per maand gaat me toch te ver. Een film voor de tweede keer kijken en al weten hoe de film gaat, vind ik niks aan.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:34 schreef Falco het volgende:
[..]
Herkenbaar dit. Als de tweede kijkbeurt evenveel indruk maakt als de eerste, ga ik wel soms over tot een 10
.
Hej, da's toevallig, die heb ik ook gisteravond gezienquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:54 schreef Gillingham het volgende:
Smultronstället or: Wild Strawberries (1957) 9/10
[afbeelding]
Mijn favoriete Bergman tot nu toe. Al is Det Sjunde Inseglet nodig toe aan een herkijkbeurt. Deze Bergman vind ik desondanks meer diepgang hebben dan de andere films die ik van hem heb gezien. Tevens zijn de dialogen en thema's wat actueler in mijn ogen. Het acteerwerk is ook erg sterk, met name van Victor Sjöström. De droomscènes waren intrigrerend en de herinnering aandoenlijk, terwijl de 'werkelijkheid' het tot een mooi, passend en depressief geheel smeedde. De muziek was toepasselijk en bij vlagen intens. Mijn respect voor Bergman's werk begint duidelijk toe te nemen. Op naar de volgende.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:18 schreef Doff het volgende:
[..]
Hej, da's toevallig, die heb ik ook gisteravond gezien.
Ik vond 'm ook tof, maar zit nog op de 8,5 denk ik. Hoogtepunten waren absoluut de droomscenes. Verder helemaal eens met Gillingham.
Relatief inderdaad.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:23 schreef Sokolsky het volgende:
Relatief onbekend? Staat 'ie niet gewoon in de IMDB Top 250?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |