abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45491926
Scoop (2006)
Een aparte film. Het is allemaal wel leuk, het verhaal, de personages, de grappen. Maar tegelijkertijd is het het ook 'net' niet. Het acteren is wel leuk gedaan en Scarlett ziet er zoals vaak weer charmant uit. Een gemengd gevoel maar wel leuk en ik heb er wel van genoten.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 00:10:33 #92
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_45494801
Little Children(2006)

Over deze film kan ik kort zijn:ik vond 'm gewoon erg goed,deze film over de suburbs.De bekrompenheid van de inwoners,de hoofdpersonages die niet weten wat ze nou eigenlijk willen(en eigenlijk de echte Little Children zijn),alles word met de nodige humor en drama gebracht.De ruim 2 uurtjes die de film duurde vlogen snel voorbij.Er word goed geacteerd(oa Kate Winslet) maar vooral Jackie Earle Haley als Ronnie,de pas vrijgekomen pedofiel maakte indruk op mij.De film maakt gebruik van 'n voice-over maar dat irriteert geen moment.Één van de betere films die ik dit jaar gezien heb.
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
pi_45495904
My Neighbor Totoro (Tonari no Totoro) (1988)

Wat een briljante film! De beste feel-good movie die er is, eigenlijk. Vanaf het begin tot het aan het eind zit je gewoon met een big smile op je smoel te kijken. Animatie is geweldig, maar wat wil je: Studio Ghibli en Hayao Miyazaki, kan niet slecht zijn! Het is dat het al zo laat is en ik morgen weer om 7 uur paraat moet staan, anders had ik deze film nog een keer gekeken!!! Who needs Disney if you got this? Awesome!!!!

IMDB: 8.0/10
PDOA: 9.0/10
  vrijdag 19 januari 2007 @ 09:50:54 #94
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_45499150
Lonely Hearts (2006)
Misdaadfilm met Travolta. Travolta is een agent die achter een moord-stel aangaat. Jared Leto 'trouwt' zeg maar weduwen en als hij tot hun bankaccount kunnen worden ze op gruwelijke wijze geslacht.
De film deed me heel sterk denken aan Bonnie & Clyde.

cijfer 6.5 / imdb 7.1
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_45499554
Als je vastzit op Utrecht CS moet je wat he... Na geshopt te hebben ben ik naar Rocky 6 geweest (wat is dat een klote bios daar op hoog Catherijne, zeg. Ook nog een pauze)

Rocky was aardig... duurde veel te lang voordat het om het vechten ging. Veel te veel geneuzel
  vrijdag 19 januari 2007 @ 10:14:24 #96
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_45499617
Elephant (2003)
Plotloze maar uitermate sfeervolle registratie van een schietpartij op een fictieve highschool (lees: Columbine) en de paar uren die eraan voorafgaan.
Realistisch, heerlijk traag en had ik al gezegd: uitermate sfeervol?

mijn cijfer: 8 / IMDb: 7.2

Het werd een Gus Van Sant-avondje, want daarna ging ik verder met:

Drugstore Cowboy (1989)
Roadmovie over een stel pharmaceuticajunks (onder aanvoering van Matt Dillon) die op allerlei slinkse manieren aan hun drugs komen, maar op een gegeven moment het onheil over zich afroepen en uiteindelijk verschillende wegen in het leven inslaan.
Meer verhaal-driven dan Elephant en absoluut onderhoudend, maar om een reden die ik niet goed kan aangeven toch minder indrukwekkend. Wel met een piepjonge Heather Graham!

mjin cijfer: 7 / IMDb: 7.3
pi_45499736
The Killing (1956) 9/10

Een relatief onbekend pareltje van Stanley Kubrick. Meesterlijke vertellings-chronologie. Laat men maar lekker denken dat Tarantino dat 'truckje' heeft uitgevonden. Hayden is fantastisch als crimineel brein Johnny Clay. De rest van de cast voldoet ook prima, alhoewel Marie Windsor eerlijk gezegd niet bepaald een mooie vrouw is. Fatale is ze desalniettemin zeker wel. Meer misdaad dan film-noir, maar de film bevat zeker film-noir elementen. Grappig dat Brando en Douglas Kubrick aan de hand van deze film 'ontdekt' hebben. Die titel ook, geweldig. Ondanks dat het niet Kubrick's beste is, toch nog een negentje.
What's it going to be then, eh?
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 10:23:50 #98
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_45499804
Relatief onbekend? Staat 'ie niet gewoon in de IMDB Top 250?
Sheridana +1
pi_45499892
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:23 schreef Sokolsky het volgende:
Relatief onbekend? Staat 'ie niet gewoon in de IMDB Top 250?
Relatief inderdaad.
The Killing heeft nog geen 11.000 votes, terwijl films van Kubrick als The Shining ruim 75.000, A Clockwork Orange ruim 92.000, 2001: ASP ruim 86.000 en Dr. Strangelove ruim 87.000 votes hebben. Vooral voor mensen zonder een Kobayashi-award op zak zeer zeker relatief onbekend.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:11:41 #100
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45504368
Hoe je t ook wend of keert. 11.000 votes noem ik niet relatief onbekend. Maar goed dat woordje relatief he..
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:25:08 #101
13148 Shogo
Psycho...
pi_45504826
Crash (2004)
De film heeft wat weg van 'Magnolia' en lijkt een aantal dingen ook wel geleent te hebben daarvan. Diverse levens die op een merkwaardige wijze verbonden worden. Het acteerwerk is prima, de cinematography vond ik best goed deed me denken aan 'Collateral' en de verhalen zijn best ok (alleen werdt ik moe van al dat racisme BS). Maar 'Magnolia' vind ik eigenlijk op alle fronten beter uitgewerkt, daar 'Crash' ook probeert iets emotioneels naar boven te halen deed het mij in ieder geval weinig in tegenstelling tot 'Magnolia' die ik pakkend vondt. Daarbij vind ik 'Crash' op het einde onafgemaakt, hoogstwaarschijnlijk dat dit de bedoeling is maar dat vind ik een minpunt. Al met al is het best aardig allemaal maar wil je zo'n soort film zien neem dan 'Magnolia'.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:28:16 #102
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_45504934
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:11 schreef cwk het volgende:
Hoe je t ook wend of keert. 11.000 votes noem ik niet relatief onbekend. Maar goed dat woordje relatief he..
Misschien is IMDb niet het meest geschikte referentiekader (qua bekendheid van films) voor de doorsnee Nederlander die ergens een forum bezoekt en dit topic tegenkomt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:30:01 #103
67089 Gillingham
The horror...
pi_45507109
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:28 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Misschien is IMDb niet het meest geschikte referentiekader (qua bekendheid van films) voor de doorsnee Nederlander die ergens een forum bezoekt en dit topic tegenkomt.
Dát en:

re·la·tief2 (bn.)
1 beschouwd ten opzichte van iets anders => betrekkelijk; <=> absoluut

Dat ten opzichte van iets anders slaat dus op andere films van Kubrick.
Als we toch met mierenneuken bezig zijn, ik kan er ook wat van.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:47:33 #104
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45509390
Hard Candy (2005)
Ik heb altijd respect gehad voor regisseurs, die films waarin 2 mensen in één setting met een simpel verhaal van begin tot eind boeiend kunnen maken. Hard Candy is zo'n film. Ik zat van begin tot het eind op het randje van mijn stoel. Als dit dan ook nog eens je eerste lange speelfilm is verdien je alle respect. Respect gaat ook uit naar Ellen Page en in iets mindere mate naar Patrick Wilson.
cijfer: 8.5

13 Tzameti (2005)
Géla Babluani had ooit eens Deer Hunter gekeken, daarin zag hij een verschrikkelijk spannende beruchte scené. Toen dacht hij bij zichzelf, daar kan ik ook een film over maken. En zo geschiedde.
Het middelstuk van de film gebasseerd op deze berucht Deer Hunter-episode is spannend en onderhoudend (om het zo te noemen). Maar de stukken daarvoor en daarna, konden mij nauwlijks boeien. En kwamen me iets te veel artsyflatsy, "kijk ons eens in zwart-wit schieten", over.
cijfer: 7.5

Taegukgi hwinalrimyeo (Tae Guk Gi: The Brotherhood of War) (2004)
We hadden het over films, die na de tweede keer kijken een even verbluffende indruk achter laten. En daarom een 10 verdienen.
Voilá:
cijfer: 10
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:50:28 #105
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45509474
Opvallend Lonewolf, Taegukgi lijkt me juist zo'n film die je de tweede keer een stuk minder vindt. De eerste keer was het immers een haast nieuwe oorlogservaring, waardoor je de af en toe wat zwakke acteerprestaties maar vergat. Toch ook maar eens een tweede keer kijken.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 17:15:00 #106
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_45510236
Ik stoorde me wat aan de meligheid, deze had niet die typische Koreaanse sentimentaliteit, maar was veel meer full blown Hollywood-melodrama, tegen het aan. Hij wordt soms omschreven als Saving Private Ryan in het kwadraat, jammer genoeg geldt dat ook voor de laatste 5 minuten van SPR.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_45511118
Who's Afraid of Virginia Woolf?

Zo maken ze ze niet meer. Geslaagde toneeladaptie van Mike Nichols met sterk acteerwerk van alle vier de betrokken acteurs. Hoewel de film puur draait op dialoog en niet op enige vorm van actie blijft het toch boeiend. Enige minpunt is dat hij richting het einde een beetje inzakt. 8/10 imdb 7.9
Who knew?
pi_45517882
Jesus Camp
De documentaire zelf zal de grondvesten niet doen schudden en eigenlijk bevestigt het een beeld waar iedereen wel van op de hoogte is. En tóch blijft het min of meer schokkend om te zien in welke mate mensen zich laten indoctrineren. En nog belangrijker: hoe zij daar hun kinderen in betrekken. Daardoor toch wel een aardige docu.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 22:39:08 #109
13148 Shogo
Psycho...
pi_45520214
The Black Dahlia (2006)
Allereerst het positieve punt dat de (film-noir) sfeer dik in orde was. Maar een belangrijk ding zijn ze toch vergeten voor deze film, het plot... Sowieso wordt er vrij omgegaan met hoe de echte situatie was bij de 'Black Dahlia' moord, dat is opzich prima en niet storend, maar merendeel van de film bestaat uit doelloze scenes. Dan krijgen we nog een plottwist toegeworpen terwijl het einde nadert en dat gaat ook al nergens over. Het acteerwerk was tevens ook matig. Jammer, ik had er goede verwachtingen van maar dit is prul gehuld in een leuk jasje.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 22:57:57 #110
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45520793
Dogville

De altijd innovatieve regisseur Lars von Trier levert met Dogville een originele film af: krijt in een fabriekshal wat straten, leg wat attributen neer en laat een stuk of 25 acteurs en actrices een film spelen. Het idee achter dit kon ik erg waarderen . Het verhaal wat Dogville heeft te vertellen, is over het algemeen ook wel aardig. Toch mankeert er wel iets: doordat alles zo minimalistisch is opgezet leiden de verschillende shots en het gezwaai met de camera soms best af. Langere stilstaande shots zouden de film denk ik beter maken, maar misschien ook weer saaier, aangezien ik het verhaal soms niet altijd even boeiend vond. Ook krijg je dan echt het gevoel dat je naar een toneelstuk zit te kijken en het is de vraag of dat nou zo goed zou hebben uitgepakt. Desalniettemin toch een redelijk goede film. Cijfer: 7

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb

Mooi satirisch stuk . Natuurlijk speelt Peter Sellers knap drie verschillende rollen, maar George C. Scott als General Turgidson en Slim Pickens als 'Cowboy' Kong verdienen wat mij betreft evenveel credits . Cijfer: 8,5

Les quatre cents coups

Mooie debuutfilm van de Franse regisseur Truffaut, waarin het jochie Antoine Doinel zich miskend voelt en veel problemen ondervindt. Opvallend is dat hij toch plezierige momenten beleeft, zoals het bekijken van een poppenkastvoorstelling, naar de film gaan of in een kermisattractie zitten. Desondanks belandt Antoine steeds meer in de goot. De eindscene is erg indrukwekkend en daarnaast vond ik het erg interessant om het Parijs rond 1960 te zien. Cijfer: 8
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  vrijdag 19 januari 2007 @ 22:59:54 #111
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45520849
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 22:57 schreef Falco het volgende:
De eindscene is erg indrukwekkend en daarnaast vond ik het erg interessant om het Parijs rond 1960 te zien. Cijfer: 8
Ga Soldaat van Oranje kijken, dan zie je dat Verhoeven wel degelijk smaak heeft

Ye Ben (Fleeing By Night) (200)
De Chinese (eigenlijk Taiwan, denk niet dat deze in China heeft mogen draaien) Brokeback Mountain zou je het kunnen noemen. Een jongen en meisje schrijven al gedurende hun leven naar elkaar en ontmoeten elkaar ook rond hun 18e, met als doel uiteindelijk te gaan trouwen. De vader van het meisje heeft een eigen theater waar een operagroep komt optreden. De ster van de opera raakt bevriend met de twee, en beiden worden uiteindelijk verliefd op de acteur. Het blijft allemaal wat op de achtergrond, visueel en muzikaal is het allemaal goed maar ook niet meer dan dat, maar uiteindelijk raakte het me toch wel. Iets minder dan Brokeback Mountain, en dat ligt vooral aan de acteerprestaties.

Opvallend is trouwens wel de overeenkomst met die Amerikaanse film. Ik denk zelf dat Ang Lee, zelf geboren in Taiwan, deze film voor het maken van BM gezien heeft. Niet dat hij het naar aanleiding van deze film is gaan maken lijkt me, maar er zitten bepaalde elementen en scenes in die behoorlijk overeenkomen.

Mijn cijfer: 8,0
IMDB: 7,5

[ Bericht 26% gewijzigd door JelleS op 19-01-2007 23:19:59 ]
  zaterdag 20 januari 2007 @ 08:10:37 #112
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_45527053
Eden - Neeeeeeee, wat een ondragelijke kutfilm. Tijdens het kijken had ik het gevoel dat alle puisten die ik ooit gehad heb tegelijkertijd opensprongen en er een soort zuur uitkwam dat m'n gezicht verbrandde. Ik wilde uit m'n bioscoopstoel springen, het doek aan stukjes scheuren en er daarna op kotsen. Wat was dit een vreselijke zit! -25/10
pi_45527424
An Inconvenient Truth van Al Gore.

6 meter zeespiegelstijging (als bijvoorbeeld de Noordpool compleet gesmolten is) wat zeker haalbaar is in 50 jaar.

Amerika zit absurd hoog

Nog het meest interessant plaatje:
Links het aantal wetenschappelijke artikelen waarin wetenschappers er aan twijfelen of de mens wel de oorzaak is van het broeikaseffect.
Rechts het aantal media publicaties waarin er getwijfeld wordt of de mens wel de oorzaak is van het broeikaseffect.

8,5/10

[ Bericht 1% gewijzigd door pberends op 20-01-2007 10:47:29 ]
  zaterdag 20 januari 2007 @ 10:10:17 #114
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45527606
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 09:46 schreef pberends het volgende:
An Inconvenient Truth van Al Gore.

[afbeelding]
6 meter zeespiegelstijging (als bijvoorbeeld de Noordpool compleet gesmolten is) wat zeker haalbaar is in 50 jaar.
En het Gooi wat zo'n 20 meter boven de zeespiegel ligt, wordt ook compleet overspoeld, terwijl een stuk aan de monding van de Biesbosch wel droog blijft ?
quote:
[afbeelding]

[afbeelding]
Amerika zit absurd hoog
Logisch, maar zo schokkend is dit ook weer niet. Dat land heeft namelijk de meeste inwoners die in hoge welvaart leven. Neemt niet weg dat het energieverbruik relatief gezien idd alsnog erg hoog is. Per persoon: ruim 2x zo hoog als de EU
quote:
[afbeelding]
Nog het meest interessant plaatje:
Rechts het aantal wetenschappelijke artikelen waarin wetenschappers er aan twijfelen of de mens wel de oorzaak is van het broeikaseffect.
Links het aantal media publicaties waarin er getwijfeld wordt of de mens wel de oorzaak is van het broeikaseffect.
Volgens mij moet je hier links en rechts omdraaien . Maar zorgt de mens ook voor de volle 100% voor een temperatuurstijging, waardoor de poolkappen smelten en dergelijke? Het klimaat is nooit stabiel geweest namelijk... De mens lijkt me ook zeker verantwoordelijk voor het broeikaseffect, maar niet voor de volle 100% dus.

Ergens zou ik graag deze docu willen zien, maar bij het zien van dit soort plaatjes gaan mijn nekharen overeind staan.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  † In Memoriam † zaterdag 20 januari 2007 @ 10:32:52 #115
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_45527860
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 10:10 schreef Falco het volgende:
Volgens mij moet je hier links en rechts omdraaien . Maar zorgt de mens ook voor de volle 100% voor een temperatuurstijging, waardoor de poolkappen smelten en dergelijke? Het klimaat is nooit stabiel geweest namelijk... De mens lijkt me ook zeker verantwoordelijk voor het broeikaseffect, maar niet voor de volle 100% dus.
Die 100% slaat dan ook op het aantal artikelen waarin dit gesteld wordt, niet op de bijdrage van de mens.
Sheridana +1
pi_45527866
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 09:46 schreef pberends het volgende:

En hier ben ik over gevallen. De Noordpool bestaat namelijk alleen maar uit drijvend ijs (Zee-ijs). Heb je wel eens een ijsklontje in je glas water gedaan, volledig laten smelten en vervolgens naar het peil van het water in het glas gekeken? Zet maar eens een streepje op het glas waar het het peil van het water zich begeeft vóórdat het ijsklontje gesmolten is, en vergelijk dit met het peil van het water nadat het klontje volledig gesmolten is. Je zult zien dat het peil onveranderd blijft.

Gore zou zich enkel moeten focussen op het landijs van Antartica dat aan het smelten is. Desondanks focust hij zich heel erg op Groenland. Maar slechts 4% van al het ijs op de aarde bevindt zich op Groenland. Het ijs van de Zuidpool echter, beslaat zo'n 90% van het totale ijs aanwezig op onze globe.
En volgens metingen van het Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), het wetenschappelijk genootschap van de Verenigde Naties, neemt het ijs daar zelfs toe. De zeespiegel zou om die reden daar zelfs dalen in plaats van stijgen, zoals bij ons.

Ik vind het een geweldige, meeslepende documentaire. Laat ik dat voorop stellen. Ik geloof dat Gore een zeer nobel streven hanteert, maar je moet nooit vergeten dat statistieken niet persé de waarheid vertellen en dat Gore op veel punten simpelweg lijkt te overdrijven. Neemt niet weg, dat de boodschap een juiste is (denk ik).

The Aristocrats
Een vervelend gemonteerde documentaire, verteld door altijd irritante Amerikaanse comedians, over een grap die eigenlijk helemaal niet leuk is. Ik was hier, zoals al duidelijk is, niet erg over te spreken. Sterker nog: de gedachte kwam in me op om hem af te zetten.
pi_45528063
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 10:10 schreef Falco het volgende:

[..]

En het Gooi wat zo'n 20 meter boven de zeespiegel ligt, wordt ook compleet overspoeld, terwijl een stuk aan de monding van de Biesbosch wel droog blijft ?
[..]

Logisch, maar zo schokkend is dit ook weer niet. Dat land heeft namelijk de meeste inwoners die in hoge welvaart leven. Neemt niet weg dat het energieverbruik relatief gezien idd alsnog erg hoog is. Per persoon: ruim 2x zo hoog als de EU
[..]

Ergens zou ik graag deze docu willen zien, maar bij het zien van dit soort plaatjes gaan mijn nekharen overeind staan.
Links en rechts waren inderdaad verkeerd.

Het gaat in die artikelen niet om of de mens 100% verantwoordelijk is, maar of de mens hoofdverantwoordelijk is.

Ik heb ook een tijd gewacht om de film te bekijken omdat het zo cliché overkwam, maar voor zowel links als rechts is het zeker de moeite waard.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 11:27:09 #118
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45528652
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 10:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Links en rechts waren inderdaad verkeerd.

Het gaat in die artikelen niet om of de mens 100% verantwoordelijk is, maar of de mens hoofdverantwoordelijk is.
Ik gebruikte die 100% (ik doelde namelijk niet op dat plaatje met die statistieken) eigenlijk wat ongelukkig in mijn vorige reply. Wat me soms tegenstaat is dat beweerd wordt dat het hele klimaatgebeuren alleen door de mens veroorzaakt wordt, iets wat mij onzin lijkt.
quote:
Ik heb ook een tijd gewacht om de film te bekijken omdat het zo cliché overkwam, maar voor zowel links als rechts is het zeker de moeite waard.
Toch maar eens kijken dan, dit soort onderwerpen kunnen me wel boeien .
  zaterdag 20 januari 2007 @ 11:50:34 #119
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45529061
Opération Lune verdiend enig respect voor de opzet maar kan als mockumentary geen seconde overtuigen. Dat sommige mensen hier ingetrapt zijn is een diep triest feit. Hoe dan ook, de weduwe Kubrick strikken, beschimmelde politici zoals Kissinger en Rumsfeld en nog wat ander 'bekend' spul is dan wel weer leuk, mits je ze wat zinnige dingen laat zeggen. Ik zeg expres niets over de inhoud voor diegenen die nog verrast willen worden. **½

Drop Dead Gorgeous was eigenlijk ook huilen met de pet op. De film begon wel oké met een paar geslaagde grappen gaat véél te lang door en rekt en rekt maar, daar kan zelfs dat vrouwelijke schoon niets meer aan veranderen. De 'documentaire' stijl voegde in deze vorm ook te weinig toe, had veel beter uitgewerkt kunnen worden.**½

Ik heb zo mijn redenen om het onderwerp van F for Fake te waarderen. Daarnaast is het visueel overweldigend en haast hypnotiserend onder begeleiding van de baritonstem van Welles. Zijn vertelling van dit onware verhaal over fraudeurs en vervalsers is allercharmants gebracht. Dunne lijntjes filosofie en tjokvol met dure woorden, je zag de man op en top genieten en dat werkt door op mij als kijker. Zeker een van de origineelste in zijn genre. ****

This is Spinal Tap spreekt een beetje voor zichzelf. Al had ik er toch iets meer van verwacht. Het is vooral meer van hetzelfde, al is datzelfde wel vrij geestig. ***½
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_45529667
Requiem for a Dream

Vierde keer inmiddels. Wat een film zeg, laat elke keer weer een diepe indruk achter. Voor mij toch wel de beste drugsfilm ever. Die muziek blijft echt ongelovelijk mooi/depriminerend.

10.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')